škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: mtfylmaz - 20 Ağustos 2014, 22:33:46
-
2013 superb2 1.6 tdi kullanıcısıyım,aracım şu an 11 bin km'de.Bugün aracımın yağ seviyesini kontrol ederken bir şey dikkatimi çekti.Araç rölantide çalışırken yağ çubuğunu çektiğimde,yağ çubuğunun ordan beyaz buhar geldiğini gördüm.sanki sigara dumanı gibi.Bu normal bir durum gibi gelmedi bana,araç da üfleme olabilir mi?Yağda bir eksilme yok.Bu konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum.
-
2013 superb2 1.6 tdi kullanıcısıyım,aracım şu an 11 bin km'de.Bugün aracımın yağ seviyesini kontrol ederken bir şey dikkatimi çekti.Araç rölantide çalışırken yağ çubuğunu çektiğimde,yağ çubuğunun ordan beyaz buhar geldiğini gördüm.sanki sigara dumanı gibi.Bu normal bir durum gibi gelmedi bana,araç da üfleme olabilir mi?Yağda bir eksilme yok.Bu konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum.
Normaldir,bir problem yok içiniz rahat olsun..
Benim 1.6 TDI aracımda,arkadaşlarımın 2.0 TDI araçlarında var bu durum,benim aracımda henüz 13.000 kmde..
Arkadaşın aracındakini sorun sanıp servise göstermiştik. Usta inceledi,oradaki bir kaç tane dizel aracınkine de baktık hepsinde aynı durum olduğunu gördük. Vw motorlarında normal bir durummuş bu..
-
benim superbimde 1.6 tdi 2011 ve 43 bin de bende tesadüfen aynı durumu gördüm ve yağ doldurulan yerde de var aynı buhar çıkma olayı, hemen servisi aradım ve durumun normal olduğunu ustadan öğrendim içim rahat etti. sanırım bunun sebebi üstten eksantirikli bir motor olmasından dolayı imiş.
-
Normal durum
-
Benim de başıma geldi bu durum. Hem çubuğun hem de yağ kapağının boşluğundan duman gelince servisi aradım. Hemen geri dönmediler. Ben de vakit kaybetmemek için sanayide bir ustaya gösterdim. Usta Abi normal değil motor sıkıntılı deyince bana korkmuştum. Sonra servis geri döndü ve normal bir sıkıntı yok dedi.
-
yağ kontrolü sırasında araba çalıştırılmaz. ve çalıştırıp durdurduktan sonra en az bir saat beklenmeli sonra düz bir yerde kontrol edilmeli. o sürede yağda dibe çöker. dumana gelirsek yağın ısınmasına bağlı bir durumdur. usta kazığı çakacakmış az daha.
-
Benim de başıma geldi bu durum. Hem çubuğun hem de yağ kapağının boşluğundan duman gelince servisi aradım. Hemen geri dönmediler. Ben de vakit kaybetmemek için sanayide bir ustaya gösterdim. Usta Abi normal değil motor sıkıntılı deyince bana korkmuştum. Sonra servis geri döndü ve normal bir sıkıntı yok dedi.
O sanayideki ustanın yanına gitmedin mi tekrar? Keşke uğrayıp bir hal-hatır! etseydin
-
O sanayideki ustanın yanına gitmedin mi tekrar? Keşke uğrayıp bir hal-hatır! etseydin
Benim o ustaya yapacağım en iyi güzellik ustalığının namını! yaymaktır[emoji5]
-
Abs tamiri için usta 250-300 lira fiyat çekince fellik fellik kaçtım ordan. Nedense böyle iyi(!) ustalar çok var. Yakaladığını öpüyorlar :D
-
yağ kontrolü sırasında araba çalıştırılmaz. ve çalıştırıp durdurduktan sonra en az bir saat beklenmeli sonra düz bir yerde kontrol edilmeli. o sürede yağda dibe çöker. dumana gelirsek yağın ısınmasına bağlı bir durumdur. usta kazığı çakacakmış az daha.
ah o ustalar ahh
-
Merhaba,
Bende de 2015 1.6TDİ Manuel şanzuman Rapid Spaceback var daha sadece 600km'de ve aynı durum var hem yağ cubuğunun olduğu küçük kapakdan hemde motorun üst kısmındaki yağ kapagını açtığımda pat pat pat hava veriyor.
daha önce ikinci el araç araştırmalarımda motorda üfleme olup olmadığını bu şekilde anlıyorlardı. bu motorlarda bu durumun olması ne kadar normal anlayamadım. Ya servisler ağız birliği yapıp başlarına iş almamak için kronik olan bir sorunu yok diyorlar. yada böyle bir durumu olan her araçlarda problem yok.
bu konuda detaylı bir bilgisi olan tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim.