škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: iondergumus - 18 Kasım 2013, 09:27:03

Başlık: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: iondergumus - 18 Kasım 2013, 09:27:03
Arkadaşlar geçenlerde tanıtımı yapılan RAPİD SPACEBACK tarzı çok hoşuma gitti. Sanıyorum 2 sene içerisinde düğün yaparsam o aracı alacağım.

Biraz araştırdım yakıt performans çok iyi görünüyor. Benzinli modeli birde otomatik versiyonu varsa eğer ömürlük arabam olacak gibi rüyalarıma giriyor... Tasarımı da tam istediğim gibi kampak hatcback olmasına rağmen diz mesafesi manyak büyük.

Sizlerin düşünceleri nedir? Ben öldüm bittim araca :)
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: lrfan - 18 Kasım 2013, 09:27:54
Benim de aklımdaki araç
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: iondergumus - 18 Kasım 2013, 09:30:32
Abi dün NTV'de Saffetin Garajında testini yapmışlar izledim. Gerçekten özellikleri çok iyi. Tahmini fiyatı ne olur sence?
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Picasso - 18 Kasım 2013, 10:39:47
Alıntı yapılan: iondergumus;450418
Abi dün NTV'de Saffetin Garajında testini yapmışlar izledim. Gerçekten özellikleri çok iyi. Tahmini fiyatı ne olur sence?

@iondergumus,
O prg, bende izledim. Çok fazla bir detay yoktu. Ancak AND(Ankara)' da test sürüşü yaptım. Fabia -Octavia arası kasa açısından bir araç. Bana garip bir şekilde boyuna göre dar bir araç gibi geldi. Benim Fabia I bile daha genişmiş gibi bir his uyandırdı bende.Benim kullandığımda 1.6 dizel di ve dizelden umulmayacak derecede seri bir araç dengeli, yol tutuşu Fabia ile kıyaslanamayacak derecede iyi. Ancak fiyatlarınında maşallahı var. Aşağıda Yüce Oto ve Almanya ambition modelinin satış fiyatlarını gösterir listeyi verdim. Rapid bir tarafa diğer model donanım ve motor seçenekleri o kadar çokki hepsini vermeye imkanım yok Türkiye' ye bu model ve tiplerin ancak 30 da biri giriyor. Tabi benbim anladığım Borusan'ın her 3 markanın ortak patronu olması bu çeşitleri TR' de görmemizi engelliyor.Tahminimce RAPİD SPACEBACK bu fiyatlardan az biraz o da değer mi değmez mi tartışılır daha düşük olacaktır.
(http://img707.imageshack.us/img707/2337/lsld.jpg)
Burada dikkati çeken bir nokta var. Almanya satış fiyatı Yol vergiside dahil trafiğe çıkış fiyatı(Yol vergisi abartılacak kadar yüksek değil ve bir defa ödeniyor)=Türkiye trafik sigorta fiyatı hariç,kampanyalı fiyatı oluyor Yaklaşık bile değil.TAM !) Bu çok enteresan geldi bana.
(1€=2.75 TL aldım)
Road Tax (Yol vergisi) Almanya'da benzinli ve dizel araçlar için kullandığı yakıt ve motor tipine göre aşağıdaki listeye göre alınıyor ekstra trayler çekici vb. de kullanılacaksa ek olarak ağırlığa bağlı olarak 11.25-373.24 € arası ve bu ücretler aracın tescili sırasında bir defa alınıyor.
Bu sabah işim gücüm hiç yoktu. Merak ettim, araştırdım, buyrun. 2 ülke arasındaki farkı görün.....!
(http://img845.imageshack.us/img845/7037/xeam.jpg)
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: iondergumus - 18 Kasım 2013, 10:53:15
Abi tabi ben aracı yakından görmediğim için genel itibari ile resim video programlardan takip ettim. Bana konforlu gibi geldi yani o hissi uyandırdı ama denemeden bilemem tabi. Benim kafamda 1.2 TSI 105 yada 1.4 TSI 122 (ELEGANCE) motor seçeneği vardı.

Birde bu motorların DSG olması nedir fikir verebilir misiniz? Ve sizce hangi motor seçeneği daha iyi olur sizce? Hangi model (elegance - ambition) ?
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Picasso - 18 Kasım 2013, 12:40:48
Alıntı yapılan: iondergumus;450428
Abi tabi ben aracı yakından görmediğim için genel itibari ile resim video programlardan takip ettim. Bana konforlu gibi geldi yani o hissi uyandırdı ama denemeden bilemem tabi. Benim kafamda 1.2 TSI 105 yada 1.4 TSI 122 (ELEGANCE) motor seçeneği vardı.
 
Birde bu motorların DSG olması nedir fikir verebilir misiniz? Ve sizce hangi motor seçeneği daha iyi olur sizce? Hangi model (elegance - ambition) ?
@ iondergumus,
Walla bu gün çok boş zamanıma denk geldiniz. Sırayla gidelim. DSG (Dual Shift Gearbox) bir motor seçeneği değil, Şanzıman tipidir. Sistemi basitçe anlatmaya çalışırsam, motorun hareket verdiği 2 ayrı vites dişlilerinin bulunduğu mil, dolayısıyla 2 debriyaj bulunur. Birinci mil üzerinde 1-3-5. vites dişlileri bulunurken, 2. mil üzerinde 2-4-6 ve R (Geri) vites dişlileri vardır. Basitçe çalışma prensibi şöyle gerçekleşir. 1. vitesle kalkarken 1. mil ve debriyajı aktif haldedir. Bu anda 2. vites dişlisi 2. mil üzerinde ve yerinde, ancak bu mile bağlı debriyaj pasif durumdadır (devre dışı). 2. vites için komut alındığı anda 1. vites dişlisi ve dolayısıyla bu mil üzerindeki debriyaj pasif kale geçer ve aynı anda 2. vites dişlisi ve 2. mil üzerindeki debriyaj aktif hale geçer. Böylece 2. vites dişlisinin yerine oturması ile geçecek zamandan tasarruf edilerek vites değiştirme çok hızlı gerçekleşir. Sadece debriyajın bırakılması ve 2. debriyajın aktif hale geçmesi ile ilgili zaman kaybı oluşurki, bu da elektronik kontrol ünitesi ile gerçekleştiğinden oluşan zaman kaybı etkin değildir. Bu arada bir serzenişte de bulunayım. Bu sistemin tek eksiği ise yüksek fiyatlı modelleri hariç, diğer modellerinde Yokuş Kalkış Desteği' nin Türkiye' ye getirilen modellerde bulunmuyor olması. Her halde Türkiye' nin sürücüleri çok usta olmalı ki, yokuş yukarı kalkışlarda aracın geri kaçmasına neden olmuyorlar.
Bildiğim kadarıyla DSG' nin patenti VW'ye aittir. Ancak aynı mantıkla çalışan bu sistem BMW' de SMG (Sequential Manual Gearbox),Renault' ta EDC (Efficient Dual Clutch) olarak geçiyor.
Skoda' da Active-Ambition-Elagence gibi terimler motor seçeneği değil, Donanım seçenekleridir. Aşağıda verdiğim ve Skoda TR' den aldığım liste mevcut 3 donanım arasındaki farklılıkları gösteriyor.
(http://img196.imageshack.us/img196/2726/qcwy.jpg)
Motor tiplerinin özellikleri içinde tüm verilere aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.
http://www.skoda.com.tr/new/rapidkarsilastir.asp
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: iondergumus - 18 Kasım 2013, 13:06:41
Hocam cümleye motor tipiyle başladığım için geriside o manaya gelmiş benim hatam pardon:) Ama verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim ihtiyacımı karşıladınız.

Bakalım bi türkiyeye gelsin de aracı alanlardan duyumlardan bide test ile alıp almamaya karar vericez...
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Ugur A. - 18 Kasım 2013, 13:25:00
Alıntı yapılan: Picasso;450439
...bir serzenişte de bulunayım. Bu sistemin tek eksiği ise yüksek fiyatlı modelleri hariç, diğer modellerinde Yokuş Kalkış Desteği' nin Türkiye' ye getirilen modellerde bulunmuyor olması. Her halde Türkiye' nin sürücüleri çok usta olmalı ki, yokuş yukarı kalkışlarda aracın geri kaçmasına neden olmuyorlar...
Usta sürücü olmaya gerek yok. Fren pedalını biraz gevşettiğinizde; motor devri 1000-1050d/d civarlarına çıkar ve DSG kalkış yapmak üzere yarım debriyaj pozisyonuna geçer. Freni iyice bırakıp gaza basmanız arasında 2,5/3 saniye fark oluyorsa hiç geri kaçmıyor araç. Ha freni hart diye bırakıp gaza cart diye basarım diyorsanız, sistem henüz o kadar hızlı düşünüp de uygulamaya geçemiyor.:D
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Picasso - 18 Kasım 2013, 14:23:21
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;450444
Usta sürücü olmaya gerek yok. Fren pedalını biraz gevşettiğinizde; motor devri 1000-1050d/d civarlarına çıkar ve DSG kalkış yapmak üzere yarım debriyaj pozisyonuna geçer. Freni iyice bırakıp gaza basmanız arasında 2,5/3 saniye fark oluyorsa hiç geri kaçmıyor araç. Ha freni hart diye bırakıp gaza cart diye basarım diyorsanız, sistem henüz o kadar hızlı düşünüp de uygulamaya geçemiyor.:D
@Uğur@k@r,
Benim serzenişte bulunduğum nokta DSG' li araçlarda en taban seviyeli donanımlı araçlarda bile bu sistemin yurt dışında satılan her araçta bulunması, ama iş TR' ye gelince sadece bu değil basit bazı üstelik gerekli donanımların "YOK" olması.... yoksa en azından şahsım adına ihtiyaç duyduğumdan değil. Kaldı ki belli bir seviyenin üstünde araç kullanabilenlerin her marka için geçerli, ek donanım olarak sunulan bir çok ilavelere de ihtiyaç duyduklarını da düşünmüyorum.
Gerçi bunları şimdi teker teker yazsam, kesin bir hararetli bir tartışma ortamı yaratır.:kavga:
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Ugur A. - 18 Kasım 2013, 16:23:33
Alıntı yapılan: Picasso;450453
@Uğur@k@r,
Benim serzenişte bulunduğum nokta DSG' li araçlarda en taban seviyeli donanımlı araçlarda bile bu sistemin yurt dışında satılan her araçta bulunması, ama iş TR' ye gelince sadece bu değil basit bazı üstelik gerekli donanımların "YOK" olması.... yoksa en azından şahsım adına ihtiyaç duyduğumdan değil. Kaldı ki belli bir seviyenin üstünde araç kullanabilenlerin her marka için geçerli, ek donanım olarak sunulan bir çok ilavelere de ihtiyaç duyduklarını da düşünmüyorum.
Gerçi bunları şimdi teker teker yazsam, kesin bir hararetli bir tartışma ortamı yaratır.:kavga:
Zaten bir acayip satış politikaları var. Mesela Rapid' in 1.2TSI motorlu versiyonu var ancak elegance olarak alamıyorsunuz zira elegance donanım seviyesini getirmiyorlar. Hadi ambition olsun diyorsunuz ancak bu sefer de DSG de dahil otomatik vitesli versiyonu yok. Favorit' i değiştirmeye niyetlendim. Eşim de kullanabilsin diye  otomatik vitesli araç bakınıyorum sıfır olarak ancak tork konvertörlü otomatiği bile yok Fabia serisinde. Kaldı ki Oğuşlar ile konuştuğumda 1.4 85HP de artık getrimiyorlar dediler. Kasa değişecek diyorlar. Ellerinde kalıp da ucuza vermesinler diye de ksıtıkça kısmışlar, kuşa dönmüş. Firmaya 2 adet Rapid TDI DSG alındı. Rapid Spaceback ne zaman geliyor diye sorduk. Allah bilir bâbında cümleler kurdular.:D
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Can - 18 Kasım 2013, 17:12:32
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;450467
Zaten bir acayip satış politikaları var. Mesela Rapid' in 1.2TSI motorlu versiyonu var ancak elegance olarak alamıyorsunuz zira elegance donanım seviyesini getirmiyorlar. Hadi ambition olsun diyorsunuz ancak bu sefer de DSG de dahil otomatik vitesli versiyonu yok. Favorit' i değiştirmeye niyetlendim. Eşim de kullanabilsin diye  otomatik vitesli araç bakınıyorum sıfır olarak ancak tork konvertörlü otomatiği bile yok Fabia serisinde. Kaldı ki Oğuşlar ile konuştuğumda 1.4 85HP de artık getrimiyorlar dediler. Kasa değişecek diyorlar. Ellerinde kalıp da ucuza vermesinler diye de ksıtıkça kısmışlar, kuşa dönmüş. Firmaya 2 adet Rapid TDI DSG alındı. Rapid Spaceback ne zaman geliyor diye sorduk. Allah bilir bâbında cümleler kurdular.:D


Abi forumdan Mehmet Polosunu satacak yakın zamanda,11.000 km de olması lazım aracı,1.4 Benzinli DSG Comfortline,kaçırma niyetin varsa ;)
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Ugur A. - 18 Kasım 2013, 17:34:04
Alıntı yapılan: Can;450474
Abi forumdan Mehmet Polosunu satacak yakın zamanda,11.000 km de olması lazım aracı,1.4 Benzinli DSG Comfortline,kaçırma niyetin varsa ;)
Çabuk bulun onu bana.:D
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: umtdrn - 20 Kasım 2013, 22:55:23
Alıntı yapılan: Picasso;450453
@Uğur@k@r,
Benim serzenişte bulunduğum nokta DSG' li araçlarda en taban seviyeli donanımlı araçlarda bile bu sistemin yurt dışında satılan her araçta bulunması, ama iş TR' ye gelince sadece bu değil basit bazı üstelik gerekli donanımların "YOK" olması.... yoksa en azından şahsım adına ihtiyaç duyduğumdan değil. Kaldı ki belli bir seviyenin üstünde araç kullanabilenlerin her marka için geçerli, ek donanım olarak sunulan bir çok ilavelere de ihtiyaç duyduklarını da düşünmüyorum.
Gerçi bunları şimdi teker teker yazsam, kesin bir hararetli bir tartışma ortamı yaratır.:kavga:


Türkiye'de her nimet parası çok olana hocam .

Ne kadar çok para , o kadar fazla donanım . Şimdi bir sürü marka var , herkes biliyor , artık her araçta standart olması gereken ESP sistemi bile , birçok modelin başlangıç donanımında opsiyon. Diğer güvenlik donanımları da öyle..

Ben konfora yönelik donanımlarda çok fazla takılmıyorum bu konuya ama , iş güvenliğe gelince uygulanan politika bence etik değil.

Adamlar açık açık şunu söylüyor , parası çok olanın canı daha kıymetli ...

Halbuki güvenliğe yönelik teknolojiyi her kullanıcıya aynı seviyede sunmak gerekir değil mi ?
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Picasso - 21 Kasım 2013, 10:06:18
Alıntı yapılan: umtdrn;450717
Türkiye'de her nimet parası çok olana hocam .
 
Ne kadar çok para , o kadar fazla donanım . Şimdi bir sürü marka var , herkes biliyor , artık her araçta standart olması gereken ESP sistemi bile , birçok modelin başlangıç donanımında opsiyon. Diğer güvenlik donanımları da öyle..
 
Ben konfora yönelik donanımlarda çok fazla takılmıyorum bu konuya ama , iş güvenliğe gelince uygulanan politika bence etik değil.
 
Adamlar açık açık şunu söylüyor , parası çok olanın canı daha kıymetli ...
 
Halbuki güvenliğe yönelik teknolojiyi her kullanıcıya aynı seviyede sunmak gerekir değil mi ?
@umtdrn,
Aynen öyle, bırakın can güvenliğinin taban donanımlarını, ithal olsun yerli olsun özellikle bazı ticari araçlarda ve STW' lerde olması gereken yatay ve dikey takılabilen bagaj filesi bile orjinalinde olan TR' ye gelenlerde yok olan bir donanım.(Kast ettiğim, aşağıda benim kullanma kılavuzunda gördüğüm Fabia I Combi' lerde olması gereken bagaj ile yolcu kabinini ayıran tel filtreyi kast ediyorum AB' de bu file olmadan trafiğe çıkamazsanız).Bırakın tel fileyi bagajın üstünü arka koltuk hizasında kapatacak bir örtü yada 5. kapıyla birlikte açılıp kapanan bir kapakta yok. Cıbıl bir şekilde trafiğe çıkıyorlar.Hele ileride almayı düşündüğüm bir markanın VAN tipinde arka bagaj kapılarında cam yok diye serzenişte bulunan bir vatandaşın mesajını okuyunca adeta fıttırdım. Ve 2 hafta evvel Çankırı' da tesadüfen Yunus AVM önünde yapılan açık teşhirde baktım,Gerçekten yok. O zaman ön cam üstünde bulunan aynanın ne anlamı kaldı? Herhalde bagajı ve arka koltukta oturanları kibarca görmek için konulmuş (!). Elbette Camlı olursa o zaman silecek filanda koyacak (TSE Bunu son yıllarda mecbur bıraktı) Benim anladığım bundan da kâr ediyorlar,özellikle ithalatçılar.Ama ön cam üstündeki aynayı unutmuşlar.:ok:
 
(http://img14.imageshack.us/img14/1927/0r6a.jpg)
 
(http://img32.imageshack.us/img32/6708/dnw3.jpg)
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: mygokhan - 21 Kasım 2013, 10:29:57
Oooo uğur ağabey arabamı alıyorsun :)
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Ugur A. - 21 Kasım 2013, 13:18:20
Alıntı yapılan: umtdrn;450717
...Ne kadar çok para , o kadar fazla donanım . Şimdi bir sürü marka var , herkes biliyor , artık her araçta standart olması gereken ESP sistemi bile , birçok modelin başlangıç donanımında opsiyon...
"Benim çok param var" diyorsunuz ve fuloğluful kere ful Fabia istiyorsunuz diyelim. Asla ESP alamıyorsunuz. Elegance donanımında var mı bilmiyorum, emin olamadım ama 1.4 86HP elegance' de opsiyon bile alınamıyordu geçen sene.
Alıntı yapılan: mygokhan;450739
Oooo uğur ağabey arabamı alıyorsun :)
Niyetine girdim ama acayip midem bulandı ya. 42 bin liralık vergisiz Octavia, anahtar teslimi oluyor sana 71 bin.
Firmaya 2 adet Rapid 1.6TDI DSG Elegance alındı. Hesapta elegance ama kumandadan cam açıp kapatma yok. Enteresan işler ya. Bayiye "niye 1.2TSI Fabia gelmiyor" diye sordum. "Turbo motor Fabia' ya fazla gelir, tehlikeli olur" dedi bana ya. Hem de bana düşünsene.:D "E dedim vRS alanların hepsi Rahmetli mi oldular?". Öylece havada kaldı sorum.:D
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Can - 21 Kasım 2013, 13:32:07
Al bir Polo keyfine bak abi,ESP yok ama kendini dağıtmaya başladığı an Almanya bir küfür edince hemen toparlanıyor namussuz :D Bu da benim kendimi teselli etme yöntemim,araç henüz Türkçe anlamıyor,her şey zamanla :D

Şaka bir yana da ESP tamam iyi güzel fakat B sınıfı arabada opsiyon hariç bulamazsın zaten abi,o nedenle çok üstüne düşme. Bilmem sana ne kadar uygun olur ama Baki abi veya Ahmet abi kadar düşük olmasa bile orta sert bir spor yay işini görür,yol tutuşun inanılmaz artar,ESP lik çok bir iş kalmaz..
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Ugur A. - 21 Kasım 2013, 15:04:09
Alıntı yapılan: Can;450755
Al bir Polo keyfine bak abi,ESP yok ama kendini dağıtmaya başladığı an Almanya bir küfür edince hemen toparlanıyor namussuz :D Bu da benim kendimi teselli etme yöntemim,araç henüz Türkçe anlamıyor,her şey zamanla :D

Şaka bir yana da ESP tamam iyi güzel fakat B sınıfı arabada opsiyon hariç bulamazsın zaten abi,o nedenle çok üstüne düşme. Bilmem sana ne kadar uygun olur ama Baki abi veya Ahmet abi kadar düşük olmasa bile orta sert bir spor yay işini görür,yol tutuşun inanılmaz artar,ESP lik çok bir iş kalmaz..
İllaki ESP olsun diye bir takıntım yok ancak bazı modellerde bazı donanımların alınamıyor olması çok komik. Mesela Rapid 1.2TSI alabiliyorsun ancak elegance alamıyorsun ve kesinlikle otomatik viteslisini alamıyorsun. Çok dar tutuyorlar ürün gamını maalesef.
Başlık: Cevap: Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)
Gönderen: Picasso - 22 Kasım 2013, 17:43:15
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;450763
İllaki ESP olsun diye bir takıntım yok ancak bazı modellerde bazı donanımların alınamıyor olması çok komik. Mesela Rapid 1.2TSI alabiliyorsun ancak elegance alamıyorsun ve kesinlikle otomatik viteslisini alamıyorsun. Çok dar tutuyorlar ürün gamını maalesef.
@Uğur@k@r,
Malesef Skoda hatta Ibiza' da ürün gamı olağan üstü dar. Hatta "42 bin liralık vergisiz Octavia, anahtar teslimi oluyor sana 71 bin." sözünüze de aynen katılıyorum. Daha evvelki mesajımda değimiştim.Anahtar teslim kampanya fiyatları inanılmaz bir şekilde Almanya satış fiyatlarıyla eşit.Örneğin neden Octavia STW Combi' nin sadece Elagance 1.6 dizeli var?
(http://img11.imageshack.us/img11/5664/j601.jpg)
 
Bu da Almanya fiyatları ve model-donanım çeşitleri: Y O R U M S U Z !
 
(http://img197.imageshack.us/img197/9625/zke2.JPG)