škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: aserhat - 26 Mayıs 2015, 09:44:00
-
Şu Octavia nın yalıtımının kötü olması muhabbeti bana çok saçma geliyor. Yalıtımı gayet başarılı ve yok golf çok daha iyimiş bilmemne gibi şeyler kesinlikle insanların o günkü algı ve psikolojisi ile alakalı. Yalıtımı arasında çok fark var dediğiniz arabaların birinden inin diğerine binin emin olun öylesine bir yalıtım farkı hissetmeyeceksiniz.
Sizin için üşenmedim araştırdım.
Mercedes e250 CGI(Benzin)(2015) 110 km iç ses desbiel olarak : 64,4
WV Golf 1.4 TSI 110KM İÇ SES(2011) : 67,7
Skoda Octavia 1.4 tsi 110km iç ses desibel olarak(2009) : 67,2
Skoda Octavia 1.2 TSI 110km iç ses desibel(2013) : 63,4
Aradaki fark 2.8 desibel aradaki fiyat farkı 200bin TL(Mercedes) :) Arkadaşım böyle saçma illüzyonlara kanmayın lütfen. Konuşma sesinin 55 desibel olduğunu varsayarsak eğer aradaki uçurum ses yalıtımını varın siz hayal edin :)) . 2.8 desibel devede kulak dicem oda değil... Ki 1.2 TSI Octavia hepsinden sessiz...
Art niyetli aracı kötülemek için çalışan arkadaşlara aldanmayın. Aşağıda net araç içi desible seviyeleri var oraya bakın ona göre hareket edin.
Buyrun : http://www.auto-decibel-db.com/
-
Bu listeye göre Süperb de Octavia ya göre daha Gürültülü bir Yanlışlık Olmasın
-
peki herkes neden bu kadar şikayetçi bu yalıtımdan madem öyle :/
-
Bunlar benim arabaya 55 mph hız için 64 db yazmışlar ama ben 70 db ölçüyorum, hem de boş viteste (gerçi o hızda viteste de denedim aynı ölçtüm, motor sesi yok gibi). Gerçi cep telelefonu ile ölçüm ne derece sağlıklı olur o da ayrı bi mevzu.
-
Bunlar benim arabaya 55 mph hız için 64 db yazmışlar ama ben 70 db ölçüyorum, hem de boş viteste (gerçi o hızda viteste de denedim aynı ölçtüm, motor sesi yok gibi). Gerçi cep telelefonu ile ölçüm ne derece sağlıklı olur o da ayrı bi mevzu.
:+1:bendede aynen hocam, bosa atınca bisey farketmiyor,
-
Bunlar benim arabaya 55 mph hız için 64 db yazmışlar ama ben 70 db ölçüyorum, hem de boş viteste (gerçi o hızda viteste de denedim aynı ölçtüm, motor sesi yok gibi). Gerçi cep telelefonu ile ölçüm ne derece sağlıklı olur o da ayrı bi mevzu.
Sizin ölçümleme yaptığınız asfalt kalitesi ile bu arkadaşların ölçüm yaptığı aynı değildir. Bu adamlar muhtemelen hep aynı yolda ölçmüştür ki varsın 70 desibel olsun imkanınız var ise 60 desibel ile 70 desibel arasında ne fark var bir ses sistemi ile dinleyin.
Superb den daha az ses alıyor olabilir neden olmasın zaten lastik bile içerideki sesi 5-10 desibel etkileyebilir. Ayrıca Superb de 1.2 motor seçeneği de yok.
-
başlığı böyle yazınca şikayet gibi olmuş ama, keşke Yalıtım Problemi YOk vb bir başlık seçseydiniz
-
2010 TSI DSG Octavia Elagance a 3 yıl bindim. Sattığım da 85k km deydi. Sıcak asfaltta sessizdi. Ancak diğer yollarda Diğer bahsi geçen modellerde ses değişimi orantılı olarak değişirken, octavia da yol sesi orantısız değişiyordu. Bu yüzden lastik değişimi ve yalıtım yapmıştım. Ayrıca bahsi geçen 2-3db ses ciddi değişimdir. 1.2 TSI 63 DB ses varsa, (inanamıyorum) mükemmeldir. Yenilerini bilmiyorum ama Golf ün kapı yalıtımında gözle görülen bir farkı kısa zamanda yükleyeceğim..
-
Octavianin ses yalitimi bence gayet basarili A5 kasa ve A7 kasa sahibiyiz A5 bariz cok ses alıyor ancak A7 kasa mukemmele yakin beni hic rahatsiz etmedi ki asiri takintiliyimdir sese belki bileniniz vardir antalya isparta yolunu. Orda dahi rahat
-
Benim yazdıklarım A5 için. Yenilerini bilmediğimi yazmıştım. Yanlış anlaşılmasın..
Yazın test edeyim..
-
2010 TSI DSG Octavia Elagance a 3 yıl bindim. Sattığım da 85k km deydi. Sıcak asfaltta sessizdi. Ancak diğer yollarda Diğer bahsi geçen modellerde ses değişimi orantılı olarak değişirken, octavia da yol sesi orantısız değişiyordu. Bu yüzden lastik değişimi ve yalıtım yapmıştım. Ayrıca bahsi geçen 2-3db ses ciddi değişimdir. 1.2 TSI 63 DB ses varsa, (inanamıyorum) mükemmeldir. Yenilerini bilmiyorum ama Golf ün kapı yalıtımında gözle görülen bir farkı kısa zamanda yükleyeceğim..
Merhaba,
1.2 TSI sahibiyim. ses yalıtımı gerçekten çok iyi. Hatta amrtisorlerden ses geliyor denmesinin de başlıca sebebi bu. Araba kendini dışarıdan o kadar güzel yalıtıyor ki, amortisörlerin çalışma sesi bir miktar içeri yansıyor. Diğer arabalarda bu sesler daha fazla olduğu için amortisörden gelen sesler duyulmuyor :)
-
Benim yazdıklarım A5 için. Yenilerini bilmediğimi yazmıştım. Yanlış anlaşılmasın..
Yazın test edeyim..
A7 lerde bile 2013 ve 2014 başları ile 2015 ler araasında bir miktar yalıtım farkı var.
-
2015 ler mi iyi, iyi olanı test edeyim..
-
2015 ler mi iyi, iyi olanı test edeyim..
2015 lerde amörtisor sesi biraz daha az. Yani 2015 ler daha iyi.
-
aslında en güzel çözüm yapılan forum buluşmalarında profesyonel bir ölçüm cihazı alıp gidip oradaki araçları aynı yol hız kullanım koşullarında test edip skodaturkey farkı ile ölçümleri foruma koyup net verileri paylaşmak olacaktır :)
-
Benim yazdıklarım A5 için. Yenilerini bilmediğimi yazmıştım. Yanlış anlaşılmasın..
Yazın test edeyim..
Benimki ortayaydı size yonelik degildi, yanlis anlasilmasin :)
-
Benimki ortayaydı size yonelik degildi, yanlis anlasilmasin :)
Yanlış anlaşılma yok;)
Ben yanlış anlaşılmayayım dedim :)
-
2-3 dB gerçekten ciddi fark.
Ben 3 yıllık hankookları çıkarıp 2015 üretim Goodyear EGP taktım, 1 dB oynamadı, aynı 70 dB. O yüzden yalıtım yapacağım.
-
2-3 dB gerçekten ciddi fark.
Ben 3 yıllık hankookları çıkarıp 2015 üretim Goodyear EGP taktım, 1 dB oynamadı, aynı 70 dB. O yüzden yalıtım yapacağım.
2 3 db kesinlikle hissedilmeyecek bir fark. Eğer öyle ise mercedes 250 cdi benim arabadan baya sesli...
-
2-3 dB sorun oluyorsa 200bin üzeri, vakumlu kapilari olan premium bi alet seçilmeli :D
Kalite algısı bu tarz topiclere neden olmuş gördüğüm kadarıyla. Octavia'nin Golften göze batan bi üstünlüğü yok diye yemin etsem başım ağrımaz. Mesela en iyi koşu ayakkabisini Asics tapar ama bizim millet koşa koşa gider Nike alır. Algı işte bu.
-
2 3 db kesinlikle hissedilmeyecek bir fark. Eğer öyle ise mercedes 250 cdi benim arabadan baya sesli...
2 araç arasındaki farkı bilmem ama 2-3 desibel çok rahat anlaşılır.. Daha doğrusu benim gibi yaşlı biri bile anlayabiliyor:)
-
2 araç arasındaki farkı bilmem ama 2-3 desibel çok rahat anlaşılır.. Daha doğrusu benim gibi yaşlı biri bile anlayabiliyor:)
Anlaşılıyor Arif dediğin gibi. Benim Superb vs Passat testimde arada 3 db fark vardı; ancak kabin içi akustik konfor bakımından Passat lehine dağlar kadar fark vardı.
-
Anlaşılıyor Arif dediğin gibi. Benim Superb vs Passat testimde arada 3 db fark vardı; ancak kabin içi akustik konfor bakımından Passat lehine dağlar kadar fark vardı.
Sen de yaşlı sayılırsın:D
-
Sen de yaşlı sayılırsın:D
Forumum ihtiyar heyetindeyiz:D
-
Forumum ihtiyar heyetindeyiz:D
Sen muhtarsın:D
-
Sen muhtarsın:D
Teveccühün:D
-
Anlaşılıyor Arif dediğin gibi. Benim Superb vs Passat testimde arada 3 db fark vardı; ancak kabin içi akustik konfor bakımından Passat lehine dağlar kadar fark vardı.
2 desibele dağlar kadar fark var demek çok saçma değil mi. Akustik olarak çok fark olmasi imkansız. Gönderdiğim sitede vakumlu mercedes 64 db olculmus aynı şartlarda octavia 1.2 62 desibel. Dünyaca referans kabul edilen bu site yalancı mi? Çünkü yalancı değilse octavia mercedes den çok daha sessiz :))
Buradaki farkı anlamak imkansiza yakın. 2011 Passat a nazaran benim aracim daha sessiz ama çok daha sessiz diyemem sadece benim aracim 2015 olduğu için trim sesi daha az.
Bence algı psikolojik.
-
2 desibele dağlar kadar fark var demek çok saçma değil mi. Akustik olarak çok fark olmasi imkansız. Gönderdiğim sitede vakumlu mercedes 64 db olculmus aynı şartlarda octavia 1.2 62 desibel. Dünyaca referans kabul edilen bu site yalancı mi? Çünkü yalancı değilse octavia mercedes den çok daha sessiz :))
Buradaki farkı anlamak imkansiza yakın. 2011 Passat a nazaran benim aracim daha sessiz ama çok daha sessiz diyemem sadece benim aracim 2015 olduğu için trim sesi daha az.
Bence algı psikolojik.
Sizce saçma, bence değil. Ayrıca herhangi bir forumda bir üye tarafından yapılmış bir argüman için "saçma" ifadesini kullanmak da ne derece doğrudur o da ayrı bir tartışma konusu.
Sizin verdiğiniz sitedeki değerler için "yalancı" gibi bir ifade de kullanmadım zaten, nereden uydurduğunuz konusunda da bir fikrim yok.
Yalıtım konusuna az çok kafa patlatanlar -ki emin olun ben bayağı bir patlatmıştım ve patlatıyorum- düzgün asfaltta hemen her aracın iyi sonuç alabileceğini, ancak pürüzlü/mıcır/soğuk asfalt dediğimiz asfaltta araçlar arasındaki yalıtım farkının ortaya çıkacağını bilirler. Sizin bahsettiğiniz, ya da diğer özellikle Almanya kökenli testlerin tamamı da zaten bu kaliteli asfaltlarda yapılıyor; ondan sonra Superb ile Passat aynı ses seviyesinde çıkabiliyor.
Benim tamamen aynı şartlarda yaptığım testlerde B7 kasa 2.0 TDI motor Passat 81 desibelin üstüne çııkmazken, kendi aracım 84 desibelin altına inmedi. Aradaki 3 db fark ise gayet de hissedilir seviyede idi. En azından ben somut bir gerçeklikle sizin deyiminizle "psikolojik algı" arasındaki farkı ayırt edebilecek seviyedeyim.
-
Bugün ben de şirket aracım Peugeot 508 ile Octavia testini yaptığım aynı yol ve hızla (100 km/s) bir test yaptım. Açıkçası sonuç Octavia RS den 1-2 db daha kötü.
Benim şahsi kanaatim de benzer şekilde, Octavia da abartı seviyelerde bir yalıtım sorunu var demek haksızlık olur. Bence yeterlilik sınıf ortalamalarında.
-
Sizce saçma, bence değil. Ayrıca herhangi bir forumda bir üye tarafından yapılmış bir argüman için "saçma" ifadesini kullanmak da ne derece doğrudur o da ayrı bir tartışma konusu.
Sizin verdiğiniz sitedeki değerler için "yalancı" gibi bir ifade de kullanmadım zaten, nereden uydurduğunuz konusunda da bir fikrim yok.
Yalıtım konusuna az çok kafa patlatanlar -ki emin olun ben bayağı bir patlatmıştım ve patlatıyorum- düzgün asfaltta hemen her aracın iyi sonuç alabileceğini, ancak pürüzlü/mıcır/soğuk asfalt dediğimiz asfaltta araçlar arasındaki yalıtım farkının ortaya çıkacağını bilirler. Sizin bahsettiğiniz, ya da diğer özellikle Almanya kökenli testlerin tamamı da zaten bu kaliteli asfaltlarda yapılıyor; ondan sonra Superb ile Passat aynı ses seviyesinde çıkabiliyor.
Benim tamamen aynı şartlarda yaptığım testlerde B7 kasa 2.0 TDI motor Passat 81 desibelin üstüne çııkmazken, kendi aracım 84 desibelin altına inmedi. Aradaki 3 db fark ise gayet de hissedilir seviyede idi. En azından ben somut bir gerçeklikle sizin deyiminizle "psikolojik algı" arasındaki farkı ayırt edebilecek seviyedeyim.
Merhaba,
Saçma demekten vazgeçtim. Ayrıca siz yalancı dediniz de demedim. Sadece yalancı mı diye sordum.
Yalnız 81 desibel çok yüksek bir rakam zaten. Bildiğiniz saç kurutma makinası sesi nasıl bir yolda test yaptınız ben o 80 desibellere 180 km hız ile giderken bile yaklaşamıyorum. ayrıca 80 desibel ses olan bir yerde konuşmak için bağırmanız lazım. çünkü normal konuşma 55 desibel. Ayrıca yine dediğim gibi 80 desibel ve üstü zaten çok fazla 81 desibel saç kurutma makinası size 10 cm yakındayken duyacağınız ses iken 83 desibel de 13 cm uzağınızda duyacağınız sestir. Yani yine çok bir fark yok...
Neyse ben bu konuyu daha fazla uzatmayacağım ama şunu net söylüyorum C sınıfında kendi akranları arasında Octavia dan sessiz tek araba Golf'tür onuda içinde hisle - kulakla bilmemne anlamak için işi gücü bırakıp arabayı dinlemek gerekir.
-
Güzel bir istatistik.
Ben aracımın yol sesinden şikayet etmem, umursamaz değilim, ancak daha iyi olsaydı, daha mutlu olurdum.
Gerçeği ancak, ayni cihaz ile aynı yolda ve aynı hava şartlarında ölçüm yaparak anlaşılır.
1-2 desibel insan kulağı ile fark edilmez, ancak 3db ve üstü kesinlikle fark edilir.
-
Merhaba,
Saçma demekten vazgeçtim. Ayrıca siz yalancı dediniz de demedim. Sadece yalancı mı diye sordum.
Yalnız 81 desibel çok yüksek bir rakam zaten. Bildiğiniz saç kurutma makinası sesi nasıl bir yolda test yaptınız ben o 80 desibellere 180 km hız ile giderken bile yaklaşamıyorum. ayrıca 80 desibel ses olan bir yerde konuşmak için bağırmanız lazım. çünkü normal konuşma 55 desibel. Ayrıca yine dediğim gibi 80 desibel ve üstü zaten çok fazla 81 desibel saç kurutma makinası size 10 cm yakındayken duyacağınız ses iken 83 desibel de 13 cm uzağınızda duyacağınız sestir. Yani yine çok bir fark yok...
Neyse ben bu konuyu daha fazla uzatmayacağım ama şunu net söylüyorum C sınıfında kendi akranları arasında Octavia dan sessiz tek araba Golf'tür onuda içinde hisle - kulakla bilmemne anlamak için işi gücü bırakıp arabayı dinlemek gerekir.
Bakın hala benim şahsen yaptığım testi bana anlatıyorsunuz, temel sıkıntı bu. Siz herşeyi bildiğiniz için, bana nasıl bir test yaptığımdan, hangi değerleri görüp göremeyeceğimden bahsediyorsunuz. Testi yaptığımda yanımda mıydınız? Değildiniz. O zaman benim yaptığım bir testle ilgili olarak varsayımlarda bulunmayı bırakın lütfen.
Bu forumun eski üyeleri benim ses konusundaki takıntımı gayet iyi bilir. Bu konuya ne kadar kafa patlattığımı da. Hele hele lütfen bana yok şu desibel şu alete eşit, yok bu desibel bu alete eşit gibi şeylerle -sanki bizim bunlardan haberimiz yokmuş da yeni öğreniyormuşuz gibi- gelmeyin. Zira 2-3 desibele özellikle de otomotiv sektöründe "önemsiz" diyen bir şahıstan bu konuda öğrenecek hiçbir şeyim yoktur. Zira günümüzde araç üreticileri 0 "1 desibellik" farkları oluşturmak için ar-ge'ye milyonlarca dolar para harcamaktadır.
Yaptığım testi Ankara'da Yaşamkent-Optimum AVM arasındaki çevre yolunda yaptım. İki aracın da sürati 130 km./saat idi, ses sistemleri kapalı, klima kapalı konumdaydı. Kısaca tüm şartlar eşitti. Lastik markaları farklı olsa da desibel değerleri aynıydı. Bu şartlar altında Passat 81 desibel altı, benim aracım 84 desibel üstü ses verdi; zira yolun kalitesi berbattı. İşte bunun için yalıtımı iyi olan araçla yalıtımı kötü olan araç arasındaki fark kötü yolda belli olur diyorum.
Son olarak bu satırların sahibinin aracında Ziebart ses yalıtımı bulunduğunu, 1. uygulamadan memnun kalmadığım için Genel Müdürlük'teki uygulama merkezinde uygulamanın tekrarlandığını belirtmek isterim. Kısaca ses konusunda biz de az buçuk bilgiye ve tecrübeye sahibiz...
-
2010 TSI DSG Octavia Elagance a 3 yıl bindim. Sattığım da 85k km deydi. Sıcak asfaltta sessizdi. Ancak diğer yollarda Diğer bahsi geçen modellerde ses değişimi orantılı olarak değişirken, octavia da yol sesi orantısız değişiyordu. Bu yüzden lastik değişimi ve yalıtım yapmıştım. Ayrıca bahsi geçen 2-3db ses ciddi değişimdir. 1.2 TSI 63 DB ses varsa, (inanamıyorum) mükemmeldir. Yenilerini bilmiyorum ama Golf ün kapı yalıtımında gözle görülen bir farkı kısa zamanda yükleyeceğim..
Sıcak olmayan asfaltta, gerçek yalıtım farkı ortaya çıkıyor diye belirtmiştim.. Sıcak asfaltta 90 model kadett bile sessiz..
-
Bakın hala benim şahsen yaptığım testi bana anlatıyorsunuz, temel sıkıntı bu. Siz herşeyi bildiğiniz için, bana nasıl bir test yaptığımdan, hangi değerleri görüp göremeyeceğimden bahsediyorsunuz. Testi yaptığımda yanımda mıydınız? Değildiniz. O zaman benim yaptığım bir testle ilgili olarak varsayımlarda bulunmayı bırakın lütfen.
Bu forumun eski üyeleri benim ses konusundaki takıntımı gayet iyi bilir. Bu konuya ne kadar kafa patlattığımı da. Hele hele lütfen bana yok şu desibel şu alete eşit, yok bu desibel bu alete eşit gibi şeylerle -sanki bizim bunlardan haberimiz yokmuş da yeni öğreniyormuşuz gibi- gelmeyin. Zira 2-3 desibele özellikle de otomotiv sektöründe "önemsiz" diyen bir şahıstan bu konuda öğrenecek hiçbir şeyim yoktur. Zira günümüzde araç üreticileri 0 "1 desibellik" farkları oluşturmak için ar-ge'ye milyonlarca dolar para harcamaktadır.
Yaptığım testi Ankara'da Yaşamkent-Optimum AVM arasındaki çevre yolunda yaptım. İki aracın da sürati 130 km./saat idi, ses sistemleri kapalı, klima kapalı konumdaydı. Kısaca tüm şartlar eşitti. Lastik markaları farklı olsa da desibel değerleri aynıydı. Bu şartlar altında Passat 81 desibel altı, benim aracım 84 desibel üstü ses verdi; zira yolun kalitesi berbattı. İşte bunun için yalıtımı iyi olan araçla yalıtımı kötü olan araç arasındaki fark kötü yolda belli olur diyorum.
Son olarak bu satırların sahibinin aracında Ziebart ses yalıtımı bulunduğunu, 1. uygulamadan memnun kalmadığım için Genel Müdürlük'teki uygulama merkezinde uygulamanın tekrarlandığını belirtmek isterim. Kısaca ses konusunda biz de az buçuk bilgiye ve tecrübeye sahibiz...
Kulak, sesleri büyük bir hassasiyetle tespit ve analiz eder. Kulağın hassasiyeti bütün ses frekansları için aynı değildir. Sesler tizleştikçe daha zor duyarız.
Hassas bölge 500 ile 3.500 Hz arasındadır. Desibel (dB) bu hassasiyeti en güzel göz önüne alan ölçü birimidir. Ancak logaritmaya bağlı bir ölçü olması biraz kafa karıştırır. 3 dB'lik bir artış, akustik enerjinin 2 misli arttığını gösterir. Bu 3 dB'lik artış, kulağın fark edebildiği en hafif ses artış düzeyidir. 0 dB, ses olmadığının göstergesi değil, sadece normal bir kişinin ses algılama düzeyidir. Bazı insanlar, özellikle müzisyenler, -5, hatta -10 dB sesleri duyarlar."
Kulağın algılayabileceği en küçük ses artışı 3 desibel iken sizin bu alt limiti çok büyük bir fark gibi göstermeniz bence hala makul değil.
Bana göre sizin oradaki algınızı değiştiren şey sesin seviyesi değil türü. Ses tiz mid ve ya bas olarak aynı desibel de size iletilse 3 ses tipinde de farklı hissiyatınız olur. Ses konusundaki bu kadar derin bilgi ve tecrübenize rağmen hala ses düzeyinin 3 db artması beni çok rahatsız etti demek doğru değil. Bence sizin sorununuz seviye değil sesin içeriği...
-
Şu anda forumda 3 tane yalıtım konusu açılmış durumda. Dönüyoruz dolaşıyoruz yine en başa geliyoruz. Ne yalıtım sorunuymuş bitmedi gitti. :confused::confused::confused:
-
Sıcak olmayan asfaltta, gerçek yalıtım farkı ortaya çıkıyor diye belirtmiştim.. Sıcak asfaltta 90 model kadett bile sessiz..
90 modeli yok abi 88 1.6d si var nedense hiç sessiz bulmadık Kadir ve İlker abiyle biz [emoji2]
-
90 modeli yok abi 88 1.6d si var nedense hiç sessiz bulmadık Kadir ve İlker abiyle biz [emoji2]
Biz de 90 model 1.6 LS benzinli var. 17 yıldır babamda ihtiyaç halinde dönüşümlü biniyoruz. Dişli oranları çok iyi. Yüksek hızda düşük devir çevirdiği için Oldukça da sessizdir. Kıyamadığımız için satmayı hiç düşünmedik..
-
Biz de 90 model 1.6 LS benzinli var. 17 yıldır babamda ihtiyaç halinde dönüşümlü biniyoruz. Dişli oranları çok iyi. Yüksek hızda düşük devir çevirdiği için Oldukça da sessizdir. Kıyamadığım için satmayı da hiç düşünmedik..
Bizde 88 metalik yeşil sunrooflu falan sw sunrooflusu var abi 88den beri bizde dedem almanyadan getirdi kapalı garajda duruyo ben gidince yıkatıp paklatıp kutup başlarını çıkarıp koyuyorum yerine :) geçen bi denedim hala ciğer var 160-170 çıkıyo[emoji2]
-
Kulak, sesleri büyük bir hassasiyetle tespit ve analiz eder. Kulağın hassasiyeti bütün ses frekansları için aynı değildir. Sesler tizleştikçe daha zor duyarız.
Hassas bölge 500 ile 3.500 Hz arasındadır. Desibel (dB) bu hassasiyeti en güzel göz önüne alan ölçü birimidir. Ancak logaritmaya bağlı bir ölçü olması biraz kafa karıştırır. 3 dB'lik bir artış, akustik enerjinin 2 misli arttığını gösterir. Bu 3 dB'lik artış, kulağın fark edebildiği en hafif ses artış düzeyidir. 0 dB, ses olmadığının göstergesi değil, sadece normal bir kişinin ses algılama düzeyidir. Bazı insanlar, özellikle müzisyenler, -5, hatta -10 dB sesleri duyarlar."
Kulağın algılayabileceği en küçük ses artışı 3 desibel iken sizin bu alt limiti çok büyük bir fark gibi göstermeniz bence hala makul değil.
Bana göre sizin oradaki algınızı değiştiren şey sesin seviyesi değil türü. Ses tiz mid ve ya bas olarak aynı desibel de size iletilse 3 ses tipinde de farklı hissiyatınız olur. Ses konusundaki bu kadar derin bilgi ve tecrübenize rağmen hala ses düzeyinin 3 db artması beni çok rahatsız etti demek doğru değil. Bence sizin sorununuz seviye değil sesin içeriği...
Bu konuya artık yazmamayı düşünüyordum; ancak siz ne yazık ki uzattıkça uzatıyorsunuz. Zaten daha ilk etapta sizinle hiç alakası yokken Akif ile aramdaki bir konuşmaya müdahil oldunuz.
Ben diyorum ki ben bir test yaptım, sonucunda bu verileri elde ettim, bu veriler de benim teorimi doğruladı. Metedolojimde zaten bir problem yok. Kendi testimde karşılaştırdığım 2 aracı da yeterince kullandığım ve içinde bulunduğum için yeterli bilgiye de sahibim. 3 desibel gayet de fark yaratıyor. Herşeyi geçtim benim için fark yaratıyor. Hala bunun üzerine konuşup durmanızın anlamı yok.
Fakındasınız ya da değilsiniz; ancak öyle bir yazıyorsunuz ki sizin yazdıklarınız hakkında bizim hiç bilgimiz yok sanki, halbuki önceki mesajımda belirttim ses konusunda gayet takıntılı biri olduğumu. Hal böyleyken insan desibel vb. konularda bayağı bir araştırıyor, okuyor...
Hayatta herşeyi bildiğini düşünen ve bu yönde hareket edenlerden pek hoşlanmıyorum açıkçası. Hele hele neredeyse benim ne duymam gerektiğini ya da duyduğumu bana dikte etme durumundaki bir bakış açısını asla kabul etmem.
Serhat Bey; sizin kendi doğrularınız var, siz o doğrultuda hareket edin. Ancak bundan sonra ne burada ne de başka bir konuda benim kendi yaptığım testler, kendi algım vb. konularda yorum yapmayın lütfen.
-
Bizde 88 metalik yeşil sunrooflu falan sw sunrooflusu var abi 88den beri bizde dedem almanyadan getirdi kapalı garajda duruyo ben gidince yıkatıp paklatıp kutup başlarını çıkarıp koyuyorum yerine :) geçen bi denedim hala ciğer var 160-170 çıkıyo[emoji2]
Bizdeki de iyi gidiyordu. Son yıllarda denemedim gerçi. Zamanında 200 ü zorluyordu ..
-
Bizdeki de iyi gidiyordu. Son yıllarda denemedim gerçi. Zamanında 200 ü zorluyordu ..
Bizimki 3. Vites 180de bi motor yandı sonra pek düzen tutmadı[emoji23]
-
Bu konuya artık yazmamayı düşünüyordum; ancak siz ne yazık ki uzattıkça uzatıyorsunuz. Zaten daha ilk etapta sizinle hiç alakası yokken Akif ile aramdaki bir konuşmaya müdahil oldunuz.
Ben diyorum ki ben bir test yaptım, sonucunda bu verileri elde ettim, bu veriler de benim teorimi doğruladı. Metedolojimde zaten bir problem yok. Kendi testimde karşılaştırdığım 2 aracı da yeterince kullandığım ve içinde bulunduğum için yeterli bilgiye de sahibim. 3 desibel gayet de fark yaratıyor. Herşeyi geçtim benim için fark yaratıyor. Hala bunun üzerine konuşup durmanızın anlamı yok.
Fakındasınız ya da değilsiniz; ancak öyle bir yazıyorsunuz ki sizin yazdıklarınız hakkında bizim hiç bilgimiz yok sanki, halbuki önceki mesajımda belirttim ses konusunda gayet takıntılı biri olduğumu. Hal böyleyken insan desibel vb. konularda bayağı bir araştırıyor, okuyor...
Hayatta herşeyi bildiğini düşünen ve bu yönde hareket edenlerden pek hoşlanmıyorum açıkçası. Hele hele neredeyse benim ne duymam gerektiğini ya da duyduğumu bana dikte etme durumundaki bir bakış açısını asla kabul etmem.
Serhat Bey; sizin kendi doğrularınız var, siz o doğrultuda hareket edin. Ancak bundan sonra ne burada ne de başka bir konuda benim kendi yaptığım testler, kendi algım vb. konularda yorum yapmayın lütfen.
Neye istinaden çok bildigimi iddia ettiğinizi anlayamadım 3db meselesi internnette ne kadar arastirirsaniz arastirn benim dediğime çıkar. Telefonla yaptığım desibel testlerinde de aksini göremedim.
Siz benim konularima istediğiniz kadar yorum yapabilirsiniz.
-
Serhat Bey sizin bildikleriniz, sizin okuduklarınız, sizin tecrübeleriniz...
Diğer taraftan benim bildiklerim, benim okuduklarım, benim tecrübelerim. İlave olarak da 2 farklı araçta yapmış olduğum test. Ve bu testin sonucu da sayısal olarak benim testten önceki algımı doğrulamıştır. Yani aralarinda 3 desibel fark olan iki aracın kabin içindeki akustik konforu çok farklıdır. Artık benim algım, izlenimlerim, sonuçlarım üzerinden konuşmayın lütfen, rica ediyorum.
-
Ben ses konusunda çok hassasım, A7 yi bilmem, tecrübem yok..
2010 Octavia TSI-DSG arabama yalıtım için yaptıklarımın bir kısmının özeti aşağıda.
(Bagaj içinin resimlerini bulamadım)
Bu yaptıklarımdan sonra, eşit koşullarda (km dahi çok yakındı) 2008 Golf le aynı ses seviyesine geldi.
Burada kimseyi kırmak/karalamak/kötülemek amacında değilim.
Bildiğim, gördüğüm, işittiğim, ölçümlerimin göstergeleri bu şekilde..
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG7554.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxVz)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG7564.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaF)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG7584.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaP)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG9699.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaG)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG9704.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaX)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG9705.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/Bxa5)
-
Ben ses konusunda çok hassasım, A7 yi bilmem, tecrübem yok..
2010 Octavia TSI-DSG arabama yalıtım için yaptıklarımın bir kısmının özeti aşağıda.
(Bagaj içinin resimlerini bulamadım)
Bu yaptıklarımdan sonra, eşit koşullarda (km dahi çok yakındı) 2008 Golf le aynı ses seviyesine geldi.
Burada kimseyi kırmak/karalamak/kötülemek amacında değilim.
Bildiğim, gördüğüm, işittiğim, ölçümlerimin göstergeleri bu şekilde..
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG7554.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxVz)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG7564.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaF)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG7584.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaP)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG9699.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaG)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG9704.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/BxaX)
(http://hizliresimyukle.com/images/2015/05/27/CIMG9705.md.jpg) (http://hizliresimyukle.com/image/Bxa5)
Baya uğraşmışsınız...
Kia daki yalıtım durumunuz nedir?
Ben bu gün yolda gelirken ölçtüm bir daha 30 la giderken 72 desibel 120 ile giderken 78 desibeldi. yoldaki tırtıklı kabartmalardan geçerken 83 desibel oldu. Ama çevresel faktörler ve dışardan geçen arabalar da baya etkiliyor. yol kenarında beklerken bile kontak kapalı 55 desibel gördüm sonra kapalı otoparkta arabayı durduğumda ise 35 desibel oldu.
-
Kia Cerato yol ve rüzgar sesi açısından daha iyi. Motor sesi açısından Octavia daha iyiydi. Cerato nun Dizel ünitesinin rölanti sesi fazla. Motor sesi yalıtımı için göğüs sökülmesi gerekiyor ki sonrasında farklı ses riski nedeniyle gerek duymadım.
Kullandığınız yol nasıl, lastik marka ve basıncı kaç, sesi ölçtüğünüz cihaz ve program vb değişkenler nedeniyle ölçümleriniz için birşey diyemiyorum..
-
Kia Cerato yol ve rüzgar sesi açısından daha iyi. Motor sesi açısından Octavia daha iyiydi. Cerato nun Dizel ünitesinin rölanti sesi fazla. Motor sesi yalıtımı için göğüs sökülmesi gerekiyor ki sonrasında farklı ses riski nedeniyle gerek duymadım.
Kullandığınız yol nasıl, lastik marka ve basıncı kaç, sesi ölçtüğünüz cihaz ve program vb değişkenler nedeniyle ölçümleriniz için birşey diyemiyorum..
Akif ellerine sağlık, yine mükemmel bir çalışma. Ankara'da bu şekilde iş yapan bir yer olsa sanırım ben de girerdim bu işe.
-
Ziebartta yapilan gövde koruma ciddi manada iş görecektir.
-
Hocam taban döşemesi işi zahmetli mi? Kaportacı mı yapar, kaça yapar?
Bi de davlumbazları da sanırım kaportacıya söktürmek gerek değil mi?
-
Akif ellerine sağlık, yine mükemmel bir çalışma. Ankara'da bu şekilde iş yapan bir yer olsa sanırım ben de girerdim bu işe.
Ender tek yerde halletmen zor ama döşemeci ve boyacıya tarif ederek yaptırılabilir..
-
Hocam taban döşemesi işi zahmetli mi? Kaportacı mı yapar, kaça yapar?
Bi de davlumbazları da sanırım kaportacıya söktürmek gerek değil mi?
Hocam sök döşe tak 1 gün sürer. Ben döşemeciye söktürüp/taktırdım. Yalıtımı kendim yaptım. Döşemeciyi tanıyordum, ne verirsen dedi; 50 TL verdim..
Davlumbazı boyacı da söker, hepsi 5-10 vida..
-
Hocam sök döşe tak 1 gün sürer. Ben döşemeciye söktürüp/taktırdım. Yalıtımı kendim yaptım. Döşemeciyi tanıyordum, ne verirsen dedi; 50 TL verdim..
Davlumbazı boyacı da söker, hepsi 5-10 vida..
Bi döşemeci ile konuşalım o zaman.
-
Kia Cerato yol ve rüzgar sesi açısından daha iyi. Motor sesi açısından Octavia daha iyiydi. Cerato nun Dizel ünitesinin rölanti sesi fazla. Motor sesi yalıtımı için göğüs sökülmesi gerekiyor ki sonrasında farklı ses riski nedeniyle gerek duymadım.
Kullandığınız yol nasıl, lastik marka ve basıncı kaç, sesi ölçtüğünüz cihaz ve program vb değişkenler nedeniyle ölçümleriniz için birşey diyemiyorum..
Merhaba,
Android de Ses Ölçer Lite diye bir uygulama Samsund galaxy s5.
Lastikler üstünde gelen Continental 16 hava da 32psi
Kullandığım yol İstanbul şehiriçi ortalama hatta kötüye yakın bir asfalt(Şile otobanı), akıcı trafik vardı
-
Merhaba,
Android de Ses Ölçer Lite diye bir uygulama Samsund galaxy s5.
Lastikler üstünde gelen Continental 16 hava da 32psi
Kullandığım yol İstanbul şehiriçi ortalama hatta kötüye yakın bir asfalt(Şile otobanı), akıcı trafik vardı
Asfalt kalitesi çok kötüyse kabul edilebilir bir değer..
Ben sıcak asfaltta yalıtım sonrası 90 km hızda Michelin Primacy HP, 32psi ile max. 69db ölçüyordum..
Yalıtım öncesi hiç motor sesi ve vites geçişlerini yol sesi nedeniyle duymazken , sonrasında rahat duyulur hale geldi.
-
Asfalt kalitesi çok kötüyse kabul edilebilir bir değer..
Ben sıcak asfaltta yalıtım sonrası 90 km hızda Michelin Primacy HP, 32psi ile max. 69db ölçüyordum..
Yalıtım öncesi hiç motor sesi ve vites geçişlerini yol sesi nedeniyle duymazken , sonrasında rahat duyulur hale geldi.
Bu gün aynı uygulama ve benzer yolda ilk sahibi tarafından kullanılan 2009 520D ile olçüm yaptım oda aynı sonuçları verdi. Ancak 520D dizel olmasından dolayı gaza bastığında çok daha fazla motor sesi alıyor ve benim çıkamadığım 82 desibel e filan çıkıyor.
Bu arada kullanılan uygulamaya göre sonuçlar değişiyor başka uygulama 5-6 desibel daha az ölçebiliyor.
-
2010 TSI DSG Octavia Elagance a 3 yıl bindim. Sattığım da 85k km deydi. Sıcak asfaltta sessizdi. Ancak diğer yollarda Diğer bahsi geçen modellerde ses değişimi orantılı olarak değişirken, octavia da yol sesi orantısız değişiyordu. Bu yüzden lastik değişimi ve yalıtım yapmıştım. Ayrıca bahsi geçen 2-3db ses ciddi değişimdir. 1.2 TSI 63 DB ses varsa, (inanamıyorum) mükemmeldir. Yenilerini bilmiyorum ama Golf ün kapı yalıtımında gözle görülen bir farkı kısa zamanda yükleyeceğim..
Daha önce bahsettiğim kapı yalıtımı, bu sert plastik parça Octavia A5 te yok..
A7 de durum nasıl bilmiyorum. Rüzgar sesine çok faydası olduğunu söyleyebilirim..
(http://i.hizliresim.com/8ga7bk.jpg) (http://hizliresim.com/8ga7bk)
Hem ön hem arka kapılarda var.
(http://i.hizliresim.com/mPMWzP.jpg) (http://hizliresim.com/mPMWzP)
Bu da çok ince düşünülmüş bir ayrıntı.
Yine rüzgar sesi ve aerodinamik için yapılmış.
A5 Octavia da 100km/h üzerinde aynalardan gelen rüzgar sesi
Golfte olmamasının sebeplerinden biri..
(http://i.hizliresim.com/j5gG2j.jpg) (http://hizliresim.com/j5gG2j)
(http://i.hizliresim.com/BMa50D.jpg) (http://hizliresim.com/BMa50D)
-
2015 ler mi iyi, iyi olanı test edeyim..
test araçları fabrikada üretim aşamasında işaretlenir ve daha dikkatli üretilir.
test araçlarından trim ses gelmez dikkat edin.2015 araca bindim 2013 modelle aynı ses yalıtımı ikisindede aynı bence
-
Akif hocam, bu resimlerde attığınız kapı yanlarında olan lastik bantlar nette satılıyor yalıtım için. acaba bunlardan alsak fark olur mu ses konusunda
-
Oktavia 1.2 aracımı 2 ay önce aldım, arkadaşıma da aynı motor Golf aldık bir ay önce. İkisini de kullanırken özellikle ses yalıtımına kulak verdim. Aynı diyebilirim, fark yok.
2013 Octaviaları bilmem ama 2015'lerin yalıtımının çok iyi olduğunu düşünüyorum.
Öncesinde Passat 2.0 TDI kullandım, onun içinde daha çok ses vardı.
-
Bu konuda Octavia'nın öyle aman aman bir problemi olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca bu ses testi konusunda bence en güvenilir ADAC testleri. ADAC'ın yaptığı ölçümlere göre 1.2 TSI 66,9 dB, 1,6 TDI 67.3 dB, Mercedes e250 65.2 dB, Golf VII 1.4 TSI 66,9 dB, Golf VII 1,6 TDI 67,0 dB. Bunların hepsi 130 km de test edilmiş.
-
Akif hocam, bu resimlerde attığınız kapı yanlarında olan lastik bantlar nette satılıyor yalıtım için. acaba bunlardan alsak fark olur mu ses konusunda
O kapıdaki siyah kısım bant değil. Bu araç için tasarlanmış plastik, kapı kapandığı zaman kaportayla büyük ihtimalle temas ediyor.
Amaç o bölgeden girebilecek hava/rüzgar sesini önlemek..
Bahsettiğiniz bant, aynı şekilde o bölgede hava/rüzgar ile teması kesecek kadar boşluğu doldurma imkanı varsa olabilir. Tahminime göre basitçe yapılabilecek bir şey değil...
-
Bu tür bir yalıtım için faklı boyut ve kalınlıkta kauçuk fitiller varmış. Maalesef yurt dışı sitelerde bulabiliyorum.
Gerçi karşıt görüş olarak bu fitillerin bir süre sonra kapıları kastırarak menteşeleri bozacağı vb olumsuzluklar olacağını da savunanlar oldu.
Konu linki şu şekilde
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32620
-
tasarımın dışında kullanacağınız bu bantlar daha fazla ses olmasına neden olabilir,
size başımdan geçen bir olayı anlatayım, ben aracımı abd görevim sırasında izne geldiğimde almıştım o nedenlede kaporta üzerindeki koruyucu bantları sökmeden bir boluya gidip geldim. arabada sürekli rüzgar nedenli ses oluyordu sonunda ses bu folyodandır diye dayanamayıp söktüm fakat ses halen devam ediyordu dayanamayıp servisi aradım randevu istedim.
servise gitmeden arabayı yıkatmak için yıkamacıya gittiğimde aracın ve folyonun beyaz olması ve iyi yapışmış olması nedeniyle sağ ön kapı ile kasa arasındaki 30 cm kadar folyoyu görmediğimi ve sökmediğimi fark ettim ve folyoyu söktüm araçta ses anında kesildi,
bu nedenle bence kapıya conta yapalım vs şeklinde bir çalışma bence daha fazla rahatsız edebilir
-
mesajlara dikkatimi çeken birşeyde bir kaç arkadaş telefon ile ölçüm yapmış, bu ölçümler sağlıklı olmayabilir çünkü birincisi ölçümü telefon ile yapıyorsunuz, ikincisi bu test için aynı yollarda aynı şartlarda test yapmıyor olmanız mesela biriniz test yaparken önden rüzgar vuruyordur diğerinde yandan, birinde sağdan rüzgar vurur diğerinde soldan veya biriniz sakin durgun bir havada test yapıyor olabilirsiniz hatta havanın nemi vs bile etkiler ve farklı farklı sonuçlar verir.bu nedenle bu işin uzmanlarıyla onların belirlediği standartlarda yapmadığınızı unutmayın.
daha önce dediğim gibi bu aracın kapı camları biraz ince o bile ses konusunda etki eder,
-
istanbulda oturup izalasyondan şikayeti olan bir arkadaş ile buluşup benim araçla kıyaslamak isterim
-
İstanbul'da değilim ama arada sırada gidip geliyorum, geldiğimde eğer siz de müsait olursanız bir deneme yaparız.
Bunun dışında aslında ben yalıtımdan çok da şikayetçi değilim. Yüksek hızlardaki rüzgar sesi dışında tabii.
Yalnız bacanağımın dizel Citroen DS4 ünü kullandıktan sonra fikrim çok değişti. Fransız diye çoğu kişinin beğenmeyeceği o araç, üstelik dizel de olmasına rağmen içeri ne motor ne yol, ne de rüzgar sesi alıyor. Kısacası A7 den daha sessiz. Ben de A7 yi bu şekle getirebilir miyz diye düşünüyorum.
Panelleri doğru söküp takabileceklerinden emin olsam kapı içleri, tavan-taban, bagaj, davlunmabazlar ve kaputu komple bitüself le kaplamayı düşünüyorum. ama sök tak işinden dolayı cesaret edemiyorum. Yol sesini kesicez diye trim tıkırtısı çekmek hiç olmaz :)
-
Bende de (Ceed) ciddi yol sesi var, davlumbaz ve çamurluk içlerine bitüself kaplamama rağmen hiç azalmadı, ki bu bölgeler zaten az çok yalıtımlı idi. Hatta stepne üzerine de kapladım ama zaten ped tarzı bi şeyler orada da vardı. Üzerine kapatılan pandizot tarzı aparatta da yalıtım gibi bi şeyler zaten vardı.
Sonuç, araba sesi alttan alıyor. Samsun Asal'la konuştum, komple alttan Wurth'un pütür benzeri spreyi ile kaplama yapıyoruz, Bi kaç sene de garantili dediler, dökülürse tekrar yapıyorlarmış. 400 TL dediler. Ciddi düşünüyordum ama 2016 ortası ya da sonunda başka araca geçiş planladığım için vazgeçtim. Geçiş yapacağım araçta ses yalıtımı, motor ve yol tutuş önceliğim olacak. Astra/Golf ikilisinden biri olsun kafam rahat olsun diyorum. Pütürdü bitüselfti yaydı yazılımdı yumuşak lastikti hiç bir şey kafaya takılmasın istiyorum.
-
İstanbul'da değilim ama arada sırada gidip geliyorum, geldiğimde eğer siz de müsait olursanız bir deneme yaparız.
Bunun dışında aslında ben yalıtımdan çok da şikayetçi değilim. Yüksek hızlardaki rüzgar sesi dışında tabii.
Yalnız bacanağımın dizel Citroen DS4 ünü kullandıktan sonra fikrim çok değişti. Fransız diye çoğu kişinin beğenmeyeceği o araç, üstelik dizel de olmasına rağmen içeri ne motor ne yol, ne de rüzgar sesi alıyor. Kısacası A7 den daha sessiz. Ben de A7 yi bu şekle getirebilir miyz diye düşünüyorum.
Panelleri doğru söküp takabileceklerinden emin olsam kapı içleri, tavan-taban, bagaj, davlunmabazlar ve kaputu komple bitüself le kaplamayı düşünüyorum. ama sök tak işinden dolayı cesaret edemiyorum. Yol sesini kesicez diye trim tıkırtısı çekmek hiç olmaz :)
Bu sınıfta yüksek hızlarda rüzgar sesi duyulmayan araç yoktur. Octavia haricinde, Golf, Jetta, A3, Corolla, Focus kullandım. hemen hemen hepsi aynı hızlarda rüzgar sesini aynı seviyede veriyor. Citroen DS4 testinde (arabam.com) de tuhaftır rüzgar sesinden şikayet ediliyor. http://www.milliyet.com.tr/citroen-ds4-u-test-ettik--surusizlenimi-1463593/ (http://www.milliyet.com.tr/citroen-ds4-u-test-ettik--surusizlenimi-1463593/)
-
Yalnız bacanağımın dizel Citroen DS4 ünü kullandıktan sonra fikrim çok değişti. Fransız diye çoğu kişinin beğenmeyeceği o araç, üstelik dizel de olmasına rağmen içeri ne motor ne yol, ne de rüzgar sesi alıyor. Kısacası A7 den daha sessiz. Ben de A7 yi bu şekle getirebilir miyz diye düşünüyorum.
Panelleri doğru söküp takabileceklerinden emin olsam kapı içleri, tavan-taban, bagaj, davlunmabazlar ve kaputu komple bitüself le kaplamayı düşünüyorum. ama sök tak işinden dolayı cesaret edemiyorum. Yol sesini kesicez diye trim tıkırtısı çekmek hiç olmaz :)
C4 serisi dediğiniz gibi yalıtım konusunda oldukça övülen bir araç. Bahsettiğiniz tarzda bir yalıtım sese mutlaka etki edecektir olumlu yönde, ancak yine bahsettiğiniz gibi olası trim seslerine neden olma gibi bir durum var.
Bende de (Ceed) ciddi yol sesi var, davlumbaz ve çamurluk içlerine bitüself kaplamama rağmen hiç azalmadı, ki bu bölgeler zaten az çok yalıtımlı idi. Hatta stepne üzerine de kapladım ama zaten ped tarzı bi şeyler orada da vardı. Üzerine kapatılan pandizot tarzı aparatta da yalıtım gibi bi şeyler zaten vardı.
Sonuç, araba sesi alttan alıyor. Samsun Asal'la konuştum, komple alttan Wurth'un pütür benzeri spreyi ile kaplama yapıyoruz, Bi kaç sene de garantili dediler, dökülürse tekrar yapıyorlarmış. 400 TL dediler. Ciddi düşünüyordum ama 2016 ortası ya da sonunda başka araca geçiş planladığım için vazgeçtim. Geçiş yapacağım araçta ses yalıtımı, motor ve yol tutuş önceliğim olacak. Astra/Golf ikilisinden biri olsun kafam rahat olsun diyorum. Pütürdü bitüselfti yaydı yazılımdı yumuşak lastikti hiç bir şey kafaya takılmasın istiyorum.
Benzer uygulamayı 2 yıl önce Ziebart'ta yaptırdım. Ne yazık ki öncesi ve sonrası şeklinde sesi ölçmedim; ancak hissiyat bakımından ancak bir tık iyi oldu diyebilirim. Öyle aman aman bir azalma olmadı yol sesinde. 68 db. ses seviyesinde lastik kullanmama rağmen yol sesinden hala şikayetçiyim. Haftasonu Insignia testi yaptık biliyorsun, benim arabadan kesinlikle daha sessiz yol sesi konusunda.
-
Wall bazı testleri yapan kişiler ya kulaktan dolma bilgilerle yapıyor, ya da bazen markaya karşı ön yargıları olduğundan kusur arıyorlar. Bunun örneğini en son forumda verilern Superb-3 testlerinden birinde görmüştük.
Rüzgar sesine gelirsek, çok rahatsız edci değil ama bu sınıftaki tüm araçlarda var demek pek doğru da değil. Örneğin eski araçlarım Astra CDTI'da, Astra GTC de Octavia A7 den daha sessizdi ki bu araçların ikisi de 2007 modeldi.
-
Benzer uygulamayı 2 yıl önce Ziebart'ta yaptırdım. Ne yazık ki öncesi ve sonrası şeklinde sesi ölçmedim; ancak hissiyat bakımından ancak bir tık iyi oldu diyebilirim. Öyle aman aman bir azalma olmadı yol sesinde. 68 db. ses seviyesinde lastik kullanmama rağmen yol sesinden hala şikayetçiyim. Haftasonu Insignia testi yaptık biliyorsun, benim arabadan kesinlikle daha sessiz yol sesi konusunda.
Aynen lastiklerim 68db'lik goodyear egp olmasına rağmen durum böyle. Astra tabi ki daha sessizdi, o kesin. Bu sessizlik çok önemli bi konu, az çok herkes buna dikkat ediyor, yolcular bile söylüyor... Onun haricinde arabayı sevdiğim için sese de katlanıyor insan.
-
Arkadaşlar ben de A7 1.2 tsi kullanıyorum. Henüz 3 ay oldu alalı. Ben de yalıtım konusunda abartılacak bir durumun olduğunu düşünüyorum. Özellikle sakin kullanımda motor sesini zerre kadar duymuyorsunuz bile! Yalnızca soğuk asfaltta nispeten fazla ses alıyor gibi. Bu tarz yollarda eski kullandığım grande puntodan çok fazla yalıtım konusunda fark göremedim. Uygun bir ölçü aleti ile test etmek gerekir diye düşünüyorum farkı anlamak için.. Aslında şahsen bu konuda çok rahatsızlık duymamakla birlikte arka süspansiyonlar özellikle arnavut kaldırımı olan yollarda 1. 2. Viteslerde seyrederken akustik olarak normal olmayan bir ses duyuyorum. Yani süspansiyonun çalışırken çıkarmış olduğu ses titreşimleri sanki araçta subwoofer varmış da arkadan woofer ses çıkarıyormuş gibi hissettiriyor, bu asfalt yolda boyalı çizgilerin üzerinden geçerken de oluyor. Özellikle boyadan geçerken ön süspansiyon tok bir ses çıkarıyorken arka lastikler boyadan geçerken daha fazla ve az önce bahsettiğim gibi bir ses çıkarıyor. Açıkcası yalıtım konusunda beni rahatsız eden konu bu oldu. Sizlerde var mıdır böyle bir durum.
-
Daha önce yazmıştım bende bi konuda. 20-30km/h civarı hızla, kilitli taşlı yolda giderken araç resmen zangır zangır titriyor.
-
kilit tas dediginiz arnavut kaldirimsa evt cok titriyor. sma bu zemundeki ses maakesef cam kaynakli. camlar kapi icinde sabit degil. yeteri kdr tirnakla sabitlenmedigi icin titriyor
-
Arkadaşlar ben de A7 1.2 tsi kullanıyorum. Henüz 3 ay oldu alalı. Ben de yalıtım konusunda abartılacak bir durumun olduğunu düşünüyorum. Özellikle sakin kullanımda motor sesini zerre kadar duymuyorsunuz bile! Yalnızca soğuk asfaltta nispeten fazla ses alıyor gibi. Bu tarz yollarda eski kullandığım grande puntodan çok fazla yalıtım konusunda fark göremedim. Uygun bir ölçü aleti ile test etmek gerekir diye düşünüyorum farkı anlamak için.. Aslında şahsen bu konuda çok rahatsızlık duymamakla birlikte arka süspansiyonlar özellikle arnavut kaldırımı olan yollarda 1. 2. Viteslerde seyrederken akustik olarak normal olmayan bir ses duyuyorum. Yani süspansiyonun çalışırken çıkarmış olduğu ses titreşimleri sanki araçta subwoofer varmış da arkadan woofer ses çıkarıyormuş gibi hissettiriyor, bu asfalt yolda boyalı çizgilerin üzerinden geçerken de oluyor. Özellikle boyadan geçerken ön süspansiyon tok bir ses çıkarıyorken arka lastikler boyadan geçerken daha fazla ve az önce bahsettiğim gibi bir ses çıkarıyor. Açıkcası yalıtım konusunda beni rahatsız eden konu bu oldu. Sizlerde var mıdır böyle bir durum.
Benim de en çok rahatsızlık duyduğum konuyu çok güzel açıklamışsınız.Aracın içinde kulaklara vuran rahatsız edici bir titreşim var ve sürüş konforunu bence çok ama çok etkiliyor.Ayrıca bagaj kapatılırken içeride oturanlarda da aynı his oluşuyor. Bu giderilebilecek bir problem mi yoksa aracın yapısından kaynaklı mı ben de çözemedim.
-
OtoPark çok güzel inceleme yapmış
İzolasyon, Amörtisör ve arkadan kaydırma 3 eksisi:
https://www.youtube.com/watch?v=LrNop2cfFXI
Camlara rüzgarlık taksak, rüzgar sesini nispeten azaltır değil mi?
Kapılara ince fitil koysak fayda eder mi?
-
Arkadaşlar ben de A7 1.2 tsi kullanıyorum. Henüz 3 ay oldu alalı. Ben de yalıtım konusunda abartılacak bir durumun olduğunu düşünüyorum. Özellikle sakin kullanımda motor sesini zerre kadar duymuyorsunuz bile! Yalnızca soğuk asfaltta nispeten fazla ses alıyor gibi. Bu tarz yollarda eski kullandığım grande puntodan çok fazla yalıtım konusunda fark göremedim. Uygun bir ölçü aleti ile test etmek gerekir diye düşünüyorum farkı anlamak için.. Aslında şahsen bu konuda çok rahatsızlık duymamakla birlikte arka süspansiyonlar özellikle arnavut kaldırımı olan yollarda 1. 2. Viteslerde seyrederken akustik olarak normal olmayan bir ses duyuyorum. Yani süspansiyonun çalışırken çıkarmış olduğu ses titreşimleri sanki araçta subwoofer varmış da arkadan woofer ses çıkarıyormuş gibi hissettiriyor, bu asfalt yolda boyalı çizgilerin üzerinden geçerken de oluyor. Özellikle boyadan geçerken ön süspansiyon tok bir ses çıkarıyorken arka lastikler boyadan geçerken daha fazla ve az önce bahsettiğim gibi bir ses çıkarıyor. Açıkcası yalıtım konusunda beni rahatsız eden konu bu oldu. Sizlerde var mıdır böyle bir durum.
Forum hoş geldiniz. Arabanızı güle güle kullanın.
Aracın aldığı yol sesi seviyesi, sınıfınızdaki bir çok araç ile aynı.
Başka bir forumda, Jetta ve Octavia sahibi bir arkadaş, desibel ölçümü yapmış ve Octavianın değerleri, Jetta'nın değerlerinden daha iyi çıkmış.
Almanyada basılan Autobild dergisi bir test yapmış, Octavia ve Passat'ı karşılaştırmış, yol sesi seviyesinde farklar 1db ve ya eşit gözüküyor.
İşin gerçeği, "ne kadar ekmek, o kadar köfte" sözünden geçer.
Bir çok firma, maliyet düşürme adına değişik işlemler yapıyor. Skoda da yalıtım konusunda çok öenm vermemiş, ancak çok kötü durumda değil.
Yine de çözüm arıyorsanız, lastiklerinizin markasını bilmemekle beraber, yumuşak hamur lastik tercih edin. Aracın altına pütür uygulatın, arka koltuk ve bagaj döşemesi altındakı çıplak kısımlara yalıtım malzemesi döşeyin.
-
OtoPark çok güzel inceleme yapmış
İzolasyon, Amörtisör ve arkadan kaydırma 3 eksisi:
https://www.youtube.com/watch?v=LrNop2cfFXI
Camlara rüzgarlık taksak, rüzgar sesini nispeten azaltır değil mi?
Kapılara ince fitil koysak fayda eder mi?
Bu testlerin çoğu, marka yanlı ve göreceli yapılıyor. Hiç bir incelemede, desibelmetre ile ölçüm yapan görmedim. "Çok yol sesi var" diyen yorumcular, sınıfındaki başka araçlar ile örnekleme yapmıyor. Her kez, "benim eski Ford'um daha sessizdi" diye kafadan atıyor. Piyasadaki duruma biraz bakmak gerekiyor, güncel araçlar ile kıyaslamak gerikir ve objektif düşünmeli. Benim aracımda da yol sesi var (2013 Octavia A7 TDI-DSG), ancak şirketteki Ford'ları ve ya arkadaşın Jetta'sını kullanınca, gerçekleri anlıyorum.
Fitillerde bir sorun yok, zaten çift fitil var, "kağıt testi" ile kendiniz de fitillerin ne kadar etkili olduğunu deneyebilir siniz.
Arkdana kaydırma hissi ile alakalı, benim aracımda dahil 4-5 kişinin yorumunu duydum. Araç 3bin-4 bin km geçtikten sonra kaydırma hissi kalmıyor.
Benim gördüğüm en olumsuz durum, camların ince olmasından dolayı, yandan geçen araçların sesinin çok gelmesi. Camlara da ekstra bir şey yapılmıyor malesef.
-
Octavia'nın yalıtımını beğenmeyen arkadaşlar sanırım oturdukları evle kıyaslıyorlar.
Octavia sınıfında en iyi yalıtıma sahip araçlardan biri.
Sanırım işitsel bir illüzyon söz konusu, şöyle ki; Kulaklarımız motor sesini yeterince duyamadığı için asfalttan gelen sesi daha yüksek duyuyor ve bu sesi rüzgâr olarak algılamamızı sağlıyor olabilir.
-
Kimse kusura bakmasın. A7 octavianın Ankaradaki ilk sahibi olarak hep söyledim yineliyorum. Aracın motor yalıtımı evet gayet başarılı hatta çoğu aynı sınıftaki araçtan üstün. Ancaaak 70-80 km/hdan itibaren başlayan rüzgar sesi, alt takımın takırtı tukurtuları, deli gibi yol tutmama isteği vs vs bunlar kesinlikle kulak ardı edilecek şeyler değil. İnanmayan falan varsa buyursun gelsin arabamla 2 tur attırayım. Yok evinizle kıyaslıyosunuz falan tarzı yorumlar yersiz olur. 80-90 bin verdiğini araçlara konduramamanızı ve daha yüksek olmasını bekleyebilirsiniz ama gerçek malesef bu
-
Belki de araba ile ilgili en hassas olduğum nokta yalıtımdır. Gerçekten 100 kmnin üzerinde bariz bi rüzgar ve yol sesi başlıyor octaviada.arabamı gerçekten zevk alarak kullanıyorum ama torpido gözünün ufak olması ve yalıtım beğenmediğim 2 yönü.
-
Belki de araba ile ilgili en hassas olduğum nokta yalıtımdır. Gerçekten 100 kmnin üzerinde bariz bi rüzgar ve yol sesi başlıyor octaviada.arabamı gerçekten zevk alarak kullanıyorum ama torpido gözünün ufak olması ve yalıtım beğenmediğim 2 yönü.
Yol da dutmuyo ama abi sen bunu eğlenceye dönüştürenlerdensin sanırım[emoji23]
-
Bu abiler konutu iyi değerlendirmişler: https://www.youtube.com/watch?v=LrNop2cfFXI
Aynı durum Jetta'da da var http://www.otopark.com/2015/09/12/cakal-carlos-volkswagen-jetta-1-6-tdi-highline/
-
Octavia'yı sürmemiş olsak ancak inanırız herhalde yalıtımının sınıf ortalamasının üstünde olduğuna...
-
Son kasa Octavia'nın yalıtım olarak başarısız olduğunu başka yerlerdede duydum bende kötü bir durum
-
Yalıtım motor sesi hariç gerçekten çok zayıf .Motor sesi de önceki aracım dizel olduğu için az geliyor olabilir bana.Yol sesi ,lastik sesi,rüzgar sesi,amortisör sesi,lokurtu, tıkırtı ,gıcırtı,gacırtı,çıtırtı,şırıltı,uğultu,ıslık, güm,pat...ne ararsanız var bende.Abartmıyorum hepsi var.Hele yağmurda yada hafif kumlu mıcırlı yolda aracın altından gelen ses... Yol tutuş zayıflığı,düz otobanda gezinme,rüzgardan etkilenme de cabası.Yine de fiyat performans olarak en mantıklı araçlardan biri olduğunu düşünüyorum.Malzeme kalitesi ve işçilik keşke biraz daha iyi olsaydı demeden de duramıyorum..
-
Denediğim araçlar arasında Kia Sorento, Peugeot206, Hyundai Accent Era, VW Polo, Golf, Jetta, Passat, BMW 7.35d, 5.20d, Citroen C4, Renault Toros, Optima, Megane1, 2, 3, Toyota Corolla, Auris, Honda Jazz, Opel Vectra, Astra, Corsa, Mercedes 200E şu anda aklıma gelenler. Octavia'yı hangileriyle kıyaslayabileciğimi tahmin edersiniz. Asla o alta kalır yanı olmayan bir araç. Özellikle yalıtım ve yol tutuş konusunda yazılan olumsuz yorumlar bana çok anlamsız geliyor. Panamera'nızı satıp Octavia aldıysanız bir şey diyemem.
-
Yol da dutmuyo ama abi sen bunu eğlenceye dönüştürenlerdensin sanırım[emoji23]
Bi flexride şasimiz yok ama gazlıyoruz elden geldiğince otobanda[emoji4]
-
kusura bakmayın bu başlık bu forum içinde gördüğüm ve gördükçe sinirimi bozan tek konu diyebilirim,
bu izalasyon konusu yaşanan bölgeye, kullanılan yola, kullanım tarzına, aracın üzerindeki motor tipine, o anki hava koşullarına, aracın yük durumuna, kullanıcının kulak hassasiyetine, göre değişir ve hiç bir zaman sonu gelmeyecek bir konudur bu ve her markada bu konu olacak.
-
Ben Octavia'mı ailenin 2. aracı olan 2006 honda jazz ile kıyaslıyorum ve rüzgar sesi Honda'da bariz şekilde daha az.Ayrıca yine Octavia almak için sattığım 9 senelik 2006 model 307 sw 1.6 hdi ile kıyaslıyorum ; yol tutuş(esp yok, lastik195/65/15) ve rüzgar sesi konusunda 307 net olarak daha iyiydi.Ayrıca her ay bir kaç kez kullandığım amcama ait olan 2009 model civic her konuda (ses ,konfor ,yol tutuş,rüzgar sesi vs.)daha iyi.Bu üç araç da sıfır alınmıştır.Octavia'nın kendine göre büyük artıları var tabii ki kötü araba demek haksızlık olur ama eksileri de bunlar maalesef..
-
Ben Octavia'mı ailenin 2. aracı olan 2006 honda jazz ile kıyaslıyorum ve rüzgar sesi Honda'da bariz şekilde daha az.Ayrıca yine Octavia almak için sattığım 9 senelik 2006 model 307 sw 1.6 hdi ile kıyaslıyorum ; yol tutuş(esp yok, lastik195/65/15) ve rüzgar sesi konusunda 307 net olarak daha iyiydi.Ayrıca her ay bir kaç kez kullandığım amcama ait olan 2009 model civic her konuda (ses ,konfor ,yol tutuş,rüzgar sesi vs.)daha iyi.Bu üç araç da sıfır alınmıştır.Octavia'nın kendine göre büyük artıları var tabii ki kötü araba demek haksızlık olur ama eksileri de bunlar maalesef..
Ben a7 kasa kullanamadım henüz ama Civic'ten kötü ise berbat bir ses yalıtımı vardır hatta ses yalıtımı yoktur diyebilirim.Yol sesini Civic kadar alan nadir araba vardır sınıfında.
-
Lastiklerinizi değiştirin.
-
A5 kasadan A7 kasaya geçen biri olarak ben gayet memnunum yalıtımdan. Rüzgar sesi çok var ona bir şey diyemem. A5 kasada da vardı. Ama herkesin abarttığı kadar kötü bir yalıtımı yok bence. Motor sesi yok denecek kadar az 1.2 TSI da zaten.
Lastiklerinizi değiştirin.
Lastikler çok fark ettiriyor aynen. Benimkiler Continental Conti Premium Contact5.
-
Bu abiler konutu iyi değerlendirmişler: https://www.youtube.com/watch?v=LrNop2cfFXI
Aynı durum Jetta'da da var http://www.otopark.com/2015/09/12/cakal-carlos-volkswagen-jetta-1-6-tdi-highline/
taraflı bir test gerçekci değil benim eski a5 bundan iyiydi falan bence cok labal.eğitim seviyeleri çok düşük.referans almayın
-
Yalıtım motor sesi hariç gerçekten çok zayıf .Motor sesi de önceki aracım dizel olduğu için az geliyor olabilir bana.Yol sesi ,lastik sesi,rüzgar sesi,amortisör sesi,lokurtu, tıkırtı ,gıcırtı,gacırtı,çıtırtı,şırıltı,uğultu,ıslık, güm,pat...ne ararsanız var bende.Abartmıyorum hepsi var.Hele yağmurda yada hafif kumlu mıcırlı yolda aracın altından gelen ses... Yol tutuş zayıflığı,düz otobanda gezinme,rüzgardan etkilenme de cabası.Yine de fiyat performans olarak en mantıklı araçlardan biri olduğunu düşünüyorum.Malzeme kalitesi ve işçilik keşke biraz daha iyi olsaydı demeden de duramıyorum..
sat kardeş o kadar ses var neden biniyorsun.katlanmak zorunda değilsin menmun değilsen.git megan al corolla jetta al
-
kusura bakmayın bu başlık bu forum içinde gördüğüm ve gördükçe sinirimi bozan tek konu diyebilirim,
bu izalasyon konusu yaşanan bölgeye, kullanılan yola, kullanım tarzına, aracın üzerindeki motor tipine, o anki hava koşullarına, aracın yük durumuna, kullanıcının kulak hassasiyetine, göre değişir ve hiç bir zaman sonu gelmeyecek bir konudur bu ve her markada bu konu olacak.
a8 2015 passatı olan arkadaşım 1.6 tdi elegans a7 aracımın arka koltugun 1 saat yolculuk yaptı. walla daha önce binseydim bu arabaya kesinlikle octovia alırdım.benim arabanın arkasıyla aynı hem daha donanımlı dedi...
yani begenmeyen elden cıkarıp başka araçları deneme şansını yakalayabilir
-
arabanın altında plastik kaplamalar var eğilim ve onlara elinizle vurun görceksinizki kötü yollarda ve bozuk zeminde ses yapan o plastik kaplamalar söktürüp içerisine zirfli kagıt serdirdim.arabamda tıkkkk ses kalmadı.arkadan gelen sesde arka alt taraftaki plastik kaplamalar elinizle tampunun ordan uzanın vurun sesi göreceksiniz.lütfen herkes dediğimi yapsın ama mutlaka.çukur ve tümseklerden geçtiğinizde ses yapan o plastik parçalar
-
arabanın altında plastik kaplamalar var eğilin ve onlara elinizle vurun görceksinizki kötü yollarda ve bozuk zeminde ses yapan o plastik kaplamalar söktürüp içerisine ziftli kagıt serdirdim.arabamda tıkkkk ses kalmadı.arkadan gelen sesde arka alt taraftaki plastik kaplamalar elinizle arka tampunun ordan uzanın vurun sesi göreceksiniz.lütfen herkes dediğimi yapsın ama mutlaka.çukur ve tümseklerden geçtiğinizde ses yapan o plastik parçalardır.
içlerine sesi kesecek birşeyler koydurun yada koyun
-
arabanın altında plastik kaplamalar var eğilin ve onlara elinizle vurun görceksinizki kötü yollarda ve bozuk zeminde ses yapan o plastik kaplamalar söktürüp içerisine ziftli kagıt serdirdim.arabamda tıkkkk ses kalmadı.arkadan gelen sesde arka alt taraftaki plastik kaplamalar elinizle arka tampunun ordan uzanın vurun sesi göreceksiniz.lütfen herkes dediğimi yapsın ama mutlaka.çukur ve tümseklerden geçtiğinizde ses yapan o plastik parçalardır.
içlerine sesi kesecek birşeyler koydurun yada koyun
-
Arka çamurluk altındaki plastik parçaları ben çıkardım zaten :)
Ancak benim araçta zaten arka taraftan ses gelmiyor :) Sorun yüksek hızda kapıdan gelen rüzgar sesi
-
sat kardeş o kadar ses var neden biniyorsun.katlanmak zorunda değilsin menmun değilsen.git megan al corolla jetta al
Aracımı almak istiyorsan gel buyur bak satayım sana...Alacağım arabaya da, satacağım arabaya da ben kendim karar veririm,bu konuda tavsiyene hiç ihtiyacım yok.Bu forum arabalarımızı sadece övmek için mi yoksa sorunlarımızı paylaşmak ve çözüm üretip dayanışma halinde olmak için mi?Ben tecrübelerimi ve görüşlerimi paylaştım.Uzun yada kısa süreli çok çeşitte model ve marka araba kullandım.Hiç bir markanın da ne fanatiği ne takıntılısıyımdır.Skoda dahil.Bu arada alıntı yaptığın mesajımın son cümlelerini bir daha okursan neden Octavia aldığımı yada niye satmadığımı görürsün.
-
arabanın altında plastik kaplamalar var eğilim ve onlara elinizle vurun görceksinizki kötü yollarda ve bozuk zeminde ses yapan o plastik kaplamalar söktürüp içerisine zirfli kagıt serdirdim.arabamda tıkkkk ses kalmadı.arkadan gelen sesde arka alt taraftaki plastik kaplamalar elinizle tampunun ordan uzanın vurun sesi göreceksiniz.lütfen herkes dediğimi yapsın ama mutlaka.çukur ve tümseklerden geçtiğinizde ses yapan o plastik parçalar
Güzel tavsiyeleriniz için sağ olun. Arabanın altında ama nerede tam olarak?
Davlumbazlardan mı bahsediyorsunuz?
-
Arka çamurluk altındaki plastik parçaları ben çıkardım zaten :)
Ancak benim araçta zaten arka taraftan ses gelmiyor :) Sorun yüksek hızda kapıdan gelen rüzgar sesi[/Q
160" 4M Big D Car Truck Motor Door Rubber Seal Strip Weather Strip Hollow For Car Motor Door 4M*14mm*12mm US Free shipping
http://www.aliexpress.com/item/14MM-X-12MM-4Meter-3M-D-Rubber-Seal-Weather-Strip-Hollow-For-Car-Motor-Door-US/32286557233.html
(from AliExpress Android)
Ben aliexpressden fitil siparis verdim rüzgar sesi fitilden kaynakli.lama cimi yok fitil ince yanina bi kat daha cekecegim
-
Güzel tavsiyeleriniz için sağ olun. Arabanın altında ama nerede tam olarak?
Davlumbazlardan mı bahsediyorsunuz?
Kardeş ön kapınin ordan aşağ8ya egil kolunu uzat ve oraya elinle vur ne demek istedigimi anlayacaksın.sonra arka tamponun teker tarafına gec kolunu uzat dek gelen yere vur ne demek istedigimizi anlayacaksin.yani ses yapan sey süspansiyin falan degil.aracın altındaki kopmle plastik kaplama söktür onu icine izocam zoftli kagit ne bileyim herhangi bi malzemeyle doldurt takdir
Hayırlı olsun artık oktovian cukurlarda sessiz.alttan gelen ses bu sesler
-
Eger sizde etkisi olursa ben de yapayim
-
A7 Octavia ile ilgili yalıtım sorunları olduğu hemen her yerde bahsediliyor. Eski kasaya göre çok daha fazla yol sesi aldığını bizzat kullanarak da gördüm.
Bahsedilen ses motor sesi değil, dizel Octavia da bile motor sesi rahatsız etmiyor, Octavia'da yol sesi rahatsız ediyor.
Bunu anlamak için aletlere , ölçüm cihazlarına ihtiyacımız yok.
Basit bir şekilde , örneğin A5 Octavia kullanıyoruz , arkasından aynı yolda A7 Octavia kullanıyoruz ve farkı kulağımızla duyuyoruz. Bir kullanıcı için kıstas budur.
Ayrıca güncel kasa ilerleyen zamanlarda makyajlandığında bu sorunu büyük ihtimalle giderirler diye düşünüyorum ben.
Çünkü artık markalar, bizlerin " makyaj " olarak adlandırdığı güncellemeler de sadece ufak tefek görsel değişikliklerin yanında bazen ciddi iyileştirmeler de yapıyor modellerde. Bunun örnekleri vardır.
-
Konuyu ilk sayfasından son sayfasına kadar okudum. Önceki araçlarım 2001 Palio weekend 1.6 HL, 2003 Otomatik Toyota Corolla ve son olarak 2011 1.6 TDI Jetta Comfortline ile kıyasladığımda sonuç şu: Jetta ince ayrıntıları düşünülmüş konforlu ve güven veren bir araç. Octavia ise fiyat/performans aracı. Octavia alalı 1 hafta oldu ve çok uzun yol deneyimim olmadı (ilk 1000 Km yüksek devirlere çıkılmaması yönündeki tavsiyeden dolayı yaptığım uzun yol deneyimini saymıyorum). Jetta'nın koltukları oturduğunuzda sizi yanlarda sarıyor ve koltuk daha fazla aşağı inme kabiliyetinde olduğu için virajlarda düz yolda gidildiği kadar güven hissi veriyor. Octavia koltukları ise daha geniş olduğundan koltukta savruluyorsunuz. Yalıtım konusunda ise çamurluk içlerinde keçe olmadığından özellikle kar eritmek için yola atılmış kumlu kısımlardan geçerken tüm sesler içerde, Jetta ile hız kesicilerden geçerken bile tok ve rahatsız etmeyen bir ses geliyor. Davlumbaz ve alttaki plastik aksam konusunda yapılacak iyileştirme yalıtım sorunu çözebilecek gibi geliyor. Motor sesi konusunda Octavia Jettadan bariz şekilde iyi. Ancak Jetta'nın 2011 olduğunu tekrar vurgulamak lazım. Bir de Jetta ve 2015 1.4 TSI bir Golf denememde gördüğüm kadarı ile, VW marka araçlarda araç içi ses dağılımı(Akustik) çok güzel. Bekleme vs. olmasa ve param olsa VW marka bir araç alırdım. Kıyaslama yaparken araçların değerlendirme kriterlerini yazıp not verip toplamı üzerinden değerlendirme yapmak aracın genel performansını net şekilde ortaya koyacaktır. Kısaca Octavia fiyat/performans açısından iyi bir araç. Ancak Skoda müşterisi ile VW müşterisi arasında da fark var. Biri aldığı araca para ödemek isterken, diğeri marka, hizmet ve araca para ödüyor. Bunun Mercedes vs. alındığında daha da artarak gittiğini görüyorsunuz.
-
3 ay önce aldığım Octavia'nın yol sesi bende de hayal kırıklığı yarattı, son kasada iyileştirme yapıldığına dair yazılar gördüm, maalesef öyle bir şey yok. Aracımla her gün işe gidip geliyorum bazen komşuyu bırakıyorum, ilk kez bindiğinde; araba nasıl diye sordum. Hayırlı olsun güzel araba ama önceki aracından daha fazla ses alıyor dedi. Önceki aracın daha sessizdi dedi. Önceki aracım 2008 passattı. Passat ile Octavia kıyaslanmaz diyeceksiniz ama, araba 7 yaşındaydı.
-
rüzgarlı havalarda ses biraz daah rahatsız edici düzeye geliyor.. yalnız cam filminden sonra ruzgar sesinde ve genel ses de kısmı bir azalam olduğunu söylemeliyim..
Yine de arabamı cok seviyorum :D
-
Arka çamurluk altındaki plastik parçaları ben çıkardım zaten :)
Ancak benim araçta zaten arka taraftan ses gelmiyor :) Sorun yüksek hızda kapıdan gelen rüzgar sesi[/Q
160" 4M Big D Car Truck Motor Door Rubber Seal Strip Weather Strip Hollow For Car Motor Door 4M*14mm*12mm US Free shipping
http://www.aliexpress.com/item/14MM-X-12MM-4Meter-3M-D-Rubber-Seal-Weather-Strip-Hollow-For-Car-Motor-Door-US/32286557233.html
(from AliExpress Android)
Ben aliexpressden fitil siparis verdim rüzgar sesi fitilden kaynakli.lama cimi yok fitil ince yanina bi kat daha cekecegim
kaç adet sipariş verdiniz
-
ben tek parça 8 metre aldım satıcıya yazdım tek olsun 8 m dedim ok dedi ön iki kapıya yetti 50 cm arttı 2 tane daha verdim arkalara cekicem artanları kaputun yanına çekicem
-
Bu tarz urunler Turkiye de de mevcut. Cok da bir fiyat farki olmaz sanirim. Yerli sermayeye kazandirmak iyidir ;)
-
Fitil takılan kapıların kapanması nasıl acaba?
Takılmadan önceki hassasiyette mi kapanıyor, yoksa fitillerden sonra kapıyı biraz daha
sert mi kapatmak gerekiyor?
-
Bu tarz urunler Turkiye de de mevcut. Cok da bir fiyat farki olmaz sanirim. Yerli sermayeye kazandirmak iyidir ;)
kardeş dehşet yorumların var ;nerde lütfen bi link verirmisin varsa alalım yerli sermaye kazansın.senin yerli sermaya dediğin adamlar 4 metre çift taraflı bant ı satıyorlar 20 tl ye.daha fitili yok.türkiyede bu ürünü bulassın bence bulsanda senden metresine 20 tl isterler
-
Fitil takılan kapıların kapanması nasıl acaba?
Takılmadan önceki hassasiyette mi kapanıyor, yoksa fitillerden sonra kapıyı biraz daha
sert mi kapatmak gerekiyor?
hafif sertleşti lop diye kapanıyor merak edene adresimi vereyim gelin evin önünde bakın nasıl fikir
-
kardeş dehşet yorumların var ;nerde lütfen bi link verirmisin varsa alalım yerli sermaye kazansın.senin yerli sermaya dediğin adamlar 4 metre çift taraflı bant ı satıyorlar 20 tl ye.daha fitili yok.türkiyede bu ürünü bulassın bence bulsanda senden metresine 20 tl isterler
Hayirdir anamiz mi bir babamiz mi? Haddinizi bilin. Bilemeyecekseniz bildireyim.
Su an musait degilim bakamadim ancak ivedikte has metal var mesela. Bahsi gecen fitilin metresi tas catlasa 2₺ dir.
Isi bilmek gerek. Bilmedigin isi de yapmamak gerek ;)
-
Hayirdir anamiz mi bir babamiz mi? Haddinizi bilin. Bilemeyecekseniz bildireyim.
Su an musait degilim bakamadim ancak ivedikte has metal var mesela. Bahsi gecen fitilin metresi tas catlasa 2₺ dir.
Isi bilmek gerek. Bilmedigin isi de yapmamak gerek ;)
.
Form yönetici arkadaşlara sesleniyorum.DDŞ isimli arkadaş haddimi bildirecekmiş.lütfen seviyeli bir form burası. Mahalle azıyla yazan arkadaşları uyarıp yukardaki seviyesiz msj silmenizi rica ediyorum
-
.
Form yönetici arkadaşlara sesleniyorum.DDŞ isimli arkadaş haddimi bildirecekmiş.lütfen seviyeli bir form burası. Mahalle azıyla yazan arkadaşları uyarıp yukardaki seviyesiz msj silmenizi rica ediyorum
Hahahaha sesli guldum.
Kardes derken gayet centilmendiniz. Ben haddinizi bilin yoksa bildiririm diyince mahalle jargonu oldu. Fransiz mahallesinde buyudunuz sanirim siz.. Allah akil fikir versin.
Bir de form degil forUm. Aziyla degil aĞzıyla olacak. Oncelikle Türkçe yazi yazmayi ogrenin sonrasinda konusma uslubumla ilgili yorum yapmaya calisin. Belki o zaman daha dogru sonuclara varabilirsiniz.
Ayrica soylediklerimin halen arkasindayim. Haddinizi bilin ya da ben bildiririm.
-
Evet biraz daha sert kapaniyor.lop ediyor ama kapanmada zorluk yok
-
Kulak, sesleri büyük bir hassasiyetle tespit ve analiz eder. Kulağın hassasiyeti bütün ses frekansları için aynı değildir. Sesler tizleştikçe daha zor duyarız.
Hassas bölge 500 ile 3.500 Hz arasındadır. Desibel (dB) bu hassasiyeti en güzel göz önüne alan ölçü birimidir. Ancak logaritmaya bağlı bir ölçü olması biraz kafa karıştırır. 3 dB'lik bir artış, akustik enerjinin 2 misli arttığını gösterir. Bu 3 dB'lik artış, kulağın fark edebildiği en hafif ses artış düzeyidir. 0 dB, ses olmadığının göstergesi değil, sadece normal bir kişinin ses algılama düzeyidir. Bazı insanlar, özellikle müzisyenler, -5, hatta -10 dB sesleri duyarlar."
Kulağın algılayabileceği en küçük ses artışı 3 desibel iken sizin bu alt limiti çok büyük bir fark gibi göstermeniz bence hala makul değil.
Bana göre sizin oradaki algınızı değiştiren şey sesin seviyesi değil türü. Ses tiz mid ve ya bas olarak aynı desibel de size iletilse 3 ses tipinde de farklı hissiyatınız olur. Ses konusundaki bu kadar derin bilgi ve tecrübenize rağmen hala ses düzeyinin 3 db artması beni çok rahatsız etti demek doğru değil. Bence sizin sorununuz seviye değil sesin içeriği...
Size katılıyorum, ayni şikayetleri ben de yapıyorum Octavia ile ilgili. Daha önceki dizel aracım belki daha gürültülüydü ama beni rahatsız etmiyordu çünkü motor sesi geliyordu daha çok. Bu araçta ise motor sesi denen birşey yok ama bu durum diğer seslerin ön plana çıkmasına sebep oluyor, bu durumda da istemediğimiz sesleri duyuyoruz.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi