škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: fabia_tr - 30 Mart 2014, 01:59:56
-
İyi günler arkadaslar
Chip tuning yaptıran birçok kişi var forumda gördüğüm ama hala tam öğrenemedim. Babam opel astra sedan 1.3cdti 90 bg kullanıyor. Fakat arabada gercekten çok hantallık var. Bu durum özellikle birinci ve ikinci viteste büyük problem yaratıyor. Ani hızlanma yada kalkışlarda araba oldugu yerde kalıyor acil durumda da kaçmaya imkan vermiyor. Öyle olunca da trafikte özellikle sık vites değiştirmeye üşenenlere tehlike oluşturuyor. Benim sormak istediğim bu arabayı kullanan yada chip tuning yaptıran varmı? Kaç beygire çıkıyor? Yaptırdıysanız bunun artıları eksileri nelerdir zararı varmıdır çünkü babamı orjinal olmayan modifikasyonlar için inandırmam lazım.
Bir diğer sorumda bu arabayla bi kaza gecirmiştik sol ön tekerin ordan bi darbe aldı. Serviste bazı parcaların degişmesine ve kontrol edilmesine rağmen direksiyon tam sola döndürüldünde son kısımda tık tık ses geliyor ve kolay dönmüyor bunun sebebi ne olabilir ciddi bir sıkıntı cıkarabilirmi? Hidrolik kontrol edildi ve sag tarafa cevirirken bir problem yok.
Yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim şimdiden
-
Şahsi fikrim
Kullandığınız motoru Corsa aracında kullandım.Klima açıkken Corsa için bile yeterli gelmezken, Astra için bu motorun kullanılıyor olması bence dizayn hatasıdır. Hacim düşsün-vergi düşsün mantğının negatif sonuçlarından biridir. Yazılım konusunda bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır. Ben motorun diğer parçaları da değiştirilmedikten sonra, bu tür geliştirmelere ki Opel gibi son dönemde arızalarıyla ön planda görünen bir marka için, son derece karşıyım.
Direksiyon konusunda ise farklı bir serviste durumu anlatıp, özellikle değişmeyen ancak hasar almış olması muhtemel parçalar üzerinde öncelikle dururdum. Belirttiğiniz sesten sonuca varabilecek tek kişi, yine benzer kazayı yapmış ve benzer ses problemini yaşayan veya duyan bir arkadaşımız olacaktır. Ben de sanayii de eski ustama sorarım hafta içi.
-
en güzeli arabayı bakıma götürüyorum diye evden çık (bakımı da biraz geciktir 3-5bin çok hantallaştı araba de) bakımı yap çık ordan yazılım yaptır arabana. eve dön oh be araba rahatladı valla de. sorarsa bor attılar falan dersin ya da mazot filtresini değiştirdiler dersin. babaya uyandırmadan paşa paşa bin hiç kimse de ispat edemez aracında yazılım olduğunu (yetkili servis falan)
-
en güzeli arabayı bakıma götürüyorum diye evden çık (bakımı da biraz geciktir 3-5bin çok hantallaştı araba de) bakımı yap çık ordan yazılım yaptır arabana. eve dön oh be araba rahatladı valla de. sorarsa bor attılar falan dersin ya da mazot filtresini değiştirdiler dersin. babaya uyandırmadan paşa paşa bin hiç kimse de ispat edemez aracında yazılım olduğunu (yetkili servis falan)
Hocam peki bunun zararları nedir yada fark edilir bir güç artışı oluyormu? Bi arkadas forumda rapidi 155 bg yaptım yazmış bu kadar artırmanın zararı vardır mutlaka bu güç icin ideal bi oran varmı?
-
155 beygir için tabiri caiz ise bir miktar kanırtmışlardır aracı. sizin aracınız da stage1 soft bir yazılım 30hp civarında verir diye düşünüyorum. aracınızı mantıklı kullanırsanız bakımını güzel yaparsanız bir sıkıntı yaşamazsınız.
-
155 hp dpf iptali ve agresif hava yakit karisimli yazilim ile mumkun ancak ne kadar uzun vadeli olur ne kadar gunluk kullanima uygun olur tartisilir.Benim aracimdaki yazilim (Rsa motorsports)135 hp 325 nm oldukca yeterli geliyor .Aracim sanki fabrika cikisli bu gucleri elde ediyormus konforunda fazla tabiki olur ancak bence karari budur.
-
155 hp dpf iptali ve agresif hava yakit karisimli yazilim ile mumkun ancak ne kadar uzun vadeli olur ne kadar gunluk kullanima uygun olur tartisilir.Benim aracimdaki yazilim (Rsa motorsports)135 hp 325 nm oldukca yeterli geliyor .Aracim sanki fabrika cikisli bu gucleri elde ediyormus konforunda fazla tabiki olur ancak bence karari budur.
Ne kadar zamandır yyazılımı kullanıyorsunuz kaç km yaptınız
herhangi bir olumsuzluklar karsilastim iz mi
yorumlarınızı paylaşırız sevinirim
-
155 hp dpf iptali ve agresif hava yakit karisimli yazilim ile mumkun ancak ne kadar uzun vadeli olur ne kadar gunluk kullanima uygun olur tartisilir.Benim aracimdaki yazilim (Rsa motorsports)135 hp 325 nm oldukca yeterli geliyor .Aracim sanki fabrika cikisli bu gucleri elde ediyormus konforunda fazla tabiki olur ancak bence karari budur.
hocam yakit performans nasil peki hizlanmada bariz fark oldu mu
-
hocam yakit performans nasil peki hizlanmada bariz fark oldu mu
Hizlanmadaki fark gece ile gunduz gibi yakit tuketimi ayni biraz dusmusdur ama gucu kullaninca oda ortalamaya veda ediyor:)
Cok memnun kalinacak bir uygulama oldugu kesin...