škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: Karaoğlan - 15 Şubat 2015, 10:38:24
-
Merhaba Arkadaşlar, foruma şimdi üye oldum. Araç almaya düşünüyorum ve hatta sipariş verdim. Jetta 1.4 TSI Highline Opsiyon olarak : Sunroof, Bi- Xenon+AFS, Metalik derin Sİyah ve Bej Deri/Kumaş iç döşeme. Skoda Octavia Elegance hakkında ne düşünüyorsunuz. jetta yerine bu araç alınırmı..- ve + ları nelerdir...lğtfen arkadaşlar çok para olduğu için sizden samimi davranarak fikir rica ediyorum...size güvenerek skoda alabilirim...Saygılarımla
-
ben olsam bahsettıgınız donanımdakı jettayı alabıleceksem octavıaya fala bakmazdım...fıyatlarını bılmıyorum ama aradakı fark 10000 lıradan azsa octavıayı dusunmeyın.
-
Forum kuralları gereği lütfen önce kendinizi tanıtan bir konu açınız.
-
Açtım..bilgilerinize
-
Jettayı bende çok inceledim fakat ısınamadım jettaya... Gerek tipi gerek iç donanımı beni arabadan itti diyebilirim :)
Passat daha güzel Octaviadan orası ayrı ama jettayı da kullandım octaviayı da kullandım fakat o aralarında ki 10 bin tl fazlalığın değil bi 10 tl daha düşüklüğün çaresizliğini hissettim :)
Piyasa değeri şöyle gidiyo böyle gidiyo laflarına aldanmayın, gidiyorsa bilinki o aracı alan insanlar bilgisiz :)
Ben yerinizde olsam 1.4 tsi elegance ve opsiyonları donatırım. Dış görünüş olarak da oldukça başarılı octavia ( gece mavisi ve büyülü siyah olduğu sürece diğerlerini hiç ama hiç beğenmiyorum diğer üyeler kusura bakmasın )
Ama octavia rs modelindeki gibi kusursuz olmadığından dolayı birkaç dokunuş yapılması lazım demedi demeyin ( gözünüz korkmasın max 1000 tl lik birşey tabi isteğe göre 10000 tl ye kadar çıkar )
Bence octavia gayet samimi bir şekilde diyorum haberiniz olsun :)
Bu arada döşemeyi kesinlikle siyah alın. Bej renk sportifliği alıyor :)
-
ben olsam bahsettıgınız donanımdakı jettayı alabıleceksem octavıaya fala bakmazdım...fıyatlarını bılmıyorum ama aradakı fark 10000 lıradan azsa octavıayı dusunmeyın.
Ben aksini düşünüyorum benzer donanımlarda octavia işinizi daha çok görür.
Herşey bir yana sadece bagaj hacmi ve arka diz mesafesi bile Octaviayı bir adım Öne çıkarıyor . Demode bir motor kullanan jettaya daha fazla para verilmesine anlam veremiyorum ayrıca. Kendi arabamı alırken fiziken neredeyse c segment tüm sedanları test etmiş birisi olarak ben octavia diyorum. Hatta dedim aldımda :)
-
yarın gidip bakıcam...jettaya yazdığım opsiyonları eklettikten sonra 76500 TL oldu...ve Start Stop bile yok...en iyisi gidip incelemek:wax2:
-
Octavia ic ve dis hacmi konforu dizayn ozellikleri ve malzeme kalitesi ile Jetta nin onunde. Jetta ua veteceginiz fiyata cok dolu bir Octavia alip keyfini surun derim.
Octavia Jetta ile Passat arasina konumlanan bir arac. Dolayisiyla cogu ozelligi Jetta dan iyidir.
-
teşekkür ederim öncelikle...peki 1.2 TSI Motor nasıl? yani daha önce ben 1.4 Turbo 140 Beygir vardı aracımda...zorluk çekermiyim?
-
Kendi bilgi ve tecrubelerinizle karar vermeniz daha dogru olacak.
Ben de jetta dan döndüm ve octavia aldim. Özellik ve konfor octaviada kesinlikle daha yuksek.
Birileri prestij ve 2. El degeri konusunda kafanızı bulandirmayacaksa, octavia alin derim.
start/stop, ic hacim, dış güzellik ve dolgun görünüş ve en önemlisi fiyat.
iyi düşünün.
ek:1.2 uzmez sizi, gayet atik ve seridir.
-
jetta kullanmadim ancak octavia gerek donanim gerek konfor olarak biraz daha iyi duydum ancak eksi yonleri de var arka dingilde torsiyon cubugu kullanilmis bu da virajlara giriste sikinti yapiyor ayni zamanda yan aynalarin kör noktasi cok tam sollama yapacaksin son anda solda arac farkediyorsun suspansiyonlari da sert ama jetta yi bilmiyorum tercih sizin
-
1.2 elegance+cam tavan octavia aldım Temmuzda, Jetta ile arasında gidip geldim, iyi ki Octavia almışım diyorum, bence hiç düşünmeyin bile...
-
teşekkür ederim öncelikle...peki 1.2 TSI Motor nasıl? yani daha önce ben 1.4 Turbo 140 Beygir vardı aracımda...zorluk çekermiyim?
1.2 TSI motor olması gerektiği gibidir. Çok seri, perf iyi diyenlere çok aldırmayın derim. evet turbo besleme sayesinde 1.2lt ik br motora göre perf iyi. Ancak sonuçta 105hp güç 175nm tork üretiyor. Atmosferik 1.6 lardan bir tık daha iyi perf yönünden. Onun da nedeni turbo besleme ve torkun erken devirlerde üretilmesi ile kullanıcıya verdiği his.
Eğer perf kulanımlarını seviyorsanız 1.4TSI dan sonra perf eksikliği çekeceğiniz kesin. İlk aldığınız zamanlarda yeni araç heyacanı ile bu eksiği farketmeseniz de sonradan eksiği hissediliebilir.
Ama ben ortalama kullanıcıyım diyorsanız 1.2 TSI ın sizi üzmeyeceği kesin.
-
1.2 tsi pati çeker durur, seri de değildir benzine göre. He kötümüdür ? Değil tabi ki ama 1.4 alacak paranız varken 1.2 almanızı tavsiye etmem 1.4 iyidir
Gevurlarda 1.8 tsi da var ama tabi Türkiye'de nerde...
-
1.2 tsi pati çeker durur, seri de değildir benzine göre. He kötümüdür ? Değil tabi ki ama 1.4 alacak paranız varken 1.2 almanızı tavsiye etmem 1.4 iyidir
Gevurlarda 1.8 tsi da var ama tabi Türkiye'de nerde...
Furkan kardeşim kaç tane 1.2 tsi motor kullandın pati çeker durur gibi bi kanıya vardın ki arabanın sürekli patiyle gitmesi için küçük teker büyük ve güçlü motor lazım 1.2 arabanın eti ne budu ne bati çekip dursun :)
-
Furkan bu konularda daha toy abisi :)
1.2TSI a performanslı değil deyip sonra haberi pati çeker demek biraz tezat bir durum yaratıyor bir bakıma.
Dediğim gibi 1.2 TSI ve 1.6 TDI olması gereken performans, 1.4 TSI gerçek performans
-
şimdi bayi ile görüştüm...yarın geliyorum diye haber verdim, gayet iyi ve kibar davrandi...en az 60 en fazla 90 gün dürer dedi gelmesi
-
Skoda yeti 16 jant 1.2 motor 2011 model
Her kalkışta gaza biraz yüklen pati çekiyor tecrübe sabit :)
-
1.2 benzine göre yavaş kalıyor. Ben benzin diyince fırlayan araba olarak düşünüyorum o yüzden performansı düşük dediğim :) diğer benzinli arabalara oranla yani
-
Bu fiyat aralığında en mantıklı seçenek 1.4 TSİ Octavia..
Jetta nın modası bitti.. şirketler kullanıyor artık..
Bütçe uygunsa Yeni Passat..
-
Merhaba Arkadaşlar, foruma şimdi üye oldum. Araç almaya düşünüyorum ve hatta sipariş verdim. Jetta 1.4 TSI Highline Opsiyon olarak : Sunroof, Bi- Xenon+AFS, Metalik derin Sİyah ve Bej Deri/Kumaş iç döşeme. Skoda Octavia Elegance hakkında ne düşünüyorsunuz. jetta yerine bu araç alınırmı..- ve + ları nelerdir...lğtfen arkadaşlar çok para olduğu için sizden samimi davranarak fikir rica ediyorum...size güvenerek skoda alabilirim...Saygılarımla
8 Yıl en ful jetta kullandım,şimdi 2012 ambiant optimal mpi ve 2014 elagans tdi octavia var ve hiç birini bırak jettayı 10 bin üzerine fark verilmedikçe passata değişmem.10 bini alıp passatı satar özel sipariş octavia alırım.
-
Bu fiyat aralığında en mantıklı seçenek 1.4 TSİ Octavia..
Jetta nın modası bitti.. şirketler kullanıyor artık..
Bütçe uygunsa Yeni Passat..
Butce varsa tabbi ki de yeni B8 kasa passat. Ama onu da highline almak lazim ki fiyat 110 binlere cikiyor.
-
Butce varsa tabbi ki de yeni B8 kasa passat. Ama onu da highline almak lazim ki fiyat 110 binlere cikiyor.
1.6 tdi dsg 125 küsürdü sanırım :)
Mis gibi RS alınır o paraya :)
-
Skoda yeti 16 jant 1.2 motor 2011 model
Her kalkışta gaza biraz yüklen pati çekiyor tecrübe sabit :)
Yeti 8 valf ben 16 valflik 1.2 octi kullanıyorum en buyuk sikayetim patinaj atmamasi :)
-
Yeti 8 valf ben 16 valflik 1.2 octi kullanıyorum en buyuk sikayetim patinaj atmamasi :)
Hahahahah :) bilemem yeti çok pati çekiyo ondan dedim, birde forumda bi konu açılmıştı ordan yola çıktım :)
-
Start stopu olmayan 2-3 ay sonra heryerinden gicirtilar gelmeye baslayacak jettaya 10000 15000 fark verip almaktansa elegance octaviayi dosemek bence daha mantikli ikisinide test edin bence test araclari ilerideki potansiyellerini size en iyi şekilde yansitacaktir
-
Jetta ile şimdi ki Octavia arasında nesil farkı var.MQB platform için bile ben Octavia derdim.
Jettanınd mqb ye geçmesi geç değildir.
-
Sun roof haricinde her sey guzel. Sun roof da guzel ama tikirtisina raziysaniz.
-
Octavia MQB platformunda olduğu için daha hafif, motorlarda start stop teknolojisi var, yani daha az yakarken, daha iyi gidiyor, Bolero'nun arayüzü Jetta'daki RCD510'dan daha iyi, ve daha kullanışlı, Octavia'da Bluetooth var, bagaj hacmi ve arka diz mesafesi daha iyi, Elegance donanımda bi-xenon'lar standart. Misal 1.6 TDI Jetta Manuel 78bin, Elegance Octavia ondan daha dolu ve daha ucuz. Jetta'nın avantajı ön park sensörü ve yarı deri koltuklar. Malzeme kalitesi olarak 2 araçta benzer seviyede. Bu yazdıklarım, bence Jetta tercih etmemeniz için yeterli. 2 aracıda test etmenizi öneririm, Octavia'nın süspansiyonları biraz sert.
-
Merhabalar. Öncelikle ne alırsanız alın hayırlı olsun.(göremezsem diye şimdiden yazdım) Kullanmadığım araç yok gibi neredeyse. Bakmadığım zaten kalmadı ama araç alırken jetta ile Octavia arasında kaldım ki o zaman aracım 2007 model avensis'ti. Eşim ile beraber önce jetta baktım arka kısmına eşim bindi ve açıkça söyleyeyim dar bulduk. Ve standart vw göstergeleri beni baymaya başladı(eşimin aracı vw polo) hiç fark yok neredeyse maxi dot ekran yok vs. vs. Açıkçası Octavia'ya bakınca çok memnun kaldık ki fiyatı 10.000 tl daha düşüktü ve görünümü emin olun jettaya 10 basar.
-
Test edin kendiniz karar verin. Sonra keşke demeyin..
-
Bir de bana göre her ne kadar Jetta makyajlana da kasa değiştirmesi yakındır. O nedenle de jetta bir risk.
Passat B8 ile yeni platformuna kavuşmuş iken bunu Jetta takip edecektir. Şimdi Jetta alırsanız 1-2 sene içinde kasa olarak eskiyecek.
Ama Octi A7 en fazla ufak bir makyaj geçirir ama kasa olarak güncelliğini korur.
Jatta nın donanım olarak tek artısı yarı deri koltukları ki aradaki fiyat frkına bu opsiyonu Octavia da ekletebilisiniz
-
2014 Octavia TDI DSG Elegance sahibiyim.
Aracım 12000km de.
İhtiyaçlarıma cevap verecek kapasite ve donanıma sahip olduğu için bu aracı tercih ettim.
Sol dizimdeki bir problem nedeniyle otomatik,
Çocuklu bir aile olmamızdan dolayı sedan (özellikle bagajın açılma şekli çok çok kullanışlı),
Fazla km yaptığımız için dizel.
Herkesin gereksinimlerinin farklı olduğu unutmamak ve kararı buna göre vermek lazım.
-
hiç eskimeyen, dillere sakız olan konular. jetta mı, octavia mı?
passat mı, superb mi?
jettası olan için en iyi jettadır, octaviası olan için de ondan iyisi yoktur. (istisnalar dışında)
skoda forumunda octavia döver, vw forumunda jetta ezer.
bütçesine göre de octavia segmentini düşünenler hemen jetta, octavia, corolla, civic gibi araçlara bakmaya başlar. civic hemen elenir :) bizler de yaşadık.
mantıklı olan da şudur;
jettanın ve octavia'nın donanımlarını ortaya koyarsınız. işinize en çok yarayacağını düşündüğünüz donanımlarla, diğer donanımlara puan verirsiniz. fiyatları zaten belli. fiyat için de kafanıza göre puanlama yaparsınız. satış sonrası hizmet, servis, ilgi alaka, 2. el satış kabiliyeti vb şeyleri de puanlarsınız.
bu puanlama herkeste değişir. kimisi fiyata takılır kimisi mcpherson süspansiyona.
bir de yerinde görmeniz, test etmeniz lazım. ama test esnasında yanınızda gelen eleman aracı öve öve bitiremez, hemen gaza gelmezsiniz.
bu puanlamadan sonra yüksek puan alan aracı seçmek rasyonel bir tercihtir.
haa, bir de VW markası zaten belli bir doygunluğa ve prestije ulaşmıştır, markaya değer katacak eklemeler küçüktür. ama Skoda enkazdan doğmuştur. zaman içinde değerlenme ve parlatılma potansiyeli daha yüksektir. (tam yatırımcı yorumu oldu ama napalım arıtık)
hayırlı olsun.
-
jettada opsiyonel olarak sunulan çoğu donanımın octaviada standart olarak sunulması büyük avantaj adaptif bi xenon far bunun en basit örneği ayrıca iç döşeme kesinlikle bej ama deri alınmalı dış renk konusunda da gri veya cappucino bejini tavsiye ederim arabayı en çok gösteren renkler bunlar bence
-
Jetta alabilecekken octavia'yı seçtim. Gayet memnunum.
-
Jetta herzaman prestij olarak öndedir,zaten anlatmaya gerek yok anlatma işini ben artık octicilere bırakıyorum birazda siz anlatın durun nedemek istediğimi anlayan anladı.abi jetta passat gerisi yalan.
-
üç yıldır şirkette 1.6 dsg jetta kullanıyorum ve kendi güncel aracımda 2014 oktavi 1.6 dsg ve kim ne derse desin oktavia bir aile için gereken herşeyi jettadan fazlasıyla sunuyor.
sadece kafama yorumlardan takılan şey, torksiyonu virajda beğenmeyen arkadaşların yorumu :) sizler hangi yollarda kaç km hızla viraja giriyorsunuzda kötü diyorsunuz ? :)
standard kullanımda aracın yol tutuşu çok iyi ve aracı şehir içide şehir dışıda kullandım kullanıyorum ve thy de çalıştığım için heryere uçabilme imkanım olmasına rağmen arabamla gidebileceğim her yere oktavia ile giderim konforu konusunda okadar iddialıyım :)
konuyu açan arkadaşa tavsiyem, arabayı ailemin ve kendimin konforu ve güvenliği için alacağım gerisi tırı vırı dersen oktavia al derim, yok ben marka meraklısıyım çevremde jettam var diye dolaşacaksan jetta alacaksın :)
şimdiden hayırlı olsun
-
Her Arabanın kendine has Özellikleri var, hangisi hoşunuza gidiyorsa o sizin favorinizdir. Bu tartışmalardan çıkardığım tek sonuç bu :)
-
aynen öyle,
-
yaw jetta olmus bildigin sirket arabasi. bi de prestij deniliyor. Octi yi ilk aldigimda araci yikamaya birakmistim. ordakilerin yorumu su olmustu "jetta halt yemis. bu paraya skoda varken jetta nie slinir ki" hemen herkesten bu yorumu duyarken ve octi tabiri caizse sokaktaki vatandas tarafindan passat la bir tutulurken bana gore Jetta cok prestij kaybetmistir
bunun yaninda zevkler ve renkler tartisilmaz. birine jetta daha iyi gelir digerine octavia. herkesin araclardan beklentisi ve maddi imkanlari farkli olabilir. Bu durumda sen niye X markayi aldin diye elestirmek ya da o markanin avukati gibi en iyi benim aracim demek bence yanlis olur.
benim takildigim nokta prestij noktasi. kendimizi kandirmayalim ne Jetra ne Octi size prestij kazandirir. Bu sinifta Bmw Audi Mercedes olmadigi surece prestijden soz edilmemeli bence
-
Yakın zamanda iki aracıda detaylıca test etmiştim. Kesin olarak elegance Octavia alın derim.
1. Octavia daha yüksek donanımlı ve daha ucuz
2. Jetta da 8 v olan eski tsi motor var. Octavia da yeni tsi
3. octavia daha pratik ve daha şık bir araç.
İkisinide mutlaka test sürüşü yapın
-
Bence şunu kesinlikle unutmayın. Kalite ucuza alınmıyor.İmkanınız varsa bagaj hacmi olan bir araç alacaksanız jetta,yoksa golf tavsiye derim.
-
Octavia ile Jetta nın iç mekandaki malzeme kalitesini bir karşılaştırın isterseniz. Ya da her ki aracı da aynı bozuk yolda kullanın acaba hangisinden daha çok trim sesi geliyor.
Bana göre kalite olarak sıralama Golf- Octi-Jetta şeklindedir.
Kalitenin ucuza alınmadığı doğru ama yüksek fiyata alınan her şeyin kaliteli olacağı algısı yanış.
Birçok sektörde markalar, marka ismi imajını yükseltmek için eskisine göre daha kaliteli ürünleri yerleşmiş rakiplerinden daha ucuza sunarak piyasa payını artırır.
-
İç mekandaki malzeme kalitesi iyi olabilir tabii ki octavia nın. Fakat mühendislik-işçilik hataları olan bir araç olduğunu düşünüyorum.(Yağmur sonrası kapıları açınca ön kapılardan su boşalması,bagajı açınca içeriye su damlaması gibi) Bu kadar paralar verip bunlarla karşılaşmamalıyız bence.
Eski kasa octavia da kullandım.daha konforluydu ve içeri aldığı ses ve süspansiyonları yeni octavia kadar rahatsız etmiyordu.
Bir de herkesin arabaya bakış açısı ve beklentileri farklı.Konfor amaçlı düşünen arkadaşlara octavia tavsiye etmiyorum.Söylediklerim a7 için geçerli.
-
İç mekandaki malzeme kalitesi iyi olabilir tabii ki octavia nın. Fakat mühendislik-işçilik hataları olan bir araç olduğunu düşünüyorum.(Yağmur sonrası kapıları açınca ön kapılardan su boşalması,bagajı açınca içeriye su damlaması gibi) Bu kadar paralar verip bunlarla karşılaşmamalıyız bence.
Eski kasa octavia da kullandım.daha konforluydu ve içeri aldığı ses ve süspansiyonları yeni octavia kadar rahatsız etmiyordu.
Bir de herkesin arabaya bakış açısı ve beklentileri farklı.Konfor amaçlı düşünen arkadaşlara octavia tavsiye etmiyorum.Söylediklerim a7 için geçerli.
Boşversenize Allah aşkına. Octavia forumuna octavia'yı özellikle kötülemeye gelmiş gibisiniz. Otopark.com'un yaptığı o meşhur inceleme videosunun çok etkisinde kalmışsınız, tam onların ağzıyla konuşuyorsunuz. Hele hele A5 kasa daha konforlu demek hiç gerçekçi değil. Bende 2015 Octavia var, sizin dediklerinizle alakası yok aracın. Ya sizin araba Octavia değil, ya da benim ki değil. Üstelik bu forumda benim gibi düşünen bir sürü Octavia hayranı var. Benim açımdan sizin söyledikleriniz kusura bakmayın ama karalamadan öte değil.
-
Boşversenize Allah aşkına. Octavia forumuna octavia'yı özellikle kötülemeye gelmiş gibisiniz. Otopark.com'un yaptığı o meşhur inceleme videosunun çok etkisinde kalmışsınız, tam onların ağzıyla konuşuyorsunuz. Hele hele A5 kasa daha konforlu demek hiç gerçekçi değil. Bende 2015 Octavia var, sizin dediklerinizle alakası yok aracın. Ya sizin araba Octavia değil, ya da benim ki değil. Üstelik bu forumda benim gibi düşünen bir sürü Octavia hayranı var. Benim açımdan sizin söyledikleriniz kusura bakmayın ama karalamadan öte değil.
Gibisiniz ? Çok hafif Kaçar :) çünkü gerçekten kötülemeye gelmiş :) Atalarımız bi laf söylemiş, söylememek için zor tutuyodum kendimi ama artık söylemeden edemiyeceğim doğrusu :) Eşek hoşaftan ne anlar ? ;)
-
Altı üstü bir kaç teneke panel ve bir avuç cıvata için birbirimizi niye kırıyoruz ki?
-
Yapmayın arkadaslar, sonucta araba işte, şimdi bu markaya binerim, ilerde öbür markaya,
Hepsi aynı yola geliyor, kim hangisiyle mutluysa onu alsın, kiminin konforu iyi, kiminin saglamlıgı iyi, kiminin motoru iyi, kiminin ikinci el degeri iyi, hangisi size daha cok mutlu edecekse onu alın,
-
Furkan Kardeşim, öyle ya da böyle Alex nickli arkadaş bir şekilde fikir beyan etmiş. Ben çok fazla yorum yazmayı seven birisi değilim. Ama 2014 başında aylarca beklediğim ve aşık olarak aldığım OctaviaA7 kasadan şu sıralar resmen soğudum. Pabuç değiştirir gibi araba da değiştiren biri değilim. Ben en az 5 sene bineyim diye almıştım ama, inanın Şirketin bana tahsis ettiği Fluence bu kadar servis yüzü görmedi. İlk başlarda daha önce uzun süreler kullandığım (1998) Passat ve 2004 Audi A4 ten aldığım hisleri alıyorum diyordum. Şu sıralar teknolojik oyuncakları hariç Octavia çok da cazip gelmiyor. Rüzgar sesini müzikle bastırdık diyelim, kapıdan su akması da çok önemli değil dedik, bagaj açılınca içeri su girmesi bence bu bagaj kapağı için normal diyelim. benzin deposundan gelen ses çoğu arabadan geliyor amaaan sende dedim. Ama süspansiyonun gürültülü çalışması ve içerisinden gelen trim sesleri değil beni 60 küsur yaşındaki kayınvalidemin bile dikkatini çekiyor artık. Sunroof aldığıma bildiğin pişman oldum. Resmen paramla rezil olmuş hissediyorum kendimi...Uğur Beyin dediği gibi, altı üstü araç bunlar, kimse hakkında kötü bir şey söylememizi gerektirmiyor... Ayrıca yaşın itibariyle senin biraz daha dikkat etmen gerekiyor bence. Velev ki sen haklı olasın, o arkadaş kasıtlı olarak kötülüyor arabayı. Sen kendini bozma...
-
Lütfen üslubumuza ve yazdıklarımızın içeriğine dikkat edelim arkadaşlar. Üzülerek belirteyim ki; konu bu şekilde devam ederse silinmeye doğru gidiyor.
-
Furkan bu konularda daha toy abisi :)
1.2TSI a performanslı değil deyip sonra haberi pati çeker demek biraz tezat bir durum yaratıyor bir bakıma.
Dediğim gibi 1.2 TSI ve 1.6 TDI olması gereken performans, 1.4 TSI gerçek performans
sağol abi gerçek performans örneğin çok sevindirdi beni :kro1::tmr:
-
Araba sorunlu olabilir pekala iyi hoş :) golf güzel araba Jetta süper. Açık konuşayım bu arabalar beni kesmez. Octavia dahil. Neden diye soracak olursanız 2 seneyi geçti babamın arabayı değiştireli. Defalarca kullandım o arabayı, uzun yol yaptık beraber babamla. Babamın işi Gereği kaç defa ankaraya gittik geldik bilmiyorum (Ben nadir kullandım şimdi bana ehliyet demeyin diye belirtiyorum :D ) Sonra anneme araba aramaya bakarken hissettiğim bu C segmenti de neymiş ? Araba değil gibi gelir banaydı, inanın gerçekten. Ben bu forumda yeni sayılırım, gözlemlediğim kadarıyla haftada en az 1 kişi Octavia almak için bu forumda konu açıyor ve bizde iyisiyle kötüsüyle yardımcı olmaya çalışıyoruz ( bu konuda sizin elinize su dökemem biz dediğime bakmayın ama bende elimden geldiğince yardım etmeye çalışıyorum ) lakin beyfendi gelip burda öyle yorum yapıyor ki ( binmesem tamam Dicem ) insanın kafasını Çorba ediyor. Hadi şimdi 0 araç alıcaksınız, geldiniz baktınız alır mısınız bu yorumlardan sonra Octaviayı ? Insanları yanlış yönlendiriyor kesinlikle...
Jetta ve golfe binmesem 300-400 bin tl lik araba zannedicem :) hani prestijmiş ya Volkswagen :)
Yani bunları buraya yazarken kendimi Satıcı biri gibi hissettim ama burda arabaları körü körüne kötüleyen ve insanların kafasını kasıtlı olarak karıştıran birine karşı Atasözü kullanmama bu kadar tepki göstermeyin lütfen :) tamamdır birdahaki sefere daha dikkatli olurum lakin karşı tarafında bu dikkati gösterdiği taktirde ;)
Saygılar...
-
Octavia ile Jetta nın iç mekandaki malzeme kalitesini bir karşılaştırın isterseniz. Ya da her ki aracı da aynı bozuk yolda kullanın acaba hangisinden daha çok trim sesi geliyor.
Bana göre kalite olarak sıralama Golf- Octi-Jetta şeklindedir.
Kalitenin ucuza alınmadığı doğru ama yüksek fiyata alınan her şeyin kaliteli olacağı algısı yanış.
Birçok sektörde markalar, marka ismi imajını yükseltmek için eskisine göre daha kaliteli ürünleri yerleşmiş rakiplerinden daha ucuza sunarak piyasa payını artırır.
Sizin için kalite aracın içindeki plastik aksam kadarmıdır eğer öyleyse size aracınızla mutluluklar dilerim ayrıca bir motorun 8valf olması eski teknoloji olduğu anlamına gelmez ki tsi motordan bahsediyoruz 8 ve 16 valf yani multi valf dediğimiz motorlar birbirlerine göre avantajlı yada dez avantajlı olan sistemlerdir 8 valf motor düşük devirlerde 16 valf e göre daha atak daha canlıdır daha sessiz çalışır ve bakım risk maaliyetleri daha düşüktürki turbo beslemeli küçük hacimli bir motorun 8 valf olması daha mantıklıdırki 1.2 tsi risk almamak adına 8 valf olarak piyasaya çıkmıştır arkadaşlar hanginiz 1.2 tsi aracı 5 bin 6 bin devir bandında kullanıyorsunuzda 1.2 tsi 16 valf diyordunuz çok çok odevirlerde 10 saniye 20 saniye kalırsınız daha fazla kalıyorsanız araçlada şöförlüklefe alakanız yok demektir 1.2 tsi için octi golf 7nedenmi ş.içi 1 litre daha az yakıyo çünkü mqb plartformu sayesinde ha mqb plartformu çokmu iyi hayır bana göre değil otoritelere görede değil çok eleştiri alıyo tamamen maliyet azaltma araç üstünden parça atma hafifletme bunların hepsi yakıt düşürmekiçin araçtan verilen ödünler mqb dediğin olay aracın arkasının r9 brodway olması bide tabi arka bıraktığı için esp destekli olması emin olun türkiye şartlarında yollarında o sistem herzaman sağlıklı çalışır :) ve allah korusun yoldan çıkan araçların hepsi esp siz dimi :) jetta hala pq35 plartformunu kullanıyorki yıllardır dilimizden düşmeyen 4 tekerlek bağımsız sistemi :) ve dahada sayarım sabaha kadar yıllarca vw i eleştirmedikmi kapı kollarındaki çok kaliteli plastiğin hemen alındığından şimdi jettadaki kaliteli ama sert olan kapı içlerini eleştiriyonuz sert olan her plastik adimidir yada her yumuşak mazeme kalitelimidir arkadaş eğer sen bir araçtaki plastik malzemelerle mutlu oluyorsan araç üreticilerinin sana araba satmaları basit :) ama onu bana yediremezler şimdi jetta kaliteli ve preminium egonuzu tatmin eden evet kabul etsenizde etmesenizde prestiji standart olan bir araçtır herzaman öyle olacaktır octi kötü değildir ama bidakka kardeş jetta kadarda değil kusura bakma ne oldu a7 çıkmadan önceki oktiler ben göremiyorum piyasada çok yada ulan müşterisi çıksında üç üne beş ine bakmıyacam verecem diyen mal sahipleri biz bu işe gönül verdik boşuna konuşmuyoz skodam da vardı 2011 telefonum çalmadı be ilan verdimde çokta para yazmadım aracımda şimdiye kadarki tüm araçlarım gibi kupondu
-
Sizin için kalite aracın içindeki plastik aksam kadarmıdır eğer öyleyse size aracınızla mutluluklar dilerim ayrıca bir motorun 8valf olması eski teknoloji olduğu anlamına gelmez ki tsi motordan bahsediyoruz 8 ve 16 valf yani multi valf dediğimiz motorlar birbirlerine göre avantajlı yada dez avantajlı olan sistemlerdir 8 valf motor düşük devirlerde 16 valf e göre daha atak daha canlıdır daha sessiz çalışır ve bakım risk maaliyetleri daha düşüktürki turbo beslemeli küçük hacimli bir motorun 8 valf olması daha mantıklıdırki 1.2 tsi risk almamak adına 8 valf olarak piyasaya çıkmıştır arkadaşlar hanginiz 1.2 tsi aracı 5 bin 6 bin devir bandında kullanıyorsunuzda 1.2 tsi 16 valf diyordunuz çok çok odevirlerde 10 saniye 20 saniye kalırsınız daha fazla kalıyorsanız araçlada şöförlüklefe alakanız yok demektir 1.2 tsi için octi golf 7nedenmi ş.içi 1 litre daha az yakıyo çünkü mqb plartformu sayesinde ha mqb plartformu çokmu iyi hayır bana göre değil otoritelere görede değil çok eleştiri alıyo tamamen maliyet azaltma araç üstünden parça atma hafifletme bunların hepsi yakıt düşürmekiçin araçtan verilen ödünler mqb dediğin olay aracın arkasının r9 brodway olması bide tabi arka bıraktığı için esp destekli olması emin olun türkiye şartlarında yollarında o sistem herzaman sağlıklı çalışır :) ve allah korusun yoldan çıkan araçların hepsi esp siz dimi :) jetta hala pq35 plartformunu kullanıyorki yıllardır dilimizden düşmeyen 4 tekerlek bağımsız sistemi :) ve dahada sayarım sabaha kadar yıllarca vw i eleştirmedikmi kapı kollarındaki çok kaliteli plastiğin hemen alındığından şimdi jettadaki kaliteli ama sert olan kapı içlerini eleştiriyonuz sert olan her plastik adimidir yada her yumuşak mazeme kalitelimidir arkadaş eğer sen bir araçtaki plastik malzemelerle mutlu oluyorsan araç üreticilerinin sana araba satmaları basit :) ama onu bana yediremezler şimdi jetta kaliteli ve preminium egonuzu tatmin eden evet kabul etsenizde etmesenizde prestiji standart olan bir araçtır herzaman öyle olacaktır octi kötü değildir ama bidakka kardeş jetta kadarda değil kusura bakma ne oldu a7 çıkmadan önceki oktiler ben göremiyorum piyasada çok yada ulan müşterisi çıksında üç üne beş ine bakmıyacam verecem diyen mal sahipleri biz bu işe gönül verdik boşuna konuşmuyoz skodam da vardı 2011 telefonum çalmadı be ilan verdimde çokta para yazmadım aracımda şimdiye kadarki tüm araçlarım gibi kupondu
-
Ayrıca jetta,vento,bora,ve gene jetta yıllardır c segmentindeki araçları hep bu saydıklarımla mukayese ettiler durdular yau ne jettaymış be demekki c segmentinin ölçüsü olmuş jetta :)
-
Ayrıca jetta,vento,bora,ve gene jetta yıllardır c segmentindeki araçları hep bu saydıklarımla mukayese ettiler durdular yau ne jettaymış be demekki c segmentinin ölçüsü olmuş jetta :)
jetta asla octinin eline su dökemez tamamen şirket arabası halini aldı makyajlanmış haliyle prestijini kurtarmadı benim gözümde ve zaten üstünde vw arması var diye asla almam çünkü has bi alman arabası değil üretim yeri meksika diye biliyorum ve içindeki malzeme sert iç hacim daha dar octiden daha fazla yakıyor ve aynı motorda octiden daha yavaş ağırlık farkı yüzünden olabilir tabi bunlar.. he birdee volkswagen satıcılarının tutumu tamamen beni uzaklaştırıyor.. geçen günde traş olurken birisi bu araç kimin bakabilirmiyim demişti ve adam bizim arabayı inceledi ve jetta alıcam ben dedi arkadaşımda aynı teknoloji ve bu daha ucuz daha cok donanım var dedi adamın verdiği cevap ise ; ama üzerinde vw arması yok bu cevaptan sonra biz git abi boşline al o zaman dedik araba alıyosun arma değil sonuçta
-
Hocam öncelikle noktasız, virgülsüz, imlasız yazdığınız için ne anlatmak istediğiniz hiç ama hiç anlaşılmıyor.
Anlayabildiğim kısımlara cevap verecek olursam:
1- Benim için tabii ki de tek kalite unsuru iç mekan değildir. Ancak en önemli kriterlerden birisidir. Aynı kalitede malzemeden bahsedersek; yumuşak olan serte göre her zaman daha az trim sesi demektir. Dokunduğunuz zaman sunduğu kalite algısının yanında bir kaza anında yaralanmaya da daha az sebebiyet verir.
Üst sınıf araçların iç mekanlarına bir bakın isterseniz, zorunlu olan alanlar dışında nerelerde sert plastik nerelerde yumuşak malzeme kullanılmış. Ama tabii onlar yanlış yapıyor, prestij markası olan Jetta yı örnek alıp paso sert plastik kullanmaları gerekirdi.
2- Motora gelirsek 8v motorun bazı avantajları konusunda haklı olabilirsiniz. Ancak 8V ın yüksek beslemedi tercih edilmesi eskilere dayanır. O zamanlarda downsizing olmadığı ve büyük turbolar kullanıldığı için alt devirlerde oluşan Turbo boşluğu nedeniyle kaynaklanan kötü performansı biraz olsun telafi edebilmek için tercih edilen bir yöntemdir. Aynı mantıkla daha az sorun çıkarması için 1.2 TSI da kullanılması da gayet doğaldır. Ama bu teknolojinin çeşitli açılardan eskidiği de aşikardır. Hal böyle olmasaydı VW de 8V den 16V'e geçmezdi sanırım.
3- MQB platformu maalesef güzel bir platform değil. Özellikle son kullanıcı için. Ancak üreticiler için özellikle de maliyeti kısma adına oldukça güzel bir platform.
Bana göre en büyük eksik düşük hacimli motorlarda kullanılan torsyon çubuk. Bu konuda aslında maliyeti kısma adına üreticilere hak veriyorum. Çünkü yurtdışında bizdeki acımasız vergilendirme sistemi olmadığından performans isteyen gidip ona göre aracı alıyor. Bizde ise hem az yaksın hem çok kaçsın her şeyi dört dörtlük olsun hesabı yapılıyor. O yüzden şehir içi ve şehirler arası hem ekonomik hem de aile için hacim sunan bir araçta insanlar doğal olarak mükemmel yol tutuş ve performans aramıyor. Arayanlar gidip VRS alıyor veya 2.0TDI alıyor. Bildiğini gibi bu motorlarda MQB platformu bağımsız süspansiyon sunuyor.
Jetta da torsyon kullanılmamasının tek sebebi ise aslında Jetta nın şu anki platformunun güncel olmaması ve eski kasadaki sistemin aynen devam ettirilmesidir. Siz sanıyor musunuz ki Jetta kasa değiştirdiğinde ve güncel VW platformuna girdiğinde alt motor seçeneklerinde bağımsız süspansiyon kullanacak.
4- Gelelim tekrar prestije. Maalesef ne Jetta, ne Golf ne de Octavia prestij aracı değildir. Sadece MK-5 Jetta yukarıda bahsettiğim ülkemiz insanının yanlış algısı ve piyasaya çıktığı sene sınıfındaki rakip açıklığı nedeniyle prestijli olarak görülmüştür.
Dediğim gibi BMW-AUDI-MERCEDES dışında bu sınıfta prestijden bahsetmek oldukça gülünç oluyor.
Ben ortalama bir mekana gittiğimde (bakın lüks demiyorum) ön kapıya park edilmiş bir jetta veya octavia görmüyorum. Benzer şekilde aracı jetta veya octavia diye gittiği mekanda ilgi ve alaka ile karşılanan birisi de görmüyorum.
Kaldı ki bu araçlar dediğiniz gibi prestijli araçlar olsaydı sanırım farklı sektörlerdeki büyük markalar orta ve üst seviye çalışanlarına araç olarak bunları tahsis ederlerdi. Oysa bu seviyedeki kişileri prestij olarak yukarıda adını verdiğim gerçek Alman markaları tahsis edilir.
5- Bahsettiğiniz olay SuperB - Passat karşılaştırması olsaydı ibre Passat dan yana dönebilirdi ancak cidden tüm alanlardaki kalite olgusu nedeniyle artık miyadını doldurmuş bir araç olan Jetta nın kalite konusunda Octavia ile yarışması inanın çok zor.
6- Jetta 0 sorunlu, Octavia da ise başından aşkın şeklinde yorum yapılması çok can sıkıcı. Biraz araştırıp yurtiçi ve yurtdışı VW forumlarını okuyun. Benzer şikayetler Jetta için de var.
vw forumunda yazılmış yeni Jetta sorunlarına sadece bir örnek olarak "arka sağ camdan su alma sorunu, arka sol camdan su alma sorunu, 120 km hızla giderken ön konsoldan rüzgar sesi alma sorunu, direksiyondan ses gelme sorunu."
7- son olarak hepimiz şunu unutuyoruz. Cebimizden 70bin TL ve üstü para çıkınca kendimizi ister istemez BMW v üst kategoride bir araca biner gibi hissedip o şekilde beklentilere giriyoruz. Oysa ki beklentilerimizi karşılayacak bu markaların 130 Bin TL den başladığını unutuyoruz.
Güzel ülkemin vergi sistemi sağolsun aslında 35 Bin TL lik arabaya 70Bin TL ödetir adama. E cebinden 70bin veren adam da doğal olarak ona göre bir karşılık bekler. Ama unuttuğu şey aracının aslında 35Bin TL karşılığı bir kalite sunacağıdır.
8- araçların ikici el değerine gelirsek bu da yine maalesef ülkemizdeki algı bozukluğuna dayanıyor. Sabit fikirli insanlar ne olursa olsun sırf arması VW diye Jetta nın Octavia dan daha iyi olduğuna inandığı sürece bu görüş 2. elde de sürecek ve araçlar hiçbir zaman gerçek değerinden satılamayacaktır.
Unutmayın ki bu ülkede 200 binleri devirmiş, 5. sahibini görmüş, 10-15 yaşındaki BMW ler 50-70 bin bandından satılıyor. Bu ne kadar mantıklıysa, A5 kasa bir Octavia nın Jetta dan daha az alıcı bulması da o kadar mantıklıdır. Sizin bakış açınıza göre o zaman Jetta 2000 model bir BMW den oldukça düşük kalitede bir araç.
9- en son test ve karşılaştırma konusuna gelirsek. Bu snıftaki bahsettiğiniz karşılaştırma büyük ölçüde Türkiye de yapılıyor. Yine aynı marka algısına dönüyoruz. Yurtdışı kaynaklara özellikle de köklü dergilere bakarsanız bu karşılaştırmalarda Jetta adı nadiren geçer. Ama Opel - Ford - Mazda her zaman vardır. Yol tutuş konusunda da genellikle Opel ve Ford yarışır. VW ise haklı olarak Golf ile bu karşılaştırmalara katılır. Jetta ile değil :) Bunun mutlaka bir sebebi olsa gerek.
-
Bu arada bu yazdıklarınızdan sonra bizim Mercedes E350 CDI 4 Matic i yıkamaya gittim. Bagaj ve kapı arasından çıkan su, Skoda Octavia a7 den bir tık az. Abartmıyorum bir tık sadece. Ki burda C yada D segmenti bir araçtan bahsetmiyoruz. Jettayla golfü aynı anda düdükler :) üstüne octaviayı da alır arkasına bakmaz. Burda bunu şikayet etmeniz beni ikileme düşürdü...
Şimdi bizim Mercedes mi dandik ? Yoksa Octaviada olması normal mi ?
Birde merak ettim Jetta ve golfte bu yok mu ?
Yoksa tebrik ediyorum...
-
Boşversenize Allah aşkına. Octavia forumuna octavia'yı özellikle kötülemeye gelmiş gibisiniz. Otopark.com'un yaptığı o meşhur inceleme videosunun çok etkisinde kalmışsınız, tam onların ağzıyla konuşuyorsunuz. Hele hele A5 kasa daha konforlu demek hiç gerçekçi değil. Bende 2015 Octavia var, sizin dediklerinizle alakası yok aracın. Ya sizin araba Octavia değil, ya da benim ki değil. Üstelik bu forumda benim gibi düşünen bir sürü Octavia hayranı var. Benim açımdan sizin söyledikleriniz kusura bakmayın ama karalamadan öte değil.
kesinlikle katılıyorum, oktavia forumunda oktaviayı kötüleyenler ne işiniz var bu konuda anlam veremiyorum, :(
bir süredir konuları takip ediyorum yok şurası böyle yok burası böyle beğenmiyorsanız satın oktaviayı alın jettayı, :)
burada konuları okudukça arabama maşallah diyorum ve dikkat ederseniz fotoğraf koymuyorum çünkü maşallah arabamda forumdaki bahsi geçen şikayetler yok ( yakıt depo sesi hariç oda neredeyse çoğu araçta var)
son günlerdeki otomobil fiyatlarına bir bakın derim fulence bile 70 - 80 bin lira clio 40 - 60 bin lira arasında ve resmen takoz, bugün bu fiyata alınabilecek en iyi araba bence oktavia.
daha önce dediğim gibi şirket aracım jetta ( toplu kralama olduğu için ) ve her 100 bin kim de yenisi gelir. ve bugün yine şirkete oktavia ile gidip park ettim ve jettayı aldım ve yaw keşke bunlarda oktavia olsaydı dedim.
adını unuttum bir arkadaşın dediği gibi prestij arayan BMW, Mercedes, lexus hadi olmadı süperB veya passat baksın :)
bu sınıftaki ve bu fiyat aralığında en verimli araba oktavia,
konu resmen arenaya döndü :D
Ufak bir not, jetta hayranı arkadaşlar methiyelerini jetta forumunda yapsa ayıp oluyor buralarda onu övmek :)
-
Furki bey kardeşim ve bazı argo konuşan arkadaşlar; düdüklü müdüklü yorumlar cidden rahatsız edici... Ya yazdıklarınıza dikkat edin, ya da ben gerekli müraacatı yapayım. Burası top sahası ya da kıraathane değil.konuşulan da jetta octi karşılaştırması nihayetinde, firmalar prim de vermediğine göre kendinizi yıpratmayın.
-
jetta asla octinin eline su dökemez tamamen şirket arabası halini aldı makyajlanmış haliyle prestijini kurtarmadı benim gözümde ve zaten üstünde vw arması var diye asla almam çünkü has bi alman arabası değil üretim yeri meksika diye biliyorum ve içindeki malzeme sert iç hacim daha dar octiden daha fazla yakıyor ve aynı motorda octiden daha yavaş ağırlık farkı yüzünden olabilir tabi bunlar.. he birdee volkswagen satıcılarının tutumu tamamen beni uzaklaştırıyor.. geçen günde traş olurken birisi bu araç kimin bakabilirmiyim demişti ve adam bizim arabayı inceledi ve jetta alıcam ben dedi arkadaşımda aynı teknoloji ve bu daha ucuz daha cok donanım var dedi adamın verdiği cevap ise ; ama üzerinde vw arması yok bu cevaptan sonra biz git abi boşline al o zaman dedik araba alıyosun arma değil sonuçta
şuan Türkiye'ye gelen vw'lerden sadece sw passat alman gerisi Meksika ve brezilyadan geliyor ve bu durum yıllardır böyle, eğer özel istek yapar ve fark öderseniz istediğiniz model Almanya'dan getiriliyor. bir önemli detayda bizzat test ettik biri Almanya'dan gelen diğeri Meksika'dan gelen iki passat ı hem sürüşünde fark var hemde lifte alıp ikisinin altına baktığınızda yine fark var.
Plastik kalitesine gelincede hepimiz maşallah plastik malzeme uzmanıyız, hayatım uçak ve otomotivdeki plastik,tekstil vs. kullanılan malzemelerin yanma ve dayanım testleriyle geçiyor o nedenlede yine oktavianın plastiği vs kötü denmesi saçma geliyor aradaki fark sadece imalat sırasında verilen doku hissine neden olan ufak imalat hileleri
-
fena gaza geldim :D
birde oktaviada en sevdiğim şeylerden biri müzik sistemi, bu zevki jettada hiçbir şekilde alamadım
-
2015 sıfır octavia alıp 1 hafta sonra zarar ederek satıp golf almış biri olarak yazdım.İnanmayanlara araçların plakalarını verebilirim,sorgulatabilirsiniz.Ne skodayla bağım var ne vw ile.Araçların ikisi de aynı motor aynı şanzıman birçok parçası ortak zaten.
Arka süspansiyonlar çok gürültülü çalışıyor,konforlu değil.100 km üzeri süratlerde içeriye aldığı yol sesi,lastik sesi,rüzgar sesi rahatsız ediyor.17 jantla parke veya bozuk yolda giderken içerdeki yankılanmadan sanırsınız arkada bas gitar çalıyor biri.Konfor için alıyorsanız hayal kırıklığı bu araç.
Öte yandan iç hacim,bagaj hacmi,donanım (elegance için) olarak sınıfında en iyisi.
Bunları neden yazdım.Benim gibi biri gelip yazdıklarınızı okuyup sanıcak araçta hiç sorun yok.Ben burada yazılanların bir kısmına bakarak bu aracı aldım.Tabi genellikle kimse aracına toz kondurmadığı için çoğu arkadaş öve öve bitirememiş.
Başlığı açan arkadaş samimiyetle tavsiye istemiş.Ben de yaşadığım durumu belirttim.Alıp almamak zaten onun insiyatifinde.
Konuyu kişiselleştirmeyeceğim.Çoluk çocuğu kale almıyorum.
Arabasına toz kondurmayan arkadaşlar sizden de özür diliyorum.Çünkü octavia dünyanın en güzel arabası.
-
+1. Ben bugün fabiaya biniyorsam nedeni polo veya golf alamamamdır.
-
şuan Türkiye'ye gelen vw'lerden sadece sw passat alman gerisi Meksika ve brezilyadan geliyor ve bu durum yıllardır böyle, eğer özel istek yapar ve fark öderseniz istediğiniz model Almanya'dan getiriliyor. bir önemli detayda bizzat test ettik biri Almanya'dan gelen diğeri Meksika'dan gelen iki passat ı hem sürüşünde fark var hemde lifte alıp ikisinin altına baktığınızda yine fark var.
Plastik kalitesine gelincede hepimiz maşallah plastik malzeme uzmanıyız, hayatım uçak ve otomotivdeki plastik,tekstil vs. kullanılan malzemelerin yanma ve dayanım testleriyle geçiyor o nedenlede yine oktavianın plastiği vs kötü denmesi saçma geliyor aradaki fark sadece imalat sırasında verilen doku hissine neden olan ufak imalat hileleri
bende bunu savundum zaten abi hayır yani hedef benmiyim :D
-
Yine bir atasözüyle cevap vereyim. Akıl yaşta değil baştadır :)
-
Yıllardır arabalar ile iç iceyim ve hobi seviyesinde ilgileniyorum. Lada Samara - Lada Kalına - Hyundai Accent - Fiat Palio - Mitsubishi Colt - Toyota Auris -Opel Corsa - Suzuki Jimny - WV Passat - Doblo - Fiorino - Astra ile deneyimlerim oldu. En dandik araba ile en iyi araba arasında bile öyle çılgın bir yalıtım farkı yoktu. İnsanlar anlamadan bilmeden sağdan soldan duyduğu, birinin Anya birinin Konya dediği incelemelerden işine geleni burada tekrarliyor.
Gidin istediğiniz arabaların kapısını açın oturun bagajina bakın test surusune çıkın sonra kendiniz karar verin bırakın buradaki yorumları.
Ayrıca bir çok araba forum unda üyeyim hiç birinde forum marka arabasını bu kadar kotuleyen görmedim. Ki octavia sınıfında kendini kanıtlamış başarılı bir arabayken.
Gördüğüm kadarıyla zamanında octavia ile wv arasında kalmış olan arkadaşlar mahalle baskısı ve ya millet ne der mantığı ile wv almış sonra içi bir türlü rahat edememis sonra gelip burda Octavia kotuluyor.
Octavia nin böylesine iyi bir araba iken bu kadar kotulenmesinin en güzel açıklaması "Meyve veren ağaç taşlar" olurdu.
-
Alex hayırlı olsun ( samimi olarak diyorum ),
fakat bu yaştan sonra araba gibi basit bir konuda yalan söyleyecek değilim :)
Arkadaşlar, herkesin beklentisi ve ihtiyacı farklı bu konu çıkmaza giriyor :)
benimde 1975 model 1300S vosvosum var ve 4 yıllık restorasyon sonucu yaptığım harcama 70 bin lirayı buldu bu rakamda aracın TR de orijinal donanım ve parçalarıyla tek olması. bunu niye dedim oktaviayı beğenmesem satıp başka bir araç alabilme imkanım var çok şükür ( bu yorumumu sakın üstünlük taslama veya ukalalık gibi anlamayın ) :)
herkese saygılar
konuyu açan arkadaşım sen bir test sürüşü yap bence, yoksa kafa çok karışacak
-
Arabasına toz kondurmayan arkadaşlar sizden de özür diliyorum.Çünkü octavia dünyanın en güzel arabası.
Burada Octavia yı Jetta ya karşı çok savunduğum için bu lafı biraz olsun üzerime alınarak açıklama yapmayı gerekli hissettim.
Dediğiniz gibi başlığı açan arkadaş samimi bir yorum istemiş.
Hem bu hem de benzer başlıklarda yaptığım yorumları okuyanlar benim bu tür olaylara objektif yaklaştığımı bilirler.
Ben Octavia sorunsuz veya dünyanın en güzel arabası demiyorum. Sadece forumda bahsi geçen ve "!!sorun" olarak nitelendirilen konuların sorun mertebesinde büyütülebilecek noktalar olduğunu sanmıyorum. Genel olarak sorun diye bahsedilen konulara ışık tutacak olursam:
1- Ben şahsen depo sesini hiç ama hiç duymadım ve duymuyorum. Sadece insanlar buraya yazınca kulak kabarttım ve evet bu ses var. Ama tartışılan diğer markada da var.
2-Rüzgar sesi keza yine öyle. Evet var.Ama beni bir kez olsun rahatsız etmedi. ki ben özellikle uzun yolculuklarda araç içinden gelen seslerden oldukça rahatsız olan. Bu sesler yüzünden hemen başına ağrılar giren ve yolculuk sonunda kendini dayak yemiş gibi hisseden biriyim. ama bunların hiç biri Octavia da başıma gelmedi. Hatta tüm uzun yollar sonunda Octi den indiğimde acaba şehir içimi geldik demekten alı koyamıyorum kendimi.Burada bir kez daha vurgulayım bahsedilen diğer markada da yine bu sesler mevcut.
3- Benim rahatsız olduğum iki konu camlar ve yol tutuş. Camlar çok az tırnakla desteklenmiş ve bu nedenle yarım açıkken bozuk yollarda kalitesine yakışmayacak şekilde sesler çıkartıyor. Kapıları kapatırken de.
Yol tutuşa gelirsek: Yüksek süratlerde de defalarca denedim. His olarak bir güvensizlik, bir arkadan kayacak mı acaba sorusu yaşatıyor. Ama hiçbir zaman bu tür bir şey yaşatmadı. Ben bu hissi önceden kullandığım araçlara bağlıyorum. Hepsi yüksek güçlü spor ve bunun için süspansiyon sistemi oldukça sert araçlardı. Yükseklik olarak da yere çok yakınlardı.
4- Kısaca bu sorunlar için ben "ne kadar ekmek o kadar köfte" diyorum
Benzer şekilde Octavia değil de aynı fiyat bandındaki diğer araçlar tercih edilmiş olsa üç aşağı beş yukarı benzer sorunlar yine olacaktır.
Buradan yola çıkarak benzer sorunları olan, daha pahallı, iç hacmi daha küçük, malzeme kalitesi daha düşük olan başka marka araçların Octavia'dan kat kat üstün ve "!!Prestijli" olarak savunulup lanse edilmesi yanlış.
Aynı ikilmede olan diğer arkadaşlar için bir defa daha söylüyorum. Jetta'da da benzer sorunlar var. Octi'de de.
Eğer tüketim, iç ve bagaj hacmi, nispeten yüksek donanım ve daha iyi malzeme kalitesi istiyorsanız Octi tercih edilebilir. Fiyat/perf oranına bakıldığında bence sıralama
Golf > Octi > JEtta şeklindedir.
-
Arabasına toz kondurmayan arkadaşlar sizden de özür diliyorum.Çünkü octavia dünyanın en güzel arabası.
Burada Octavia yı Jetta ya karşı çok savunduğum için bu lafı biraz olsun üzerime alınarak açıklama yapmayı gerekli hissettim.
Dediğiniz gibi başlığı açan arkadaş samimi bir yorum istemiş.
Hem bu hem de benzer başlıklarda yaptığım yorumları okuyanlar benim bu tür olaylara objektif yaklaştığımı bilirler.
Ben Octavia sorunsuz veya dünyanın en güzel arabası demiyorum. Sadece forumda bahsi geçen ve "!!sorun" olarak nitelendirilen konuların sorun mertebesinde büyütülebilecek noktalar olduğunu sanmıyorum. Genel olarak sorun diye bahsedilen konulara ışık tutacak olursam:
1- Ben şahsen depo sesini hiç ama hiç duymadım ve duymuyorum. Sadece insanlar buraya yazınca kulak kabarttım ve evet bu ses var. Ama tartışılan diğer markada da var.
2-Rüzgar sesi keza yine öyle. Evet var.Ama beni bir kez olsun rahatsız etmedi. ki ben özellikle uzun yolculuklarda araç içinden gelen seslerden oldukça rahatsız olan. Bu sesler yüzünden hemen başına ağrılar giren ve yolculuk sonunda kendini dayak yemiş gibi hisseden biriyim. ama bunların hiç biri Octavia da başıma gelmedi. Hatta tüm uzun yollar sonunda Octi den indiğimde acaba şehir içimi geldik demekten alı koyamıyorum kendimi.Burada bir kez daha vurgulayım bahsedilen diğer markada da yine bu sesler mevcut.
3- Benim rahatsız olduğum iki konu camlar ve yol tutuş. Camlar çok az tırnakla desteklenmiş ve bu nedenle yarım açıkken bozuk yollarda kalitesine yakışmayacak şekilde sesler çıkartıyor. Kapıları kapatırken de.
Yol tutuşa gelirsek: Yüksek süratlerde de defalarca denedim. His olarak bir güvensizlik, bir arkadan kayacak mı acaba sorusu yaşatıyor. Ama hiçbir zaman bu tür bir şey yaşatmadı. Ben bu hissi önceden kullandığım araçlara bağlıyorum. Hepsi yüksek güçlü spor ve bunun için süspansiyon sistemi oldukça sert araçlardı. Yükseklik olarak da yere çok yakınlardı.
4- Kısaca bu sorunlar için ben "ne kadar ekmek o kadar köfte" diyorum
Benzer şekilde Octavia değil de aynı fiyat bandındaki diğer araçlar tercih edilmiş olsa üç aşağı beş yukarı benzer sorunlar yine olacaktır.
Buradan yola çıkarak benzer sorunları olan, daha pahallı, iç hacmi daha küçük, malzeme kalitesi daha düşük olan başka marka araçların Octavia'dan kat kat üstün ve "!!Prestijli" olarak savunulup lanse edilmesi yanlış.
Aynı ikilmede olan diğer arkadaşlar için bir defa daha söylüyorum. Jetta'da da benzer sorunlar var. Octi'de de.
Eğer tüketim, iç ve bagaj hacmi, nispeten yüksek donanım ve daha iyi malzeme kalitesi istiyorsanız Octi tercih edilebilir. Fiyat/perf oranına bakıldığında bence sıralama
Golf > Octi > JEtta şeklindedir.
Aile için konusuyorsak eğer Octavia > A3 > Golf > Jetta
Yeni evli veya 1 çocuklu çift için düşünürsek A3 > Golf > Octavia > Jetta
Bu Araçlar arasındaki sıralamalar ihtiyaca göre değişir ve diğer detaylar tefaruattir, üstüne düşmeye değmez.
-
Teşekkür ederim.Estağfurullah kimseye yalan söylüyorsunuz demek haddim değil.
Ben direkt olarak kendi yaşadığım durumu belirttim.Bir başkası gelip hayır ben bu problemi yaşamadım diyebilir.Tabii ki buna saygı duyarım.Ama kişisel olarak burada ithamda bulunmak hiç hoş değil.Bir arkadaşımızın dediği gibi kimsenin menfaati yok bu işten.
Buradaki bütün arkadaşlar da hayırlısıyla kazasız belasız kullansınlar araçlarını inşallah.
Dediğiniz gibi herkesin beklentisi farklı.En güzeli adam akıllı test etmeden buradaki yorumlara dayanarak araç almamak.
Vosvos konusunda her türlü saygı duyarım size o apayrı bir dünya.
-
benimde 1975 model 1300S vosvosum var ve 4 yıllık restorasyon sonucu yaptığım harcama 70 bin lirayı buldu bu rakamda aracın TR de orijinal donanım ve parçalarıyla tek olması.
ben de 3 adet vos eskittim, bu arabalara ilgim var... Siz bu kadar masraf ettiğinize göre tam benlik olmuş olmalı.fotolu konu açmanızı heyecanla bekliyorum. Kazasız- cezasız...
-
ben de 3 adet vos eskittim, bu arabalara ilgim var... Siz bu kadar masraf ettiğinize göre tam benlik olmuş olmalı.fotolu konu açmanızı heyecanla bekliyorum. Kazasız- cezasız...
teşekkür ederim, burada vosvos biraz uygunsuz olabilir belki, yönetici arkadaşlar sakıncalı bulmaz iseler belirtebilecekleri bir bölümde bir konu açarım,
-
teşekkür ederim, burada vosvos biraz uygunsuz olabilir belki, yönetici arkadaşlar sakıncalı bulmaz iseler belirtebilecekleri bir bölümde bir konu açarım,
benim arabam kısmında paylaşabilirsinz abi orda palio peu 508 filan paylaşıldığını görmüştüm
-
ok müsait bir zamanda hazırlayayım, şuan 1 mayısta hannoverde düzenlenecek vw festivaline gitmek üzere hazırlık yapıyorum
-
+1. Ben bugün fabiaya biniyorsam nedeni polo veya golf alamamamdır.
Ben de bugün octavia'ya biniyorsam passat yada cc'ye param yetmediği içindir :) Ama kesinlikle jetta değil. Ben octavia'yı alırken jetta 4 bin tl daha pahalıydı. İstesem alırdım. Kısacası para için vazgeçmedim jetta'dan. İkisini de epey inceledim ve tercihimi octavia'dan yana kullandım. Kesinlikle de pişman değilim. Golf'e hiç bakmadım çünkü sedan araba kesin kararımdı.
-
Kesinlikle Octavia. 2010 jetta vardı bundan önce. Yeni araba için klasik jetta-octi kıyaslamasını yaptım. Donanım,fiyat, görüntü vs vs her bakımdan octi. Jetta prestij deniyorda iyice ayağa düştü. Her 20 arabadan 6-7si jetta oldu. Herkeste var. Aracımın biraz farklı olmasını istedim. Gören vayy desin, jetta işte demesin :)
-
Arabasına toz kondurmayan arkadaşlar sizden de özür diliyorum.Çünkü octavia dünyanın en güzel arabası.
Burada Octavia yı Jetta ya karşı çok savunduğum için bu lafı biraz olsun üzerime alınarak açıklama yapmayı gerekli hissettim.
Dediğiniz gibi başlığı açan arkadaş samimi bir yorum istemiş.
Hem bu hem de benzer başlıklarda yaptığım yorumları okuyanlar benim bu tür olaylara objektif yaklaştığımı bilirler.
Ben Octavia sorunsuz veya dünyanın en güzel arabası demiyorum. Sadece forumda bahsi geçen ve "!!sorun" olarak nitelendirilen konuların sorun mertebesinde büyütülebilecek noktalar olduğunu sanmıyorum. Genel olarak sorun diye bahsedilen konulara ışık tutacak olursam:
1- Ben şahsen depo sesini hiç ama hiç duymadım ve duymuyorum. Sadece insanlar buraya yazınca kulak kabarttım ve evet bu ses var. Ama tartışılan diğer markada da var.
2-Rüzgar sesi keza yine öyle. Evet var.Ama beni bir kez olsun rahatsız etmedi. ki ben özellikle uzun yolculuklarda araç içinden gelen seslerden oldukça rahatsız olan. Bu sesler yüzünden hemen başına ağrılar giren ve yolculuk sonunda kendini dayak yemiş gibi hisseden biriyim. ama bunların hiç biri Octavia da başıma gelmedi. Hatta tüm uzun yollar sonunda Octi den indiğimde acaba şehir içimi geldik demekten alı koyamıyorum kendimi.Burada bir kez daha vurgulayım bahsedilen diğer markada da yine bu sesler mevcut.
3- Benim rahatsız olduğum iki konu camlar ve yol tutuş. Camlar çok az tırnakla desteklenmiş ve bu nedenle yarım açıkken bozuk yollarda kalitesine yakışmayacak şekilde sesler çıkartıyor. Kapıları kapatırken de.
Yol tutuşa gelirsek: Yüksek süratlerde de defalarca denedim. His olarak bir güvensizlik, bir arkadan kayacak mı acaba sorusu yaşatıyor. Ama hiçbir zaman bu tür bir şey yaşatmadı. Ben bu hissi önceden kullandığım araçlara bağlıyorum. Hepsi yüksek güçlü spor ve bunun için süspansiyon sistemi oldukça sert araçlardı. Yükseklik olarak da yere çok yakınlardı.
4- Kısaca bu sorunlar için ben "ne kadar ekmek o kadar köfte" diyorum
Benzer şekilde Octavia değil de aynı fiyat bandındaki diğer araçlar tercih edilmiş olsa üç aşağı beş yukarı benzer sorunlar yine olacaktır.
Buradan yola çıkarak benzer sorunları olan, daha pahallı, iç hacmi daha küçük, malzeme kalitesi daha düşük olan başka marka araçların Octavia'dan kat kat üstün ve "!!Prestijli" olarak savunulup lanse edilmesi yanlış.
Aynı ikilmede olan diğer arkadaşlar için bir defa daha söylüyorum. Jetta'da da benzer sorunlar var. Octi'de de.
Eğer tüketim, iç ve bagaj hacmi, nispeten yüksek donanım ve daha iyi malzeme kalitesi istiyorsanız Octi tercih edilebilir. Fiyat/perf oranına bakıldığında bence sıralama
Golf > Octi > JEtta şeklindedir.
Sikota genel müdürüne özel yaptıkları oktavia yı yanlışlıkla sana satmışlar herhalde :) neyse gel bigün arabaları yan yana çekelim,kıskanmak yok ama tamammı,turda isteme vermem :)
-
Bide bu şirket aracı muhabbeti yapıyorsunuzya tamam burda haklısınız katılıyorum şirketler artık müdürlere jetta kiralamaya başladı vardır bi bildikleri şimdi müdür adamada sikota verilmez dimi yani
-
Bide bu şirket aracı muhabbeti yapıyorsunuzya tamam burda haklısınız katılıyorum şirketler artık müdürlere jetta kiralamaya başladı vardır bi bildikleri şimdi müdür adamada sikota verilmez dimi yani
Sikota falan ne oluyor beyler !!! Lütfen buranın tadını kaçırmayın. gidin jetta forumuna ne yaparsanız yapın ! Burası Octavia sahiplerinin araçları hakkında bilgi paylaşımları yaptıkları bir forumdur. LÜTFEN !
-
Bide bu şirket aracı muhabbeti yapıyorsunuzya tamam burda haklısınız katılıyorum şirketler artık müdürlere jetta kiralamaya başladı vardır bi bildikleri şimdi müdür adamada sikota verilmez dimi yani
"sikota" nedir yahu....:(
-
Adminlerden ricam bu başlığın artık kapatılması ve silinmesidir.
Bizlerin bu foruma üye olmasının sebebi aracımızla ilgili yaşadığımız sorunları paylaşmak, çözümler bulmak, aracımıza yapmak istediğimiz modifiyeler hakkında bilgi paylaşımında bulunmak, aksesuar önerilerini paylaşmaktır. Burası octavia incelemelerinin yapılacağı, diğer araçlarla kıyaslama yapılacağı, diğer araçların yükseltilip octavia'nın karalanacağı mekan olmamalı. Bizler zaten kararımızı verip aracımızı almışız. Şimdi burda yok o daha iyi yok bu daha iyi tartışması yapmak güzel olmuyor. Yapılacaksa bu tarz konular başka bir bölümde yapılmalı. Ben her gün foruma girip octavia bölümüne bakıyorum, burada bu tarz konuların uzayıp gitmesi bizleri forumdan soğutuyor. Lütfen !
-
Şskadanda anlamıyorsunuz,bukadar hassas olmayın yau halk dilinde söyledim ben espiri olsun diye öyle diyolar diye.
-
Kanaatim, evet bu konu artık kabak tadı verdi kapatılmalıdır, lakin benzer bir konu muhakkak açılacaktır, ya da vardır.
Octavia almasaydım kesinlikle Jetta almazdım. İsterse CEO arabası olsun.
16 yaşındaki arkadaşımızın üslübu için söylediğim herşey aynen diğer forum üyeleri için de geçerlidir. Üslubu beyan ayniyle insandır demiş atalarımız.
ARAÇ olarak alıp kullandığımız ya da almak istediğimiz ŞEY ler için birbirimizi üzmeyelim artık. Ne ben OCtaviayı savunduğum için Skoda'dan bir menfaatim var ne de diğer arkadaşların VW den bir çıkarı vardır. Herkes Allahın nasib ettiği imkanlar için şükür edip araçlarımızın keyfine bakalım.
Ender Bey, sizi göreve davet ediyorum, bence de bu konunun kapısına kilit vuralım.
Fikir beyan eden herkese de teşekkürler...
-
bu nasıl bir üsluptur, burasi skoda marka araba kullananlarin forumu baziları idrak etmekte sorun yaşıyor galiba. "sikota" nasıl bir kelimedir ? nasıl bir saygisizliktir. Insanlarin prestij anlayışı jettaya binmek olmaya devam etsin, biz prestijimizi saygimiz,uslubumuz ile sagliyoruz.