škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: xufuk - 17 Ekim 2009, 01:02:44
-
Arkadaşlar Merak ettiğim bir Konu vardı Ep eydir Skoda favoritlerde Hangi Renk Antifiriz Kullanılmalı?
1- Mavi
2- Pembe
Mavi renkli Antifiriz Daha ucuz
Pembe Renkli antifiriz Daha pahalı Ve Alemünyum bloklu araçlarda kullanılması öneriliyor Ama Favoritin Bildiğim Kadarıyla Sadece üst kapak Alemünyum Blok Döküm..
Mavi Renkli Antifirizin Alemünyum olan motorlara zarar vereceği söyleniyor Şayet ben hep Mavi Kullandım..
Pembe Renkli olanamı Geçmeliyiz ?
-
pembe olan paslanmaya daha uzak ve ısı iletkenliği daha iyi. ama favorit motorunun teknik özelliklerinden başka bir şey bilmediğimden detayına giremiyorum.
ama mavinin tümünü boşaltıp pembe, G12 diye bi kodu da vardı galiba, olana geçerseniz daha iyi iş yaptığından emin olabilirsiniz.
-
Evet Bende Duymuştum ısı iletkenliği Maviden Daha iyi Pembe Ve Mavi Antifirizin Karışmaması Lazımmış Pembe olan Daha iyi Koruyor Haliyle Fiyatı Nerdeyse 2 Katı Pahalı Pempe Olan Alemünyum Parçalı Motorlar için Üretilmiş Mavi olan Alemünyum için uygun değil diyolar.
Bende Boş yere fazla para vermemek için Favoritlerde Pembemi Mavimi Kullanmak Gerek Merak ettim Tabi Pembe Gerekli ise Pembe Kullanıcaz Ama Pembe için Yeni Model Araçlara Kesinlikle Öneriyorlar Nitekim Favorit Yaşlı Bir araç Gerek Olmaya bilir Diye Düşündüm.....
-
mavi antifriz kullanılmaz bizim ufaklıklarda :)
aşındırıyor kapağı başınıza hiç mi sorun açmadı ?
-
Aşındırdını Duyduğum iyi oldu vallahi Bu ikinci Koyuşum Antifirizi Daha Önce Koyar Koymaz conta Patlatmıştı Suyla Kullandığım için Daha Sonrasında Yine suyla Devam ettim Ve Mavi antifiriz katırdım İlk Günü devirdaim Sızdırdı Yaptırdım 1 Haftadır Sorun yok ileriye Dönük :Başıma Dert açamı Bilmiyorum !
-
arkadaşalr benim bildiğim kadarıyla antifiriz kullanmazsanız sorun çoğalır yalnız antifirizi dökme almayınız alırsanız marka alınız çünkü dökmelerde asit fazla oluyormuş
-
yeşil nasıl
-
Yeşil'le Mavi Aynı Özellikte diye biliyorum ama Yine bilen Arkadaşlar Yorum yapacaktır
-
G 12 pembe alın, gerisini düşünmeyin, hatta kullanmayın, hatta haklarında bişi bilmeyin. ama G12 pembe kullanacaksınız.
karışımı yaşadığınız yere göre ayarlayın, full antifiriz basmanın bi alemi yok. su daha güzel bi soğutucudur, ama donuyor işte...
hatta motor üreticileri water-cooling, su soğutmalı der. bazı tipler görüyorum %100 antifiriz döşemiş, len bu anti-freeze-cooling motor değil ki :++: :++: :++: :++: :++:
-
arkadaşlar benim octide sanırım pembe var,ama sade antifiriz mi yoksa saf su ile karışıkmı onu bilmiyorum.en son 200 haziran ayında konmuş daha eksilme falan yok.değiştirmelimiyim 15 gün sonra bakıma girecek octi.önerilerinizi bekliyorum.
-
arkadaşlar benim octide sanırım pembe var,ama sade antifiriz mi yoksa saf su ile karışıkmı onu bilmiyorum.en son 200 haziran ayında konmuş daha eksilme falan yok.değiştirmelimiyim 15 gün sonra bakıma girecek octi.önerilerinizi bekliyorum.
ikibin kaç? tuş basmamış?
-
ikibin kaç? tuş basmamış?
2007 olacak hakan.pc de 7 rakamı sorunlu biraz.:hanz:
-
kanımca gerenk yok. bende 2005 antifirizi duruyor. hem Muğla'da değil misin hocam, ne antifirizi... :)
-
kanımca gerenk yok. bende 2005 antifirizi duruyor. hem Muğla'da değil misin hocam, ne antifirizi... :)
Hakan sanırım bu donmasından ziyade suyun kirecinden dolayı dolaşım kanallarını tıkamamak ve kirelenmeyide önlemek değilmidir bu anti firizin fonksiyonlarından birisi.sadece donmaya karşımıdr tek görevi ?
-
yok değil tabikide, ama çeşme suyuda konmaz hani motora :) saf su kireç barındırmadığından haliyle tercihimizdir :D
-
yok değil tabikide, ama çeşme suyuda konmaz hani motora :) saf su kireç barındırmadığından haliyle tercihimizdir :D
peki Hakan şimdilik ihtiyacı yoksa gerek yok değil mi değiştirmeye,ilave yapılırsa yeterlidir sanırım değil mi?ayrıca tamamına 1 lt antifiriz konsa kafidir herhalde.
-
bi alet var, basit bişey, genleşme kabından hortumunu salıyorlar, ibrede çıkıyor minimum kaç derecede çalışacağı. ben bilemem kaç litre karışım kaç derecede doner ;)
-
teşekkürler seni de epey meşgul ettik ama,paylaşım paylaşıldıkça güzeldir.
-
bizimki 2004 model ilk sahibiyle konuşmuştum yok değiştirmedik dedi.
2004 yılından beri firesiz gidiyor bakalım sanırım 100bin bakımında değiştireceğim haketti artık :D
-
bendede 2005 antifirizi duruyor hala, ölçtürdüm -35 derece imis,
-
Donma noktasına dikkat
"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
"Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.
Antifirizler farklı olabilir
Antifriz değişiminin yılda bir defa yapılması gerekiyor. Ancak bu konuda en doğrusu, araç üreticisinin tavsiyesini dinlemektir.
"Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı" olduğu görüşü de yanlış bilinenler arasında yer alıyor. Çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir.
Pembe renkli antifiriz (B12) yeşil renkli antifirizlere göre ısıyı daha iyi taşırlar. Bir diğer farkı fosfat içermediği için yeni nesil alüminyum motor kapaklarını korrozyon ile aşındırmaz ve de en güzeli sistemde hafif bir sızıntı olduğunda hava ile temas ederek o noktada kurur ve gözle tespit edilmesini sağlar.
Alıntıdır...
Motorlarında alüminyum parçalar bulunan yeni nesil arabalar için bu pembe renkteki antifriz öneriliyor arkadaşım. 150 bin km falan da dayanıyormuş... Ancak uygun olmayan motorlarda kullanılırsa özellikle radyatörde aşınmaya neden olabiliyormuş haberin olsun...
Ne kadar dogru bilmiyorum ama serviste sölemişlerdi sanırım aliminyum motorlu araclardaki antifiriz suyun hem ısınmasını ve arac stop ettiğinde de hemen sogumasını engelledigi için motor blogunda ya da dier aliminyum parcalardaki ani ısı degişimine baglı carpılmayı önlüyormus.