škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: kadir_ - 31 Ekim 2009, 12:25:23
-
Bu aralar araç olduğu yerde dururken rolantinin titreşimi direksiyona vuruyo ve titreme yapıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?
Birde ilk çalıştımadan 1-2 km sonra 1 viteste araba hareket halinde stop ediyormuş ara sıra bunun nedeninide anlayamadım lpg den diyicem ama pek sanmıyorum..
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D
-
Vites geçer geçmesine ama her zaman o kadar şanslı olmayabilir, gidiverir dişliler...
-
Bu aralar araç olduğu yerde dururken rolantinin titreşimi direksiyona vuruyo ve titreme yapıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?
Birde ilk çalıştımadan 1-2 km sonra 1 viteste araba hareket halinde stop ediyormuş ara sıra bunun nedeninide anlayamadım lpg den diyicem ama pek sanmıyorum..
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D
Aynı sorunlar kuzenimin arabada olduydu çalıştırdığında titriyodu 1, 2 km sonra istop ediyodu.Lpg yle ilgili bişey değiştirdiler sorun halloldu.sizinkide yüzde 75 lpg ile ilgilidir.
-
banada lpg gibi geldi.aracın mı var derdin var.neyse hallolur inş.
-
vites geçişi debriyaj balatasındandır aşınmış veya bi problem olabilir
titreşim ise yani böyle bi arava varsın olsun titresin baba yani :D
-
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
Örnek ele alalım;
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
-
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
Örnek ele alalım;
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
Ne teşviği allah korusun babam otobanda böyle bişey yaptığını fark etmiş şaşkındı açıkcası bende ne ses ne sarsıntı bişey hissetmedim şahsen :)
Ama dediğiniz doğru 2-3 sene önce debriyaj balatası yapışmıştı araba çalışmıyordu bile ne hikmetse servisten bi arkadaş komşumuzdu o sıralar çocuk arabayı çalıştırdı sanırım o gaz verirken bir boşluk oluyormuş o sırada vitesi geçiriyodu inanmazsını bu şekilde 25 km yol yapıp servise götürdü arabayı:)
@dgn
Dediğin sorun bizdede vardı atiker sistem varken regülatör dağılınca yapıyordu ama bu ona pek benzemiyor ne hikmetse 1.viteste yapıyormuş bunu yani normal hızlı giderken yada diğer viteslerde böyle bir sorunumuz yok bakalım..
-
Kadir'im dediğin arıza yüksek oranda lpg olabilir.Ama onla alakalı değilse Kelebek boğazı kirlenmiştir yada arızalanmıştır...
vites değiştirme olayına gelince debriyaja basmadan vitese geçirmek dişlilerede zararlı baskıyada zararlı.Baskıyı parçalayabilme ihtimali var.Onun için böyle şeyleri denemek bile tehlikeli :):):)
-
Bakalım önce lpg ciye uğrayalım kışlık bakımı yapılsın olmadı diğerlerinin peşine düşücez artık..
-
lpg ile ilgilidir arabayı2 hafta benzinde kullandık ne bi titreme nede başkabirşey ama gaza kullanmaya başladık 2 gündür gazda titriyo
-
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
Örnek ele alalım;
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
:+1: evet arkadaslar debriyajsız araba gidiyor,
3-4 sene önce arefe günü aksam saatlerinde Renault Clio aracımın debriyaj teli koptu, 3 den 4 e atarken koptu, debriyaj bosa dustu, tamda sollama yaparken oldu, saga yanasıp durmam, action oldu biraz:hanz:,
yapacak bisey yok, hava kararıyor, bayramda araba lazım,
az ilerdeki taksicilerden yardım istedim, sagolsun taksici bir arkadas aldı arabayı 10 km debriyajsız sanayiye kadar götürdü, zamanında böyle Bursadan Kocaeline geldim ben dedi,
yani araba zorda kalırsanız araba debriyajsızda gidebiliyor, sadece 5. vitese gecmiyor, en fazla 4. vitesle gidiyosunuz,
1. vitesdeyken marsa sürekli basıp, titreterekde olsa arabayı kaldırıyorsunuz, sonra devrini aldırırsanız tüm viteslere geciyor sıkır sıkır, yani 1 le kökleyip yapıp 2 ye, 2 ile kök yapıp 3 e, 3 le kök yapıp 4 e gecirebiliyorsunuz,
taksiciye debriyaj telim kırıldı dedigim zaman, abi ben götürürüm seni dedigim zaman acayip sasırmıstım, sonrasında meraktır ya bende denedim bi kac kez, gercekten oluyor, devrini iyice alınca vites debriyaja basmadan geciyor,
Araca zararı olabilir, ama yolda kalıncada mükemmel bir yöntem bence,
sahsen bayram arefesi ilac gibi gelmisti bana,
-
evet debriyajsız ustalık hallerinde geçirebilmek mümkün. bizim traktörlerde bende debriyaj kullanmam (hidrolik kepçe ile ileri geri yaparken saatlerce bacağınız kopar, debryajlari sert full mekanik :)), vitesten alır vitese atarım. tabi onlar demir yığını, motor devirleri düşük sorun olmuyor.
hele bi tutturamayın geçmesin o vites gıyyyyykkkkk layıverir kol dişli sürter ve ciddi aşınır, tehlikedir. aman diyim. :)
-
1. soru için motor kulakları diyorum
2. soru için kesin bişey söylenmeyeceğinden laf kalabalığı yapmadan pas geçtim
3. soru için biraz laf salatası lazım ;
önce şanzımanın içinde tüm dişlilerin döndüğünü bilin vites geçirirken herhangi bir dişli teması kenetlenmesi olmuyor.
sadece mevcut durumda hali hazırda boşta dönen dişlilerden bizim vites kolu ile seçtiğimizin çıkış miline senkromeçler yardımıyla kilitlenmesi olayı vites değiştirmedir :)
sadece geri vites dişlisi senkromeçsizdir ve kara düzen düz kesim dişlilerden oluşur bunun geçmesi için aracın durur vaziyette olması ve dişlilerin denk gelmesi lazım yoksa vites seçilmez, azcık haraket etsekte geri vites geçmez çünkü haraket esnasında çıkış mili dönüyor geri vites dişlisi ise sabit.
(BMW nin getrag şanzımanında nası oluyorsa geri vites araç haraket halindeyken giriyor gözümle gördüm mükemmel bişey :D )
neden debriyajsız geçtiğine gelirsek ;
hali hazırda motor devri ile dönen dişliler var ve bizim seçtiğimiz kilitlenmiş vites sonucu belli bir hız kazanmış çıkış mili var. eğer vitesi dişlilerde yük yokken boşa çıkarabilirsek ve motor devrini uygun ayarlayp bir üst vitese debriyajsız sokmayı denersek hızlar eşitse senkromeç sistemine iş kalmadan vitesi sokarız hiç bişeyde olmaz :)
ama dişlilerin üzerinde yük olmaması lazım yani gaz verme esnasında motor torku etki ediyorken kilitlenmiş vitesin çıkması çok zor.
Motosiklet kullananlar debriyajsız vites değiştirmedi mi hiç ? oda tamamen aynı mantık ama motosikletin senkromeç sistemi biraz daha farklı onlar dog box mantığı çalışıyor ama hız eşitleme mevzusu onlarda da var.
özetle dişliler sürekli temas halinde ve dönüyor debriyaja basınca vites seçerken senkromeçler hız eşitliyor ve seçilen vites çıkış miline kilitleniyor.
eğer bunu biz ayarlarsak debriyajada senkromeçe de iş kalmadığından vites geçiyor..
geçmezse carrrrttt diye çıkan ses dişlilerden değil senkromeçlerden geliyor.
bu dede güzel bir ingilizce ile şanzıman olayını iyi anlatıyor buyrun izleyin :D
http://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw
-
Geri vites olayında bi ispat, (Ahmet Abi senkromeç öter düzeltmesi için tşk, öğrenmiş oldum) arabanız tam durayazmışken, mini bi hareket varken R ye takın kol gücünüzle arabayı biraz yavaşlatır, şanzımanı kütletirsiniz, yani ileri azıcık giderken geçer, ama zarar tabi.
=bu arada boşta giderken tüm dişliler dönüyor ya, alt yazı geçelim yavaş dönüyolar, az yağlama oluyor, yani boşa uzun süre atmasanız iyi=
günlerden bi gün, bizim otomatik vites kocaayak frontera ile tırmanıyorum, anlık tüketim 35-40 larda, yol inişe sardı, gazı bıraktım, cut off yok haliyle 7-8 anlık çekiyor, büyük sevinç olsada benim için rahat duramadım, vitesi tutup N ye çektim, hızımda orta, tam emin değilim ama 30-40 falan değil daha fazla. neyse N ye alınca 4 litre falan yazmaya başladı, öle gidim bari dedim, iniş bitti tekrar D ye alma zamanıydı, bende yanlışlıkla D yerine tahmin ettiğiniz üzere R ye almışım...
düğmesini bırakmamla beraber, hiç bi frenleme gücü ile duramayacağınız kudretle durdum... cayıııır cayyıırrr kaydı jip. şanzıman kaya gibiymiş dağılmadı, ama 4x4 de olsa daha da iyi dururmuşum bu sonucu çıkardım :++: :++: :++:
hız çok önemli, yüksek olsa Allah muhafaza yanlışlıkla dağılabilirdi bile.
Getrag içinse hakkaten sanayide çakallardan duyardım, bi araştırayım, 70 le giderken tekerleri geri sardırmak, vauuuvv...
-
Hakan yağlama olayını iyi yakalamışsın :ok:
şaftı olan(arkadan itiş) araçlar için uzun süre boş sakıncalı
ama bizim araçlarda (önden çekiş) ise değil zira ön tekerleklerin döndüğü her an diferansiyel dönyor ve yağı çalkalattırıyor içerde..
bizim için trafik ışıklarında beklemek sakat :kiki:
-
Şu dayının yaptığını iyice incelerseniz devri ayarlamak için nasıl çift debriyaj yaptığını ara gaz attığını vs herşeyi görürsünüz :D
şapka çıkartıyorum kendisine
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc
-
Şu dayının yaptığını iyice incelerseniz devri ayarlamak için nasıl çift debriyaj yaptığını ara gaz attığını vs herşeyi görürsünüz :D
şapka çıkartıyorum kendisine
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc
muhtemelen Türk değil.
off of ofofffff.... kombinasyonun ağına koydu :kiki::kiki: gerçekten süperdi :D
burdaki double-kick amacı ne tam olarak? devri mi beklemek? ara gaz atmassan bi sonraki vitese geçmiyor diye biliyorum(senkro yok ya) ama çift debriyajı çözemedim iki vites olunca. :)
hani her iki kola müdahale ederken yapsa OK, bi vites için bi debriyaj, öteki için bi daha... ama sadece tek koldanda çift çakıyor pedala :hanz:
-
bi dakka ya çözdüm, saçma geldi sorum sonradan, zaten ayırmak için vitesi ayak debriyajdayken aragaz atsak işe yaramazdı di mi....
-
hakan bende çift kaktırıyorum felicia da feci alıştım mükkemmel bişey :D
özellikle vites düşürürken çıkış miline kenetleyeceğin dişli (takmak istediğin düşük vites diyeyimde ne konuşuyor bu demesinler :D )
daha yavaş dönüyor burda çift debriyajın asıl amacı debriyaj basışları arasında debriyaja basmıyorken bir ara gaz atıyor bunu yakaladın mı bilmiyoum
işte o an şanzıman içinde yavaş dönen dişlileri hızlandırıp geçişi sağlamak.
bizim gariban felicia nın 1-2-3 senkromeçler benim seri değişimime dayanmıyor özellikle çift debriyaj düşürüyorum bende..
hatta trafik ışıklarında 2 den 1 e düşerken hiç geçmez denilen 1. vitese yağ gibi giriyor devire bir kere alış bırakamazsın (Opel in 1. vitese geçmemesi meşhurdur onda bile yağ gibi oluyor :D )
ama yükseltirkende çift yapıyor bir amacı yok ama alışkanlıktandır zira bir kere alıştımı debriyaja tek basınca eksik hissediyor insan kendini..
çok ciddiyim şaşırmayın :)
-
dur ben bi deneyip geliyorum double olayını vites ufaltırken harbi 1 e geçmez benimkide.... bişiler alacağım zati.
Getragda geri takınca yeyip sarmasının sebebini TR konuşulan bi sayfada bulmak çok zor, bulamadım. çakalı amelesi '''getrak gardeş geri atınca yiyo bunun 1 i ters aşşada ondan''' deyip saçmalamış durmuş...
aklıma bi tek geri vitesinde senkromeçli oluşu geliyor başkada bişi düşünemiyorum.
-
Hakan sende ingilizce var "double clutch downshift" diye arat dünya kadar makale var ayrca youtube de video da var
aynı zamanda ileri sürüş tekniği zaten ondan (hatta yarış tekniği)
-
yav ben demin 80 le giderken 1 e aldım abi, feci bi uğuldama geldi kutudan, düşündümda acaba biraz önce şanzıman kutum hayatı boyunca hiç dönemediği kadar hızlı mı döndü...
evet evet sorum bu?
(araba max. 5000 falan çeviriyor, 1 de 80 demek, 7200 rpm demek benim dişlime göre, yani motorun lugatında olmayan bi devir :lol:)
-
soktuysan dönmüştür Hakan :hanz:
biz bi ara ankaraya gelmiştik forumcak hipodromda falan kaldırdık arabaları denedik ettik neyse...
bir arkdaş vardı megane 1.6 yı 2 den 3 e sokamıyor bir türlü.. :kiki:
2 kere denedi 2 side 1 e girdi düşün bide drag yapıyorsun 2 bitmiş şak diye 3 e verme süratiyle 1 e soktu arabayı..
shift lock tabi :D velhasıl bişey olmadıydı..
sen niye o süratte 1 e sokmak istedin oda ayrı konu ya neyse :kiki:
-
sen niye o süratte 1 e sokmak istedin oda ayrı konu ya neyse :kiki:
sesini merak ettim, ayrıca belirtmeyi unuttum, debriyajı bırakmadım ki... :kiki:
hani desen ki örneğin boşta sallanmış bi arabada şanzıman döner, debriyaja basınca (yine boşta gidiyor) durur, e o zaman niye uğuldadı, yoksa debriyaja basmak bişey değiştirmiyor mu????
-
ara gaz atıp o devire çıkamayacağına göre biraz senkromeç sesi duymuşun :D
ses merak ettiysen geriye tak arabayı meyilden aşşa sal :D
araba öne hızlanırken geriye takılı şanzımanın sesi dinle :D hatta azcık tatlı bir kavrama yaptır çok değil :D
-
hıııııjjjjjjjj ediyor bilmem mi :D
hatta zamanıyla merak etmişliğim vardı arabalar geri giderken niye hızlandıkça hıııııjjjjjj eder diye :D
-
Konuyla alakası yok ama bi kere 90 la giderken(araba fabia değil brava) babam 6. vites var zannedip geriye takmıştı birde geçmedi hala deniyo:D 2dede denedi yine geçmedi sonra mudahale ettim 5 attı gitti.Yani yüksek hızlarda araba geri vitese geçmiyor.
-
hıııııjjjjjjjj ediyor bilmem mi :D
hatta zamanıyla merak etmişliğim vardı arabalar geri giderken niye hızlandıkça hıııııjjjjjj eder diye :D
öğrendiysen sorun yok ben Onno ustaya sormuştum bacak kadar veletken orta sayfayı ayırmıştı bana :kiki:
bilmeyen varsa hemen söyleyek geri vites dişlileri straight cut yani düz kesim.
normal vitesler ise helical.
düz kesimler her zaman daha sağlamdır iyi tork aktarır ondan ciddi yarış araçlarının alayında düz kesim dişlilerden oluşan şanzıman var
-
hı hı, hatta koyayım...
HELİCAL, sarmal
(http://static.howstuffworks.com/gif/gear-helical1.jpg)
straight, düz
(http://www.delapena.co.uk/images/straight_gear.jpg)
-
Şu dayının yaptığını iyice incelerseniz devri ayarlamak için nasıl çift debriyaj yaptığını ara gaz attığını vs herşeyi görürsünüz :D
şapka çıkartıyorum kendisine
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc
Bazen bizimkide geri vitese geçmiyor yada ben zorlamak istemiyorum bu şekilde as çek 2 kez pompa yapınca rahatça geçiyor bunun mantığı ne ilktte boşa almıyor mu yani?
Bu arada bilgiye boğdunuz akşam akşam sağolun:ok:
-
debriyajı yenilemek anlık olarak şanzımanın içinde ne kadar dişli varsa dönmesine yarıyor..
sonra kader kısmet hakanın verdiği resimde gördüğünüz dişlilerin ağzı denk geliyorsa luk diye geçiyor vites..
ben alıştım şöyle yapıyorum ;
vites geriye girmedi mi.. geriye sokmaya zorlarken debriyajı kavratıyorum hafif, dişli ağızları denk geldimi lök diye oturuyor..
amma biraz sert bırakırsanız debriyajı anlık olarak kenetlenmeye zorladığınız vites dişlileri cartttt diye ses yapar :)
-
Ha bu arada geriye sokarken debriyajı yenileyip tekrar birden R ye sokmaya çalışırsanızda carttt lar dişliler zira içerdeki dönüşün yavaşlayıp durması zaman alıyor..
bunun içinde R den önce her hangi bir vitese sokmak çok verimli..
R 5. vitesin altındaysa önce 4 sonra R el hareketine rahat geliyor..
R 1 in yanındaysa önce 3 sonra R de rahat..
yani demek istediğim debriyajı yenileyince zaman kaybetmektense farklı bir vitese sonra R ye sokmak iyidir :)
-
Ha bu arada geriye sokarken debriyajı yenileyip tekrar birden R ye sokmaya çalışırsanızda carttt lar dişliler zira içerdeki dönüşün yavaşlayıp durması zaman alıyor..
bunun içinde R den önce her hangi bir vitese sokmak çok verimli..
R 5. vitesin altındaysa önce 4 sonra R el hareketine rahat geliyor..
R 1 in yanındaysa önce 3 sonra R de rahat..
yani demek istediğim debriyajı yenileyince zaman kaybetmektense farklı bir vitese sonra R ye sokmak iyidir :)
Genelde ilk marştan sonra oluyor bu durum 3 takıp geriye takmak mantıklı..