škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: pehlivan_m - 06 Nisan 2015, 13:08:27
-
Merhaba Skoda Dostları;
Geçenlerde dikkatimi çeken aklıma takılan bir durum oldu. Kullanım kılavuzunda da bahsetmemiş yada ben göremedim. Araçta ( Rapid ) Otomatik seçeneğine bastığımda araç kış olmasına karşın klimayı da çalıştırıyor. Acaba ısıtma işlemini de mi klimayla yapıyor. Eğer öyle ise yakıt sarfiyatı yaz kış fazla olacak gibi. Fakat motor ısınınca zaten klima olmasa bile aracı ısıtmak mümkün. Her açtığımızda otomatik mod da AC ye basarak klimayı kapatmalı mı yoksa kendisi ısıtma için devreye girmiyor sadece soğuturken mi devreye giriyor. İşin özü otomatiğe basıp tekrar AC basarak klimayı kapatıyorsam kışın bu nasıl bir sistem.
-
Ben hiç AC ye basmıyorum, motor çalıştırdığımda da AC ile başlamıyor, soğuk havada sadece motor soğukken cam buğulanınca ilgili tuşa basıyorum buğu çözülünce de tekrar kapatıyorum, kapatmazsam klima açık kalıyor ki bu yakıt sarfiyatını artıran bir durum, onun dışında motor sıcakken klima kullanmak gereksiz kışın hamama gibi oluyor zaten :D klima kapalı şekilde motoru durdurunca sonraki çalıştırmada klima çalışmaz zaten yani AC yazısını görmezsiniz, en azından ben öyle yapıyorum :)
-
Ben hiç AC ye basmıyorum, motor çalıştırdığımda da AC ile başlamıyor, soğuk havada sadece motor soğukken cam buğulanınca ilgili tuşa basıyorum buğu çözülünce de tekrar kapatıyorum, kapatmazsam klima açık kalıyor ki bu yakıt sarfiyatını artıran bir durum, onun dışında motor sıcakken klima kullanmak gereksiz kışın hamama gibi oluyor zaten :D klima kapalı şekilde motoru durdurunca sonraki çalıştırmada klima çalışmaz zaten yani AC yazısını görmezsiniz, en azından ben öyle yapıyorum :)
Dediğin kısımlar doğru Uğur Hocam; fakat ben AC ye değil Otomatik mod butonuna basıyorum. Bastığım her sefer AC açık başlıyor, dışarısı soğukta olsa sıcakta olsa bende tekrar AC ye basıyorum kapatıyorum. E araçlar dış sıcaklığı ölçebiliyor neden o zaman buradan ölçüm alıp dışarda hava soğuksa klima kapalı başlamıyor. Ayrıca dediğiniz AC mod için doğru kapalı bıraktıysam tekrar aracı çalıştırmamda çalışmıyor. Fakat ben hep otomatik modu kullandığım için basar basmaz AC de açılıyor, zaten yazın bile AC ye basmam iç sıcaklığı 22 ye ayarla o zaman AC yi anlarım soğutmak için kullanacak ama kışın mantıksız.
:uve:
-
Auto modda AC de açılıyor fakat +4 derecenin altındaki sıcaklıklarda klima kompresörü çalışmıyor o yüzden yakıta bir etkisi yok. Eğer her seferinde AC yi kapatmak istemiyorsanız kaloriferi çalıştırmak için tekrar OFF tuşuna basın
-
Auto modda AC de açılıyor fakat +4 derecenin altındaki sıcaklıklarda klima kompresörü çalışmıyor o yüzden yakıta bir etkisi yok. Eğer her seferinde AC yi kapatmak istemiyorsanız kaloriferi çalıştırmak için tekrar OFF tuşuna basın
Teşekkürler Mehmet Bey;
Fakat Türkiye şartlarında kış genelde +4 üzerinde yani çoğunlukla klima açık demektir. Dediğiniz yöntemle açmalı yada tekrar AC ye basıp kapamalı.
Fakat Rapid te Off butonu yerine fan ayarından açma kapama yapılıyor. Fanı açarak açtığımızda otomatik mod devre dışı sanırım fan sürekli içerisi ısınsa da aynı kalıyor.
(http://img.automoto.sk/img/20/galleryBig/2016847_skoda-rapid-spaceback-am-skyline.jpg?time=1392365513&hash=0d043bbb21cd69adfeab44de14383a5b)
-
Bildiğim kadarıyla auto modda belirli bir sıcaklığı seçiyorsunuz, diyelim ki 25°C.
AC de kalorifer de hazırda bekliyor o sıcaklığı sabit tutmak için.
Diyelim ki 25°C' ye ayarladınız ve aracın içerisi de 10°C. Bu durumda 25°C üzerine çıkana kadar iç sıcaklık kalorifer yani ısıtma devrede oluyor. Bir şekilde aracın içinin 25°C üzerindeki bir sıcaklığa çıktığını düşünelim. Bu durumda da klima devreye giriyor.
-
Bildiğim kadarıyla auto modda belirli bir sıcaklığı seçiyorsunuz, diyelim ki 25°C.
AC de kalorifer de hazırda bekliyor o sıcaklığı sabit tutmak için.
Diyelim ki 25°C' ye ayarladınız ve aracın içerisi de 10°C. Bu durumda 25°C üzerine çıkana kadar iç sıcaklık kalorifer yani ısıtma devrede oluyor. Bir şekilde aracın içinin 25°C üzerindeki bir sıcaklığa çıktığını düşünelim. Bu durumda da klima devreye giriyor.
Çok tartışmalı bir konu oldu bu bi yerde mantıklı ama 25°C dereceyi aştığında fanı kısmalı geçici olarak devreden çıkmalı bence yoksa çok sık devreye girer çıkar klima neticede azıcık çalışsa hemen düşer ısı bu sefer tekrar ısıtmaya çalışma ve yine soğutma bu durumda kalorifer hem ısıtıyor hem soğutuyor.:confused:
-
Teşekkürler Mehmet Bey;
Fakat Türkiye şartlarında kış genelde +4 üzerinde yani çoğunlukla klima açık demektir. Dediğiniz yöntemle açmalı yada tekrar AC ye basıp kapamalı.
Fakat Rapid te Off butonu yerine fan ayarından açma kapama yapılıyor. Fanı açarak açtığımızda otomatik mod devre dışı sanırım fan sürekli içerisi ısınsa da aynı kalıyor.
(http://img.automoto.sk/img/20/galleryBig/2016847_skoda-rapid-spaceback-am-skyline.jpg?time=1392365513&hash=0d043bbb21cd69adfeab44de14383a5b)
o zaman fandan açmak yerine yönlendirme tuşlarından birine basarak fanı auto modda çalıştırır belki birde öyle deneyin
-
Ben bu climatronic mantığını hala anlamış değilim açıklayıcı yazmanız mümkün mü? Şimdi kışın 25 e ayarladığımızda ac açık mı kalacak?
-
Auto ya basıp ac yi kapatın. Motor ısısı fazla fazla yetiyor. Benim manuel onda bile konumu cama alırsak klima devreye giriyor. Bunun haricinde en son sadece fan kullandıysanız sistem ordan başlar diye tahmin ediyorum.
-
Merhaba Skoda Dostları;
Geçenlerde dikkatimi çeken aklıma takılan bir durum oldu. Kullanım kılavuzunda da bahsetmemiş yada ben göremedim. Araçta ( Rapid ) Otomatik seçeneğine bastığımda araç kış olmasına karşın klimayı da çalıştırıyor. Acaba ısıtma işlemini de mi klimayla yapıyor. Eğer öyle ise yakıt sarfiyatı yaz kış fazla olacak gibi. Fakat motor ısınınca zaten klima olmasa bile aracı ısıtmak mümkün. Her açtığımızda otomatik mod da AC ye basarak klimayı kapatmalı mı yoksa kendisi ısıtma için devreye girmiyor sadece soğuturken mi devreye giriyor. İşin özü otomatiğe basıp tekrar AC basarak klimayı kapatıyorsam kışın bu nasıl bir sistem.
Bu olayı bende yaşadım gerçekten de sinir bozucu. AUTO'dan klimayı açtıktan sonra A/C simgesi görünüyor olabilir fakat klima kompresörünü çalıştırmıyor olabilir mi? Benim denemeye fırsatım olmadı o yüzden size söyledim. :)
Birde AUTO da çalıştırmasanız bile fanı 4 dişde çalıştırdınız diyelim istediğiniz sıcaklığa yaklaştığı zaman fanın ayarı otomatik düşüyor yada yükseliyor.
-
A/C lambası yandığı sürece ve hava sıcaklığı -7 derecenin altına düşmediği sürece klima kompresörü devreye girip çıkar tabi buda yakıt tüketimini etkiler. Klima sadece soğutma işini yapar ısıtma işini motor suyu. Auto düğmesine basmaktansa ayak kısmına yönlendirme düğmesine basınsa sadece fan çalışır diye düşünüyorum ve ayarladığınız dereceye kadar ısıtır. Benim tuş takımı farklı ama işe yarıyor.
-
Bu olayı bende yaşadım gerçekten de sinir bozucu. AUTO'dan klimayı açtıktan sonra A/C simgesi görünüyor olabilir fakat klima kompresörünü çalıştırmıyor olabilir mi? Benim denemeye fırsatım olmadı o yüzden size söyledim. :)
Birde AUTO da çalıştırmasanız bile fanı 4 dişde çalıştırdınız diyelim istediğiniz sıcaklığa yaklaştığı zaman fanın ayarı otomatik düşüyor yada yükseliyor.
Merhaba;
Klima ile ilgili bir çok konuyu servise sordum, kılavuzdan okudum ve denedim.
1- On/Off tuşunun olmaması sıkıntı.
2- Auto tuşuna basınca her durumda klimanın devreye girmemesi için kapatmak gerekli A/C den.
3- Evet dediğiniz gibi araç Auto da olmamasına karşın her konumda ayarlı sıcaklığa geldiğinde fan artar ve düşer. Bu mevcut sıcaklığın korunması için gerekli.
Bu durumda Auto ya ne gerek kaldı der gibisiniz. Auto modunda fan sistemine ilaveten araç içi sirkülasyon için klima değişik modlara geçiş yapıyor. Ayaklara yönleniyor, cama veriyor, yüze doğru üflüyor vs.
Bu geçişlerin sabit bir süresi yok tamamıyla araç içerisindeki o bölgelerdeki ısı düşüşleriyle alakalı.
-
Teşekkürler cevap için
-
Merhaba,
Bu klima işinden bende bir şey anlamadım. Neyi kapatıp neyi açacağımı çözemedim. Hava akışını dışarıdan alınca daha erken ısıtıyor gibi. Birde soğuk havalarda klima açmanın (A/C) ısıyı yükseltmesi gerekmiyor mu? Yine motor ısınana kadar içeriye sıcak üflemiyor. Rapid speacback 2015 model ama kış geldi arabada üşüyoruz (motor ısınana kadar). Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim, ilk arabam kullanım klavuzundan birşey anlamadım.
Sizler nasıl kullanıyorsunuz? Şimdiden teşekkürler.
-
Otomobillerdeki klimaların çalışma sistemi ev ve ofislerdeki split klimalar gibi değildir. O yüzden otomobillerde A/C kullanımı sadece yazın olmalı. Aracın ısınmasını istiyorsanız ilk çalıştırmada motor ısınıncaya kadar fanı off konumunda tutun. Böylece araç içine soğuk hava gelmesini engeller daha fazla üşümemiş olursunuz.Ancak motor ısınıp fanı açtığınızda hava akşını dışarıdan alacak şekilde ayarlayın ki camlarda buğu olmasın.Bir de fan hız ayar kısmında setup tuşuna basarak klima güç ayarını ayarlayabilitsiniz.
-
Otomobillerdeki klimaların çalışma sistemi ev ve ofislerdeki split klimalar gibi değildir. O yüzden otomobillerde A/C kullanımı sadece yazın olmalı. Aracın ısınmasını istiyorsanız ilk çalıştırmada motor ısınıncaya kadar fanı off konumunda tutun. Böylece araç içine soğuk hava gelmesini engeller daha fazla üşümemiş olursunuz.Ancak motor ısınıp fanı açtığınızda hava akşını dışarıdan alacak şekilde ayarlayın ki camlarda buğu olmasın.Bir de fan hız ayar kısmında setup tuşuna basarak klima güç ayarını ayarlayabilitsiniz.
Otomobillerde klima sistemi özellikle otomatik klima sistemleri evlerdeki split klima mantığıyla çalıştırılır.kışın auto modunda a/c nin devrede olması içerdeki nem seviyesinin düşürülmesinde kullanılır.yani sakıncası olmadığı gibi klima kompresörüne çok faydası vardır.akışkan gaz dibe çöküp sistem kurursa yaz aylarında aracınız soğutma işlemini zor yapar bir süre sonra sistdmde kaçak olur.klimanın en iyi bakımı kışında haftada birde olsa kullanmaktır.auto modundayken sabah soğuğunda off a almak vs oynamak gereksizdir.araç ısındıkça fan debisi otomatik artacaktır
-
Otomobillerde klima sistemi özellikle otomatik klima sistemleri evlerdeki split klima mantığıyla çalıştırılır.kışın auto modunda a/c nin devrede olması içerdeki nem seviyesinin düşürülmesinde kullanılır.yani sakıncası olmadığı gibi klima kompresörüne çok faydası vardır.akışkan gaz dibe çöküp sistem kurursa yaz aylarında aracınız soğutma işlemini zor yapar bir süre sonra sistdmde kaçak olur.klimanın en iyi bakımı kışında haftada birde olsa kullanmaktır.auto modundayken sabah soğuğunda off a almak vs oynamak gereksizdir.araç ısındıkça fan debisi otomatik artacaktır
Şimdi kafam iyice karıştı
-
Dün hava 2 dereceydi AUTO ya basınca A/C lambası yanıyor ama klima çalışmıyor anlık yakıt tüketiminden özellikle gözlemledim. Klima açıkken araba çabuk ısınıyor denmesinin sebebi bence kompresör motoru biraz daha zorladığından normalinden daha çabuk ısınıyor, bu olay da klima ısıtma işini'de yapıyor diye algılanıyor, motor suyunun sıcaklığı varken ekstra benzin harcayarak klima kompresörünün ısıtma işini de yapmasının bir mantığı yok