škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: hidyak - 15 Aralık 2014, 01:33:18
-
Evet değerli arkadaşlarım bugüne kadar bir çok problemi olan aracımın çoğu problemini hallettim yalnız malumunuz havalar soğudu ve araç içerisinde olduğumuz için ısınmaya ihtiyaç duyuyoruz.
--Aracım 93 model favorit
--araçta radyatörde sıkıntımız yok
--kalorifer peteğim yeni ama orjinal değil galiba
--antifriz var suda
--kalorifer peteği muslugu yeni
şimdi sorunumuz araba normal ısındıktan sonra gayrı ihtiyar ısınmak için kaloriferi açıyorum içeriye ilk basta cok güzel güçlü şekilde sıcak üflüyor ama aradan 25-45 saniye gectikten sonra ılıman bir hava üflüyor kapatıp açtığımda hep aynı sorunla karşılaşıyorum..
iyi ısınmak için ne yapmam gerekiyor lütfen yardımcı olurmusunuz?
-
Termostat kontrolü. .
-
Hocama katılıyorum,termostat da sıkıntı olabilir.
-
termostat 80 lik yeni takıldı ondada problem yok arkadaslar onu yazmayı unutmusum..
-
Araç L mi LX mi? Kaynağı hatırlayamıyorum ama L ler 80 lik LX ler 88 lik termostat kullanıyor diye okumuştum ki sizin 93 model olmasından ötürü LX olabilir ve 88 lik termostat olması gerekiyor diye düşünüyorum. 88-92 lik te fan müşürü tabi..
Şu anki fan müşürünüz kaçlık?
-
termostas 80 lik
fan müşürüde 82-87 lik galiba
ustamdan tam öğreniyim size bilgi veririm..
-
Petek ve musluk yeniyken boyle olmasi gercekten cok tuhaf. Kaloriferin hava aldigi yerin uzerini kapatin bir de muslugu birdaha kontrol edin
-
hava aldıgı yeri derken fan motorunun oldugu kısmının kaputun ustunden hava alan yeri mi kapatayım? tamamen kapatmak sakıncalı olurmu yoksa kısmi mi kapatalım?
-
Kaloriferin hava aldığı yeri kapatmak çözüm olmayacaktır. Oraya bayan ince çorap geçirin içeriye pislik girmesin yeterli. Çevresindeki lastiği sökünce teli elinizle çıkarın çorabı geçirip yerine takın ve lastiği de takın ama bu sorunun çözümü olmayacaktır. Devirdaim de bir sıkıntı yok değil mi? Araç termostat açtığında ilave deposuna kesintisiz su geliyor mu? Bir radyatörün tamamını elle bir kontrol edin sıcaklık ne durumda. Hortumları elle kontrol edin ne durumda bir yerde illa bir soğukluk hissedeceksiniz..
-
Kaloriferin hava aldığı yeri kapatmak çözüm olmayacaktır. Oraya bayan ince çorap geçirin içeriye pislik girmesin yeterli. Çevresindeki lastiği sökünce teli elinizle çıkarın çorabı geçirip yerine takın ve lastiği de takın ama bu sorunun çözümü olmayacaktır. Devirdaim de bir sıkıntı yok değil mi? Araç termostat açtığında ilave deposuna kesintisiz su geliyor mu? Bir radyatörün tamamını elle bir kontrol edin sıcaklık ne durumda. Hortumları elle kontrol edin ne durumda bir yerde illa bir soğukluk hissedeceksiniz..
dediklerinizi yarın mutlka uygulayacagım bakalım devirdaim den ben de şüpheleniyorum ama ilave deposuna su gelmese zaten sıkıntı olur hararet vs. belkide tam işlevini yerine getirmiyordur ama su geldiğini görmuüştüm böle ince şekilde geliyordu. hortumlarıda ustalar kontrol etti zaten ama bir turlu bu sorunu çözemedim ilk sıcacık hava veriyor sonra ılıyor kışta iice gelmeden çözmem lazım sorunu bakalım hayırlsıyla tesekkurler bu arada cevaplarınız için
-
Termostat yeni de olsa arızalı olabilir.
80 lik termostattan da kaynaklanabilir.
Kapatmaya gerek olmadan termostat ile çözülebilecek bir sorun..
-
termostata baktılar. termostat acıyor dediler yani termostat acmasa zaten hararet göstergesi sabit kalmaz oynamazmı yerinden?
-
Termostat açıyordur, yoksa fazla ısınır.
Sorun termostatın erken açması.
80 derecede açtığı için araba yeteri kadar ısınmıyor..
-
sistemde hava kalmış olabilir. hararet göstegesi ne durumda normal çalışma sıcaklığına geliyor mu
-
hararet göstergesi normale geliyor bir sıkıntı olmuyor tam ortaya geliyor hatta şehir içine girince dur kalkta fln cok az ibre az daha kalkıyor oda normal dur kalk ta diye düşünüyorum.. yrn gidip saglam bir petekle tekrar bakılıp kontrol edilcek bakalım..
-
Evet sistemde hava da olabilir. Denedikleriniz çözüm getirmez ise hava olmasada siz yinede boşaltmayı deneyebilirsiniz, sıkıntı yaratmaz. Su ekleme deposunun kapağını açık vaziyetteyken motoru çalıştırın. Eğer sistemde hava varsa depodaki su azalmaya başlayacaktır. Yalnız dikkatli olun su azalmaya başlayınca sizde aynı oranda ekleme yapmalısınız. Ne ekleyeceğinize gelince; içerisinde antifriz var ise antifriz ve saf su karışımı ekleyebilirsiniz. Daha önce hiç antifriz eklenmemiş ise sadece saf su ekleyebilirsiniz. Yoksa contaya zarar verebilirsiniz.
-
petek hortumları ters bağlanmış da olabilir
-
zaten bir kere conta yaktı hiç eklenmemişti ekledim ve contayı yaktı ve contayı yeniledik değiştirdik taşlama vs herşey yapıldı. tekrar kaliteli antifriz alındı ve 3 litre antifriz çeşme suyu karışımıyla ekledik dedim orda saf su alim mi gerek yok dediler.. petek hortumlarınıda baktırıcam yalnız bu işi yapan adam la skoda tamircisi hep aynı işi yapıyorlar bi sıkıntı onlardan olcağını sanmıyorum yarın öğleden sonra gidip bi daha kontrol edicez bakalım işallah çözeriz sonuçlansada sonuçlanmasada burdan cvp yazıcam tekrardan...
-
bgn gec gittigimden dolayı araca baktıramadım.. elektirikçinin işi çoktu mümkün olursa perşembe günğ baktırıcam işallah erken gidip bu arada hava alan yer vardı orayı 4/3 oranında kartonla kapattım, ısısı normalde az da olsa kalıyor ama gene istediğim gibi sıcaklık vermiyor.
kesin artık kalorifer peteginden olduguna kanısına vardım artık perşembe günü tekrar bakılcak hayırlısıyla..
-
eger termostat saglamsa, kalorıfer petegı yarı tıkalıdır...devır daım oldukca yarı tıkalı petektekı su akısı yavas olup, kalorıfer fanı ,suyu sogutur, debısı yetmez yanı...kalorifer fanı kapalıysa soguma azalıp, bır sonrakı fan acmaya kadar suyu ısıtır ve bu durumu yasamıs olursunuz.
-
aynen dediğiniz gibi oluyor her seferinde o sorunu yaşıyorum.. gn baktırmak nasip olmadı yrın da işteyim artık persembe gunu halledicem.. sanki şair gibi arabanın tam sorununu yazdınız :D tesekkurler
-
eger termostat saglamsa, kalorıfer petegı yarı tıkalıdır...devır daım oldukca yarı tıkalı petektekı su akısı yavas olup, kalorıfer fanı ,suyu sogutur, debısı yetmez yanı...kalorifer fanı kapalıysa soguma azalıp, bır sonrakı fan acmaya kadar suyu ısıtır ve bu durumu yasamıs olursunuz.
bgn itibariyle vika marka yeni sıfır kalorifer peteği taktım etrafına da sungerle cevreledim. Farklılıklar ne mi? oldu.
--eskisine göre yolda giderken önceden ilk actıgımda sıcak geliyordu sonra ılıyordu. şimdi ilk çok guzel sıcak geliyor ve arkasından yolda gittikçe sıcak havanın devam ettiğini gördüm.
--durdugumuz yerde rölantide calıstıgında ilk açtıgımızda sıcak veren kalorifer gene aynı sıcaklıgı veriyor. eskisi gibi araba rölantideyken ılık hava vermeye devam ediyor.
--tamirci ustanında dediğine göre zaten bunlar yolda giderken devirdaim yaptıkca sıcak havanın içeriye girişini sağlıyormuş.
beni pek tatmin edici bir sonuç yakalayamadım malasef genede kötünün iyisi oldu diyebilirim.
şimdi gel gelelim tek bu tertibatta değişmeyen devirdaim kaldı. onuda ustama sordum fakat devirdaimimin iyi oldugu sıkıntısız calıstıgını söyledi zaten calısmada dediği gibi araba hararet yapacağını söyledi..
başka çözümü olan arkadaş varsa fikirlerini bekliyorum tekrar yazıyorum
termostat yeni
kalorifer peteği yeni
antfriz var suda
kalorifer muslugu yeni
aklıma suan gelen bir şey daha var kalorifer peteginin fan motoruna bakan kısmını sungerle kapatmak geldi hava yı biraz daha suzcagını dusundugum için sıcaklıgını daha fazla koruyacagını dusumdum onuda suan dusundum :D
-
he birde termostatım 80 lik
radyatör müşürümde 82 lik.
bunlarında etkisini olacagını dusunuyorum yuksek termostat hararet sebebi olabilirmiş. o yuzden bu takılıymıs usta öle dedi skoda ustası .. sakaryada..
-
Arkadaşım senin sıkıntı kalorifere giren su basıncının düşük olması büyük bir ihtimal kalorifere gelen borularda bir tıkanıklık yada daralma var. Yüksek devirde basınç yüksek olduğu için petekten zorla da olsa su geçiyor rolantiye düşünce zaten düşük olan su devirdaimi peteğe çok az si gidiyor. Benim tahminimce
-
ne bilim dostum ya en sonunda onlarıda değiştircem ama sanmıyorum zaten ufak bir yer akldı onların değişmesi için lpg boruları değişirken bir çoğu değişti.. boruların yinede kalorifere giden yerdeki borular eski borular en sonunda onlarıda değiştircem gene olmıycak :D
-
lpg ne zamandır var araçta belki tüpün sıcak su boruları kaloriferin borularından önce bağlandığı için kaloriferdeki su akışını azaltıyor. eğer tüpün sıcak su girişini peteğin çıkışından alabilirsen problem çözülür gibime geliyor
-
onuda yaptık malesef gene hüsran :D ilk yaptıgım oydu zaten. tüpe direk almıslardı suyu sonra onu direk değil de değişik bir sistemde yaptık gene olmadı. ne tüpçü nede elektirkçi sorunu çözdü.. elektirikçinin dediğine görede borularda sıkıntı var.. tıkanıklık var diyor bi yerde.. en sonunda tüm boruları değiştircekler bana :D ama onlada çözülceğini sanmıyorum.. termostatın 80 lik olmasıda bir nebze sıcaklıgı düşürüyor gibime geliyor. 88 lik termostatta guvenip takamıyorlar. hararetten kokuyorlar oysaki bu aracların orjinal termostatı 88 lik miş.. hararet müşürüde 88-92 bizdeki radyatör müşürüde 82 lik yai suyun sıcaklıgı hep 80 de kalıyor...
-
Skoda servisinin, sadece paramı alıp, sonuçta aynı sizin gibi ılımaya başlayan sorunumu "bunlar böyle, gaz vermezsen ısınmaz" diyerek beni salladağı problemi, eski aracım olan Lada'nın ustası çözdü.
Aracım Felicia bu arada. Motor kısmında kapaklar vardır, içeriden kontrol edilen. Benim bu kapklardan biri kaputun üstündeki hava giriş kapağını kontrol ediyor. Bu kol devre dışıymış ve hep açık olduğundan ısınmıyormuş. Bunu kendim kapattım ve öyle kullanıyorum. Ustamın bulduğu ise bir diğer kol çubuğu var, bu da motorun altına doğru inen bir yerde olan kapak var, onu kontrol ediyor, çubuğu yukarı - aşağı yaparak bulduk.
Not: Konuyu baştan itibaren okumadım, affedin. İlk aklıma gelenleri yazdım.
-
İlk defa duydum bunu, resimli tarif etmeniz mümkün mü? Gerçi ısınma problemim yok ama merak ettim ne kolları bunlar..
-
Skoda servisinin, sadece paramı alıp, sonuçta aynı sizin gibi ılımaya başlayan sorunumu "bunlar böyle, gaz vermezsen ısınmaz" diyerek beni salladağı problemi, eski aracım olan Lada'nın ustası çözdü.
Aracım Felicia bu arada. Motor kısmında kapaklar vardır, içeriden kontrol edilen. Benim bu kapklardan biri kaputun üstündeki hava giriş kapağını kontrol ediyor. Bu kol devre dışıymış ve hep açık olduğundan ısınmıyormuş. Bunu kendim kapattım ve öyle kullanıyorum. Ustamın bulduğu ise bir diğer kol çubuğu var, bu da motorun altına doğru inen bir yerde olan kapak var, onu kontrol ediyor, çubuğu yukarı - aşağı yaparak bulduk.
Not: Konuyu baştan itibaren okumadım, affedin. İlk aklıma gelenleri yazdım.
bizim o kollara gerek yok zaten favoritlerin peteğin üstünde muslugu var onu açıp kapatıyorsun sıcak soguk sorununu bu şekilde hallediyorsun.. kalorifer peteğinin hemen üstündede fan motorru var actıgımız zaman uflemesini saglayan,
bnm değişmeyen bir devir daim kaldı ustamda devirdaimde sıkıntın yok diyor duzgun calıstıgını söyledi ama.. yani eskiden düz yolda giderkende mesela soguyordu peteği değiştirince suan biraz daha iyi ısıtıyor aca ben seyden kuşkulanıyorum suan da fan motorunu actıgım zaman bende 1 e getirdigim zaman baya güçlü üflüyor.. kademe 2 ve 3 çalışmıyor zaten çok hızlı üflemesinden kaynaklı olabilirmi acaba cabuk soguması...
-
ve arkadasın dediği gibi o kalları bu anlatımınızla bizim anlamamaız mümkün değil eger fotoraf varsa çözebiliriz..
-
problemi çözdüm kaloriferi actıgımdaa direkmen cok üflüyordu bgn elektirikçime dedim ki abi bu açınca direk çok üflüyor 1 de 2de 3 de aynı calısıyor.. oda kalorifer fan motorunu cıkardı alttaki iki tane röle var tellerle baglantılı calısıyor rölenin biri tele takılı kalmıs durumdaydı onu kurtadık sonra denedik 1 de 2 de 3 de nasıl çalıştıgını 1 de az üflüyor 2 de biraz daha hızlı 3 de de cok hızlı üflüyor.. şimdi eve gelirken 2 de calıstırdım baya baya sıcak üfledi ve istedigim gibi oldu 3 e getirdigim zaman işe kalorifer peteği çabuk sogudugu için yetiştiremiyordu devirdaim. şimdi çözüldü mutluyum :D