škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mygokhan - 05 Ekim 2009, 20:38:31
-
Yollarda gördükçe ilgimi çekiyor bu araç..İlk defa bir Fiat otomobilini beğendim.Param olsa şansımı denerdim bu otomobilde :) Hem özellik, hemde dizayn çok başarılı olmuş.Sizin düşünceleriniz nedir? Alınabilir bir araç olmuş sanki :)
Tabi almanlar yıllar geçsede sıkılmayacağımız tasarımlar yapıyorlar.Diğer otomobil üreticileri ise belli süre sonunda tasarımından sıkılabiliyor insan.Acaba bu da böyle olabilirmi?
(http://images.google.com.tr/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.blogcdn.com/www.autobloggreen.com/media/2009/01/fiat_bravo_1280.jpg&usg=AFQjCNECCuOIT0lPwM5zgouq2163b-Ek2w)
(http://images.google.com.tr/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2007/01/2007_fiat_bravo_14.jpg&usg=AFQjCNFTBZEtLG7y9Hm3uPpv7S99eOVCLQ)
(http://images.google.com.tr/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.nextautos.com/files/wp-content/uploads/2006/10/fiat-bravo-1.jpg&usg=AFQjCNG8bUFVzb6WMa2-8XOl0zureNJwoQ)
(http://images.google.com.tr/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.carphotosite.com/data/media/210/1024/2007_Fiat_Bravo_006.jpg&usg=AFQjCNGL1835elTlQTBL2HrtzlMO2kGoAA)
-
brovonun eski kasasını kullandık çok memnunduk.Çok güzel arabada far yükseklik ayarı teybin sağında sapıtmışlar biraz.Ben param olsa 1.9 jtd 190 beygir emotiondan alırım bi tane:D
-
fabiamı almamış olsak, bugün araba alacak olsam tartışmasız Bravo...
-
İlk çıktığından incelemiştim,beğenmedim ama.
İşçiliği kötü gibi sanki.
Birde 260 Km/h kadran koymuşlar :D
-
Motoru ve dizaynı dışında bende beğenmemiştim bu arabayı.Gidip incelemiştim.Malzeme kalitesi ve işçilik vasattı.Birde içi sanki heran dağılacakmış hissi verdi bana.Bir alman otomobili kadar kaliteli değil.
-
fiat kullandığım için söylemiyorum parasını hak eden bir araç, kendi aracım lineaya göre işçiliği çok daha iyi.
-
İşçilikte seleflerine göre iyi olduğunu duymuştum.
Benim de hoşuma giden bi araç. Bagaj hacmi de baya büyükmüş.
-
fiat'ın bu güne kadar yaptığı en iyi araba. çıktığında benim leonla yan yana koyup ikisinide incelemiştim.
dizayn, estetik açısından gerçekten güzel ama sağlamlık açısından bakınca leon ile arasında dağlar kadar fark olduğunu görüp almaktan vazgeçmiştim.
ancak kendi seğmentinde tercih edilebilirlik açısından her zaman ilk üçe girecek bir araba
-
sağlamlak açısından leon ile arasında dağlar kadar fark olduğunu nasıl tespit ettiniz
-
Evet hakikaten diğer fiat araçlarına ve kendi seleflerine bakılınca alınası bir araç,ama leon kıyaslamam bile kalite açısından.Donanım açısından belki bu araç diğerlerinden daha fonksiyonelde olabilir amma bundan 1 yıl önce fuarda incelemeiştim fiat bravaydı inan o kadar rezalet bir işçilik vardı aman kalsın dedim.Yalnız bu kalitesizlik belki şimdilerde farklı olabilir yani kaliteyi arttırmış olabilir.yani alman araçlarında da oluyor bu.mesela ben skoda da(benim octide)kalorifer havalandırma ızgaraları o kadar dandik ki tek kelimeyle rezalet.Otomatik camların da kızaklı sistemin çok hassas olduğunu öbür forumda duymuştum.Ama dığer kısımlarından kalitesine diyeceğim yok.Genel itibariyle Alman malı olduğunu gösteriyor.
-
Gidip incelemeyi bile düşünüyorum :) İlk defa Fiat showroomuna gideceğim :kiki:
-
İlk çıktığından incelemiştim,beğenmedim ama.
İşçiliği kötü gibi sanki.
Birde 260 Km/h kadran koymuşlar :D
brova dyno testinde 270 vurmuş araç bakınız(tabi ne kadar doğru bilemem,vurmuşmu vurmuş:D):
http://www.fiatbravotr.com/forum/showthread.php?t=2807
(http://img269.imageshack.us/img269/5971/resim0201.jpg) (http://img269.imageshack.us/i/resim0201.jpg/)
ek olarak t jet 150 hp lik versiyonu torku sport modunda otomatik olarak 203 den 230 çıkarıyor.
-
bana sahici gelmiyor,octi'de 240 gösteriyor ama 215 i geçen yoktur.
-
bana sahici gelmiyor,octi'de 240 gösteriyor ama 215 i geçen yoktur.
Hocam zaten yolda yapıldı denmemiş. Dinamometre üzerinde yapar, normaldir. Uzun bir 6. vites ile gayet doğal.
-
bugünlerde bravotr'de fazla takılıyorum dayanamadım tekrar incelemeye gittim bravoyu:DShowrooma girdim karşımda lav kırmızılı çıktı bi tane araç ful+ful+ful.Direksiyondan vites atma, skydome, 1.6 120hp dizel motor, 17'' jantlar dedim keşke fabiayı almasaymışız:D
-
bence tasarım olarak sınıftaki bir çok araçtan daha iyi. motor seçenekleride çok güzel. gerek dizelleri olsun gerek benznlileri. yanlışım yoksa fiatında 1,4 t motoru var ve dergilerden gördüğüm kadarı ile oldukça başarılı buluyorlar.
fiyatlar ise:
BRAVO 5K ACTIVE 1.4 90 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)33.650
BRAVO 5K ACTIVE 1.4 TURBO T-JET 120 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)36.150
BRAVO 5K ACTIVE 1.6 MULTIJET 105 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)38.750
BRAVO 5K DYNAMIC 1.4 TURBO T-JET 120 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)38.650
BRAVO 5K DYNAMIC 1.4 TURBO T-JET 120 HP DUALOGIC (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)41.350
BRAVO 5K DYNAMIC 1.6 MULTIJET 105 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)41.250
BRAVO 5K DYNAMIC 1.6 MULTIJET 120 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)42.750
BRAVO 5K DYNAMIC 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)45.450
BRAVO 5K EMOTION 1.4 TURBO T-JET 120 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)41.150
BRAVO 5K EMOTION 1.4 TURBO T-JET 120 HP DUALOGIC (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)42.850
BRAVO 5K EMOTION 1.6 MULTIJET 105 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)43.750
BRAVO 5K EMOTION 1.6 MULTIJET 120 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)45.250
BRAVO 5K EMOTION 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)46.950
BRAVO 5K SPORT 1.4 TURBO T-JET 150 HP (http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/bravo_fiyat.aspx#)44.450
bence yüksek. daha önce test sürüşü yapmıştım. ben 37 küsüre tsi leon aldım ki bu aracın bir çok açıdan ona yaklaşabilecek bir araç olmadığını düşünüyorum.
-
genelde bu gibi merak edilen araçlar için 5th gear programının sitesine yada top gear videoalrına bakarm. en kolay bulduğum 5 th gear yorumları. inş yardımı dokunur.
http://fwd.five.tv/cars/small-family/fiat-bravo
kabaca bakarsak eğer şu konularda 4/5 puan almış.
1.STYLING
2.PERFORMANCE
3.VALUE FOR MONEY
şu konularda 3/5 puan almış.
1.HANDLING
2.COMFORT
3.QUALITY & RELIABILITY (bunun için şu cümle geçiyor: But the quality of materials is much better than before - if short of Ford and VW standards = eskiye oranla malzeme kalitesi artmış ancak ford ve vw standartlarında değil)
4.ROOMİNESS (Dıştan göründüğü kadar ferah bir araç değil. kendim test sürüşü yaptığımdada dikkatimi çeken bir olay)
5.STEREO / SAT NAV
6.RUNNING COSTS
7.ENVIRONMENT
bu görüşlere ve skorlara göre kıyaslamak isteyebileceğiniz bir modelide karşısına koyabilirsniz. :) model hakkında fikir verici olabilir diye düşünüyorum.
-
sağlam araba ilk çıktığında 90 la kaldırıma çaktık :D
90 la 90 derece viraj dönmüyor :D :D:D
onun dışında güzel yol tutuyor mübarek..
içi falan güzel superb in malzeme kalitesine benzer malzeme kullanılmış
-
brova dyno testinde 270 vurmuş araç bakınız(tabi ne kadar doğru bilemem,vurmuşmu vurmuş:D):
http://www.fiatbravotr.com/forum/showthread.php?t=2807
(http://img269.imageshack.us/img269/5971/resim0201.jpg) (http://img269.imageshack.us/i/resim0201.jpg/)
ek olarak t jet 150 hp lik versiyonu torku sport modunda otomatik olarak 203 den 230 çıkarıyor.
Zannımca bu ilk kontak açma görüntüsü falan. Zira o yanan lambalar neler? :++:
-
9 litre anlık tüketimle 270, lift olduğunu dahada perçinledi :D
-
Zannımca bu ilk kontak açma görüntüsü falan. Zira o yanan lambalar neler? :++:
dip gaz yapınca dağalmış heralde elektronik sistem :D:D
-
Zannımca bu ilk kontak açma görüntüsü falan. Zira o yanan lambalar neler? :++:
kapı açık lambası,el freni lambası sarı olanıda çözemedim:D
9 litre anlık tüketimle 270, lift olduğunu dahada perçinledi :D
valla 120 lik multijetle 90 km hızda 3,0 litre ortalama tutturanlar var:D
-
Fiat in en düzgün ve en albenili araci.kullanmasida oldukca keyifli,golf gibi araba.tercihlerimden biriydi ama eledim malesef.
-
Fiat in en düzgün ve en albenili araci.kullanmasida oldukca keyifli,golf gibi araba.tercihlerimden biriydi ama eledim malesef.
Panzerşırek A4 1.9 iyi makinedir, arkadaşım aldı-sattı bir ara. Sürerken hep başka arabalara çarpıp terör saçasımız geliyodu :D
90 bg pek gitmiyodu tank kasada ayrı tabi:hanz: Ama az yakıyo 2000 devir gidince :D
-
PanzerÅırek A4 1.9 iyi makinedir, arkadaÅım aldı-sattı bir ara. Sürerken hep baÅka arabalara çarpıp terör saçasımız geliyodu :D
90 bg pek gitmiyodu tank kasada ayrı tabi:hanz: Ama az yakıyo 2000 devir gidince :D
bak gider chipletirim yaparim 120hp tdi tosunumu... yok yok gelmem bu angaralinin gazina:)
-
Aslında olay şu şekilde, Chipleyebilirsiniz :lol:
Zira o motordan VW 105-130 bg çıkartıyor. Gerçi 90 lığın turbo ufaktır, alt devirler dolu üst devirleri cansız derler biraz.
Aklında bulunsun Ömer Abi, turbonu dağıtınca 1.9 TDI'ın büyük turbosundan tak, bir iki Chiplenınce fazla abartmadan 120-130 bg olacak şekilde, sorunsuz hizmet eder fazlada yakmaz yine. Zira sende hacim var, bizde o yok, makinemde hacim olsa direk çip çup turbo-intercooler büyütme işine giderdim ama küçük hacim ve çok çevirgen bi makine olunca zırt pırt turbo patlatır kara duman atar vs...
Ah hacim ah... :D
-
Önümüzde ki 100 yıl boyunca turbo dağıtmayı pek düşünmüyorum Hakan.
-
Valla kendi dağılınca öyle bir dağılıyor ki sen dağıtmasan bile :lol:
Ben foruma yazmadım amcam 3.0 TDI ile Turboyu kıyma çekmişti garantiden değiştiydi :lol:
Ama güzel kullanıma bağlı olarak bi 150-200 bin km neyim gider heralde. Zaten temiz kullanıcısın yani önceki arabanda çiçek gibiydi sen dağıtmazsın inanırım vallahi :D
-
ani hizlanmalarda onceligi orantisiz turbo gucu kullanmak yerine vites kucultmekten yana kullaniyorum.Stop etmeden once en az bir dk. calistiriyorum.araba sozkonusu olunca daha titiz ve ciddiyim.fakat kaporta cok cizikli.bakalim nereye kadar gormezden gelicem
-
ani hizlanmalarda onceligi orantisiz turbo gucu kullanmak yerine vites kucultmekten yana kullaniyorum.Stop etmeden once en az bir dk. calistiriyorum.araba sozkonusu olunca daha titiz ve ciddiyim.fakat kaporta cok cizikli.bakalim nereye kadar gormezden gelicem
Vites küçültünce devir yükselecek, devir yükselince turbo zaten devreye girmeyecek mi?
-
Aslında olay şu şekilde, Chipleyebilirsiniz :lol:
Zira o motordan VW 105-130 bg çıkartıyor. Gerçi 90 lığın turbo ufaktır, alt devirler dolu üst devirleri cansız derler biraz.
Aklında bulunsun Ömer Abi, turbonu dağıtınca 1.9 TDI'ın büyük turbosundan tak, bir iki Chiplenınce fazla abartmadan 120-130 bg olacak şekilde, sorunsuz hizmet eder fazlada yakmaz yine. Zira sende hacim var, bizde o yok, makinemde hacim olsa direk çip çup turbo-intercooler büyütme işine giderdim ama küçük hacim ve çok çevirgen bi makine olunca zırt pırt turbo patlatır kara duman atar vs...
90'lığın turbosu sadece "küçük" değil, (tabii gerçekten küçükse) aynı zamanda sabit geometrili. 105, 110 ve 130'luğun turboları ise VGT. Yalnız 100'lüğün turbosundan emin değilim; o sabit geometrili olabilir. (forumda çek cumhuriyetinden katılan 100'lük 1.9 TDI Octavia kullanıcısı vardı; bahsetse keşke:))
Vites küçültünce devir yükselecek, devir yükselince turbo zaten devreye girmeyecek mi?
Turbo için çok düşük devirlerde çok yüksek basınç üretmeye çalışması zararlı diye bir yazı okumuştum. Kanat ayrodinamiği ile bağdaşlaştırılıyordu bu olay. Hatta konu da çok düşük motor devirlerinde zengin besleme ile turbonun daha erken devreye sokulması ile ilgili idi. (turbo çok erken devirlerde basınç üretirse, yani motor düşük devirdeyken paller çok hızlı dönerse bunun zararlı olduğunu iddia ediyor)
Belki bununla ilgili olabilir.:)
Ama gene de hiçbir şeyin ilk çalıştırmada gazlamadan azıcık beklemek kadar önemli olmadığını düşünüyorum.
-
...turbo çok erken devirlerde basınç üretirse, yani motor düşük devirdeyken paller çok hızlı dönerse bunun zararlı olduğunu iddia ediyor...
Turbo, örneğin 1200 d/d' de, tam kapasite dönüp basınç üretirse, kanımca bu özellikle şehiriçi kullanımına hiç uygun olmayacaktır, hele ki dur kalk trafikte on dakikada paller egsozdan çıkar.
Ha turbo 2500 d/d' de tam kapasitede devrede oluyorsa; 5. vites 2000 d/d' de giderken, 4. vitese atıp gazlayınca zaten devreye girmiş olacaktır. Bu vites küçültmeyle turboyu devreye sokmamak gibi bir durum olası değil bildiğim kadarıyla.
-
Turbo, örneğin 1200 d/d' de, tam kapasite dönüp basınç üretirse, kanımca bu özellikle şehiriçi kullanımına hiç uygun olmayacaktır, hele ki dur kalk trafikte on dakikada paller egsozdan çıkar.
Ha turbo 2500 d/d' de tam kapasitede devrede oluyorsa; 5. vites 2000 d/d' de giderken, 4. vitese atıp gazlayınca zaten devreye girmiş olacaktır. Bu vites küçültmeyle turboyu devreye sokmamak gibi bir durum olası değil bildiğim kadarıyla.
tsi 1500 devirde 200 nm vermeye başlıyor. yaklaşık 1700 1750 devirde halk tabiri ile turbo açıldı yorumu yapılacak güç elde ediliyor. pallerin falan parçalandğıda yok zira %90 kullanım tarzım 1800 1900 devir sabit hız. :)
-
Turbo alt devirlerde doluluk sağlıyor olabilir, güç veriyor ve yine o alt devirlerde kendini hissettiriyor ve sürüşe el veriyor olabilir ama benim geleceğim yer turbonun "xxxx" devirde tam kapasite çalışma durumu.
Benim bildiğim turbo tam kapasite ne 1800 dev/dak'da yada ne 2500 dev/dak'da çalışır, benim zannediyorum ki motor ne kadar dönerse o kadar çalışır, yani motorun max. devri takılı olduğu turbonunda max. kapasitesi olabilecektir.
Ha, doluluk canlılık sağlamaz o ayrı mesele, ama en çok basıncı en çok devirde yapar.
Bencileyin tabi :)
-
Turbo alt devirlerde doluluk sağlıyor olabilir, güç veriyor ve yine o alt devirlerde kendini hissettiriyor ve sürüşe el veriyor olabilir ama benim geleceğim yer turbonun "xxxx" devirde tam kapasite çalışma durumu.
Benim bildiğim turbo tam kapasite ne 1800 dev/dak'da yada ne 2500 dev/dak'da çalışır, benim zannediyorum ki motor ne kadar dönerse o kadar çalışır, yani motorun max. devri takılı olduğu turbonunda max. kapasitesi olabilecektir.
Ha, doluluk canlılık sağlamaz o ayrı mesele, ama en çok basıncı en çok devirde yapar.
Bencileyin tabi :)
hakan malesef tsi daki turbo için düşündüğn doğru değil. 5500 den sonra tsi da turbo can çekişmeye başlıyor.
bir nokta var hep atlanılıyor. mesela 1,6 insigniada turblu deli gibide güç veriyor ama alet 2500-3000 e kadar resmen ölü. o gücü almak için kullanılan büyük ebatlı turbosu olsun yazılımı olsun yüksek devirli kullanıma ayarlı.
ama 1,4 tsida adamlar kalkmışlar küççücük bir turbo takmış yazılımı ona göre koymuş 1500 - 4000 devir arası güç verecek şekilde tasarlamış. 5500 e kadar tork eğrisi çok güzel gider tsi larda 5500 sonrasıda insignianın 2000 devri gibi ölüdür.
evet doğrudur turbo devrinde kullanılır.
ama bu devir her motorda aynı değil. bunun en iyi örneği tsi. 5500+ devirlerde turboya sadece zarar verirsin. ama 2000 devir oldukça güzelde çekiş alırsın.
yani her turbolu araçta aynı turbo olmadığı gibi aynı tork bandıda yok aynı devir aralığıda yok.
-
no no no no :lol:
Zaten benim demek istediğim turbodan alınan verim, doluluk değil. Turbonun max kapasite çalışma durumu. Yazdığımı özetleyim, ben derim ki;
6000 devirde iken araban, turbosu 2000 devre göre daha çok sıkışık, daha çok tur atar.
Bu yanlışsa OK.
-
no no no no :lol:
Zaten benim demek istediğim turbodan alınan verim, doluluk değil. Turbonun max kapasite çalışma durumu. Yazdığımı özetleyim, ben derim ki;
6000 devirde iken araban, turbosu 2000 devre göre daha çok sıkışık, daha çok tur atar.
Bu yanlışsa OK.
doğru hakancım.
benim arabanın kitapçğında bir cümle var. tsi için demişki turb pallerinin maksimum devri 200000 dir diye. mesela atıyroum insignia daki turboya bakalım yada atıyroum leon cupradakine bu değer çok çok daha yüksektir :)
yani küçük boylu düşük devirli turbo kullandıkları için onu sorunsuz şekilde düşk devirde çalıştırması daha kolay. büyük boyutlu turboların o duruma gelmesi içn motor hacminin 1,6 1,4 gibi bir değerlerde olmaması gerekir. yani motordan çıkan (egzoz gazı basıncı diyelim) gaz basıncı o palleri o devirde döndürmeye yetiyordur. ama üst devirlerde fazla geliyordur demek. :)
hatta sırf bu yüzden adamlar kalktılar birde kompresör koydular çift besleme 1,4 170 liklere. alt devir zaafı olmaması için :)
-
doğru hakancım.
benim arabanın kitapçğında bir cümle var. tsi için demişki turb pallerinin maksimum devri 200000 dir diye. mesela atıyroum insignia daki turboya bakalım yada atıyroum leon cupradakine bu değer çok çok daha yüksektir :)
Bu kısımdan çok emin değilim. Söz konusu "üst devire uygun turbo" sistemi sadece üst devirlerde kayda değer bir dönüş hızına sahip olacak şekilde de ayarlanabilir. Bunun için sadece pal açılarının ayarlanması yeterli olacaktır sanırım.
Hakan ile yaptığımız değerlendirmelerde "rüzgar gülü" örneği vermiştik. Bu gülün yapraklarının açısı ile oynayarak küçük bir esintiyle dönmesini sağlamak mümkün. Aynı zamanda tam tersi olarak, ancak yüksek bir üfleme gücüyle döner hale getirmek de mümkün.
Sebebini hala bulamadım ama; turbonun belli bir noktadan sonra fazla basınç sağlaması (ya da çok daha fazla devir ile döndüğü halde sağlayamaması) üst devirlerde kayba neden oluyor. Kaç makineciye sordum (cevabı 3 aslında:D) daha cevabını bilen çıkmadı.
Turbo, örneğin 1200 d/d' de, tam kapasite dönüp basınç üretirse, kanımca bu özellikle şehiriçi kullanımına hiç uygun olmayacaktır, hele ki dur kalk trafikte on dakikada paller egsozdan çıkar.
Ha turbo 2500 d/d' de tam kapasitede devrede oluyorsa; 5. vites 2000 d/d' de giderken, 4. vitese atıp gazlayınca zaten devreye girmiş olacaktır. Bu vites küçültmeyle turboyu devreye sokmamak gibi bir durum olası değil bildiğim kadarıyla.
Yalnız, turbonun "en çok devir yaptığı" motor devrinin kaç olduğundan nasıl emin olabiliriz bilmiyorum. Mantıken "en çok egsoz gazının salındığı" an geliyor aklıma. Mesela bir turbo dizelin o anı 750-2000 devir arasında gaza yüklendiğinde olabilir. Dikkat ettiyseniz pek çok dizel düşük devirlerde gaza yüklenildiğinde hafif (kimilerinde gayet de bolca) bir duman atıyor. Bu olayı o alt devirlerde turbodan tam verim alabilmek için motorun zengin karışım hazırlaması diye biliyorum. Yani fazlaca egsoz oluşturarak turboyu bir an önce etkin kılmak. Hatta yanılmıyorsam yazılım modifiyesi yapılırken de alt devirlerin güçlendirilmesi için bu prensip kullanılıyordu. Mehmet GAZIHAN aracın turbosunun etkinlik gösterdiği devrin 400-500 devir kadar aşağı çekildiğinden bahsediyordu. (1500'de yardıran bir 1.4 TDI:hanz:)
-
benim orada anlatmaya çalıştığım nokta.
turbonun palleri aynı boyda değil.
yani tsi daki bir turboyla 1,6 turbo insignadaki yada cupradaki aynı ölçülerde pallere sahip değil çok daha büyk hacme sahip. eğer paller dolayısı ile aynı boyda olsaydı dediğin doğru olurdu.
büyük turbonun pallerini doldurmak içinde küçük hacimli motorun daha fazla devirde daha fazla gaz çıkışına ihtiyacı var. basit bir denklem yani olay.
anlatmak istediğim olay için şöyle düşün.
turbo egzozdan gelen gazın basıncı ile dönerek aynı basıncı dışardan gelen havayı içeri basmak için kullanıyor.
eğerki ben sürtünme ve ısısal kayıpları görmezden gelerek denklem düşünürsem yapmam gereken iki taraftaki basıncı eşit olarak kabul edip her taraftaki basıncı sağlamak için ne kadar hacimde gaz gerekeceğini bulmak olur. buda şu demek. egzozdan motorun o devrinde gelen gazın hacmi küçük boyutlu turbonun pallerini yeterli hızda döndürmeye yetecek kadar basınç üretebilecek iken turbo büyütülür ise pallerin hacmide artacağı için o hacmi doldurmak için daha fazla gaz miktarına ihtiyaç duyarım.
ha turbo boyunu değiştirmeden daha yüksek basınç almak içinde pallerin açısı değiştirilir ama açı değişince gereken egzoz gazı basıncıda değişeceği için motorun tork devride dolayısı ile halk tabiri ile turbo açılması olayı daha yüksek devirde olur ki bu bahsettiğimden çok farklı bir olay. zira cupradaki turbo ile fr daki bile farklı iken cupradaki tsi dakine göre battal boy kalır :)
-
benim orada anlatmaya çalıştığım nokta.
turbonun palleri aynı boyda değil.
yani tsi daki bir turboyla 1,6 turbo insignadaki yada cupradaki aynı ölçülerde pallere sahip değil çok daha büyk hacme sahip. eğer paller dolayısı ile aynı boyda olsaydı dediğin doğru olurdu.
büyük turbonun pallerini doldurmak içinde küçük hacimli motorun daha fazla devirde daha fazla gaz çıkışına ihtiyacı var. basit bir denklem yani olay.
anlatmak istediğim olay için şöyle düşün.
turbo egzozdan gelen gazın basıncı ile dönerek aynı basıncı dışardan gelen havayı içeri basmak için kullanıyor.
eğerki ben sürtünme ve ısısal kayıpları görmezden gelerek denklem düşünürsem yapmam gereken iki taraftaki basıncı eşit olarak kabul edip her taraftaki basıncı sağlamak için ne kadar hacimde gaz gerekeceğini bulmak olur. buda şu demek. egzozdan motorun o devrinde gelen gazın hacmi küçük boyutlu turbonun pallerini yeterli hızda döndürmeye yetecek kadar basınç üretebilecek iken turbo büyütülür ise pallerin hacmide artacağı için o hacmi doldurmak için daha fazla gaz miktarına ihtiyaç duyarım.
ha turbo boyunu değiştirmeden daha yüksek basınç almak içinde pallerin açısı değiştirilir ama açı değişince gereken egzoz gazı basıncıda değişeceği için motorun tork devride dolayısı ile halk tabiri ile turbo açılması olayı daha yüksek devirde olur ki bu bahsettiğimden çok farklı bir olay. zira cupradaki turbo ile fr daki bile farklı iken cupradaki tsi dakine göre battal boy kalır :)
Ha işte; benim demek istediğim nokta bu koyu kısım idi.:) Yani turboyu büyütmeden üst devirlerde daha etkili hale getirmeyi kastetmiştim.:ok:
-
İstanbulda bir arkadaşımızda 19 CDTi GTC Astra vardı. Turboyu 1100 devire kadar düşürmüşlerdi. Yani neredeyse her an devrede :)
-
Ha işte; benim demek istediğim nokta bu koyu kısım idi.:) Yani turboyu büyütmeden üst devirlerde daha etkili hale getirmeyi kastetmiştim.:ok:
bende denklemde güç almak için turboyu büyütmekden bahsettim :)
sonuçta motor modifiyesi konusunda değilde stock motorlar konsunda bakınca olaya motorlar bu şekilde tasarlanıyor.
-
tsi 1500 devirde 200 nm vermeye başlıyor. yaklaşık 1700 1750 devirde halk tabiri ile turbo açıldı yorumu yapılacak güç elde ediliyor. pallerin falan parçalandğıda yok zira %90 kullanım tarzım 1800 1900 devir sabit hız. :)
Yalnız tartışmamızın başlangıcı ani hızlanmalardı. Sabit hızlarda tamam.:ok:
Turbo alt devirlerde doluluk sağlıyor olabilir, güç veriyor ve yine o alt devirlerde kendini hissettiriyor ve sürüşe el veriyor olabilir ama benim geleceğim yer turbonun "xxxx" devirde tam kapasite çalışma durumu.
Benim bildiğim turbo tam kapasite ne 1800 dev/dak'da yada ne 2500 dev/dak'da çalışır, benim zannediyorum ki motor ne kadar dönerse o kadar çalışır, yani motorun max. devri takılı olduğu turbonunda max. kapasitesi olabilecektir.
Ha, doluluk canlılık sağlamaz o ayrı mesele, ama en çok basıncı en çok devirde yapar.
Bencileyin tabi :)
Hakan tam kapasiteden kastımız kendini hissettirmeye başladığı devir idi.:wnk:
İstanbulda bir arkadaşımızda 19 CDTi GTC Astra vardı. Turboyu 1100 devire kadar düşürmüşlerdi. Yani neredeyse her an devrede :)
Bak gene soktu araya Opel' i.:kiki:
-
İstanbulda bir arkadaşımızda 19 CDTi GTC Astra vardı. Turboyu 1100 devire kadar düşürmüşlerdi. Yani neredeyse her an devrede :)
:hanz::hanz::hanz::hanz:
Peki 1000 küsür devirde gaza yüklenince arkadaki araçların en azından ışıkları görünebiliyor mu dikiz aynasından ?:hanz::hanz:
Şaka bir yana, olağanüstü bir olay. Ayrıntılı bilgi varsa almak isterim.
-
Yalnız tartışmamızın başlangıcı ani hızlanmalardı. Sabit hızlarda tamam.:ok:
Hakan tam kapasiteden kastımız kendini hissettirmeye başladığı devir idi.:wnk:
Bak gene soktu araya Opel' i.:kiki:
ani hızlanmalarda hangi devirde olduğ önemli değilmi :)
mesela ben yüksek devir kullanımını hiç sevmem ama ona rağmen düşük devirde aynı şekilde güç isterim. bunu orjinal şekilde sağlamanın tek yoluda anlattığım gibi küçük çaplı turbo ve uygun yazılım. sonradan yapoılan modifiyelerden bahsetmiyorum bu arada.
-
...düşük devirde aynı şekilde güç isterim. bunu orjinal şekilde sağlamanın tek yoluda anlattığım gibi küçük çaplı turbo ve uygun yazılım...
:ok::blg:
-
Sahi, bir Fiat BRAVO vardı; ne oldu ona?:++:
-
Sahi, bir Fiat BRAVO vardı; ne oldu ona?:++:
turbo mağduru oldu:++:
-
:hanz::hanz::hanz::hanz:
Peki 1000 küsür devirde gaza yüklenince arkadaki araçların en azından ışıkları görünebiliyor mu dikiz aynasından ?:hanz::hanz:
Şaka bir yana, olağanüstü bir olay. Ayrıntılı bilgi varsa almak isterim.
Valla GPS ile kayıt edilmiş 273 km/s hızı gördüm :) :hanz::sopa:
Bizim buluşmalar pek bi neşeli geçerdi. 3 arabalık trafik ışığına 6 araba sokmayı başarmışızdır :P Sebebi malum :rock1:
Benim eski otomobilim kalkışta gerçekten çok iyi idi. İyi açılmış makine ve güzel lastiği hafiflik ile birleştirince 0-130 da üst hacimlileri ağlatmıştır. Gel gör ki bu GTC biraz abartı araç :D Yanlış bilmiyorsam 4 kere turbo değişmişti. Büyüktü tabii ki orjinalinden.
Şu an stock olarak dolaşıyor hatta satışta sanırım. 34 GTC 79 plakası. Siyah. Her an devreye girip öten blow-off da cabası. Islık öttüre öttüre dolaşırdı aramızda ... Aaah ah eski günler...
-
küçüğünü büyüğünü anlamam.Makina sadece chiple 90 Hpdan 120HP ye yükseltilebiliyor.:rock1:Torkunuda meraklısı hesaplasın.:haha: