škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: octavia7_ - 28 Şubat 2015, 21:48:12
-
https://www.youtube.com/watch?v=QKoyYxz9oFo
https://www.youtube.com/watch?v=57l7FvlNPmM
buda tüketim videosu anahtarı babamda unuttuğum için geri dönmek zorunda kaldım :D
https://www.youtube.com/watch?v=33eLqnjp3g0
(http://i.hizliresim.com/vg6Nvr.jpg) (http://hizliresim.com/vg6Nvr)
tekirdağ/istanbul arası 110 sabit 94 km sollamalarda gaz veriyodum ara ara o kadar genel olarak sabitti hızım. Trafikte yaklaşık 1 saat kaldım ve yol açıldığında veri 5.8 di izmite geldiğimizde 5.6 gösteriyordu.
-
Tüketimi nasıl bilmiyorum, ama 1.4 tsi sipariş etmediğim için pişman gibiyim, dizel arabaya oranla çok hızlı :(
-
Tüketimi nasıl bilmiyorum, ama 1.4 tsi sipariş etmediğim için pişman gibiyim, dizel arabaya oranla çok hızlı :(
araba oldukça hızlı tüketimde dizel kadar değil ama tatminkar :)
-
gecen gun aykutla denedık benım arabayı da karsılastırdık yuksek surat ve vıtes gecısler oldukca serı ama dızel motorun gucunu aykut gordu dızelı yabana atmayın. 1,6 motor var kalkısta aykutlar koltuga yapıstı :D
-
gecen gun aykutla denedık benım arabayı da karsılastırdık yuksek surat ve vıtes gecısler oldukca serı ama dızel motorun gucunu aykut gordu dızelı yabana atmayın. 1,6 motor var kalkısta aykutlar koltuga yapıstı :D
esneme payı yok ya abi bide dediğin gibi güçlü motor kalkışta yapıştırıyor ama sonrasında yavaş kalıyor turbo benzinliler full atakk :D
-
122 HP ile arasında bariz güç farkı olduğu açık..
-
Ne olursa olsun turbo benzinlinin verdiği hazzı hiç bir dizel veremez bunu tartışmaya bile gerek yok :)
Maşallah atarlı giderli Tekirdağ tayfasından yine güzel bir octavia :D
Otobanda 1 kere denk geldim biraz uğraşacaktım baktım arabada 4 kişi var vazgeçtim o da makas atıp solladı zaten güzel makine bu 140 lar :)
-
Ne olursa olsun turbo benzinlinin verdiği hazzı hiç bir dizel veremez bunu tartışmaya bile gerek yok :)
Maşallah atarlı giderli Tekirdağ tayfasından yine güzel bir octavia :D
Otobanda 1 kere denk geldim biraz uğraşacaktım baktım arabada 4 kişi var vazgeçtim o da makas atıp solladı zaten güzel makine bu 140 lar :)
yolda uğraşan çok oluyor gereksiz yakıt yaktırıyolar bana :D
-
bende kısa mesafeli bir tüketim videosu ekleyeyim
[YOUTUBE]watch?v=Pi_CXHjMNrE[/YOUTUBE]
-
bende kısa mesafeli bir tüketim videosu ekleyeyim
[YOUTUBE]watch?v=Pi_CXHjMNrE[/YOUTUBE]
uzun yol verisi ne kadar oluyor soğuk motor ve kısa mesafe 9 litre normal gibime geldi :D
-
80-90 la gidersen 6 lt civarı 3-5 aşağı yukarı oynuyor ama 100 geçince 7 lt yi buluyor.
Buda düşük hızda anlık tüketim, yolun eğimi tüketime anında yansıyor
[YOUTUBE]watch?v=Glw7MbWcizw[/YOUTUBE]
-
Yaw yuklemeyin kardesum soyle videolar, insan turbo benzinli ozluyor.
Dizele yazilim sart onu da gordum bu sayede
-
Yaw yuklemeyin kardesum soyle videolar, insan turbo benzinli ozluyor.
Dizele yazilim sart onu da gordum bu sayede
dizelden inip turbo benzinliye binince insan yüklüyor videoları abi :D:D
-
Turbo benzinli böyle yardır yardır giderken çok zevkli de 20-25 litreleri görünce insan bi garip oluyor tabi :)
-
Turbo benzinli böyle yardır yardır giderken çok zevkli de 20-25 litreleri görünce insan bi garip oluyor tabi :)
orası öyle yüksek gösteriyo hızlanırken :D
-
Bende de öyle gösteriyor işte insan fenalık geçiriyor :)
-
Bende de öyle gösteriyor işte insan fenalık geçiriyor :)
ben alıştım siz alışamadınız mı daha :D 1.4 mü sizin araçta
-
Anlık değere takılmayın.. Bizi ilgilendiren Performanslı kullanım sonrası ortalama tüketim.
-
Bunu herkes kabullendin TSI nin gucu 3500 devire kadardir sonrasi ölú araclardir ::)
-
Bunu herkes kabullendin TSI nin gucu 3500 devire kadardir sonrasi ölú araclardir ::)
O zaman vites yükseltir mutluluklar dilerler :D
-
O zaman vites yükseltir mutluluklar dilerler :D
Herhangi bir TSI 1.4 videosu acin 2 den 3 e ve 3den 4 e gecislerde arabanin nefesi 3 saniye kesiliyor nerdeyse vites yukseltmekte fayda etmez turbo alt devir arabasidir acin bir video izleyin 120 ye kadar jet gibi cikar 120 den sonra yavas yavas hizlanir bizzat kendim sahit oldum...
Herkeste bu kanida zaten....
-
Öyleyse iyi, çünkü bende dizelciyim :)
-
120 den sonrada pek yavaş yavaş değil tabi 120 ye kadar çok hızlı ama 120 den sonrada o kaybı hissetmiyosun ''git hadi lan git niye tıkanıyosun '' demiyosun :)
-
Herhangi bir TSI 1.4 videosu acin 2 den 3 e ve 3den 4 e gecislerde arabanin nefesi 3 saniye kesiliyor nerdeyse vites yukseltmekte fayda etmez turbo alt devir arabasidir acin bir video izleyin 120 ye kadar jet gibi cikar 120 den sonra yavas yavas hizlanir bizzat kendim sahit oldum...
Herkeste bu kanida zaten....
Yanlışınız var,
Turbo alt devir arabası değildir. Sadece yeni nesil (downsize edilmiş) araçlarda turbo boşluğunu en alt seviyeye indirmek için ona uygun yapıda turbo lar kullanılır.
Normal yüksek hacimli turbo lar ise daha üst devirlerde (3bin devir ve sonrası) dolarak perf ını gösterir. Ancak bu durumda alt devirler herhangi bir atmosferik araç kadar ölü kalır. Bu aradaki perf farkı da turbo boşluğu olarak değerlendirilir.
Görüldüğü üzere kullanım amacına göre turbo nun güç ürettiği devir aralıkları farklı olabilir. Bu nedenle turbo ya yüksek veya düşük devir aracı demek oldukça yanlıştır.
Turbo yüksek gücü ve torku daha geniş bir devir bandı boyunca aynı gücü ve torku kesintisiz üretmesi için kullanılır. Atmosferik araçlar da ise max güç ve tork maalesef az bir devir aralığında ve en üst banda yakın üretilir.
Sizin o videolarda izlediğiniz nefessiz kalma olayı, aracın vites geçişlerinde aktarmada yaşana güç kaybından gelir.
TSI geri dönersen bu araç salt perf aracı olarak görülmemeli. PErf isteyen gider VRS veya daha üst araçlar alır. Yoksa 1.2 olsun 1.4 olsun TSI lara perf aracı diye binilmez.
-
Herhangi bir TSI 1.4 videosu acin 2 den 3 e ve 3den 4 e gecislerde arabanin nefesi 3 saniye kesiliyor nerdeyse vites yukseltmekte fayda etmez turbo alt devir arabasidir acin bir video izleyin 120 ye kadar jet gibi cikar 120 den sonra yavas yavas hizlanir bizzat kendim sahit oldum...
Herkeste bu kanida zaten....
TSİ benzinli turbo araçlar arasında en verimli motorlardan birisi. 1500-3700 devir arasında sabit tork sunuyor ki bu da normal kullanımda sana her devirde aynı çekiş hissini yaratıyor.Sana yansıyon o hiç torkun yavaştan azalmaya başladığında oluşuyor bunun sebebide hacmin küçük olması ve "fındık turbonun" artık nefesinin yetmemeye başlaması bu da basıncının düşük olduğndan kaynaklanıyor.120 den sonra yavaş ilerlemenin bir çok sebebi var.Birincsi büyüyen dişli oranları.En basitinden bisitletten yola çıkalım.Arka vites 1deyken mi daha rahat pedal çevirirsin yoksa 6 da iken mi? Bu da aynı mantıkla çalışıyor hacim ve güç düşük geldiğinden dolayı ivmelenme belli bir süreden sonra düşüyor:ok:
İvmelenme sürekli sabit kalsın istiyorsan benzinlide şuan pek mümkün değil ama yeni nesil elektrikli araçlarda 0 devirden çıkabileceği en yükse devire hıza kadar ivmelenmesi yani torku sabittir.
Örnek:
https://www.youtube.com/watch?v=LpaLgF1uLB8
Bu arada hacim candır :gaz::D
-
Bende her zaman hacimden yanayim 1.2 motor ne kadar turbolu olsada k8mse birsey beklemesin 1.4 yine iyi isler yapabilir
Bu arada yazdiklarim yanlis anlasilmasin bende Honda Civic 2014 1.6 i vtec sahibiyim....
-
https://www.youtube.com/watch?v=RC97V3BLJfY mesela cc ile denk gelmiştik 1.4 tsi 160 lık veya 2.0 tdı orasını tam bilmiyorum ama kalkışı arkadan yaptığımız için mesafemiz hep aynı kaldı ve buda 1.4 octavianın bana fazlasıyla yetmesini sağladı :)
-
2.0 tdi olsa boy boy ayırırdı. 2011 modeli yakın arkadaşımda var çok denedik.
-
2.0 tdi 177 ise ayırırdı ama 2.0 tdi 140 lık geride kalıyor verileri düşük benden bunun. 177 liğin ise 0-100 verimiz aynı ama belli hızdan sonra farkını konuştururdu dediğiniz gibi
-
https://www.youtube.com/watch?v=RC97V3BLJfY mesela cc ile denk gelmiştik 1.4 tsi 160 lık veya 2.0 tdı orasını tam bilmiyorum ama kalkışı arkadan yaptığımız için mesafemiz hep aynı kaldı ve buda 1.4 octavianın bana fazlasıyla yetmesini sağladı :)
160lık CC 0-100 8,5
177lik CC 0-100 8,4
140lık Octi 0-100 8,5
Aynı anda bassanız büyük ihtimal 100-120'ye kadar kafa kafaya giderdiniz:) Uzunda da güçlü olan kazanırdı.
-
Tsi nin en sevdiğim yanı virajlı,inişli, çıkışlı yollarda gaza dokunduğun gibi o gücü hissetmen, motoru yüksek devirde tutup hızlanmasını beklemyorsun, istediğin zaman sakin kullanıp makul tüketim değeri elde etmek mümkün tabi kişiye göre değişir. Yani bir elinde iki taş var istediğini kullanırsın, ben kullanırken çok keyif alıyorum gaza basınca homurdanması'da ayrı his insanı iyice gaza getiriyor
-
160lık CC 0-100 8,5
177lik CC 0-100 8,4
140lık Octi 0-100 8,5
Aynı anda bassanız büyük ihtimal 100-120'ye kadar kafa kafaya giderdiniz:) Uzunda da güçlü olan kazanırdı.
videoda göründüğü gibi 200 e kadar kopmuyoruz aynı kalıyoruz ama araç sahibini tanımadığım için cc verilerine baktığımda 1.4 tsi 160 yada 2.0 tdi 177 hp ile verilerimiz tutuyor tabi 2.0 tdi belli bi hızdan sonrada bizden daha iyi bi ivmeleme yaşatır
Tsi nin en sevdiğim yanı virajlı,inişli, çıkışlı yollarda gaza dokunduğun gibi o gücü hissetmen, motoru yüksek devirde tutup hızlanmasını beklemyorsun, istediğin zaman sakin kullanıp makul tüketim değeri elde etmek mümkün tabi kişiye göre değişir. Yani bir elinde iki taş var istediğini kullanırsın, ben kullanırken çok keyif alıyorum gaza basınca homurdanması'da ayrı his insanı iyice gaza getiriyor
aynen dediğiniz gibi performansıyla yakıtıyla oldukça tatmin ediyor canın sıkıldıkça gaza basıp zevkini hissettiriyor araç
-
Passat CC nin boş ağırlığının 1520kg olduğunuda unutmamak lazım:) Octaviada 1265kg görünüyor aradaki fark ciddi gitmemesi normal :D
2.0 TDI 140 cr ile denemişliğim var bence sütçü beygirlerinden başka birşey yok ivmelenmesi falan vasat geldi bana.
-
2.0 tdı 140 olsaydı zaten geride kalırdı :D
-
Ton başına beygir değerlerini de göz önüne almak lazım karşılaştırmalarda.