škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: saday - 03 Nisan 2015, 11:57:38
-
Arkadaşlar merhaba,
bende elm327 (bluetooth) adaptör var ve sahip olduğum her araçta torque pro programı ile kullanıyorum, araçlarımda sensör verilerini ve yakıt durumlarını kontrol amaçlı kullanıyorum, log tutma özelliği olduğundan arada bir log alıp kontrol ediyorum, geçenlerde aracıma yazılım yaptırdım ecufast te, dyno ya girmedim çünkü istanbulda doğru ölçüm yapan dyno yok, olanda çok pahalı dediler, bende kendimce torque pro ile ölçüm yapmaya karar verdim, en azından aracın performansı gerçekten artmışmı yoksa boşuna para mı verdim emin olmak için, bunu en iyi anlamanın yolu 0-100km hızlanma testi olduğunu söyledi bir çok kişi, bende torque pro nun gps destekli 0-100 testini yaptım aracıma, fabrika verisi 12.1sn yazıyor katalogta benim ölçümüm ise 9.87sn çıktı, arada 2.23sn fark oldu, bu hesaba göre aracın performansı artmış gözüküyor ama emin olamadım bir türlü, testi şöyle yaptım acaba doğrumu sizden yorum alayım dedim.
1-Aracı D konumunda frende bekledim.
2-Asr yi kapattım
3-Yol müsait olunca ayağımı frenden çekip gaz pedalına sonuna kadar bastım
4-Araç 110km hıza ulaşınca gazdan ayağımı çektim.
Bunun sonucunda torque pro zaten 100km hızı geçince 100km hızınızı best olarak kaydediyor, yolun durumunu soracak olursanız yolun ilk başlangıcı hafif yukarı eğimli yaklaşık %50 sine tekabul ediyor, geri kalanın %25 i düz, %25 i aşağı doğru hafif eğimli , yani ortalaması düze yakın bir yol,
Şimdi acaba bu ölçüm doğrumu? doğruysa performans arttı ve param boşuna gitmedi, yanlışsa nasıl doğru ölçüm yapacağım, sizlerden yorum bekliyorum.
-
Torque ile olcum yaomaktansa eskiden arabanin bayildigi yokuslarda simdi bayiliyor mu? Veya kendinize performans testi icin bir aralik belirleyin ben oyle yapiyorum. Ankara eskisehir yolu esk istikameti radar-kopru arasi test ediyorum ben. Aracim 70km hizla baslamak suretiyle stock halinde 160-165 falan yapiyordu yazilimdan sonra 180-185 yapmaya basladi egzoz yapinca da 190 civarinda tamamliyor parkuru. Tabi hava sicakligi lastik gibi faktorler goz onunde bulundurulmali
-
Aşağı yukarı kanaat getirmeye çalışmaktansa yolun tam olarak aynı noktaları arasında bir gidiş, bir de geliş olacak şekilde test yapmalısınız.
-
Fabrika verisiyle kıyaslamak yanlış. Aynı şartlarda aynı yerde stock halde yapsaydınız o testi daha doğru veri elde etmiş olurdunuz
-
Böyle bir uygulama yaptırmayı önceden düşünmediğim için stok hali ile hiç denemedim açıkcası, bir anda gaza gelip yatırdım sonunda da ne değişti diye böyle anlamaya çalışıyorum, aslında site de stok aracı olan birisi ile kıyaslama yapma şansım olsa belki daha iyi olur, buradan benimki ile aynı araca sahip olan arkadaşlar var ise bana bir karşılaştırma sansı vermelerini rica ediyorum.
-
Ankara olaydı iyi şenlik yapardık...can atardı bizim gençler...
-
Ankara olaydı iyi şenlik yapardık...can atardı bizim gençler...
Aynen:D
-
Aynen:D
Ankara olaydı iyi şenlik yapardık...can atardı bizim gençler...
Ayıp ediyosunuz abilerim ne zman gördünüz öyle bişey yaptığımızı aaaa [emoji23] geçen buluşmaya yabancı madde bi punto girdi o karıştırdı ortalığı[emoji23]
-
Ecufast yapıldıysa performans artışı mutlaka olmuştur, bilgisayarda overclock yapmak gibi bir durum, ama deformasyon konusu ne olur tartışılır. sahşen ben vag araba alırsam Ecufast olup olmadığı öncelikli tercihim olur.
-
Zaten farki kendiniz hissedemiyor musunuz?
-
Ayıp ediyosunuz abilerim ne zman gördünüz öyle bişey yaptığımızı aaaa [emoji23] geçen buluşmaya yabancı madde bi punto girdi o karıştırdı ortalığı[emoji23]
Tamam, puntoyu beğenmediysen mazotlu fabia da var artık...
-
Tamam, puntoyu beğenmediysen mazotlu fabia da var artık...
Abi yazılım yaptırmadığın sürece bana yanaşmamanı tavsiye ederim. Denendi kanıtlandı hatta daha 60000 kmdeyken affetmiyorum [emoji2]
-
yazılımsız ölçümlerimi yapmıştım bende torque pro ile çevre yolunda. yine son bir deneme yapıcam yazılım öncesi. bakalım yazılımdan sonra ne olacak
yalnız android telefonu olan bir arkadaş lazım yanımda. malum iphone o işlerde sıkıntı biraz :)
-
yazılımsız ölçümlerimi yapmıştım bende torque pro ile çevre yolunda. yine son bir deneme yapıcam yazılım öncesi. bakalım yazılımdan sonra ne olacak
yalnız android telefonu olan bir arkadaş lazım yanımda. malum iphone o işlerde sıkıntı biraz :)
Note 2 ile ne zaman istersen hizmetindeyim:)
-
Note 2 ile ne zaman istersen hizmetindeyim:)
Estağfurullah abi, çok teşekkürler :)
-
Fabrika verisi herkesin deneyip de yapacağı bir süre olmalı, o yüzden kataloglara biraz daha yüksek bir süre yazarlar, yoksa insanlar dava açarlar ayıplı mal diye ;)
Benim aracın fabrika verisi 0-100 için 10 sn yazıyor katalogda, ama 8.5 sn'de ulaşıyor 100'e (manuel, Torq Pro ve farklı yazılımlarla denendi) ;)
-
yazılımsız ölçümlerimi yapmıştım bende torque pro ile çevre yolunda. yine son bir deneme yapıcam yazılım öncesi. bakalım yazılımdan sonra ne olacak
yalnız android telefonu olan bir arkadaş lazım yanımda. malum iphone o işlerde sıkıntı biraz :)
Tayfa olarak her zaman tek telefonla diledigin yerdeyiz abi biliyosun telefonlarimin hepsi android hepsindede torque pro var :)
-
Tayfa olarak her zaman tek telefonla diledigin yerdeyiz abi biliyosun telefonlarimin hepsi android hepsindede torque pro var :)
eyvallah kardeşim, bende elm cihazı var sizlerde de android var, güçlerimizi birleştirip ölçümü yaparız :)
-
Bu torque pro ile ölçüm için sadece aracın ağırlığı ve motor hacmi gibi genel değerler giriliyor ve program bu değerlere göre ölçüm yapıp sonuç veriyor, bu yüzden ben biraz şüpheli bakıyorum, geçenler de log tuttum araç 82kw gücünde ve 226nm tork olarak hesapladı program, ben yinede emin olamadım bu değerlerin doğruluğuna, scanmaster elm 2.1 programında araç ile ilgili bir sürü done giriliyor, mesela şanzıman oranları, ağırlık, sürtünme katsayısı, hava koşulları gibi, sanki onunla yapılan ölçümler daha gerçekci olur gibi geldi bana, programı biraz kurcalayıp bir ölçüm de onunla yapacağım, eğer doğru bir şeyler bulursam burada paylaşırım.
-
Motor gucu olcecekseniz saglikli dynoya cikmak en dogrusu.
-
Dashcommand android ile 2 kere ölçüm yaptım, bu programa daha fazla parametre girildiği için torque pro dan vaz geçtim, dashcommand ile yaptığım ölçümlerde aracın volanından ölçtüğü değerlere göre; 149,50hp güç ve 275nm tork değeri veriyor, tekerleklerdeki güç içinse; 88,9hp güç ve 262nm tork veriyor max. olarak yani motor yükü %100 olunca.
İstanbulda dizel stok rapidi olan bir arkadaş ile bu ölçümleri onun aracında da yapıp farkı görebilsem daha net olurdu, eğer bu işlere merakı olan varsa benimle ölçüm yapabilir.
-
Rodaj dönemimi bitiremedim bitse ölçerdik. gerçi benim araç dsg senin işini görürmü bilmem ama
-
Rodaj dönemimi bitiremedim bitse ölçerdik. gerçi benim araç dsg senin işini görürmü bilmem ama
Benim araçta tdi dsg7, rodaj ile alakası yok, aracı redline yapmıyoruz zaten, max. 4100 devirlere çıkarıyoruz 4.viteste, benim araçta daha 4350 km de, tork devirleri 1500-2500 arası olduğundan aracı çok zorlamanın anlamı yok, yapılan ölçümde aracın 1000 devir ile 4000 devir arasındaki beygir gücü ve tork eğrisine bakacağım, fabrika yazılımı ile remap edilen yazılım arasındaki farkları görmek yeterli, ben beylikdüzü civarındayım, siz hangi bölgedesiniz?
-
bahçelievlerdeyim ben
-
bahçelievlerdeyim ben
müsait bir zamanda görüşüp ölçüm yapabilirmiyiz? bu arada tanışmış oluruz, araçlarımız aynı versiyon zaten, belki ölçümler sonrası sizde remap yaptırısınız.
-
Dışarıdan dahil oluyorum; ama mümkün olursa video vs. kaydedip foruma koymanızı rica ederim.
-
Dışarıdan dahil oluyorum; ama mümkün olursa video vs. kaydedip foruma koymanızı rica ederim.
0-100 km hızlanma denemeyeceğim o yüzden video olmayabilir ama pik değerleri gösteren çalışmaların fotosunu koymaya çalışırım, tabii ki hydra arkadaşımızın katılımı ile olacak birşey bu, aracı rodajda olduğu için denemek istemezse onun rodajını bekleyeceğiz veya başka bir arkadaş ile deneme yapmamız gerekir, amaç stok ile yazılımlı arasındaki kağıt üstü verileri görmek.
-
0-100 km hızlanma denemeyeceğim o yüzden video olmayabilir ama pik değerleri gösteren çalışmaların fotosunu koymaya çalışırım, tabii ki hydra arkadaşımızın katılımı ile olacak birşey bu, aracı rodajda olduğu için denemek istemezse onun rodajını bekleyeceğiz veya başka bir arkadaş ile deneme yapmamız gerekir, amaç stok ile yazılımlı arasındaki kağıt üstü verileri görmek.
Aynen, yazılımsız ve yazılımlı araç arasındaki farkı gösteren bir veri çıkacaktır ortaya.
-
istersen bugün akşam bu tarafa gelebilirsen olabilir. yada cumartesi öğlene kadar bi vakitte olur
-
istersen bugün akşam bu tarafa gelebilirsen olabilir. yada cumartesi öğlene kadar bi vakitte olur
Akşamları geç çıkıyorum işten, cumartesi de akşama kadar çalışıyorum, tek boş günüm pazar günleri, mesafe yakın olsaydı bir akşam bakardık, bir pazar günü haznedara geleceğim de haber veririm müsait vaktin olursa görüşürüz.
-
bende cumartesi günleri izinliyim. sabah 8.30 akşam 8.30 çalışıyorum sektör gereği. ama muhakkak bi ara yakalarız haberleşiriz önceden
-
Bu gün dashcommand la 4.kez ölçüm yaptım, max motor gücü 127 kw , max motor torku 300nm çıktı, bu değerlerin tekerleğe aktarılan gücü ise 89 kw güç ve 261nm tork çıktı, katolog da yazan güç eğer motor gücü değerleri ise ( yani tekerleklerdeki ölçülen güç değilse) 127-66 =61kw beygir gücü, 300-230=70nm tork artışı oldu diyebilirim, bu arada programın yanlış hesap ve ölçüm yapıp yapmadığını ancak benim aracimin stok olanı ile yapılacak ölçüm ile anlayacağım, stok araç ölçümü herşeyi netlestirecek
-
Valla yazilimla yazilimsiz arasindaki fark barizdir zaten. En son bulusmada omerin arabayi kullandim ben 1.5 sene neden boyle binmisim bu arabaya dedim ve indim mesela.
-
Benim tek hatam aracı yazılımsızken bu tür ölçümlere tabii tutmamış olmam ve aradaki fark ne olur acaba diye stok halde iken performans sürüşleri yapmamış olmam, o yüzden şimdi uğraşıp duruyorum, sürüşte tek fark edebildiğim bariz bir nokta var, oda normal kullanım esnasında kick down yaptığımda asr devreye giriyor, önceden girmiyordu tespit edebildiğim fark bu şu anda.
-
müsait bir zamanda görüşüp ölçüm yapabilirmiyiz? bu arada tanışmış oluruz, araçlarımız aynı versiyon zaten, belki ölçümler sonrası sizde remap yaptırısınız.
Bulusacaginiz zaman banada citlatin.Kucukcekmece'deyim bende katilirim.
-
Fatih istersen seni bir yere yönlendiriyim. bi dynoya çık nası olsa elinde dascomand verileri var karşılaştırma yaparsın.
-
eski aracıma yazılım yaptrıdıgımda. yazılım yüklenmeden ve yüklendikten sonraki hali şu şekilde
buyüklenmeden önce
(http://i774.photobucket.com/albums/yy27/ikurtay/1222.jpg) (http://s774.photobucket.com/user/ikurtay/media/1222.jpg.html)
bu resim yüklendikten sonra
(http://i774.photobucket.com/albums/yy27/ikurtay/29032012643.jpg) (http://s774.photobucket.com/user/ikurtay/media/29032012643.jpg.html)
-
Fatih istersen seni bir yere yönlendiriyim. bi dynoya çık nası olsa elinde dascomand verileri var karşılaştırma yaparsın.
Ecufast "istanbul da kalibrasyonu düzgün dyno yok, olanda çok pahalı olur" dedi o yüzden dyno ya gitmiyorum, fiyatı makul olanlarında yanlış ölçüm yapmasından çekiniyorum açıkcası, boş boşuna para verip hala kafamda soru işareti ile dolaşmaktansa böyle ölçümler yapmak daha mantıklı geliyor bana.
-
Ecufast "istanbul da kalibrasyonu düzgün dyno yok, olanda çok pahalı olur" .
Bu cümleye katılmıyorum. mesela benım koyduğum ilk resimde 131 kw yazıyor. teste soktugum araç 175 hp idi zaten karşılığıda 178 hp ye tekabul ediyor. 3 hp fazla gözüküyor. zaten bu tip ölçümler de +- vardır ne olursa olsun dyno ya çıkmanı öneriyorum.