škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: egeadam - 03 Nisan 2015, 10:49:40
-
arkadaşlar araç hareket halindeyken yada yokuş aşağı inerken vites boşa aldığımda yakıt tüketimi devam benzer değerde devam ediyor, gerçekten bu değeri harcıyor mu acaba ?
-
arkadaşlar araç hareket halindeyken yada yokuş aşağı inerken vites boşa aldığımda yakıt tüketimi devam benzer değerde devam ediyor, gerçekten bu değeri harcıyor mu acaba ?
hareket halinde boşta giderken aracın hızına göre ortalama anlık tüketim hesaplanıyor. Mesela sabit dururken anlık tük. 0.6 lt iken 30 km lik bir hızda 3.5 lt tüketim gösterebilir ama hız arttıkça anlık tüketim değeri yine 0.6 lt ye kadar düşer.
hareketsiz haldeyken anlık tüketim 0.5 lt ye kadar düşüyor bunun altına inen anlık tüketim yoktur herhalde :confused:
-
hareket halinde boşta giderken aracın hızına göre ortalama anlık tüketim hesaplanıyor. Mesela sabit dururken anlık tük. 0.6 lt iken 30 km lik bir hızda 3.5 lt tüketim gösterebilir ama hız arttıkça anlık tüketim değeri yine 0.6 lt ye kadar düşer.
hareketsiz haldeyken anlık tüketim 0.5 lt ye kadar düşüyor bunun altına inen anlık tüketim yoktur herhalde :confused:
bence de hareket halinde iken rölantide harcadığı tüketimi yapıyor gibi.
-
hareket halinde boşta giderken aracın hızına göre ortalama anlık tüketim hesaplanıyor. Mesela sabit dururken anlık tük. 0.6 lt iken 30 km lik bir hızda 3.5 lt tüketim gösterebilir ama hız arttıkça anlık tüketim değeri yine 0.6 lt ye kadar düşer.
hareketsiz haldeyken anlık tüketim 0.5 lt ye kadar düşüyor bunun altına inen anlık tüketim yoktur herhalde :confused:
1.6 Tdı harekete geçtiği an devir göstergesi 900 civarına çıkıyor, hareket halinde asla rölantiye düşmüyor yani. Bu sebepten boşta bile olsa hareket ettiğinde yakıt bir miktar yükseliyor. Rölantide minimum 0.4 lt/h oluyor. Kompresyon esnasında ise en düşük tüketim olan 0 görünüyor. Cut off sayesinde araç yakıt harcamıyor. Boştayken 0 görme şansınız yok yani.
-
Dizelde fazla dikkat etmedim ama benzinlide rampa aşağı boşa attığımda,düzlüğe göre bir nebze daha fazla anlık tüketim oluyordu.
-
Manuel vitesli bir otomobilde rampa aşağı CC açıksa, anlık tüketimi 0,0lt/100km olarak görünüyor.
Rapid 1.6TDI DSG' de rampa aşağı CC açıkken denediğimizde ise -ki süratimiz 60km/s civarıydı ve rampa dikti- anlık tüketim 3-4,5lt/100km arası değişti sürekli.
-
Öncelikle hiç bir araç durmadığı yerde boşa alınmamalıdır. Velevki eski kafalı insanların deyimiyle peygamber vitesine alıp yokuş aşağı gittinizde yukarıda da açıklandığı üzere araç kompresyon yapmaz cut off sistemi çalışmaz ve yakıt harcamış olursunuz. Her zman uygun viteste yavaşlanıp durunca boşa alınmalı ya da debriyaja basılmalıdır
-
Öncelikle hiç bir araç durmadığı yerde boşa alınmamalıdır. Velevki eski kafalı insanların deyimiyle peygamber vitesine alıp yokuş aşağı gittinizde yukarıda da açıklandığı üzere araç kompresyon yapmaz cut off sistemi çalışmaz ve yakıt harcamış olursunuz. Her zman uygun viteste yavaşlanıp durunca boşa alınmalı ya da debriyaja basılmalıdır
Kaldı ki şanzıman kendini yağlayamıyor tam olarak boş viteste ilerlerken. ;)
-
Öncelikle hiç bir araç durmadığı yerde boşa alınmamalıdır. Velevki eski kafalı insanların deyimiyle peygamber vitesine alıp yokuş aşağı gittinizde yukarıda da açıklandığı üzere araç kompresyon yapmaz cut off sistemi çalışmaz ve yakıt harcamış olursunuz. Her zman uygun viteste yavaşlanıp durunca boşa alınmalı ya da debriyaja basılmalıdır
Viteste giderken gazdan ayağınızı çekince de 0.0/L gösteriyor ama , bunda da bir gariplik yok mu sizce ?
-
Viteste giderken gazdan ayağınızı çekince de 0.0/L gösteriyor ama , bunda da bir gariplik yok mu sizce ?
Konuyu okumadınız heralde bunun nedeni yukarda anlatılmış
-
Konuyu okumadınız heralde bunun nedeni yukarda anlatılmış
Nedeni anlatılmamış göremedim ? vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde 0.0/L göstermesinin sebebi nedir ? Benzin harcamıyor mu araç ?
-
Nedeni anlatılmamış göremedim ? vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde 0.0/L göstermesinin sebebi nedir ? Benzin harcamıyor mu araç ?
Cut off denen yakıt kesme işlevi oluyor. Araç kompresör yapıyor
-
Öncelikle hiç bir araç durmadığı yerde boşa alınmamalıdır. Velevki eski kafalı insanların deyimiyle peygamber vitesine alıp yokuş aşağı gittinizde yukarıda da açıklandığı üzere araç kompresyon yapmaz cut off sistemi çalışmaz ve yakıt harcamış olursunuz. Her zman uygun viteste yavaşlanıp durunca boşa alınmalı ya da debriyaja basılmalıdır
Kaldı ki şanzıman kendini yağlayamıyor tam olarak boş viteste ilerlerken. ;)
Buna ek olarak turbolu arabalarda vitesi boşa atınca yağ basıncı düştüğünden dolayı turbonun yağlanması da azalır.
-
Nedeni anlatılmamış göremedim ? vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde 0.0/L göstermesinin sebebi nedir ? Benzin harcamıyor mu araç ?
Telefondan yazdığım için bulamadım; forumda "Onno Usta" diye arama yapıp çıkan sonuçlardan "yokuş aşağı sıfır tüketim" başlıklı olan konuyu okursanız, daha da netleşecektir durum zihninizde.
-
Ahanda buldum konuyu:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=23
-
1.6 Tdı harekete geçtiği an devir göstergesi 900 civarına çıkıyor, hareket halinde asla rölantiye düşmüyor yani. Bu sebepten boşta bile olsa hareket ettiğinde yakıt bir miktar yükseliyor. Rölantide minimum 0.4 lt/h oluyor. Kompresyon esnasında ise en düşük tüketim olan 0 görünüyor. Cut off sayesinde araç yakıt harcamıyor. Boştayken 0 görme şansınız yok yani.
Tespitiniz doğru hareketsiz haldeyken devir saati 600 dv/dk olarak çalışıyor ama hareket halindeyken 900 dv/dk olarak çalışıyor bunun sebebide bence motor kendini korumaya alıyor ani dönüşlerde düşük rölantiden kaynaklı motor stop edebilir o yüzden devri 1000 yakın tutuyor. Dik yokuşlarda zaten boşa atmaya gerek yok çünkü hiç yakmıyor ama hafif mehilli yolda boşa atmanın bir sakıncası yok bence, boşta şanzımana etkisi nedir dersiiz, motor çalıştığı için grup dişlilerinde yağlama devam ediyor, tekerleklerde kuyruk mili dişlisini çevirdiği için ve yük altında olmadığından yağlama yine yapılıyor o yüzden şanzıman yağın içinde olduğu için yağsız kalır diye bir kaygı yok
-
"Hareket halinde DSG' yi boşa atmak" konusunda da yazmıştım:
...00:50' de tekerlekler tarafından döndürülen şanzımanın nasıl hareket ettiğini görebilirsiniz:
[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE] ...
00:50' de aracın çekildiğinde olan gösteriliyor. Tamam rölantide çalışan motor da dişlileri döndürüyor olacak ancak rölanti hızında döndürecek; rampa aşağı giden aracın tekerlekleri daha hızlı döneceği için, yağlama sağlıklı olmayacaktır.