škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: veracocha - 26 Şubat 2015, 20:17:08
-
Selam beyler A4 kasa octavia sahibi arkadaşlara bir sorum var ...
Aracımın yaylarını değiştirdim orjinal ölçüleri ile amortisörleri ise daha önce değiştirmiştim Bilstein marka amortisör takmıştım .. ancak özellikle yayları değiştirdikten sonra sanki aracın arkası daha düşük gibi oldu , önceden böyle değildi sanki .. resimlerde araç alçakmı duruyor sizce arkada sadece simit tüp var ...
(http://i.hizliresim.com/GvD0X3.jpg)
(http://i.hizliresim.com/yPq39N.jpg)
(http://i.hizliresim.com/07zBAL.jpg)
(http://i.hizliresim.com/4LzMOq.jpg)
(http://i.hizliresim.com/ORDLOA.jpg)
-
bence yakin ve gece cekimden dolayi pek anlasilmiyor. gunduz biraz uzaktan cekerseniz daha iyi olur.
ama alcak da olsa olsun bence. a4 kasada arkayi atma egilimi var onu dengelemis olursunuz.
-
Normalden 2 parmak alçak gibi
-
Normalden 2 parmak alçak gibi
Amortisörleri ve yayları değiştirdim ancak şu aşağıdaki iki parçayı değiştirmeyi unuttuk ya da gözümüzden kaçtı ;
Arka amortisör takozu ;
(http://www.ithalotoyedekparca.com/image/cache/data/R2/SYF24248-500x500.jpg)
ve Arka amortisör stoplama lastiği ;
(https://merttugoto.com/admin/i/350x350max/1J0512131B.jpg)
bu iki parçayı değiştireceğim bunlardan dolayı da olabilir ...
-
Bunlardan dolayı olmaz.Takoz amortisörün vuruntusunu stoplar körüklerde pistonları dışarıdan gelecek yabancı maddelere karşı korur.Sizin yeni yaylarınız büyük ihtimalle octavianın değil.Birde yayları niye değiştirdiniz merak ettim
-
Bunlardan dolayı olmaz.Takoz amortisörün vuruntusunu stoplar körüklerde pistonları dışarıdan gelecek yabancı maddelere karşı korur.Sizin yeni yaylarınız büyük ihtimalle octavianın değil.Birde yayları niye değiştirdiniz merak ettim
Yayların esneklik özelliği kalmamış hocam , yayları takınca daha iyi giriyor virajlara şimdi araç .. ancak taktırdığımız ve parçacının verdiği yaylar zaten golf 4 , skoda octavia ve seat için aynı yaylar başka değişik yay yok ki .. özellikle de lesjöfors aldım isveç malı çok kaliteli yaylar zaten üstünde çıkan yay ile de aynı boydaydı yaylar ? o demir takoz ezilmişse içten ondan dolayı olmaz mı acaba ?
-
Bence bu yaylar iyi olmuş dokunmayın :)
Bahsettiğiniz viraja girme konusunu arkadaşım çok takardı, octi collection'da 4 amortisör değiştirdi, hala güvende hissetmedi. En son bi yağmurlu günde şimdi güzergahı değiştirilen eskipazar çıkışındaki viraja içten girmesine rağmen arka atıp bariyerlere girip arabayı pert etmişti.
Değişince daha iyi hissediyorsanız daha iyi olabilir, hatta a4'ün ilacıdır belki bakarsınız..
-
Bence bu yaylar iyi olmuş dokunmayın :)
Bahsettiğiniz viraja girme konusunu arkadaşım çok takardı, octi collection'da 4 amortisör değiştirdi, hala güvende hissetmedi. En son bi yağmurlu günde şimdi güzergahı değiştirilen eskipazar çıkışındaki viraja içten girmesine rağmen arka atıp bariyerlere girip arabayı pert etmişti.
Değişince daha iyi hissediyorsanız daha iyi olabilir, hatta a4'ün ilacıdır belki bakarsınız..
Hocam haklı olabilirsiniz ancak arkaya iki kişi oturunca iyice alçalıyor yaw arkası , ulan herhalde yanlış aldık anasını satıyım ... takılalıda 20 gün filan oluyor , yayların boyları ve kalınlıkları ölçüldü halbuki takılmadan önce ama aynı olsa bile üstünde renk kodları varmış , buda sertliğini yada yumuşaklığı belli eden renk kodları sanırım ...
kutularının resmini çekmiştim ;
Önler ;
(http://i.hizliresim.com/gk6Pn0.jpg)
Arkalar ;
(http://i.hizliresim.com/P5D7pd.jpg)
Üstünde golf yazıyor , skoda mkoda yazmıyor internette baktığımda golf 4 'ünkü çıkıyor hep ... ee kardeşim bu aracın tüm parçaları hep aynı Golf4 ile ...
ebay'de satan bir adam var ondaki kod bendeki ile aynı değil ?
http://www.ebay.com/itm/SKODA-OCTAVIA-REAR-SUSPENSION-COIL-SPRING-1J0511115BR-LESJOFORS-4295077-/181417979098?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a3d5aacda&vxp=mtr
LESJOFORS 4295077
bendekiler ise LESJOFORS 4295034 arkalar ... boyu ve kalınlıkları aynı olmasına rağmen fark olabilir mi ? Haaa sertlik ve yumuşalık farkı varsa eğer , ki o da üstündeki renk kodlarından anlaşılıyor herhalde , bu yay benim araca yumuşak geldiği için arkası çöktü biraz belki ? ve yanlış aldık :confused::(
-
Bende 180 binde değiştirdim amortisörleri keyfi olarak bilstein benimkilerde yaylar orijinal..
Bu arada orijinal yayların kodu:1J0511115BR
LESJOFORS 4295077
(http://i.imgur.com/B7uj7m3l.jpg)
-
Octavia, golf, leon yayları ''ölçü olarak'' aynı olabilir ama, sertlik ve araç ağırlığı farkı nedeniyle farklı sertlikte olur.
Üzerindeki renk kodları da bunu belirler, keza paylaştığınız ambalaj etiketinde de ''1.4 i ve 1.6 i için'' diyor ki o sertliğe sahip,
Şu durumda sizin araç golf 1.4 ve 1.6 dan daha ağır demektir.
Demek ki sizin araç 1.9 TDİ olsaydı iyice yere yapışacaktı.
-
Octavia, golf, leon yayları ''ölçü olarak'' aynı olabilir ama, sertlik ve araç ağırlığı farkı nedeniyle farklı sertlikte olur.
Üzerindeki renk kodları da bunu belirler, keza paylaştığınız ambalaj etiketinde de ''1.4 i ve 1.6 i için'' diyor ki o sertliğe sahip,
Şu durumda sizin araç golf 1.4 ve 1.6 dan daha ağır demektir.
Demek ki sizin araç 1.9 TDİ olsaydı iyice yere yapışacaktı.
Evet şimdi baktımda golf4 1.4 ve 1.6 ile benim octavia arasında 50-60 kg fark var bu kadar etkilermi bu yahu .... ancak bu yaylarda da araç daha yumuşak oldu , bilemiyorum ne yapsam:o , Lastik tampon koyup arkayı biraz daha yükseltemez miyim peki ?
Bu arada kodu 4295077 olan lesjofors'un üstünde de beetle yazıyor
(http://i.hizliresim.com/RJD88n.jpg)
Buda orjinal yaylar takılı halde çekilmiş bir resim çok fark yok gibi ;
(http://i.hizliresim.com/zmMOWj.jpg)
-
Evet şimdi baktımda golf4 1.4 ve 1.6 ile benim octavia arasında 50-60 kg fark var bu kadar etkilermi bu yahu .... ancak bu yaylarda da araç daha yumuşak oldu , bilemiyorum ne yapsam:o , Lastik tampon koyup arkayı biraz daha yükseltemez miyim peki ?
Eğer yaylar yumuşaksa arkalara, ''önlerin seviyesine gelecek ölçüde'' takoz koyabilirsiniz ama yol tutuşu da hesaba katmak lazım.
Bu kadar yumuşaksa +takoz ile virajlarda riskli olabilir, yumuşaklık çok fazla değilse önü, arka seviyesine indirmek daha mantıklı olabilir.
-
2 parmaktan birşey olmaz dert etmeyin çok daha güzel basık iyidir
-
Arkalara lastik tampon koydurdum , şuanda çok güzel oldu tam olması gereken gibi duruyor çukur ve tümseklerden geçişte de çok farketti :)
-
Bahsettiğiniz viraja girme konusunu arkadaşım çok takardı, octi collection'da 4 amortisör değiştirdi, hala güvende hissetmedi. En son bi yağmurlu günde şimdi güzergahı değiştirilen eskipazar çıkışındaki viraja içten girmesine rağmen arka atıp bariyerlere girip arabayı pert etmişti.
..
Zaten viraja icten girdigi icin arabasi arkasini savurmustur. Dogru bilinen yanlislardan biridir. Fiziksel olarak formulize edildiginde aracin viraj kabiliyeti viraj yari capiyla dogru orantilidir. Yani ne kadar buyuk aciyla (distan/buyuk bir cember cizerek) viraja girilirse arac o kadar hizli donebilir o viraji.