škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: muallim45 - 05 Şubat 2014, 21:48:40
-
arkadaşlar kartal oto sanayide fren balatalarım değişti orijinalleri takıldı ayrıca ön diskler tornalandı http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=26110 bu başlıkda muhabbeti olmuştu bende özellikle tornalam işlemini fotoladım bilgilendirmek amaçlı;
ön balatalar 90 tl arkalar da 50 tl tornalama ve değişim işçiliği indirimli olarak ödendi
(http://img493.yukle.tc/thumbs/9868IMG_1204.JPG) (http://img493.yukle.tc/image.php?id=9868IMG_1204.JPG)
usta kesicileri torna kalemlerinin talaş miktarının ayarlıyor.
(http://img493.yukle.tc/thumbs/4399IMG_1206.JPG) (http://img493.yukle.tc/image.php?id=4399IMG_1206.JPG)
en içte disk e temas eden kısım sarı renkli olan sert maden torna kalemi ucu
(http://img493.yukle.tc/thumbs/4301IMG_1207.JPG) (http://img493.yukle.tc/image.php?id=4301IMG_1207.JPG)
bu fotoda görülende yere dökülen döküm disklerin toz halindeki talaşı eger malzeme döküm degilde farklı bişi olsaydı bu talaş şekli toz değil spiral şeklinde burulara çıkardı arkadaşlar. şimdi frenlerimin alışması için yaklaşık 500 km sabırlı olmak gerekiyor çünkü fren tutma mesafesi şimdilik uzadı kullandıkça yüzeyler düzleşecek ve daha iyi tutacak çünkü sürtünme yüzeyi artmış olacak
bu arada aracım 51 binde bir dahaki değişimde diskleri de değişeceğim arkalarda ise diskler 150 bin km verimli diyor ustam
bende beni anlamıyorum İzmir Manisa'yı bırakıp parayı İstanbul'a bırakıyorum ee araç önemli olunca burada etrafım daha çok sanayide
-
hayırlı olsun bende aynı işlemi yapacağım marka belirtmeniz mümkünmü
-
marka derke, balatalarınmı
-
Hocam tornalama olayı pek tavsiye edilmiyor.Ayrıca tornalama 50 tl tutmuş ki disklerin fiyatıda olsun 100 tl yenisini almak daha faydalı olurdu.
-
BENİM DİSKLER ÖNCEDEN TORNALANMAMIŞ GELSİNLER BİRDE BANA TAVSİYE ETMESİNLER DE Bİ SORGULAYAyım bakalım onları neye dayanarak tavsiye etmiyorlar işlem sırasında ısınma söz konusu bile değil çünkü çok düşük devirde tornalanıyor fren yaptığınızda ki ısı çok çok daha yüksek ayrıca acaba tavsiye etmiyen şahıs frenler sıcakken su tutma, aracını yıkama, çukura girdiğinde ayağın frene değmesin tavsiyelerini de yapıyormu
ama şimdi ikinci değişimde usta karar vermeden benim karar vermem gerek usta ne derse desin şuan yapılan işlemde 1*1.5 mm civarında talaş alındı bu bişi değil servise gitsem tüm bunları göremiyecegim o yüzden bu işi piyasada yapmayı tercih ediyorum ama aracım her işlemini serviste görmüş bu güne kadar.
eveli gün malum servis de bişi dikkatimi çekti kayıt kabul cü gelen Octavia ya servis kaydı açarken direk km üzeründen hiç kontrolsüz fren dedi dolayısıyla diskler de değişecek dedi yani bu şimdi ne, bari müşterinin yanında belini kırıp bi bakaydın da adamı keklemeseydin değişime ihtiyaç yokken yapılan değişim bana agır gelir çünkü memleketime maddi yüktür ben hala kendi öğrencilik yıllarımda çalıştığım tezgahlarda yeni nesil öğrenci yetiştirmek zorundayım. iitirazsız kabul eden müşteriye şimdi desem ki gel ben onların ömrünü uzatayım sen o parayı benim okuluma bağışla kafadan OLMAZ DER yahu darlandım bak gene
gelsinler lütfen bana söylesin o ustalar tavsiye etmediklerini kıytırık balata bile ithal yahuuu
ayrıca tornalama 50 tl demedim ben değişim işçiliği ve tornalama 100 tl nin bi hayli altında
yeni disk 125 tl
-
Hocam biraz devri düşür. Sakin.:D:rm::hanz:
-
Tornalatmak ile yazık etmişsin diske , biraz daha verip yenisini alabilirdin
-
Tornalatmak ile yazık etmişsin diske , biraz daha verip yenisini alabilirdin
yazık etmişliğimi bana teknik olarak izah ettiğiniz ve ikna olduğum anda teşekkür etmek boynumun borcudur. Benim mesleki bilgimi alt etmeniz gerekir teşekkür almak içinde yalnız.
bu arada kimseden bilgi olarak üstün değilim sadece meslek, bilgime güvenirim.
yapılan işlemde hiçbir şekilde malzemenin moleküler yapısı değişmedi zaten işlem gereği değişemez de
değişen sadece et kalınlığı oda zaten limitler düşünülerek üretimi yapılmaktadır. Tıpkı aracın hız limiti aslından düşük olarak piyasa verilmesi gibi bir şeydir bu.
bu arada yenisini almak istesem kesinlikle lafı olmaz alırdım ama istemedim insanlar zengin olsada henüz ülkem insanlar kadar zengin değil diyormuşum bideee :):)
Hocam biraz devri düşür. Sakin.:D:rm::hanz:
uğur kardeşim zaten düşük devirdeyim nerdeyse araç stop etcek yahuu :D
-
benim usta da disklerd taşlama ve balata değişimi önerdi
-
Bu tüketim çılgınlığı aldı başını gitti servislerin tamamı aynı milette aynı sonumuz hayrolsun.
-
Bu tüketim çılgınlığı aldı başını gitti servislerin tamamı aynı milette aynı sonumuz hayrolsun.
Aynen istadım ben buişe sadece ülkem gözünden bakıyorum ve bakmak zorunda oldumu düşünüyorum.
-
O tornalattığınız diskin sıfır disk ile aynı pürüzsüzlüğe ve düzgünlüğe sahip olduğunu düşünüyorsanız o sizin tercihiniz tabi , herkesin kalite anlayışı farklıdır tabi ona da saygı duyarım , iyi geceler .
-
eyvallah cem saol da peki sen yeni alınan bir diskin dediğin ayarda olduğuna inanır mısın.
yeni disk ilede bir süre balataların uyuşmasını beklersin el mahkum, balata nasıl disk olursa olsun kendine yer yapar zaten sağlıklı kullanılan bir diskin de bir süre sonra değiştirilmesi bu yüzden yani aşınma yüzünden gerekmektedir çarpılma çatlama mevzumuz dışında hiç bir zaman döküm malzeme üzerinde yüzey kalitesini uç noktalara taşıyamazsın çünkü döküm ve zaten taktığın an aşınma ile yüzey duruumu sıfr alınsa, veya tornalansa onun ötesinde parlaklıkda olacak bir üretici bu konumda çalışan bir parçaya ekstra yüzey değerleri vermeyi düşünmez yoksa artı yatırım ve masraf yapmış olur. oda adamı batırır. kısaca bir diskte yüzey kalitesi demek sadece düzgün işlenmesi ve pürüzlülük değerlerini yani Ra değerinin düşük olması yeterlidir. bu durumda yeni ile tornalattıgımın kalitesi beni tatmi etti makineci kafamla önce gözle sonra elle kontrolünü bizzat yaptım aslında gerek yoktu esnafa da bi nevi güvensizlik yapmış oldum ama kusura bakma da dedim sadece işim olduğu için böyle titizleniyorum dedim gittiğim yer güvenli bir esnaf olmasına rağmen biraz kılçık davranmış oldum.
bu işlem ilk olduğu için disklerimde hiç bir eksi si yok tek kusur şu, balata ile aşınması gereken yerde ben düzeltip erken aşınma yaptım.
ancak şuda varki bazen balatalar kötü olur diskin yüzeyini ciddi bozar eee nereye gitti yüzey kalitesi bu sefer servis derki
- abi balataların iyi ama diskleri tornalayacağız ve yaparlar da sen de tamam dersin demezsin onlara hayır istemem ben yeni disk istiyorum dersen arkadan gülerler yada ekstradan para kazandırdın diye hayır dua ederler.
bu durumda sadece diskler tornalanmış sa işte yandın ozaman orada ince bir detay daha var balataların diske basan yüzeyi bir cam üzerine konulan (cam burada düz yüzey içindir) orta dane deki zımpara kâğıdı üzerinde sürtülerek yüzey balata dada düzgün hale getirilir. öyle takılır.
bu arada cem çok teşekkürler sayende bunları da paylaşıp yararlı olduğunu düşünüyorum tşkkr
-
Kullanılmış, aşınmış, incelmiş diski tornaya verince kalınlaşıyor mu?
Amaç daha da incelmesi mi??:):(:):(
-
Kullanılmış, aşınmış, incelmiş diski tornaya verince kalınlaşıyor mu?
Amaç daha da incelmesi mi??:):(:):(
Amaç olabildiğince az incelterek düzeltmektir.:wnk:
-
Kullanılmış, aşınmış, incelmiş diski tornaya verince kalınlaşıyor mu?
Amaç daha da incelmesi mi??:):(:):(
Hiç bir mesajımda böyle tuhaf bir iddiada bulunmadım, meslegim gereğide bulunamam dostum ayrıca kimsenin nasıl fren işini hallettiği beni çokda ilgilendirmez ben sadece emin oldugum konularda bilgimce paylaşırım, insan benim için önemlidir hiçbir insanın kanına giremem bakın hiç bir mesajımda bulamazsınız ' ben böyle yaptım sizde böyle yapın ' diye bir saçmalık ben sadece dedigim gibi yaşadıgım ve dogru oldugunu bildigim olayları paylaşırım yıllarca bu ciddiyet ve tavır ile otomobil forum sahipliği ve yöneticiliği yaptım az çok da olsa neyin ne oldugunu bilen bir insanım şu son bir haftam istanbulda kartal ve pendik ve bostancı sanayiinde geçti hep dost ziyareti ve bilglenme işleri ile ihtiyaçları giderme baglamında oldu, forumumda araçlarda kullanılan kimyasalları bile kendi aracımda kullanmadan üyelere ismini ve satıcıyı bildirmedim.
Bu benim tarzım ve insanlara saygımdır
Kusura bakmayın ama mesajınız bana bu baglamda sıg ve basit geldi özür diliyerek kendimi mesajınızı okumamış kabul ediyorum
Tekrar yazıyorum kimseye sıkıntı olsun diye degil kimse benîm gibî yapsın dîye degil sadece ve adece burayı da kendimin ve yöneticilik yaptıgın forumlar gîbi PAYLAŞIM FORMU OLDUGUNU ZANNETTEGİM için yazmıştım bana desenizki abî sen yazma rahatsızlık verip boş yapıyorsun , sıkıntı yok teşekkür eder , daha selam. Bile vermem. Çünkü bazı tespitler mesleki bilgimi sorgulamaya test etmeye başladı...
-
Bende tornalatıyorum ve aracımı ciddi bir şekilde sert kullanırım benimde kafamda ilk zamanlarda disk ısıdan patlar diye soru işaretleri vardı ama bir sıkıntısını görmedim ve daha sonraki disklerimde de aynı işlemi yaptırdım.
Bu arada herkes için akıl vermek kolay ama paranın nasıl kazanıldığını hiç kimse düşünmüyor.En basitinden benim ön disk takımım 180 tl tutuyor.Torna desen 30 tl.Niye gidip fazladan para vereyim ki?
Tornadaki amaç disk yüzeyindeki balatanın oluşturduğu derin çizinleri olabildiğince az incelterek ortadan kaldırmak.Özellikle diskin en diş kısmında fazlasıyla birikme yapar.
-
Ethem bende sanamı karşı çıksam acaba neetsem.
hiç bir mahsuru olmayan bir işlem (tabii ilk kezinde bile iyi tesbit etmek gerek) disk kalınlığı müsaade ettikten sonra hiç sorun yok adam yeni takıyo ama çatlak diskle geziyo ruhu bile duymuyor sorarsan yeni disk e ama çatlak...
-
Sevgili hayrettin bey,
Mesajlarınızdan çok sinirlendiğiniz belli ama ortada bu kadar sinirlenecek birşey yok ki!
Tabiri caizse yanardağ gibi patlamışsınız. :)
Siz sadece bir olayı anlattınız forumdaki vatandaşlarda bu konuya olan bakış açılarıyla yorum yaptılar,o kadar.
İyi forumlar...
-
şunu açık yüreklilik ve tüm samimiyetim ile ifade ediyorum; hiç sinirlenmedim bilakis paylaşım için memnunum soru geldikçe memnun olurum tornlama makinesini insanların aklında soru olmasın diye özellikle arkadaşımdan müsaade alarak çektim izin vermiyebilir çünkü.
evelde Octavia A4 de olayın bahsi geçmişti bende kendimi iş edindim sanki vazife miş gibi düşündüm ( ki burada yazıyorsam vazife olarak görürüm) artı aracımdaki benim için malum yazın almıştım bu aracı aklımı meşgul eden sıkıntıları aştığım için menuniyetimi sizlerle paylaşırken iş edindiğim şeyleri aktarmak istemiştim, ancak hayırlı olsun, güle güle kullandan çok işin yüzey kalitesine malzeme durumuna kadar inildi konu degilki konu BENİM ve fren değişimim zaten burada mükerrer olan mesajların ben teknik detayını bahsettiğim yerde yazdım şimdi bence forumlarda biraz içeriğe ve yazanın amacına saygı olmalı diyorum ben bu başlığı açmaz hazır başlıkdaki yerden devam eder arkadaşın o başlığını katlederdim ama saygım var yapmadım burayı açtım iş de nerdese sen nerden bilcen yahuya gitmeye başladı gitti demiyorum başladı diyorum.
önceki mesajımda da yazdım değerli kardeşim anlamanızı beklerdim, istemeden de olsa bahsetmek durumunda kalıyorum artık babam torna aölyesi olan bir teknik öğretmendi kayınpederim de teknik öğretmen üstelik oda tesviyeci yeni adı makine teknolojileri bende yine teknik öğretmenim ve makinacıyım yıllarca istanbulda meslek liselerinde görev yaptım 1991 den beri de memleketimde devam ediyorum bu sene bu görevde 32. yılım yani 32 yıldır MALZEME BİLGİSİ ve ÖLÇME KONTROL DERSİ VERDİM YANİ 32 YILDIR ANADOLU TEKNİK LİSESİ ÖGRENCİLERİNE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ÖGRENCİLERİNE TEKNİK RESİM VE MAKİNA RESMİ DERSİ VERDİM. 4 yıl da CELAL BAYAR ÜNİV. MESLEK YÜKSEK OKULUNDA imalat işlemlerini ve ölçme ve kalite dersi anlattım bu sene İmalat işlemleri (11. sınıf cnc ci öğrencilerime) ve 10. sınıf öğrencilerime de temel imalat işlemleri dersi anlatıyor ve uygulatıyorum. tabii resim leride içinde bunun.
bunları bana yazdırdığınız için gerçekten özür dilerim ama bazı kelimeler maalesef küt diye düşüverince sizin niyetiniz veya durumunuz benzetilen o hal değilse siz nasıl olurdunuz. ben olsam bozulurdum ama yine de insanlara doğru olanı yazmaktan geri durmazdım dostum
şimdi ben size soruyorum lütfen eski mesajlarımdaki kelimeleri irdeleyerek cevap verin elinizde vicdanınız da olsun
"Tabiri caizse yanardağ gibi patlamışsınız. :) "
bu şimdi bana uygunmu sanal ortamda kimse birbirini kolay bilemez ben bunu biliyorum ve öncelikle yukarıdaki mesajlarımda da bazı kendimle ilgili ufak da olsa belirteçler uyguladım mesajlarıma.
tekrar başlığımı belirteyim
Balata Değişimini de hallettim
bu ne demek iş bitti hayrını gör demek değilmi yoksa yanardağ olan bi insan anlamaz mı dersiniz ben bunu soru olarak sormadım ki sonu ne yapayım değildi o ucu açık çünkü herkes fikir belirtsin dir. ilk soran arkaşlara da kırmadan dilim döndüğünce kısaca yazdım ama arkası geliyor başladı bizim meslek irdelenmeye kardeşim ucu açık kinaye sözler girmeye başladı ama ben üslubumu bozmadım ki hiç yaşım gereği bilirim tavır yordamını yani hele ki yanardağ lık kusura kalma ama bana hiç uymayan hatta hak etmediğim bir benzetme
bak sakin sakin sadece anlatıyorum bu arada bu gibi durumlarda hiç sıkıntı yapmam sadece yazarım tabii sizde haklısınız beni nerden bileceksiniz ama şunu anlamanızı beklerdim her mesajımda özür dilerim kusura bakmayın derim çünkü bunu diyebilmek benim için bir erdemdir insanlara etiket koymaksa kolaydır da bana uymaz işte ben bu forumda arkadaşlarım kibar kibar yazdıklarını gördüpümde durduk yerde onlara seviyelerinden ötürü teşekkür etmişti msanırım birisi ugur A idi hafızam beni yanıltmıyorsa
bana yazılan mesajları görüncede açıkcada sordum; " bana desenizki abî sen yazma rahatsızlık verip boş yapıyorsun , sıkıntı yok teşekkür eder , daha selam. Bile vermem"
-
şunu açık yüreklilik ve tüm samimiyetim ile ifade ediyorum; hiç sinirlenmedim bilakis paylaşım için memnunum soru geldikçe memnun olurum tornlama makinesini insanların aklında soru olmasın diye özellikle arkadaşımdan müsaade alarak çektim izin vermiyebilir çünkü.
evelde Octavia A4 de olayın bahsi geçmişti bende kendimi iş edindim sanki vazife miş gibi düşündüm ( ki burada yazıyorsam vazife olarak görürüm) artı aracımdaki benim için malum yazın almıştım bu aracı aklımı meşgul eden sıkıntıları aştığım için menuniyetimi sizlerle paylaşırken iş edindiğim şeyleri aktarmak istemiştim, ancak hayırlı olsun, güle güle kullandan çok işin yüzey kalitesine malzeme durumuna kadar inildi konu degilki konu BENİM ve fren değişimim zaten burada mükerrer olan mesajların ben teknik detayını bahsettiğim yerde yazdım şimdi bence forumlarda biraz içeriğe ve yazanın amacına saygı olmalı diyorum ben bu başlığı açmaz hazır başlıkdaki yerden devam eder arkadaşın o başlığını katlederdim ama saygım var yapmadım burayı açtım iş de nerdese sen nerden bilcen yahuya gitmeye başladı gitti demiyorum başladı diyorum.
önceki mesajımda da yazdım değerli kardeşim anlamanızı beklerdim, istemeden de olsa bahsetmek durumunda kalıyorum artık babam torna aölyesi olan bir teknik öğretmendi kayınpederim de teknik öğretmen üstelik oda tesviyeci yeni adı makine teknolojileri bende yine teknik öğretmenim ve makinacıyım yıllarca istanbulda meslek liselerinde görev yaptım 1991 den beri de memleketimde devam ediyorum bu sene bu görevde 32. yılım yani 32 yıldır MALZEME BİLGİSİ ve ÖLÇME KONTROL DERSİ VERDİM YANİ 32 YILDIR ANADOLU TEKNİK LİSESİ ÖGRENCİLERİNE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ÖGRENCİLERİNE TEKNİK RESİM VE MAKİNA RESMİ DERSİ VERDİM. 4 yıl da CELAL BAYAR ÜNİV. MESLEK YÜKSEK OKULUNDA imalat işlemlerini ve ölçme ve kalite dersi anlattım bu sene İmalat işlemleri (11. sınıf cnc ci öğrencilerime) ve 10. sınıf öğrencilerime de temel imalat işlemleri dersi anlatıyor ve uygulatıyorum. tabii resim leride içinde bunun.
bunları bana yazdırdığınız için gerçekten özür dilerim ama bazı kelimeler maalesef küt diye düşüverince sizin niyetiniz veya durumunuz benzetilen o hal değilse siz nasıl olurdunuz. ben olsam bozulurdum ama yine de insanlara doğru olanı yazmaktan geri durmazdım dostum
şimdi ben size soruyorum lütfen eski mesajlarımdaki kelimeleri irdeleyerek cevap verin elinizde vicdanınız da olsun
"Tabiri caizse yanardağ gibi patlamışsınız. :) "
bu şimdi bana uygunmu sanal ortamda kimse birbirini kolay bilemez ben bunu biliyorum ve öncelikle yukarıdaki mesajlarımda da bazı kendimle ilgili ufak da olsa belirteçler uyguladım mesajlarıma.
tekrar başlığımı belirteyim
Balata Değişimini de hallettim
bu ne demek iş bitti hayrını gör demek değilmi yoksa yanardağ olan bi insan anlamaz mı dersiniz ben bunu soru olarak sormadım ki sonu ne yapayım değildi o ucu açık çünkü herkes fikir belirtsin dir. ilk soran arkaşlara da kırmadan dilim döndüğünce kısaca yazdım ama arkası geliyor başladı bizim meslek irdelenmeye kardeşim ucu açık kinaye sözler girmeye başladı ama ben üslubumu bozmadım ki hiç yaşım gereği bilirim tavır yordamını yani hele ki yanardağ lık kusura kalma ama bana hiç uymayan hatta hak etmediğim bir benzetme
bak sakin sakin sadece anlatıyorum bu arada bu gibi durumlarda hiç sıkıntı yapmam sadece yazarım tabii sizde haklısınız beni nerden bileceksiniz ama şunu anlamanızı beklerdim her mesajımda özür dilerim kusura bakmayın derim çünkü bunu diyebilmek benim için bir erdemdir insanlara etiket koymaksa kolaydır da bana uymaz işte ben bu forumda arkadaşlarım kibar kibar yazdıklarını gördüpümde durduk yerde onlara seviyelerinden ötürü teşekkür etmişti msanırım birisi ugur A idi hafızam beni yanıltmıyorsa
bana yazılan mesajları görüncede açıkcada sordum; " bana desenizki abî sen yazma rahatsızlık verip boş yapıyorsun , sıkıntı yok teşekkür eder , daha selam. Bile vermem"
Tamam,anladım.
-
konu ''fren'' ise ve acımadan 40-50000 tl verilen bir aractan 200 liralık diski esirgeyen adama ''sen bilirsin'' demekten başka söyleyecek sözüm olmaz.
-
konu ''fren'' ise ve acımadan 40-50000 tl verilen bir aractan 200 liralık diski esirgeyen adama ''sen bilirsin'' demekten başka söyleyecek sözüm olmaz.
+10000000
-
Herkesin tercihi farklı olabilir, bize düşen fikirlere saygı göstermek olmalı.
-
Çok merak ediyorum arabanizdan başka bir aletiniz varmı ve bunlar arıza yaptığında hemen gidip yenisini mi alıyorsunuz tamir nedir bilmiyomusunuz büyük ihtimalle çalışansiniz ve kıt kanaat geçiniyorsunuzdur bir şeyi tekrar kullanabilme ihtimalim varsa ve bu bana zarar vermeyecekse gidip değiştirmem gider coluguma çocuğuma harcarim o da yoksa eşime hediye alırım he bakın modifiye sevdaniz vardir gider en güzel en guvenlisinden sistemi dosersiniz onu anlarım ama gidip aynisina o parayı vermem.
Bakın bundan 7-8 ay önce eski isyerimde 1.9 dizel bi kangoo vardı dükkanda sanayii sitesindeydi neyse sabah araç çalışmadı 2 dükkan yanımizdaki devasa büyüklükte renault servisinden adam çağırdık dizel motordan hiç anlamam bende gri metal küçük bir kutudan dedi değişmesi gerekli dedi ama parça elinde yokmuş yarın gelir dedi neyse tamam dedik tabi bu arada parçaya 240 tl dedi bende gittim patrona dedim nasılsa değişecek bi söküp bakalım şuna al bak dedi aldım kutuyu zar zor açtım içinden lehimler capak yapmış söyle guzelcene temizledim tekrar silikonla yapıştırıp taktım araç direk çalıştı o gün hem en kral yemeği yedik hem de o günden beri araç sorunsuz çalışıyormus bu mudur sizin değiştirme sevdaniz buyrun değiştirin.
-
Benim de başıma 7-8 yıl önce böyle bir olay geldi. Polo aracimin klima kontrol ünitesi, klimayı açınca fanın 2. Devresini açmıyordu. Yenisini takınca düzeldi. Fiyatını sordum, 100 TL nin üzerinde. Hemen eskisini aldigim gibi tv tamircisine gittim. Baktı, diyot yanmış, değiştirdi. Para istemez dediyse de 5 TL verip çıktım. 10 dk. İçinde sorun çözüldü. İmkan varsa tamir yapılması, paramizin milli servet olduğunu unutmamiz gerektiğini düşünüyorum.
-
Torna işlemi doğrudur yanlıştır bilmem.. Şahsen benim fikrim..torna işlemi ile canımı tehlikeye atmıyorsam.. tamamı ile sağlıklı bir şey ise.. yenisini almam.. beninim gözümde İSRAF tır.. Sakın cimrilik olarak düşünmeyin..Çok paramda olsa.. Aracım 500 bin tl olsa da.. İsfar olmasın diye.. yenisini almam..
-
konu ''fren'' ise ve acımadan 40-50000 tl verilen bir aractan 200 liralık diski esirgeyen adama ''sen bilirsin'' demekten başka söyleyecek sözüm olmaz.
Beyefendi üslubunuzdan ötürü sizi edebe davet ederim. lütfen biraz daha dikkat edelim .
ben başlığı açarken sizden fikir talep etmedim, sadece yaptığım işlemi anlattım böyle yapmalı mıydım acaba, ben araca 40.000 verdim yoksa yapmamalı mıydım diye sormadım sadece yaptığım işi yazdım ve yukarda da ne denilmesi gerektiğini kibarca belirttim bunun dışında haddi aşarak bişeyler yazmaya gerek yok. siz, inanıyorum ki yazılanları okumadan cevap yazıyorsunuz sadece yazmış olmak için diye düşünüyorum yoksa benim yazdıklarımdan bu konuda kimsenin aklı lütfuna ihtiyacı olmayacak bilgi ve yetenek de olduğumu mesajlarımı okusaydınız anlamış olurdunuz diye düşünüyorum.
yaşınız 40 yazıyor ancak 54 yaşındaki bir insana da ADAMA diye hitap edilmeyeceğini en azından yaşınız gereği bilmenizi bekler üslubunuzu da yaşınıza göre beklerdim.
herşey para değildir ben bir disk değişimine aracımın parasına göre karar verecek kadar kısır bir insan değilim bu iş benim bilgim alanında ve kimsenin bu konuda çakma bilgisine ihtiyacım yok hamdolsun.
bu arada bir şey aklıma takıldı siz servis sahibimisiniz acaba... yoksa parça cımısınız ısrarla bu konuda size sormamama rağmen muhalif olarak yazıyorsunuz aklıma takılıyor işte servismi parçacımı diye, eger öyle ise bileyimde gereksiz yere bu konularda size cevab yazmak zorunda kalmıyayım. çünki bana göre; hiç bir şekilde istemememe rağmen bu konuda parça değişimi için gerekli bilgi ve kanıt sunmuyor sadece 1*2 cümle ile muhalefet ediyorsunuz. kendinizi gereksiz parça değişimine karşı olanlara muhalefetemi adadınız yoksa :) insana değer vermek ERDEM dir. bu uslub ile yazıyorum yoksa fütursuz cümlenize cevab yazmama bile gerek yok.
-
Aşınarak eskiyen parça ayrı, arızalanan bir parça ayrıdır, o zaman dişleri biten lastikleri de kaplatın, biten fren ve debriyaj balatasını da çaktırın...
Ama diğer ünitelerde yapılan ve arkadaşların vermiş olduğu arıza örnek konularına ben de katılıyorum...
Muallim bey, bu yanıtım da size; o kadar uzun yazıyorsunuz ve de konuyu esnetip kişisel saldırıya varıyor, tadı kaçıyor yavaş yavaş ...
''Adam'' sözü rahatsız ettiyse diyecek sözüm yok, amacınız burada yazdıklarınızı kabul ettirmek sanırım, edep konusunu da aynen iade ederim zat-ı alinize...ya öğretmensiniz, ya da özeniyorsunuz; normal, ama burası okulunuz değil, biz de öğrenciniz değiliz...
-
Bazı kritik parcalarda tamir düşüncem olmaz. Zira hareketli parça ise bu daha önem kazanıyor. Fren, lastik, far vs bunlar benim gözümde aractaki en önemli parçalar. Bu parcalarda tamir yerine değişim benimde Önerdiğim konudur. Herkesin düşüncesine saygı duyarım o ayrı ama benim fikrim budur.
Imkan olsa 2 yılda bir lastik degistiririm :) farlarim her daim parlak ve güçlü olmalı. Fren sistemi balatalari sürekli ayarlatirim. Taşlama fikri bana maalesef cazip gelmiyor. Ama elektronik aksam olur bunların tamiri olursa mantıklı. Boşuna para vermek istemem. Zor kazanıyoruz kolay harcamayiz sanırım :)
-
taşlama ve tornalama işleri ayrı işlemlerdir benzer tarafı sadece talaş kaldırmasıdır ancak farklı yöntemlerdir disk lerde taşlama yapılmaz tornalama yapılır şayet ki disk o tolerans içindeyse
baştan beri bunu ısrarla yazıyorum ancak anlaşılamadım maalesef...
ayrıca oto sanayilerinde eski araçlar için debriyaj balata sı ve kampana fren balatası hala çakılmaktadır bilginize... ha bana sorasanız derimki yeni nesil araçlar için çok tehlikeli olabilir teknlojileri açısından derim.
mesleğimi de açık ve net yazdım ama oda "ya" lara kalmış maalesef,
sürekli bir şeyler kabul ettirme derdinde olduğumu değil sadece ve sadece paylaşım yapma derdindeyim dedim onda sanırım sorun oluşmuş.
ve net olarak yazdım ki bu başlık da kimseye fikir sormadım sadece yaptığımı anlattım dedim ısrarla yapmış bitirmiş olduğum bir işin aksi kabul ettirilmeye çalışılıyor ve pes ki pes diyorum benim için "amacınız burada yazdıklarınızı kabul ettirmek sanırım," deniyor ancak böyle bir derdim yok maalesef bana kabul ettirilmek istenen var oda; tornalatmak yanlış bastır parayı yenisini tak. yok böyle bir şey buna ben karar veririm fikir sorarsam o zaman fikir beyan edilir ama fikir sormadım.
uzun yazmama gelince evet haksız şeyler söylenince SABIRLA VE UYGUN bir dille yazarım üşenmem veya bir şey öğrenmek isterseniz yine yazarım sabırla çünkü karşımdakine saygı çerçevesini terketmediği sürece insan yerine koyar anlatırım.
Ayrıca lütfen bir şeyler yazmadan heleki birini suçlayarak veya muhalefetle bir yere varmak istediğiniz de lütfen o kişinin geriye dönük mesajlarını da inceleyin sonra yazın.
bakın kaçıncı sayfa ya gelindi hala tornalama işlemine taşlama diyoruz oysa A4 başlığında bu konu işlendi ve orada anlatıldı yine orada malzeme bildsini detaylı olarak verdim.
üye arkadaşların doğru bilgilenmesi benim için çok önemli çünkü ben halkın döver biçer dediğine karşı çıkıp önce biçer sonra döver diyen bir insanım yıllarca formumda insanlara Westing- house olmadığını onun marka olduğunu esas adının HİDRO-VAK olduğunu sabırla yazdım ve rica ettim doğrusunu bilelim ki formumuz bir işe yaramuş olsun diyorum. çünkü ben yetimi almadan 1 yıl boyunca çok bilgi edindim.
ama geldiğimiz son nokta "amacınız burada yazdıklarınızı kabul ettirmek sanırım," sanmayın beyefendi lütfen şayet sanarsanız inanın hakkımda yanılmış olursunuz. ancak böyle yazmak suretiyle siz kabul ettirme yolunda olmayın da lütfen... 4. kez yazıyorum baştan beri fikir sormadım siz de parçacı iseniz şayet başkasına parça satmaya bakın ben yanlış kişiyim ;)
-
Eğitim hayatınızda başarılar dilerim..:)
-
Dün konuyu görünce babamla da epeyi konuştuk.Fabia'nın balataları değiştirdiğimizde usta diskleri ne değiştirmiş ne de tornalatmış.Diski inceleyip gerek görmemiş.BŞaşırdım epeyi.Ara sıra gelen ses dışında hiç bir problem yok.
-
bence şaşırmayın, gerek görmemiştir, disk yüzeylerini usta düzgün görmüştür.
olabilecek bir durum yani sizdeki ses tahminim balata yüzeyleri disk yüzeylerine alışınca kesilir takriben bir 500 km sonra. bende değişimden sonra sürtünme sesini duyuyordum Manisa ya geldim yol boyu da her fırsatta frene bastım. şimdi bundan da bişi çıkmasın açıklıyayım bari ;) durmam gereken yerlerde daha öncede hafif frene basmak sureti ile yaptım yani, şuan o ses de bitti.
-
Benim Favorit '93 model ve 145.000km' de. Şimdiye kadar bir kere balata değiştirdim. Frenlemede ne sarsıntı var ne bir şey.
-
Ugur demekki freni düzgün ve yerinde kullanıyorsun