škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: muallim45 - 07 Mart 2014, 10:46:18
-
Oto haberden alıntıdır:
DSG Şanzımanlı Araç Kullanırken Nelere Dikkat Etmemiz Gerekir?
Onno Usta, sorularınızı yanıtlıyor.
Volkswagen Golf VII'nin el kitabında "şanzıman ısındığında gösterge panelinde ışık yanar ve bu durumda aracı kenara çekip ışığın sönmesini yani şanzımanın soğumasını bekleyiniz" şeklinde bir madde yazıyor. Sizce DSG şanzımanın uzun ömürlü olması için nelere dikkat etmemiz gerekir?
Akif Yüksel
Sayın Akif Yüksel,
DSG ve benzeri şanzımanların ortak özellikleri, yoğun trafikte debriyajın otomatik basılı sistemde çalışması ve yarım debriyaj kavramasında kalması sonucu ısı oluşmasıdır. Bu oluşan ısı ise sistemin arıza yapma ihtimalini arttırır. Oysa uzun yolda aracı kullanırken bu sistemi zorlayıcı hareket olmadığı için şanzıman yağı ısınmaz ve doğal olarak da sorunlar yaşanmaz. Bilhassa DSG gibi çift debriyaj pedalı ve ana milli olan şanzımanlar dur kalk trafiğinde ısınırlar. Bu ısınmanın giderilmesi için sürekli vitesi boşa almak gerekir. Bu sayede baskı ve zorlanmanın etkisiyle oluşan ısının engellenebilir. Start-stop sistemleri de bu olumsuzlukları azaltır. Sonuç olarak DSG ve benzeri şanzımanları bilinçli kullandığınızda sorun yaşanmayacaktır.
-
boşa mı alın diyor yani sonuç olarak. adam da bıkmış dgs sorunundan artık :)
-
Peygamber vitesine sallıyalım ozaman 7 ileri çift kavramalı araçlarımızı :)
-
Linki de ben ekleyeyim.
http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/03/06/dsg-sanzimanli-arac-kullanirken-nelere-dikkat-etmemiz-gerekir
-
onno usta tam da benim yaptığımı tarif etmiş ben hep boştayım giderken de dururken de hemen N ye
sonunda KİA da çift kavramalı şanzımana geçmiş
http://ototeknikveri.com/icerik/5978/kiadan-yedi-ileri-otomatik-sanziman-7-dct.html
-
Hyundai grubu dct ye geceli 2 sene olmustu. Sadece tr ye gelmiyidu
-
Oldum olası diyorduk zaten kısa süreli beklemelerde vitesi N konumuna alın diye. Sakalımız da var amma...
-
Oldum olası diyorduk zaten kısa süreli beklemelerde vitesi N konumuna alın diye. Sakalımız da var amma...
tamamda Furkan kardeşim de bilgi paylaşımını da veren yine ben oldum, işin ustasından hemde. en azından bi teşkkür tıkı yapabilirdin gerçi hoş öyle bir zorlamada olası değil zaten .
bu konuda da evelce yazdıklarım hep işin ustalarının dediğiydi amma onno usta gibi itibarım olmaz onlara çünkü bana göre onno usta usta ötesi birisi.
şimdi üstüme düşen vazife bana söyleyen ustalara bu yazıyı okutup onlarıda paylaşmak neticede paylaşım forumunda paylaşım yapıyoruz ben dediydim iddiacısı olmadım hiç, sadece paylaşımcıyım.
-
tamamda Furkan kardeşim de bilgi paylaşımını da veren yine ben oldum, işin ustasından hemde. en azından bi teşkkür tıkı yapabilirdin gerçi hoş öyle bir zorlamada olası değil zaten .
bu konuda da evelce yazdıklarım hep işin ustalarının dediğiydi amma onno usta gibi itibarım olmaz onlara çünkü bana göre onno usta usta ötesi birisi.
şimdi üstüme düşen vazife bana söyleyen ustalara bu yazıyı okutup onlarıda paylaşmak neticede paylaşım forumunda paylaşım yapıyoruz ben dediydim iddiacısı olmadım hiç, sadece paylaşımcıyım.
Niye ters alındınız ki hocam. Neyse canınız sağolsun
-
Bende defalarca yazdım bunu sonunda birsi beni desteklemiş oldu..
-
Ben defalarca okudum hala anlamadım araçlarımız zaten durduğu anda stop ediyo hadi ss kapalı olsada kavramayı bırakıyo boşa almada herhangi bir neden yok zaten dikkat ettiyseniz frenden çekince eski tork konvertörlüler gibi anında ilerlemiyor bir sn yada yarım snlik gecikmeyle ilerlemeye başlıyor. Bu adamın dediği şey herhalde önünde duran araç var trafikte belli durmuş yavaşlarken salla boşa falan herhalde :)
-
Onno ustada kimmis ya :)
-
Niye ters alındınız ki hocam. Neyse canınız sağolsun
Furkan ters anlama değil de bu konuda çok okudum ve herhalde hassaslaştım ondan olsa gerek artık bozuk yolda ve şehir içinde hep dinler oldum ses geliyor mu diye eee geliyor dinliyom işte napak takıldım o sese hep bi cvb arar oldum
-
Onno ustada kimmis ya :)
bizim mahleden bi ilk öğretim öğrencisi yahu bilmedinmi yoğsam :heyo::kiki:
-
Bu olayda aslinda, işin teknigini bilen biri açıklamalı. Bizim araçlardaki 7 ileri dsg lerin kuru oldugun biliyordum. Onno usta yag ısınıyor demiş.
-
bizim mahleden bi ilk öğretim öğrencisi yahu bilmedinmi yoğsam :heyo::kiki:
internet şovmenlerini tanimam pek
-
onno ustamı internet şovmeni... şaşırdım bi daha şaşırdım şaşkınlıktan öle kalakaldım
hakkındaki en basit anlatımlı bilgi budur:
Onno Usta Kimdir?
(http://2.bp.blogspot.com/_en0z_eab-xY/R7oCAmsnDLI/AAAAAAAABno/PNoseIqAuis/s200/onno+usta.jpg) (http://2.bp.blogspot.com/_en0z_eab-xY/R7oCAmsnDLI/AAAAAAAABno/PNoseIqAuis/s1600-h/onno+usta.jpg)Otomobil meraklılarının sık sık adını duyduğu ve birçoğunun yakından tanıdığı Onno Usta'nın asıl adı Ohannes Tatonyan'dır. Autoshow dergisinde uzun zaman teknik danışman olarak çalışmış (http://www.autoshow.com.tr/index.php)olması onu otomobil tutkunlarının guru'su yapmıştır. Yıllarca yurt dışında eğitim almış ve çalışmıştır. İstanbul Maslak Sanayiinde Rem Servis adlı bir işletme sahibi olan Onno Usta eski arabaları mmodifiye etme ve kusursuz bir canavara dönüştürme konusunda çok başarılıdır.
Babası da bir otomobil ustası olan Totanyan Türkiye'nin en geniş oto arşivine sahip kişilerden birisidir. Türkiye'de chip yazan ilk kişilerden olan Onno Usta yarış arabaları hazırlama hususunda da meşhurdur.
-
şuanda saffet abimiz NTV de 01 25 itibari ile skoda fabrikasında tanıtım yapıyor hem üretimi hemde eski araçlarını anlatıyor onno usta ile farkları biri yapar tekniğini uygular biri anlatır tekniğini bildirir.
-
http://www.autoclub.com.tr/onno.php
Soru - Ahmet Doğan
Sayın Onno Usta; DSG koruma önerisi olarak başka bir platformda yorumunuzu okuduk. Yağ ısınması diye hitap ettiğiniz durum, 7 ileri kuru tipi dsg için de geçerli mi. Sizin bu konudaki yorumlarınızı ve yanıtlarınızı takip eden kullanıcı sayısı yüksek olan bir forum var. Bundan dolayı, dsg tipi şanzımanların çalışmasını açıklayarak, koruma önerilerini sunmanızı rica ediyoruz. Kısa beklemelerde N konumuna alınca, şanzıman içinde neler oluyor ki şanzıman rahatlıyor? DSG için zararlı olan hareketler hangileridir. Teşekkürler.
Yanıt - Onno Usta
Sayın Ahmet Doğan
DSG şanzımanlarda var olan çift debriyajlı ve bir şanzıman içinde neredeyse iki şanzıman donanımının yerleşik hali ile aracın hızlı vites değişimi hedeflenmiştir. Bu amaç ile kullanılan vitesin bir üst vitesinin hazırda bekleyip vites değişimlerinde sadece debriyaj balatasının birinin boşalıp diğerinin fonksiyon etmesi prensibi ile çalışır. İki debriyaj baskı ve balatanın karşılıklı çalışması ise elektronik bir düzenek ile mümkün kılınır.
Araç kullanımında yoğun vites değiştirme varlığında iki debriyaj da karşılıklı yoğun bir baskı, yarım debriyaj konumu ile kaydırma ve birleştirme çabasındadır. Bu yoğunluk daha çok yoğun trafik şartlarında dur kalk hallerinde yarım debriyaj kaydırması ve debriyaj baskısına baskı rulmanları ile uygulanan güç ile sürtünme ve ısı üretir. Dur kalk hallerinde viteste olan otomatik özellikli şanzımanda debriyajlardan biri devamlı basılıdır ve kalkışa hazır ancak baskının da zorlamasındadır. Devamlı basılıp bırakılma ve kaydırma sonucunda aşırı ısınma ilk debriyaj bölgesinde oluşur. Bu yokuş çıkarken var olan dur kalk hallerinde daha yoğundur. Hill Holder olmayan araçlarda bu nedenledir ki el freni kullanılması tavsiye edilir. Isınan debriyajın temas ta olduğu şanzıman da gövdesi aracılığı ile ısı transferi ile yağını ve donanımlarını da aşırı ısıtmaya başlayarak kabul edilen bir sınır aşıldığında ısı sensörleri sistemi bloke ederek olası bir aktarma organı sorununun oluşmasını engeller.
Yoğun trafik şartlarında vitesin boşa alınması ile debriyaj balatalarının ikisi de boşta debriyaj baskı ve baskı rulmanları da temassız zorlanmayan bir konumdadır. Bu temassızlık ve zorlamanın olmadığı ortamda aşırı ısı üretilmesi de engellenmiş olur.
-
açıklama güzel ancak hala ucu açık onno ustada açık bırakmış yada sorunun gelişinden ötürü böyle cevap vermiş burada söylediği boşta olma konumu hangisi N mi P mi hadi bende servisi boş verip N boş diyeceğim Sevisler P de beklet diyordu N ye alma diyordu bende artık N de bekliyorum ama net cevabımı almış degilim
-
ha bu arada bugün benim açımdan güzel geçtii
balkonda idim ve bir Wv passat geçti sanırım DSG li idi ki benim parke taşlı yolda duyduğum o DSG şıngırtısı o araçtanda geliyordu rahatladım billa sankim bu DSG fincancı katırı kibin yaa şıngırtılı gidiyeee
-
Mantıken çok vites değişiminin şanzımanı zorlaştıracağı için, rampalı dur-kalk bölgelerde d'den s'e alınabilir. böylelikle daha az vites değişimiyle şanzıman daha az yorulur?
-
Sanırım Muallim Hayrettin Bey sormuş:
http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/03/27/dsg-sanzimani-detaylarini-aciklar-misiniz
-
onno ustanın yazdığını ben daha önce demiştim ama sakalımızın olmasına rağmen işe yaramıyor
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=26161&page=8
-
Sanırım Muallim Hayrettin Bey sormuş:
http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/03/27/dsg-sanzimani-detaylarini-aciklar-misiniz
uğur bey yakıştırman için teşekkürler ancak ben sormadım bu aralar öğrenciler ile sıkıntılı bir dönemdeyiz ve çok yorgun geliyorum. her neyse muhtemelen bizden biri sordu saolsun
ama açıklama yine net gelmedi net olarak ben şunu arıyorum beklemede N mi P mi yoğun trafikde M mi A mı
-
uğur bey yakıştırman için teşekkürler ancak ben sormadım bu aralar öğrenciler ile sıkıntılı bir dönemdeyiz ve çok yorgun geliyorum. her neyse muhtemelen bizden biri sordu saolsun
ama açıklama yine net gelmedi net olarak ben şunu arıyorum beklemede N mi P mi yoğun trafikde M mi A mı
Bence N ve M
-
uğur bey yakıştırman için teşekkürler ancak ben sormadım bu aralar öğrenciler ile sıkıntılı bir dönemdeyiz ve çok yorgun geliyorum. her neyse muhtemelen bizden biri sordu saolsun
ama açıklama yine net gelmedi net olarak ben şunu arıyorum beklemede N mi P mi yoğun trafikde M mi A mı
beklemede N , P ye almanın bir anlamı yok onun yerine el frenini. yoğun trafikte eğer sürekli adım adım dur kalk larda M trafik hızlanınca D
-
M ye de gerek yok bence s modu yeterli ben direk s e alıyorum
-
Jetta varken DSG ile sıkışık trafik çok rahat oluyordu; ancak Rapid' de freni gevşetir gevşetmez araç öne atılıyor ve öndekine vurmamak için epey bir uğraşıyorum fren pedalı ile. Rapid' de sıkışık trafikte S veya M kullanmanın hiç bir faydası olmayacaktır zira freni gevşetince yarım debriyaj gidiyor ve tam bırakamadan bir daha tam frenlemeye geçiliyor. Haliyle bu da balataların ısınmasına neden oluyordur. Ha trafik sıkışık ancak rampa aşağı iniliyorsa N' de freni bırakıp basarak ilerlemek faydalı olabilir.
-
Nerde yağlı dsgler :)