škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: icarus - 16 Ekim 2015, 16:06:32
-
Herkese merhaba ,
geçenlerde youtube da xenon farlı bir skoda superb videoları izlerken araçların ön gündüz led farlarının istenildiği zaman polis araçlarının çakarlı lambaları gibi yakılabildiğini gördüm.Ancak kendi aracımda bunu yapamadım . Nasıl yapıldığı hakkında fikir sahibi olan varmı ? (aynı durum seat leon mk3 lerdede geçerli.)
-
Bu çoğunlukla kamera özelliğinden oluyor,
Tam teknik detayını bilmiyorum ama bazı tür kameralar LED farların tüm çalışma frekansını yakalayamıyor ve sanki bu farlar çok hızlı şekilde çakar gibi yanıp sönüyor şekilde görünüyor.
İsediğiniz şekilde bir far yapmak için aklıma gelen en basit yol br çakar devresi alıp ledlere bağlamak
-
Valla ben iki kere ona benzer bir durum yaşadım. bir tesise girerken önümdeki araba karşıdan gelen arabaya yol vermek için durdu ben arkasında durdum. Bende sadece gündüz farkarı yanıyordu. Fakat 4-5 sn sonra birden benim farların yanıp söndüğünü ve sanırım hızlı bir şekilde selektör yaptığını önceki aracın tamponundan yansımasından gördüm. ikinci durumda istanbulda hafif sıkışık bir trafikte sağa sinyal verdim ve önümde arabalar durdu. yavaş yavaş ilerlerken yine aynı şey oldu. fakat ben hiç bir şey yapmadım. bu durum nasıl oluyor bilmiyorum.
-
Valla ben iki kere ona benzer bir durum yaşadım. bir tesise girerken önümdeki araba karşıdan gelen arabaya yol vermek için durdu ben arkasında durdum. Bende sadece gündüz farkarı yanıyordu. Fakat 4-5 sn sonra birden benim farların yanıp söndüğünü ve sanırım hızlı bir şekilde selektör yaptığını önceki aracın tamponundan yansımasından gördüm. ikinci durumda istanbulda hafif sıkışık bir trafikte sağa sinyal verdim ve önümde arabalar durdu. yavaş yavaş ilerlerken yine aynı şey oldu. fakat ben hiç bir şey yapmadım. bu durum nasıl oluyor bilmiyorum.
Hocam aklıma 3 harfliler geliyor[emoji12] . Ama emin değilim tabii[emoji2]
-
Ben benim başıma gelen selektör yapma olayını çözdüğüme inanıyorum. Babamla onun Peugeot Partner ile akşamüstü yakıt almaya gittik. Pompaya yanaştık ve üstte çatı olduğundav ve etrafta olduğunda arabanın farları otomatik olarak yandı. Yani ortamdaki ışık şiddeti yetersiz olduğundan farlar yandı. Bende bundan yola çıkarak benim de başıma aynı şey geldiğine inanıyorum. Yani Farlar otomatikte idi. Ve Tesise girerken bariyeri geçince sağda çam ağaçları vardı. Öndeki araçlar durunca ve karşıdan da gelen araçlar yakın geçince ortam biraz karardı. Sabah erken saatlerdi. Yani ortamdaki ışık şiddeti öyle bir değerde olduğu araç farları yakıp yakma arasında kararsız kaldı. Yani bir yetersiz bir yeterli olarak gördü ışık şiddetini ve selektör yapmış gibi ışıkları yakıp kapattı. Dier olayda akşam üstü havanın kararmasına yakın zamanda oldu. Trafik birden sıkışınca ve etrafım minübüslerle dolunca yine ışıt şiddeti bir yetersi kaldı bir yeterli oldu. Ve otomatikte farlar aracın ışıkları bir yaktı bir söndürdü 4-5 kere
-
Valla ben iki kere ona benzer bir durum yaşadım. bir tesise girerken önümdeki araba karşıdan gelen arabaya yol vermek için durdu ben arkasında durdum. Bende sadece gündüz farkarı yanıyordu. Fakat 4-5 sn sonra birden benim farların yanıp söndüğünü ve sanırım hızlı bir şekilde selektör yaptığını önceki aracın tamponundan yansımasından gördüm. ikinci durumda istanbulda hafif sıkışık bir trafikte sağa sinyal verdim ve önümde arabalar durdu. yavaş yavaş ilerlerken yine aynı şey oldu. fakat ben hiç bir şey yapmadım. bu durum nasıl oluyor bilmiyorum.
Ben benim başıma gelen selektör yapma olayını çözdüğüme inanıyorum. Babamla onun Peugeot Partner ile akşamüstü yakıt almaya gittik. Pompaya yanaştık ve üstte çatı olduğundan ve etrafta araçlar olduğunda arabanın farları otomatik olarak yandı. Yani ortamdaki ışık şiddeti yetersiz olduğundan farlar yandı. Bende bundan yola çıkarak benim de başıma aynı şeyin geldiğine inanıyorum. Yani benim Superb'te de farlar otomatikte idi. Ve tesise girerken kalkan bariyeri geçince sağda çam ağaçları vardı. Öndeki araçlar durunca ve karşıdan da gelen araçlar yakın geçince sensörün orada ortam biraz karardı. Sabah erken saatlerdi. Yani ortamdaki ışık şiddeti öyle bir değerde oldu ki araç farları yakıp yakmama arasında kararsız kaldı. Yani bir yetersiz bir yeterli olarak gördü ışık şiddetini ve selektör yapmış gibi ışıkları yakıp kapattı. Diğer olayda akşam üstü havanın kararmasına yakın zamanda oldu. Trafik birden sıkışınca ve etrafım 3 siyah minübüsle dolunca yine ışık şiddeti bir yetersiz kaldı bir yeterli oldu sensör için. Ve otomatikte olan farlar aracın ışıkları bir yaktı bir söndürdü 4-5 kere. Bence durum bundan ibaret.
-
Araç çok dikkat ederseniz kontak açıp kapatırken, Canbus arıza sorgulaması için voltajı pulse olarak 3 kez gönderir. bu halojen lambalarda belli olmaz ama LED'ler çok çabuk tepki verebildiklerinden üç kez kıpraşır. Acaba bu nedenden olmuş olabilir mi?. Örneğin Superb II'de eğer gündüz farlarınızı ve arka stoplarınızı led'e dönüştürürseniz ve aracınızı ilk açtığınızda kısa farlarınız açıksa. üç kez sağ grup üç kez sol grup flash gibi yanıp sönüyor. Buna benzer bir durum da olabilir gibi.
-
Rumiexile, araç trakfikte iken oldu. yani kontak açarken değil. dediğim gibi biri akşamüstü biri sabah. Bence ortamı ışığının tam yeterli/yetersiz kalma arasında olmasından kaynaklı diye düşünüyorum.
-
http://www.skoda.com.tr/models/yeni-superb/yeni-superb-guvenlik/
Alttaki videoyu izlerseniz sanırım sorunuza cevap bulabilirsiniz diye düşünüyorum bu durum olmuş olabilir.. Akıllı far asistanı yüzünden olabilr dediğiniz durum