škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: lrfan - 04 Kasım 2009, 11:45:25
-
1.2 TSI
(http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/222557.jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/222543.jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/222545.jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/222555.jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/222547.jpg)
-
(http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/1.jpg106..jpg)
-
helaal zincirliymiş... ama 8V...
-
Bu zincir benzinli araçlarda triger kayışınamı denk geliyor?
-
Bu zincir benzinli araçlarda triger kayışınamı denk geliyor?
Aynen...
-
Bu zincir benzinli araçlarda triger kayışınamı denk geliyor?
benzinli buda zaten :) evet, triger zinciri oluyor yamulmuyorsam :kiki:
benzinlidede olablir, dieseldede.
ama kayış daha performanslı olur diye biliyorum....
bir diğer dikkatimi çekende silindirlerin yanma boşlukları, bi garip geldi ama basıncı artırmak için yapılmış olabilir.
-
bir diğer dikkatimi çekende silindirlerin yanma boşlukları, bi garip geldi ama basıncı artırmak için yapılmış olabilir.
Pistondaki o şekil sanırım subap başlarına çarpmasını önlemek için piston başları oyuk şekilde yapılmış...
-
hocam yav ciddi buraya takarım ben şimdi :lol:
subab çarpmama olayı mantıklı, demek ki şöle düşünmüş, yanma boşluğunu 8V motorda (piston başına 2) tam boy yaparsam çok kompresyon kaybı olur ve bunu doldurmak için falza yakıt+hava çektireceğime, yani topu şişirip çok nefes tüketeceğime topu ufaltırım şişik olur demiş olabilir.
16V olsa fena olurmuş :D
-
Yeti' ye motorcuk koymuşlar :D
-
he unutmadan, 105 bg@5000 rpm ve 175 nm@1500 rpm güç üretiyor bu single egzantirik motoru, fenaaaa :hanz:
tek egzantrik oluşu benim şahsen kafamı karıştırabilir, gerçi 16V yapsan kapakda bol gelirdi buna yük olurdu muhtemelen ama biraz daha fazla yakıtla ağırlık performansa dönebilirdi. her neyse benden iyi düşündükleri kesin :)
ayrıca VW de 7 ileri DSG opsiyonu var. Skoda napar bilmiyorum.
birde dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama buji kablolarını harikulade çekmişler, yapanın elini öpmek lazım.
1.6 MPI'a elveda....
-
eski sisteme devam.eski 1.2 lerde zincirliydi buda aynı farketmemiş birşey...
-
'1.6 MPI'a elveda'
-------------------
:uve::uve::uve::uuu:
-
Demekki 1.2'de YETİyomuş :D
-
Piston tepelerindeki o boşluklar özel olarak dizayn edilirler. Görevleri ise silindirin emme sübabı açık hava alırken içerde türbülans olmasını sağlamaktır. Bu sayede hem hava-yakıt karışımı çok iyi derecede karışarak yüksek bir yanma oranı sağlanır;hem de silindire daha fazla hava alınıp volumetrik verimin artması ayrıca yanma sonucu oluşan eksoz gazlarının daha etkili bir şekilde atılması sağlanır.
-
Piston tepelerindeki o boşluklar özel olarak dizayn edilirler. Görevleri ise silindirin emme sübabı açık hava alırken içerde türbülans olmasını sağlamaktır. Bu sayede hem hava-yakıt karışımı çok iyi derecede karışarak yüksek bir yanma oranı sağlanır;hem de silindire daha fazla hava alınıp volumetrik verimin artması ayrıca yanma sonucu oluşan eksoz gazlarının daha etkili bir şekilde atılması sağlanır.
eyvallah Abi, mühendisinden duymak güzel... :)
peki bunun ayrıca hava+yakıt karışımının bujiye yakın olması, yani kıvılcım çakacak yerin etrafında olmasınında bi avantajı, yada böyle bi amacı olabilir mi?
-
eyvallah Abi, mühendisinden duymak güzel... :)
peki bunun ayrıca hava+yakıt karışımının bujiye yakın olması, yani kıvılcım çakacak yerin etrafında olmasınında bi avantajı, yada böyle bi amacı olabilir mi?
oda güzel, al burdan yak:ok:
-
1.2 yetidede 7 ileri dsg şanzıman olcakmış ama mayıs 2010 dan sonra.
Otomatik şanzıman
1.2 TSI/77 kW motorlu önden çekişli modelde sunulan, yüksek teknoloji ürünü yedi vitesli şanzımanda, otomatik veya sıralı manuel vites geçişi seçeneği bulunmaktadır.
* Mayıs 2010’dan itibaren satışa sunulacaktır.
http://www.yeti.com.tr/ozellikler.asp