škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: hakanerdogan - 26 Ekim 2009, 16:01:11
-
bu araba alındığında çocuktum, 1993 yılında 0 km olarak gelmişti hiç unutmuyorum o günü. çok felaket bi paraydı, baya da beklenmişti gelişi... 44.000 Mark idi. Almanya'dan geldi.
şindinin 60-70 milyarı vermişlerdir.
araç üzerindeki her yazı harfi harfine ''ALMANCA'' dır. yol bilgisayarı orta konsolda, düğmeleri el freninin oradadır... o da almanca.
Vectra'nın CD modeli, 93 model, 2.0 litre DOHC makinesi var. klima, ABS ve hiç havayastığı yok !
ama sıkışma önleyicili 4 otomatik cam, yol bilgisayarı, otomatik iner kalkar anten, orjinal uzaktan merkezi kilit(kapı+bagaj kitliyor), camlar açıkkende kaldıran uzaktan kumanda merkezi kilit, 4 disk fren, elektrikli yan aynalar, ön sis vb. gibi döneminde aykırı lüks özellikleri var.
bi arabanın ancak bu kadar hor kullanılır, bu kadar kaza yapar, bu kadar ''asfalt olmayan'' yollarda canına okunabilirdi... okundu.
337.000 km de sayaç yıllardır bozulup takılı. 400.000+ diye tahmin ediyorum.
-motor rektefe GÖRMEDİ.... ayrıca 5 senedirde LPG var üzerinde BRC. hiç bakım görmüyor o da.
kazaların haddi hesabı yok, bi murat 131 i ortadan ikiye ayırmışlığı var. tampon, panjur, vs. bi kaç düzeltme ile halloldu. TANK gibidir.
elektrikli camlar çalışmıyor, uzaktan kumanda merkezi kilidi te ben 8-10 yaşlarında bozmuştum o zamandan beri çalışmıyor...
amaaaa her kontak açıp-kapayışta cıııızzzuuuiivv diye arkada inip kalkan metrelik anteni hala faal... hala canavar gibi :)
===========================================================
gelelim nerden esti, zamanında bu araba çok değerli idi, baya gerek babam gerek amcam severdi çok hoşlarna giderdi, değerliydide.
ben bunu pek kullanmam, çok hararet yapıyor, fren balatası diye bişey kalmamış, bizim uçurumlu köy yollarındada sevmiyorum böle şeyler, he bide lastikleri 2004 üretim. kim bilir kaç bin....
dün baya bi kullanma fırsatım oldu, fabia ve audi müsait değillerdi, bununla gittim geldim bi 40 km kadar. ama çokda keyif aldım.
2.0 litre makine hala o kadar güçlü ki arkadaşlar, ben burdan iddia ederim ki;
0-400 metrede benzinde, ben yepyeni 1.4-1.6 skoda alemindeki bütün makineleri yerim bu makineyle.
aman ya rabbi, nasıl bir 2. vites o, yedikçe yiyor köpek, 1500 d/d giderken, az bi ittir hele pedalı, taaak diye atlıyor, nazlanmanın N si yok, tak diye başlıyor sündürmeye, adamın kanı çekiliyor, 30-50-70-90....100, varya, saniyesinde ha...
hayran kaldım bizde ne makineler varmış, burun kıvırıp pek küçümserdim. düşük devirlerde nası bi canlılık o 1.2.3 viteslerde.
1 ve 2. viteste resmen yok ediyor, parçalıyor...
ama motorun çok yıpranık oluşundan ötürü pek yokuş sevmiyor, ama yinede 3000+ da anlamıyor yokuş mokuş.
=> şunuda belirteyim, orta susturucudan itibaren egzost yok, amcam kayaya vurmuş ortadan kopmuş, ses fenaaa :++: :++: :++: :++:
süratlenirken kahkahalar atıyordum :)
neyse kafanızı şişirdim, bizim tarlanın yoluna saptım, başladı hararet çıkmaya, açık yolu seviyor makine, yavaşlayınca su koyuyor.
pek bunun resmini çekme fırsatım olmadı.
burda hararet aldı gidiyo, 100 ü geçti bi ara :++: :++:
bizimkilerde 90 larda bi Opel tutkusu varmış :kiki: 3.2 V6 Frontera geldiydi bunun ardına, onunda hararet bi garipti, düz yolda sabit git 75 derecede falan çalışıyor, performansa gelince 90-100 arası geziyor :)
neyse tam ben vardım istop ettim, sessizlikte biraz fokurtu geliyordu :kiki:
(http://img96.imageshack.us/img96/9373/sany3447.jpg) (http://img96.imageshack.us/i/sany3447.jpg/) (http://img96.imageshack.us/img96/sany3447.jpg/1/w1024.png) (http://g.imageshack.us/img96/sany3447.jpg/1/)
makinede genel hatlarıyla bu. arkadan almadım ama stopları bagaj kapağındada olan cinsten. kafanızı şişirdiysem affola.
(http://img203.imageshack.us/img203/990/sany3449.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/sany3449.jpg/) (http://img203.imageshack.us/img203/sany3449.jpg/1/w1024.png) (http://g.imageshack.us/img203/sany3449.jpg/1/)
-
BEnzinlinin gözünü seveyim nice 400 binlere diyorum maşallah :D
-
Sağlam takalar :)
-
opellerin sağlamlığına bişi diyemem ama süspansiyonu çok sert ve bana sürekli sorun çıkartan bie makina gibi geliyor.
-
birde gökhaanıııma kızıyoruz:D ne gizli opelciler varmışta haberimiz yokmuş...:D:D:D
-
Bu arabanın 94 model GLS si amcamda vardı, 96-98 yılları arasında İzmir - Selçuk otobanında 220 deviriyordu. Araba hiç zorlanmıyor ve yol tutuşunu kaybetmiyordu. O zamanlar arka koltukta oturmak bile çok keyif veriyordu. Araba performans olarak 10 numaraydı.
Kaportası hakikaten çok sağlam bir araçtı. Ekim 2007 gibi arabayı sattım, hatta LPG taktırıp kullanmak aklımdan geçti ama hem LPG sevmediğim için hemde aracın motorunda meydana gelebilecek bir arızanın maliyeti çok olacağından vazgeçtim.
-
objektif yorum yapamayacağım :D
-
objektif yorum yapamayacağım :D
kusura bakmada, sizin Vectranız bunun tırnağı falandır... (modernlikte değil, dayanma direnme konusunda)
bi avukatta var sizinkiniin aynısı, bunun durabilitesi asla yok, kendi diyor. fransız arabalarına benzetiyorum sizdekini.
bu gerçek dirayetli bi alman
:hih: :hih: :hih:
-
kusura bakmada, sizin Vectranız bunun tırnağı falandır... (modernlikte değil, dayanma direnme konusunda)
bi avukatta var sizinkiniin aynısı, bunun durabilitesi asla yok, kendi diyor. fransız arabalarına benzetiyorum sizdekini.
bu gerçek dirayetli bi alman
:hih: :hih: :hih:
:lol::lol::++::++:
-
Opel'in sağlam takalarından :ok:
-
Bu arabanın 94 model GLS si amcamda vardı, 96-98 yılları arasında İzmir - Selçuk otobanında 220 deviriyordu. Araba hiç zorlanmıyor ve yol tutuşunu kaybetmiyordu. O zamanlar arka koltukta oturmak bile çok keyif veriyordu. Araba performans olarak 10 numaraydı.
Kaportası hakikaten çok sağlam bir araçtı. Ekim 2007 gibi arabayı sattım, hatta LPG taktırıp kullanmak aklımdan geçti ama hem LPG sevmediğim için hemde aracın motorunda meydana gelebilecek bir arızanın maliyeti çok olacağından vazgeçtim.
sürat ibresinin kadrandan çıkıp sağa sola çarptığını hatırlıyorum :kiki::kiki:
220 yi geçiyordu namussuz eski zamanlarında. şimdi 80 i geçmiyor kimse kendisi ile, ben bi 140 yaptım, kimsede yapmaz daha heralde :)
-
Vectra B 3 yıldız almış Ncap ten hoca abi :D
videosu var önden vurdumu araba ortadan yamuluyor marşbiyel atıyor kendini kasılmaktan, ne sağlamlığı boşversene herşey zamanında güzel.
-
aman sende bırak...
Impala'da Ncaptan -5 yıldız alır 50 senedir duruyo mu? duruyo.... ben ondan bahsetmiyorum ki... güvenli olmayabilir, ama sağlamdır, farklı kavramlar.
-
Plakadan belli ilk sahibi olduğunuz :) .
Bunların GSI mı neydi kırmızı yazılı olanlarına bayılırdım.İyi performansları vardı.Tabi ben o zamanlar sadece otomobillere yollarda bakardım.Şunun şurasında toplasan 13 senedir arabalarla iç içeyim.Çalışmaya başladığımdan beri.Vel hasıl kelam, dikkatimi çeken bir otomobil..
-
Meyva veren ağaç taşlanır.
Zamanın 3 yıldızı şimdinin kaç yıldızı ? Bu gibi gereklilik kavramlarını hesap etmeyin siz. Opel çok kötü berbaaat tüüüü :)
893.000 km. ilk defa rektefiyeye gelen Vectra A gördüm. Üst kapak zor alındı makineden :)
-
Plakadan belli ilk sahibi olduğunuz :) .
plakaya gerek mi var? yalan mı sölüyom :hih: :hih:
-
plakaya gerek mi var? yalan mı sölüyom :hih: :hih:
Yahu hep dikkat ederim plakalara Hakancım ben :D Yalan söylüyon demedik :hh:
-
Yahu hep dikkat ederim plakalara Hakancım ben :D Yalan söylüyon demedik :hh:
şaka canım takıldım sana Abi :kiki::hanz:
-
Bilmem mi o gücü, o kaliteyi :D Bizde aynı kasanın gt sinde yaşıyoruz o 150 hp lik zevki :D
-
bende de vardı, 1996 model 2.0. bir daha böyle rahat ve kendimi bu kadar güvende hissettiğim bir arabaya binmedim.
zaten opeli opel yapan bu a kasa vectralar, hele bir de 150 hp GT olursa. bunlardan sonra bir çok opel hastası tanıdığım b kasa vectra aldı, bazıları kaza yaptı. çoğu tekrar a kasaya döndü.
opel serviste bir arkadaş vardı, şimdi ayrılıp özel servis açtı; opeli bakım için ona götürüyorum. o da a kasaları çok sever, " a kasadan o kadar kazalı araba geldi servise hiç birisinde ölüm yok, sadece bir kişi ölmüş o da küçük bir kaza sonucu direksiyonda kalp krizinden" der durur.
-
Güzel araba bu kasa vectralar.Gtleride manyaktır yazın biri solladı bizi lüks bişey zannettik ışıklarda farkettik vectra olduğunu.
-
CD olanları cok güzel bunların, rengi biraz :-(
-
Hakan şu hararet olayını bir öğretemedim sana; Opel'ler böyledir, sıcak sever.:hanz:
Hatta yeni Astra'da ve Corsa'da hararet göstergesi yok. Normal kullanıcılar görüp görüp panik olmasınlar diye herhalde.:++:
opellerin sağlamlığına bişi diyemem ama süspansiyonu çok sert ve bana sürekli sorun çıkartan bie makina gibi geliyor.
Hocam kesinlikle çok yanlış bir önyargı. Hani sorun çıkartma olayı falan gene tartışılan, Opel'e bolca çamur atılan bir konu da; şikayet edilecek nitelikte sert süspansiyon olayı tamamen gerçek dışı.:) Opel'de kesinlikle genelleme yapılabilecek bir "çok sert süspansiyon" durumu söz konusu değil. Bilakis, Opel daima döneminin yol tutuş gerekliliklerini hakkıyla yerine getiren; ama konfordan da pek ödün vermeyen süspansiyon sistemleri sunar.:ok:
Ama yol tutuşun ön planda olduğunu belirtmek de lazım tabii.:ok:
==================================
O değil de; Hakan bu aracı gündeme getirerek eski Opel aşkımı hatırlatıyor gene bana...
O 96 Model Astra 1.6 16V Merit'in verdiği hissi bir daha hangi araçta alırım bilemiyorum. Ah keşke mecbur kalmasaydık da satmasaydık o mükemmel aracı...:(
-
Hatta Opel Astra 99 yılında çıktığında bir reklam afişi hiç gözümden gitmez.O zamanlar o reklam sayfası odamı süslerdi :kiki:
"Yeni Astra'nın yol tutuşunu test edin.Tabi astra kullanmadan.."
yazı vardı ve rolling costing yolu bidi daire çizen bir yolu simule etmişlerdi.Çok iddialıydı Astra yol tutuş konusunda..
-
Hakan şu hararet olayını bir öğretemedim sana; Opel'ler böyledir, sıcak sever.:hanz:
Hatta yeni Astra'da ve Corsa'da hararet göstergesi yok. Normal kullanıcılar görüp görüp panik olmasınlar diye herhalde.:++:
opellerin termostatları zaten 100 derece civarında açar, önceden kullandığım vectra a ve astra f kasada öyleydi. şimdiki corsada zaten hararet saati yok. adamlar motorlarına öylesine güveniyorlar ki gösterge bile koymamışlar.
Hocam kesinlikle çok yanlış bir önyargı. Hani sorun çıkartma olayı falan gene tartışılan, Opel'e bolca çamur atılan bir konu da; şikayet edilecek nitelikte sert süspansiyon olayı tamamen gerçek dışı.:) Opel'de kesinlikle genelleme yapılabilecek bir "çok sert süspansiyon" durumu söz konusu değil. Bilakis, Opel daima döneminin yol tutuş gerekliliklerini hakkıyla yerine getiren; ama konfordan da pek ödün vermeyen süspansiyon sistemleri sunar.:ok:
Ama yol tutuşun ön planda olduğunu belirtmek de lazım tabii.:ok:
sert süspansiyon konusuna ben de katılmıyorum, bakımlı olupta hiç sert denebilecek süspansiyonlu bir opel görmedim. klasik bütün alman arabalarında olduğu gibi yol tutuş ön plana alınarak tasarlanmış bir süspansiyon sistemine sahip opeller.
ancak direksiyonları sert derseniz ona katılırım, elektrohidre direksiyon olmasına rağmen opellerin direksiyonları diğer almanlara göre biraz serttir.
==================================
O değil de; Hakan bu aracı gündeme getirerek eski Opel aşkımı hatırlatıyor gene bana...
O 96 Model Astra 1.6 16V Merit'in verdiği hissi bir daha hangi araçta alırım bilemiyorum. Ah keşke mecbur kalmasaydık da satmasaydık o mükemmel aracı...:(
biraz daha sabret çok yakında yeni kasa astra geliyor, belki de bu güne kadar insiğnia hariç en güzel opel olacak bir aksilik olmazsa. herkes golf'ün tahtını yıkacak diyor.
-
biraz daha sabret çok yakında yeni kasa astra geliyor, belki de bu güne kadar insiğnia hariç en güzel opel olacak bir aksilik olmazsa. herkes golf'ün tahtını yıkacak diyor.
haklısınız yeni astra çok güzel.yeni golf çok pahalı zaten millet astraya hucum edecek.
-
Dışından ziyade astra bir çok yenilik de beraberinde gelicek. Özellikle aracın arkasının savrulmaması yönünde bir uğraş var...
-
Hakan şu hararet olayını bir öğretemedim sana; Opel'ler böyledir, sıcak sever.:hanz:
Hatta yeni Astra'da ve Corsa'da hararet göstergesi yok. Normal kullanıcılar görüp görüp panik olmasınlar diye herhalde.:++:
normal değil ya, 100 ü de geçiyor bazen, durduğumda fokurduyordu, gerçi bu bizimkine has bi problem olabilir ama...
yinede dalgalı hararet kuru hoş bişi değil :)
-
98-105 aralığı o kasa veccy için gayet normal hakancım. Yedek su tankının kapağını açtın da sular şelale mi oldu yoksa sadece fokurdama sesi mi duydun? Sadece ses duyduysan da normal ;)
-
it was just noising, not flushing :D :D :D
sular şehillale olsa zati size hasteneden yazıyor olurdum :)
-
it was just noising, not flushing :D :D :D
sular şehillale olsa zati size hasteneden yazıyor olurdum :)
:kiki: :kiki: :kiki: :kiki: :kiki:
-
ya aslında sezarın hakkını sezara vermek lazım.. :)
7-8 senenin akla ziyan fanatik Opelcisi olarak 1 kere hararet sorunu yaşamadım ben ..
hatta dedikleri gibi hararetimde dalgalanmıyordu.. tek sıkıntı klima fanı 30A lik sigortasını yakıp fanın 2 kademesi çalışmadığından suyu lakırdatmıştı
o ana kadar gayet güvendiğim araçtan bir anda soğudum çünkü conta yaktığımı sandım.. (şükür bişey olmamış)
sanırım bu hararet olayının bakımla alakası var (radyatör devir daim termostat vs..) yada soğutma sıvısının düzenli değişimi ile ilgili olsa gerek..
çünkü 1 parmak bile azalmadı yıllarca bizim yaramazın suyu :) o kadar rahattım ki kim ne derse desin her şey aklıma gelirde hararet yapacağı aklıma gelmezdi :o
-
biz 3-4 conta değiştik canım bu vectrada, (hiç rektefe yok) ama kullanıldığı koşulları tahakkuk etmeniz bile zor :lol:
gelgelelim, LPG olayı, benzine alınca hararet ibresi usul usul aşağı inmeye başlıyor, belki benzinde hiç yapmayacak... :kiki:
-
Hocam kesinlikle çok yanlış bir önyargı. Hani sorun çıkartma olayı falan gene tartışılan, Opel'e bolca çamur atılan bir konu da; şikayet edilecek nitelikte sert süspansiyon olayı tamamen gerçek dışı.:) Opel'de kesinlikle genelleme yapılabilecek bir "çok sert süspansiyon" durumu söz konusu değil. Bilakis, Opel daima döneminin yol tutuş gerekliliklerini hakkıyla yerine getiren; ama konfordan da pek ödün vermeyen süspansiyon sistemleri sunar.:ok:
Ama yol tutuşun ön planda olduğunu belirtmek de lazım tabii.:ok:
----------------------------
benim tanıdığım vardı 2001 cdx 2500cc vectrası aldığında bende binmiştim aynen traktör gibiydi ve kendiside çok pişman olmuştu resmen zıplıyordu kasislerde ve çok sert vuruşu vardı.fazla dayanamadı sattı bir daha asla almam dediğini hatırlarım hala.bende adını bile anmam o zamandan bu yana.bir tanıdık av arkadaştada 2004 comfort vardı amortisörü patlatmıştı arkaları hafif çukurda oda hemen sattı.alan elinde pek durdurmuyor gibi geldi bana.
-
İnsigna yıda biliyorum arka koltukta oturmak için kambur olmam gerek.öyle bir kasaya yakıştıramadım doğrusu.dışardan bakınca uzay mekiği gibi amma velakin dışardan göründüğü gibi olmuyor vesselam.
-
bu kasa opelı goren sevgılı babamın bır sozu vardır.gavur gıbı arabadır bu kontak kapatmadan almanyaya gider derdi..
-
bu kasa opelı goren sevgılı babamın bır sozu vardır.gavur gıbı arabadır bu kontak kapatmadan almanyaya gider derdi..
benzinde Norveçe bile gider canım, bizimkini diyorum haa :hanz::hanz::hanz::hanz:
-
benzinde Norveçe bile gider canım, bizimkini diyorum haa :hanz::hanz::hanz::hanz:
o zaman buna kemal sunalın replıgyle cevap vereyım
bu konuda cok cesıtlıı soylentıler var :kiki:
-
valla deyyus kontak kaptattıktan sonra arıza yapıyor genlde..:hanz:
3000 km yoldan döndük evin önünde puff ladı su boşalttı (fan motoru problemi)
yine bir şekil yoldan geldik kapattım kontoğı... birisi : abi arabadan yağ akıyor.. (diferansiyel problemi)
:kiki:
-
valla deyyus kontak kaptattıktan sonra arıza yapıyor genlde..:hanz:
3000 km yoldan döndük evin önünde puff ladı su boşalttı (fan motoru problemi)
yine bir şekil yoldan geldik kapattım kontoğı... birisi : abi arabadan yağ akıyor.. (diferansiyel problemi)
:kiki:
sen sat onu sat vallahı dıyom felıcıtanla mutlu ve huzurlu bı sekılde yasa ama sat o deyyusu:kiki:
-
sen sat onu sat vallahı dıyom felıcıtanla mutlu ve huzurlu bı sekılde yasa ama sat o deyyusu:kiki:
yatsın ya iyi proje arabası olacak ilerde 1.6 turbo :ok:
elktroniğine tam müdahele edebilsem biraz meşakkatli hala araştırmadayım
M32 şanzımıda yaslıyacam :kiki:
artık arıza yapacak yeri kalmadı yaptı bütün ayıplarını
-
artık arıza yapacak yeri kalmadı yaptı bütün ayıplarını
Benzin pompası arıza yaptı mı ?:hanz:
-
yatsın ya iyi proje arabası olacak ilerde 1.6 turbo :ok:
elktroniğine tam müdahele edebilsem biraz meşakkatli hala araştırmadayım
M32 şanzımıda yaslıyacam :kiki:
artık arıza yapacak yeri kalmadı yaptı bütün ayıplarını
bi arkadaşım beyinli, enjeksiyonlu escortunda niyeti bozduydu, tam hazır etti parayı falan yapacaktı, ama o kadar çok şey çıktı ki arkasına turbolamada, vazgeçti. pek kolay değil elektronik kontrollü makinelerde.
mevcut yazlımı tekrar yapmak zulüm... tabi piston kollarını falan değişceksin 1.7-1.8 olacak motorun kompresyonun bi halta yaraması bakımından, ama yağ yaktırmayacaksın, zamanlamayı cartı curtu ayarlıcan. vallaha pis iş.
hani yapılır kasapca bi şekilde ama çok amele işi olur. güzelce yapmakda sanayide öle kolay olmuyor. çok ciddi para.
-
Benzin pompası arıza yaptı mı ?:hanz:
yok her daim depoda benzin var :)
ama arada çok hafif kesiliyor gibi geliyor bana ya bujilerden yada DIS modül de yolcu :kiki:
-
bi arkadaşım beyinli, enjeksiyonlu escortunda niyeti bozduydu, tam hazır etti parayı falan yapacaktı, ama o kadar çok şey çıktı ki arkasına turbolamada, vazgeçti. pek kolay değil elektronik kontrollü makinelerde.
mevcut yazlımı tekrar yapmak zulüm... tabi piston kollarını falan değişceksin 1.7-1.8 olacak motorun kompresyonun bi halta yaraması bakımından, ama yağ yaktırmayacaksın, zamanlamayı cartı curtu ayarlıcan. vallaha pis iş.
hani yapılır kasapca bi şekilde ama çok amele işi olur. güzelce yapmakda sanayide öle kolay olmuyor. çok ciddi para.
escort çok kolay turbolanıyor :)
c20let pistonunu ver 1.8 escorta hacim 2.1 litre oluyor kompresyon 7 lerde..
elektroniği de megasquirt :D
ama opel öyle değil... sezarın hakkı sezara :ok: ciddi güzeldir
motor biraz zayıfça haklısın(stock krank 350hp de kırılıyor diyorlar) ama SBD den kollar falan bulabilirm. wöessner pistonlar falan :kiki:
çok çok araştırıyorum 7-8 senenin birikimi var satmazsak bizzat kendim yapacağım sanayi ortamıda değil..
-
vallaha ne biçimde güzel olur ha hele ki kendin yapması uvvfs hayatta zevk alınacak sınırlı şeylerden :)
C20LET makinedeki parçalar cidden çok meşhur kimsenin ağzından düşmüyor. 300-400 beygirlerde gider diyorlar nası bi forjlamaysa :kiki:
-
bizim üniversitede bir hocamız var kendi ralli aracı yapıyor
opel c16xe.. anlarsan üzerinde müthiş teknolojik denemeler var (molycoat)
bakalım bu sezon ne yapacak..
http://www.elk.itu.edu.tr/~azzmi/pics/engine.wmv
imkanı ve ciddi bilgisi olan için inanılmaz bir zevk :D
-
vaow süperdi, çift egzantrikli ne güzel görüntü :)
şanzımanıda kafasına göre ayarladı sanırım fabrikasyon değildir galiba.
-
straight cut dog box birde quaife ATB difransiyel :D
hangi klasmanda yarışıyor bilmiyorum ama fazla bir müdahale yok gibi
sorarım diyeceğim ama utanıyorum açıkçası :D kaç sene oldu forumlarda falan (migweb) denk geliyoruz geleceğim tanışacağım yardım edeceğim dedim gidemedim..
kendi fakültemle onun fakültesi arasında 20m var :o
-
yok her daim depoda benzin var :)
ama arada çok hafif kesiliyor gibi geliyor bana ya bujilerden yada DIS modül de yolcu :kiki:
Ben şu eski 1.6 motorların kodları ve özellikleri hakkında bir iki bilgi paylaşımı yapalım diyorum.:ok:
Bildiğim 1.6'lar ve kodlar şu şekilde;
X 16 XEL (6000 devirde 100 hp, 3600 devirde 150nm üreten ECOTEC)
X 16 XE (Bunun farkını çok ama çok merak ediyorum. Hakkında kesin bir bilgim yok)
Z 16 XE (X 16 XEL'in gaz teli yerine elektronik gaz kelebeği kullanan versiyonu diye biliyorum. Güç ve tork değerleri X 16 XEL ile tamamen aynı)
=========================
Bunun dışında bir de özelliğini bildiğim, kodunu bilmediğim asıl önemli motorlar var;
Taa eski Astra'larda kullanılan 1.6 8V'lik 75hp'lik bir motor.
Taa eski Astra'da kullanılan 1.6 8V olmasına rağmen 100 hp civarı güç üreten özel bir motor. ("Astra Si" olarak geçiyor bu versiyon)
Veee;
En ama en çok merak ettiğim olay:
X 16 XEL ile maks güç ve torkları aynı olan; ama bu güç ve torkun elde edildiği devirlerin farklı olduğu bir motor.
6200 devirde 100hp, 3200 devirde 150nm.:hanz: Bu motor 1.6 Vectra B'lerde kullanıldı benim bildiğim. Bir de bizim 2 Astra'dan deli gibi güçlü olanın bu motoru kullandığını tahmin ediyorum.
Tahminim bu gizemli motorun, X 16 XE kodlu gizemli motor olabileceği yönünde.
Bilgisi olanların desteğini bekliyorum.:D
-
heralde ben vereceğim bilgiyi :D
bunların özü C16XE motor.
bu motorun silindir kapağında emme portları daha geniş (flow derler ya işte o)
ayrıca makina MAF tabanlı injeksiyon ile çalışıyor.
EGR valfi de yok..
emme manifoldu üst parçası da plastik. (ne olduğunu bilmiyorum ezber işleri işte :D )
X16XE ise C16XE den detaylarda farklı. sanırım tigra motoru
MAF sensörü yok emilen hava kütle hesabını MAP sensörü tabanlı çalışan injeksiyon sistemi ile yapıyor (c16dan farklı olark IAT sensörüde var doğal olarak)
emma manifoldu üst parçası döküm alüminyum
injeksiyon sistemi farklılığı ECU ve motor tesisatının faklılığınıda beraberinde getiriyor.. vede EGR sistemi var..
ayrıca neyi değiştirdiler bilmiyorum ama c16 motorun 1:11 olan kompresyonu 1:10,5 a düşmüş
e birazdaha çevreye saygısı arttığından X motor kodunu almaya hak kazanıyor bu sebeple :)
X16XEL motorda ise tam ne fark var emin olmamakla beraber x16xe bloğunun aynısı olduğunu fakat üst kapak olarak X14XE silindir kapağı bulunuyor (egzantriklerden haberim yok ama samimi fikrimi sorarsan onlarda farklıdır.)
Z16XE motor ise yine temelde aynı makina ama silindir kapağında emme portları üçgen dizaynlı (triangular shaped ports)
direk bujilere geçen distribütörsüz ateşleme sistemi elamanı var (DIS pack, buji kablosu yoktur)
ayrıca gaz kelebeği ile pedalı arasında gaz teli yoktur drive by wire sistemidir.
Z16XEP motor ise twinport motor :) oda özünde Z16XE..
yani temelde herşey aynı olmakla beraber emme manifoldu dizaynları ile motorların güçleri oynuyor . özünde 150 hp yi kaldıracak lotus dizaynı bir motor bu 1.6 lar bu bağlamda saygıyı hak ediyor..
ama kimi fabrikasyon hataları sonucu (piston to cylinder bore clearance) aletler yağ yakıyor :D ayrıca EGR sistemide kurumlanmaya meyilli. ve egr valfi açık kalırsa motorun emme yolundaki vakum düşüyor.. aletler de MAP tabanlı olduğundan emme yolundaki en ufak vakum değişikliğine alerjiktir arıza moduna geçer yada stop eder zira yakıt haritaları bunlara göre ayarlı :)
8v motorların kodları C16NE sanırm kodlama prosedürünü hatırlamıyorum ezberden okumam lazım :)
velhasıl şapka çıkartılası 1.6 motorlardır sezarın hakkı sezara :ok:
-
şimdi hatırladım X16XE de düşen 0,5 lik kompresyon pistonların üzerinde supaplara denk gelen 4 adet çentikten ibaret..
toplamda 4 piston yani 16 çentik var
(http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs113.snc1/4681_89521824329_509954329_1807710_7676387_n.jpg)
-
Bilgiler için çok teşekkürler.:ok:
Şimdi bu C16XE dediğimiz motor 100 hp'lik 1.6 "Astra Si" oluyor o zaman ?
X16XE'nin Tigra motoru olma ihtimaline ise katılıyorum. Zira yazıdan sonra hatırladım; Tigra'nın daha yüksek devirde daha az tork veren bir motoru var. (140 küsür nm) Maks gücü ise 103 hp gibi bir değerdi sanırım.
Ama hala 3200 devirde 150 NM tork veren; 100 hp'yi ise 6200 devirde veren ECOTEC'in gizemini çözemedik.:hanz:
Bu konuya 2 gün önce değinmiştim; o gece internette yoğun bir arama yapınca alakalı bir yorum okudum. Forumların birinde Astra F sahibi bir kişi Astra F'lerin 95-96 Ecotec'lerinin daha atak olduğunu belirtmiş. İşin ilginci, bu araçların donanım ismi de bizim o ünlü "Merit".:)
Hatta bir de bu Merit'in eski bir kataloğunun bir parçası paylaşılmış internette. Yani anladığım kadarıyla Astra F'in 95-96'da galiba Merit donanımlı versiyonu (daha atak olduğu belirtilen), 97-98'de ise bildiğimiz GL-GLS donanımlı standart X16XEL donanımlı versiyonları satılmış.
Benim elimdeki 95 yılı basımlı bir katalokta ise "Merit"e dair hiçbir bilgi yokken; 1.6 ECOTEC'in tork eğrisinde açıkça görüldüğü üzere 3200'de 150nm üreten versiyon görülüyor.
-
vay be bugün cok kmli araba görme günüm heralde bi ankarada zeki ünaldı skoda servisine ugradık orda 1.6 combi a4 octi vardi sayaca bi baktık 370.025 diyodu gözüme inanamadım
-
c16xe corsa gsi motoru 106 hp yada 109bhp diye geçiyor kelime oyunları var :D
3200de 150Nm lik motor büyük ihtimal x16xe
ama eskilerden en güçlü 1.6 motor c16xe , x kodlu motorlar 1998 li yıllardan sonra gelmeye başladı diye biliyorum
sizin merit c16xe olabilir.
-
X kodlu motor 98 öncesinde var; o kesin.:) 97 GL'miz tartışmasız X16XEL idi.
Hatta, nalet olsun ki emin değilim:hanz:, 96 Merit'imizin de X16XEL olduğunu hayal meyal hatırlıyorum...:(
Bu arada; şu aklıma geldi. Corsa GSI motorunun gücü bende şüphe yarattı. Acaba Tigra motor ile bu motor aynı olabilir mi ? Eğer öyle ise Tigra motoru diye bildiğimiz X16XE gene ihtimal dahiline girebilir.
Şayet C serisi motorlarda "ECOTEC" şeklinde adlandırma yoksa, Merit'in motoru kesinlikle C değildi. Bildiğimiz Ecotec motor vardı zira.:)
==============================
Bu iş hala şüpheli. Hala 100 hp'lik düşük torku 1.6 Astra Si motorunun kodunu bilmiyoruz örneğin. Belki de Opel her en ufak değişikliğe kod koymayı gerekli görmemiştir.:) Astra Si bir yana; 3200-3600 meselesi sadece yazılım ile ilgili olabilir. Hatta benim aklıma büyük ölçüde emisyon müdahalesi geliyor.:) Eğer durum bundan ibaret ise kod değiştirmek gerçekten de şart değil.
-
C16XE üzerinde ecotec yazan kapak var
X16XE üzerinde de ecotec yazıyor
farkları dışardan bakınca filitre kabının yanında MAF olan C16
araştırdığım ve bildiğim kadarıyla X16XEL kesinlikle zayıfça olan motor o yüzden onu klasman dışı bırakabiliriz :D (ama bu motorun düşük devirde iyi tork verdiği biliniyor L low end power demek)
X16XE motor tigra ve corsa GSi da kullanıldı diye diliyorum.
her değişikliği opel öyle yada böyle kodlar mesela z16xe ninde 101 hp ve 100 hp olanları var
101 olanların z16xe1 olduğunu hatırlıyorum.(emin değilim tabi :D)
bence o kuvvetli motoru X16XE olan
-
Off, ortalık iyice karıştı.:D
ECOTEC motorların sadece X ve Z serisinden ibaret olmadığını öğrendiğim çok iyi oldu.:)
Ama hala Merit olayı spekülasyon seviyesinde kalıyor malesef.:D Zira araçta basbayağı X16XEL bulunma ihtimali de mevcut.:kiki: Çünkü ben aracın çok hoşuma giden ataklığını tamamen kendi tahminime dayanarak 3200 olayına dayandırıyordum. Ortada bir 3200 torku makine olduğu doğru. Ama o motorun Merit'te olduğuna dair bir kanıt hala yok elimizde.
3200'lüğün farklı -tabii gerçekten farklıysa- olan kodunu bizim Merit olayından ziyade genel bilgi açısından merak ediyorum. Gerek X16XEL'i, gerekse Z16XE'yi gerçekten çok severim.(Z16XE'nin gecikmeli gaz tepkisini sevmiyorum ama:++:) Opel'in bu 1.6 motorları hakkında, çok ince teknik olmasa da, bilgi sahibi olmak istiyorum bu yüzden.:)
==================================
Mesela ortaya yeni bir bela atayım buyrun;
Bu Astra Classic II'de kullanılan 103 hp 6000 devir; 147nm 3600 devir değerlerine sahip motorun kodu nedir mesela ?:kiki: (Ortaya çıkan ilk "Twinport" motor) Bundan sonra ortaya çıkan 105 hp'lik ünlü motor Z 16 XEP kodlu, bildiğim kadarıyla. Ondan sonra çıkan 115'lik cengaver de Z 16 XER kodlu. Ama bu aradaki 103'lüğün kodu ortada yok.:hanz:
Bir de Z16XE (ya da X16XEL de olur) ile bu kodu meçhul 103'lüğün tork grafiğini görsek keşke. 103'lük için "alt devirlerde 8V kullanımı ile daha fazla tork vb." diye bir şeyler söyleniyor; 3600'deki tork ise 150nm yerine 147 nm ? Açıkçası ben alt devirler konusunda çok da emin değilim. Şu Opel'e tork eğrisi yayınlatmayı bir öğretemedik gitti...:kiki:
===================
Ah Opel ah... Kolay kolay uzaklaşamayacam senden.:++:
-
Vectra B 3 yıldız almış Ncap ten hoca abi :D
videosu var önden vurdumu araba ortadan yamuluyor marşbiyel atıyor kendini kasılmaktan, ne sağlamlığı boşversene herşey zamanında güzel.
uzay kasa vectraları sevdiğim için hakan abi bi bak şu konuya dedi biraz geç oldu ama :)
şimdi gel gelelim ahmet bey siz biraz mualefet birisiniz ben açık sözlüyümdür kusuruma bakmayın :( vectraya laf eden karşısında astrayı bulur :++: bu arabaya laf söyletmem heleki alman üretim makinaki bişey demeyin derim sadece şöyle bir şeyle açıklayayım.
bizdede vardı bi astra ve vectra almanyadan gelmeydi ikiside ben daha bebeydim 5-6 yaşlarında bi kaza yaptık ford taunusa çarptık arkadan bende meraklıyım hemen atladım aşağı baktımki fordun taa sürücü kapısı yamulmuş o sağlam fordun yani onu düşünün bizim astranın yemin ederim sadece sağ far ve sinyal kırıldı bu kadar adam inanamamıştı çok iyi hatırlarım o günü 'lan ne biçim arabaymış anlamadım' demişti ve o arabayı babam satmam derdi bi ara krizden dolayı satmıştı halada der durur o arabayı,yani bundan dememki ben bizzat bilirim sağlamlığını ondan dolayıda laf söyletmem bunlara..