škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: clonner - 17 Temmuz 2014, 09:39:32
-
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 3 ay önce 2014 1.6tdi elegance octavia aldım aldığıma da bin pişman oldum zaten. gelelim soruna. Aracımda start stop çalışmadı servise gittim akünün biraz azaldığını söyleyip 1 saat şarj ettiler sorunsuz bi şekilde 15 20 gün bindim araca. yine aynı problem oldu yine aynı şekilde sorun yok ama akü azalmış dediler 2 saat doldurdular yine 15 20 gün sorunsuz bindim. tekrar oldu tekrar gittim tam gün boyunca şarj ettiler sorun 20 gün ortadan kalktı şimdi servisten geliyorum aracı tekrar bıraktım yine aynı terelelliler. aracında sorun yok bilgisayarda arıza çıkmıyor bu normal işte en az günde 100 km yapmalısın ozaman sorun çıkmaz veya başka saçma sapan bahaneler uydurup baştan savıyorlar ama ortada bi sorun var bunu kendilerini binip görüyorlar ama sonuç yok. bilgisayar arıza çıkarmadığı sürece ben akü filan değiştirmem diyorlar. toparlayacak olursak bi sorun var bunu kendileri de görüyorlar fakat çözüm yok yapamıyorlar. ben 80.000 lira para verip sıfır araç alıyorum 20 güne bi servisteyim. ne yapmam lazım sizden bi öneri tavsiye bekliyorum. başına gelen başka arkadaşlar varmı ? :mad:
-
Ben fabia yı ikinci el aldığımda satan arkadaş akünün yetersiz olduğunu bu yüzden değiştirdiğini söylemişti. Gerçekten aküyle ilgili bir problem olabilir çünkü tam doluyken sorunsuz diyorsunuz. Şarj dinamouzun desteklediği daha yüksek amperli ve kaliteli bir akü alın. Garanti dışı kalmayacaksa tabi.
-
Aramıza hoşgeldiniz, geçmiş olsun..
Servisi değiştirin, böyle bir imkan yoksa, servise gittiğinizde açtırdığınız servis kayıtlarıyla birlikte Yüce otoya durumu anlatan bir mail yazabilirsiniz..
-
bende size servisi değiştirmenizi öneririm.konyadaki servisi hiç beğenmiyorum hiç ilgilenilmiyor aracı satana kadar iyi,sonrası yok işte,ankaraya gitmenizi öneririm
-
Sürüş güzergahınız ne durumda?Genelde kısa mesafe mi biniyorsunuz?
-
Yalnız bu start-stop klima belirli bir seviyenin üzerinde çalışıyorsa, motor soğuksa, ...vb. gibi şartlarda devreye girmiyor. Sizdekinde de devreye girmediğinde bu tarz bir durum olabilir mi diye düşündüm bir an.
Yok sorun illaki akü ise akü artık şarj tutmuyor değişmesi gerekir bence. Kaldı ki bunu da araç bir arıza oalrak kaydetmiyor diye hatırlıyorum.
-
Sürüş güzergahınız ne durumda?Genelde kısa mesafe mi biniyorsunuz?
en az 10km ve üstü.
-
Yalnız bu start-stop klima belirli bir seviyenin üzerinde çalışıyorsa, motor soğuksa, ...vb. gibi şartlarda devreye girmiyor. Sizdekinde de devreye girmediğinde bu tarz bir durum olabilir mi diye düşündüm bir an.
Yok sorun illaki akü ise akü artık şarj tutmuyor değişmesi gerekir bence. Kaldı ki bunu da araç bir arıza oalrak kaydetmiyor diye hatırlıyorum.
evet start stop'un devreye girmeyeceği hususlar var ama benimki onlardan ayrı durum. arıza göstergesi filan çıkmıyor zaten öyle olunca servisdeki bilgisayarlarda arıza olarak göremiyor. aküyü değiştirin öyle deniyelim diyorum onada yanaşmıyor servistekiler. başka octavia kullanan arkadaşlarla görüştüm onlarda hiç bir sorun yokmuş.
-
Kullandığımız puntoda da aynı sorun vardı, araba fazla kullanılmadığından akü seviyesi belli bir seviyenin altına düşüyordu,arıza lambası yanıyordu, hill holder falan devre dışı kalıyordu..., biz de serviste S&S sistemini ''devamlı devre dışı'' olarak ayarlattık, artık her çalıştırmada devre dışı...istediğimiz zaman S&S tuşuna basıp aktif ediyoruz..
Bununla beraber araba çok kullanılmadığı için sürüşlerimizde elektrik kullanımını en aza indirdik, gündüz farını, viraj farını falan devre dışı bırakıyoruz.
-
pireye kızıp yorganı yakmayın, mümkünse servisinizi değiştirin :)
-
Kullandığımız puntoda da aynı sorun vardı, araba fazla kullanılmadığından akü seviyesi belli bir seviyenin altına düşüyordu,arıza lambası yanıyordu, hill holder falan devre dışı kalıyordu..., biz de serviste S&S sistemini ''devamlı devre dışı'' olarak ayarlattık, artık her çalıştırmada devre dışı...istediğimiz zaman S&S tuşuna basıp aktif ediyoruz..
Bununla beraber araba çok kullanılmadığı için sürüşlerimizde elektrik kullanımını en aza indirdik, gündüz farını, viraj farını falan devre dışı bırakıyoruz.
aracımı her gün kullanıyorum akünün şarj etmesi lazım. gündüz farı,sensörler filan devre dışı bırakınca elegance araç kullanmamın ne anlamı kalacak ozaman Ambition bi araç alırdım :)
-
Radyodaki car düğmesine basın oradan araç durumuna basın oradan da s&s işareti var ona basın o anki ss durumunu, aktif olmuyorsa neden aktif olmadığını yada son çalıştırmanın nedeninin ne olduğunu gösterir. Aküden kaynaklı olduğunu gösteriyorsa servis kayıtlarınızla beraber yüceye başvurun hatta onunla beraber skodanın yurt dışına mail atın. Geçmiş olsun
-
Bende sorunsuz çalışıyor. Gündüz farı, viraj aydınlatması falan aldığımdan beri açık.
Sizin akü şarj tutmuyor belli.
Servisinizi değiştirin. Gittiğiniz yeri de şikayet edin. Gerçi kimi kime şikayet edeceksin. Ben Yüce otoya götürmüştüm 15.000 bakıma ve memnun kalmamıştım ama siz yine de şanşınızı deneyin.
-
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 3 ay önce 2014 1.6tdi elegance octavia aldım aldığıma da bin pişman oldum zaten. gelelim soruna. Aracımda start stop çalışmadı servise gittim akünün biraz azaldığını söyleyip 1 saat şarj ettiler sorunsuz bi şekilde 15 20 gün bindim araca. yine aynı problem oldu yine aynı şekilde sorun yok ama akü azalmış dediler 2 saat doldurdular yine 15 20 gün sorunsuz bindim. tekrar oldu tekrar gittim tam gün boyunca şarj ettiler sorun 20 gün ortadan kalktı şimdi servisten geliyorum aracı tekrar bıraktım yine aynı terelelliler. aracında sorun yok bilgisayarda arıza çıkmıyor bu normal işte en az günde 100 km yapmalısın ozaman sorun çıkmaz veya başka saçma sapan bahaneler uydurup baştan savıyorlar ama ortada bi sorun var bunu kendilerini binip görüyorlar ama sonuç yok. bilgisayar arıza çıkarmadığı sürece ben akü filan değiştirmem diyorlar. toparlayacak olursak bi sorun var bunu kendileri de görüyorlar fakat çözüm yok yapamıyorlar. ben 80.000 lira para verip sıfır araç alıyorum 20 güne bi servisteyim. ne yapmam lazım sizden bi öneri tavsiye bekliyorum. başına gelen başka arkadaşlar varmı ? :mad:
Adana ozgen Sizin sorunu cozebilir.islerinde cok iyiler. Tabi gitmeden durumu gemstones anlatin.
-
...gitmeden durumu gemstones anlatin.
Bu ne demek?:hmm::blm:
-
Akilli klavye azizligi. Servistekilerle gorusun gitmeden diyecektim :)
-
Aramıza hoşgeldiniz, geçmiş olsun..
Servisi değiştirin, böyle bir imkan yoksa, servise gittiğinizde açtırdığınız servis kayıtlarıyla birlikte Yüce otoya durumu anlatan bir mail yazabilirsiniz..
İşte budur :ok:
-
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 3 ay önce 2014 1.6tdi elegance octavia aldım aldığıma da bin pişman oldum zaten. gelelim soruna. Aracımda start stop çalışmadı servise gittim akünün biraz azaldığını söyleyip 1 saat şarj ettiler sorunsuz bi şekilde 15 20 gün bindim araca. yine aynı problem oldu yine aynı şekilde sorun yok ama akü azalmış dediler 2 saat doldurdular yine 15 20 gün sorunsuz bindim. tekrar oldu tekrar gittim tam gün boyunca şarj ettiler sorun 20 gün ortadan kalktı şimdi servisten geliyorum aracı tekrar bıraktım yine aynı terelelliler. aracında sorun yok bilgisayarda arıza çıkmıyor bu normal işte en az günde 100 km yapmalısın ozaman sorun çıkmaz veya başka saçma sapan bahaneler uydurup baştan savıyorlar ama ortada bi sorun var bunu kendilerini binip görüyorlar ama sonuç yok. bilgisayar arıza çıkarmadığı sürece ben akü filan değiştirmem diyorlar. toparlayacak olursak bi sorun var bunu kendileri de görüyorlar fakat çözüm yok yapamıyorlar. ben 80.000 lira para verip sıfır araç alıyorum 20 güne bi servisteyim. ne yapmam lazım sizden bi öneri tavsiye bekliyorum. başına gelen başka arkadaşlar varmı ? :mad:
Hiç uğraşmayın ve serviste deneme maksatlı yeni bir akü taktırın ellerin de yoksada sipariş edip getirtin ve deyenecem diyerek taktırın ve deneyin sorun ortadan kalkarsa aracın aküsünü (önce ki aküyü) verin ellerine naparsanız yapın deyip yolunuza bakın.Yeni aküdede belli bi zamandan sonra aynı sıkıntıyı yaşarsanız dikkat edin aracın elektrik aksamında mutlaka bir arıza vardır ve bu nedenle hukuki yollardan hakkınızı arama yoluna gidin.
Geçmiş olsun.
-
Yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar yeni akü takmışlar umarım tekrar sorun çıkmaz :)
-
Yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar yeni akü takmışlar umarım tekrar sorun çıkmaz :)
Garanti kapsamında mı değiştirdiler?
-
Garanti kapsamında mı değiştirdiler?
Evet garanti kapsamında
-
aracımı her gün kullanıyorum akünün şarj etmesi lazım. gündüz farı,sensörler filan devre dışı bırakınca elegance araç kullanmamın ne anlamı kalacak ozaman Ambition bi araç alırdım :)
Ben başka marka araçta yaşadığım benzer sorunun çözümünü anlattım, buna göre aracınızın ya şarj ünitesinde, ya da aküsünde sorun olduğu çıkarımında bulunacağınızı düşünmüştüm...yanlış düşünmüşüm...
-
Yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar yeni akü takmışlar umarım tekrar sorun çıkmaz :)
Yeni akü ile aynı sorunu 2 yıldan evvel yaşarsan dikkat etmelisin;ya aracın elektrik tesisatında bi kaçak yada şase vardır yada elektrik ve elektronik donanımında bir sıkıntı yada uyumsuz bir donanım vardır bunlara muhakkak dikkat et, özellikle bir değişiklik yaptıysan ampül,teyp yada anfi felan değitirip yada taktırdıysan onlara muhakkak baktır zira aracına daha büyük zarar verip hatta yangına bile neden olabilir ALLAH göstermesin.
Şayet bişeyleri değitirip yada bişey taktırıdı isen ve bi sıkıntı onlardan kaynaklı oluşursa garanti ve kaskonda devre dışı kalır bilgin olsun.
-
Evet garanti kapsamında
Sizi bu denli uğraştıran servisin aküyü garanti kapsamında değiştirmesi sevindirici.
-
Yeni akü ile aynı sorunu 2 yıldan evvel yaşarsan dikkat etmelisin;ya aracın elektrik tesisatında bi kaçak yada şase vardır yada elektrik ve elektronik donanımında bir sıkıntı yada uyumsuz bir donanım vardır bunlara muhakkak dikkat et, özellikle bir değişiklik yaptıysan ampül,teyp yada anfi felan değitirip yada taktırdıysan onlara muhakkak baktır zira aracına daha büyük zarar verip hatta yangına bile neden olabilir ALLAH göstermesin.
Şayet bişeyleri değitirip yada bişey taktırıdı isen ve bi sıkıntı onlardan kaynaklı oluşursa garanti ve kaskonda devre dışı kalır bilgin olsun.
yok aracım fabrikadan çıktığı gibi hiç bi eklenti yapmadım. bakalım artık çaresizlikten denemelik aküyü taktılar sorun çıkmazsa akü bende kalacakmış
-
Sizi bu denli uğraştıran servisin aküyü garanti kapsamında değiştirmesi sevindirici.
kibarlığı bırakıp anladıkları dilden konuşmanın faydası oldu diye düşüyorum yoksa yine yapmazlardı :)
-
Sizi bu denli uğraştıran servisin aküyü garanti kapsamında değiştirmesi sevindirici.
Beleş akü vermek Skoda-Türkiye için büyük bir yıkım olmuştur herhalde :kiki:
-
Aynı sorunu önceki aracımda(Laguna II Faz II) yaşamıştım. Akü değiştirince herşey halloldu ancak 6 aylık araçta akü neden boşalır araştırmak gerek. 2007 senesinde işyerine sıfır aldığımız transporter araçta çok çabuk akü boşaltınca servise (Konya-Gökmen) götürdük göğüs altında bilmem kaç mA kaçak var deyip göğsü söküp bir röle atmışlardı ama detayına çok hakim değilim. Boşalan Akünün 2-3 saatlik şarj ile şarj olması zor saatte sürekli olarak 50 Amper civarında bir akım basmalı ki şarj etsin bu miktarda bir akımı da sürekli olarak basmak akünün ömrünü yer.Aküyü şarj et kullan aspirin tedavisi gibi birşey.
-
Yaşadığınız olay, aracınızı az kullanmakla alakalı kesinlikle değil. Ben aracımı haftada bir, belki bazen 2 haftada bir çıkarıp 20 km kullanıyorum. Ancak sizin yaşadığınız sorun ile karşılaşmadım. (inşallah da karşılaşmam)
SET tuşuna çok uzun süreli basarak, akü seviyesini sık sık gözlemleyin. Yeni takılan akü de hızlı düşüyorsa, elektrik kaçağı ve ya çok akım çeken bir cihazdan şuphelenmek gerekecek.
-
Yahu ne gerek var gidin guvenilir bir akucuye bu arabanin akusuyle sarjini bir de kacagini olc birader deyin 5 dakikada cozsun durumu. Sarj saglikli ve kacak da yoksa akudendir. Hepsi saglamsa hic kurcalamayin yeni ayar super olmus demektir :)
-
Beleş akü vermek Skoda-Türkiye için büyük bir yıkım olmuştur herhalde :kiki:
kesinlikle :D
-
2-3 gündür her şey normal ama, S/S devreye girmiyor, ekranda herhangi bir alarm yok, fakat devre dışı iken motorun sesininde değiştiğini fark ettim. Kitapçığında akü şarjı yetersiz olabilir diyor. Forumda da bahsedilmiş zaten ama bu arıza ile ilgili farklı bir tecrübe yaşayan var mı?
-
2-3 gündür her şey normal ama, S/S devreye girmiyor, ekranda herhangi bir alarm yok, fakat devre dışı iken motorun sesininde değiştiğini fark ettim. Kitapçığında akü şarjı yetersiz olabilir diyor. Forumda da bahsedilmiş zaten ama bu arıza ile ilgili farklı bir tecrübe yaşayan var mı?
Endişe etmeyin havalar malum soğudu motor yeteri ısıya ulaşmadan ve soğuk havadan kaynaklanan akü zayıflaması araç bir müddet çalışıp akü şarj oldukdan sonra normale döner.
-
Akü değişmiş ama genede yorum yapıyım belki birileri faydalanır.
S&S olan arabalarda akünün normal araba akülerinden kuvvetli olması gerekiyor egerki bayi bir kalleşlik yapıp akünüzü değiştirmişse böyle bir sorun olabilir,aküyü şarj eden alternatör lerde bir sıkıntı olabilir yada gerçekten akünüz bozuktur ve garantiden değişir.
-
2-3 gündür her şey normal ama, S/S devreye girmiyor, ekranda herhangi bir alarm yok, fakat devre dışı iken motorun sesininde değiştiğini fark ettim. Kitapçığında akü şarjı yetersiz olabilir diyor. Forumda da bahsedilmiş zaten ama bu arıza ile ilgili farklı bir tecrübe yaşayan var mı?
Arabayı ne zaman aldınız ve genelde kısa mı yol yapıyorsunuz? Tabi S&S nın çalışma şartlarınıda kullanma klavuzundan okuyup yerine getiriyormusunuz bir kontrol etmekte fayda var.
-
konya skoda mı, aracı bi kere götürdüm inşallah acil bir durum olmaz da bir daha götürmek zorunda kalmam. araçla ilgili sorun yaşıyorsun ve bu sorunu bir kaç kişiye de teyit ettiriyorsun ama skodaya gidince öyle bir sorunun olmadığı ve her şeyin normal olduğu cevabını alıyorsun. eğer biraz tartışırsan zoraki bir şeyler yapılıyor. burada farklı bir servis alternatifi de yok, herhalde bakım zamanı gelince ankaraya falan gidecez. sıfır araba alırken böyle bir sorun yaşayacağım aklıma gelmemişti.
-
Arabayı ne zaman aldınız ve genelde kısa mı yol yapıyorsunuz? Tabi S&S nın çalışma şartlarınıda kullanma klavuzundan okuyup yerine getiriyormusunuz bir kontrol etmekte fayda var.
Arabayı 10 ay önce aldım. Yaz dönemi hariç genelde kısa yol yapıyorum. S/ S sistemi nin şartları nı biliyorum. Ben akü den ya da şarj dinamosundan şüpheliyim. Bu kadar erken olması şaşırttı. yarın servise göstereceğim.
-
Konyalı arkadaşlar şimdiden servisten soğudum; Attarlar'dan kurtulduğuma dua ederken. İnşallah yağ bakımı dışında uğramayız servise. Bizim Konya'da Volkswagen grubu servislerde sıkıntı var demekki.
-
Arabayı 10 ay önce aldım. Yaz dönemi hariç genelde kısa yol yapıyorum. S/ S sistemi nin şartları nı biliyorum. Ben akü den ya da şarj dinamosundan şüpheliyim. Bu kadar erken olması şaşırttı. yarın servise göstereceğim.
Servise gösterdim, cihaza bağladı, bir sıkıntı yok. Akü'yü ölçtürdüm normal.
şu anda s/s devrede bir problem yok. Dizel partikül filtrenin tıkanma zamanı mı geldi acaba, uyarı vermedi ama ben yine de manuel de yüksek devirde kullandım biraz ondan sonra s/s devreye girmeye başladı.