škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: SEAHAWK - 17 Ekim 2009, 21:21:50
-
Pek saygı duyduğum, pek iştah açan, pek kullanmak istediğim bir motor şu DV6 kodlu 1.6 TDCI-HDI...
Standart olarak 1750 devirde 240nm tork ve 4000 devirde 110 hp olan gücüyle zaten çok iyi bir güç kaynağı.
Ama bir de işe bu motorun "overboost" özelliği devreye girdi mi, maks tork 2000 devirde 260nm oluveriyor.:hanz: (4000 devirde tork artışı olmadığından maks güç de değişmiyor)
Ha; bilmeyenler için kısaca overboost'u açıklayalım:
Bu 1.6 TDCI-HDI motorlarda 3, 4 ve 5. viteslerde gaza tam olarak basıldığında motor 1500 devir civarından neredeyse 4000 devire kadar geçici olarak (40 saniye falan idi sanırım) fazladan tork üretiyor. Bu olay özellikle sollama vb. durumları için geliştirilmiş olsa gerek.:ok:
Buyrun, bu da bu enfes motorun güç-tork grafiği. Overboost fonksiyonu çok bariz bir şekilde görülebiliyor. (kesik çizgiler overboost'un devreye girdiği anları ifade ediyor)
(http://img88.imageshack.us/img88/7489/16tdcihdi.jpg)
-
Güzel bir özellik:)bide bunu aracı alırken söyleseler.
-
sırf torka yaramış ama beygirdeki artış azımsanacak kadar da değil, gayet başarılı. hemde bu sistemin sadece gerekli hallerde kısa süreliğine devreye giriyor olması motor ömründen minimum azalmayı beraberinde getirir :)
-
ben kullandım bunu focus TDCi üzerinde aham şaham bir makina değil otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
ileri geri fena sallıyor aracın içindekileri seri kullanırken.
aracı rodajladığımdan çok kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham şaham bir alıp başını yürüme gitme söz konusu olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz herlade sollarken
-
sırf torka yaramış ama beygirdeki artış azımsanacak kadar da değil, gayet başarılı. hemde bu sistemin sadece gerekli hallerde kısa süreliğine devreye giriyor olması motor ömründen minimum azalmayı beraberinde getirir :)
Tabii, zaten resmi bir chip tuning olmuş resmen. Bana göre her motorda bulunması gereken bir sistem.:ok:
ben kullandım bunu focus TDCi üzerinde aham şaham bir makina değil otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
ileri geri fena sallıyor aracın içindekileri seri kullanırken.
aracı rodajladığımdan çok kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham şaham bir alıp başını yürüme gitme söz konusu olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz herlade sollarken
Öhöm öhöm.:huh:
Gazın dibine basarak hızlandığım anların hepsini ele alacak olursak, "sollamak için gazın dibine dokundurmak" bunların en sıradanlarından olur sanırım.:) O yüzden öyle demeyelim.:hanz:
Bana göre bu olayın en can alıcı kısmı motorun vitese göre güç üretmesi. Aslında bu her ama her motorda isteyebileceğim bir konu.
Örneğin bizim 1.4 TDI için Hakan'la bu chip işi üzerine çok konuştuk ettik. 230-240 nm'lere, 100 hp'lere ulaşmak söz konusu... Ama açık söylüyorum, ben bu gücü ve torku 1. viteste iken kesinlikle istemem. (yani performans amaçlı olarak gaza çok basacağım zamanlar için) Çünkü bu araç standart haliyle bile 1. viteste çıldırabiliyor. Maks torkun bir anda 230 civarına ulaşması 1000 devirde 10 km/s çeviren uzun 1. vitesimize rağmen verimi azaltacaktır. (parça ömrü ve güvenlik ayrı mesele) Kısacası o güce sahip olduğumuz zaman 1. viteste gaza oldukça dikkatli basmek gerekecek.
Öte yandan 2,3,4 ve 5. viteslerde gazın sonuna kadar basabilirim; motor mümkün olan en yüksek gücü üretmeli.
İşte DV6 kodlu bu güzel motor bunun küçük bir örneğini sergilemiş.
==============================
Focus'ta yaşanılanlara gelince; ben bu işin biraz alışkanlık olduğunu düşünüyorum.:) Ben 1.4 TDI'ın ilk aylarında benzer şeyleri çok yaşıyordum. Anladığım kadarıyla bu 1.6 TDCI da bizim TDI'ların karakterinde; yani güç patlaması yaşatıyor. Dolayısıyla kullanım tarzı vb. çok önemli. Hakan ile bu konuda ansiklopedik yazılarımız mevcut zaten.:D
-
piskopat bir motor 2. viteste kaldırıyordu babamın arkadaşı 307 HDI ı :D
-
Güzel motor..Ses durumu nasıl bu motorda?Sessiz bir motor sanırım..
-
Değil abi. Hatta şöyle söyleyeyim; common rail'lerin en gürültülülerinde biri denilebilir. Hatta ve hatta bana göre güncel modeller arasında (yollarda sıkça gördüklerimiz) en gürültülüsü.
Sesi bayağı bayağı tıkırdıyor. Ama gene de bir 1.4 TDI değil tabii.:hanz: Sadece 1.9 TDI'dan çok aşağı kalır bir yanı yok.:kiki:
-
Bugün eski bir passat ile karşılaştım.Arabanın Dizel motor sesi tam bir kamyon sesi.Abartmıyorum :D Eski bir passattı 2000 model sanırım..Ama dehşet ses çıkıyordu tüm sokak inliyordu :D Kesin sorun vardı o arabada :D
-
Güzel motor..Ses durumu nasıl bu motorda?Sessiz bir motor sanırım..
abi motor güzel focus facia ..
izmirde ilçeler arası yollar stabilize dir zift üstü mıcır.. duble yollar işte bildiğimiz..
motor sesi değil yol uğultusu duyuyorsunuz onun dışında araba ile sorun yok ama kaput altında dizel olduğunuda biliyorsunuz sesten..
şimdiye kadar duyduğum en güzel ses BMW 5.30d di kaç silindir bilmiyorum 6 silindir tahminim olay 2004 te oludu öyle ses duymadım ben yahu.
mükemmel ötesi yalıtım..
-
piskopat bir motor 2. viteste kaldırıyordu babamın arkadaşı 307 HDI ı :D
Kalkmak var kalkmak var, 1.0 corsayı 5. viteste de kaldırdım :)
-
bizim peder gaza geldi her an arabayı satıp 1.6 hdı peugeot 308 alabilir:D
-
bizim peder gaza geldi her an arabayı satıp 1.6 hdı peugeot 308 alabilir:D
1.6 dizel octi alsın napcak peco yu :D
-
1.6 dizel octi alsın napcak peco yu :D
kafasına komuş şimdi aracın ilanı hazırlıyorum:D
-
Sat la sat böcük gibi bişi 308 ters dikeltir düz atlar Fabiaya.
-
Ulen skoda forumumu yoksa genel otomobil forumumu anlamadim :D Bu kadarda gercekleri konusmayin yav :++:
Böcük fabia he :D
-
Ulen skoda forumumu yoksa genel otomobil forumumu anlamadim :D Bu kadarda gercekleri konusmayin yav :++:
Böcük fabia he :D
:++::++::++::++:
-
Horttt:hanz:
1.6 HDİ-TDCI ların torku 240 dan 270e çıkmış overboostta ise 285nm tork veriyor fecii:hanz:
Peki bu motorun otomatik vitesi nasıl?kullananlar çok memnun hatta forumdada yazılmış oto.vitesle kombine edilmeli diye sizin yorumlarınız nelerdir özellikle Serkan(SEAHAWK (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=182)) abinin yorumunu merek ediyorum:D
-
Horttt:hanz:
1.6 HDİ-TDCI ların torku 240 dan 270e çıkmış overboostta ise 285nm tork veriyor fecii:hanz:
Peki bu motorun otomatik vitesi nasıl?kullananlar çok memnun hatta forumdada yazılmış oto.vitesle kombine edilmeli diye sizin yorumlarınız nelerdir özellikle Serkan(SEAHAWK (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=182)) abinin yorumunu merek ediyorum:D
Bu motordan bahsederken Hakan'dan alıntı yapmamak olmaz:
"Ne motormuş arkadaş, yoldan geçen adama takacaklar nerdeyse..."
:++:
Güçlendirme hakkında hiçbir bilgim yok. En azından teknik tablo görmek lazım.
Otomatik şanzıman ise karışık mesele. Yoldan geçen adama bile takılması söz konusu olduğundan:++:, hangi araçta kullanıldığına bakmak lazım. Ben 1.6 HDI 308 olduğunu varsayarak topu Berker arkadaşımıza atmak isterim. Kendisi bildiğim kadarıyla tam da bu kombinasyonu kullanmakta.
Okuduğum 1.6 HDI 308 Auto6R testinde ise şanzıman başarılı bulunmuştu.:ok: En azından Easytronic, Dualogic ya da MMT gibi şanzımanların olumsuz yanlarını taşımadığını anlayabiliriz.
-
Bu motordan bahsederken Hakan'dan alıntı yapmamak olmaz:
"Ne motormuş arkadaş, yoldan geçen adama takacaklar nerdeyse..."
:++:
Güçlendirme hakkında hiçbir bilgim yok. En azından teknik tablo görmek lazım.
Otomatik şanzıman ise karışık mesele. Yoldan geçen adama bile takılması söz konusu olduğundan:++:, hangi araçta kullanıldığına bakmak lazım. Ben 1.6 HDI 308 olduğunu varsayarak topu Berker arkadaşımıza atmak isterim. Kendisi bildiğim kadarıyla tam da bu kombinasyonu kullanmakta.
Okuduğum 1.6 HDI 308 Auto6R testinde ise şanzıman başarılı bulunmuştu.:ok: En azından Easytronic, Dualogic ya da MMT gibi şanzımanların olumsuz yanlarını taşımadığını anlayabiliriz.
Bende Berker Abi ve üye olduğu forumdan öğrendim tork değerlerini:D
Berker abi şuana kadar memnunmuş aracından ve Auto6r de güncellemeler olduğunu söyledi bu güncellemeler sayesinde şanzıman ve motor daha iyi olmuş.
-
Bende Berker Abi ve üye olduğu forumdan öğrendim tork değerlerini:D
Berker abi şuana kadar memnunmuş aracından ve Auto6r de güncellemeler olduğunu söyledi bu güncellemeler sayesinde şanzıman ve motor daha iyi olmuş.
Sen benden az bilmiyorsun bu durumda Doğan.:D Hayırlısı olsun inşallah.:)
-
Geçen gün yeni kasa focus dizelle dipleme fırsatım oldu uzak gibi ya hele debriyajı pamuk gibi bizimkine binince traktör debriyajı gibi geldi ama vitesi boşta pek sağa sola salınım yapmıyordu o dikkatimi çekti nedenini anlamadım. .
Vites geçişleride çok yumşak octiye göre şaşırdım doğrusu. .
-
abi motor güzel focus facia ..
izmirde ilçeler arası yollar stabilize dir zift üstü mıcır.. duble yollar işte bildiğimiz..
motor sesi değil yol uğultusu duyuyorsunuz onun dışında araba ile sorun yok ama kaput altında dizel olduğunuda biliyorsunuz sesten..
şimdiye kadar duyduğum en güzel ses BMW 5.30d di kaç silindir bilmiyorum 6 silindir tahminim olay 2004 te oludu öyle ses duymadım ben yahu.
mükemmel ötesi yalıtım..
5 günlük bir focus kullanıcısı olarak düşüncemi belirtmek isterim. focusu alırken yol sesi aldığını biliyorduk evet doğru yol sesi alıyor. fakat mıcırlı yolda yol sesi almayacak araç olduğuna inanmıyorum. düzgün yollarda yol sesi diye birşey yok.(camlar kapalı) motor rölantide ses bariz duyulur. fakat hız yükseldikçe ses azalıyor. tatanium modellerde bu az duyulan motor sesi Sony müzik sistemiyle fazlasıyla telafi edilmiş. vw grubnun TDı motorlarından oldukça sessiz ve sarsıntısız. Focusla BMW yi karşılaştırmak bence çok saçma. motora diyecek laf bulamıyorum arabayı zapdetmek zor. üstüne 1.6 motor bilmiyorum var mı piyasada bu motorun üstüne 1.6 atmosferik yada turbo dizel olduğunu sanmıyorum (Turbo benzinlileri kasdetmiyorum)
-
Geçen gün yeni kasa focus dizelle dipleme fırsatım oldu uzak gibi ya hele debriyajı pamuk gibi bizimkine binince traktör debriyajı gibi geldi ama vitesi boşta pek sağa sola salınım yapmıyordu o dikkatimi çekti nedenini anlamadım. .
Vites geçişleride çok yumşak octiye göre şaşırdım doğrusu. .
kadir üniversitede bir dönem çalıştığım işimden dolayı passatından mercedesine torosundan puga kadar birçok araç sürme fırsatım oldu. şuan yeni aldığımız 2011 focusun vites geçişleri kadar tatlı,keyifli ve rahat manuele rastlamadım. opelden sonra kemikli bir vites bekliyordum ama hiçde öyle olmadı. debriyajıda kesinlikle söylediğin kadar yumuşak
-
5 günlük bir focus kullanıcısı olarak düşüncemi belirtmek isterim. focusu alırken yol sesi aldığını biliyorduk evet doğru yol sesi alıyor. fakat mıcırlı yolda yol sesi almayacak araç olduğuna inanmıyorum. düzgün yollarda yol sesi diye birşey yok.(camlar kapalı) motor rölantide ses bariz duyulur. fakat hız yükseldikçe ses azalıyor. tatanium modellerde bu az duyulan motor sesi Sony müzik sistemiyle fazlasıyla telafi edilmiş. vw grubnun TDı motorlarından oldukça sessiz ve sarsıntısız. Focusla BMW yi karşılaştırmak bence çok saçma. motora diyecek laf bulamıyorum arabayı zapdetmek zor. üstüne 1.6 motor bilmiyorum var mı piyasada bu motorun üstüne 1.6 atmosferik yada turbo dizel olduğunu sanmıyorum (Turbo benzinlileri kasdetmiyorum)
Kazasız belasız..
1.6 TDCI-HDI motorlarda daha doğrusu HDI da tork 270(285) acaba TDCI ların torku halen 240mı yoksa forddamı 270(285) çıkardı?
-
teşekkürler. valla hiç fikrim yok biz 240 nm diye biliyorduk ona göre aldık şu an güncel kataloglarda hala 240 nm
-
74 milyara Volvo S 80 sattiran bi motor, takdir ediyorum sahsen, zira Superb'de 1.4 TSI var OTV'den yeyip ucuza sattirma babinda ama her daim nazarimda dizel makbul oldugundan tekrar tekrar kutluyorum kendilerini, cok yasa sen 1.6 TDCI makinesi...
Cok yakinda beko loderlerde, ekskavatorlerde gormek dilegiyle... :)
-
Cok yakinda beko loderlerde, ekskavatorlerde gormek dilegiyle... :)
:++::++::++::++::++::++::++:
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-peugeot-308-s-a-h-i-b-i-n-d-e-n-2009-model-308-hdi-sw-special-edition-28538891/detay:ok: (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-peugeot-308-s-a-h-i-b-i-n-d-e-n-2009-model-308-hdi-sw-special-edition-28538891/detay)
-
şu yoldan geçene taktıları motoru fordda test sürüşü yaptırıyorlar mı acaba?
-
şu yoldan geçene taktıları motoru fordda test sürüşü yaptırıyorlar mı acaba?
hocam bayilerde test aracı olduğu sürece yaptırıyorlar. 1.6 110 ps 240nm full olan titanium donanımında var sadece. alt donanımlarda 90 ps 210 nm tork
-
ben kullandım bunu focus TDCi üzerinde aham şaham bir makina değil otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
ileri geri fena sallıyor aracın içindekileri seri kullanırken.
aracı rodajladığımdan çok kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham şaham bir alıp başını yürüme gitme söz konusu olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz herlade sollarken
katılıyorum, bende zaman zaman focus 1,6 dizel ile sehirlerarası yol yapıyorum, 1,4 tdi dan biraz daha iyi ama, öyle aham saham bir fark yok, oda 170-180 de bitiyor, yavas yavas hızlanıyor, ses deseniz focus 1,6 tdci da sesli calısıyor, umdugumdan daha cok yol sesi veriyor, kullandığım arac 2010 model, yaklasık 10 kez sehirlerarası yol yapmısımdır, full kök gaz kullandığım zamanlarda oldu, cok bi performans göremedim, söyle söyleyelim 1,6 dizel Volvo ya yetisemedim,
1,6 tdi i kullanmadım, kullanan arkadaslar 1,6 tdci ile kıyaslayabilirlermi?
-
ben kullandım bunu focus TDCi üzerinde aham şaham bir makina değil otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
ileri geri fena sallıyor aracın içindekileri seri kullanırken.
aracı rodajladığımdan çok kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham şaham bir alıp başını yürüme gitme söz konusu olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz herlade sollarken
katılıyorum, bende zaman zaman focus 1,6 dizel ile sehirlerarası yol yapıyorum, 1,4 tdi dan biraz daha iyi ama, öyle aham saham bir fark yok, oda 170-180 de bitiyor, yavas yavas hızlanıyor, ses deseniz focus 1,6 tdci da sesli calısıyor, umdugumdan daha cok yol sesi veriyor, kullandığım arac 2010 model, yaklasık 10 kez sehirlerarası yol yapmısımdır, full kök gaz kullandığım zamanlarda oldu, cok bi performans göremedim, söyle söyleyelim 1,6 dizel Volvo ya yetisemedim,
1,6 tdi i kullanmadım, kullanan arkadaslar 1,6 tdci ile kıyaslayabilirlermi?
2 yorumuda şaşkınlıkla okuyorum. ya bizim satın aldığımız araç çok iyi çıktı( karpuz almıyoruz sonuçta hepsinde aynı motor var) yada sizlerin kullandığınız araçlar körelmiş. kırmızı ışıkta düzde 2. viteste bile hala zangır zangır patinaj çekiyor. 200km hıza ''bir çırpıda hiç kesilme hissetmeden nasıl kalkış yapıyorsa o şekilde 200ü net görüyor dahasını denemedim. araç 600 km de şu an 1000km yi geçelim daha net deneyeceğim ve motorunda daha net gideceğine eminim. 170 180 de bitmesi mümkün değil. bildiğim kadarıyla yetişemediğiniz 1.6 dizel volvo ile focusun motorları aynı. sürücü farkı olabilir.
-
1,6 dizel volvonun performansı 1,6 tdci focustan daha düşüktür :)
muhtemelen 110 luk makine dğeil kullandığınız yada kalitesiz yakıt kullanılmış.
-
:)aracınız hayırlı ugurlu olsun, iyi günlerde kullanın, amac aracınızı karalamak filan degil, ben sehirlerarası daha 35 bin km de 2010 focus tdci i parka bırakıp, kendi özel 1,4 tdi ima biniyorum, ikisinide test etmis oluyorum, aralarında aham saham bir fark yok, yine söylüyorum. Tabi 1,6 motor farkı var, oda olacak tabi, iki gün önce bile 2. vites ile 1,6tdci ile patinaja bende düsürdüm, soforlük olayına gelirsek 1996 dan beri ehliyetim var, her bindigim arabanında sonunu görmüsümdür, 2,5 saatte Istanbul dan Ankaraya girmis birisiyim. Uzun yolda 150 km süratin üstünde Volvonun yol tutusuyla Focusunku aynı degil tabiki,
170-180 de bitiyor, 190-200 e yavas yavas hızlanıyor dedim, sizinki belki daha bakımlıdır:ok:
-
1,6 dizel volvonun performansı 1,6 tdci focustan daha düşüktür :)
muhtemelen 110 luk makine dğeil kullandığınız yada kalitesiz yakıt kullanılmış.
olabilir, 1,6 tdci Focus, 110 lukdan düsügü varsa dogrudur,
motor performansıda önemli tabi, yol tutus, güvenlik, ses izolasyonu vs vs bunların hepsi uzun süre yüksek sürati etkileyen seyler, Istanbul camlıca giselerde yapıstım pesine Volvo nun Dilovasına kadar pesindeydim, ama Focus sürekli öyle yüksek süratlerde Volvo gibi rahat gitmedigini düsünüyorum,
söyle örnek vereyim, bazı arabaya biniyorsunuz, o motor o arabaya fazla, güvenli sürat yapmıyor, risk alıyorsunuz, araba 180-200 de güven vermiyor,
bazı arabaya biniyorsunuz sabit 180-200 git korkutmuyor, güvende hissettiriyor, demek istedigim bunlar yol tutus, güvenlik, ses izolasyonu vs cok etkiliyor,
-
focusla volvo s40 ın şasesi motoru şanzımanı her bir haltı aynıdır.octi-jetta gbi düşünün. arada iç mekan malzeme kalitesi ses yalıtımı farkı vardr. 1,6 tdci focuslarla yokuş aşağı 230 km hız görebilirsniz o kadar uzun 5. vitesi mevcuttur. yüksek sürattede çok rahat gider. sizin bindiğiniz araç şirket aracı falansa hırpalanmış veya bakımsız kalmıştır.
ayrıca dizel araçlarda çok basit bir detay ama genelde şirket araçlarında dikkat edilmez hava filtresinin durmu mazotun kalitesi performansı direkt olarak etkiler ki buda kullanıcıyı araç hakkında yanıltır.
-
5 günlük bir focus kullanıcısı olarak düşüncemi belirtmek isterim. focusu alırken yol sesi aldığını biliyorduk evet doğru yol sesi alıyor. fakat mıcırlı yolda yol sesi almayacak araç olduğuna inanmıyorum. düzgün yollarda yol sesi diye birşey yok.(camlar kapalı) motor rölantide ses bariz duyulur. fakat hız yükseldikçe ses azalıyor. tatanium modellerde bu az duyulan motor sesi Sony müzik sistemiyle fazlasıyla telafi edilmiş. vw grubnun TDı motorlarından oldukça sessiz ve sarsıntısız. Focusla BMW yi karşılaştırmak bence çok saçma. motora diyecek laf bulamıyorum arabayı zapdetmek zor. üstüne 1.6 motor bilmiyorum var mı piyasada bu motorun üstüne 1.6 atmosferik yada turbo dizel olduğunu sanmıyorum (Turbo benzinlileri kasdetmiyorum)
amacımız, o iyi bu kötü, karsılastırma yapmak degil, diger forumlardaki gibi tartısma ortamları yaratmak degil, herkes bildigini gördügünü söylüyor, AhmetH arkadas asagıdaki cümleyi kullandı, BMW 5,30d ile Focusu karsılastırmadı, kendisi 6 silindir oldugunu söylüyor zaten, aynı aracı 5,30d station wagon aracı Almanyadan akrabamız getirdi, hemde yanılmıyorsam 5 yasında idi, mükemmel bi aractı, icinde dizel oldugunu anlamak cok zor, yalıtım mükemmel, dizel demezsin, yolda akıyor sessiz sessiz, 400 km sehirlerarası yapmıstık,
Alıntı AhmetH 'şimdiye kadar duyduğum en güzel ses BMW 5.30d di kaç silindir bilmiyorum 6 silindir tahminim olay 2004 te oludu öyle ses duymadım ben yahu.'
-
mustafa bey o kadar para verip araba alınca o sessizlik ve teknolojide olmak zorunda :)
ne kadar ekmek o kadar köfte. sonuçta burada 40 bn liralık bir focustan bahsediyoruz.
-
evet, herseyde oldugu gibi, ne kadar para o kadar konfor, rahatlık, güc(istersen), Volvoda 58 tl galiba, vardır bir fark :-):)
-
:)aracınız hayırlı ugurlu olsun, iyi günlerde kullanın, amac aracınızı karalamak filan degil, ben sehirlerarası daha 35 bin km de 2010 focus tdci i parka bırakıp, kendi özel 1,4 tdi ima biniyorum, ikisinide test etmis oluyorum, aralarında aham saham bir fark yok, yine söylüyorum. Tabi 1,6 motor farkı var, oda olacak tabi, iki gün önce bile 2. vites ile 1,6tdci ile patinaja bende düsürdüm, soforlük olayına gelirsek 1996 dan beri ehliyetim var, her bindigim arabanında sonunu görmüsümdür, 2,5 saatte Istanbul dan Ankaraya girmis birisiyim. Uzun yolda 150 km süratin üstünde Volvonun yol tutusuyla Focusunku aynı degil tabiki,
170-180 de bitiyor, 190-200 e yavas yavas hızlanıyor dedim, sizinki belki daha bakımlıdır:ok:
hocam estağfurullah aracı karaladığınızı hiç düşünmedim zaten. sizin bindiğiniz focus şirket aracı ise 90 beygiirliktir. çünkü 110 ps TDCI sadece full donanım olan titanium ile alınabiliyor. collection trend ve comfortlarda 90 ps 1.6 TDCI var. sanırım yanlış anlaşılma bu noktada çünkü arac 200 km hıza hiç ama hiç çekişten düşmeden çıkabiliyor hani derler ya bir çırpıda diye. fazlasını daha denemedim. sizin söylediğiniz gibi 170 180 de kesilme kesinlikle olmuyor.
-
katılıyorum, bende zaman zaman focus 1,6 dizel ile sehirlerarası yol yapıyorum, 1,4 tdi dan biraz daha iyi ama, öyle aham saham bir fark yok, oda 170-180 de bitiyor, yavas yavas hızlanıyor, ses deseniz focus 1,6 tdci da sesli calısıyor, umdugumdan daha cok yol sesi veriyor, kullandığım arac 2010 model, yaklasık 10 kez sehirlerarası yol yapmısımdır, full kök gaz kullandığım zamanlarda oldu, cok bi performans göremedim, söyle söyleyelim 1,6 dizel Volvo ya yetisemedim,
1,6 tdi i kullanmadım, kullanan arkadaslar 1,6 tdci ile kıyaslayabilirlermi?
ford motoruyla volvonun motoru aynıdır.sorun yakıt. bakım la alakalıdır
-
14.hdi grafiğinide görsek.onuda bizim tdi ıle kıyaslasak.
-
1,4 tdi 1,4 hdi nin üstünden atlar altdından parande çeker :D
iksiinin arasında ciddi güç farkı var :)
-
1.4 TDCI Duratorq Fusion ile kuzenimin esiyle yola ciktik Avcilardan, Adapazarina gidecegiz, baslarda bi Skodaciklamalar kucumsemeler, one gecirip gecirip arkadan ziplata ziplata dalga geciyordum.
-
Yunus Emre her zamanki gibi çok güzel bir noktaya değinmiş. Mesela hep dikkatimi çeker: Aynı motorlu pek çok dizel farklı farklı ses ve görüntü sunabilmekte. Kimi çılgın gibi siyah duman atar, kimi az atar, kimi atmaz. Kiminin sesi alışıldık şekildedir, kimininki şırıltılı, şıkıltılı, cayırtılı ya da başka bir şekildedir. Ortada bu kadar görsel ve işitsel fark varken ileri seviyede bir performans farkının olmaması beklenemez bence de.:)
Ha, Beyazıt'ın değindiği "90 hp" konusu söz konusu ise boşa konuşuyoruz zaten.:++:
ford motoruyla volvonun motoru aynıdır.sorun yakıt. bakım la alakalıdır
Arada ağırlık ve şanzıman oranlarıyla ilgili fark bulunabilir. Zaten iki aracın test verilerinde de hızlanma farkları mevcut. Abartılı seviyede değil tabii.:)
==================
1.4 TDI - 1.4 HDI olayına gelince,
Şimdi bir de 92 hp'lik 1.4 HDI var; onu işin içine sokarsak bu sefer o bizim 1.4 TDI'ların önünde Break Dans yapmaya başlar.:D
Ha, bu 1.4 HDI 92hp pek sorunsuz bir makine olmayacak ki, yerini kısa sürede 1.6 90hp'ye bıraktı, o ayrı konu.:D
-
Serkan Abi bizim 1.4 TDI larında fabrika çıkışı 90hpsi yokmuydu?onla kıyaslarız 1.4 hdı ı:D
-
Serkan Abi bizim 1.4 TDI larında fabrika çıkışı 90hpsi yokmuydu?onla kıyaslarız 1.4 hdı ı:D
Hahah, ama bizimki deneysel gibi bir şeydi Doğan. Sadece Audi A2'de kullanıldı. Adamlar en azından C3 gibi sıradan bir yol aracında, Türkiye'de dahi kullandılar.:ok:
-
Aynı motor olsa dahi, aracın gidişinde fark var, motor kuvvetli olabilir, ama güven vermez, 160 dan sonra yolda gezen bi çok araba var, korkutuyor, basamıyorsun bazı arabada, kagıt üzerindeki veriler tabiki dogru, ama bide yolda gerçekte görmek lazım, Focusda güzel araba ama aynı motor Volvo mu deseler? Focus mu deseler? tabiki Volvo derim.
mesela C3 le Peugeot 206 nin dizel motorlarıda aynı imiş, ama aralarında farklar var, aynı motor olmasına ragmen C3 daha az yakıyor diyorlar
yada Golf le 600 km uzun yol yaptım gecen, hasta oldum arabaya, güven veriyor arac, Almanlar güzel dengeli yapmışlar,
-
Focus mu S40 mı deseler sizin gibi herkes S40 ı seçer. fordla volvo kıyaslanacak markalar değiller. kalite olarakta fiiyat olarakta..