škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: Blacksea - 09 Mart 2015, 16:52:26
-
Fabia b segmenti, octavia c segmenti, peki ya rapid spaceback nerede kalıyor ?
Kimisi fluence ve megane örneğinin vererek, fabia b segmenti, rapid sedan da fabianın sedanı gibi konumlandırılmış, fakat spaceback c segmentine giriyor diyor. Kimisi bir aracın sedanı ayrı hb si ayrı segmentte olamaz, sedan rapid de spaceback te b segmenti diyor. Kimisi de ara segment bir araç diyor, fakat en çok ara segment lafını duyuyorum. Yahu kardeşim, nedir bu ara segment ?
Ara segment diye bir tek spaceback gösteriliyor, ben başka bir araca ara segment diye tabir edildiğini duymadım. Tek ara segment araç rapid spaceback mi ? Bana başka ara segment araç gösterin diyorum, söylecek söz bulamıyorlar. Birde siz değerli forumdaşlarıma sorayım dedim, bu konuda düşünceleriniz neler ? Spaceback sizce hangi segmentte ? Bende spaceback kullanıcısı olarak bunu bilmek istiyorum. İki arada bir derede kaldım, satış rakamlarında c segment olarak gösteriliyor. Testlerde skodanın yeni kompakt c segmenti aracı deniyor, fakat nedense çoğu kişi bunu kabul etmiyor. Biraz uzun oldu kusura bakmayın fakat bu konu uzun süredir kafama takılan bir konuydu.
-
Ara segment olarak düşünüyorum ben de.
Örnek se fiat grande punto.
-
Rapid sedan ve Rapid spaceback gördüğüm bazı tanıtımlarda B+ (B plus) segment diye geçiyor.
-
Ara segmwnt dıye tanımlayacaksak hem rapıd hwm de spaceback ara segment saylır ıkısı de b segmentı araclar ama dıngıl uzunlugu nedenıyle b+ olarak gecıyor yalnız tuhaf bır sekılde yabancı bazı sıtelerde c segment yazıldıgını gordum
-
selamlar bu segment olayı konusunda bizzat skoda'nın da kafası karışık sanırım. dünya lansmanı yapıldığında rapid spaceback b ve c segmentleri arasında bir otomobil olarak konumlandırılmıştı. ancak araç satışları başladıktan sonra skoda söylemini değiştirdi ve bizzat skoda türkiye yöneticileri tarafından söylenen (youtube aracılığıyla dinledim) rapid spaceback'in başlangıç seviyesi bir c segmenti otomobil olduğu bilgisiydi.
büyüklüğü vs. düşününce bu tanım daha doğru gibi geliyor. burada da sorun c sınıfı 2 ayrı otomobilin satışta olması. (octavia ve rapid)
zaten kafaların daha fazla karışmaması için octavia ile arasındaki mesafe (donanım seviyesi, malzeme kalitesi vs.) korunmaya çalışılıyor skoda tarafından
-
Fabia'ya bile B(+) diyenler var..
-
Arkadaş lar benim izlediğim tanıtımda yurtdışında seğmentten bahsetmiyor. Reel de C sınıfı ama B+ diyende var
-
C sınıfı büyüklüğünde olmasına rağmen B sınıfı diye geçiyor.
-
benim bildiğim hangi segmentte olduğunu üretici firma söylüyor, A sınıfı deseler de ben gördüğüme inanırım ona göre satın alırım
-
arkadaşlar araç 2012 autoshowda c segmendi diye lanse edildi ama ortak markalarının pazarı bölünmesin diye mesala leon golf gibi b segmenti diyorlar ebdat kilo bagaj hacmi iki dingil arasını kontrol edin leon ve golf a3 ile aynı araç
-
Bir golf-octavia falan sürdükten sonra rapid sürün hangi segment olduğunu anlarsınız:)
Hacimce geniş olmasından dolayı b+ deniyor.Yoksa yalıtım, yol tutuş, donanım olarak c sınıfı araçlar değiller.B segmenti yani kısaca.
-
Bir golf-octavia falan sürdükten sonra rapid sürün hangi segment olduğunu anlarsınız:)
Hacimce geniş olmasından dolayı b+ deniyor.Yoksa yalıtım, yol tutuş, donanım olarak c sınıfı araçlar değiller.B segmenti yani kısaca.
alakası yok, 2 yıldır rapid kullanıyorum, yalıtım yol tutuşu ve donanım olarak oktavyadan ne kadar farklı ki ? bu arada önceki aracım teneke Accent era idi ve C sınıfı olarak geçiyor.
-
alakası yok, 2 yıldır rapid kullanıyorum, yalıtım yol tutuşu ve donanım olarak oktavyadan ne kadar farklı ki ? bu arada önceki aracım teneke Accent era idi ve C sınıfı olarak geçiyor.
Accent Era nerede C segmenti olarak geçiyor?
-
alakası yok, 2 yıldır rapid kullanıyorum, yalıtım yol tutuşu ve donanım olarak oktavyadan ne kadar farklı ki ? bu arada önceki aracım teneke Accent era idi ve C sınıfı olarak geçiyor.
Alakası yok dediğinize göre cevabı biliyorsunuzdur.
-
Sigorta şirketleri B segmenti olarak görüyor.
-
Accent Era nerede C segmenti olarak geçiyor?
internette pek çok yerde C segmenti olarak geçiyor, en popüler oto satış sitesinde bile bu şekilde. alırken beni de bu şekilde kandırdılar bana kalsa A bile zor alır :)
http://bilgiara.com/arabalar/tstrcz-hyundai-accent-era-1-4-team-sedan-4-kapi-97hp-2009-2011.html
http://www.sahibinden.com/otomobil-model-detaylari/hyundai/accent-era/select/1320297/
http://www.mazotkacakcisi.com/hangi-araclar-hangi-segmentte/
http://www.arabam.com/otomobil-testleri/hyundai-accent-blue-1-4-prime-at-yorumlari/292454
https://oto.net/hyundai/accent/accent-era-1-5-crdi-vgt-team-(y)/bilgi
-
Alakası yok dediğinize göre cevabı biliyorsunuzdur.
cevap soruda zaten ekstra özellik,yumuşak plastik ve genişlik dışında fark görmüyorum
-
internette pek çok yerde C segmenti olarak geçiyor, en popüler oto satış sitesinde bile bu şekilde. alırken beni de bu şekilde kandırdılar bana kalsa A bile zor alır :)
http://bilgiara.com/arabalar/tstrcz-hyundai-accent-era-1-4-team-sedan-4-kapi-97hp-2009-2011.html
http://www.sahibinden.com/otomobil-model-detaylari/hyundai/accent-era/select/1320297/
http://www.mazotkacakcisi.com/hangi-araclar-hangi-segmentte/
http://www.arabam.com/otomobil-testleri/hyundai-accent-blue-1-4-prime-at-yorumlari/292454
https://oto.net/hyundai/accent/accent-era-1-5-crdi-vgt-team-(y)/bilgi
Kusura bakmayın ama verdiğiniz linklerde direkt saçmalamışlar; sadece Accent Era ilgili olarak da değil diğer araçlarda da saçmalamışlar. Zaten arabam.com harici diğerleri ciddiye alınacak kaynaklar da değiller; arabam.com'dan verdiğiniz link ise Era değil Accent Blue. Ki ben Blue'nun bile C segmentinde olduğu kanaatinde değilim; Accent Era bildiğiniz B segmenti araçtır.
-
B+ segmenti Linea ile popülerleşen bir şekilde oluştu. C segmentine maddi gücü yetmeyen ama B segmentine de sığamayan aileler için, yani piyasa ihtiyaçları doğrultusunda oluştu. Linea ile bu segmentteki potansiyeli gören firmalar peşi sıra ya bu segmentte araç üretmeye başladı yada eldeki B veya C segment araçlarını bu boyutlara çekti.
Misal; Grande Punto ne B segmenti Palio kadar küçük ne de C segmenti Bravo kadar büyük, ikisinin arasında bir yerde. Accent Era bu segmente girmek için bir önceki Accent modelinden daha kompakt bir yapıya büründü hatırlarsanız. Seat da bir önceki kasası C segmenti olan Toledo'yu Rapid'le aynı şaside üretip B+'ya konumlandırdı.
Skoda da burada oluşan boşluğunu doldurmak için Rapid'i piyasaya sürdü. Rapid ne Octavia kadar büyük ne de Fabia kadar küçük bir araç.
Kısacası Rapid B+ segmenti denilen ara segmentte kendine yer ediniyor.
-
B+ doğrudur. B+ benim bildiğim diğer bir araç Kia Rio ve Toyota Auris. Rapid SB Avrupada kıyaslamalarda Golf ve Ceed ile karşılaştırılıyor. Golf sevenleri yanlış anlamasın, Rapid SB donanım, izolasyon, malzeme kalitesi konusunda Golf'ten ve Ceed'den epeyce geride. Ancak Yaris, Corsa, i20, Fiesta, Polo, Fabia, 208, C3, Clio, Punto vs modellerden iç hacim ve bagaj hacmi olarak çok daha büyük. Malzeme kalitesi B sınıfına, hacmi C sınıfına yakın. Aks mesafesi de C sınıfı araçlar kadar olmasa da B sınıfından çok C sınıfına yakın. Ben araç almadan önce yukarıda saydığım araçlardan çok daha fazlasına bindim, denedim. Aracı eşime aldım. Tatile de kendi aracımızla gidiyoruz. Golf, C4, Leon, octaiva, 308, Megane, Focus vs alacak kadar param yoktu. Ancak iç ve bagaj hacmi geniş, donanım olarak da dolu olan SB yi tercih ettim. Ayağım yorganın ucuna kadar denk geldi :)
-
Skoda bu segment konusunu bir hayli karıştırdı tüm modelleri ile ilgili bir segment tartışması aldı gidiyor. Süperb D+ Octavia C+ Rapid B+ deniliyor ve değişik yorumlar var bende sorayım Yeti hangi segmentte bununla ilgilide bir çok değişik fikir var kimine göre B kimine göre C olduğu söyleniyor.
Bence Citigo A Fabia B Rapid B Octavia C SüperB D Yeti C
-
Skoda bu segment konusunu bir hayli karıştırdı tüm modelleri ile ilgili bir segment tartışması aldı gidiyor. Süperb D+ Octavia C+ Rapid B+ deniliyor ve değişik yorumlar var bende sorayım Yeti hangi segmentte bununla ilgilide bir çok değişik fikir var kimine göre B kimine göre C olduğu söyleniyor.
Bence Citigo A Fabia B Rapid B Octavia C SüperB D Yeti C
Yeti C-Suv kategorisindedir.
-
Kasko sigortası c segment olarak görüyor aracı, kaza yapıp ikame araç aldığınız zaman aracınız ile ilgili segment ne ise size ona göre araç (muadil) veriyorlar, misal benim spaceback'e karşılık golf,opel astra vs araçlar oluyor dediler, ellerinde opel astra vardı onu gönderdiler, bu da bir kıstas olabilir bu aracın C segment olarak kabul edilebilmesinde.
-
Kasko şirketi Rapid'i C segment görüyor olabilir. Bende kaskomu yenilettim yeni şirket Allianz eskisi Ergo idi Allianz %65 hasarsızlık indirimi ile genişletilmiş full kasko için çok uygun bir fiyat verdi ve poliçe klozlarında aracım Yeti olmasına rağmen ikame araç verirken Yeti'nin muadili olarak Corsa Clio Albea Getz ve Accent veriyor klozda aynen bu araçları belirtmiş ve poliçeye yazmışlar. Şimdi Balasagun arkadaşın dediğine göre Rapid C Yeti B sınıfı oluyor...:):):)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff386/rockyy62/P_20160218_161301_LL_p.jpg) (http://s1233.photobucket.com/user/rockyy62/media/P_20160218_161301_LL_p.jpg.html)
-
hangi segmentte oldugu bir yerden sonra onemini yitiriyor. bagaj hacmi passat a yakın, iç hacmi ise cogu C segmentten daha buyuk. O nedenle cok takılmamak lazım ;)
-
Kasko şirketi Rapid'i C segment görüyor olabilir. Bende kaskomu yenilettim yeni şirket Allianz eskisi Ergo idi Allianz %65 hasarsızlık indirimi ile genişletilmiş full kasko için çok uygun bir fiyat verdi ve poliçe klozlarında aracım Yeti olmasına rağmen ikame araç verirken Yeti'nin muadili olarak Corsa Clio Albea Getz ve Accent veriyor klozda aynen bu araçları belirtmiş ve poliçeye yazmışlar. Şimdi Balasagun arkadaşın dediğine göre Rapid C Yeti B sınıfı oluyor...:):):)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff386/rockyy62/P_20160218_161301_LL_p.jpg) (http://s1233.photobucket.com/user/rockyy62/media/P_20160218_161301_LL_p.jpg.html)
standart opsiyonlu hizmette ne demek acaba? benim kasko groupama genişletilmiş full kasko sizdeki metne karşılık gelen yerde 50.000tl ye kadar olan b sınıfı araçlar için sizdeki araçları 50.000-100.000tl ye kadar olan c sınıfı araçlar için benim dediğim araçları ve 100.000tl üzeri olan d sınıfı araçlar için mercedes bmw ve audi markalarının eşdeğer araçları diye yazıyor, ben oradan yola çıkarak demiştim, demek ki bu da bir kıstas değilmiş, kusura bakmayın, ben kaskoyu daha yeni yaptırdım belki bu dönemde o kısımlara belki böyle bir düzenleme yapmışlardır, bana şu anda opel astra sedan dizel otomatik verdiler aracım onarımdan çıkana kadar ikame araç olarak, bir de dikkat ederseniz bu metin bayağı eski, albea lar tedavülden kalktı neredeyse, oraya linea falan yazsalar güncel diyebilirdik.
-
Metin eski olabilir bilmiyorum ama poliçe yeni hatta poliçe başlama tarihi 23 Şubat 2016 Ergo ya göre Allianz çok daha iyi bir fiyatla daha kapsamlı bir teminat veriyor. Mesela Ergo orijinal cam değişiminde %20 fiyat farkını müşteri öderken Allianz orijinal camın % 100 karşılıyor 2000 tl anahtar hasarları kemirgen ve vahşi hayvan zararları da teminat altında geçen yıl Ergo 707 tl olan kasko bu yıl Allianz 776 tl % 65 hasarsızlık olmasa ne olurdu bilemiyorum.
-
Geçenlerde servise gittim c yazıyordu servis formunda
-
Metin eski olabilir bilmiyorum ama poliçe yeni hatta poliçe başlama tarihi 23 Şubat 2016 Ergo ya göre Allianz çok daha iyi bir fiyatla daha kapsamlı bir teminat veriyor. Mesela Ergo orijinal cam değişiminde %20 fiyat farkını müşteri öderken Allianz orijinal camın % 100 karşılıyor 2000 tl anahtar hasarları kemirgen ve vahşi hayvan zararları da teminat altında geçen yıl Ergo 707 tl olan kasko bu yıl Allianz 776 tl % 65 hasarsızlık olmasa ne olurdu bilemiyorum.
Groupama daha iyi bence, senede 1 defa far stop gibi parçaların değişimini ücretsiz karşılıyor, yani diyelim aracınızı bir yere çarptınız ve farınız kırıldı, normalde kaskodan bunu talep edince kaskonuz karşılar ama kasko bozulur, groupama da bozulmuyor bu bir avantaj, bir avantaj da şu; eğer 3 yıl ard arda groupama dan full kasko yaptırırsanız pert durumunda aracınız 0km araç kapsamında oluyor, o yüzden ben 2.kez groupama dan yaptırdım, seneye de nasip olursa yine groupama ile devam edeceğim, benimde %65 hasarsızlık indirimi ile 702tl ye geldi bu sene, full kaskoda bu fiyat gerçekten çok iyi, zamlardan sonra seneye bakalım ne olacak.