škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: alyxan - 10 Kasım 2015, 23:19:17
-
Arkadaslar iyi forumlar. Mevcut mk6 jetta 1.6 tdi dsg den sonra yeni arac arayisi icersindeyim. Superb3 1.4 tsi 150 ps test ettim,gerek ic dizayn olsun,gerek suspansiyon ve o konfora gore verdigi yol tutusu superbde beni cezbetti. Hanim boyutunu biraz buyuk ve orantisiz buluyor bunun disinda cok begendi. S60 i sorma nedenim ise okudugum kadari ile suspansiyonu konfor odakli imis. Siz degerli forum arkadaslarima bu soruyu yoneltmek zorundayim.hangi arac daha konforlu ve iceriye daha az ses aliyor ? Hangi araci kullanmak daha zevkli ? S60 olursa 2013 sonrasi 1.6 d powershift sanzumanli, superb 3 ise 1.4 tsi dsg yada 1.6 dizel dsg prestij paket olacak.
Vereceginizi cevaplar icin cok tesekkur ederim.
-
Başka bir açıdan bakarsak; belki işinize yarar. İşletme giderleri, parça maliyeti, servis ücretlerinin pahalı olması. Sanayide ustasının bulunmaması nedeniyle S60 çok beğenip almayı düşünsem de vazgeçmiştim.
-
Yeni superb'i sürme fırsatım daha olmadı fakat s60 gerçekten "müthiş" bir araba. Konfor,yalıtım,süspansiyon,sürüş zevki vs. oldukça üst düzeyde. Bizde bir müddet a4 s60 arasında kalmıştık ancak mali sebeplerden ötürü octavia aldık :) (ama iyiki almışız) Boyut olarak s60 superb'in eline kesinlikle su dökemez :) Eğer sizin için bakım, parça vs. masrafları çok önemli değilse ve prestijli bir araç bakıyorsanız (her ne kadar audi, bmw vs kadar olmasa da) s60 doğru tercih olur. Yalnız s60 düşünürseniz full paket tavsiye ederim. Orta donanım (premium) çok tatmin etmiyor. Karar sizin :)
-
Ben size yazayım. 3 yıl v60 kullanmış biri olarak.
1. Volvodaki premium his güzeldir. Özellikle koltuklar çok rahattır.
2. Bagaj çol küçüktür. 380lt ile neredeyse c tipi araba bagajı vardır.
3. Araba çok ağırdır(isveç çeliği) bu nedenle hızlanması yüksrk (0-100 km 12 saniyelerdedir). Yakıtta öyle katalogta yazdığı gibi değildir. Ben istanbulda karmada 7.5 lt den aşağı düşemezdim.
4. Arabanın ağırlığından kendimi hep güvende hissetmişimdir.
5. Arabanın bakım aralıkları 10bindir. Bakım bedeli serviate 1000tldir minimum.
6. Heryerde servis yoktur. Koca istanbulda bile 4 veya 5 tane var.
7. Yedek lastik yoktur. Tamir kiti var. Ben hiç kullanmadım ama runflat lastik alman lazıö alırken. Ben hep ya şimdi patlarsa korkusu oldu.
8. Süspansiyon bence başarılı değil. Hatta bende dinamik şasi vardı. Çok sertti.
9. Bende dizel vardı. 120km sonrasında motor ve yol sesi çok geliyordu. Hatta rüzgar da. Yalıtım çok başarılı mı noktasında yeni superbi kullandığımda daha çok anlarım.
10. Direksiyon çok sert. 29 Ekim tatilinde mercedes e180 kiralayınca daha çok anladım. Ayrıca araba küçük olmadına rağmen direksiyon tur sayısı az olduğu için araçts manevra çok zor. U çekmek tek hamlede imkansız.
Şimdilik bu kadar.
-
prestij 1.4 kullanıcısı olarak son derece yumuşak bir süspansiyonu olduğunu söyleyebilirim. volvo tecrübem yok. ağır araç iyidir anlayışı geçmişte kaldı. artık hafif araçlar daha güvenli ve tüketimi az. ama güven verme hissi derseniz o başka. 1750kglı vectra c 3.0 caravan (sw) aracım da var. ondan inip suberbe binince suberb boyutuna rağmen oyuncakmış hissi veriyor :)
-
Başka bir açıdan bakarsak; belki işinize yarar. İşletme giderleri, parça maliyeti, servis ücretlerinin pahalı olması. Sanayide ustasının bulunmaması nedeniyle S60 çok beğenip almayı düşünsem de vazgeçmiştim.
Haklisiniz o acidan da yaklasmakta fayda var.istanbulda yasadigim icin servis acisindan skinti yokta ,bakim ucretleri dediginiz gibiyse iki kez dusunmek lazim :gaz:
-
Sayin Msami;
1.6 dizeline baktigim icin premiumin lezzetini bi yere kadar alabilirim en nihayetinde :ok: superb 3 fiyat performanstan ziyade,vermis oldugu konfor lezzeti ve ergonomisi d segmentinden ote E segmenti lezzetinde. Beni ceken noktada bu zaten.Genel olarak Passat ile mukayese edilmesi yanlis degil ama cok mantiklida degil. Ikiside cok farkli amac icin insanoglu tarafindan uretilmis sanat eserleridir. :gut:
-
Ben size yazayım. 3 yıl v60 kullanmış biri olarak.
1. Volvodaki premium his güzeldir. Özellikle koltuklar çok rahattır.
2. Bagaj çol küçüktür. 380lt ile neredeyse c tipi araba bagajı vardır.
3. Araba çok ağırdır(isveç çeliği) bu nedenle hızlanması yüksrk (0-100 km 12 saniyelerdedir). Yakıtta öyle katalogta yazdığı gibi değildir. Ben istanbulda karmada 7.5 lt den aşağı düşemezdim.
4. Arabanın ağırlığından kendimi hep güvende hissetmişimdir.
5. Arabanın bakım aralıkları 10bindir. Bakım bedeli serviate 1000tldir minimum.
6. Heryerde servis yoktur. Koca istanbulda bile 4 veya 5 tane var.
7. Yedek lastik yoktur. Tamir kiti var. Ben hiç kullanmadım ama runflat lastik alman lazıö alırken. Ben hep ya şimdi patlarsa korkusu oldu.
8. Süspansiyon bence başarılı değil. Hatta bende dinamik şasi vardı. Çok sertti.
9. Bende dizel vardı. 120km sonrasında motor ve yol sesi çok geliyordu. Hatta rüzgar da. Yalıtım çok başarılı mı noktasında yeni superbi kullandığımda daha çok anlarım.
10. Direksiyon çok sert. 29 Ekim tatilinde mercedes e180 kiralayınca daha çok anladım. Ayrıca araba küçük olmadına rağmen direksiyon tur sayısı az olduğu için araçts manevra çok zor. U çekmek tek hamlede imkansız.
Şimdilik bu kadar.
Cok guzel yazmissiniz, aydinlatici ve berraklastirici bi liste olmus elinize saglik. Onemli ayrintilar,zira almak ile bitmiyor,acabasiz almak onemli olan.
-
prestij 1.4 kullanıcısı olarak son derece yumuşak bir süspansiyonu olduğunu söyleyebilirim. volvo tecrübem yok. ağır araç iyidir anlayışı geçmişte kaldı. artık hafif araçlar daha güvenli ve tüketimi az. ama güven verme hissi derseniz o başka. 1750kglı vectra c 3.0 caravan (sw) aracım da var. ondan inip suberbe binince suberb boyutuna rağmen oyuncakmış hissi veriyor :)
:ok: vectranin yere basisi ve yol tutusu ile superb 3 u kiyas ediyorumda evet vectra agir abi bir arac kullandiginizi fazlasiyla hissettiryor ama superb oyoe degil,cok lezzetli bi surus dinamigi var ozellikle.1.4. 150 ps nin
-
Bilgi eklemek isteyen,yorum yapmak isteyen baska arkadas var mi ?
-
Superb'in eğitimine gittiğimde, S60 kullanma şansımda olmuştu. Hiç kimse aracı beğenmedi. Çok hantal, şasi rijitliği yok, araç virajlarda yatıyor baya. Mondeo, İnsignia, Passat da vardı. Onlardan kötüydü.
-
s60 bana da cazip gelmişti ilk başlarda ancak servis sorunu, parça ve bakım maliyetleri düşündürdü. Hem daha dolu hemde daha ekonomik olduğundan ötürü superb 'i seçtim.
-
s60 bana da cazip gelmişti ilk başlarda ancak servis sorunu, parça ve bakım maliyetleri düşündürdü. Hem daha dolu hemde daha ekonomik olduğundan ötürü superb 'i seçtim.
Ben de aynı sonuca varmıştım. Fiyat/performans açısından en makul seçenekti.
-
Eski bir Octavia kullanıcısı olarak Volvo S60 ile Superb karşılaştırmak elma ile armutu kıyaslamak gibidir Superb karşılığı S80 dir. Volvo S60 Octinin muadilidir. Şu an kullandığım araç S60 bu konuda fikir vermem gerekirse
Evet direksiyon turu iyi değil
Boş ağırlığı 1600 kilo ki üzerindeki 1.6 dizel motorla hantal kalabiliyor ama 2.0 motorlu D4 bir s60'ın 0-100 km si 7 sn civarlarında eline kimse su dökemez
Sağlamlığına gelince.. Euro Ncap testlerini izlemenizi öneririm.
Öncelikle hangi aracı alacaksanız alın içinize sinen bir araç olsun daha sonra keşkeler arttıkça insanın canı daha çok sıkılıyor..
Bana ikinci bir şansın olsa ne alırsın diye sorsalar D4 motorlu bir S60 derim. İki araçlada uzun yol yapmış biri olarak araca olan güven duygusu bakımından volvo bir tık önde. İyi forumlar
Edit: Bu arada unutmuşum 10.0000 Bakımı 780 TL tuttu.
-
Eski bir Octavia kullanıcısı olarak Volvo S60 ile Superb karşılaştırmak elma ile armutu kıyaslamak gibidir Superb karşılığı S80 dir. Volvo S60 Octinin muadilidir.
Olaya sadece boyut ve hacim olarak bakmak bizi yanlış yere götürür. Segment olarak S60'ın dengi Superb'dir. Dış boyut ve iç mekan hacmi olarak aralarında ciddi fark olması bunu değiştirmez. S80 karşılığı bir araç yok zaten Skoda'da, zira S80 E serisi olarak BMW 5 serisi, Mercedes E, Audi A6 rakibidir.
-
Eski bir Octavia kullanıcısı olarak Volvo S60 ile Superb karşılaştırmak elma ile armutu kıyaslamak gibidir Superb karşılığı S80 dir. Volvo S60 Octinin muadilidir. Şu an kullandığım araç S60 bu konuda fikir vermem gerekirse
Evet direksiyon turu iyi değil
Boş ağırlığı 1600 kilo ki üzerindeki 1.6 dizel motorla hantal kalabiliyor ama 2.0 motorlu D4 bir s60'ın 0-100 km si 7 sn civarlarında eline kimse su dökemez
Sağlamlığına gelince.. Euro Ncap testlerini izlemenizi öneririm.
Öncelikle hangi aracı alacaksanız alın içinize sinen bir araç olsun daha sonra keşkeler arttıkça insanın canı daha çok sıkılıyor..
Bana ikinci bir şansın olsa ne alırsın diye sorsalar D4 motorlu bir S60 derim. İki araçlada uzun yol yapmış biri olarak araca olan güven duygusu bakımından volvo bir tık önde. İyi forumlar
Edit: Bu arada unutmuşum 10.0000 Bakımı 780 TL tuttu.
Oncelikle tesekkur ederim. Mesajlarimda da belirttigim gibi superb d segmentinden ote E segmenti lezzeti sunan bir aractir. S60 ise forumlardan okudugum kadari ile yumusak suspansiyon sahip bir arac imis. Benim aradigim en onemli kriter maximum konfor,maximum ses izolasyonu,maximum guvenlik,bi okadar da elinden geldigince tol tutusu saglamasi. Fiyat bandinda da bu iki araci gozume kestirdigim icin (sizin tabirinizle lezzetli iki meyve ) siz forumdaslara soruyu yonelttim.
-
Sayin gokalq hazir sizi bulmusken sorayim. S60 suspansiyonu denildigi gibi cok konforlu mu ?jant ebati nedir ? Sehir icinde direksiyon yoruyor mu ?
-
Passat neden listenizde yok? Merakımdan sordum. O sınıfta büyük çoğunlluk passat alıyor nedense.
-
Passat neden listenizde yok? Merakımdan sordum. O sınıfta büyük çoğunlluk passat alıyor nedense.
Ulke yollarimizin o sertlikteki suspansiyona sahip araclar icin uygun olmadigini dusunuyorum,konfor acisindan. O yuzden passati listeme hic bi zaman yazamadim.d segmenti icin konusuyorum bu arada. Hatta mondeo poershift sanzimanli bir 1.6 dizel mondeo getirse listemde ilk siraya oturabilir.
-
Ulke yollarimizin o sertlikteki suspansiyona sahip araclar icin uygun olmadigini dusunuyorum,konfor acisindan. O yuzden passati listeme hic bi zaman yazamadim.d segmenti icin konusuyorum bu arada. Hatta mondeo poershift sanzimanli bir 1.6 dizel mondeo getirse listemde ilk siraya oturabilir.
Mondeo süspansiyona kim yumuşak dedi? Bakın yol tutuşu iyi olan belli kriter üstü tüm araçlarda süspansiyon orta serttir. Ki mondeo süspansiyon pasaattan da serttir.
-
Eski bir Octavia kullanıcısı olarak Volvo S60 ile Superb karşılaştırmak elma ile armutu kıyaslamak gibidir Superb karşılığı S80 dir. Volvo S60 Octinin muadilidir. Şu an kullandığım araç S60 bu konuda fikir vermem gerekirse
Evet direksiyon turu iyi değil
Boş ağırlığı 1600 kilo ki üzerindeki 1.6 dizel motorla hantal kalabiliyor ama 2.0 motorlu D4 bir s60'ın 0-100 km si 7 sn civarlarında eline kimse su dökemez
Sağlamlığına gelince.. Euro Ncap testlerini izlemenizi öneririm.
Öncelikle hangi aracı alacaksanız alın içinize sinen bir araç olsun daha sonra keşkeler arttıkça insanın canı daha çok sıkılıyor..
Bana ikinci bir şansın olsa ne alırsın diye sorsalar D4 motorlu bir S60 derim. İki araçlada uzun yol yapmış biri olarak araca olan güven duygusu bakımından volvo bir tık önde. İyi forumlar
Edit: Bu arada unutmuşum 10.0000 Bakımı 780 TL tuttu.
Aslında S60 ta Octi de C serisi. Ama birisi premium. Bmw 3.20 de C serisidir.
Euro ncapte neredeyse tüm markalar 5 yıldız alıyor artık. Ama volvonun stratejisi farklı madamlar 2020 de volvo araçlarda kimse ölmeyecek diyor.
Ben alıraam yeni kasa s80 alırım. Volvonun gerçek deri koltukları yeter.
-
Mondeo süspansiyona kim yumuşak dedi? Bakın yol tutuşu iyi olan belli kriter üstü tüm araçlarda süspansiyon orta serttir. Ki mondeo süspansiyon pasaattan da serttir.
Kullanip test edip oyle yazdim hocam.bu konuda obsesif.oldugum icin ozellikle dikkat ederim.son mondeo passattan daha konforlu ve daha hisli bi surusunun oldugunu dusunuyorum. Tabiki belli bi ust kriterde sertlik olacaktir,bu sahsi fikrim saygi duyarim dusuncenize:gaz:
-
Aslında S60 ta Octi de C serisi. Ama birisi premium. Bmw 3.20 de C serisidir.
Euro ncapte neredeyse tüm markalar 5 yıldız alıyor artık. Ama volvonun stratejisi farklı madamlar 2020 de volvo araçlarda kimse ölmeyecek diyor.
Ben alıraam yeni kasa s80 alırım. Volvonun gerçek deri koltukları yeter.
Hocam kusuruma bakmayin yanlisiniz var. S60,bmv 3 serisi d segmentidir. Ikiside premium bir markadir. Octi c segmenti bir aractir.tipki.jetta,astra,focus,bmw 1 serisi,volvo s40 gibi...tabiki volvo guvenlik.konusunda takdire sayan bi caba gosteriyorlar.
-
Araç segmentlerini gösteren kabul görmüş listeler varmıdır acaba.
Ben de hep merak etmisimdir hangi araç hangi segmentte diye
-
Sayin gokalq hazir sizi bulmusken sorayim. S60 suspansiyonu denildigi gibi cok konforlu mu ?jant ebati nedir ? Sehir icinde direksiyon yoruyor mu ?
Benim aracımın jant ebadı 17 süspansiyonu tek kelime ile tarif edecek olursam lokum gibi uzun yolda bu rahatlığı hissediyorsunuz. Direksiyon olayında şöyle bir durum var eğer aldığınız araçta comfort paket yoksa hıza duyarlı direksiyon olmuyor buda biraz ağır yapıyor direksiyonu bu kime göre iyi kimine göre kötü kişiye göre değişir tabiki... S60 güvenlik donanımlarını kapatmanıza izin vermiyor esp kapatırsanız eğer seri kullanım yada arkadan kayma eğilimi olduğunda otomatik devreye giriyor. Aracın virajlarda yatma eğilimi var fakat daha arkasını bıraktığını görmedim. Açıkçası burda s60 övmek istemiyorum hiçbir mal ve araç kusursuz değil s60 ında kendi çapında kusurları var. Sizin aradığınız özellik ve tercihlere bakacak olursak volvo audi Mercedes yada bmw markalarına bakmanızı öneririm. Superb çok yakışıklı bir araç olsada bi tık geriden geliyor. Özellikle suspansiyon konusunda kardeşi pasattan bile geride.. aynı platformu kullansada herşey mükemmel değil.. saygılar
-
Benim aracımın jant ebadı 17 süspansiyonu tek kelime ile tarif edecek olursam lokum gibi uzun yolda bu rahatlığı hissediyorsunuz. Direksiyon olayında şöyle bir durum var eğer aldığınız araçta comfort paket yoksa hıza duyarlı direksiyon olmuyor buda biraz ağır yapıyor direksiyonu bu kime göre iyi kimine göre kötü kişiye göre değişir tabiki... S60 güvenlik donanımlarını kapatmanıza izin vermiyor esp kapatırsanız eğer seri kullanım yada arkadan kayma eğilimi olduğunda otomatik devreye giriyor. Aracın virajlarda yatma eğilimi var fakat daha arkasını bıraktığını görmedim. Açıkçası burda s60 övmek istemiyorum hiçbir mal ve araç kusursuz değil s60 ında kendi çapında kusurları var. Sizin aradığınız özellik ve tercihlere bakacak olursak volvo audi Mercedes yada bmw markalarına bakmanızı öneririm. Superb çok yakışıklı bir araç olsada bi tık geriden geliyor. Özellikle suspansiyon konusunda kardeşi pasattan bile geride.. aynı platformu kullansada herşey mükemmel değil.. saygılar
Sahibinden.com da arac aratirken comfort.paketli olup olmadigina nasil bakabilirim peki ?
-
Sahibinden.com da arac aratirken comfort.paketli olup olmadigina nasil bakabilirim peki ?
Araçta koltuk ısıtma varsa comfort paketidir; )
-
Mondeo süspansiyona kim yumuşak dedi? Bakın yol tutuşu iyi olan belli kriter üstü tüm araçlarda süspansiyon orta serttir. Ki mondeo süspansiyon pasaattan da serttir.
Mondeo, passat (comfortline), insignia ve superb kullandım. içlerinde en serti passat, en yumuşağı da superb idi. mondeo superbten çok az sert.
-
Bana göre kıyaslamayı çok farklı yapıyorsunuz Süperb ile s80, Octavia ile s60 kıyaslanması lazım. Ki ben Volvo xc90 sürüyorum ara sıra böyle bir araba yok 2007 model olmasına rağmen arkadaşımda mercedes e270 var onunla kalite kıyaslaması yapıyorum 1 tıkda olsa Volvo önde Ben biraz işi abartacağım ama kimse kusuruma bakmasın bu benim düşüncem Volvo - Audi - Mercedes - BMW marka sıralamasında yani iyi param olsa bu sıra üzerine araba alırım.
-
Anlatamıyoruz; neye göre Octavia ile S60 aynı segment ya da kalibrede size göre? Superb'in S80 ile aynı segment ya da kalibrede görülmesi de aynı şekilde tuhaf. Segmentleri belirleyen tek kıstas hacim ya da aracın boyutları değildir arkadaşlar. Zaten firmalar kendi araçlarının hangi sınıfta olduğunu, rakiplerinin hangileri olduğunu da belirlemişlerdir. Dolayısıyla Skoda markası Octavia'yı S60, C serisi, 3 serisi, A4, Passat, Insignia, Mondeo, Avensis, 508 gibi araçların rakibi olarak piyasaya sürmemiştir; sanırım artık bunda herkes hemfikirdir. Aynı şekilde Superb'i de S80, 5 serisi, E serisi, A6, XF gibi araçların rakibi olarak piyasaya sürmemiştir.
Ha şu denilebilir; Octavia iç hacim ve bagaj konusunda D segmentindeki bazı araçlardan bile fazlasını sunuyor; ama bu onu D segmentinde konumlandırmaya yetmez. Aynı şekilde Superb'in iç hacminin, bagajının, özellikle diz mesafesinin E segment bir araç izlenimi oluşturduğu da söylenebilir, ancak Superb E segmentindedir denemez.
-
Aşağıdaki linkte ncap'in araç segmentleri gösteriliyor. Avrupa pazar sınıflandırması, ncap sınıflandırması kırılımları var.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class
Volvo S80 E segmenti görünüyor. Bu durumda S60 Superb gibi D segmenti olmaktadır.
-
Sınıflandırmayı geçip esaskonuya dönersek,
Bana göre Volvo nun 3 dezavantajı var. Bunlar:
1- Artık yüzü eskiyor, makyaj da yedi, ya yeni kasa çıkaracaklar ya da uzun süre bu eski yüzü kullanacaklar. bu durumda Volvo alırsanız ve yeni kasası çıkarsa, yeni aldığınız araç birden eski konumuna düşecek. Yok yeni kasa çıkmazsa, dediğim gibi yüzü eski bir araç kullanacaksınız.
2- Volvo dizel otomatik ile birleşince maalesef performansı çok ama çok yerlerde.
3- Bagajı çok ama çok küçük
Ancak bunun yanında Volvo malzeme kalitesi, iç ambiyansı, sunduğu güzenlik donanımları ile Skoda'da dan daha lüks hissetiriyor.
Tüm bu artı ve eksileri yan yana getirdiğimde benim için Superb-3 sanki daha mantıklı bir seçenek gibi.
-
Tum bu anlatilanlara gore s60 dan ne yazik ki simdilik caymak mecburiyetinde kaldim. Tum yardimlariniz icin tesekkur ederim.
-
Merhaba, o fiyat bandında benim başka bir önerim olacak, 2013 model 3.16i...Kesinlikle hacim olarakta, konfor olarak sizi tatmin edeceğini düşünüyorum...
-
Merhaba, o fiyat bandında benim başka bir önerim olacak, 2013 model 3.16i...Kesinlikle hacim olarakta, konfor olarak sizi tatmin edeceğini düşünüyorum...
3 serisini bende incelemiştim. Önceki aracım passat tı ve 3 serisi bana çok dar geldi, kalitesi tartışılmaz ancak yaşam alanı olarak bende olumsuz bir etki birakti.
-
3 serisini bende incelemiştim. Önceki aracım passat tı ve 3 serisi bana çok dar geldi, kalitesi tartışılmaz ancak yaşam alanı olarak bende olumsuz bir etki birakti.
Kafamda şöyle bir resim oluştu. :)
Superb - Güçlü Yönleri > Aile+Konfor+Ekonomi
BMW 3 - Güçlü Yönleri > Performans+Prestige
Benim ihtiyacım aile kullanımına uygun, nisbeten ekonomik (sahip olma+yakıt) ve konforlu bir araç olduğundan yeni tasarımı da hoşuma giden yeni Superb'i seçtim.
-
Merhaba, o fiyat bandında benim başka bir önerim olacak, 2013 model 3.16i...Kesinlikle hacim olarakta, konfor olarak sizi tatmin edeceğini düşünüyorum...
Cok guzel.dusunmussunuz fakat istedigim donanimda bir 316i bayagi tuzlu oluyor ne yazik ki ;)
-
Kafamda şöyle bir resim oluştu. :)
Superb - Güçlü Yönleri > Aile+Konfor+Ekonomi
BMW 3 - Güçlü Yönleri > Performans+Prestige
Benim ihtiyacım aile kullanımına uygun, nisbeten ekonomik (sahip olma+yakıt) ve konforlu bir araç olduğundan yeni tasarımı da hoşuma giden yeni Superb'i seçtim.
Duygularımıza tercüman olmuşsunuz :gut:
-
Cok guzel.dusunmussunuz fakat istedigim donanimda bir 316i bayagi tuzlu oluyor ne yazik ki ;)
Aracı aldığım günlerde BMW 3.16i yi internet sitesindeki configüratörden super prestijimle aynı seviyeye getirdiğimde 186000 tl gibi bir fiyat çıkmıştı. BMW şu anda beni aşıyor. superbimizle mutluyuz.
-
Aracı aldığım günlerde BMW 3.16i yi internet sitesindeki configüratörden super prestijimle aynı seviyeye getirdiğimde 186000 tl gibi bir fiyat çıkmıştı. BMW şu anda beni aşıyor. superbimizle mutluyuz.
Bu tur araclar alindiginda konfor ve zevk icin alinir. Haliyle olabildigince dolusunu alabilmekte fayda var. Bir acc var ki superb de keyfini suan kullananlar olarak siz bilirsiniz :ok: suan piyasada bulunan cogu 3 serisi arac ne yazik ki 16 inc jant,isik paket,arkadan itisli dort teker,direksiyon ve 8 ileri zf sanzimandan ibaret. Ha bana bmw amblemi ve bu kadar sey yeter diyene saygim sonsuz otesi:gut:
-
Bir çok konuda olduğu gibi araç seçimi konusunda da tek bir doğru yok.
Farklı ihtiyaçlara göre tasarlanmış ve Türkiye'de marka algısı farklı olan araçlar var. Bunun karşılığında sizin ihtiyaçlarınız, bütçeniz, marka ve prestij algınız var.
Sizin için en iyi araç bu iki olgu arasındaki kriterleri en çok örtüşen araçtır diyebiliriz. Dolayısıyla herkesin farklı görüşe sahip olması gayet doğal.
Örneğin kendi açımdan karar verirken şöyle analiz yapmıştım.
- Uzun vadeli mi kullanacağım?
- Evet 6-7 yıl > Bu durumda ikinci el değer kaybı çok önemli değil.
- Genişlik ve konfor istiyor muyum?
- Evet. Aile genişledi, geniş bir aile aracı lazım, D sınıfı olsa süper olur.
- Aracın spor araç tadında performanslı olması gerekir mi?
- Hayır. 1.4 benzinli veya 1.6 dizel yeter.
- Marka algısı ve prestij önemli mi?
- Pek değil
- Sahip olma maliyeti ve yakıt ekonomisi önemli mi?
- Evet
- C sınıfından (Focus) D sınıfına geçmeye yeterli bütçe var mı?
- Evet
- Otomatik şanzıman olmalı mı?
- D sınıfına konfor için geçiyorsam tabiki olmalı.
- Donanım seviyor muyum?
- Evet, hele uzun süre kullanacaksam full alayım.
- İkinci el olabilir mi?
- Aman benden uzak olsun, sıfır olsun 6-7 yıl kafa rahatlığıyla mis gibi kullanayım. Bütçe de yetiyorsa kesin sıfır olsun.
Bu soruları sorarak D sınıfındaki Mondeo, Superb, Insignia, Peugeot 508, Audi A4, BMW 3 gibi araçları detaylı inceledim. Belirttiğim kriterleri en iyi karşılayan yeni kasası ve tasarımı beni tatmin eden Superb'i aldım. :)
-
Analiz güzel katılıyorum.
-
Ben de kararsızlar kervanındayım. Arada kaldığım araçlar; yeni tiguan, yeni bmw X1 S drive 16d, yeni a4 ve Skoda superb. Evet hepsi başka kulvarların araçları ama ne yapayım hepsinin başka başka artı ve eksileri var. Bakalım hayırlısı, 2 hafta sonra test sırası bmw de artık birini seçeceğiz. Herkese iyi geceler...
-
Arkadaslar iyi forumlar. Mevcut mk6 jetta 1.6 tdi dsg den sonra yeni arac arayisi icersindeyim. Superb3 1.4 tsi 150 ps test ettim,gerek ic dizayn olsun,gerek suspansiyon ve o konfora gore verdigi yol tutusu superbde beni cezbetti. Hanim boyutunu biraz buyuk ve orantisiz buluyor bunun disinda cok begendi. S60 i sorma nedenim ise okudugum kadari ile suspansiyonu konfor odakli imis. Siz degerli forum arkadaslarima bu soruyu yoneltmek zorundayim.hangi arac daha konforlu ve iceriye daha az ses aliyor ? Hangi araci kullanmak daha zevkli ? S60 olursa 2013 sonrasi 1.6 d powershift sanzumanli, superb 3 ise 1.4 tsi dsg yada 1.6 dizel dsg prestij paket olacak.
Vereceginizi cevaplar icin cok tesekkur ederim.
Volvonun kalitesi tartışılmaz ancak bana biri volvo dediğinde komşum gözlerimin önüne geliyor. Sürekli parçalarının ve bakımlarının aşırı pahalılığından bahsediyor.
-
Ben de kararsızlar kervanındayım. Arada kaldığım araçlar; yeni tiguan, yeni bmw X1 S drive 16d, yeni a4 ve Skoda superb. Evet hepsi başka kulvarların araçları ama ne yapayım hepsinin başka başka artı ve eksileri var. Bakalım hayırlısı, 2 hafta sonra test sırası bmw de artık birini seçeceğiz. Herkese iyi geceler...
Yeni X1 gerçekten çok güzel olmuş ama 16d manuel var sadece maalesef... Yeni A4'ü bekleyin derim, 1.4 Tsi'da fiyat beklentim 130.000 TL civarı...
-
3 serisini bende incelemiştim. Önceki aracım passat tı ve 3 serisi bana çok dar geldi, kalitesi tartışılmaz ancak yaşam alanı olarak bende olumsuz bir etki birakti.
Passat'ta göre küçük doğrudur, ama bende E90 vardı şimdi ki F30 ona göre çok çok daha iyi yaşam alanı sunuyor, arka diz ve bagaj güzel ama Suberb ile kıyaslanmaz tabi, o hacim olarak ayrı dünya da...
-
Aracı aldığım günlerde BMW 3.16i yi internet sitesindeki configüratörden super prestijimle aynı seviyeye getirdiğimde 186000 tl gibi bir fiyat çıkmıştı. BMW şu anda beni aşıyor. superbimizle mutluyuz.
Maaşallah 3.16i ye ne var ne yok eklemişssiniz sanırım... :) Şu anda 3.20i'leri orta dolulukta ( Elektrikli koltuk, sunroof, ısıtma, cc vs.. ) 145 TL'ye veriyorlar ayrıca 3 yıl bakım paketi ve 2 yıl kasko'da hediye, 135'e falan geliyor onları hesap edince...
-
Yeni X1 gerçekten çok güzel olmuş ama 16d manuel var sadece maalesef... Yeni A4'ü bekleyin derim, 1.4 Tsi'da fiyat beklentim 130.000 TL civarı...
Tavsiyeniz için teşekkür ederim, ama şunu da belirteyim otomatik vites olmazsa olmazım değil, hatta manueli daha çok seviyorum da denilebilir.
-
Yeni X1 gerçekten çok güzel olmuş ama 16d manuel var sadece maalesef... Yeni A4'ü bekleyin derim, 1.4 Tsi'da fiyat beklentim 130.000 TL civarı...
Passat 130 olurken Audinin o fiyata olması zor. 150den aşağı olması zor.
-
Passat 130 olurken Audinin o fiyata olması zor. 150den aşağı olması zor.
150 olursa Bmw varken zor satar o fiyatlara, 3.16 ve 3.18 daha rekabetçi fiyatlarda şu an...
-
Arkadaslar dun kosifler bmw ye gittim. Bi muhendis arkadasimla 320i m paket olan sanat eseri test ettik ayri ayri.araca bayildik tabiki. Sport line paket,deri koltuk,high led ,sunroof vs. Tatmin edici 3-5 donanim var pakette.147 bin tl pazarliksiz birakiyorlar. 60 bin km ucretsiz bakim,2 yil ucretsiz kasko hizmeti dahil. Yukarida bi hocamizin bahsettigi gibi. Arac on numara 5 yildiz. 7.2 sn 0-100 var.8 ileri zf muazzam. Kabin ferahligi ne bogucu ne de aman aman genis. Bu acilardan sorun yok. Gelelim olumsuzluklara ;
1. Ses izolasyonu kotu,motor yalitimi guzel ama cevre sesini cok aliyor
2.spor karakterinden oturu konfor 3/5
3.on koltuklar biraz daha buyuk olabilirdi
4. Biliyorum spor bi arac ama artik el freni lutfen kaldirilsin,elektronik park freni koyulsun.kol dayama islevsiz kaliyor sofor icin.
Baskada kusur bulamadim.gerci saydiklarimda gorecelidir.
S60 da test etme imkani buldum sukur. Oncelikle altunizade volcar da serkan bey var danisman. Kendisi volvo hakkinda gayet bilgili olabilir ama bi o derece ilgisiz birisi. Bu calisanlar ile volvo nal toplar kusura bakmasinlar. Testten once fiyat konusmamiz gerektigini soyledi beyfendi. Nerde boyle bi uygulama var yahu ?mecbur muyum once pazarlik yapmaya. 10 uzerinden 0. Tok desem tok satici degil.bi an volvonun sahibi olmayi cok dilerdim bu adami kovmak icin.neyse gelelim teste.
Arac gayet tok,premium ve buram buram kalite kokan bi arac. 5 bin km.de bi test araci idi.s60 1.6 dizel powershit sanzimanli arac idi.koltuklar gayet basarili,hem deri hem yumusak idi. 6 ileri sanziman gayet yeterli, 7 ileri dsg den daha tatli geldi desem yalan olmaz. Dsg de kalkarken olan o hafif gecikme bu aracta yoktu. Dusuk suratte darbeleri guzel emiyor ama hizlandikca acikcasi rahatsiz etti. Gaz ve fren tepkileri cok guzel. Motor ford motoru oldugundan midir bilemedim titresim aliyor arac.ses izolasyonu d segmenti bir arac icin bence kotuydu. Premium bir arac ve konfor vadediyorsa daha iyi yalitimli olmaliydi. Yada bilmiyorum kizginim s60a. Ne umutlarla gitmistim ben oraya. Direksiyon servotronik dendi ama kesinlikle diyebilrim ki pejo 508 in direksiyonu ile ay.i hissi yasadim. Hele kol dayamasina girmiyorum. O mukemmel dis tasarim yeter diyecem ama yetmiyor ne yazik ki. 130 bin tl ye birakiyorlar 1.6 dizel advance +comfort paket. Kor nokta uyari yok,acc yok,serit takip yok ustelik. .vel hasik kelam sana cok kotu sozler hazirladim sayin danisman,volvoturkiye.com a bi yazi doseyelim bakalim.
Bmw den cikinca mercedese gittik arkadasimla. Saat 16.10 oldugu icin test surusune yetisemedik. C180 icin gitmistik. Araci inceledik. Acikcasi cogu yerde kullanilan malzeme berbat otesi. Kedigoz farli c serisi nerde ondan sonraki seriler nerde.yazik cok yazik. Ic hacim basik.spor karakter sozde.320i de spor karakter bide ona bakin eyy mercedes. C180 in o durumunu gorunce cok da durmadik acikcasi.
Zevkler ve renkler tartisilmaz dileyen diledigini alir saygimiz sonsuz. Gel gelelim su fiyatlarda su donanimlarla su kalitede su konforda bi arac varsa piyasada o da emin olun superb. Bunu cok iyi anladim,arac arayisimi noktaladim. Yardimci olan herkese cok tesekkur ederim her sey gonlunuzce olsun.
Saygilarimla
-
Seciminiz hayırlı olsun
-
Seciminiz hayırlı olsun
Cok.tesekkur ederim ;) simdi sira 1.6 dizel mi olsun 1.4 150 act mi olsunda ;)
-
Şimdiden hayırlı olsun:)
-
Biz dedik inanmadınız :) S60 iyi değil, C ve 3 ise marka imajından dolayı pahalı. Bu segmentte f/p bakımından kimse Superb' in eline su dökemez. Bir de Mondeo' yu ben beğeniyorum. Fakat onda da Ford yanlış motor şanzıman kombinasyonlarıyla sundu. 1.5 Turbo iyi güzel hoş ama ona da tork konvektörlü şanzıman koyup yakıt ve performans konusunda bitirmişler aracı. Dizel otomatik desen 1.6' da yok. Yazık oluyor arabaya. Bu arada Superb D SEGMENTİDİR arkadaşlar. Boyut olarak bakarsanız, Mondeo, Superb' den daha uzundur bilginiz olsun. O zaman Mondeo' da E segmenti oluyor :)
-
Biz dedik inanmadınız :) S60 iyi değil, C ve 3 ise marka imajından dolayı pahalı. Bu segmentte f/p bakımından kimse Superb' in eline su dökemez. Bir de Mondeo' yu ben beğeniyorum. Fakat onda da Ford yanlış motor şanzıman kombinasyonlarıyla sundu. 1.5 Turbo iyi güzel hoş ama ona da tork konvektörlü şanzıman koyup yakıt ve performans konusunda bitirmişler aracı. Dizel otomatik desen 1.6' da yok. Yazık oluyor arabaya. Bu arada Superb D SEGMENTİDİR arkadaşlar. Boyut olarak bakarsanız, Mondeo, Superb' den daha uzundur bilginiz olsun. O zaman Mondeo' da E segmenti oluyor :)
Hocam hep satış politikası bunlar galiba [emoji2][emoji23]
-
Satışlar çok iyi satmayalım politikası sanırım.
Ali ihsan bey pişman olmayacaksınız. güzel bir seçim yaptınız.
prestij paket sizi oldukça memnun edecektir. 2400kmlik ortalama yakıtım 7.3 lt/100 km. 40km ortalama hız ile. yıllık 15000 km bandını geçmiyorsanız dizel almaya gerek yok. ama satacağınız günleri düşünüp kolay elden çıksın derseniz dizel de tercih edebilirsiniz. ama benzinlinin sessizliği çok iyi. ayrıca daha seri (8.6 sn 0-100). acc ve dsg ile de araç bir başka olacaktır.
-
Superb cidden f/p oranını çok iyi olan bir model
Ayrıca Mercedes görüşleriniz çok çok doğru. Sanki CLA - A - C serileri artık sadece finansman olsun diye yapılıyor da asıl kalite E ve sonraki serilerde başlıyor.
Bu sınıfta bence eğer maddi imkan varsa ve hacim önemli değilse ilk tercih F30 sonraki ise Superb olur.
-
Cok.tesekkur ederim ;) simdi sira 1.6 dizel mi olsun 1.4 150 act mi olsunda ;)
Seciminiz hayirli olsun fazla km yapmiyosaniz tsi alin