škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: lestat - 05 Kasım 2013, 18:14:39
-
İyi günler Arkadaşlar
Geçenlerde özel serviste aracı kontrol ederken direksiyon hidrolik yağının eksik olduğunu farkettik. neyse iyi o zaman ekliyelim dedim.
Bu arada direksiyon pompası TRW
Gitti getirdiği şişe üzerinde ATF Dexron II otomatik şanzuman yağı yazıyordu. dedim bunun olduğundan emin misin direksiyon hidroliğinde kullanılabilir diye bir ibare yok. yok abi biz hep bundan koyuyoruz dedi iyi tmm o zaman dedim. neyse ekledi biraz.
yanlız internette yaptığım araştırmalarda bu yağın kullanılmaması gerektiği aksi halde direksiyon kutusundaki keçeleri uzun vadede patlatabileceği söyleniyor. Neyse gittim Gerekli Hidroliği buldum.(febi bilstein 6162)
Ama sorun şurda. Şimdi bunun hidrolik yağı nasıl değişicek.
Herhangi bir fikri olan varsa ve yardımcı olabilirse sevinirm.
-
Vakumlu bir cihazla yapılabileceğini zannediyorum.
-
ah bu usta görünümlü araç düşmanları. bende maximum 3,25 lt yağ konulması gereken araca ustanın maharetiyle 4,25 lt koymuştuk sonrasında büyük bir enjektörle fazla yağı çekmek zorunda kaldım.
-
ah bu usta görünümlü araç düşmanları. bende maximum 3,25 lt yağ konulması gereken araca ustanın maharetiyle 4,25 lt koymuştuk sonrasında büyük bir enjektörle fazla yağı çekmek zorunda kaldım.
O fazladan doldurulan 1 lt. yağ taşmadı mı yav?:tmr:
-
paşam enjektörle çekecen artık. allah bizi usta kılıklı maymunlardan korusun. sırf Kırıkkale de usta bulamadığımdan 110 km yapıp ankaraya gidiyorum özel servisie. hem servis pahalı hemde yolu uzun ama araç emin ellerde. Kırıkkale de yok fabia ustası. adam sökerken öğreniyor resmen aracı..
-
Bu sayede bizim arabalar da deneme tahtası oluyor :lol:
-
Denedim fakat en fazla yarım litre falan çekebildim ama içeride daha yarım litre yağ olması lazım:
Artık aracın internetten service manuelini buldup ordan kontrol ediyorum doğru mu yapıyor bunlar diye.
Ben mi ustayım bunlar mı anlamadım.
-
O fazladan doldurulan 1 lt. yağ taşmadı mı yav?:tmr:
motoru fazla zorlamadan çok kısa bir süre bindim daha sonra yağ ölçtüğümde maximum sınırın 1.5- 2 cm yukarısında olduğunu görünce kontrol çubuğuna serum hortumu sokup fazla yağı çekip aldım.
-
Bu nasıl bir zihniyettir anlayamıyorum!!!! Arabayı yapan adam yağ kabına bir çentik atıp "Buraya kadar dolduracaksın" demiş, elbet bir bildiği var. Daha fazlasını niye doldurursun kardeşim!!? Gidersin lastikçiye, o da başka bir komedi. Basar ufacık arabanın lastiğine 36 havayı.. Kamyon mu bu yahu!!? Yapma etme dersin; "Bi şey olmaz abi, biz her arabaya 36 hava basıyoruz." Lastik taktırırsın; tork anahtarı kullanmak filan hak getire.. Daya havalı tabancayı, sık sıkabildiğin kadar!!!!
Ya ne diyeyim arkadaşlar, Allah'a emanetiz işte :tpn:..
-
Önceki mesajımda lastik ve tekerlekten bahsetmişken tüm forum üyesi arkadaşlara bir hatırlatmada bulunayım:
Arabanızı servisten, lastikçiden, rotçudan filan aldıktan sonra bijonlarınızın kafi miktarda sıkılıp sıkılmadığını mutlaka ama mutlaka kontrol edin!
Bakım sonrası servisten aldığım arabamdaki bijonlardan bazılarının hiç sıkılmadıklarını (müşteri kabulde çalışan kızlara sıktırmış olabilirler :lol:) görmüş biri olarak söylüyorum bunu. Ve maalesef 2-3 kez başıma geldi.
-
arabasını rot balansa soktuktan sonra yolda tekeri çıkıp takla atan bir adamın haberi vardı 2-3 ay önce
-
Neyse ki sorun çözüldü arkadaşlar
dün aracı başka bir özel servise götürdüm. yıllık bakımları gelmişti zaten
-direksiyon yağını pompadaki hortumları sökerek komple boşalttılar.
-pompa hortumlarını bağlayıp pompaya orjinal sıvıyı doküp çalıştırdılar.
-daha sonra tekrar aynı şekilde içindeki sıvıyı boşaltıp yeni hidrolik koydular.
Ustanın işgüzarlığı bana 2lt hidrolik 50tl + işçiliğe patladı.