škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: abex - 23 Eylül 2013, 15:22:42
-
arkadaşlar.. giderken motorda yağ kalmamış bu yüzden motor kilitlendi hiç marş basmıyor. ve yağ çubuğunun ve yağ kapağın oradan duman çıktı.. aracı çektirdik. marsaf sizce aşağı yukarı ne olur
-
Geçmiş olsun, hasarın durumu ancak açılıp bakınca belli olur
-
Geçmiş olsun, inşallah fazla masraf çıkarmaz... bizim araçlar genelde yüksek devirli kullanılınca yağ eksiltir ancak sizin durum biraz garip olmuş, yağın tamamen bittiğini ilk defa duyuyorum, sızıntı falan mı vardı acaba ???
-
Geçmiş olsun, inşallah fazla masraf çıkarmaz... bizim araçlar genelde yüksek devirli kullanılınca yağ eksiltir ancak sizin durum biraz garip olmuş, yağın tamamen bittiğini ilk defa duyuyorum, sızıntı falan mı vardı acaba ???
ya şöyle 1-2 ay önce yağ lambası yanıyordu götürdüm
-yağ eksiltme yok müşür arızalıdır dediler. sorun yok yağda deyip gönderdiler..
bugün yine yapınca sanayiye gideyi dedim daha yolda motordan cayırtı sesi çıkartıp. stop etti bi kaç defa ve bir daha çalışmadı. neyse çektirdik ama forumda 5000-8000 tl gibi fiyatlar okuyunca şok oldum.. sizce min max kaça patlar
-
geçmiş olsun arkadaşım yağ pompasını bir çok usta değiştirmez ama siz ısrarcı olun değişme konusunda, min 1.500 tl tutar hasarın boyutu motor açılınca belli olur. tekrar geçmiş olsun
-
kaç lira tutar bilmiyorum ama olayla ilgili bizi de bilgilendirirseniz sevinirim... belki bizimde (allah korusun) başımıza gelebilir nedir ne değildir bilelim
-
Geçmiş olsun. Bende farkediyorum son zamnlarda motorun yağ yaktığını. Hatta bi başlık altında sormuştum ne gibi durumlara yol açar diye... Allah beterinden korusun.
Bu tip durumların olmaması için ne yapılabilir? Örneğin 10w40 yerine daha yoğun yağ kullanmak mı gerek? Sonuçta 1.4 motor 3000 devirden aşağı kullanım pek olmuyor. Arkadaşın dediği gibi buda araca yağ yaktırıyor...
Böyle şeylerle karşılaşmamak için neler yapılabilir arkadaşlar? (Yağı kontrol edip arada eklemenin dışında...)
-
Geçmiş olsun . Bu tip durumlarda arkadaşların da dediği gibi motor açılmadan , masraf belli olmaz . Motorun parçalarının ne kadar zarar gördüğü ile ilgili bir durum .
Yağ tamamen bitip motor stop ettiyse haliyle masraf az olmayacaktır.
Umarım en az masrafla atlatırsınız...
-
Biraz diğer forumlara baktım da genelinde mobil1 10w60 yağ önerilmiş. Birde fabila 101 hp ise araç zaten kullanma klavuzunda yağ eksiltebilir diyor. Ancak kontrol edilmesi şart her 1000 km'de bir..
Bu konuda (yağ markası ve vizkozitesi) fikir sahibi olanlar varsa birşeyler önerebilir mi?
-
yatak sardıysa ki muhtemelen öyle görünüyor, hasar gören parça ve yapılacak işleme göre 1.500-3.000 lira arasında masraf olur.
yarım motor mu yapılacak, tam rektifiye mi olacak. krank taşlanacakmı vs. her şey motor açıldıktan sonra belli olur.
bu arada ömrü dolan veya sona yaklaşan bir kaç parça çıkar, abi motoru sökmüşken bunları da değiştirelim sonradan bir daha masrafa girme derler ektra birde bu tür masraflar çıkabilir.
-
geçmiş olsun en az masrafla atlatmanız ümidiyle.ilk defa benimde geçen ay başıma geldi.1.6 fsi geçen yıl tüm filtreler değişti ve mobil 5/30 yağ kondu.ama geçen ay ilk defa sarı uyarı ışığı yandı yarım lt falan eksiltme olmuş araç 129 bin km de.oldukça sakin kullanan biriyim rampada redlıne yaparım sadece.aynı yere bakım yaptırmayacağım bu yıl.
-
Öncelikle geçmiş olsun, aynı durum ford fiesta şirket aracını tem otoyolunda kullanırken benimde başıma geldi, araç kullanırken sürekli göstergeleri, aynalarımı ( yolda benden başkası olamasa bile ), akan yol trafiğini çok dikkatli ve fazlasıyla takip eden biriyimdir. Yaklaşık 130 km hızla yol alırken araç aniden stop etti, hızlı bir şekilde direksiyonun kilitlenmemesi için tekrar kontak anahtarını çevirdiğim anda dikiz aynasından arka tarafın olduğu gibi mavi-beyaz karışımı bir duman attığını gördüğümde acilen kenara çektim, servisi arayıp durumu anlattım, tekrar marşa basmamı söylediler ve aynı durum tekrarladı, araç çekici ile servise götürülde, motorda hiç yağ kalmadığından aracın motorunun yatak sardığı tespiti konuldu yaklaşık 2,5 sene önce oldu bu olay, bize maliyeti ise malesef 7000 tl lik bir bedel oldu, oysaki bizde hiçbir şekilde yağlambası gösterge ışığı yanmadı, aracımız 31/32000 km deydi, inşallah motor aaçıldığında maliyeti size düşük olur eğer motorunuz yatak sarmadıysa :(
-
yağ belli bir noktaya kadar eksildiğinde bir an lık zorlamada motor yağ yakıp olanı da bitiriyor ve yatak sarıyor. belli zamanlarda yağ çubuğu kontrolü şart. diğer arabamda benimde başıma gelmiş olaydır. iyi para gider.
-
Öncelikle geçmiş olsun, aynı durum ford fiesta şirket aracını tem otoyolunda kullanırken benimde başıma geldi, araç kullanırken sürekli göstergeleri, aynalarımı ( yolda benden başkası olamasa bile ), akan yol trafiğini çok dikkatli ve fazlasıyla takip eden biriyimdir. Yaklaşık 130 km hızla yol alırken araç aniden stop etti, hızlı bir şekilde direksiyonun kilitlenmemesi için tekrar kontak anahtarını çevirdiğim anda dikiz aynasından arka tarafın olduğu gibi mavi-beyaz karışımı bir duman attığını gördüğümde acilen kenara çektim, servisi arayıp durumu anlattım, tekrar marşa basmamı söylediler ve aynı durum tekrarladı, araç çekici ile servise götürülde, motorda hiç yağ kalmadığından aracın motorunun yatak sardığı tespiti konuldu yaklaşık 2,5 sene önce oldu bu olay, bize maliyeti ise malesef 7000 tl lik bir bedel oldu, oysaki bizde hiçbir şekilde yağlambası gösterge ışığı yanmadı, aracımız 31/32000 km deydi, inşallah motor aaçıldığında maliyeti size düşük olur eğer motorunuz yatak sarmadıysa :(
geçmiş olsun 7000tl ne yaptın çıkma motor nekadar.. fabia çıkma motor zaten 2000-3000 tl
yatak sardıysa ki muhtemelen öyle görünüyor, hasar gören parça ve yapılacak işleme göre 1.500-3.000 lira arasında masraf olur.
yarım motor mu yapılacak, tam rektifiye mi olacak. krank taşlanacakmı vs. her şey motor açıldıktan sonra belli olur.
bu arada ömrü dolan veya sona yaklaşan bir kaç parça çıkar, abi motoru sökmüşken bunları da değiştirelim sonradan bir daha masrafa girme derler ektra birde bu tür masraflar çıkabilir.
kimi forumlarda 5000-8000tl arası fiyatlardan bahsediyorlar. komple motor nekadar ki bunların
-
Rs in komple motoru 18 bin tl... :D
-
yağ belli bir noktaya kadar eksildiğinde bir an lık zorlamada motor yağ yakıp olanı da bitiriyor ve yatak sarıyor. belli zamanlarda yağ çubuğu kontrolü şart. diğer arabamda benimde başıma gelmiş olaydır. iyi para gider.
sen nekadar masraf yaptın
-
arkadaşlar arabayı servise çektirdik şuan rektefe işlemleri sürüyor ilk aşamada 4000tl çektiler ama şuan 2000 tl'ye kadar çektik fiyatı.. işlemsonunda fiyatları tektek paylaşacam
-
Acilmisken tanidik bildiklerden tavsiye alin, degisecekler degissin, daha sonra 2.kez iscilik icin ugrasmayin;) yapilan motor zaten sifir gibi uzun km ler yapabilecektir
-
Motor MPI mı acaba ?
-
geçmiş olsun 7000tl ne yaptın çıkma motor nekadar.. fabia çıkma motor zaten 2000-3000 tl
Cevap yazıyorum,
aracı şirket ıntercıty 'den kiralamıştı..:vay:
-
sen nekadar masraf yaptın
toplamda 4000 tl üstü bir şey tuttu. değişen her parçayı orjinal taktırdım. hazır açılmışken bir iki yenileme de yaptım. işçilik ücreti standard fiyata koyan parçalardır. bir de euro tavan yapmışken.
-
Motor MPI mı acaba ?
ewt mpi mtr
-
arkadaşlar şuana kadar başıma gelenler şöyle size de yararı olabilir diye anlatayım.
bana servisten pistonların tamamı değişeceğini (1000 tl..), krank'ı kurtaramadıklarını söylediler..yenisi (1050tl..) servisin rektefiyecisine gittiğimde; ''pistonların üçü sağlam sadece birinin çapında milimetrik bir hata olduğunu bununda fabrikasyon hatası yada bir darbe aldığını'' söylediler. yani yatak sarmayla alakası yokmuş. evvel zamandan beri böyleymiş ama yinede içim rahat etmedi.. hazır açılmışken değiştirelim dedim ve temiz çıkma bir piston buldum (50tl)... devamında krank milinde de az bir aşınma olduğunu taşlama ile çözebileceklerini ancak taşlandıktan sonra ana kol yatakları bu mile uymuyor. ''galiba fabrika bu krankın taşlanmasını istemiyor ki yatakları bir daha uydurulmuyor, istersen krank'ı taşlayıp Mercedesin yataklarını takarız onunki birebir uyuyor, sorun değil'' dediler yine içim rahat etmedi ve çıkma temiz taşlanmamış sağlam krank buldum (500 lira) ama karar veremedim, ya çıkma krank'ı mukavemet testini yapıp sağlam çıkarsa onu takacaz. yada dediğim gibi mercedes yataklarını kullanacaz..
özetle; diğer değişmesi gereken parçalar toplam 400 tl tutuyor ama ben bir daha işçilik ücreti ödememek için triger zinciri, baskı balata ve subap fincanlarını sadece parça parası verip taktıracam, hazır açılmış motor sonuçta...
olay budur iş sonunda fiyatları liste halinde buraya yazarım
-
Neyse ucuz kurtarmışsın yinede geçmiş olsun. Allah daha büyük kaza bela vermesin ;)