škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: leventhyilmaz - 08 Ocak 2015, 08:17:41
-
Herkese merhaba,
Octavia Elegance'da bulunan otomatik klima, motor soğukken AUTO butonuna basıldığında veya ön cam hızlı ısıtma butonuna basıldığında kendi kendine klima kompresörünü de devreye alıyor.
Biliyorsunuz evlerdeki klimalar ya içeri soğuk dışarı sıcak hava verir ya da içeri sıcak dışarı soğuk hava verir. Fakat nedense bu sistem çoğu otomobilde bulunmaz. Ben sadece fiat brava'da görmüştüm sıcak hava verebilen klima kompresörünü.
Bizim araç da motor soğukken autoya basıldığında klima komporesörünü kendinden devreye alınca klima ani ısıtma yapacak diye bekledim fakat gözlemlediğim kadarıyla sadece soğuk hava veriyor.
O zaman neden bu kompresör kendiliğinden devreye giriyor? Ya da ani ısıtma yapabiliyor da benim araçta mı bir sorun var?
-
araba klimaları ev klimaları gibi rotary kompresör yok tek yönlü sadece soğutma için kullanılır, neden ısıtma için kullanılmıyor derseniz motor suyu sıcaklığı varken klimayı kullanarak fazladan yakıt harcamanın bir anlamı yok.
önceki aracınızın klimaya basınca sıcak üflemesinin sebebi bence klima kompresörü motoru zorladığı için normalden çabuk ısındığı için ve motor yapılarından dolayı kimi arabalar çabuk ısınır ama hararet yapmaya daha müsait dir
-
aynı sıkıntıdan ben de şikayetçiyim sadece dereceyi artırarak auto mod da ufaktan ısıtıyor.bu donanımda bir araba için eksik koltuk ısıtma sıtandart olsa
-
şu kış aylarında koltuk ısıtma acayip işe yarıyor. bugün ankara -10 civarındaydı sabahtan. eminim daha düşük dereceleri de gören olmuştur.
-
Öte yandan +4°C'nin altında klimanın devreye girmediği yazıyor kitapçıkta ;)
Soğuk havayı dışarıdan al diyor kibarca :D
-
ama - li derecelerde dahi surkulasyonu ice alinca otomatik olarak klima calisiyor. usteluk sicaklik 23-24 dereceye ayarli iken. bunun sebebi nedir
-
ama - li derecelerde dahi surkulasyonu ice alinca otomatik olarak klima calisiyor. usteluk sicaklik 23-24 dereceye ayarli iken. bunun sebebi nedir
Fan üflüyor ama klima kompresörü devreye girmiyor ;) İç sıcaklık değil dış sıcaklık önemli kompresörün devreye girmesinde
-
hmm, AC ışığı yanıyor ama
-
araba klimaları ev klimaları gibi rotary kompresör yok tek yönlü sadece soğutma için kullanılır, neden ısıtma için kullanılmıyor derseniz motor suyu sıcaklığı varken klimayı kullanarak fazladan yakıt harcamanın bir anlamı yok.
önceki aracınızın klimaya basınca sıcak üflemesinin sebebi bence klima kompresörü motoru zorladığı için normalden çabuk ısındığı için ve motor yapılarından dolayı kimi arabalar çabuk ısınır ama hararet yapmaya daha müsait dir
Aracın sahibi ben değildim. Bir arkadaşım kış günü daha motor soğukken ön camı sıcak hava ile ısıtınca şahit oldum bu olaya. Brava'nın kompresörü yeni çalıştırılmış araçta içeriye sıcak hava üfleyebiliyordu. Bence bu özellik özellikle ön camdaki buzu çözmede çok kolaylık sağlar.
-
Öte yandan +4°C'nin altında klimanın devreye girmediği yazıyor kitapçıkta ;)
Soğuk havayı dışarıdan al diyor kibarca :D
Dün işten çıkarken aracın gösterdiği sıcaklık -4'tü. Ön camdaki buhuyu çözmesi için ilgili butona basınca klima kompresörünü açtı ve ac ışığı da yandı. Zaten bunun üzerine kafama takıldı, acaba ters yönlü de mi çalışıyor diye ama aracın içine buz gibi hava üfledi yine.
-
Kitapçıkta yazanı paylaşayım
Klima sistemi, sayfa 82, şek. 91 tuşuna basıldığında ve aşağıdaki şartlar
yerine getirildiği zaman çalışır:
Motor çalışıyor,
Dış hava sıcaklığı +2 °C'nin üzerinde,
Fan düğmesi devrede (1 ila 4 arası konum).
+4 biliyordum, +2 dereceymiş. Daha düşük sıcaklıkta kompresör çalışmıyor, gelen soğuk hava dışarının soğuğu ;)
-
Fanı sıcağa çevirip klimayı açtığınızda motor soğukken ısıtma olmasa bile içerdeki nem toplanıyor. Bu da camdaki buğuyu açıyor. Yeri gelmişken yazayım dedim.
-
Fanı sıcağa çevirip klimayı açtığınızda motor soğukken ısıtma olmasa bile içerdeki nem toplanıyor. Bu da camdaki buğuyu açıyor. Yeri gelmişken yazayım dedim.
peki kompresör devreye girmiyorsa yanan ac ışığının hiçbir hükmü de kalmıyor kendi kendine yanıyor. neye istinaden nemi toparlıyor? fanının calışması nasıl nemi azaltıyor aracın içindeki? bir de kitapcıklarda da nem çözmek istiyosanız ac ye basın yazıyor yanılmıyorsam. var bir hikmeti demekki de nedir hikmeti?
ayrıca bazı araçlar motor soğukken sıcağı başka bir kaynaktan (sanırım elektrikli rezistans gibi birşey) alarak vereibliyor. arakdaşın annesindkei 3.20d öyleydi. bugünler gibi soğuk bi günde bindik araba dizel nasıl ısınıcaz derken ilahi bir güç bize sıcak hava verdi sanırım :)
-
Araç klimalarında nem alma özelliği yok, nem alması için kabin havasını çekip yeniden vermesi gerekir ki böyle bir düzenek yok ;)
Fabia II kitapçığında buz çözme için AC'yi devreye almayın diye tablo yapmışlar :)
-
Araç klimalarında nem alma özelliği yok, nem alması için kabin havasını çekip yeniden vermesi gerekir ki böyle bir düzenek yok ;)
Fabia II kitapçığında buz çözme için AC'yi devreye almayın diye tablo yapmışlar :)
Araç klimalarının nem alma özelliği olabilir, olmalı. Zira yazın klima açık kullandıktan sonra durduğunuzda aracın altından belirli yerleden su damlaması olduğu görülebilir. Bu su, aracın klima ünitesinin dış havadaki nemi yoğunlaştırması ile elde edilir. Araç havayı dışarıdan değil de içeriden alırsa bu sefer de içerideki nemi yoğunlaştırır, yani suya çevirerek azaltır.
-
peki kompresör devreye girmiyorsa yanan ac ışığının hiçbir hükmü de kalmıyor kendi kendine yanıyor. neye istinaden nemi toparlıyor? fanının calışması nasıl nemi azaltıyor aracın içindeki? bir de kitapcıklarda da nem çözmek istiyosanız ac ye basın yazıyor yanılmıyorsam. var bir hikmeti demekki de nedir hikmeti?
ayrıca bazı araçlar motor soğukken sıcağı başka bir kaynaktan (sanırım elektrikli rezistans gibi birşey) alarak vereibliyor. arakdaşın annesindkei 3.20d öyleydi. bugünler gibi soğuk bi günde bindik araba dizel nasıl ısınıcaz derken ilahi bir güç bize sıcak hava verdi sanırım :)
Kompresörün devreye girmediğini ben de forumdan öğrendim.
Araç klimalarında nem alma özelliği yok, nem alması için kabin havasını çekip yeniden vermesi gerekir ki böyle bir düzenek yok ;)
Fabia II kitapçığında buz çözme için AC'yi devreye almayın diye tablo yapmışlar :)
Hocam yağmurlu havada klima açık ve kapalı şekilde buğu çözme olayını deneyin derim.
-
Damlayan su evaporatörde yoğunlaşan su, ev kliması gibi düşünmeyin, farklı şeyler. Ev tipi klima odadaki havayı da emiyor bir yandan, arabada bu yok
Hocam yağmurlu havada klima açık ve kapalı şekilde buğu çözme olayını deneyin derim.
Havadaki nemi alma ile camdaki buğuyu yok etmek farklı şeyler, ben kısa yazdığım için farklı anlaşılmış olabilir
-
Havadaki nemi alma ile camdaki buğuyu yok etmek farklı şeyler, ben kısa yazdığım için farklı anlaşılmış olabilir
Hocam ben camdaki buğunun yok olmasını havadaki nemin toplanmasındandır diye düşünüyorum. Camdaki buğu motor sıcakken sıcak havayla çözülebilir ama motor soğukken buğunun çözülmesini açıklayacak başka bişey bulamıyorum.
-
Benim klimamda ısıtıyor ama kalorifer kadar etkili değil ben genelde camdaki buğu çözmek için klimayı açarım kaloriferden daha etkili çözüyor ama ısıtması o kadar başarılı değil:)
Bu arada aracım a4 kasa octi eski nesil olduğundan olabilir yenilerde nasıl bilmiyorum :)
-
aslında evdeki klima ile araç kliması işlevsel olarak aynı nem alma özelliği mantık olarak ikisinde de etkili, yağmurlu havalarda klimayı açınca buğun çözülmesinin sebebi camdaki ısı farkını ortadan kaldırması. camın dışı soğuk iç kısmı ise biraz daha sıcak o yüzden aracın içinde nefesimizden oluşan nem camda yoğunlaştığı için çok ince su damlacıkları şeklinde cama yapışır.