škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: medcezir03 - 22 Mayıs 2015, 20:20:26

Başlık: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: medcezir03 - 22 Mayıs 2015, 20:20:26
arkadaşlar  1,6 tdı elegance dgs oktavia mı temmuz 2013 de aldım şuan da kulanımından ve tercihimden dolayı memnunun ve satmayı, degiştirmeyi düşünmüyorum.  ama aracın 2. ci el fiyatlarına ve elden çıkarmada zorlandığını görmek beni düşündürüyor, üzüyor. Temmuz 2013 de baktığım araçlardan golf ve jetta 1.6 tdi dgs higline ile oktavia AYNI FİYATTI!!! (68.000 tl) araştırabilirsiniz. gel görki şimdi 2. ci elde  10.000-15.000 tl golf ve jetta daha yüksek oktavia ya göre  ayrıca taleplisi ve elden çıkarması da çok kolay oktavia  ya göre. böylesine kullanımı konforu jetta ve golf e göre çok iyi olan bu araç niye bu kadar 2. ci elde değersizleşiyor. tabiki marka takıntısı ama bunun da mağduru biz oluyoruz. sevdiğin bir değerin erimesine için elvermiyor. acaba diyorum bol bol reklam mı versek  :d sizin görüşlerinizi de merak ediyorum.
Başlık: Re: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: viperking - 22 Mayıs 2015, 20:43:42
en büyük etkenlerden biri olur olmaz her şeyin sorun gibi yansıtılması.

Jetta nın traktör gibi çalışam TDI motoru var ama ben bir kez şikayet duymadım bu konu ile ilgili. Bizdeyse en ufak ses büyük yalıtım sorunu olarak lanse ediliyor. Durum böyleyken 2. el değer kaybına şaşmamak gerekir.

bir de bunda marka algısı da var tabii. İnsanlar hala skoda yı eski bildikleri skoda zannediyor. Ama 2-3 yıl içinde bu olgunun tamamen değişeceğine inanıyorum.

Satma konusuna gelirsek acil bir durum olmadıktan sonra 0 alıp hemen 2 yıl sonra satmak zaten her marka için büyük zarar. 0km alınıyorsa bence en azından 4 yıl sonra satılmalı ki 4 veya daha yaşlı araçlar için zaten makul fiyatlar verlince araçlar satılıyor.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Korhan06 - 22 Mayıs 2015, 22:14:35
Mrb. Arkadaşım 2. el değerinin düşük olması bir çok nedene dayalı: İnsanlar marka düşkünü olmuş, sabit fikirli yaklaşımlar sözkonusu. Bunları aşmak uzun zaman ister. Ayrıca Skoda markasının/firmasının da bu konuda sorumluluğundan bahsedebiliriz. Yeterince tanıtım, reklam vs. yapılmıyor, farkındalık yaratılmıyor. TV ve radyo reklamlarında "das oto" sürekli tekrarlıyor, Skoda da tık yok. Ancak, son birkaç yıldır Skoda'dan ziyade Octavia ve Süperb insanların aklına yer etti ve dilinden düşmüyor. Dikkat edilirse yine skoda denilmiyor. Maalesef bu konuda bir çok kişi ve kurumun epey gayret göstermesi gerekir. Marka olmak çok zor.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: medcezir03 - 23 Mayıs 2015, 21:52:31
umarım skoda da üstüne düşen reklam işini yapar.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: chimarea23 - 24 Mayıs 2015, 23:14:34
Öncelikle piyasada golf ve jetta algısı var. Bu algı bence yeni çıkan superble biraz kırılır.

Daha sonra kendimi de dahil ettiğim bir tespit var. Oktavia ile tanışanlar genellikle enteresan bir şekilde tanışıyorlar. İzlemlerim doğrultusunda passat alamayan jetta, jetta alamayan Oktavia alıyor. Aşağı yukarı 10 bin tl farkla birbirini takip ediyorlar. Golf ün ayrı bir yeri var. Golfe niyeti olan zaten jetta da almaz octavia da almaz.

İkinci el piyasası biraz garip. Ama octavia her geçen gün biraz daha değerini arttırıyor. Sıfır alınan octavia 5 yıl sonra satılırsa sahibini pek üzmez ama 1-2 yıla satılırsa ozaman ciddi zarar ettirir.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: hakan mehmet - 24 Mayıs 2015, 23:21:49
Alıntı yapılan: chimarea23;515089
Öncelikle piyasada golf ve jetta algısı var. Bu algı bence yeni çıkan superble biraz kırılır.

Daha sonra kendimi de dahil ettiğim bir tespit var. Oktavia ile tanışanlar genellikle enteresan bir şekilde tanışıyorlar. İzlemlerim doğrultusunda passat alamayan jetta, jetta alamayan Oktavia alıyor. Aşağı yukarı 10 bin tl farkla birbirini takip ediyorlar. Golf ün ayrı bir yeri var. Golfe niyeti olan zaten jetta da almaz octavia da almaz.

İkinci el piyasası biraz garip. Ama octavia her geçen gün biraz daha değerini arttırıyor. Sıfır alınan octavia 5 yıl sonra satılırsa sahibini pek üzmez ama 1-2 yıla satılırsa ozaman ciddi zarar ettirir.


yok hocam inan öyle değil. benim 2012 elegance arabam vardı 2014 de sattım 50900 almıştım. 44500 e sattım. bence 2 yaş araç için çok makul fiyat. hani bu toplumdaki algı artık değişiyor.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: viperking - 25 Mayıs 2015, 01:10:34
Yaklasik 6 bin tl lik farkla satmak avantajli degil ki. belki 3-5 yil sonra satsaniz daha az fiyata verirsiniz ama en azindan kullandiginiz sure ve km ile amorti etmis olursunuz.

Acil durum disinda 0 alip hemen satmak genelde uzer.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: civanmukti - 25 Mayıs 2015, 15:57:41
başlığı görünce DSG Dizel Elegance 2013 model 45 bin km ye kadar olanları internette arattım. 1 tane istisna dışında fiyatları 71.500 ile 78.750 TL arasında değişiyor. yüksek olan şu anda alırsanız ara. 87 bin lira demiş, aracı 45 binde. bu da demek oluyor ki 10 bin altına verecek. yanılıyorsam düzeltin biz bu araçları 2013 yılında 65 bin civarından 70 bin civarı fiyata kadar almıştık. ben aldığımda temmuz 2013 te fiyatı 68.400 TL idi. (küçük hatalar olabilir rakamlarda)

kendi aracıma bakıyorum bugün alsam 93 bin civarında olacak. aracım 36 binde satacak olsam 80 den aşağı vermem. ben aracı 76.500 TL verip aldım.

aslında 2013 yılında alanların, vergilerin ve euronun birden artmasıyla, araçları birden değer kazandı. sonraki yılları bilemem. onlar o kadar avantajlı olmayabilir.

kısacası benin şu anda aldığım fiyattan yükseğe satma ihtimalim var. :)
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: chimarea23 - 25 Mayıs 2015, 17:25:55
2013 den sonra hemen vergi uygulaması oldu. 2013 de sıfır alanlar karda.
Başlık: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: hakan_by - 25 Mayıs 2015, 19:04:31
Bence sorun şu insanlar marka algısı üzerinden araçlarını değerlendiriyorlar. Araçlar  birebir aynı olsun birinde skoda diğerinde ww logosu olsun. Aynı kişiler belli bir süre her iki aracı da kullansın ve sonra değerlendirmeleri istensin. Sonuçda insanların birçoğu böyle bir deneyde birçok yönden skodayı çok daha fazla eleştirecektir. Maalesef marka algısı objektiviteyi bozuyor..
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Uğur Akar - 25 Mayıs 2015, 19:44:17
Şunu eklemek isterim ki bir Jetta ile Octavia arasında oldukça fazla detay fark var. Kullanırken bunları fark edemeyiz ancak araçlar sökülünce görülebilecek farklardır bunlar.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Akif Hoca - 25 Mayıs 2015, 20:34:27
Birbirine yakın zamanlarda youtube A octavia 1.4 TSI ve jetta 1.2 TSI 0-200 Hızlanma videosu yükledim. Octaviaya 2-3bin kişi,  jettaya 60küsur bin kişi bakmış.
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: medcezir03 - 25 Mayıs 2015, 20:49:35
Alıntı yapılan: civanmukti;515144
başlığı görünce DSG Dizel Elegance 2013 model 45 bin km ye kadar olanları internette arattım. 1 tane istisna dışında fiyatları 71.500 ile 78.750 TL arasında değişiyor. yüksek olan şu anda alırsanız ara. 87 bin lira demiş, aracı 45 binde. bu da demek oluyor ki 10 bin altına verecek. yanılıyorsam düzeltin biz bu araçları 2013 yılında 65 bin civarından 70 bin civarı fiyata kadar almıştık. ben aldığımda temmuz 2013 te fiyatı 68.400 TL idi. (küçük hatalar olabilir rakamlarda)

kendi aracıma bakıyorum bugün alsam 93 bin civarında olacak. aracım 36 binde satacak olsam 80 den aşağı vermem. ben aracı 76.500 TL verip aldım.

aslında 2013 yılında alanların, vergilerin ve euronun birden artmasıyla, araçları birden değer kazandı. sonraki yılları bilemem. onlar o kadar avantajlı olmayabilir.

kısacası benin şu anda aldığım fiyattan yükseğe satma ihtimalim var. :)


selam, konu başlığında da belirttiğim gibi bizim aldığımızda (temmuz 2013) octavia,jetta,golf ün aynı donanım seviyelerinin fiyatlarının 3 ü de 68000 tl idi. Ancak şuan octavianın 2. eli 70-75 bandındayken jetta ve golf 80-85 civarında benim değinmek istediğim ve üzüldüğüm nokta buydu. zaten octavianın  jetta ve golfe göre daha konforlu ve kaliteli olduğunu hepimiz biliyoruz. akif hocanın yayınladım diye belirttiği youtube örneğindeki gibi bizim aracı 2-3 bin kişi incelerken golfü,jettayı 60-70 bin kişi inceliyor.Umarım bu algı ve skoda ön yargısı kalkar ve octavianın değerini herkes anlar...
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Akif Hoca - 25 Mayıs 2015, 21:20:32
2. Eli düşük olsun ki,  biz alalım.. Biz Memurların Sıfır araba alma şansı artık kalmadı..
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Uğur Akar - 25 Mayıs 2015, 22:05:51
Yalnız kalite anlamında Golf hepsinden öndedir. Senelerdir diğer üreticiler Golf' ü tahtından indiremedi ve VW Golf' ün kalitesinden taviz vermedi, vermeyecek. Misal platformlar aynı ama Jetta' da motor ve yol sesi daha fazla içeride.:wnk:
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Akif Hoca - 25 Mayıs 2015, 22:18:25
Alıntı yapılan: Uğur Akar;515182
Yalnız kalite anlamında Golf hepsinden öndedir. Senelerdir diğer üreticiler Golf' ü tahtından indiremedi ve VW Golf' ün kalitesinden taviz vermedi, vermeyecek. Misal platformlar aynı ama Jetta' da motor ve yol sesi daha fazla içeride.:wnk:
Kesinlikle. VW, Golfün kalitesinden taviz vermiyor.  Kullanılan malzeme ve yalıtım jetta veya octavia ile kıyaslanmayacak kadar iyi..
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: aserhat - 26 Mayıs 2015, 09:39:21
Abi gözünüzü seveyim yeter artık şu nyalıtım muhabbeti yahu. 2015 e250 ye biniyorum 2015 520 xdrive a bindim yakın zamanda dikkat kesiliyorum yalıtıma. Yok öyle uçurum çok daha üstün manyak bu araba denecek bir şey...
 
 
 Sizin için üşenmedim araştırdım.
 
 Mercedes e250 CGI(Benzin) 110 km iç ses desbiel olarak : 64,4
 WV Golf 1.4 TSI 110KM İÇ SES : 64,8
 Skoda Octavia 1.4 tsi 110km iç ses desibel olarak : 67,2
 
 Aradaki fark 2.8 desibel aradaki fiyat farkı 200bin TL :) Arkadaşım böyle saçma illüzyonlara kanmayın lütfen. Konuşma sesinin 55 desibel olduğunu varsayarsak aradaki uçurum ses yalıtımını varın siz hayal edin. 2.8 desibel i kulakla algılamak imkansız.
 
 Buyrun : http://www.auto-decibel-db.com/
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: Engin E - 26 Mayıs 2015, 10:09:59
Alıntı yapılan: medcezir03;514810
........................ acaba diyorum bol bol reklam mı versek  :d sizin görüşlerinizi de merak ediyorum.

....sesli güldüm...:)
Türkiye genel distrübütörü doğuş, 4-5 markayı birden getirmeyi bırakmayıp, ''onun satışı, bunun satışını etkiliyor'' diye donanımlarını kırpmasa, donanım ve motor seçeneğini serbest bıraksa  skoda markası hem eski imajını unutturur, hem de satış başarısı gösterir, bu 2. el piyasasında da değerini korumasını sağlar zaten.
Şu anda doğuşun arka bahçesi 4. markası, skoda...
A3 sedan 120 bin, octavia 70 bin...Aralarında ''aman aman'' ne fark var???
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: mustisahin - 26 Mayıs 2015, 10:49:15
Tatlı bi paylaşım ortamı yaratalım o zaman:)
chimarea23 (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=9234) Ahmet beyin söyledigi gibi Golf'e niyeti olan zaten Jetta almaz, Octavia da almaz, bana görede,

Lütfen Golf u bu listenin dısında tutalım:), marka algısı oranı bir miktar olabilir ama Golf VW nin gözbebegidir, en az karı Golf den ederler(atıyorum Jettayı 25 e maledip 35 e satarken, Poloyu 20 ye maledip 30 a satıyor, Passatı 30 a mal edip 40 a satıyorken, Golfu 30 a mal edip 35 e satıyorlarmıs, Almanlar söylüyor bunu), yani verdigin paranın karsılığını verirler, Meksikada degil, Almanyada üretirler,  

Yalıtım konusunda söyle bir örnek vereyim size,
Kendi aracım olan 2013 Golf 7 dizel ile android 'ses ölcer' programı ile otobanda kabin sesini ölcerim arasıra,
90 km hız ile 60-65 desibel gibi, 140 km hız ile 70-75 db gibi oluyordu,
Gecen 2011 3.20 BMW ile aynı sehirlerarası yolu gidip geldim, aynı telefon aynı android 'ses ölcer' programı ile otobanda kabin sesi 90 km hız ile 70 db den asagı düsmüyordu 70 - 75 db gibiydi, 140 km hız ile 75 db gibiydi,
Yani 140 km hız ile kabin ici ses Golf 7 BMW 3.20 d ile aynı, 90 km hız ile Golf daha sessiz, bunda BMW nin run on flat(patlasada giden) lastiginin etkiside olabilir, aracın 2 yas yaslı olmasınında etkisi olabilir, zaten BMW 3 serisinde ses yalıtımı olarak iddialı degil,
3.20d farkını yüksek süratte cıkarıyor, bence büyük motor konfordur, 2 bin motor 184 bg arabayı öyle bi yürütüyorki, canavar, tam uzun yol arabası, 160 giderken kök yaptığında vites düsürmeden feci hızlanıyor, hele birde en dikteki mandalıda devreye sokup köklediginde bi vites düsürüp koltuga yapıstırıp 200 üstüne cıkman anlık oluyor, 184 bg 2.0 motor 3 kasada acayip keyifli, araba zaten cok stabil, yol tutus, frenler, tek dezavantajı ici ve bagajı kücük, Octiden kücükdür heralde, bide direksiyonu asırı abartı sert, sehirici kullanımında bayanların isi zor:)

Octavia piyasa konusunda ise düsüncem; her aracın daha iyi oldugu bir yön var, Jetta Octavia karsılastırmasındada Octavia daha fazla donanımlı aracı, donanımsız Jetta parasına veriyor evet, fakat donanım kisiye özel-lüks oldugundan aracı satarken ilk alıstaki kadar para etmiyor malesef,
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: medcezir03 - 04 Haziran 2015, 01:24:38
teşekkürler yorumlar için
Başlık: Cevap: 2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları
Gönderen: bahcekapiliyavuz - 06 Haziran 2015, 23:43:22
10 yıldır Citroen C5-II (bir önceki kasa) kullanıyordum. 3 hafta önce SuperB 1.4 TSI aldım.
 
 Rüzgar sesi anlamında fark var diyemem ancak bariz şekilde yol sesi farkı var arkadaşlar. Lastiklerim de sıfır Continental Sport Contact 5. Artık dizelin gürültüsü mü bastırıyordu yol sesini bilemem ancak benim hemen ilk fark ettiğim konu bu oldu ki benim yazdığım mesajın üzerine bir arkadaş ta yol sesi sorununun Skoda.da kronik olduğunu yazdı. Abartılacak bir şey değil ancak müzik dinlemiyorsanız rahatsız edebilir.
 
 Asıl konuya dönecek olursak insanlarda halen Skoda'nın VW grubunun alt segment aracı olduğu algısı var. Halbuki Octavia.nın direkt rakibi Jetta ile kesinlikle donanım ve özellikle dizel motorda CR farkı var. Benim gibi sürekli ikinci el alan biri için bu kesinlikle avantaj çünkü örneğin aldığım SuperB ile benzer donanımdaki ve benzer km.deki bir Passat arasında 18.000 TL fark var ama bakıyorum yine insanlar Passat.ı daha fazla tercih ediyor.
 
 Nitekim Trabzon için gözlemde bulunmak istiyorum. Sağımda solumda her tarafımda SuperB var ve özellikle çoğu da beyaz renk ve TDI. Bu yüzden iyi ki beyaz renk almamışım diyorum.
 
 Ayrıca her defasında tekrar vurgulamak istiyorum bu 1.4 TSI motora hayran kaldım.