škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: aytunca - 10 Ağustos 2015, 20:52:20
-
Merhaba;
Daha önce Passat ve şuan da Skoda Superb 1.4 TSI manuel vites kullanıyorum... Skoda Superb yeni kasa ile birlikte, DSG 'ye geçiş yapayım dedim... DSG ile ilgili biliyorsunuz, sanal alemde birçok eleştiriler ve yakınmalar var. Siz ne dersiniz? Yeni kasayı DSG'li mi alsam... Yoksa manuele devam mı etsem? DSG'li aracın keyfi, arıza çıkarma riskiyle karşılaştırılınca ne yapmalıyım? Değerli görüşlerinizi rica ederim....
-
Bozulacak bahanesi yle almadiginiz ve kendinizi avuttugunuz kaç şey var hayatınızda?
Bence sadece dsg vardır.
Çamaşır makinanız otomatik, televizyonunuz full özellikli.....say say bitmez.
Ben asla manuel vites araba düşünmem. Internetteki dsg ariza savsataları şehir efsanesinden başka bir sey değil. Alin dsg, keyfini çıkarın. .....
-
Ben de bir daha araba alacak olursam yine DSGli bir model alırım
-
DSG ile ilgili şüpheniz varsa bu aracın makyajıyla 2019'de muhtemelen 10 ileri DSG gelecek çok daha yüksek tork dayanımlı olarak. En azından bozulacak endişesiyle 4 sene araca binmemiş olursunuz! Şaka bi yana demem o ki VAG grubunda milyonlarca araca uygulanmakta olan bir sistemden bahsediyoruz, hayatınızda bazı şeyleri çekinerek ertelemeyin, alın zevkle binin, hayırlısıyla özenli kullanırsanız ömürlük olur. Başkalarına sorarsanız bu milyonlarca kullanıcının sadece kötü deneyim yaşayanları ya da yaşayanları duyup aktaran bizim gibileri dinlersiniz, sadece kafanız karışır. Siz zevkini ferahlığını sürenlerden olun.
-
Valla bende böyle düşünüyordum. Ta ki alana kadar. Ve bu zamana kadar neden daha önceden almadım diye kendime söylendim.
Bundan sonraki hedefim 1.4 dsg ya da dizel dsg suberb.
Uzunca süre araştırdım okudum. Sonunda çoğu arıza biz kullanıcı kaynaklı olduğunu da gördüm.
Sonuçta bir şey olacaksa olacak mani olamayız. Garanti uzatin içiniz daha rahat olur.
-
Milyonlarca üretilen DSG den % kaçı arızalı ona bakmak lazım en fazla 3 olsun o da devede kulak. Aldığımız elektronik ve mekanik her şeyin bozulma riski var ama siz özenli ve dikkatli kullanırsanız o kadar daha uzun ömürlü olur. Hiç düşünmeyin DSG den vazgeçmeyin yeter ki şanzımana nerede nasıl davranacağınızı bilin tam otomatik ve CVT lere göre biraz daha hassas ama daha keyifli.
-
Değerli arkadaşlarım açıklamalarınız çok etkili oldu.
Zihnimdeki bazı soru işaretlerini kaldırdım sayenizde Teşekkürler.
Sırada ekim ayını beklemek ve 2011 skoda superb imin satılmasını gerçekleştirmek var
Prestij paket artı sunroof ve add mesafeli hız sabitleyici düşünüyorum.
İçi bej dışı pasifik mavisi...
-
Garantiyi uzatıp alın derim, sonra kafanız rahat istediğiniz gibi kullanın..
-
Geçenlerde 2015 model otomatik Corolla kullandım, vites geçişlerinde salıncak gibi sallıyor, dedim hangi çağdayız :D
-
Geçenlerde 2015 model otomatik Corolla kullandım, vites geçişlerinde salıncak gibi sallıyor, dedim hangi çağdayız :D
Gel de Tisi' yi arama.
-
Geçenlerde 2015 model otomatik Corolla kullandım, vites geçişlerinde salıncak gibi sallıyor, dedim hangi çağdayız :D
Bende ancak 3 yıl dayanabilmiştim corolla m/m şanzıman izdirabina. Sattım gitti...
Şirket te kullandığım araçlar hep tam otomatik ve ya dsg, corolla ya binesim yoktu.
-
hocam aracı alıp kaç yıl kullanacaksınız bilmiyorum ancak arkadaşların da dediği gibi garantiyi uzattırabildiğiniz kadar uzattırın. kafanız daha rahat olur, sadece dsg değil çıkabilecek diğer sorunlar için de gerekiyor.
-
Aracı 10 yıl kullanmayı düşünüyorum...yılda 10 veya 12 000 km yapıyorum tsi dan başka düşünmüyorum
-
Sıfır km bir araç alırken hem garanti kapsamında hemde kullanıma bağlı eskime durumu söz konusu olmadığı için tercih edilebilir. Hem rahatlığı nedeniyle hem hızlı ve kesintisiz vites değişimi sunan çift kavramanın cazip olduğu kesin.
Ancak DSG sorunsuzdur, DSG şikayetleri abartıdır , aslı yoktur , çok düşük oranda bir arıza oranı vardır demek doğru değil. Hadi bu kadar insan yalan söylüyor diyelim, sırf Çin'de 350000 in üzerinde geri çağrılma yaşandı DQ200 kodlu 7 ileri kuru kavrama DSG problemi yüzünden. Ve geri çağrılmada yapılan işlem mekatronik değişimidir.
Belki araştırılsa 5 yaş ve üstü DSG li araçlarda mekatronik değişimi yapılmış araçlar yapılmamış araçlardan daha fazla sayıda olabilir...
-
Peki değerli arkadaşlarım,
Ağırlıklı olarak şehirdışı araç kullanıyor olmam (İstanbul Tekirdağ gibi) manuel vites tercih sebebi olabilir mi? Ben hafta içi hiç araba kullanmıyorum... evimin önünden tramvay geçiyor ve çemberlitaş'a rahatlıkla gidiyorum... hafta sonu ve şehir dışı kullanıcısıyım... ne dersiniz?
-
Garantiyi zamanında ve servise yaptırmak kaydıyla Şartı var. Zamanında şartı km dolarsa 15 binde bir dolmazsa yılda bir mi demek. Kaç gün sarkmaya kadar izin veriyor
-
Peki değerli arkadaşlarım,
Ağırlıklı olarak şehirdışı araç kullanıyor olmam (İstanbul Tekirdağ gibi) manuel vites tercih sebebi olabilir mi? Ben hafta içi hiç araba kullanmıyorum... evimin önünden tramvay geçiyor ve çemberlitaş'a rahatlıkla gidiyorum... hafta sonu ve şehir dışı kullanıcısıyım... ne dersiniz?
DSG sadece sol ayağınızın rahat etmesine sebep olmuyor , aynı zamanda kesintisiz ( hemen hemen kesintisiz ) bir hızlanma , bir akış ve sürüş zevki de sağlıyor.
Gaz pedalına dokunduğunuz anda yerinden fırlayan araç ve sarsıntısız, hızlı vites geçişleri kullanım zevkini arttırıyor.
Ama dediğim gibi , DSG düzgün çalıştığı sürece.
-
DSG'nin önemli bir avantajı 7. vites, düşük devirde yakıt ekonomisi harika.
-
DSG candır , bir kez kullanan bir daha bırakamaz , rahatlığına diyecek yoktur. Aradaki fiyat farkı , yaşadığın sürüş keyfinden sonra çabucak unutulacaktır. Bu devirde Manuel Vites , şehir içi trafiğinden dolayı tam bir işkence. Superb 'de 1.6 Motor DSG şanzıman olmasaydı , şu an VW kullanıcısı olacaktım. DSG kullanın , pişman olmayacaksınız.
-
Peki değerli arkadaşlarım,
Ağırlıklı olarak şehirdışı araç kullanıyor olmam (İstanbul Tekirdağ gibi) manuel vites tercih sebebi olabilir mi? Ben hafta içi hiç araba kullanmıyorum... evimin önünden tramvay geçiyor ve çemberlitaş'a rahatlıkla gidiyorum... hafta sonu ve şehir dışı kullanıcısıyım... ne dersiniz?
Bence sizin durumunuzda manuel tercih sebebi olabilir, hem aradaki fiyat farkı, hemde ileriki senelerde çıkaracağı olası bir arıza, beni dsgden uzak tutan tek şey. Donanımhaber forumunda arıza yaşayan birçok kullanıcı var, şikayetvar.com sitesinde bir sürü şikayet var, dünya genelinde geri çağrılan araçların sayısı ortada, en çok arıza çıkaran, en mimli şanzımandır dsg, ama biraz da şans işi, arkadaşımın amcasında 90 küsur binde golf 7 tdi dsg var daha hiç bir arıza çıkarmamış, komşumuzda 1.6 tdi dsg a5 octavia var, şanzımanın komple değiştiğini söylüyordu, 10bin tl üzeri bir meblağdan bahsetti bana söyleyen arkadaşım.
-
Arkadaslar dsg de tamir fiyatları nasıl iyi niyet garantimiz varsa ne kadar yoksa ne kadar. Kavrama, mekatronik veya komple şanzıman değişimi kaça çıkar. 10 yıllık kullanım sürecinde arıza çıkarırsa üç dört defa tamini kaça malolur
-
D segmenti araba manuel alınmaz. Net !
-
D segmenti araba manuel alınmaz. Net !
Deme bunu, deme bunu:)
-
2012 öncesi DSG ler sorunluydu ama şimdi skoda kendisi ürettiği için artık daha sorunsuz. Benim araç 2013 DSG li neredeyse 20.000 km ye yaklaştı çok şükür bir sıkıntı yok,
-
D segmenti araba manuel alınmaz. Net !
Kesinlikle haklısınız.
:gaz:
bu icon un dsg lisi yok mu yaw?
-
D segmenti araba manuel alınmaz. Net !
Güzel özet :gut:
-
D segmenti araba manuel alınmaz. Net !
Kime göre, neye göre alınmaz ?
Manuel vitesten daha çok keyif alıyorum, şimdi araba D sınıfı diye illa otomatikmi olacak.
Octavia alsam manuel alınır ama ?
Bu kadar saçmalamayın.
-
D segmenti araba manuel alınmaz. Net !
Haklısınız manuel alınmaz bence de net .
Ancak DSG alınır mı tartışma bu .
Yoksa otomatik bir Mazda 6 tadından yenmez mesela . Farklı bir örnek oldu ama :):)
-
Kime göre, neye göre alınmaz ?
Manuel vitesten daha çok keyif alıyorum, şimdi araba D sınıfı diye illa otomatikmi olacak.
Octavia alsam manuel alınır ama ?
Bu kadar saçmalamayın.
Tansiyonu yükseltmeye gerek yok. D segmenti araçların genel manada kullanım amaçları belli, İnanç da bu minvalde bir yorum yapmış. D segmenti manuel ve benzinli bir araç sahibi olarak da kendisine katılıyorum ayrıca.
-
:)Saçmalama degil Murat kardesim, bu forumdaki arkadasların bircogu gerçekten dogru tecrübelerini paylaşıyorlar, bol keseden atan pek yoktur.
Bunu piyasa söylüyor zaten, D segmenti alan kisilerin cogunlugu 'ununu elemiş, elegini asmış kişiler' oluyor, yani artık aractan beklentileri orta yas ve gençlerden daha farklı oluyor, rahat konforlu keyifli sürüs yapmak istiyorlarki, adam sessiz sedasız arabasına biniyor, kontak anahtarı yok cebinde, sadece dügmeye basıp arabasını calıstırıyor, el freni otomatik iniyor, farları otomatik calısıyor, silecekler otomatik calısıyor, park sensörleri yardımcı oluyor, keyifli keyifli gezip sagı solu seyrediyor, amacı ulasımını kolay, güvenli, keyifli bicimde yapmak, e bicok seyi otomatik olurkende bi dünya vites atmak zor geliyor tabiki,
Bu durumda D sınıfı araca talep edenlerin cogunlugu otomatik olsun istiyor, bu görüse katılmamak hakkındır, deneme yanılma yöntemiyle anlamakta hakkındır.:ok:
Ha D sınıfı fanatigi olan, bu cogunluk dedigimiz kısmın dısında kalan kesimlerde vardır mutlaka ama azınlıktır diye düsünüyorum, Accord hayranı orta yas, gençler gibi, yoksa Almanın D sınıfına gecenlerin öncelikli beklentisi konfordur.
-
Bugün bayiye uğrayıp suberp fiyatlarını sordum,liste fiyatları aynen geçerliymiş,sıra varmı dedim,yok dediler.Actıve modeli bile bana cazip geldi,67 000 tl fiyat aldım.Özellikler beni fazlasıyla tatmin etti.
-
:)Saçmalama degil Murat kardesim, bu forumdaki arkadasların bircogu gerçekten dogru tecrübelerini paylaşıyorlar, bol keseden atan pek yoktur.
Bunu piyasa söylüyor zaten, D segmenti alan kisilerin cogunlugu 'ununu elemiş, elegini asmış kişiler' oluyor, yani artık aractan beklentileri orta yas ve gençlerden daha farklı oluyor, rahat konforlu keyifli sürüs yapmak istiyorlarki, adam sessiz sedasız arabasına biniyor, kontak anahtarı yok cebinde, sadece dügmeye basıp arabasını calıstırıyor, el freni otomatik iniyor, farları otomatik calısıyor, silecekler otomatik calısıyor, park sensörleri yardımcı oluyor, keyifli keyifli gezip sagı solu seyrediyor, amacı ulasımını kolay, güvenli, keyifli bicimde yapmak, e bicok seyi otomatik olurkende bi dünya vites atmak zor geliyor tabiki,
Bu durumda D sınıfı araca talep edenlerin cogunlugu otomatik olsun istiyor, bu görüse katılmamak hakkındır, deneme yanılma yöntemiyle anlamakta hakkındır.:ok:
Ha D sınıfı fanatigi olan, bu cogunluk dedigimiz kısmın dısında kalan kesimlerde vardır mutlaka ama azınlıktır diye düsünüyorum, Accord hayranı orta yas, gençler gibi, yoksa Almanın D sınıfına gecenlerin öncelikli beklentisi konfordur.
Babama octavia yada superb alacağız. 65 yaşında babam, illa manuel olacak diyor. Babam da benim gibi manuel kullanmaktan daha çok keyif alıyor hatta tanıdığım birçok kişi manuel vitesten daha çok zevk alıyor.
He şimdi diyeceksiniz hemen, onlar dsg kullanmadığı için öyle düşünüyor kullansalar fikirleri değişecektir ama emin olun bir çoğu da dsg yi denediler.
En son yan komşum 2 ay önce araç aldı dsg olduğu için alışamadı/sevemedi aracı zararla iade etti .
Yani demem o ki ortada ''D sınıfı dsg alınır'' gibi net bir durum yok. :ok:
-
Güzel söylüyorsunuz da neden " saçma saçma konuşmak " gibi bir yorum yapıyorsunuz .
Arkadaşımız o şekilde düşünüyordur , onun için nettir o şekilde söyler.
O şekilde söylemesi artık kimsenin manuel vites almamasına veya artık manuel vites araba satılmamasına neden olmaz değil mi ? İsteyen yine manuel alır.
Burada herkes aynı düşünceye sahip olsa forumların bir anlamı kalmaz. Herkes farklı düşünecek farklı yazacak.
-
O zaman ben büyük saçmaladım yani bu durumda?
-
Deme bunu, deme bunu:)
Dost acı söyler :) Tabi düzgün birde ses sistemi olması gerekiyor d segmenti bir aracin. Özellikle tizleri başarılı olmalı :kiki:
-
Kime göre, neye göre alınmaz ?
Manuel vitesten daha çok keyif alıyorum, şimdi araba D sınıfı diye illa otomatikmi olacak.
Octavia alsam manuel alınır ama ?
Bu kadar saçmalamayın.
D segmenti satışların kaçı otomatik kaçı manuel araştırma yaptınız mı ? Siz manuel seviyorsanız manuel alın o ayrı bir konu. D segmenti araçların kullanım amacı ve karsiladiklari ihtiyaçlar
bellidir. Bu segmentte satılan araçların %95 i otm. olarak satılmaktadır ki Passat haricinde premium markalarin ağırlığı vardır bu segmentte. Size saçma gelen şey, gördüğünüz gibi bu segmentte araç alanların %95 ine göre mantıklı bir durumdur. Zevk meselesidir. Düşüncenizi sizin gibi saçma bulmuyor ve saygı duyuyorum.
-
Dost acı söyler :) Tabi düzgün birde ses sistemi olması gerekiyor d segmenti bir aracin. Özellikle tizleri başarılı olmalı :kiki:
Vay arkadaş; direkt gömdü ya la beni:D Bir sonraki aracımla döveceğim seni inşallah:D
-
Vay arkadaş; direkt gömdü ya la beni:D Bir sonraki aracımla döveceğim seni inşallah:D
Hahah :D şaka bir yana senin aracın asaleti yeter Enderciğim ;)
-
Bizim işlerde değişmeye başladı, sanırım mecburiyetten 2.0 yerine 1.6'ya yönelicez. Artık Allah ne garanti verdiyse ekstradan ekletecez bu 7-Dsg yüzünden [emoji35]
-
Babama octavia yada superb alacağız. 65 yaşında babam, illa manuel olacak diyor. Babam da benim gibi manuel kullanmaktan daha çok keyif alıyor hatta tanıdığım birçok kişi manuel vitesten daha çok zevk alıyor.
He şimdi diyeceksiniz hemen, onlar dsg kullanmadığı için öyle düşünüyor kullansalar fikirleri değişecektir ama emin olun bir çoğu da dsg yi denediler.
En son yan komşum 2 ay önce araç aldı dsg olduğu için alışamadı/sevemedi aracı zararla iade etti .
Yani demem o ki ortada ''D sınıfı dsg alınır'' gibi net bir durum yok. :ok:
Siz ve sizin gibi düşünenler sadece istisna olduğunuz için BMW - Mercedes- Audi gibi markalar düz vites seçeneğini sadece opsiyonel olarak veriyorlar.
Saçmaladıysam kusura bakmayın...
-
Merhaba;
Bu tartışmayı açan arkadaşınız olarak, öncelikle değerli yorumlarınıza teşekkürlerimi sunuyorum... Ben konuyla ilgili kararımı verdim ve satın alımı yaptım... Manuel vites 1.4 TSI Prestiji Beyaz + sunroof + 19 inç krom jant + ACC ile aracımı Yüncüler Otomotivden aldım...
Manuel'i yine tercih etmemde, ağırlıklı şehir dışı araba kullanmam ve yaklaşık 8 000 TL'lik ekstra maliyet oldu.... 6. viteste hız sabitleyiciyle (Artık mesafe kontrollü) bende gizli otomatik kullanıma devam edeceğim... İyi günler
-
Hayırlı ugurlu olsun, iyi günlerde kullanın.
-
Merhaba;
...Ben konuyla ilgili kararımı verdim ve satın alımı yaptım... Manuel vites 1.4 TSI Prestiji Beyaz + sunroof + 19 inç krom jant + ACC ile aracımı Yüncüler Otomotivden aldım...
Hayırlı olsun aracınız..
-
Ne kadara aldiniz acaba? Bende 1.4 tsi prestij dsg bekliyorum, bir de renk konusunda alan bircok arkadas beyaz renk aldi, araci henuz canli gorme imkanim olmadi bulundugum ulkede satisi olmadigi icin, octaviada beyaz renk cok hos ama superbde hos olacagini dusunmemistim acikcasi, tanitim renklerinden birinde karar kilacaktim, beyaz rengi de gormeden karar vermeyecegim sanirim.
Merhaba;
Bu tartışmayı açan arkadaşınız olarak, öncelikle değerli yorumlarınıza teşekkürlerimi sunuyorum... Ben konuyla ilgili kararımı verdim ve satın alımı yaptım... Manuel vites 1.4 TSI Prestiji Beyaz + sunroof + 19 inç krom jant + ACC ile aracımı Yüncüler Otomotivden aldım...
Manuel'i yine tercih etmemde, ağırlıklı şehir dışı araba kullanmam ve yaklaşık 8 000 TL'lik ekstra maliyet oldu.... 6. viteste hız sabitleyiciyle (Artık mesafe kontrollü) bende gizli otomatik kullanıma devam edeceğim... İyi günler
-
Hayırlı olsun arabayla ilgili ve 19 lastikle ilgili görüşlerinizi bekliyoruz
-
Kazasız belasız İnşaallah.
-
Değerli arkadaşlarım;
Çok kısa mesafe yeni Superb'i kullanmama rağmen sizlere bazı şahsi düşüncelerimi aktarmak isterim...
1-Öncelikle arabanın dış tasarımı gerçekten ciddi bir level atlamış (yolda tüm başların üzerinize çevrildiğini görüyorsunuz) Audi ailesinin bir üyesi gibi, zaten Audi'nin tasarımcısı superb'i yapmış...Yüce otodan öğrendim yetkili bir kişiden
2- Motor sessizliği çok başarılı--- 19 inç jantın biraz yol sesi var...
3-19 inc jant olmasına rağmen (krom kaplı- tanıtımlarda gördüğünüz internette kullandıkları özel ekstra ücretli jantın aynısı) çukurları emme çok başarılı buldum... süspansiyon bir önceki nesilden bir tık daha iyi
4-Kokpit inanılmaz şık... ve sesli komut sisteminden, farklı modlarda sürüşe, müzik ses sistemi, yeni gelen teknolojiler..çok uzun olduğu için anlatmıyorum... şöyle söyliyeyim...teknolojik açıdan tam bir akıllı araba olmuş... bir önceki araba ile aralarında 4-5 yıllık fark olmasına rağmen resmen teknoloji manyağı oluyorsunuz...
5-Akıllı telefon uygulaması müthiş... samsung telefonla harika uyum sağlıyor..çok konforlu...
6-Alcantra koltuklar çok konforlu, çok keyifli...
7-Klima sorunsuz
8-Direksiyon tatminkar
9- Continental 40 yanak lastiğin 19 inç jant görünümü mükemmel
10-Manuel vites geçişleri gayet yumuşak
11-Bir önceki aracıma göre 150 beygirin de sayesinde kalkışlar daha seri (henüz hızlı kalkışlara alışamadım)
12-Otomatik bagaj kapağı çok işlevsel ve bagajı içerden açmak çok keyifli..
13- Adaptif (ACC) mesafe kontrollü hız sabitleyici tam bir olay... 6. vitese tak karşıdaki araba ile mesafeyi ayarla...araç full otomatik oluyor :) hızını mesafesini ve yavaşlamayı tamamen kendi ayarlıyor... şaka yapmıyorum ama nerdeyse yola bakmayın,, sağa sola bakın etrafı seyredin...
14-Sunroof...çok daha kullanışlı ve büyük (yarım tavanı komple açıyor)
15-Beyaz renk güzel içinin koyu olması contrast sağlıyor...
16-Yaklaşık 19 inç krom jantı - sunroof ve ACC'si ile 101 700 TL olan aracı, çok özel dostluklar sayesinde 99 000 tl'ye aldım...
17-Pazartesi yükselen kurlarla birlikte zam toplantısı varmış... Yüce Oto'dan duydum...
18- Film kaplatacağım camlara, ve ön kaputa yine koruyucu film...
19- Bu sefer 10 yıl kullanırım diyorum...bakalım... allah ömür verirse
-
Güzel bilgiler teşekkür ederiz. Büyük zam geliyor doğrudur
-
Savaş Bey rüzgar sesi hakkındaki tecrübeleriniz nasıl?
-
Merhaba,
Rüzgar sesi bir değil iki gömlek düzelmiş..
Ama 19 inçin biraz yol sesi var o da gülü seven misali...