škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: Superb2011 - 07 Şubat 2014, 15:03:01
-
Merhabalar,
Daha önce aşağıda paylaşacağım durumu tecrübe eden üye/üyelerimiz var mı sormak isterim. 45000 bakımına az kaldı. Servise danışmadan önce sizlerin düşüncelerini almayı istiyorum.
Bilen bilir, Ankara'nın Dikmen'i, Cevizlidere'si dik sokaklarıyla meşhurdur. Haliyle aracı park ederken/kalkışlarda ister istemez bir stres olur. Bu nedenlede gaz pedalına olağandan biraz fazla yükleniriz ki motor bayılmasın. Ancak şunu farkettim; geri viteste yokuşa doğru aracı kaldırdığımda (park ederken vs) araçtan hiçte hoş olmayan ağır bir yanık kokusu geliyor. Bu durumu tekrar yaşayınca sizinlede paylaşmak istedim. Bir diğerinde ise Kızılcahamam'da yanlışlıkla girdiğim bir çıkmazdan geri viteste çıkarken bu koku geldi.
Sebebi konusunda bir fikriniz var mı?
(Aracım benzinli ve manuel vites)
Teşekkürler...
-
Baskı balatanın zorlanmasından kaynaklanan yanık balata kokusudur. Baskı balatanın ömrünü kısaltır.
-
Debriyaj balatası kokusu. Yarim debriyaj yapmaktan kaynaklanıyor. Ayağınızı debriyajdan mümkün olan en kısa sürede tamamen kaldırırsanız sorun olmaz.
-
zaman zaman manuel araçlarda bu yaşanabilir bir durumdur uzun süre müsaade etmeyin disk menevişleme balata da yanma olmasın
-
arkadaşlara katılıyorum askerliğimi ankarada yapmıştım. Bazı görev icabı bayır sokaklardan geçmem gerekiyordu ileri kalkışlarda sorun olmuyordu fakat. GEri geri çıkarken resmen arabanın içinde durulmuyordu balata kokusundan.
-
Uzun süreli sıkışık trafikli rampalı kalkışlarda olabilir kanaatindeyim. Ancak park manevralarında çok aşırı dik yokuşlar değilse debriyaj alışkanlığını biraz değiştirmek gerek. Yarım debriyaj yerine El freni kullanımıda işe yarayabilir.
-
en sağlıklı çözümü aracı başka yere park etmek..:) kısa mesafeli geri kalkışlarda ne yazık ki debriyajı da tam bırakamıyorsun..
bir çözüm becerebilirsen.. gaz debriyaj sürekli orantılı olarak birini basarken diğerini bırakıyorsun.. sonra tam tersi v.s.. ayağın sürekli gazda olmamalı.. bırak bas şeklinde balatanın tuttuğu anı hissedip gazı verdiğinde ayağını debriyajdan biraz hızlı çekicen.. sonuç olarak araç zıplaya zıplaya geri geliyormuş gibi oluyor.. biraz pratik gerektirir..
-
arabada hill hold yok ve tereddütlü isen el freni ile kalkmak en iyisi. yada park ettiğin zaman direksiyonu çevirip tekeri kaldırıma vurdur. bu şekilde de rahatça kalkarsın. kaçırsanda teker kaldırıma geri değer.
ama en sağlıklısı düz bir yer bulup oraya çekmen. çünkü diğer arabaların arka veya öndeki lerin gelip vurma olasılığı da var.
-
Değerli yorumlarınız ve önerileriniz için teşekkürler arkadaşlar...
-
arkadaşlarında söylediği gibi balata kokusu. balata zorlandığı için yanık kokusunu veriyor. elfreniyle kalkış ya da en tmeizi düz bir yere park en sağlıklısı.
-
arkadaşlarında söylediği gibi balata kokusu. balata zorlandığı için yanık kokusunu veriyor. elfreniyle kalkış ya da en tmeizi düz bir yere park en sağlıklısı.
Evet Ben Motor ve Debriyaj zorlanmasın diye
özellikli araç yüklü iken mutlaka el freni ile kalkış yapıyorum
daha sağlıklı oluyorrr
-
Sizlerde de oluyor mu bilmiyorum. Aracım gaza basar basmaz değil biraz gecikmeli cevap veriyor. Buda yokuş kalkışlarında sıkıntı çıkarıyor. Helede arkada araç varsa iyice stres yapıyorum. Bu durumda da el frenini kullanıyorum.
-
Sizlerde de oluyor mu bilmiyorum. Aracım gaza basar basmaz değil biraz gecikmeli cevap veriyor.
Tümünde böyle