škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: paleosen - 20 Temmuz 2015, 10:31:07
-
araç ilk hareket ettirmeye başlayınca geri viteste kalkarken ilk olarak öne doğru bir hamle yapıyor bu normalmidir dsg şanzumanlarda
-
Her zaman yapıyorsa ve Kullanımla ilgili bir sıkıntı yoksa, (vitesi geri konumunanalır almaz gitmeye çalışmak gibi) mekatronikte sorun olabilir. Servise gösterin.. Zıplama tarzı problemler mekatronik kaynaklı..
-
Ayrıntılı yazayım hocam . aracım park yerinde düz bir yerdeyim öne arkaya kaçma durumu yok geri geri çıkacağım, vitesi R ye aldım kalkış için hafif gazladım önce bir 5 cm kadar öne kaçar gibi olup sonra geri gitmeye başlıyor . bu genellikle ilk çalıştırınca oluyor
-
Ayrıntılı yazayım hocam . aracım park yerinde düz bir yerdeyim öne arkaya kaçma durumu yok geri geri çıkacağım, vitesi R ye aldım kalkış için hafif gazladım önce bir 5 cm kadar öne kaçar gibi olup sonra geri gitmeye başlıyor . bu genellikle ilk çalıştırınca oluyor
Hiç benzer bir durum yaşamadım.
Bu sarsıntı, mekanik bir ses ile birlikte mi hissediliyor?
Park ettikten sonra, vites kolunu doğrudan P konumuna mı alıyorsunuz?
Hafif eğimli de olsa, önceki duruşunuzdan sonra vites konumunu doğrudan P'ye aldığınız zaman, sonraki çalıtıma ve harekette eğim istikametine doğru sarsıntılı hareketler hissedebilir siniz.
-
beyler hazır DSG den konuşuyorsunuz bır sey sormam gerekiyor. Su an Ordu dayım ve evim dik yokuşta. Birincisi arabanın önü yokuş yukarı park halinde bırakıyorum. Gideceğim zaman geri vitese alıp dönüş yapıyorum. ancak geri vitese zor geçiyor alırken içim acıyor resmen bu neden kaynaklanıyor. Birde aşağı inerken devir yükseliyor gaza basamadığım için 2 ye geç atıyor bu durumda nasıl bir kullanım gerekiyor
-
Hiç benzer bir durum yaşamadım.
Bu sarsıntı, mekanik bir ses ile birlikte mi hissediliyor?
Park ettikten sonra, vites kolunu doğrudan P konumuna mı alıyorsunuz?
Hafif eğimli de olsa, önceki duruşunuzdan sonra vites konumunu doğrudan P'ye aldığınız zaman, sonraki çalıtıma ve harekette eğim istikametine doğru sarsıntılı hareketler hissedebilir siniz.
mekanik bir ses çıkmıyor . öyle ani zıplama gibi bir harekette yok öne 5 cm yaylanma yapıp geri devam ediyor.
Aracı park edince stop etmeden park moduna aldığımda oluyor
stop etikten sonra anahtarı vermediğinden sonradan P konumuna aldığımda oluyor .bunlardan hangisi doğru onuda bilgilendirirseniz sevinirim
küçük şeyler için servise gidip büyük sıkıntılar açmakta pek istemiyorum
-
yokuşlu parklarda P konumuna aldığın zaman araca yük binmemesi lazım diye okumuştum . bunun için P ye almadan önce el frenini çekmen gerekiyormuş
-
gerek yokuş yukarı gerekse aşağı... önce arabayı N ye alın , el freni ile sabitleyin hatta ayağınızı da frenden çekip bir bakın bakalım el freni arabayı tutabiliyor mu ? tuttuysa ondan sonra P ye alın ve stop edin. Direk şanzımana yük bineceğine önce el frenine biner... aksi taktirde P de yükte kalan şanzıma , çalıştırıp D evya R ye alrken küüüt diye ses de gelebilir..
-
DSG kullanımı püf noktası olarak; İster yokuşta, ister düz yolda, elinizi alıştırın.
Araba durdu, Fren basılı. Önce N, sonra el freni çek, sonra fren bırak, sonra fren bas, sonra vites kolunu P'ye al.
Bu şekilde yaparsanız, özellikle dik yokuşlarda, aracın kinetik sarkım enerjisi el freni balataraında kalır. Doğrudan P'ye aldığınızda, sarkım enerjisi ya sadece şanzımanda ya da şansımzan ve el freninde kalıyor ve ikisi arasında gerilme oluşuyor.
yokuşlu parklarda P konumuna aldığın zaman araca yük binmemesi lazım diye okumuştum . bunun için P ye almadan önce el frenini çekmen gerekiyormuş
beyler hazır DSG den konuşuyorsunuz bır sey sormam gerekiyor. Su an Ordu dayım ve evim dik yokuşta. Birincisi arabanın önü yokuş yukarı park halinde bırakıyorum. Gideceğim zaman geri vitese alıp dönüş yapıyorum. ancak geri vitese zor geçiyor alırken içim acıyor resmen bu neden kaynaklanıyor. Birde aşağı inerken devir yükseliyor gaza basamadığım için 2 ye geç atıyor bu durumda nasıl bir kullanım gerekiyor
-
sayın levcho , aynı kullanımı tarif etmişiz , yalnız bu sadece DSG nin değil tüm otomatiklerin doğru kullanımıdır aslında , P deyken arabayı tüm ağırlığı ile şanzımana bindirmemek.. çok ciddi sonuçları olabilir.
-
sayın levcho , aynı kullanımı tarif etmişiz , yalnız bu sadece DSG nin değil tüm otomatiklerin doğru kullanımıdır aslında , P deyken arabayı tüm ağırlığı ile şanzımana bindirmemek.. çok ciddi sonuçları olabilir.
Evet Korhan bey aynı kullanım :)
Ben yanıt yazmaya başladığımda Sizin yanıtınız henüz yoktu. Ben mesajı yazmaya başladım ve bilgisayarın başından 20 dakika ayrıldım, bu arada Siz yazmışsınız.
-
Ayrıntılı yazayım hocam . aracım park yerinde düz bir yerdeyim öne arkaya kaçma durumu yok geri geri çıkacağım, vitesi R ye aldım kalkış için hafif gazladım önce bir 5 cm kadar öne kaçar gibi olup sonra geri gitmeye başlıyor . bu genellikle ilk çalıştırınca oluyor
Bence hillholder devreden çıktığı için kavrama öncesi ufak bir kayma oluyor.
-
ama düzdeyim diyor mesut bey zaten hillholdera ihtiyaç yok ki ?
-
inşallah önemli birşey değildir klima sorunu ile birlikte servise bildireceğim bakalım düzelir umarım
-
selamlar,
Arkadaşlar, citigo kullan bir arkadaşım aynı sizin bahsettiğiniz gibi bir durumdan aracını servise götürüyor. Direksiyon güncellemesi var deniyor. Ancak araç güncellemeyi almıyor. Git gel servis aracın DSG şanzımanını değiştirmiş garanti kapsamında... araç daha 6 aylıkmış arkadaşımın bana ilettiğine göre.
-
inşallah önemli birşey değildir klima sorunu ile birlikte servise bildireceğim bakalım düzelir umarım
Mümkünse onarım sonrası açıklama isteyiniz ve bizimle paylaşırsanız seviniriz.
-
selamlar,
Arkadaşlar, citigo kullan bir arkadaşım aynı sizin bahsettiğiniz gibi bir durumdan aracını servise götürüyor. Direksiyon güncellemesi var deniyor. Ancak araç güncellemeyi almıyor. Git gel servis aracın DSG şanzımanını değiştirmiş garanti kapsamında... araç daha 6 aylıkmış arkadaşımın bana ilettiğine göre.
Bildiğim kadarıyla Citigo' da DSG yok. Tek kuru kavramalı robotize şanzıman mevcut.:hmm::blm:
-
Bildiğim kadarıyla Citigo' da DSG yok. Tek kuru kavramalı robotize şanzıman mevcut.:hmm::blm:
Haklısın Uğur Abi, kodu da ASG gibi bir şeydi sanırım.