škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: BuuRa - 01 Ekim 2014, 19:18:05
-
Yüksek donanım, 2004 model ve üstü, maksimum 120000 km, 1.4 16 valf satın almak üzere fabia arıyorum. Kesin alıcıyım sadece istediğim temiz aracı bulmayı bekliyorum. Aracını satmak isteyen özelden irtibata geçerse sevinirim. Saygılar.
-
Öncelikle foruma hoşgeldiniz... 101 hp fabia seçmekle çok iyi karar vermişsiniz bence. Önceliğiniz elegance donanım olsun ancak 2004-2005 fabia elegance şu anda yok denecek kadar az. elegance donanım dışındakilerde çok aman aman donanım farkı yok. ancak special ve choice tabiki bir adım öndeler.
Umarım temiz bir araç bulursunuz ancak şu anda 2. el temiz araba bulmak çok zor, varsa da çok yüksek fiyat isteniyor.
-
Hoşbulduk teşekkür ediyorum. Öncelikli olarak donanımlı olsun istiyorum fakat bulamazsam temiz ve büyük kazası olmadıktan sonra diğer seçeneklere de tabi ki yönelicem. Umarım kısa zamanda bulurum istediğim aracı.
-
Hoşgeldiniz.
Bursa'dan bakarsanız aracım ilandadır. Ciddi kazası yoktur. İlandaki açıklamların haricinde merak ettiğiniz olursa sorabilirsiniz. Special kasadır...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-masrafsiz-temiz-fabia-special-1.4-101-bg-164789911/detay/
Forumun "Satıyorum - Arıyorum" başlığı altında konu mevcuttur.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?p=480588#post480588
-
101 HP candır heleki elegance ise tadından yenmez ..
-
............. ancak special ve choice tabiki bir adım öndeler.
.............
special (2004-2006) in + ları;
101 lik 1.4 motor,
arka disk fren,
ABS, ASR, MSR
special (2004-2006)in - leri;
boyasız kapı kolları, dikiz aynaları,
olmayan arka tavan tutacakları,
olmayan sis farları,
olmayan arka elk camlar,
tek parça yatan arka koltuk,
kasetçalar.
Elegance + ları;
ısıtmalı ön koltuklar (2000-2003),
ön koltuk altı eşya gözleri (2000,2001),
teyp altı kapalı eşya gözü (2000-2003),
açık renk iç döşeme (2000-2003),
4 cam elektrikli (2000-2003),
sis farları (2000-2005),
içeriden açılabilen depo ve bagaj kapağı,
Elegance - leri;
olmayan arka elk cam (2004-2005)
olmayan arka disk frenler (2004-2005)
auto reverse ve cd chg kontrolsüz basit ms 202 kasetçalar
Choice (2004, 2005) nin + ları;
101 lik 1.4 motor,
arka disk frenler,
15'' lik 6 kollu jantlarla 195 50 15 lastik,
8 hoparlörlü ses sistemi,
katlanır kumandalı anahtar
Choice (2004, 2005)nin - leri;
Yeni üretim yılında makyajsız kasa,
opsiyonel sis farları,
kasetçalar,
olmayan elk camlar,
sport (2003) un + ları;
101 lik 1.4 motor,
arka disk frenler,
spor, yan destekli ön koltuklar,
ön yolcu koltuğu yükseklik ayarı,
3 kollu vRS direksiyon,
maxi dot bilgi ekranı,
4 cam elektrikli,
15'' lik 5 kollu jant ile 195 50 15 lastikler,
standart sis farları
Yani Fabia 1 de benim tercih sıralamam, Sport>Choice>Elegance>Special şeklinde olur.
-
special (2004-2006) in + ları;
101 lik 1.4 motor,
arka disk fren,
ABS, ASR, MSR
special (2004-2006)in - leri;
boyasız kapı kolları, dikiz aynaları,
olmayan arka tavan tutacakları,
olmayan sis farları,
olmayan arka elk camlar,
tek parça yatan arka koltuk,
kasetçalar.
Elegance + ları;
ısıtmalı ön koltuklar (2000-2003),
ön koltuk altı eşya gözleri (2000,2001),
teyp altı kapalı eşya gözü (2000-2003),
açık renk iç döşeme (2000-2003),
4 cam elektrikli (2000-2003),
sis farları (2000-2005),
içeriden açılabilen depo ve bagaj kapağı,
Elegance - leri;
olmayan arka elk cam (2004-2005)
olmayan arka disk frenler (2004-2005)
auto reverse ve cd chg kontrolsüz basit ms 202 kasetçalar
Choice (2004, 2005) nin + ları;
101 lik 1.4 motor,
arka disk frenler,
15'' lik 6 kollu jantlarla 195 50 15 lastik,
8 hoparlörlü ses sistemi,
katlanır kumandalı anahtar
Choice (2004, 2005)nin - leri;
Yeni üretim yılında makyajsız kasa,
opsiyonel sis farları,
kasetçalar,
olmayan elk camlar,
sport (2003) un + ları;
101 lik 1.4 motor,
arka disk frenler,
spor, yan destekli ön koltuklar,
ön yolcu koltuğu yükseklik ayarı,
3 kollu vRS direksiyon,
maxi dot bilgi ekranı,
4 cam elektrikli,
15'' lik 5 kollu jant ile 195 50 15 lastikler,
standart sis farları
Yani Fabia 1 de benim tercih sıralamam, Sport>Choice>Elegance>Special şeklinde olur.
Engin hocam birde "classic" ve "ambiante" ler hakkında bilgi verirsen kataloğu tamamlamış olacaksın :) Şaka bir yana bu değerli bilgiler için teşekkürler...
-
Classicde ne var ki yazayım??:)
Classic + ları;
yol bilgisayarı,
klima,
Classic - leri;
olmayan arka tavan tutacakları,
olmayan elektrikli kumandalı ve ısıtmalı dikiz aynaları,
olmayan harita okumalı tavan lambası,
olmayan ABS........
Ambiante + ları;
çift renk göğüs (bazılarında),
Cd çalar,
Boyalı kapı kolları ve dikiz aynaları,
2 parça yatabilen arka koltuklar,
ASR (Bazılarında),
-
Classicde ne var ki yazayım??:)
Classic + ları;
yol bilgisayarı,
klima,
Classic - leri;
olmayan arka tavan tutacakları,
olmayan elektrikli kumandalı ve ısıtmalı dikiz aynaları,
olmayan harita okumalı tavan lambası,
olmayan ABS........
Ambiante + ları;
çift renk göğüs (bazılarında),
Cd çalar,
Boyalı kapı kolları ve dikiz aynaları,
2 parça yatabilen arka koltuklar,
ASR (Bazılarında),
Engin hocam kuzende 2004 101 hp Hatchback Classic var. arabada 4 disk fren,çelik jant, ABS, ayrıca elektrikli kumandalı ısıtmalı dikiz aynalarıda var araçta. Ben special zannetmiştim ama ruhsatta classic yazıyor. acaba 2004 ün ikinci yarısında üretilen classic ler mi böyle.
-
101 BG' motorların tadından yenmez düşüncesine pek katılamıyorum. 2006 da ilk Fabiamı alırken araştırmıştım. 2. el 101 mi alayım, yoksa sıfır mı?. Yağ eksiltme sorununu farkedince vaz geçmiştim. 2 tip motor var 101' liklerde. BBZ motor kodu olanların sibop lastiklerinden/keçelerinden motoru sıkıştırdığınızda yağ kaçağı olabiliyor. AUB kodlularda ise bu sorunun olmadığı belirtiliyor. Zaten özellikle yüksek devirlerde uzun yolda aracınızı kullanırsanız durduğunuzda motor üstündeki yağ koyma kapağını açın yoğun bir buharla karşılaşırsınız. Çözüm olarak yabancı forumlarda 10-60 W yağ kullanınca sorunun büyük ölçüde ortadan kalktığı ifade edilmiş. Diğer taraftan yüksek torku ve gücü oldukça yüksek devirlerde elde ediyorsunuz ki bu hiç makbul bir olay değil.
Tam güç devri(P)6000 dev/dak (http://www.auto-data.net/img/spacer.gif) (http://www.auto-data.net/tr/?f=editCar&car_id=14152#power_rpm) Tork 126/4400 Nm Bu gerçekten tadından yenmeyecek bir durum.!!!
74 BG gelince (aynı motor)
Tam güç devri 5000 dev/dak (http://www.auto-data.net/img/spacer.gif) (http://www.auto-data.net/tr/?f=editCar&car_id=14153#power_rpm) Tork 126/3800 Nm Torka dikkat edin aynı torku daha düşük devirlerde elde ediyor. Bunun anlamlarına gelince 74 BG 101' e göre daha canlı ve seridir, ancak 74 BG motorun nefesinin kesildiği yerde 101 BG' in hala nefesi var demektir. Ancak eğer uzun soluklu kullanacaksanız 6000 D/dk gibi değerlerde uzun vadede motorunda canına okuyacaksınız demektir. Çoğu kullanıcı özellikle bu serilik konusunda 101 BG' lerin düşük devirlerde oldukça tembel olduğunu belirtiyor.
Zaten WV' de işin farkında, küçük hacimde yüksek tork için aynı hacimde silindir sayısını 3' e düşürmekte (sonucu motorun titreşimli ve gürültülü çalışması) güç içinde yazılım, motorun sıkıştırma oranını değiştirme ve türbo gibi seçenekleri kullanmakta (Özellikle türbo yataklarında kurumlanma-sıkışma vs) serilik içinde sibop kalınlıklarını inceltme (Sibop yanması)yolunu seçmekte. Tabi her yenilikte uzun vadede bazı sıkıntılarıda yaratmıyor değil. Bekleyip göreceğiz.
-
Engin hocam kuzende 2004 101 hp Hatchback Classic var. arabada 4 disk fren,çelik jant, ABS, ayrıca elektrikli kumandalı ısıtmalı dikiz aynalarıda var araçta. Ben special zannetmiştim ama ruhsatta classic yazıyor. acaba 2004 ün ikinci yarısında üretilen classic ler mi böyle.
Şu an böyle bir donanımı ilk defa duyuyorum, aracın faturasından, ya da şasi no sundan bunu doğrulamak gerek...
-
101 BG' motorların tadından yenmez düşüncesine pek katılamıyorum. 2006 da ilk Fabiamı alırken araştırmıştım. 2. el 101 mi alayım, yoksa sıfır mı?. Yağ eksiltme sorununu farkedince vaz geçmiştim. 2 tip motor var 101' liklerde. BBZ motor kodu olanların sibop lastiklerinden/keçelerinden motoru sıkıştırdığınızda yağ kaçağı olabiliyor. AUB kodlularda ise bu sorunun olmadığı belirtiliyor. Zaten özellikle yüksek devirlerde uzun yolda aracınızı kullanırsanız durduğunuzda motor üstündeki yağ koyma kapağını açın yoğun bir buharla karşılaşırsınız. Çözüm olarak yabancı forumlarda 10-60 W yağ kullanınca sorunun büyük ölçüde ortadan kalktığı ifade edilmiş. Diğer taraftan yüksek torku ve gücü oldukça yüksek devirlerde elde ediyorsunuz ki bu hiç makbul bir olay değil.
Tam güç devri(P)6000 dev/dak (http://www.auto-data.net/img/spacer.gif) (http://www.auto-data.net/tr/?f=editCar&car_id=14152#power_rpm) Tork 126/4400 Nm Bu gerçekten tadından yenmeyecek bir durum.!!!
74 BG gelince (aynı motor)
Tam güç devri 5000 dev/dak (http://www.auto-data.net/img/spacer.gif) (http://www.auto-data.net/tr/?f=editCar&car_id=14153#power_rpm) Tork 126/3800 Nm Torka dikkat edin aynı torku daha düşük devirlerde elde ediyor. Bunun anlamlarına gelince 74 BG 101' e göre daha canlı ve seridir, ancak 74 BG motorun nefesinin kesildiği yerde 101 BG' in hala nefesi var demektir. Ancak eğer uzun soluklu kullanacaksanız 6000 D/dk gibi değerlerde uzun vadede motorunda canına okuyacaksınız demektir. Çoğu kullanıcı özellikle bu serilik konusunda 101 BG' lerin düşük devirlerde oldukça tembel olduğunu belirtiyor.
Zaten WV' de işin farkında, küçük hacimde yüksek tork için aynı hacimde silindir sayısını 3' e düşürmekte (sonucu motorun titreşimli ve gürültülü çalışması) güç içinde yazılım, motorun sıkıştırma oranını değiştirme ve türbo gibi seçenekleri kullanmakta (Özellikle türbo yataklarında kurumlanma-sıkışma vs) serilik içinde sibop kalınlıklarını inceltme (Sibop yanması)yolunu seçmekte. Tabi her yenilikte uzun vadede bazı sıkıntılarıda yaratmıyor değil. Bekleyip göreceğiz.
Hocam dediğine noktası virgülüne kadar katılıyorum. Benim aracımda choice 101 HP fakat düşük devirde çok cansız ancak yüksek devirlere çıkmak gerekiyor böyle oluncada motor yağ yakıyor yanına bide EGR zırt pırt tıkanıyor üstüne boğaz kelebeğide cabası yani arabaya lafım yok ama cebinde para bagajında yağla gezeceksen bu araba on numara...
-
Hocam dediğine noktası virgülüne kadar katılıyorum. Benim aracımda choice 101 HP fakat düşük devirde çok cansız ancak yüksek devirlere çıkmak gerekiyor böyle oluncada motor yağ yakıyor yanına bide EGR zırt pırt tıkanıyor üstüne boğaz kelebeğide cabası yani arabaya lafım yok ama cebinde para bagajında yağla gezeceksen bu araba on numara...
Çok sevdim bu cümleyi......:gut:
-
Hocam dediğine noktası virgülüne kadar katılıyorum. Benim aracımda choice 101 HP fakat düşük devirde çok cansız ancak yüksek devirlere çıkmak gerekiyor böyle oluncada motor yağ yakıyor yanına bide EGR zırt pırt tıkanıyor üstüne boğaz kelebeğide cabası yani arabaya lafım yok ama cebinde para bagajında yağla gezeceksen bu araba on numara...
Tam 101 choice veya special almaya niyetlenmişken bu dediklerinizle vazgeçme noktasına geldim. Ne zor iş araba bulmak beğenmek almak.
-
Bu yağ yakma meselesi araçtan araca nasıl değişebiliyor? Aynı özllikte 101 special yakıyor belkide bakım zamanları arası 3-4 litre yağ yakan araç var. Ancak bakım yapalı belki de 7 ay oldu eksilttiğini görmedim belki 250 ml filan anca eksilme vardır buda normal.
-
Bu yağ yakma meselesi araçtan araca nasıl değişebiliyor? Aynı özllikte 101 special yakıyor belkide bakım zamanları arası 3-4 litre yağ yakan araç var. Ancak bakım yapalı belki de 7 ay oldu eksilttiğini görmedim belki 250 ml filan anca eksilme vardır buda normal.
@iondergumus,
Daha evvelcede yazdım "..........BBZ motor kodu olanların sibop lastiklerinden/keçelerinden motoru sıkıştırdığınızda yağ kaçağı olabiliyor. AUB kodlularda ise bu sorunun olmadığı belirtiliyor....."
Benim anladığım fark burada.. BBZ' ler içinde 10-60 W yağ kullanmak sorunu büyük ölçüde çözüyormuş. Birde kullanma alışkanlıkları yada tarzının örneğin aracı devirli,agresif yada vb. yönde kullanmakta bu yağ eksiltmede etkendir diye düşünüyorum.
Benim edindiğim bilgi bu yönde.....
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-skoda-fabia-1.4-comfort-tam-bir-aile-arabasi-182723499/detay
bi bakın bence.temiz bir araca benziyor gerçekten
-
:)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-skoda-fabia-1.4-comfort-tam-bir-aile-arabasi-182723499/detay
bi bakın bence.temiz bir araca benziyor gerçekten
:)Ne zamandan beri TDI motorlara BRC sıralı otogaz sistemi uygulanıyor ? !:D
-
Keşke ilanı yazdıktan sonra bi baksaymış ne yazdığına :) Neyse olur bazen...
-
1 ay önce sonuçlanan araba arama maceramda kafayı yiyecektim.adamlar sanki mahalledeki başkasının aracını satıyorlar. ağaçların arasından kaçak göçek çekilmiş fotoğraflar, tdi deyip açıklamada lpg li yazmalar, en kötüsüde herkesin ambiante ve elegance donanım yazıp en fulü demesi...
-
Her iki motoru da hem şehir içi hem şehir dışı uzun süre kullandım. 101 bg şehirler arası yolda çok daha konforlu bir sürüş yaşatıyor. Şehir içinde ise gözle görülür bir fark göremedim. Her iki motor da alt devirlerde çok cansız.
Şu an kullandığım 101 bg special aracımda periyodik bakımlar dışında hiç yağ eklemedim. Sürekli kontrol ederim. Seviye çubuğunda belirtilen aralığın altına hiç düşmedi. Bunda belkide çok sakin kullanmamın ve yılda maks. 15000 km yol yapmamın etkisi vardır.
-
Her iki motoru da hem şehir içi hem şehir dışı uzun süre kullandım. 101 bg şehirler arası yolda çok daha konforlu bir sürüş yaşatıyor. Şehir içinde ise gözle görülür bir fark göremedim. Her iki motor da alt devirlerde çok cansız.
Şu an kullandığım 101 bg special aracımda periyodik bakımlar dışında hiç yağ eklemedim. Sürekli kontrol ederim. Seviye çubuğunda belirtilen aralığın altına hiç düşmedi. Bunda belkide çok sakin kullanmamın ve yılda maks. 15000 km yol yapmamın etkisi vardır.
@e.g.uysal,
Burada en önemli nokta motor kodunuzun harfleri.
-
Arkadaşım ben düşünüyorum çok memnunum ama çocuğumun eşyaları fazlalaştığı için bağaj hacmi az geldiğinden dolayı değiştirmeyi düşünüyorum kısmet olursa daha geniş bir model almayı planlıyorum aracım 2004 12.ay çıkışlı 1.4 16 V 101 hp Choice metalik lacivert 109000 km.zavoli lpg li donanımlı bir araçtır tüm ağır ve hafif bakımları yapıldı.İsterseniz tlf iritbata geçebiliriz,aracım gerçekten kazasız ve temiz bir araçtır.
-
@e.g.uysal,
Burada en önemli nokta motor kodunuzun harfleri.
Ne açıdan hocam? Yağ yakma konusunda farklılıklar mı var seriler arasında?
-
Ne açıdan hocam? Yağ yakma konusunda farklılıklar mı var seriler arasında?
Her serinin bir motor kodu vardır. Mesela 1.4 75bg'lerin kodu APE/AUA/BBY/BKY ;)
-
Ne açıdan hocam? Yağ yakma konusunda farklılıklar mı var seriler arasında?
@e.g.uysal,
Bir evvelki sayfada açıklamıştım. İlgili kısmı kopyaladım.
"......................... 2006 da ilk Fabiamı alırken araştırmıştım. 2. el 101 mi alayım, yoksa sıfır mı?. Yağ eksiltme sorununu farkedince vaz geçmiştim. 2 tip motor var 101' liklerde. BBZ motor kodu olanların sibop lastiklerinden/ keçelerinden motoru sıkıştırdığınızda yağ kaçağı olabiliyor. AUB kodlularda ise bu sorunun olmadığı belirtiliyor. Zaten özellikle yüksek devirlerde uzun yolda aracınızı kullanırsanız durduğunuzda motor üstündeki yağ koyma kapağını açın yoğun bir buharla karşılaşırsınız. Çözüm olarak yabancı forumlarda 10-60 W yağ kullanınca sorunun büyük ölçüde ortadan kalktığı ifade edilmiş.............."
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-fabia-2006-1.4-tdi-ambiante-masrafsiz-ekstrali-184827918/detay