škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: mrtyl07 - 28 Aralık 2013, 12:28:42
-
Merhabalar bizde skoda octavia 2012 model 1.6 TDI DSG Elegance var. 2013 model yeni kasaya gecmek istiyoruz ama sizlere sorum olacak. Bizim kasada bagimsiz suspansiyon varken yeni kasada torsiyon cubugu kullanilmis cok mu rahatsiz edici ?
2012 octavia yuksek limitlerde bile guven veriyo yol tutusu super yeni kasanin guven vermedigi soyleniyor ?
2012 octavia koltuklari cok iyi kavriyo ama 2013 octavia virajlarda atiyo diyenler oldu ne kadar dogru ?
Siz olsaniz tavsiye eder misiniz yoksa eski kasayla devammi edelim ?
Alirsak bize onerdiginiz opsiyonlar nedir ? Simdiden herkese tesekkurler
-
Bu soruların en güzel yanıtı gidip aracı kullanmak. Kime göre neye göre yol tutusu güven vermiyor, arkasini atiyor vs? Kullanıp kendiniz bakın bence.
Mevcut aracınız Elegance ise bana kalırsa aracınızı değiştirecek kadar bir fark yok arada. Ki aracınız zaten yeniymişte. Çok fazla zarar edersiniz. Tabi karar sizin yine de.
-
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. umarım herzaman iyi vakit geçirirsiniz.
Yeni Octavia alan arkadaşlarımız size yardımcı olacaklardır.
-
Zarar edecegiz evet ama 2012 modelin arka fari hic hosumuza gitmiyor. Test surusundede hersey tam anlasilmiyor. Arkadaslar burada izlenimlerini paylasirsa cok mutlu olurum herkese tesekkurler
-
1-koltuklarin yan destegi eski araclarima gore daha az ama asla virajlarda savurma, kavrayamama gibi sorunlar yok. Hatta bu durum ozellikle uzun yollarda size konfor olarak geri donuyor.
2- torsiyon cubuk konfora cok etkili degil. Ancak yari sert ayarli suspansiyon ve aracin yuksekligi ile birlesince yol tutusu olumsuz etkiliyor. Bana virajlarda eski araclarim kadar guven vermiyor sanki arka taraf hemen kopacakmis gibi
-
Yani size kalirsa 2012 elegance octavia ile devam edelimmi sizce ? Babam ben istiyorum diye alicak onuda pisman etmek istemem o yuzden cok inceliyorum
-
Ben de yazın değiştireyim diye test etmeye gittim..
Arada vereceğim 20.000TL farka değecek bir artısını göremedim..
-
aslinda tamamen kisisel tercih. benbiraz da mecburiyetten ic ve bagaj hacmi genis konforlu bir arac aradigim icin A7 ye yoneldim. bu yonlerden beni hic uzmedi. ama perf ve yol tutus beni tatmin etmiyor.
bence iyice bir test edin. yeni aracin hevesi ve guzelligine aldanmadan her 2 araci karsilastirip ona gore karar berin
-
Teknoloji anlaminda segment atlamis bu kesin tasarımı da mükemmel yol tutusuna gelirsek benim jantlar 18 inc golus 225 40 18 inanin 100 120 hissetmiyorum viraja girdigimi bence eskisinden başarılı bi onceki aracim a5 Octavia mpi makyajli version parasini son kurusuna kadar hak ediyor ..
-
Selamlar A7 elegance kullanicisi olarak çok memnunum daha önceki arabam clio3 hp di bu arabaya binince araba kullandigimin farkına yeni vardim .a5 kasa ya nazaran biraz daha sportif görüntüsü var.kullanım olarak çok bir fark yok.ancak yeni hissi olduğu için biraz farklı geliyor.tabi beklentiniz çokyuksek olmasin ama bir test sürüsü yapin derim.
-
Evet yorumlara bakılırsa 10bin 15bin boşa verecek gibi duruyor. şuanlık durduk ama skoda superb yeni kasa düşünüyoruz hazır zarara girmişken adam gibi girelimdiye. o arabada çok agır 1.6 tdi onu kaldırır mı acaba
-
Bence değişmenize kesinlikle değer yeni Octavia segmentinin kesinlikle üstünde bir araç arka aksı kafanıza takmayın derim bende çok çekinceliydim ama inanın rahatsız etmiyor önceki araç 2012 golf 6 idi arkası bağımsız süspansiyonluydu ve 16 jantlarla Octavia'ya göre daha sert ve konforsuzdu direksiyon süspansiyon ikiside daha sertti yeni Octavia bana 16 jantlarla çok yumuşak gelmişti 17 denom jantlara geçtikten sonra araç sertleşti ve bence tam kıvamına geldi o yüzden eğer standart 16 jant ile aracı kullanacaksanız arka aksı hiç dert etmeyin derim koltuklara gelirsek konfor olarak çok iyi ama golf 6'nın spor koltuklarına göre yan destekleri ve kalitesi kötü eski Octavia'nın koltukları nasıl bilmediğimden kıyas edemeyeceğim koltukların daha kaliteli ve spor yapıda olmasını bende çok isterdim ama virajlarda atma falan henüz hiç olmadı yol tutuş olarak ise önceki Octavia'yı bilmediğimden yine bir şey diyemem ama golf 6'ya göre bariz daha iyi golf 6'nın yattığı virajlara daha sert girdiğim halde hiç hissettirmiyor.
-
Yeni kasayi en cok alma istedigimiz yeni kasa sekli , led farlar , ic ambians ve aydinlatma ve yeni donanimlar . Aldik mi koltuk isitma , anahtarsiz giris falan yaptiracagiz zaten. Ama suratli surus seven biriyiz araba virajlarda , makaslarda bizi mutsuz edip uzer mi sadece bu takildi kafama.. Superb'ede bakacagiz ama octavia daha sportif hayirlisi olur insallah. Suan kullandigimiz 2012 octaviadan cok memnunuz suratlerde mukemmel yol tutusu ve konforu varken ayni hissi tatmak isteriz. Hepinize yorumlar icin cok tesekkur ederim.
-
istediğiniz ek özelliklerle beraber octavia 76.000'e falan geliyor.
onun yerine 80.000 küsüre superb alın. en azında sınıf yükseltmiş olursunuz.
arabayı 1 yaş gençleştirmek için o kadar para dökmeye gerek yok bence. ha superb isteklerinizi karşılamıyosa farklı tabi ki .
-
spor ve sert surus seviyoruz denmis. Bu durumda zaten superb ve octavia 1.6 tdi size uygun degil. bu aracin perf i ortada kesinlikle perf icin alinmamali. Bu tur kullanimlar icin Vrs 1.8 tsi veya 2.0 tdi tercih edilmeli ya da baska markalara yonelin
-
Yok performanslari bizim icin yeterli. 2012 octavia var onu satip onun uzerine 15bin 20 bin neyse koymayi dusunuyoruz. Superb 1.6 tdi dsg elegance daha fazla verip almak mantikli mi ?
-
superb 1.6 DSG Elegance şu anda 81.900.
motorü sanıyorum octavia ile aynı. ama araba 200 kg daha ağır. bundan dolayı hem hızlanmada hem de yakıt tüketiminde değerler değişiyor.
aksesuar olayını hiç incelemedim üşendim şimdi ama bence bu tarz araba alınacaksa 2.0 tercih edilmeli. ama maalesef ki güzel ülkemizde ÖTV belası fiyatları uçuruyor.
bir de sanırım dolar ve euro fırlayışından dolayı yeni yılda zamlanacaktır arabalar. bu beni şahsi düşüncem ama bir kaç aydır fiyatlar değişmedi, iyi dayandılar gibi sanki.
-
Evet ama octavia superbten daha seri olur illaki ama superbte kotu performans gostermez yani. Donanim olarakta birbirlerine yakinlar aslinda superbte elektronik koltuk ve hacim var ek olarak. Biraz bekleyecegiz 2012 octaviayi 2013 octavia ile degismek , verilen para cok zarar yapar diyorsaniz superb daha mantikli
-
walla ben çok sert kullanan biri değilim, öyle çok hızlı gitme merakım da yok buna rağmen Octavia 1.6 TDI perf olarak çok ölü geliyorsa SuperB yi düşünemiyorum bile
-
2013 model Skoda superb 1.6 TDI DSG Elegance (1200km)+ prestij paketli icin
2012 model Skoda octavia 1.6 TDI DSG Elegance(90.000km) + 20.000 Tl vermeniz yeterli dediler sizce uygun mu ?
-
sahibinden de 2500 km de prestij paket superb için 79.950 demişler. hadi diyelim 78.000 TL.
sizin araç bu durumda 58.000 TL ye gelmiş olur. yine aynı sitede pek yakın km li bulamadım ama 69 binde bir araç var fiyatı 57 bin TL.
sanki makul gibi ama diğer yorumlara da bakmak lazım.
-
artık yeni hesap yapmanız lazım. nedeni yeni yılda gelen zamlar ötv %40 dan %45 oldu mtv de zamlandı. yani araç başına nerden baksanız %4 zam geldi devlet tarafından bide euro kurundan zam gelicek araçlara oldu %8.
bazen çabuk karar vermek lazım hele türkiyede yaşıyosan dostum
-
Yani ne yapmak gerek ?
-
walla hocam size kalmış bütçe meselesi. ben zamlara rağmen fazla para öder alırım dersen alırsın.
devlet tarafından ötv zammı hiç bir bayi karşılayamaz ancak euro kurundan gelecek olan zammı ancak elinde olan araçlara yansıtmadan karşılar ama yeni stok cekecek olan bayi o zammıda karşılayamaz
-
kapora veren vatandaş nasıl sövüyordur şimdi. ben böyle devlet ve böyle vergi sistemi görmedim. (ne biliyon diyen için vergi uzmanıyım)
her neyse, neticede her yıl vergiler belli oranda artırılır ama ÖTV deki 5 puan resmen sürpriz oldu vatandaşa.
70 binlik octavia için ÖTV farkı 2500 TL beyler geçmiş olsun valla.
-
ikinci el piyasası şimdi canlanır
-
20 sene once eski arabalar çok kıymetliydi, vatandaş akıllı olsa, vara yoğa araba değiştirmese yine o günlere dönülür...
mesela şu an mis gibi, 2010 tertemiz bir Ibiza, fabia 20 000 bandında bulunabiliyorken 2013 ü 32000 civarı...1-2 yıllık fark bu kadar olmamalı...anında değer düşmemeli...benim araba neredeyse 10 000 lere düştü gibi, kasko bedeli 11 bin küsür...tamam düşsün ama ederi bu olmamalı, problemsiz masrafsız, sınıfına gore konforlu binerken nasıl satayım bu rakamlara, yazık...
vergi sistemi de vatandaşın modasına gore şekilleniyor, LPG si de, motor hacmi de...bakın görün yakında küçük hacimli araçlar da vergiden ağlamaya başlayacak...devlet -atıyorum- HP yi de vergi hesaplama kriterlerine sokacak, belki yakıt sınıfını da...
-
esasında avupada motorlu taşıtlar vergisinde kriter CO2 emisyonu olarak biliyorum. ya da en azından hesaplamada karbondioksit salınımı da önemli. bizde eskiden bir de ağırlık vardı, saçmalık ötesiydi zaten.
havayı daha fazla kirleten daha çok öder mantığı daha önemli bana göre.
sevgili hetepe, arabaların hızla değer kaybetmesi ile ilgili görüşünüze de tamamen katılıyorum zira bu tüketim toplumu olmanın getirdiği bir özellik maalesef. Amerikada 2. eller neden sudan ucuz sizce?
-
Orası Amerika diye bence...biz fakiriz, bizim yaptığımız israf daha yanlış onlara gore...