škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: kadir_ - 31 Ekim 2009, 12:25:23

Başlık: Titreme Sorunu..
Gönderen: kadir_ - 31 Ekim 2009, 12:25:23
Bu aralar araç olduğu yerde dururken rolantinin titreşimi direksiyona vuruyo ve titreme yapıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?
 
Birde ilk çalıştımadan 1-2 km sonra 1 viteste araba hareket halinde stop ediyormuş ara sıra bunun nedeninide anlayamadım lpg den diyicem ama pek sanmıyorum..
 
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: lrfan - 31 Ekim 2009, 13:23:15
Vites geçer geçmesine ama her zaman o kadar şanslı olmayabilir, gidiverir dişliler...
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: dgn - 31 Ekim 2009, 15:06:16
Alıntı yapılan: kadir_;44843
Bu aralar araç olduğu yerde dururken rolantinin titreşimi direksiyona vuruyo ve titreme yapıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?

Birde ilk çalıştımadan 1-2 km sonra 1 viteste araba hareket halinde stop ediyormuş ara sıra bunun nedeninide anlayamadım lpg den diyicem ama pek sanmıyorum..
 
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D
Aynı sorunlar kuzenimin arabada olduydu çalıştırdığında titriyodu 1, 2 km sonra istop ediyodu.Lpg yle ilgili bişey değiştirdiler sorun halloldu.sizinkide yüzde 75 lpg ile ilgilidir.
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: fenomen - 31 Ekim 2009, 18:00:57
banada lpg gibi geldi.aracın mı var derdin var.neyse hallolur inş.
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: ahmettatlı - 31 Ekim 2009, 18:05:51
vites geçişi debriyaj balatasındandır aşınmış veya bi problem olabilir
 
titreşim ise yani böyle bi arava varsın olsun titresin baba yani :D
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: SEAHAWK - 31 Ekim 2009, 18:23:39
Alıntı yapılan: kadir_;44843
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D

 
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
 
Örnek ele alalım;
 
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
 
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: kadir_ - 31 Ekim 2009, 18:37:34
Alıntı yapılan: SEAHAWK;44917
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
 
Örnek ele alalım;
 
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
 
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.

 
Ne teşviği allah korusun babam otobanda böyle bişey yaptığını fark etmiş şaşkındı açıkcası bende ne ses ne sarsıntı bişey hissetmedim şahsen :)
 
Ama dediğiniz doğru 2-3 sene önce debriyaj balatası yapışmıştı araba çalışmıyordu bile ne hikmetse servisten bi arkadaş komşumuzdu o sıralar çocuk arabayı çalıştırdı sanırım o gaz verirken bir boşluk oluyormuş o sırada vitesi geçiriyodu inanmazsını bu şekilde 25 km yol yapıp servise götürdü arabayı:)
 
@dgn
 
Dediğin sorun bizdede vardı atiker sistem varken regülatör dağılınca yapıyordu ama bu ona pek benzemiyor ne hikmetse 1.viteste yapıyormuş bunu yani normal hızlı giderken yada diğer viteslerde böyle bir sorunumuz yok bakalım..
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: serhan - 31 Ekim 2009, 19:14:01
Kadir'im dediğin arıza yüksek oranda lpg olabilir.Ama onla alakalı değilse Kelebek boğazı kirlenmiştir yada arızalanmıştır...

vites değiştirme olayına gelince debriyaja basmadan vitese geçirmek dişlilerede zararlı baskıyada zararlı.Baskıyı parçalayabilme ihtimali var.Onun için böyle şeyleri denemek bile tehlikeli :):):)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: kadir_ - 31 Ekim 2009, 19:15:26
Bakalım önce lpg ciye uğrayalım kışlık bakımı yapılsın olmadı diğerlerinin peşine düşücez artık..
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: ugurcnplt - 31 Ekim 2009, 19:26:18
lpg ile ilgilidir arabayı2 hafta benzinde kullandık ne bi titreme nede başkabirşey ama gaza kullanmaya başladık 2 gündür gazda titriyo
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: mustisahin - 02 Kasım 2009, 16:37:11
Alıntı yapılan: SEAHAWK;44917
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
 
Örnek ele alalım;
 
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
 
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
:+1: evet arkadaslar debriyajsız araba gidiyor,  
3-4 sene önce arefe günü aksam saatlerinde Renault Clio aracımın debriyaj teli koptu, 3 den 4 e atarken koptu, debriyaj bosa dustu, tamda sollama yaparken oldu, saga yanasıp durmam, action oldu biraz:hanz:,
yapacak bisey yok, hava kararıyor, bayramda araba lazım,
az ilerdeki taksicilerden yardım istedim, sagolsun taksici bir arkadas aldı arabayı 10 km debriyajsız sanayiye kadar götürdü, zamanında böyle Bursadan Kocaeline geldim ben dedi,
yani araba zorda kalırsanız araba debriyajsızda gidebiliyor, sadece 5. vitese gecmiyor, en fazla 4. vitesle gidiyosunuz,
1. vitesdeyken marsa sürekli basıp, titreterekde olsa arabayı kaldırıyorsunuz, sonra devrini aldırırsanız tüm viteslere geciyor sıkır sıkır, yani 1 le kökleyip yapıp 2 ye, 2 ile kök yapıp 3 e, 3 le kök yapıp 4 e gecirebiliyorsunuz,
taksiciye debriyaj telim kırıldı dedigim zaman, abi ben götürürüm seni dedigim zaman acayip sasırmıstım, sonrasında meraktır ya bende denedim bi kac kez, gercekten oluyor, devrini iyice alınca vites debriyaja basmadan geciyor,
Araca zararı olabilir, ama yolda kalıncada mükemmel bir yöntem bence,
sahsen bayram arefesi ilac gibi gelmisti bana,
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 17:05:39
evet debriyajsız ustalık hallerinde geçirebilmek mümkün. bizim traktörlerde bende debriyaj kullanmam (hidrolik kepçe ile ileri geri yaparken saatlerce bacağınız kopar, debryajlari sert full mekanik :)), vitesten alır vitese atarım. tabi onlar demir yığını, motor devirleri düşük sorun olmuyor.

hele bi tutturamayın geçmesin o vites gıyyyyykkkkk layıverir kol dişli sürter ve ciddi aşınır, tehlikedir. aman diyim. :)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 17:10:18
1. soru  için  motor kulakları  diyorum
 
2. soru  için  kesin bişey söylenmeyeceğinden laf kalabalığı yapmadan  pas geçtim
 
3. soru için  biraz  laf salatası  lazım ;
 
önce şanzımanın içinde tüm dişlilerin döndüğünü bilin  vites  geçirirken herhangi bir dişli teması  kenetlenmesi  olmuyor.
 
sadece  mevcut  durumda  hali hazırda boşta dönen dişlilerden bizim vites kolu ile seçtiğimizin çıkış miline senkromeçler yardımıyla kilitlenmesi olayı vites değiştirmedir :)
 
sadece geri vites dişlisi senkromeçsizdir  ve kara düzen  düz  kesim  dişlilerden oluşur bunun geçmesi  için aracın  durur  vaziyette olması  ve  dişlilerin denk gelmesi lazım  yoksa vites seçilmez, azcık  haraket  etsekte geri vites geçmez çünkü  haraket esnasında çıkış mili dönüyor geri vites dişlisi ise sabit.
(BMW nin getrag  şanzımanında nası oluyorsa  geri vites  araç  haraket  halindeyken giriyor gözümle  gördüm  mükemmel  bişey :D )
 
neden debriyajsız  geçtiğine  gelirsek ;
 
hali hazırda motor  devri  ile  dönen dişliler var  ve  bizim  seçtiğimiz kilitlenmiş vites sonucu belli  bir hız  kazanmış  çıkış mili  var. eğer vitesi  dişlilerde yük  yokken  boşa  çıkarabilirsek  ve  motor devrini  uygun  ayarlayp bir üst  vitese debriyajsız  sokmayı denersek hızlar  eşitse senkromeç sistemine  iş kalmadan vitesi  sokarız  hiç  bişeyde  olmaz :)
 
ama dişlilerin üzerinde  yük olmaması  lazım yani  gaz  verme  esnasında motor torku etki ediyorken kilitlenmiş vitesin çıkması  çok zor.
 
Motosiklet  kullananlar  debriyajsız  vites değiştirmedi mi  hiç ?  oda  tamamen  aynı mantık  ama  motosikletin  senkromeç sistemi  biraz  daha  farklı  onlar  dog box  mantığı çalışıyor ama  hız  eşitleme  mevzusu onlarda da var.
 
özetle  dişliler  sürekli temas  halinde ve dönüyor debriyaja  basınca vites  seçerken  senkromeçler  hız  eşitliyor  ve  seçilen vites  çıkış miline  kilitleniyor.
 
eğer  bunu  biz  ayarlarsak  debriyajada  senkromeçe  de  iş  kalmadığından  vites  geçiyor..
geçmezse   carrrrttt  diye  çıkan  ses  dişlilerden  değil   senkromeçlerden  geliyor.
 
bu  dede güzel bir ingilizce ile şanzıman olayını iyi  anlatıyor  buyrun  izleyin :D
 
http://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 17:35:43
Geri vites olayında bi ispat, (Ahmet Abi senkromeç öter düzeltmesi için tşk, öğrenmiş oldum) arabanız tam durayazmışken, mini bi hareket varken R ye takın kol gücünüzle arabayı biraz yavaşlatır, şanzımanı kütletirsiniz, yani ileri azıcık giderken geçer, ama zarar tabi.

=bu arada boşta giderken tüm dişliler dönüyor ya, alt yazı geçelim yavaş dönüyolar, az yağlama oluyor, yani boşa uzun süre atmasanız iyi=


günlerden bi gün, bizim otomatik vites kocaayak frontera ile tırmanıyorum, anlık tüketim 35-40 larda, yol inişe sardı, gazı bıraktım, cut off yok haliyle 7-8 anlık çekiyor, büyük sevinç olsada benim için rahat duramadım, vitesi tutup N ye çektim, hızımda orta, tam emin değilim ama 30-40 falan değil daha fazla. neyse N ye alınca 4 litre falan yazmaya başladı, öle gidim bari dedim, iniş bitti tekrar D ye alma zamanıydı, bende yanlışlıkla D yerine tahmin ettiğiniz üzere R ye almışım...

düğmesini bırakmamla beraber, hiç bi frenleme gücü ile duramayacağınız kudretle durdum... cayıııır cayyıırrr kaydı jip. şanzıman kaya gibiymiş dağılmadı, ama 4x4 de olsa daha da iyi dururmuşum bu sonucu çıkardım :++: :++: :++:

hız çok önemli, yüksek olsa Allah muhafaza yanlışlıkla dağılabilirdi bile.

Getrag içinse hakkaten sanayide çakallardan duyardım, bi araştırayım, 70 le giderken tekerleri geri sardırmak, vauuuvv...
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 17:46:32
Hakan yağlama olayını iyi yakalamışsın :ok:
 
şaftı olan(arkadan itiş) araçlar için uzun süre boş sakıncalı
 
ama bizim araçlarda (önden çekiş)  ise değil zira ön tekerleklerin döndüğü her an diferansiyel dönyor ve yağı çalkalattırıyor içerde..
 
bizim için trafik ışıklarında beklemek sakat :kiki:
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 17:49:17
Şu  dayının  yaptığını  iyice  incelerseniz  devri  ayarlamak  için nasıl  çift  debriyaj  yaptığını  ara gaz  attığını  vs  herşeyi  görürsünüz :D
 
şapka  çıkartıyorum  kendisine  
 
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 18:01:28
Alıntı yapılan: AhmetH;45324
Şu  dayının  yaptığını  iyice  incelerseniz  devri  ayarlamak  için nasıl  çift  debriyaj  yaptığını  ara gaz  attığını  vs  herşeyi  görürsünüz :D
 
şapka  çıkartıyorum  kendisine  
 
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc

muhtemelen Türk değil.

off of ofofffff.... kombinasyonun ağına koydu :kiki::kiki: gerçekten süperdi :D

burdaki double-kick amacı ne tam olarak? devri mi beklemek? ara gaz atmassan bi sonraki vitese geçmiyor diye biliyorum(senkro yok ya)  ama çift debriyajı çözemedim iki vites olunca. :)

hani her iki kola müdahale ederken yapsa OK, bi vites için bi debriyaj, öteki için bi daha... ama sadece tek koldanda çift çakıyor pedala :hanz:
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 18:12:01
bi dakka ya çözdüm, saçma geldi sorum sonradan, zaten ayırmak için vitesi ayak debriyajdayken aragaz atsak işe yaramazdı di mi....
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 18:13:01
hakan  bende  çift  kaktırıyorum felicia da  feci alıştım mükkemmel  bişey :D
 
özellikle  vites  düşürürken  çıkış miline kenetleyeceğin dişli (takmak istediğin düşük vites diyeyimde ne konuşuyor bu demesinler :D )
 
daha  yavaş dönüyor  burda  çift  debriyajın asıl amacı  debriyaj basışları arasında debriyaja basmıyorken bir ara gaz  atıyor  bunu  yakaladın mı bilmiyoum
işte  o an  şanzıman içinde yavaş dönen  dişlileri hızlandırıp  geçişi sağlamak.
 
bizim  gariban  felicia nın  1-2-3  senkromeçler  benim  seri  değişimime  dayanmıyor  özellikle  çift  debriyaj  düşürüyorum  bende..
 
hatta  trafik ışıklarında 2 den 1 e  düşerken   hiç geçmez denilen  1. vitese  yağ gibi  giriyor  devire  bir kere  alış  bırakamazsın (Opel in  1. vitese  geçmemesi   meşhurdur  onda bile  yağ gibi  oluyor :D )
 
 
ama  yükseltirkende  çift  yapıyor  bir amacı  yok  ama  alışkanlıktandır  zira  bir kere alıştımı  debriyaja  tek basınca eksik  hissediyor insan  kendini..
 
çok ciddiyim şaşırmayın :)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 18:18:07
dur ben bi deneyip geliyorum double olayını vites ufaltırken harbi 1 e geçmez benimkide.... bişiler alacağım zati.

Getragda geri takınca yeyip sarmasının sebebini TR konuşulan bi sayfada bulmak çok zor, bulamadım. çakalı amelesi '''getrak gardeş geri atınca yiyo bunun 1 i ters aşşada ondan''' deyip saçmalamış durmuş...

aklıma bi tek geri vitesinde senkromeçli oluşu geliyor başkada bişi düşünemiyorum.
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 18:18:51
Hakan sende ingilizce var  "double clutch downshift"  diye  arat dünya kadar  makale var  ayrca  youtube de  video da var
 
aynı zamanda  ileri sürüş tekniği zaten ondan (hatta yarış tekniği)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 18:54:05
yav ben demin 80 le giderken 1 e aldım abi, feci bi uğuldama geldi kutudan, düşündümda acaba biraz önce şanzıman kutum hayatı boyunca hiç dönemediği kadar hızlı mı döndü...

evet evet sorum bu?

(araba max. 5000 falan çeviriyor, 1 de 80 demek, 7200 rpm demek benim dişlime göre, yani motorun lugatında olmayan bi devir :lol:)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 19:09:12
soktuysan dönmüştür Hakan :hanz:
 
biz  bi ara  ankaraya gelmiştik  forumcak   hipodromda falan kaldırdık arabaları  denedik  ettik  neyse...
 
bir  arkdaş vardı  megane 1.6 yı  2  den  3  e  sokamıyor bir türlü.. :kiki:
 
2 kere  denedi  2 side  1   e  girdi  düşün  bide   drag   yapıyorsun   2 bitmiş  şak  diye  3  e  verme süratiyle  1 e  soktu arabayı..
 
shift  lock  tabi :D    velhasıl  bişey  olmadıydı..
 
sen  niye  o süratte  1 e  sokmak  istedin  oda  ayrı  konu ya  neyse :kiki:
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 19:14:00
Alıntı yapılan: AhmetH;45359
sen  niye  o süratte  1 e  sokmak  istedin  oda  ayrı  konu ya  neyse :kiki:


sesini merak ettim, ayrıca belirtmeyi unuttum, debriyajı bırakmadım ki... :kiki:

hani desen ki örneğin boşta sallanmış bi arabada şanzıman döner, debriyaja basınca (yine boşta gidiyor) durur, e o zaman niye uğuldadı, yoksa debriyaja basmak bişey değiştirmiyor mu????
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 19:17:49
ara gaz atıp o devire çıkamayacağına göre biraz senkromeç sesi duymuşun :D
 
 
ses merak ettiysen geriye tak arabayı meyilden aşşa sal :D
 
araba öne hızlanırken geriye takılı şanzımanın sesi dinle :D hatta azcık tatlı bir kavrama yaptır çok değil :D
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 19:24:59
hıııııjjjjjjjj ediyor bilmem mi :D

hatta zamanıyla merak etmişliğim vardı arabalar geri giderken niye hızlandıkça hıııııjjjjjj eder diye :D
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: dgn - 02 Kasım 2009, 19:37:37
Konuyla alakası yok ama bi kere 90 la giderken(araba fabia değil brava) babam 6. vites var zannedip geriye takmıştı birde geçmedi hala deniyo:D 2dede denedi yine geçmedi sonra mudahale ettim 5 attı gitti.Yani yüksek hızlarda araba geri vitese geçmiyor.
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 19:44:00
Alıntı yapılan: hakanerdogan;45364
hıııııjjjjjjjj ediyor bilmem mi :D
 
hatta zamanıyla merak etmişliğim vardı arabalar geri giderken niye hızlandıkça hıııııjjjjjj eder diye :D

öğrendiysen sorun yok ben Onno ustaya sormuştum  bacak kadar veletken orta sayfayı ayırmıştı bana :kiki:
 
bilmeyen varsa hemen  söyleyek geri vites dişlileri  straight cut   yani düz  kesim.
 
normal  vitesler ise helical.
 
düz kesimler her zaman daha sağlamdır  iyi  tork aktarır  ondan ciddi yarış  araçlarının  alayında düz kesim dişlilerden oluşan şanzıman var
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: hakanerdogan - 02 Kasım 2009, 19:47:14
hı hı, hatta koyayım...

HELİCAL, sarmal

(http://static.howstuffworks.com/gif/gear-helical1.jpg)


straight, düz


(http://www.delapena.co.uk/images/straight_gear.jpg)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: kadir_ - 02 Kasım 2009, 20:38:56
Alıntı yapılan: AhmetH;45324
Şu dayının yaptığını iyice incelerseniz devri ayarlamak için nasıl çift debriyaj yaptığını ara gaz attığını vs herşeyi görürsünüz :D
 
şapka çıkartıyorum kendisine
 
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc

Bazen bizimkide geri vitese geçmiyor yada ben zorlamak istemiyorum bu şekilde as çek 2 kez pompa yapınca rahatça geçiyor bunun mantığı ne ilktte boşa almıyor mu yani?
 
Bu arada bilgiye boğdunuz akşam akşam sağolun:ok:
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 21:38:54
debriyajı yenilemek anlık olarak şanzımanın içinde ne kadar dişli varsa dönmesine yarıyor..
 
sonra kader kısmet hakanın verdiği resimde gördüğünüz dişlilerin ağzı denk geliyorsa luk diye geçiyor vites..
 
ben alıştım şöyle yapıyorum ;
 
vites geriye girmedi mi.. geriye sokmaya zorlarken debriyajı kavratıyorum hafif, dişli ağızları denk geldimi lök diye oturuyor..
 
amma biraz sert bırakırsanız debriyajı anlık olarak kenetlenmeye zorladığınız vites dişlileri cartttt diye ses yapar :)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: AhmetH - 02 Kasım 2009, 21:44:11
Ha  bu arada  geriye sokarken debriyajı  yenileyip  tekrar   birden R  ye  sokmaya  çalışırsanızda  carttt  lar  dişliler   zira   içerdeki  dönüşün  yavaşlayıp  durması  zaman alıyor..
 
bunun  içinde  R  den  önce   her hangi  bir vitese  sokmak  çok  verimli..
 
R  5.  vitesin  altındaysa    önce  4  sonra  R   el  hareketine  rahat  geliyor..
 
R  1 in  yanındaysa  önce  3  sonra  R   de  rahat..
 
yani  demek  istediğim  debriyajı  yenileyince  zaman  kaybetmektense   farklı bir  vitese  sonra  R  ye  sokmak  iyidir :)
Başlık: Cevap: Titreme Sorunu..
Gönderen: kadir_ - 02 Kasım 2009, 22:03:14
Alıntı yapılan: AhmetH;45429
Ha bu arada geriye sokarken debriyajı yenileyip tekrar birden R ye sokmaya çalışırsanızda carttt lar dişliler zira içerdeki dönüşün yavaşlayıp durması zaman alıyor..
 
bunun içinde R den önce her hangi bir vitese sokmak çok verimli..
 
R 5. vitesin altındaysa önce 4 sonra R el hareketine rahat geliyor..
 
R 1 in yanındaysa önce 3 sonra R de rahat..
 
yani demek istediğim debriyajı yenileyince zaman kaybetmektense farklı bir vitese sonra R ye sokmak iyidir :)

Genelde ilk marştan sonra oluyor bu durum 3 takıp geriye takmak mantıklı..