škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: trio - 20 Haziran 2015, 17:17:10
-
Arkadaşlar merhaba biraz araştırma yaptım wv polo golf jetta passat ve hatta scirocco da dahil seat ibiza toledo leon da dahil 10 yıllık olsun yada 0 km alınmış olsun motorlarında yağ eksiltme var ve bütün araçlarda ve bütün modellerde olduğu için bu normal olarak karşılanıyor bu olay wv grubunda değilde renault yada atıyorum hyundai de olsa kıyametler kopardı scirocco 90 bin telden başlayarak 150 bin tl ye kadar gidiyor bu kadar paraların verildiği bir araçta bu kadar ciddi oranda yağ eksilme olması çok düşündürücü işin traji komik yanı bu kadar yağ eksilten araçların 6 ay sonralara gün verilerek satılması bu talep sonucunda da şımaran satış danışmanları servisler tarafından insanların hor görülmesi kötü ve ilgisiz muameleye maruz kalması ve neredeyse birçok üretim hatasının son kullanıcıya yüklenmesine rağmen hala kapılarda kuyruk beklenmesi çok anlamsız.
Ama insanlar her zaman hak ettiklerini yaşarlar.
Çuvalla para verip alınan alman mühendislik harikası arabalar 2001 modelide 2015 modeli de yağ eksiltiyor ve üzerinde sadece wv amblemi var diye bu normal karşılanıyor DSG şanzımana hiç girmeyeceğim bu kadar para veriyorlar sürekli korkulu rüya sırf şanzıma yüzünden garanti uzatıyor insanlar ama servise gidince kullanıcı hatası zaten herşey kullanıcı hatası adamların arabaları çağın çok ötesinde çünkü insanlar kullanmayı bilmiyorlar...
-
Her arac yag eksiktir normal bir durumdur bu.
Ancak bbz 1.4 101hp motor ve gti-vrs-cupralarda kullanilan 1.4 180hp lik motorlarin yag yakma boyutlari cok fazla. Geri kalan butun motorlar normal miktarda yag eksiltir.
Bosuna gaza gelmissiniz ;)
-
VW sorunlarından birinde okumustum Polo GTI 2013 modeldi sanırım araçta yağ eksiltme vardı DDS dediği gibi bazı motorlar aşırı güç ürettiğinden eksiltme yapması normal
-
Yağ eksiltme bazı tip motorlar için normal olarak lanse edilmektedir. Özellikle dizel motorlu araçların turbo aksamları da motor yağı ile soğutulmuktadır ve az miktar yağ eksiltme bir nevi anormal değildir.
Asıl anormal olan durum, kısa mesafelerde çok eksiltmesi. Örneğin, çok ünlü bir japon markasında ciddi yağ eksiltme olduğu için çok davalar açıldı ve arabalar iade edildi/değiştirildi.
Octavia kullanma kılavuzundan alıntı;
"Motor biraz yağ tüketir. Yağ tüketimi sürüş tarzına ve çalışma şartlarına bağlı olarak 0,5 l/1000 km değerine kadar olabilir. İlk 5000 kilometredeki tüketim bu değerin de üzerinde olabilir. "
-
Her arac yag eksiktir normal bir durumdur bu.
Ancak bbz 1.4 101hp motor ve gti-vrs-cupralarda kullanilan 1.4 180hp lik motorlarin yag yakma boyutlari cok fazla. Geri kalan butun motorlar normal miktarda yag eksiltir.
Bosuna gaza gelmissiniz ;)
Gaza gelmeyle alakası yok wv gurubu bütün araçlar yağ eksiltiyor kodla falanda alakası yok 1.2 htp de eksiltiyor forumda konu başlığı var şu yağ eksiltme olayını normal karşılamayı anlayamıyorum google a polo yağ yakma fabia yağ yakma ibiza yağ yakma passat yağ yakma vs vs yazın her motor kodunda ve türünde 0 km arabalar bile ciddi yağ eksiltiyor 10 yılı aşkın ladaya bindim 10000 km sonra bile ne kadar yağ koyduysam o kadar yağ boşalttım motoruda gayet güçlü araçlar 1967 model porche nin motor bloğunu kullanıyor ladalar sonuçta şu var adam 0 araba almış 100.000 tl para vermiş 3 4 bin km sonra 1 litre yağ ekliyor bence normal bir durum değil her araç yağ eksiltmez insanların burun kıvırdığı beğenmediği ladalar eksiltmiyor. Toyotanın dizelleride eksiltiyor demekki o araçlarda da üretim hatası var o da normal değil madem bu kadar güce dayanacak yağ yok o zaman bu kadar güçlü motor üretmeye ne gerek var yada yağ üreticileri şuanki motorlara uygun yağ geliştiremediler henüz.
-
1967 yılında Porsche boxer motor kullanıyordu; Lada' nın motoru ise düz-tek sıra olarak ifade edilen motordur.
-
1967 yılında Porsche boxer motor kullanıyordu; Lada' nın motoru ise düz-tek sıra olarak ifade edilen motordur.
http://www.porscheengineering.com/filestore.aspx/Porsche-Engineering-Magazine.pdf?pool=peg&type=download&id=press-magazine-2006-08-specialedition&lang=en&filetype=default&version=3bf5a990-ff45-467e-9116-96dfd8d2bfd7
Tamamen aynı motoru kullanıyor demedim porche mühendisleri tasarlamış samarayı
12. sayfaya bakabilirmisiniz
-
...Tamamen aynı motoru kullanıyor demedim porche mühendisleri tasarlamış samarayı
12. sayfaya bakabilirmisiniz
O zaman tamam. "Aynı motor bloğunu kullanıyor" deyince.:wnk:
-
Ayni motor blogu? Biraz komik tabiki.
Trio beycim bakin simdi soyle soyleleyim herhangi bir araba yazin google a (mesela fiesta yag eksiltme) en az bir konu cikacaktir. E cunku her modelde en az bir araba yatak saracaktir, segman yiyecektir ivir zivir olacaktir o aracin sahibi de internete yazacaktir.
Yillardir vag grubu uzerinden inmiyorum. Soyledigim motorlar haricinde soylediginiz gibi bariz yag yakan bir motor daha hatirlamiyorum (belki kacirdigim 1-2 tane daha vardir)
Bosu bosuna evham yapiyorsunuz ornek verdiginiz htp motorda gram yag eksiltmeden (normal seviyelerde eksilterek orn: 10k km de yarim litre)200k km yi deviren musterilerimiz var. sizin bahsini gecrdiginiz htp ye yanlis yag konuyor olabilir, hirpalanmis bir htp olabilir, olabilir de olabilir... 1-2 tane htp yag yakiyor diye butun htp ler mi yakacak yani?
-
şu an tam olarak 311 bin km de olan fabia dizel aracım 10 bin km de ortalama 750ml yağ eksiltiyor :)
-
Ayni motor blogu? Biraz komik tabiki.
Trio beycim bakin simdi soyle soyleleyim herhangi bir araba yazin google a (mesela fiesta yag eksiltme) en az bir konu cikacaktir. E cunku her modelde en az bir araba yatak saracaktir, segman yiyecektir ivir zivir olacaktir o aracin sahibi de internete yazacaktir.
Yillardir vag grubu uzerinden inmiyorum. Soyledigim motorlar haricinde soylediginiz gibi bariz yag yakan bir motor daha hatirlamiyorum (belki kacirdigim 1-2 tane daha vardir)
Bosu bosuna evham yapiyorsunuz ornek verdiginiz htp motorda gram yag eksiltmeden (normal seviyelerde eksilterek orn: 10k km de yarim litre)200k km yi deviren musterilerimiz var. sizin bahsini gecrdiginiz htp ye yanlis yag konuyor olabilir, hirpalanmis bir htp olabilir, olabilir de olabilir... 1-2 tane htp yag yakiyor diye butun htp ler mi yakacak yani?
0 arabalar nasıl yağ eksiltiyor peki
-
0 arabalar nasıl yağ eksiltiyor peki
düşük hacim yüksek beygirli motorlar ister istemez yağ yakarlar o sebepten yağ eksiltiyo Doğukan'ın söylediği araçlar
-
Anladım peki o zaman yanlız bende 2004 bbz kodlu fabia var yağ eksiltmiyor
Birde biz Türkler araba yapsak bu şekilde yağ yaksa yerin dibine sokup çıkarırlardı.
-
Bbz lerde de sans. Kimi eksiltiyor kimi eksiltmiyor.
Biz Türkler zamaninda arabanin kralini yaptik ama benzin koymayi unuttuk o zaman kaybettik
-
Bbz lerde de sans. Kimi eksiltiyor kimi eksiltmiyor.
Biz Türkler zamaninda arabanin kralini yaptik ama benzin koymayi unuttuk o zaman kaybettik
Almanlar her 3-4 bin km de yağ koyulup devam edilen arabaları 2015 yılında 100 bin tl ye peynir ekmek gibi 6 ay kuyruk bekleyip satıyorlar bizimkilerde benzin koyup yürüselermiş ne olacak ki...
-
Benim 2011 mpi octide yag eksiltme yok onceki 2007 mpi octide de yoktu. Arabayi uzmeden binerim ve bunun etkisi buyuk
-
Bbz lerde de sans. Kimi eksiltiyor kimi eksiltmiyor.
Biz Türkler zamaninda arabanin kralini yaptik ama benzin koymayi unuttuk o zaman kaybettik
Sadece BBZ değil 101 olan hepsinde mevcut bu Doğukan. AUB motorda da olur eksiltme. Tekrar ediyorum bu sorun değil bu motor için, daha geçen kontrol ettim hırtlağına kadar doluydu çubuk, soktum yerine bastım gaza devam :D
-
Sadece BBZ değil 101 olan hepsinde mevcut bu Doğukan. AUB motorda da olur eksiltme. Tekrar ediyorum bu sorun değil bu motor için, daha geçen kontrol ettim hırtlağına kadar doluydu çubuk, soktum yerine bastım gaza devam :D
20-W50 yağ koyunca eksiltmiyor zaten.:kiki::aman::gach:
-
Neyse bu birşey değil toyota auris ve carollalarda otomatik şanzıman yolda arızalanıyormuş ve arabalar yolda kalıyormuş kenara çekip soğuyunca gidiyormuş servisi arayıncada bunlar böyle diyorlarmış gerçi yazılım atıp çözmüşler galiba sonradan
-
Neyse bu birşey değil toyota auris ve carollalarda otomatik şanzıman yolda arızalanıyormuş ve arabalar yolda kalıyormuş kenara çekip soğuyunca gidiyormuş servisi arayıncada bunlar böyle diyorlarmış gerçi yazılım atıp çözmüşler galiba sonradan
Çünkü M/MT denilen şanzıman robotize yani otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır ve debriyaj fazla kullanıldığında ısınıyor. Kaldı ki fazla ısındığında DSG de aynı tepkiyi veriyor.
-
Japonlar bu yüzden turbolu motor üretmekten yana degillerdi heralde. Zorlarsan yağ yakıyor demekki.
Yıllardır Vag grubu arac kullanırım, fakat Vag grubunun en iyi motoru üretmediginide bilirim.
132 bg lik Aurisimdeki motor cok keyifliydi, hemde Lpg de, fakat konfor yok.
-
Valla vag grubu uber motorlar uretmese de kullanmayi bilen arabadan anlayan adam yillarca kullanir bana misin demez
-
Şu köpekbalığından önceki gergedan kasa mitsubishi lancerları çok methediyorlar hiç arıza yapmıyormuş mitsuları da sabancı grubu getirdiği için toyatanın önünü kesmemek için geri planda bırakmışlar ama ticaride efsane zaten. fuarda lancerada baktım bir araba bu kadarmı sade olur yeni mazda 626 da aynıydı kado dizayn doğadaki hareketlerden esinlenerek yapılmış tasarımı.
2. dünya savaşında amerikan p51 ler mustang karbratörlü motor kuşlanırken japon zero uçaklarında mitsubishi enjeksiyonlu motorlar varmış japon zerolar bir takım alçaktan uçar bir takımda amerikalıların arkasına takılırmış ve irtifalarını yükseltmeye ters döndürmeye zorlarmış karbratörlü motorlarda stop edince tabi p51 leri rahatlıkla vurabilirlermiş zerolarla
-
...Yıllardır Vag grubu arac kullanırım, fakat Vag grubunun en iyi motoru üretmediginide bilirim...
En besleyici yumurta ördek yumurtasıdır ama yumurtlarken tavuk gibi ciyak ciyak bağırmadığı için önemsenmez. Bkz. 1980' li yıllarda üretilmiş Renault 11 Turbo (1400cc turbo) otomobiller. Onlar da küçük hacimden yüksek güç çıkartmışlardır ancak VW' nin TSI' da yaptığı gibi reklam yapmadıkları için bugün hatırlanmıyorlar bile. Keza bkz. Daihatsu YRV Turbo (1300cc turbo).
(http://onlytruecars.com/data_images/models/renault-11/renault-11-11.jpg) (http://www.google.com.tr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fonlytruecars.com%2Frenault-11.html&ei=3QKJVZfAAcPTU4O8JQ&bvm=bv.96339352,d.d24&psig=AFQjCNGuOdRNtJ1wXkhpPNEbKyhtKLlZsg&ust=1435128922614120)
http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=12521&make=Renault
(http://www.daihatsuaskina.com/photos/625370.jpg) (http://www.google.com.tr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.daihatsuaskina.com%2Fforum%2Fmodifiyeli-yrv-turbo-fotograflari-t52.html&ei=VgSJVeqcNIH6UIjYgeAJ&bvm=bv.96339352,d.d24&psig=AFQjCNEY3fBPZpg3sYQTP6qaR9uIRXAKgw&ust=1435129301006593)
http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=118
-
Acaba bu yağ yakma olayı yanlış viskoziteli yağ kullandığımızdan mı kaynaklanıyor, eksilme olur ama aşırı olmaması gerekiyor bence.
Aracım daha 15000 de bir iki ay önce yağ çubuğunu en üste silme yapmıştım şimdi kontrol ediyorum tam yarıya inmiş 1-2 bin km de bu kadar yağ yakması normal mi.
Genelde 5-30 yağ kullanılıyor ama bizim hava şartları için bu yağ uygun değil kitapçığında 5-40 da kullanılabilir diye yazıyor bu daha uygun. Acaba bir daha ki yağ değişiminde 5-40 mı kullansak belki yakma olayı biraz azalır ama bir yandan da tırsıyorum
-
Acaba bu yağ yakma olayı yanlış viskoziteli yağ kullandığımızdan mı kaynaklanıyor, eksilme olur ama aşırı olmaması gerekiyor bence.
Aracım daha 15000 de bir iki ay önce yağ çubuğunu en üste silme yapmıştım şimdi kontrol ediyorum tam yarıya inmiş 1-2 bin km de bu kadar yağ yakması normal mi.
Genelde 5-30 yağ kullanılıyor ama bizim hava şartları için bu yağ uygun değil kitapçığında 5-40 da kullanılabilir diye yazıyor bu daha uygun. Acaba bir daha ki yağ değişiminde 5-40 mı kullansak belki yakma olayı biraz azalır ama bir yandan da tırsıyorum
5-30 veya 20-50' den ziyade parlama noktası yüksek yağ tercih edilmeli. Bu tip yağlar da araştırabildiğim kadarıyla ya Mobil 1 ESP ya da Motul. Tabii ki üreticinin belirlediği viskozitede olmak şartıyla.
-
5-30 veya 20-50' den ziyade parlama noktası yüksek yağ tercih edilmeli. Bu tip yağlar da araştırabildiğim kadarıyla ya Mobil 1 ESP ya da Motul. Tabii ki üreticinin belirlediği viskozitede olmak şartıyla.
Altına imza atıyorum aynen ya mobil 1 esp tam sentetik Ya da sentetik yağın mucidi ilk sentetik yağı üreten Motul tam sentetik X-cess yada X-Clean yağları zaten kutusunda wv onayları yazıyor. Bu iki marka haricindeki yağlar bence bizim vag grubuna gelmez hele hele castrol değil motora bagaja koymam. Bu arada vites geçişlerinde sorun olan arkadaşlarada Motul Gear 300 75w90 kullanmalarını tavsiye ederim benim 1. vites takılıyordu şimdi unuttum bile hiç olmuyor artık.
-
20-W50 yağ koyunca eksiltmiyor zaten.:kiki::aman::gach:
Gres yağı basacan :D
Japonlar bu yüzden turbolu motor üretmekten yana degillerdi heralde. Zorlarsan yağ yakıyor demekki.
Yıllardır Vag grubu arac kullanırım, fakat Vag grubunun en iyi motoru üretmediginide bilirim.
132 bg lik Aurisimdeki motor cok keyifliydi, hemde Lpg de, fakat konfor yok.
Caponlar Turbo'nun kitabını yazmıştır, bugün dünya üzerinde en sağlam Turbo'lu araba ve motorları caponlar yapar. Caponlar ufak tefen gundik arabalara Turbo'yla uğraşmıyorlar bakma, yapsalar TSi falan solda sıfır kalır ama uğraşmıyorlar işte büyük oynuyor adamlar. Aftermarket konusunda capondan ötesi yok hele bir HKS efsanesi vardır ki evlere şenlik :D takribi 2.0 capon bir motora yükle, istediğin Porsche ile yürü boy boy farkları atarak :D mekanikte ve motorda rakipsizler, Honda motoru anahtar değmeden 500 bin km'leri deviriyor gözünün yağında sucuk yaptıklarım :D
-
yukarıdaki araçtaki jantlar Fabia I VRS Jantlarına benziyor galiba
-
Önümüzdeki bakım için şimdiden motor yağını aldım PETRONAS 5000 AV özellikle WV motorları için üretilmiş 5000 nin bir kaç marka serisi de var. 85 tl ye aldım
Şimdi kullandığım mobil espf, önceki aracımda neredeyse 5-6 yıldır hep petronas kullandım hiç eksilme olmuyordu gerçeği turbo değildi ama bakalım bunda nasıl olacak.
(http://i.hizliresim.com/2gVdyL.jpg) (http://hizliresim.com/2gVdyL)
(http://i.hizliresim.com/OqpbRP.jpg) (http://hizliresim.com/OqpbRP)
http://www.pli-petronas.eu/tr/Browse.aspx?sezione=48