škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: WhoCares - 28 Ocak 2015, 11:21:50
-
Merhaba Arkadaşlar ;
Herhalde bu konu tartışılmaktan dilinizde tüy bitmiştir ama ben yinede görüşlerinizi almak istiyorum.Benzinli dizel farkında dolayı kararsız kaldım bunun üzerinden bahsetmek istiyorum.Fabrika verilerinden ziyade forumlarda yazılan yakıt tüketimlerinden yola çıkacam çünkü daha sağlıklı olacağı kanaatindeyim. Eğer bu vereceğim tüketimler hatalıysa uyarılarınıza göre değiştirebiliriz.
2015 model skoda octavia almayı planlıyorum.(Aracım 2010 titanyum ford focus). İlgilendiğim 2 model var.İlki 1.6 TDI elegance DSG, ikincisi ise 1.2 TSI elegance DSG.
Birkaç bilgi paylaşıcam onların altında veya başka bilgide paylaşarak görüşlerinizi bekliyorum.
Dizel fiyatı : 81.000 TL & Benzinli Fiyatı : 68.000 TL
Yıllık yapılan mesafe : 20.000 km & Güncel Dizel fiyatı : 3.70 TL & Güncel Benzin fiyatı : 4.15 TL
Dizel yakıt tüketimi 100 km => 5.00 lt & Benzin yakıt tüketimi 100 km => 7.50 lt
Yıllık Dizel tüketimi = (20.000 km / 100 km) x 5.00 lt x 3.70 TL = 3.700 TL + 950 TL (vergi) = 4.650 TL
Yıllık Benzin tüketimi = (20.000 km / 100 km) x 7.50 lt x 4.15 TL = 6.250 TL + 600 TL (vergi) = 6.850 TL
Servis giderleri hariç yıllık ortalama fark = 6.850 - 4.650 = 2.200 TL
Yani ilk satıştan oluşacak olan 13.000 TL'lik fark, ancak 5 veya 6 yılda kapanıyor.Araç 2. el satış farkınıda göz önünde bulundurarak yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden herkese teşekkürler.
-
Valla kardeşim bende 1.2 tsı dsg elegance kullanıyorum istanbul şehir içi kullanım 8-9 lt nin altına inmedi daha , 3-4 bin km sonra biraz daha düşer diyolar beklemedeyim.Ben kardeşimle beraber 2 adet aldık araçları ve senin gibi düşündük 5-6 sene değilde 4 senede çıkar diye düşündük + Türkiyede ki mazot kalitesizliği göz önüne alınır ise bize dizel mantıklı gelmedi. Benzinlinin gidişinden memnunum ama ufak bir yazılım istiyor gibi biraz daha torku olsa daha iyi olurdu. Yazılım ile 130 bg ve 210 nm tork (megachips ile konuştum onların dediği) oluyor yaklasık 1 lt ye yakın yakıt düşüyor 750tl maliyeti oluyor karar senin.
-
ikinci el satış fiyatları arasındaki farkı da dikkate almak lazım. örneğin 10 bin lira ise amorti süresi 1,5 yıla düşer.
bu kadar ince hesap yapılacaksa en başta dizele gömülen paranın fırsat maliyetini de hesaplamanız lazım. yani 13 bin lira fazla vermişsiniz farkı amorti edene kadar bu parayı mevduatta değerlendirebilirsiniz. biraz matematikle işlem çözülür.
ama tahminimce 5-6 yıl çıkmaması lazım. çünkü 2. el satış fiyatlarının etkisi yüksek.
-
Karsilastirmada bana gore soyle bir durum var. 1.2tsi bence 1.6 tdi dengi degildir. Ayrica goruyorum ki tuketim olarak 1.4 tsi ile 1.2 tsi arasinda fark cok az. ben olsam 1.4 tsi dusunup 1.6tdi ile fiyat farkina bakardim
-
Yaw araba dediğin bastı mı gidecek bir arabayı geçeceğin zaman geçer mi geçmez mi vs. demeyeceksin dünyaya kaç kere geleceksiniz alın bir tane tsi binin gitsin dizel 3 tane octavia sürdüm 1 tanede dsg 1,2 tsi bende 1,4 tsi var dizel nedir yaw yerinden kalkmıyor gitmiyor resmen tork diyorsunuz evet torku 1,2 tsi den yüksek ama inananın dağı çıkarken tdi tsi ye yetişemez sürdüğüm için biliyorum. Ya benim sürdüklerim tdi ler 0 km olduğu için daha alışma evresindeydi gitmiyordu yada gerçekten tsilerle kıyaslanamaz. Yani bence araba işi zevk işidir ben zevkimden asla ödün vermem. Eger seninde zevkin aracın hızlanması ise kesinlikle tsi al hatta 1,4 al ben kışın erzurumda olmama ramen 7,6 - 7,7 ortalama ile geziyorum şehir içinde daha ne olsun yani. Ama yok benim için para çok önemli diyorsan bence git 2. el tdi al daha az paradan zarar edersin.
-
ikinci el satış fiyatları arasındaki farkı da dikkate almak lazım. örneğin 10 bin lira ise amorti süresi 1,5 yıla düşer.
bu kadar ince hesap yapılacaksa en başta dizele gömülen paranın fırsat maliyetini de hesaplamanız lazım. yani 13 bin lira fazla vermişsiniz farkı amorti edene kadar bu parayı mevduatta değerlendirebilirsiniz. biraz matematikle işlem çözülür.
ama tahminimce 5-6 yıl çıkmaması lazım. çünkü 2. el satış fiyatlarının etkisi yüksek.
Hocam ikinci el demişken 10-15.000 km'yi geçmemiş,2013 model 70.000 TL civarında da araçlar var.Sizce 2. el değerleri yılına ve km'sine göre nasıl gözüküyor?
-
Valla ben dizel derim ama dizel de performanslı olacak. Bastın mı sırtına masaj yapacak. Aynı olay benzinlide üzebilir ama dizelde üzmez.
-
Ben ne olursa olsun kesinlikle tdi almanızı tavsiye ederim benzinli araç kim ne derse desin çok yakıyor ikinci elde satışı dizele göre daha zor dizel satarken ve kullanırken çok daha rahat ayrıca 1.6 tdi dsg octavia çok iyi gidiyor daha önce 1.4tsi 122hp golf kullanıyordum ikisi arasında hızlanmada çok bir fark yok yakıt tüketimi ise çok daha ekonomik.
-
Sizin durumunuzda kesinlikle dizel diyorum. Hoş ben artık asla benzinli araç almam o ayrı konu...
-
Yaw araba dediğin bastı mı gidecek bir arabayı geçeceğin zaman geçer mi geçmez mi vs. demeyeceksin dünyaya kaç kere geleceksiniz alın bir tane tsi binin gitsin dizel 3 tane octavia sürdüm 1 tanede dsg 1,2 tsi bende 1,4 tsi var dizel nedir yaw yerinden kalkmıyor gitmiyor resmen tork diyorsunuz evet torku 1,2 tsi den yüksek ama inananın dağı çıkarken tdi tsi ye yetişemez sürdüğüm için biliyorum. Ya benim sürdüklerim tdi ler 0 km olduğu için daha alışma evresindeydi gitmiyordu yada gerçekten tsilerle kıyaslanamaz. Yani bence araba işi zevk işidir ben zevkimden asla ödün vermem. Eger seninde zevkin aracın hızlanması ise kesinlikle tsi al hatta 1,4 al ben kışın erzurumda olmama ramen 7,6 - 7,7 ortalama ile geziyorum şehir içinde daha ne olsun yani. Ama yok benim için para çok önemli diyorsan bence git 2. el tdi al daha az paradan zarar edersin.
bugüne kadar araban nasıl memnun musun sorusuna şu şekilde yanıt veriyordum. oldukça memnunum hele özellikle uzun yolda dağ bayır tırmanırken inanılmaz rahat.
Ancak sizin yorumu görünce oldukça şaşırdım doğrusu.
özellikle uzun yolda hızlı gideyim dediğimde beni geçen arabalar genellikle daha üst segment ve motor araçlar olabiliyor.
-
Hocam ikinci el demişken 10-15.000 km'yi geçmemiş,2013 model 70.000 TL civarında da araçlar var.Sizce 2. el değerleri yılına ve km'sine göre nasıl gözüküyor?
valla 70 bin TDI elegance DSG ise çok uygun. ama biraz sahinden.com sitesinden baktığıma göre fiyatlar rayına oturmamış, herkes ayrı telden çalıyor. bunda Skoda'nın da satarken aksesuarlı satmasının payı var elbet. ama örneğin http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-konfor-arayanlara-196169548/detay bu ilandaki 70 binken
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-hatasiz-elegance-cam-tavanli-dizel-otomatik-191508296/detay
bu ilandaki daha yüksek km araç neden daha pahalı (cam tavan 3-4 bin etkilesin)
sıfır arabalarda bile zaman zaman hile hurda varken 2. el çok iyi araştırılarak alınmalı bence.
-
TDI çekme-çekmeme mevzusunda Mert'e katılıyorum. Ortalama bir kullanıcı iseniz A7 dizel performans konusunda sıkıntı yaratmaz.
1.4 tsi 140'lık falan bir araca alıştıysanız sizi tatmin etmeyebilir.
Her zaman dediğim gibi; biz tsi kullanıcılarında ister istemez sürekli ortalama tüketime bakma takıntısı oluşuyor. TDI aracım olsaydı surekli gözüm ibrede olmaz, habire ne yaktım diye kontrol de etmezdim.
-
bugüne kadar araban nasıl memnun musun sorusuna şu şekilde yanıt veriyordum. oldukça memnunum hele özellikle uzun yolda dağ bayır tırmanırken inanılmaz rahat.
Ancak sizin yorumu görünce oldukça şaşırdım doğrusu.
özellikle uzun yolda hızlı gideyim dediğimde beni geçen arabalar genellikle daha üst segment ve motor araçlar olabiliyor.
Walla ben araçları sürdüğüm için yazdım kendi aracımla zaten kıyaslayamıyorum ama 1,2 tsi optimal dsg var arkadaşımız şimdi ilanda satıyor. 1,4 tsi full almak için 1 aylık 2 tdi araç aldık arkadaşlara ikisini de test ettim dizellerin dağda düz vs. 1,2 tsi dsg çok daha iyi gidiyor dediğim gibi belki motor yeni diye daha açılmadığından olabilir pek sanmıyorum bunu da ekleyeyim. Şunu da diyeyim a5 tdi olan bir arkadaşımız vardı 2009 golf 1,4 tsi trendline bir diğer arkadaşımızla atışıyordu arabaya baya fark attığını söylüyordu. A5 tdi nin sahibi de abi deli gidiyor diyordu tsi, ne zaman derseniz 2011 lerde. Şunu da diyeyim arabayı lütfen alırken satmak için almayın keyifle binmek için alın ben şimdiki arabamdan o kadar memnunum ki anlatamam yani arabayı sürmek için bazen iş bitse de arabayla eve gitsem diyorum o kadar seviyorum ki eski arabam süperb di onada hayrandım ama bu bi başka hızlanmasına hayranım keşke ilk kalkışta pati çekme olayı daha az olsaydı tadından yenmezdi.
-
TDI çekme-çekmeme mevzusunda Mert'e katılıyorum. Ortalama bir kullanıcı iseniz A7 dizel performans konusunda sıkıntı yaratmaz.
1.4 tsi 140'lık falan bir araca alıştıysanız sizi tatmin etmeyebilir.
Her zaman dediğim gibi; biz tsi kullanıcılarında ister istemez sürekli ortalama tüketime bakma takıntısı oluşuyor. TDI aracım olsaydı surekli gözüm ibrede olmaz, habire ne yaktım diye kontrol de etmezdim.
Dediğine katılıyorum bende eski süperb II TSİ kullanıcısı olarak şehir içinde 9 lt yakıyordum. Ama A7 başka şimdi 6,6 - 6,7 şehir içi. Kışında süperb le 10 lt yakıyordum şimdi A7 ile 7,6 - 7,7 yakıyorum. Süperb den sonra artık ibreye bakmıyorum :) ama şunu diyeyim 1450 kğ ramlık ve limuzin gibi bir araba için süperb de az yakıyor. SKODA yı seviyorum ben :)
-
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.
-
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.
fabrika verileri efsanevi değerler. mutlaka erişenler olmuştur ama nerde, ne zaman ve ne şartlarda? :)
şehirdışında fabrika değerlerine yaklaşırsınız ama...
-
Walla ben araçları sürdüğüm için yazdım kendi aracımla zaten kıyaslayamıyorum ama 1,2 tsi optimal dsg var arkadaşımız şimdi ilanda satıyor. 1,4 tsi full almak için 1 aylık 2 tdi araç aldık arkadaşlara ikisini de test ettim dizellerin dağda düz vs. 1,2 tsi dsg çok daha iyi gidiyor dediğim gibi belki motor yeni diye daha açılmadığından olabilir pek sanmıyorum bunu da ekleyeyim. Şunu da diyeyim a5 tdi olan bir arkadaşımız vardı 2009 golf 1,4 tsi trendline bir diğer arkadaşımızla atışıyordu arabaya baya fark attığını söylüyordu. A5 tdi nin sahibi de abi deli gidiyor diyordu tsi, ne zaman derseniz 2011 lerde. Şunu da diyeyim arabayı lütfen alırken satmak için almayın keyifle binmek için alın ben şimdiki arabamdan o kadar memnunum ki anlatamam yani arabayı sürmek için bazen iş bitse de arabayla eve gitsem diyorum o kadar seviyorum ki eski arabam süperb di onada hayrandım ama bu bi başka hızlanmasına hayranım keşke ilk kalkışta pati çekme olayı daha az olsaydı tadından yenmezdi.
işte o zaman 4 çekerler tadından yenmez,
-
Dediğine katılıyorum bende eski süperb II TSİ kullanıcısı olarak şehir içinde 9 lt yakıyordum. Ama A7 başka şimdi 6,6 - 6,7 şehir içi. Kışında süperb le 10 lt yakıyordum şimdi A7 ile 7,6 - 7,7 yakıyorum. Süperb den sonra artık ibreye bakmıyorum :) ama şunu diyeyim 1450 kğ ramlık ve limuzin gibi bir araba için süperb de az yakıyor. SKODA yı seviyorum ben :)
Superb'deki motor eski teknoloji olarak doğal olarak yeni nesil TSI motorlara göre fazla yakıyor, üstüne MQB platformundaki ağırlık azalmasını da kattığınızda arada ciddi fark oluyor. Aynı şekilde yeni nesil TDI motorda da ciddi tüketim düşüşü var, dolayısıyla her halukarda tüketim karşılaştırmasında TDI-TSI kıyası ve sonucunda artık dizel almanın avantajı kalmadı gibi bir argümanın da doğruluğu yok. Yine her zaman söylediğim gibi genel olarak benzinli motorların fabrika tüketim verilerinden sapma yüzdesi dizel motorlara göre daha fazladır; TSI özelinde durum daha belirgindir. Tampon-tampona trafikte TSI motorun tüketim sapması TDI motorun tüketim fazlasından fazla olacaktır; aynı şekilde uzun yolda 130 km./saat üzeri hızlarda da tüketim sapması TSI da daha fazla olacaktır. Bunu geçmişte hem dizel hem de benzinli araç kullanmış biri olarak yazıyorum. TSI motorda 4,9 litre de 22 litre de ortalama tüketim görmüşlüğüm var Ankara içinde; uzun yolda ise 5,5-6 arası ve 13,4 litre ortalama görmüşlüğüm de var...
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.
Bırakın fabrika verisini kullanıcı değerleri bile çoğu zaman objektif değil ne yazık ki. Bazı kişiler ne yazık ki "kasarak" elde ettikleri düşük tüketim değerlerini normal tüketim değerleri ve hatta şehir içi sürekli tüketim değerleri gibi lanse ederek potansiyel kullanıcıları fazlasıyla yanlış bilgilendiriyorlar. Kullanıcıların %90'ı, özellikle de benzinli araç kullanıcıları her nedense her zaman elde ettikleri minimum tüketim değerlerini verirken elde ettikleri maksimum tüketim değerlerini paylaşmaktan imtina ediyorlar...
-
Bırakın fabrika verisini kullanıcı değerleri bile çoğu zaman objektif değil ne yazık ki. Bazı kişiler ne yazık ki "kasarak" elde ettikleri düşük tüketim değerlerini normal tüketim değerleri ve hatta şehir içi sürekli tüketim değerleri gibi lanse ederek potansiyel kullanıcıları fazlasıyla yanlış bilgilendiriyorlar. Kullanıcıların %90'ı, özellikle de benzinli araç kullanıcıları her nedense her zaman elde ettikleri minimum tüketim değerlerini verirken elde ettikleri maksimum tüketim değerlerini paylaşmaktan imtina ediyorlar...
Tercihlerinin en iyi olduğunu sanal ortamda ıspatlamaya çalışıyorlar sanırım :)
Paylaşılanlar çok farklı ama dizelle benzin arasında %50 farkediyor km başına sanırım.Tabiki octavia olarak söylüyorum.
Araba tercihi kişinin şahsi ihtiyaçlarını iyi düşünmesiyle tercih sebebini ortaya koymalı sanırım.Kullanım şeklinden, yapılan mesafeye kadar birçok ihtiyacı iyi belirleyip şeçim yapmak lazım.Sanırım bende dizele doğru gidiyorum gibi.İlk başta veridğim para çok dokunmuyorda sonra her benzin istayonuna giriş beni etkiler gibi :)
Şimdi artık iyi bir 2. el mi yoksa sıfır mı almak lazım, 2. eli iyi araştırarak bakıcam.
-
Tercihlerinin en iyi olduğunu sanal ortamda ıspatlamaya çalışıyorlar sanırım :)
Paylaşılanlar çok farklı ama dizelle benzin arasında %50 farkediyor km başına sanırım.Tabiki octavia olarak söylüyorum.
Araba tercihi kişinin şahsi ihtiyaçlarını iyi düşünmesiyle tercih sebebini ortaya koymalı sanırım.Kullanım şeklinden, yapılan mesafeye kadar birçok ihtiyacı iyi belirleyip şeçim yapmak lazım.Sanırım bende dizele doğru gidiyorum gibi.İlk başta veridğim para çok dokunmuyorda sonra her benzin istayonuna giriş beni etkiler gibi :)
Şimdi artık iyi bir 2. el mi yoksa sıfır mı almak lazım, 2. eli iyi araştırarak bakıcam.
ben arabamı ilk aldığımda şu soruları düşündüm önce:
yılda 15bin km'den fazla yapar mıyım?
ne kadar geniş bir araç olsun?
otomatik vites zorunluydu benim için.
sizin gibi ilk alışta daha fazla para verip depoyu doldururken rahat etmek
elbette bir çok kriter daha var ve bunların bir çoğu kişisel yorumlara açıktır. İçiniz ve cebiniz hangisine siniyorsa onu alıyorsunuz.
Aracımı aldıktan sonra 15bin yaparım derken 20binden fazla yapmaya başladım (bu rakam daha da artıyor), bagaj zaten hangar gibi her görenin ağzı açık kalıyor :)
-
Skoda Yeti 1.2 TSİ DSG vardı annemde. Inanın bana arabaya benzin yetiştiremiyoduk ve araç biraz hantaldı çünkü 1.2 motor kasaya hafif kalıyodu
Eminim ki aynısı Octaviada yaşarsınız. Kim ne derse desin 1.2 tsi bu kasaya hafif
1.4 iyi gider ama 1.2 az
1.6 tdi ise gez gez bitmiyor :)
Seçim sizin
Ama benzin alcaksanız 1.4 alın bari... Bunu dikkate almanızı öneririm
-
https://onedrive.live.com/redir?resid=9C80652D8F633352!17406&authkey=!ADsj-vkDCZT25zw&ithint=file%2cxlsx (https://onedrive.live.com/redir?resid=9C80652D8F633352!17406&authkey=!ADsj-vkDCZT25zw&ithint=file%2cxlsx)
Güncel otomobil, akaryakıt ve vergi değerlerini girerek yukarıdaki linkteki hesaplamadan yararlanabilirsiniz. Tablo yapısını ve formüllerini bozmamaya dikkat edelim.
Şehir içi kullanımı için; nispeten küçük ebatlı, hafif yapılı, düşük silindir hacimli dizel veya hibrit araçlar idealdir diye düşünüyorum
Şehir içinde çok kısa mesafelerde, özellikle kışın soğuk havalarda otomobil kullanıyorsanız dizel avantaj kaybeder. Dizel motor ısınıncaya kadar normal değerlerden biraz daha fazla akaryakıt yakar.
Eğer sürekli şehir dışı kullanımınız varsa dizel ve benzinli motorlar birbirine yakın tüketim değerleri sergilerler.
Şehir içi ve şehir dışı senaryolarına göre fabrikanın verdiği akaryakıt tüketim değerlerini tabloda yerine yazarak dizel mi, benzinli mi tercihini kabaca yapabilirsiniz.
-
1.4 tsi var bizde tekirdağdan izmite gittik 1 ay önce 110 a sabitledim aracı istanbulda gişe köprü trafiği dahilinde yakıt tüketimi 5.4 tü .. şehir içi kullanımlarımda 50 km yol yapıyorum çarşıda dolaşarak 6.5 filan çıkıyor araç 13bin kmde şuan ve çok memnunum yakıtından ve performansından .. ben alırken şöyle düşünerek aldım dizel ile benzin arasındaki bakım fiyatlarının farkı dizele göstermen gereken önem titizlilikten sıkılmıştık artık ve aradaki vergi farkıda göz önüne alınmalı..
-
PErf olayına değinirsek TDI alara artık yazılım yapılabiliyor ve manuel-DSG olmasına gör 130-150hp 280-310nm arasında güçler alınabiliyor.
Yüksek perf isteyen için TDI ın perf sorunu bu şekilde ortadan kalkabilir.
1.2 ile 1.6 vergi olayına gelirsek arada sadece 400TL lik bir fark var. Bunun amortismanını çok da hesaplamaya gerek yok.
2. elde illa ki dizel daha pahallıya satılır, bunun yanında satış süresinin kısalığını da hesaplamak da yarar var.
Bir arkadaşımız önemli olan araçtan keyif almak demiş. Çok katılıyorum. Ben çoğu benzinli araçta gözüm yakıt göstergesinde iken, pedalı halıya yapıştıramazken bu zevki nasıl alacağım? Ama TDI da gazı köklesem de en fazla göreceğim tüketim 7-8lt olacaktır.
Dediğim gibi bence sizin tercihiniz TDI ile 1.4TSI arasında olmalı. NEdeni basit. TSI ların yakıtı arasında çok büyük fark yok ama 1.4TSI peff olarak 1.2 den kat kat üstün. Durum böyle iken 1.2TSI tercih etmek benim düşünceme göre yanlış. Aradaki 6bin tl lik farkı kendi koşullarınıza göre ne kadar zamanda amorti edeceğinizi hesaplayıp ona göre karar verin.
-
Eğer 4 sene binip satacaksanız birde arabayı alırken kredi çekip borca girecekseniz kesinlikle TSI alın derim.Alıp uzun süre 5-6 sene binicem peşin para alıcam derseniz o zaman TDI almak daha mantıklı bu kriterleride unutmayın.
1.2 TSI küçümsenecek bir araba değil bi önceki sayfada arkadaşın dediğine katılıyorum performans olarak tatmin edici bir motor ara hızlanmaları vs gayet güzel.Arkadaşımın golf 7 1.2 tsı arabası ile 1-2 kere ışıklarda kalktık ben anca 3.vitese attıktan sonra boy boy fark açabildim ki bu beni bayağı şaşırtmıştı.
Aynı şekilde başka bir arkadaşım 1.4 tsı passat ile 1.2 tsı jettayı karşılaştırmışlar.Otobanda denedik dediler öyle ama aman bi fark olmadı hatta passatçı arkadaş tamponumdan ayrılmadı demişti.
Dediğim gibi kriterleri iyi değerlendirmek lazım fabrika verilerinede pek güvenmeyin derim benzinli aşırı beslemeli arabalarda 5 lt de yaktırırsın 15 lt de yaktırırsın tamamen ayağına ve trafik koşullarına bağlı.Amasya gidi bi yerde çok trafik olacağını sanmam 7,5 lt nin üzerine çıkacağını pek sanmıyorum :)
-
Ben kıyaslamaya girmeyeceğim. Diğer birçok arkadaşında söylediği gibi mutlulukla bineceğiniz aracı kendiniz seçin. Ancak yıllık raakamları da çok göz önünde bulundurmayım. fb1907 Adem arkaddaşımın da söylediği gibi bindiğinizde mutlu olacağınız aracı seçin. Şimdi gelelim değerlendirmeye. Uzun süredir TDI kullanan birisi olarak en kendi adıma artık benzinli araca binemiyorum. Önceki gün sırf denemek için Konya - Ankara arasında sabırla 100 km. sabit hızda denedim. Kış lastikleri ve havanın soğuklluğunun da etkisi ile sadece şehirler arası 3,6 ortalama elde ettim. Hangisini seçerseniz seçin şimdiden hayırlı olsun.
-
Yetinin 1.2 si ile kesinlikle karşılaştırmayın ki 1.2 tsı şuanda dizel octavia ya göre çok daha performanslı,eger yahu dizele gerek yok boşuna o kadar para yatırmıyım derseniz benzinli alın ama yok ben dizel almak istiyorum derseniz dizel alın.
-
Yeni nesil 1.2 Tsi'yi nedense çoğu arkadaş önermemiş, bence şu anda piyasa da ki yakıt/performans olarak dizele direk rakip bir motor. Bundan önce ki hemen hemen tüm araçlarım dizeldi, uzun zaman sonra benzine geçtim, iyi ki de geçmişim, sessiz, performanslı, yakıt tüketimi düşük. Uzun yolda ortalamam 5.5-6 LT, şehir için 7-7.5 LT, motor çok canlı, 1.4 kafadan 2 lt farkediyor, hem şehir içi, hem şehir dışında, bence hiççç gerek yok, hem alırken fazla para, hem yakıt tüketimi fazla, hem vergisi fazla. Şu an ki şartlarda en mantıklı motor...Kesinlikle pişman olmazsınız...
-
Kadir Hocam; 1.2TSI perf olarak fena değil ama yaptığınız karşılaştırmalarda şöyle bir fark var. Bildiğim kadarıyla 1.2 TSI GOlf ve Jetta bahsettiğiniz kapışmada adı geçen Passat ve Sizin aracınızdan hafifler. Bu durumda özellikle düşük hızlardaki gidişte çok da fark olacağını sanmam. Yine bildiğim kadarıyla Passat eğer eski nesil TSI değilse 122hp. Yani jetta ile aralarında hem ağırlık farkı far hem de beygir farkı yaklaşık 15. Evet az bir değer değil 15hp ama 1.2TSI A7 ile 1.4TSI A7 arasında bu fark tam 35hp.
Amacım 1.2TSI alan arkadaşları eleştirmek veya kötü tercih yaptıklarını belirtmek asla değil. Dediğim gibi herkesin kendi tercihi, zevki, bütçesi ayrı.
Benim düşünceme göre ben ekonomi yapmak istiyorsam ve aradaki maliyet farkı benim için önemli değilse o zaman tercihim %100 dizel olur. Ancak aradaki fark benim için önemli ise, farkı amorti etme süresi 4-5 yıl veya daha çok ise o zaman tercihim benzinliden yana olurdu. Bu durumda da işin içine araçtan alacağım zevk girer. Benzinli alacağıma göre, dizelden fazla yakacağım kesin, o zaman keyfime bakıp 140hp lik üniteyi alırım. Aracın verdiği güç ve hissiyat aradaki 1,5-2lt lik tüketim farkına da değer.
Benim gözümde 1.2TSI çok ortada. Ne dizelle ölçüşebilecek kadar tutumlu ne de benzinli keyfi verecek kadar güçlü.
-
arkadaşlar her şey para ile kıyaslamayın sürüş zevki çekiş kullanım zevki olarak 1,6 tdı ya da 1,4 tsı.... satmak mesele olduğunda ise 1,6 en çabuk satılanı. insanlarda dizel algısı var bizler gibi formlarda araştıran kadar kafasında sadece dizel algısı olan yüzlerce insan var bir de aradaki fark sanki satarken konulmuyor gibi düşünülüyor 2, el fiyatlarda ona göre şekil alıyor. .şimdi artık yeni dizel ve benzinli motor bakım fiyatları hemen hemen aynı çünkü ikiside tubo beslemeli motor.yani paran hangisine yeterse onu al tek fark dizel ilk çalıştığında biraz sesli daha sonra çok keyifli bir sürüş var.
-
Birde oturduğunuz yer de çok önemli mesela ben erzurum da oturuyorum yılın bir çoğu soğuk ve kışın sert - 25 leri gören bir memleket arabaların çoğu dışarıda kalıyor. Çok sert geceden sonra sabahları bakıyorum dizel araçlar tam bir kabus oluyor yolda kalanlar arabası çalışmayanlar araba ısınsın diye bekleyenler birde dizel benzinliye göre daha geç ısınıyor özellikle kış aylarında doğuda ısınmak çok önemli zaten soğuk birde geç ısınınca araç çoluk çocuk mahvoluyor. Anladığım kadarıyla çok soğuk motor dizelde daha çok yakıyor, bu sefer dizelin hiç mantığı kalmıyor.
Kışın benim arabamın tek sıkıntısı var bence o da arabaya az yükleniyorsun hemen pati çekmeye başlıyor. Kışın arabayla hızlanmak zulüm oluyor anlayacağınız. Kötü kötü arabalar bakıyorsun ışıklardan kalkarken bastı gidiyor sen eşiniyorsun lastiklerimde çok iyi onuda diyeyim :)
Birde yeti ile octavianın 1,2 tsi sini karşılaştırmayın yanılırsınız. Yeti 100 kg dan daha fazla ağır rüzgar direnci iyi değil mesela octaviayla ben boşa attınca yetiden çok daha az yavaşlıyorum sürtünme kuvveti falan çok iyi. Zaten fabrika verileri de kıyaslanmayacağını gösteriyor hem yakıt açısından hemde hızlanma açısından. Bende bir ara yeti alacaktım sonradan arabayı sürünce vazgeçtim.
-
2200 km dir 1.2 tsi dsg elegance kullanmaktayim. Genelde araci sakin kkullanirim. Ankara da trafiksiz akan yolda 5-5.5 lt , dur kalk sıkışık trafikte 6,5-7 lt yakiyorum. Motor kullanim aliskanliginiza gore yakiyor. Dip gaz ani hizlanma ile araba kullanıyorsanız 10 lt altina düşmez bu motor. Ben alirken 8000 tl fark vardi dizelle arasinda. Butce yuzunden dizele pek bulasamadim. En buyuk korkum arac sollamalarda ani hiz gerektiren durumlarda beni sıkıntıya düşürür müydü, motor performansi o kadar iyi ki hic bir sıkıntı çıkarmadı. Bundan once dizel kullandigimdan Sessiz motor da ayri guzel oluyor.
Yillik km niz ve butcenize gore kafaniza yatan araci alin. Hangisini alirsaniz alın pisman olmazsınız.
-
Birde oturduğunuz yer de çok önemli mesela ben erzurum da oturuyorum yılın bir çoğu soğuk ve kışın sert - 25 leri gören bir memleket arabaların çoğu dışarıda kalıyor. Çok sert geceden sonra sabahları bakıyorum dizel araçlar tam bir kabus oluyor yolda kalanlar arabası çalışmayanlar araba ısınsın diye bekleyenler birde dizel benzinliye göre daha geç ısınıyor özellikle kış aylarında doğuda ısınmak çok önemli zaten soğuk birde geç ısınınca araç çoluk çocuk mahvoluyor. Anladığım kadarıyla çok soğuk motor dizelde daha çok yakıyor, bu sefer dizelin hiç mantığı kalmıyor.
Kışın benim arabamın tek sıkıntısı var bence o da arabaya az yükleniyorsun hemen pati çekmeye başlıyor. Kışın arabayla hızlanmak zulüm oluyor anlayacağınız. Kötü kötü arabalar bakıyorsun ışıklardan kalkarken bastı gidiyor sen eşiniyorsun lastiklerimde çok iyi onuda diyeyim :)
Birde yeti ile octavianın 1,2 tsi sini karşılaştırmayın yanılırsınız. Yeti 100 kg dan daha fazla ağır rüzgar direnci iyi değil mesela octaviayla ben boşa attınca yetiden çok daha az yavaşlıyorum sürtünme kuvveti falan çok iyi. Zaten fabrika verileri de kıyaslanmayacağını gösteriyor hem yakıt açısından hemde hızlanma açısından. Bende bir ara yeti alacaktım sonradan arabayı sürünce vazgeçtim.
asr ye rağmen patinaj mı çekiyor?...
-
Eğer 4 sene binip satacaksanız birde arabayı alırken kredi çekip borca girecekseniz kesinlikle TSI alın derim.Alıp uzun süre 5-6 sene binicem peşin para alıcam derseniz o zaman TDI almak daha mantıklı bu kriterleride unutmayın.
1.2 TSI küçümsenecek bir araba değil bi önceki sayfada arkadaşın dediğine katılıyorum performans olarak tatmin edici bir motor ara hızlanmaları vs gayet güzel.Arkadaşımın golf 7 1.2 tsı arabası ile 1-2 kere ışıklarda kalktık ben anca 3.vitese attıktan sonra boy boy fark açabildim ki bu beni bayağı şaşırtmıştı.
Aynı şekilde başka bir arkadaşım 1.4 tsı passat ile 1.2 tsı jettayı karşılaştırmışlar.Otobanda denedik dediler öyle ama aman bi fark olmadı hatta passatçı arkadaş tamponumdan ayrılmadı demişti.
Dediğim gibi kriterleri iyi değerlendirmek lazım fabrika verilerinede pek güvenmeyin derim benzinli aşırı beslemeli arabalarda 5 lt de yaktırırsın 15 lt de yaktırırsın tamamen ayağına ve trafik koşullarına bağlı.Amasya gidi bi yerde çok trafik olacağını sanmam 7,5 lt nin üzerine çıkacağını pek sanmıyorum :)
Burda şirketin işi bitti ankaraya taşınıyorum.Arabayıda kendi arabamı 40.000 TL civaında satıp geri kalanı kredi ile olacak sanırım.TSI alırsam geriye faiziyle bilikte 30.000 kalıyor ayda 2500 TL'ye 12 ayda bitiririm diye düşünüyorum.TSI performansıyla ilgili bir sorun olcağını düşünmedim.Zaten ben eşim ve beklediğimiz ikizlerimizle güvenli bir yolculuktan başka birşey çok düşünmüyorum ki burda octavia onu verecek bir otomobil.
7-8000 TL fark olsaydı TDI'y kesin alırdım ama 13000 TL büyük bir fark.Yılda 15-20.000 yaparsam belkide daha az kesinlikle TSI ama işte yol bu belli olmaz.Mesleğimiz bile yol mühendisi :) teşekkürler
-
dostum dizel al. mal sahıbı oluyorsun bu amortı etme olaylarına sacma gozle bakıyorum satarken sankı benzınlı fıyatına satacaksın. bak bunu da bugun yaptım sen hesapla.
araç 4000 km de yanı daha 2 aylık araba gıderek daha da dusecek.,,
(http://i.hizliresim.com/ZAB7Gg.jpg)
-
Kadir Hocam; 1.2TSI perf olarak fena değil ama yaptığınız karşılaştırmalarda şöyle bir fark var. Bildiğim kadarıyla 1.2 TSI GOlf ve Jetta bahsettiğiniz kapışmada adı geçen Passat ve Sizin aracınızdan hafifler. Bu durumda özellikle düşük hızlardaki gidişte çok da fark olacağını sanmam. Yine bildiğim kadarıyla Passat eğer eski nesil TSI değilse 122hp. Yani jetta ile aralarında hem ağırlık farkı far hem de beygir farkı yaklaşık 15. Evet az bir değer değil 15hp ama 1.2TSI A7 ile 1.4TSI A7 arasında bu fark tam 35hp.
Amacım 1.2TSI alan arkadaşları eleştirmek veya kötü tercih yaptıklarını belirtmek asla değil. Dediğim gibi herkesin kendi tercihi, zevki, bütçesi ayrı.
Benim düşünceme göre ben ekonomi yapmak istiyorsam ve aradaki maliyet farkı benim için önemli değilse o zaman tercihim %100 dizel olur. Ancak aradaki fark benim için önemli ise, farkı amorti etme süresi 4-5 yıl veya daha çok ise o zaman tercihim benzinliden yana olurdu. Bu durumda da işin içine araçtan alacağım zevk girer. Benzinli alacağıma göre, dizelden fazla yakacağım kesin, o zaman keyfime bakıp 140hp lik üniteyi alırım. Aracın verdiği güç ve hissiyat aradaki 1,5-2lt lik tüketim farkına da değer.
Benim gözümde 1.2TSI çok ortada. Ne dizelle ölçüşebilecek kadar tutumlu ne de benzinli keyfi verecek kadar güçlü.
Belirttiğim gibi ben eşim ve inşallah beklediğimiz ikizimizle güvenli bir yolculuk yapmak.Bu koşulda 1.2 TSI bana yeter sanırım. 1.4 TSI'a girmektense yakıt,vergi ve satış fiyatı olarak göze aldığımda 1.6 TDI'ı tercih ederim.Teşekkürler
-
Siz kararinizi vermissiniz hayirli olsun diyelim
Ancak sunu tekrar belirtmek istiyorum. 1.2 tsi perf li bir arac degil. Evet motor hacmine gore guzel isler yapiyor ama perf olarak 1.6 hacimli armosferik araclardan bir nebze daha iyi. tabii 1.2 diince insanlar atmosferik 1.2 ye gore referans aliyorlar ve turbo sayesinde gelen tork onlara arac cok perf li hissi veriyor.
surus guvenligine gelirsek ben ztn perfli araci ucmak kacmak milletle yarismak icin tavsiye etmiyorum. ama oyle anlar geliyor ki aracin cok seri hizlanmssi gerekiyor veya yolda izde luzumsuz birinden arayi acarak uzaklasmaniz getekiyor. iste bu durumda guclu aracin guvenlige cok katkisi var. 1.2tsi ile 1.4 arasinda fiyat ve yakit olarak ucurumlar yok ama perf olarak var. Ayrica 2.elde tercihi de unutmayin. o nedenle ben hala dizel degilse 1.4 olsun diyorum
-
ama oyle anlar geliyor ki aracin cok seri hizlanmssi gerekiyor veya yolda izde luzumsuz birinden arayi acarak uzaklasmaniz getekiyor.
acaba bu lüzumsuz biri kim :)
-
asr ye rağmen patinaj mı çekiyor?...
Evet zaten asr pati çektikten sonra devreye giriyor ve arabanın gazını kesiyor , asr olmazsa zaten sürmek eziyet olur bir gün hanımı işten aldım eve giderken dur dedim bir de asr yi kapatayım nasıl olacak diye kapatmaz olaydım görmeniz lazımdı bir gün video çekersen atarım size ...
-
benim araç şimdiye kadar 1 kere filan patinaj çekmiştir. yol buzluysa olay ayrı ama normal şartlarda patinaj çekmiyor.
-
benim araç şimdiye kadar 1 kere filan patinaj çekmiştir. yol buzluysa olay ayrı ama normal şartlarda patinaj çekmiyor.
Abi bırak buzu altımda kış lastiği var hemde yeni karı buz boş ver az ıslak olsun kalkışta yükleneyim aşırıda değil hemen pati çekiyor araba. Arkadaşımda 1,2 tsi var dsg demiştim zaten bir gün geldi ona çok dedim googyear al diye dinlemedi gitti petlas aldı neyse geldi canı sıkkın dedim ne oldu yaw dedi seni dinlemedim araba kar yağmadığı halde pati çekiyor biz bakalım bu kışı nasıl atlatacaz diye bende kızdım beni dinlemezsen böyle olu diye sonra baktım ben ondan beterim şimdi anladım ki birden torku veriyor ondan araba patiye düşüyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-sahibinden-sifir-ayarinda-octavia-195644234/detay
İlandaki araba isteyen olursa araç hakkında sormak istedikleriniz samimiyetle cevap verecektir. Hadi hayırlı akşamlar.
-
Burda şirketin işi bitti ankaraya taşınıyorum.Arabayıda kendi arabamı 40.000 TL civaında satıp geri kalanı kredi ile olacak sanırım.TSI alırsam geriye faiziyle bilikte 30.000 kalıyor ayda 2500 TL'ye 12 ayda bitiririm diye düşünüyorum.TSI performansıyla ilgili bir sorun olcağını düşünmedim.Zaten ben eşim ve beklediğimiz ikizlerimizle güvenli bir yolculuktan başka birşey çok düşünmüyorum ki burda octavia onu verecek bir otomobil.
7-8000 TL fark olsaydı TDI'y kesin alırdım ama 13000 TL büyük bir fark.Yılda 15-20.000 yaparsam belkide daha az kesinlikle TSI ama işte yol bu belli olmaz.Mesleğimiz bile yol mühendisi :) teşekkürler
Kredi işin içine girdi mi durumlar değişiyor birde bebek bekliyormuşsunuz üstelik o yüzden bence fazla zorlamaya gerek yok diye düşünüyorum TSI size hayli hayli yetecekdir :) Bu arada şimdiden Allah analı babalı büyütsün:ok:
Birde video ekliyeyim ortalık kızışsın :D :D
TSI octavia manuel üstelik :)
[YOUTUBE]8uRHwo__kco[/YOUTUBE]
-
Yav bu videolar mobilden girdiğimde neden görünmüyor? "Borked" yazıyor, var mı bir çözümü?
-
Video detraylarını okumadım ama yanlış görmüyorsam aynı anda çekilmemiş :)
TDI sıcaklığı 0 derece gösteriyor TSI -4,5 derece
-
Bende DSG ile manuel vites arasında ki farkı gösteren bir video koyayım bari ama tabi burada sürücü (manuel vites için konuşuyorum) çok önemli birde lastiklerin durumu.
[YOUTUBE]XV6WuPoUnTI[/YOUTUBE]
Birde yaza doğru chip attırmayı düşündüğüm için bir video paylaşayım :)
[YOUTUBE]uwh6Jlvf8ts[/YOUTUBE]
-
Tsi i bilmem ama TDI a yazilim sart
-
:ok:Yıllık 20 bin km icin dizel alın derim, ben 10-15 bin yapmama ragmen dizeli tercih ettim, cünkü genel resme baktığın zaman dizel daha mantıklı, Fabia I TDI ımı daha büyük arac olsun diye 180 bin km de satıp, az binerim öz binerim diye Golf benzinli almıstım, sonrasında benzinli Auris ve sonunda dizele geri döndüm, kürkçü dükkanına:)
Bu is biraz kişilikle, yaşam tarzıylada alakalı, beni dizel mutlu ediyor, benzinlide sanki paramın bir kısmını benzin istasyonu sahibine bırakmıs gibi hissediyorum,(ağır bir benzetme olmasın, yanlış anlamayın lütfen ama kiralık evde oturmak gibi aynen(verdiginiz paranın size geri dönüsü imkansız)), bos zamanında 30-40 km lik bir yere hadi çay icmeye gidelim demeden önce bile düsünüyosun, icecegim bi cay icin 30tl lik benzine vermeye gerek yok diyosun, ama dizel olsa rahat rahat geziyorsun, yada hadi haftasonu safranbolu evlerini görüp gelelim dediginde benzine verdigin para gözüne geliyor, biri 100 yakacaksa biri 150 yakıyor, e bu tarz rahat gezmeleri sürekli yapıncada aylık 500-600 tl benzin parası vermek beni rahatsız ediyor, bunu 1 ay yapıyorsun, 2 ay yapıyorsun sonrasında az yapmaya baslıyorsun, buda yasam tarzını bile etkiliyor,
Aradaki fark konusuna gelirsek; zaten kredi cekeceksin aradaki fark dahada artacak konusuna ben pek katılmıyorum, dizelin ekonomisi o farkı karşılıyor zaten, ben Golf u alırken cok hesap ettim, cogu kisi değmez 1.2 tsi ile aynı beygir vergi avantajı, sessiz vs derken, genel resme baktığımda dizel kararı verdim, ben aldığımda(bir bucuk sene önce) 1.6 tdi ile 1.2 tsi arasındaki fiyat farkı 12 bin tl idi, simdi fark 15 bin tl, aldıgın ürün bilinmeyen bir ürün degil, gecmisi daha eski olan bi ürün, yani örnekde görüldügü gibi değer kazanmaya devam ediyor, kredi bile çeksen aradaki farkı karsılıyor zaten.
Uzun lafın kısası, uzun vadeli bineceksen dizel al, 2-3 sene sonra degistirebilirim dersen benzinlide alabilirsin,
Benzinli olursa; 1.4 mü? 1.2 mi olayında size katılıyorum, bende 1.2 yi tercih ederdim, fark vereceksem dizel olsun derdim.
Bebisler icinde simdiden tebrik ederim. Allah analı babalı büyütsün.
-
+1 hislerime Tercüman
-
Birde oturduğunuz yer de çok önemli mesela ben erzurum da oturuyorum yılın bir çoğu soğuk ve kışın sert - 25 leri gören bir memleket arabaların çoğu dışarıda kalıyor. Çok sert geceden sonra sabahları bakıyorum dizel araçlar tam bir kabus oluyor yolda kalanlar arabası çalışmayanlar araba ısınsın diye bekleyenler birde dizel benzinliye göre daha geç ısınıyor özellikle kış aylarında doğuda ısınmak çok önemli zaten soğuk birde geç ısınınca araç çoluk çocuk mahvoluyor. Anladığım kadarıyla çok soğuk motor dizelde daha çok yakıyor, bu sefer dizelin hiç mantığı kalmıyor.
Kışın benim arabamın tek sıkıntısı var bence o da arabaya az yükleniyorsun hemen pati çekmeye başlıyor. Kışın arabayla hızlanmak zulüm oluyor anlayacağınız. Kötü kötü arabalar bakıyorsun ışıklardan kalkarken bastı gidiyor sen eşiniyorsun lastiklerimde çok iyi onuda diyeyim :)
Birde yeti ile octavianın 1,2 tsi sini karşılaştırmayın yanılırsınız. Yeti 100 kg dan daha fazla ağır rüzgar direnci iyi değil mesela octaviayla ben boşa attınca yetiden çok daha az yavaşlıyorum sürtünme kuvveti falan çok iyi. Zaten fabrika verileri de kıyaslanmayacağını gösteriyor hem yakıt açısından hemde hızlanma açısından. Bende bir ara yeti alacaktım sonradan arabayı sürünce vazgeçtim.
Buzlu ve karlı yolda ESP kızak görevi görerek daha çokpati ve kayma yapar. ESP yidevre dışı bırakırsanı sorun ortadan kalkacaktır.
Konu başlığı için yorumum ise şu. Çok titiz biri olmamdan dolayı aylarca inceledim ve sonunda İstanbul şehir içi için 1.2 tsi optimal Octavia yerne daha fazla para verip 1.6 elegance dsg rapid aldım ve tüketimden memnunum. Çok yakın mesafe ve soğuk olmasına rağmen ortalamam 6.8-7.1 arasında değişiyor. En ufak uzak mesafeli yolculuklarımda tüketim ort. inanılmaz düşüyor. 1 depo kısa mesafe soğuk mtor ile 650- 715 km arası gidiyorum depodan depoya, 28-32 kuruş arası değişiyor. Bence yeterli ve çok mumnunum
-
Valla bende son depoyu fulledikten sonra 600 km de mazot ışığın Yaktı. Çok mu erken diye düşünüyordum ama bakıyorumki daha hafif rapid de de durum aynı. Çünkü yazın Kayseri'ye 750 km gittim çeyrek depodan fazlası duruyordu. Depo fulleyip şehiriçi ilk defa kullanmak nasip oldu. Valla rapidci senin yazdıklarını okumazsam yarın servise gidiyordum
-
Benzinli araba sıkıntı ya ibreden çok yakıt durumuna bakıyorum ve ibreden daha hareketli yani :)
Dizel öyle mi ? Tabikide hayırr
Gez gez boyna gez bitmiyor :D
-
Buzlu ve karlı yolda ESP kızak görevi görerek daha çokpati ve kayma yapar. ESP yidevre dışı bırakırsanı sorun ortadan kalkacaktır.
Konu başlığı için yorumum ise şu. Çok titiz biri olmamdan dolayı aylarca inceledim ve sonunda İstanbul şehir içi için 1.2 tsi optimal Octavia yerne daha fazla para verip 1.6 elegance dsg rapid aldım ve tüketimden memnunum. Çok yakın mesafe ve soğuk olmasına rağmen ortalamam 6.8-7.1 arasında değişiyor. En ufak uzak mesafeli yolculuklarımda tüketim ort. inanılmaz düşüyor. 1 depo kısa mesafe soğuk mtor ile 650- 715 km arası gidiyorum depodan depoya, 28-32 kuruş arası değişiyor. Bence yeterli ve çok mumnunum
[emoji106] Bunuda cok mantıklı buluyorum,
Gerekirse bi düşük segment alırım ama dizel alırım. Rahat rahat binerim. Araç asli görevi olan taşıtlıgı yapsın. Kapının önünde yatmasın. Bunun sabit bi maliyeti var dimi[emoji5]
-
Buzlu ve karlı yolda ESP kızak görevi görerek daha çokpati ve kayma yapar. ESP yidevre dışı bırakırsanı sorun ortadan kalkacaktır.
Konu başlığı için yorumum ise şu. Çok titiz biri olmamdan dolayı aylarca inceledim ve sonunda İstanbul şehir içi için 1.2 tsi optimal Octavia yerne daha fazla para verip 1.6 elegance dsg rapid aldım ve tüketimden memnunum. Çok yakın mesafe ve soğuk olmasına rağmen ortalamam 6.8-7.1 arasında değişiyor. En ufak uzak mesafeli yolculuklarımda tüketim ort. inanılmaz düşüyor. 1 depo kısa mesafe soğuk mtor ile 650- 715 km arası gidiyorum depodan depoya, 28-32 kuruş arası değişiyor. Bence yeterli ve çok mumnunum
yazdıklarınıza ESP konusunda katılmıyorum. ESP daha çok tutunma sağlar çünkü. bunu da gücü kademeli olarak ererek veya tamamen kısarak yapar. Eğer ESP olmazsa siz olduğunuz yerde patinaj çekip durur lastiklerinizi eritirsiniz. Zaten ESP nin amacı patinajı engellemek.
https://www.youtube.com/watch?v=wR1SSxpKitE
4. dakikadan itibaren izleyebilirsiniz
-
Az önce kırmızı yandı aracımda 550 km yol yaptım 190 tl benzin aldım opetten litresi 4.26 idi. 0.360 yakmış heralde. Şunu diyeyim tüm 550 km boyunca sabah soğuk motorla (-5 ile - 15 derece) 10 km akşam soğuk motorla 10 ve hep basabas gittim motor ısındıktan sonra hep seri kullandım 7.9 yaktı bana göre bu basmaya benzinli motor olarak ve bana verdiği zevle kıyaslanınca bedava.Yani süperb olsa 12 lt civarı yakardı. Birde sanki dizelle arasında o kadar fark var gibi yazıyorsunuz ki anlam veremiyorum kabaca diyeyim octavia tsi 0.350 km rede yaksın dizelde 0.250 km rede yaksın arada 0.100 kuruş oynasın buda ayda 1000 km yapan biri için 100 tl fark demek 100 tl 80 000 tl fiyat verip araba alan biri için fazla olmamalı bence dışarda yemek yesen ailenle 1 seferde veririsin. Yani öyle arabayı kapının önünde yatıyor binemiyorum durumları olmaz oluyorsa bi arabaya 80000 tl vermemeli alan kişi. Ama şurası doğru ibre daha hızlı düştüğü için psikolojik olarak aşırı yaktığı hissi doğuruyor ki açıkcası süperbden sonra ben hiç bakma gereği duymuyorumibreye :)
-
yazdıklarınıza ESP konusunda katılmıyorum. ESP daha çok tutunma sağlar çünkü. bunu da gücü kademeli olarak ererek veya tamamen kısarak yapar. Eğer ESP olmazsa siz olduğunuz yerde patinaj çekip durur lastiklerinizi eritirsiniz. Zaten ESP nin amacı patinajı engellemek.
https://www.youtube.com/watch?v=wR1SSxpKitE
4. dakikadan itibaren izleyebilirsiniz
Aslında bu benim fikrim değil aracı teslim alırken aracın tanıtımında özellikle uyarmışlardı. Buzlu ve kaygan yollarda ve çok dik yokuşlarda devre dışı bırakın diye
-
[emoji106] Bunuda cok mantıklı buluyorum,
Gerekirse bi düşük segment alırım ama dizel alırım. Rahat rahat binerim. Araç asli görevi olan taşıtlıgı yapsın. Kapının önünde yatmasın. Bunun sabit bi maliyeti var dimi[emoji5]
Aynen ancak her markanın da düşük segmentine yönelmek mantıklı olmaz. Ben octi ile rapid arasında dağlar kadar fark bulamadığımdan rapid dizel full donanıma yöneldim. Bunu birde wv de yapardım gerisi bayağı fark ediyor
-
rapidgen ve viperking; sanırim esp ve asr birbirine karıstirildıği icin yanlıs anlama oldu. Zaten esp'yi devre dışı bırakmak mümkün değil.
-
İhtiyacınız neyse onu alın bu saçma konuyu da defalarca açıp durmayın yav işte :) Bol rampa varsa güzergahınızda veya otobanda yardırır giderim diyorsanız dizel alın. Düz bir yerde yaşıyorsanız sakin sakin giderim diyorsanız 1.2 TSI benzinli alın, dizelle aynı yakıyor nerdeyse bu şekilde kullanımda. Hem vergi avantajı da var. Bunların yanında performanslı kullanırım yakması önemli değil diyorsanız 1.4 TSI alın.
-
ESP ve ASR ye gelirsek, sonuçta bilgi veren kişi yanlış bilgi vemiş. Buzlu ve tutunması zor olan her türlü koşulda ne kadar fazla çekiş kotrol sisteminiz varsa hepsini açın derim :)
-
ESP ve ASR ye gelirsek, sonuçta bilgi veren kişi yanlış bilgi vemiş. Buzlu ve tutunması zor olan her türlü koşulda ne kadar fazla çekiş kotrol sisteminiz varsa hepsini açın derim :)
Servislerin neyi ne kadar bildiği tartışılır zaten:)
-
S. a. Herkese iyi akşamlar.
Kardeşimin ricası üzerine aranıza katılıp, dizel benzinli arasında ki farkları tecrübeleri me dayanarak yazmaya çalışacağım yorumlara göz gezdirince duygusallığın ağır bastığını görmekteyim sanırsın dizel motoru olan araç güneş enerjisi ile çalışan araba imiş gibi övüle övüle bitirilememiş daha az yaktığı kesin fakat alırken ödediğiniz astronomik fark ağır bakım maliyetleri ve maalesef ülkemizde 100 bini deviren dizel araçların hele ki 150 binden sonra pert muamelesi gören bir motorun ne kadar al benisi olur o sizin cebiniz ve cesaretinizle alakalı bir durumdan ibaret oluyor ki buna da kimsenin diyeceği bir şey yok. Ben 25 bine aldığım dizel polo mu iki yıl sonra 18 bin 600 zor sattım(araç 150 binde idi:)) bu size bir örnek olsun, şuan 1.2 tsi Octavia var polo ile şehir içi sıcak aylar da 5,5lt yakıyordum bununla 6,2-6,3lt soğuk aylarda ise polo 6,5-6,9lt yakarken Octavia 7 lt yakıyor, her iki araba da günlük rutin 30 km mesafe kat ediyor, işin ince hesabına girince de benzinli aracın daha makul olduğu görülüyor şimdi dizelciler diyebilirler ki benzinli araç almışsın met ediyorsun ama inanın istese idim dizelini de alırdım fakat hani derler ya sütten ağzımız yandı yoğurdu üfleyerek yiyiyoruz:):) son olarak 2014 model 1.2tsi dsg Octavia mı satılığa çıkarttım nedeni kesinlikle çok yakması değil 1.2 tsi daki performans beni bu kadar etkiledi ise; nasip olursa RS' me(2,0 TSİ) sanırım aşık olacağım her şey gönlünüzce olsun hakkınızı helal edin..
-
.....ağır bakım maliyetleri .....
Ben dizel kullanıyorum.Acaba bakımları eksik mi yaptırıyorum.Bir fark göremiyorumda.Ayrıca Lpgli olanlar gibi lpg ayarı,buji kablosu buji bobin gibi masrafları da yok.Uzun vadede Trigeri setine baskı balatalarına da baktım.Astronomik bir fark göremedim.
-
Şimdi hocam şöyle bir durum var;
Dizelin bakımlarının benzinliden pahallı olduğu tamamen bir hurafe. Neden derseniz 2007 yılından bu yana çeşitli marka ve model araçların benzinli ve dizel seçeneklerini kullandım. Bu süreç boyunca araçlarımı yetkili servise emanet ettim. Ve her seferinde özellikle hem dizel hem de benzinli modellerin aynı km deki periyodik bakım fiyatlarını karşılaştırdım. Aradaki far, ama benzinli ama dizel lehine, max 100-250tl arasındaydı.
Dizel bakımlarının ağır olduğu genelde turbo beslemeli dizellerin ülkemize geldiği ilk yıllara dayanır. Bunu nedeni o yıllarda ülkemizde ub motorlara yeterli özenin gösterilmemesidir. Hem turbo araç kullanma gereklerinin bilinmemesi hem de euro-dizel yerine normal mazot kullanımı o motorlarda ağır sorunlara yol açmıştır. Bunun dışında enjektör ve pompa diyebilrsiniz. Ama enjektör ve pompayı bozabilecek koşullar benzinli için de mevcut. Yani risk yine aynı.
Gelelim 2.ele.
Yukarıda bahsettiğim nedenlerden önceleri böyle bir intiba vardı. 100bindeki dizel alınmaz diye. Ama şu an böyle bir durum söz konusu değil. Bilinçli bir kullanıcı tarafından kullanılmış ise dizel motorlar benzinlilerden çok daha dayanaklı ve uzun ömürlü olabilirler. Benim gözlemlediğim kadarıyla da ikinci elde dizel her zaman daha çok tercih ediliyor.
Ben de kendimden örnek vereyim.2007 yılında sıfır olarak aldığım Astra CDTI aracımı 2009 yılıında 100bin km deyken 27Bin Tl ye sattım. Aynı dönemde benzinli Astralar 22-24bintl lerde ilana çıkıyorlardı.
Sakın kimse yanlış anlamasın, bunu dizeli savunmak için yazmadım. Önceki post larımda da dediğim gibi. Herkes kendi koşullarına uygun aracı tercih eder ve o kişi için bu tercih optimum dur. Bizlerin bunu eleştirme hakkı yok. Ancak bazı yanlış sanrıları da düzeltmekte fayda var :)
-
Dizel benzinli hakkında daha yorum yapmak istemiyorum benim düşüncemi anlamışsınızdır sanırım son 2 tane resim yükleyeceğim bu yüklediğim resimlerde 5 - 10 km resini hanıma araba sürmeyi öğretiyorum en az 10 kere falan stop ettirmiştir arabayı kadıracam diye gerisini siz düşünün nasıl sürdügünü araba bağırınca vites değişiyor falan :) bense dikkat ederek sürdüm bu sefer basmadım karma olarak baka bilirsiniz zaten ort. Kmreden anlaşılacağı gibi.
(http://i.hizliresim.com/q3lV1D.jpg)
30 kmre sürdügüm 20 şehir dışı sayılır ama şehir dışı dediğimde şehir içi sizin tem çevre yolu gibi dediğiniz yolda 10 tane tam kırmızı ışık var hepsine yakalandım arabada 4 kişiydik yani boş değildi. Onun resmini unutmuşum ondada 4.9 litre ortalama var ortalama hız 56km yani uzunyol değil karma. Bu güçte bir araba bu verilerle çok yakıyorsa artık söylenecek söz kalmıyor. Hayırlı geceler.
-
Bu "benzin mi dizel mi" konuları cidden baydı
-
Yalnız rampası bol bir yerde yaşıyorsanız kesinlikle 1.2 TSI değil :) 2 gündür Ankaradayım. Hangi rampada kalacaz diye düşünmekten fenalık geldi. Önde kimse yoksa az fazla abanınca gaza sıkıntı olmuyor ama rampa bir yerde arada kaldıysanız, gaza fazlada basamıyorsunuz, turbo devreye girene kadar araba gitsem mi dursam mı diye baya bi düşünüyor :)
-
Yalnız rampası bol bir yerde yaşıyorsanız kesinlikle 1.2 TSI değil :) 2 gündür Ankaradayım. Hangi rampada kalacaz diye düşünmekten fenalık geldi. Önde kimse yoksa az fazla abanınca gaza sıkıntı olmuyor ama rampa bir yerde arada kaldıysanız, gaza fazlada basamıyorsunuz, turbo devreye girene kadar araba gitsem mi dursam mı diye baya bi düşünüyor :)
Bahsettiğiniz olay kesinlikle yaşanmıyor, turbo boşluğu yok denecek kadar az zaten, ben Karadenizdeyim her yer yokuş, kaç defa araba dolu yokuşta durdum kalktım trafikte hiçbir zaman bahsettiğiniz durum olmadı...Sizin araçta belki bir problem vardır.
-
Eski düzen benzinliler performans/ ekonomi konusunda sıkıntılıydı ama şimdiki yeni nesil turbo beslemeli benzinliler tercih edilebilir durumda.
Uzun yolda benzinli ve dizel arası tüketim farkı 1-2 lt yi geçmiyor. Şehir içinde ise, özellikle kışın dizelin ısınana kadar gerçek bir performans ve ekonomi verememesini de hesaba katarsak, bence şehir içi ve kısa mesafeler için dizelin pek bir avantajı kalmıyor.
Tamam aracım az yakıyor, performansı da fena değil. Ancak ayda 3000 km yapan bir insanım, 3 ayda bir 10bin bakımına giriyorum. Benim için dizel çok faydalı oldu.
Ama adam işe servisle gidiyor, haftasonu ya da acil birşey olursa çıkarıyor arabasını, ayda 500 bilemedin 1000 km zor yapıyor. Bu adamın da dizelde ısrar etmemesi lazım.
-
90.000+ km deki dizellerde bakım maliyetleri her zaman daha yüksektir.En basitinden bi enjentörünüz arızalandı kafadan 1000 tl tutuyor.Beniznlide 350-400 tl civarında enjektörler.Buna benzer bir çok örnek verebilirim iş sadece 15-30 binlik rutin bakımlarla bitmiyor :)
-
Bahsettiğiniz olay kesinlikle yaşanmıyor, turbo boşluğu yok denecek kadar az zaten, ben Karadenizdeyim her yer yokuş, kaç defa araba dolu yokuşta durdum kalktım trafikte hiçbir zaman bahsettiğiniz durum olmadı...Sizin araçta belki bir problem vardır.
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.
Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.
-
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.
Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.
Ben DSG için bahsettim, Manuel için yorum yapmayım ama ben dsg de hiç sizin dediğiniz problemleri yaşamadım...Günümüz düşük hacimlilerinde turbo motorlarda şu motor şu kasayı kaldırmaz olayı da hala nasıl kullanılıyor onu da anlamıyorum. 105 hp lik motor, sürekli turbo devrede, niye kaldırmasın? Bu da ayrı tartışma konusu tabi...
-
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.
Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.
O dediğiniz olay turbo lag diye geçiyor.İsterse aracınız 2.0 olsun dik rampalarda yüksek devirde vites atmak lazım.1500 devirde bi üst vitesi yakalarsanız toparlaması biraz uzun sürüyor.Bene genelde dik rampalarda 4000 devir civarında vites atıyorum yoksa dediğiniz olay oluyor.
Alışveriş merkezi olayıda araba benzinli olduğundan dizelle tamamen farklı şanzıman oranları var o yüzden böyle olması çok normal atmosferik olsun turbolu olsun genelde bu durum olur :)
-
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.
Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.
Ağustos ayında tatil dönüşü Ankara yada uğrayalım dedik cad. ismini bilmiyorum ama Ata kuleye çıkarken di sanırım bayağı bi rampa hatta bildiğin bir tepeye çıkıyorduk sanki ,trafikte vardı dur kalk yapıyorduk ama dediğiniz sorun hiç olmadı durduğumuz her noktadan 1250 kğ + 700 kğ biz ve eşyalar üstüne klimanın da açık olmasına rağmen hiç bayılmadan bizi yormadan kedi gibi tırmayala tırmayala çıkıyordu. Yaklaşık 8 aydır araba bizde bu zaman zarfında hiç bir rampada bizi üzmedi valla öttüre öttüre benim diyen arabaları arkamızda bırakıyoruz saygılar.. (1.2 TSİ DSG)
-
Ağustos ayında tatil dönüşü Ankara yada uğrayalım dedik cad. ismini bilmiyorum ama Ata kuleye çıkarken di sanırım bayağı bi rampa hatta bildiğin bir tepeye çıkıyorduk sanki ,trafikte vardı dur kalk yapıyorduk ama dediğiniz sorun hiç olmadı durduğumuz her noktadan 1250 kğ + 700 kğ biz ve eşyalar üstüne klimanın da açık olmasına rağmen hiç bayılmadan bizi yormadan kedi gibi tırmayala tırmayala çıkıyordu. Yaklaşık 8 aydır araba bizde bu zaman zarfında hiç bir rampada bizi üzmedi valla öttüre öttüre benim diyen arabaları arkamızda bırakıyoruz saygılar.. (1.2 TSİ DSG)
Dediğiniz rampa, Cinnah Cd.sidir muhtemelen...Kesinlikle katılıyorum, en ufak bir çekmeme, gitmeme gibi bir problem görmedim bende...
-
Ben DSG için bahsettim, Manuel için yorum yapmayım ama ben dsg de hiç sizin dediğiniz problemleri yaşamadım...Günümüz düşük hacimlilerinde turbo motorlarda şu motor şu kasayı kaldırmaz olayı da hala nasıl kullanılıyor onu da anlamıyorum. 105 hp lik motor, sürekli turbo devrede, niye kaldırmasın? Bu da ayrı tartışma konusu tabi...
Anlatamıyorum herhalde? Turbo hangi devirden sonra devrede? 1400 değil mi? 1400 devire gelmeden bu araç normal 1.2 değil mi? Evet. Ben motor kasayı kaldırmaz mı diyorum? Bunu tartışan mı var? Çok dik bir rampada önünüzde nazlı nazlı kalkan bir araç olduğunda gaza az basmak zorunda kaldığınızda turbo devreye girmediğinde kalkmıyor işte araç yerinden. Tekrar söylüyorum bunu 10 derecelik 20 derecelik rampalarda yapmıyor. Baya 50-60 derecelik rampalar var Ankara'da önünüzü bile göremediğiniz.
O dediğiniz olay turbo lag diye geçiyor.İsterse aracınız 2.0 olsun dik rampalarda yüksek devirde vites atmak lazım.1500 devirde bi üst vitesi yakalarsanız toparlaması biraz uzun sürüyor.Bene genelde dik rampalarda 4000 devir civarında vites atıyorum yoksa dediğiniz olay oluyor.
Alışveriş merkezi olayıda araba benzinli olduğundan dizelle tamamen farklı şanzıman oranları var o yüzden böyle olması çok normal atmosferik olsun turbolu olsun genelde bu durum olur :)
Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.
Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.
Ağustos ayında tatil dönüşü Ankara yada uğrayalım dedik cad. ismini bilmiyorum ama Ata kuleye çıkarken di sanırım bayağı bi rampa hatta bildiğin bir tepeye çıkıyorduk sanki ,trafikte vardı dur kalk yapıyorduk ama dediğiniz sorun hiç olmadı durduğumuz her noktadan 1250 kğ + 700 kğ biz ve eşyalar üstüne klimanın da açık olmasına rağmen hiç bayılmadan bizi yormadan kedi gibi tırmayala tırmayala çıkıyordu. Yaklaşık 8 aydır araba bizde bu zaman zarfında hiç bir rampada bizi üzmedi valla öttüre öttüre benim diyen arabaları arkamızda bırakıyoruz saygılar.. (1.2 TSİ DSG)
Rampa tırmanma konusunda sıkıntı var demedim ki ben zaten? Torosları tırmandık geldik daha 3 gün önce. Araçta 3 kişiydik, bagaj dolu ağzına kadar. 130'a sabitledim çıktım. Hatta arada gaza abandım 150-160'a da çıktı. Daha da giderdi belki. Aynı yerde 1.6 MPI 110'u geçmiyordu gazı köklesende.
Edit: Aracı DSG olanlar, manuel vites olanı kullandınız mı ki böyle saldırıyorsunuz bana kesinlikle olamaz böyle bir şey, senin aracın bozuk vs. diye? Vites oranları farklı olabilir.
-
Anlatamıyorum herhalde? Turbo hangi devirden sonra devrede? 1400 değil mi? 1400 devire gelmeden bu araç normal 1.2 değil mi? Evet. Ben motor kasayı kaldırmaz mı diyorum? Bunu tartışan mı var? Çok dik bir rampada önünüzde nazlı nazlı kalkan bir araç olduğunda gaza az basmak zorunda kaldığınızda turbo devreye girmediğinde kalkmıyor işte araç yerinden. Tekrar söylüyorum bunu 10 derecelik 20 derecelik rampalarda yapmıyor. Baya 50-60 derecelik rampalar var Ankara'da önünüzü bile göremediğiniz.
Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.
Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.
Rampa tırmanma konusunda sıkıntı var demedim ki ben zaten? Torosları tırmandık geldik daha 3 gün önce. Araçta 3 kişiydik, bagaj dolu ağzına kadar. 130'a sabitledim çıktım. Hatta arada gaza abandım 150-160'a da çıktı. Daha da giderdi belki. Aynı yerde 1.6 MPI 110'u geçmiyordu gazı köklesende.
Edit: Aracı DSG olanlar, manuel vites olanı kullandınız mı ki böyle saldırıyorsunuz bana kesinlikle olamaz böyle bir şey, senin aracın bozuk vs. diye? Vites oranları farklı olabilir.
Senin dediğin olay turbosu 1500 devirde devreye giren ve 1500 devirin altına düşmüş her turbo basınçlı arabanın çok dik rampada başına gelen olay aslında bunun 1,2 TSİ -1,4 TSİ - 1,6 tdi vs.. olması fark etmez zaten. Düzde bile 1400 devrin altında gaza basınca araba hangi vites olursa olsun yani hızlanmaz gitmez, 1500 devire gelince birden hızlanmaya başlar. Sizin yapacağınız çok dik bir rampada dur duysanız kalkarken fazla gaz verip hızlanana kadar yarım debriyajla kalmanız tabi bu durum baskı balatayı biraz üzebilir ona da yapacak bir şey yok :) DSG lerde de dikkat ettiyseniz çok dik bir rampada gaza basınca araba kalkmaz belli bir seviyeden sonra gazın şiddetine göre turboyu doldurup kalkar hatta çoğu zaman dik bir rampada kalkarken pati çeker. :) Suyari iyi bilir octavia almadan önce 1,2 tsi dsg yi test etmiştik bayi girişindeki dik rampada durma evresine gelmiştik tekrar kalkarken arabaya gaz basınca hemen cvp vermedi ancak sonra pati çekerek kalkmıştık diye hatırlıyorum yanlışım varsa düzeltsin beni.
Kısaca senin anlatmak istediğin araba 1500 devrin altına düşünce atmosferik basınçlı bir arbaya dönüşüyor düz 1,2 lt motora ve rampa yukarı turbo devreye girene kadar sıkıntı çekiyorsun ayrıca dediğini şöyle katılıyorum motor 1,4 tsi olsa daha rahat toparlayacak 1,2 ye göre.
-
Turbo lag nedir? Turbo boslugudur. Yani aracin turbosunun devreye girene kafar gecen surede aracin hantal karakter sergilemesidir. Yani sizinki de Turbo lag.
Eskiden buyuk hacumli turbolar 2500 hatta 3bin devirden sonra dolardi. bu nedenle de lag lari coktu. simdiki yeni nesil asiri beslemelu downsize motorlarda kucuk turbo oldugundan erken devirde devreye girer ve lag yok denecek kadar azdir.
Siz bu durumu araca alistikca hissetmeyecek ve bertaraf rdeceksiniz. Yaomaniz geteken bu tip durumlarda dusuk devirde yavas hizlanma yerine turbonun devreye girdigi devite kadar yukselip o sekulde kalkmak. gucu ve ani hizlanmayi da debriyaj ile dengelemek
-
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.
İşte kullanmak amacıyla O Cıtroen Berlingo 1.6 92 Bg araç aldım,Eur 5 motor özellikle şehiriçi az yakıyor diye ama nafile.Fabrika verileri şehir içi 6.7 lt yazıyor ben bir türlü 7,5 lt altına düşüremedim.Şuan Octavıa 2011 1.6 MPI lPg li aracım bundan çok daha az yakıyor.Şehir içi 10 lt.İstanbulda şuan LPG lt fiyatı 1.9 kr.Hafta sonu İstanbul dışındaydım 415 km ye 70 tl gaz yaktı.Aracta 5 kişi vardı.Daha en olsun..Bence şuan en ekonomik lpg li araçlar...
-
Ben katalogdan araç şeçerlen şöyle yapıyorum:
eğer alacağım araç dizel ise katalogdaki tüketim değerinin üzerine 1,5-2lt ekliyorum
benzinli ise katalog değerinin üzerine 2-3lt ekliyorum.
Bu hesabım şu ana kadar hiç şaşmadı.
-
Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.
Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.
Turbo Lag Nedir?
http://tr.wikipedia.org/wiki/Turbo_lag
Motorun rölanti devri olan ~800 d/d ile ~2000 d/d devire ulaşana kadar geçen zamana turbo gecikmesi denilse de bu daha çok doğal yapısal bir çalışma şartıdır.
Bahsettiğiniz olay yine turbo lag ile alakalı 15 senedir turbolu araba kullanıyorum ki benim aracım yüksek hacimli ve turbo TSI motora göre daha yüksek devirde basmaya başlıyor ve bu boşluk benim aracımda daha fazla.Dediğim gibi biraz yüksek devirde vites değiştirmek tek çözüm bu işin ve her benzinli turbo araçta bu durum aynıdır.
Bunu biraz olsun engellemek için bazı TSI motolarda kompresör+turbo bulunmaktadır bununda nedeni o 800-1500-1700 devir arasındaki oluşan boşluğu kapatmak turboyu daha düşük devirde doldurmak içindir :ok:
-
Hele şükür dediğim olayı anlayan 2-3 kişi çıktı :) Zaten debriyaj desteğiyle kalkıyorum yetmediği yerde.
-
toyota 1,4 d lerin kullanma klavuzunda yazıyor turbo boşluğu 2.000 den sonra devreye girer araba 2 000 devre kadar ölü oluyordu dik yokuşlarda yavaşladığında hatta stop ediyordu daha sonra üretimlerde turbo açma devrini 1800 e düşürdüler dik yokuşta kalkmak ölüm oluyordu otomatiklerde daha çok oluyordu manueli bir nebze yarım debriyaj kalkılıyor.baya bir formlarda tartışıldı
-
Bende 2013ün Temmuz ayında tdi dsg elegance almıştım. Bazı nedenlerden ötürü 8 ay sonra aracı sattım. 2 ay önce 1,2 tsi manuel Golf aldım. Şehiriçi bir depoyla Octavia ile ışık yanana kadar max 670-680 km yapıyordum. Şimdi Golfle aynı kullanımda 650 km yol yapıyorum. Günlük güzergahım 8-10 km git gel şeklinde. Şehir içi kısa mesafede dizelin avantajı kayboluyor. Şuan 1, 2 tsi Golfü satıp 1,4 tsi 122 bg highline aldım. Performans olarak arada çok fark var. Yakıt olarak neredeyse yok. Hopa-Trabzon arası Octavia ile 3,7 lt yaktığım yerde 1,4 tsi Golf ile 4 lt tüketimim oldu. Tabi dsgnin rahatlığını çok arıyorum o ayrı mesele.
-
Trifid jantlar gittimi şimdi :)
-
Trifid jantlar gittimi şimdi :)
Maalesef araçla beraber gitti. Golfte kışlıklarda minorisler takılı. [emoji2]
-
Konu başlığı ile alakalı olarak 1.2 tsi dsg ve 1.6 tdi dsg kullanıcılarına bir soru sormak istiyorum. her iki araç da 105 beygir fakat birisi -yanılmıyorsam- 175 diğeri 250 torka sahip. Performans amaçlı araba kullanmayan normal bir kullanıcı bu farkı hisseder mi?
-
Bence hisseder çünkü dizel bu bahsi geçen tork'u 1500 devirden itibaren veriyor.
-
1.2 TSI de veriyor 1500 devirden itibaren :) İkisinin de manuel olanını kullandım, ilk hızlanmaları aynı aşağı yukarı. 1.6TDI ile denemedim ama beygirleri aynı olunca maksimum hıza çıkma süreleri de aynı olur aşağı yukarı. TDI ara hızlanmalarda daha iyi hissettirir sadece.
-
TSİ 1500 den itibaren veriyor hatta daha geniş bir Aralık'ta veriyor ama 175 nire 250 nire. Yük arkadayken Bayır çıkarken üzer gibi geliyor bana TSİ. Eğer TSİ alınacaksa Hakkı 1.4 olur bence. Eşimin kuzeni ben aldıktan bir ay sonra tsi 1.2 Aldı bende test ettim ama cılız geldi bana. Ki performanslı kullanan bir Şoför de değilimdir. Bunlar tamamen kişisel fikirlerim tabiki