škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: abex - 14 Ekim 2013, 09:59:17

Başlık: tekleme nedeni
Gönderen: abex - 14 Ekim 2013, 09:59:17
arakadaşlar araçta tekleme sorunu var  hafif tekleyerek gidiyor araba  bigisayara bağlattık ''1 yolda ateşleme arızası kısa devre'' gibi bir hata veriyor.. bu sorunun nedenleri nedir
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: laswidow - 14 Ekim 2013, 13:48:20
Ateşleme emrini veren beyinde ateşleme sırası hatası olabilir . Ya da  bujilerin değişmesi gerekiyor , buji kablolarını da kontrol ettirsen faydalı olur .
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: Ugur A. - 14 Ekim 2013, 17:39:36
Bildiğim kadarıyla her silindire bir bobin olacak şekilde tasarlanmış sistem. Tahminim 1. silindirde ateşleme sorunu var.
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: alperen - 14 Ekim 2013, 18:06:06
Alıntı yapılan: abex;447305
arakadaşlar araçta tekleme sorunu var  hafif tekleyerek gidiyor araba  bigisayara bağlattık ''1 yolda ateşleme arızası kısa devre'' gibi bir hata veriyor.. bu sorunun nedenleri nedir

1. ateşleme bobininiz sorunlu. Bizde 3. bobin yüzünden Orhanlı'da kalmıştık :)
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: abex - 14 Ekim 2013, 23:05:06
Alıntı yapılan: alperen;447344
1. ateşleme bobininiz sorunlu. Bizde 3. bobin yüzünden Orhanlı'da kalmıştık :)


komple bobin değişiyor herhalde nekadara patlar
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: alperen - 15 Ekim 2013, 14:11:42
Sadece 1 bobin bildiğim kadarıyla ama siz en iyisi hepsini birden değiştirin ;) Tanesini 75 liradan almıştık. İstanbul'dan. :ok:
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: abex - 16 Ekim 2013, 00:05:23
Alıntı yapılan: alperen;447397
Sadece 1 bobin bildiğim kadarıyla ama siz en iyisi hepsini birden değiştirin ;) Tanesini 75 liradan almıştık. İstanbul'dan. :ok:


ewt anladığım kadarı ile demek 3 piston çalışıyor araba, ama 7 ay öce değiştimiştim. tekrar yandı. tesisatta bi problem olsa gerek...
Başlık: Cevap: tekleme nedeni
Gönderen: Picasso - 18 Ekim 2013, 12:22:02
Alıntı yapılan: abex;447428
ewt anladığım kadarı ile demek 3 piston çalışıyor araba, ama 7 ay öce değiştimiştim. tekrar yandı. tesisatta bi problem olsa gerek...
@abex,
Aynı sorunu neredeyse sıfır araçta 3. silindirde bende yaşadım. Malesef aynı rafı kullanan tüm VW ailesinin benzinli 1.4 motorlarda aynı sorun var. Gerçi ben sadece 3. silindirin bobinini değiştirdim ve üstüne 34.000 km yaptım  vebu bobin takımı nedeniyle bir sıkıntı yaşamadım ancak duyduğum ortalama 100.000 devirmiş araçlarda bobin arıza sıklığı artıyormuş.Bence bunuda makul karşılamak lazım Sonuçta bu bobinde ateşleme voltajı 25.000 Volt civarına çıkartılıyor. bence 100-150.000 km dayanması bile mucize.
3 yıl evvel ben bu arızanın olduğu İzmir yolunda serviste 200 TL' ye hallettim.Buna yol yardımı olarak aldığım çekici yardımı dahil. Eğer elinizde bu bobini yerinden çıkartmak için gerekli aparat yoksa yerinden çıkartmak ve takmak neredeyse imkansız denebilir. Özellikle belirteyim Tesisatınızda bir sorun yok.Eğer olsa zaten bu test cihazında belirlenir.Sorun bu yüksek voltaj çevirici bobinde.Çeşitli ülkelerde üretiliyor. Benim aracın üstünde bulunan ve arızalanan bobin Alman malıydı Yerine takılan İtalyan.İspanyol malı olanda varmış.