škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: aytunca - 19 Kasım 2015, 14:18:52
-
Merhaba
Ben tsı aeacımsa start stop özelliğini kapatmadan kullanıyorum. Ancak çok yoğun trafikte kaoatıyorum. Sizce bu özelliğin sürekli motoru durdurup çalıştırması uzun veya kusa vadede bir zarar ortaya çıkarır mı ? Siz nasıl kullanıyorsunuz?
-
Size start stop ile alakalı bir püf noktası ( belki farketmemiş olanlar olabilir )
Araç ile durduğunuzda ayağınızı frenden hemen çekerseniz auto hold devreye giriyor ancak motor kapanmıyor.
Eğer frene araç durduktan sonra basmaya devam ederseniz o zaman start stop devreye giriyor ve motoru kapatıyor.
Bunun tam tersi içinde eğer motor stop etmiş durumda hareket etmek istiyorsanız ve motorun çalışıp bir anda aracın zıplamasından sıkıldıysanız farzı misal ışıklarda beklerken gaza ufak bir dokunuş yapın motor çalışmaya başlıyor ancak araç frenli konumda bekliyor, ikinci defa gaza dokunduğunuzda auto holdu bırakıp aracı saliyor.
Belki bu bilgi işinize yarar.
-
Merhaba
Ben tsı aeacımsa start stop özelliğini kapatmadan kullanıyorum. Ancak çok yoğun trafikte kaoatıyorum. Sizce bu özelliğin sürekli motoru durdurup çalıştırması uzun veya kusa vadede bir zarar ortaya çıkarır mı ? Siz nasıl kullanıyorsunuz?
Genelde 1 dakikadan az duracaksam kullanmıyorum. 1 dakikadan fazla duracaksanız kullanın, incelemelere göre ancak o şekilde tasarruf sağlıyormuş.
-
Benim kontağı çevirdikten sonraki ilk işim start-stopu kapatmak. Arasıra gerekirse kullanıyorum. Bence "kapatma düğmesi" aslinda "açma düğmesi" olmaliymis!!!
-
Benim kontağı çevirdikten sonraki ilk işim start-stopu kapatmak. Arasıra gerekirse kullanıyorum. Bence "kapatma düğmesi" aslinda "açma düğmesi" olmaliymis!!!
VAG ile tamamen iptal edilebilir bence. Araştırmak lazım.
-
Sizce motora kısa veya uzun vadede zarar verir mi?
-
Sizce motora kısa veya uzun vadede zarar verir mi?
Marş dinamosuna verebilir ama ona göre önlem almışlardır diye düşünüyorum. Start Stoptan kaynaklanan bir sorun olmuş mu araçlarda araştırmak lazım.
-
Start stop devreye marşla girmiyor şarj dinamosunu kullanıyor, ileride zararı aküye olur onunda fiyatı bayağı tuzlu 500-700 tl civarı, sıkışık trafikte kapatmak en mantıklısı ancak uzun yolculuklarda kullanılması daha iyi.
[YOUTUBE]watch?v=LTcYHeM90UY[/YOUTUBE]
Buda yağ basıncı ile çalışan S/S
[YOUTUBE]watch?v=zeW-VEsxccI[/YOUTUBE]
-
Zaten akü (ki start stop aküsü normal akü değildir) çok sıkışık trafikte şarj olmayacağı için 1 2 stop starttan sonra devreye girmez, giremez. Dolayısıyla dert etmeyin devam edin.
Ben sadece yokuş yukarı trafikte kapatıyorum. Çünkü bazen çalışıncaya kadar geri kaçırma olabiliyor. Ama nadir.
-
Start stop devreye marşla girmiyor şarj dinamosunu kullanıyor, ileride zararı aküye olur onunda fiyatı bayağı tuzlu 500-700 tl civarı, sıkışık trafikte kapatmak en mantıklısı ancak uzun yolculuklarda kullanılması daha iyi.
[YOUTUBE]watch?v=LTcYHeM90UY[/YOUTUBE]
Buda yağ basıncı ile çalışan S/S
[YOUTUBE]watch?v=zeW-VEsxccI[/YOUTUBE]
Sıkışık trafikte kapatılması doğru fakat uzun yolculuklarda kullanılması tehlikeli. Uzun yolculuklardan sonra motorun bir iki dakika sonra stop edilmesi tavsiye ediliyor (turbo yağlanması bitsin diye) fakat bazı araçlar bu durumu algılayarak stop etmiyor.
-
Değerli arkadfaşlarm yorumlarınızdan gördüğüm kadarıyla iki farklı düşünce ortaya çıktı bir kısım düşünce zararlı olabilir bir kısım ise zarar olamaz dendi biraz daha bu konu ile ilgili devam edelim diye düşünüyorum Görüşlerinize devam..
-
Ben zararli olup olmamadina gore degil kisa sureli duruslarda motoru durdurmasi beni rahatsiz ettiğinden ben biner binmez devreden cikariyorum. Onun bana getirecegi tasarruf olmaz olsun :)
-
Turbo yaglama ile ilgili biraz daha fazla bilgi verebilir misiniz?
-
Konuyu hortlatacagim belki ama bir sorum olacak...
Nerde yanlış yapiyorum bilmiyorum ama aracimi alali 2 gun oldu birsey dikkatimi cekti sende mi boyle sizdede oldu mu....
Simdi diyelim kirmizi isiga yaklasiyorsunuz hizini 40 yavaslamaya basladiniz ayaginiz hafif fren uzeeinde ama dip fren degil arac hizi 10km altina dusuyor hala ve yavaşlamaya devam ediyor siz artik ekranda hiz bolumu acik takip ediyorum 4-5km hiz yazarken start stop araci stop ediyor ben tamamen durmasi için frene basinca tekrar calisiyor bazen tekrar stop bazen etmiyor bu olaydan sonra sizce bu durum da.ben nerde hata yapiyorum.
-
Konuyu hortlatacagim belki ama bir sorum olacak...
Nerde yanlış yapiyorum bilmiyorum ama aracimi alali 2 gun oldu birsey dikkatimi cekti sende mi boyle sizdede oldu mu....
Simdi diyelim kirmizi isiga yaklasiyorsunuz hizini 40 yavaslamaya basladiniz ayaginiz hafif fren uzeeinde ama dip fren degil arac hizi 10km altina dusuyor hala ve yavaşlamaya devam ediyor siz artik ekranda hiz bolumu acik takip ediyorum 4-5km hiz yazarken start stop araci stop ediyor ben tamamen durmasi için frene basinca tekrar calisiyor bazen tekrar stop bazen etmiyor bu olaydan sonra sizce bu durum da.ben nerde hata yapiyorum.
Benimki de tam durmadan stop ediyor (eski volvom da öyleydi.. Ama bu daha hızlı çalıştığı için sıkıntı yok). Ama tekrar çalışmıyor.. Lakin pedal çok hassas hafif ayağınızı çekin çalışır.. O sırada da bazen batarya şarj olmadığı için stop etmeyebilir tekrardan..
-
Zaten akü (ki start stop aküsü normal akü değildir) çok sıkışık trafikte şarj olmayacağı için 1 2 stop starttan sonra devreye girmez, giremez. Dolayısıyla dert etmeyin devam edin.
Ben sadece yokuş yukarı trafikte kapatıyorum. Çünkü bazen çalışıncaya kadar geri kaçırma olabiliyor. Ama nadir.
Arkadaşıma katılıyorum. Antep'te akşam trafiğine kalırsam ilk lambada stop ikincide stop fakat üçüncüde araç kendini kapatmıyor
-
Benim aracım hemen stop ediyor, yeni aldım henüz tam huyunu suyunu öğrenemedim. Kitapçığa göz attım çok kısa duraklamalarda dahi kullanın, zira bu durumda bile tasarruf sağlar diyor. İki gün önce ayrıldığım Superb'imde hiç kullanmazdım bu özelliği her nedense...
Bu arada aracım BMW 520i comfort + premium paket...
-
Önce start-stop olsun diye fazla para veriyoruz, sonra da kullanmamanın yollarını arıyoruz.
-
Keske bu ozellik fiyattan dusulsede hic almasam, kullanmasam.
Citroen c5 aracimda, yakin arkadasimin volvo s60 ve s80 araclarinda akuler degisti 60binde!!!
Start stop yuzunden. Akunun icine ediyor.
Ben c5'te biner binmez iptal ediyorum suan 120binde aku durumu ilk gunkune yakin!
Bir aku 750tl! Jel oldugu icin. Bence dur kalkta start stop ile bu kadar tasarruf olmuyordur.
Ama cevreye faydasindan bahsederseniz o ayri bir durum eyvaAllah. Ama ozamanda ben derimki, benim aracimin egzoz deligine kafa yoracagina sera gazi ve karbon salinimi yapan dev ulkelerin(bu araclari ureten) bacalarina dil uzat
-
Aküler 750 tl'mi çok değilmi taş çatlasa 250-300 olmazmı?
-
Aküler 750 tl'mi çok değilmi taş çatlasa 250-300 olmazmı?
45 Amper varta akü 500₺
-
Size start stop ile alakalı bir püf noktası ( belki farketmemiş olanlar olabilir )
Araç ile durduğunuzda ayağınızı frenden hemen çekerseniz auto hold devreye giriyor ancak motor kapanmıyor.
Eğer frene araç durduktan sonra basmaya devam ederseniz o zaman start stop devreye giriyor ve motoru kapatıyor.
Bunun tam tersi içinde eğer motor stop etmiş durumda hareket etmek istiyorsanız ve motorun çalışıp bir anda aracın zıplamasından sıkıldıysanız farzı misal ışıklarda beklerken gaza ufak bir dokunuş yapın motor çalışmaya başlıyor ancak araç frenli konumda bekliyor, ikinci defa gaza dokunduğunuzda auto holdu bırakıp aracı saliyor.
Belki bu bilgi işinize yarar.
Bu özellik sanırım araçtan araca değişebiliyor passat comfortline paketinde araçta hold özelliği ve start-stop var hold eskiden sadece kemerle beraber çalıştığını biliyorduk şimdi kemeri takmadan hold ışığı yanıyorsa frene basınca aracı sabitliyor ve ayağınızı çekseniz bile araç belirli bir sıcaklığı ulaştıysa start-stop özelliğini devreye sokabiliyor.
Ben kendi rapid marka aracımda start stopu çok fazla kullanmamayı tercih ediyorum. Sebebi ise araçlarımızın marş motorları trafikte dur çalış dur çalış yaparsa ne kadar dayanabilir ?
-
Aküler 750 tl'mi çok değilmi taş çatlasa 250-300 olmazmı?
Bende ilk duydugumda cok sasirdim cunku fiyat almadan servise degistir demistim.
Normal akuden (sulu) kat ve kat pahali oldugunu ogrendim.
2 sene once jel akum 750tl ye degisti
-
Fifth Gear'da yapılan testte start-stop'un %10 civarında bir tasarruf sağladığını tespit etmişlerdi.
-
Bilmiyordum hocam en son 95 corollanın aküsünü 110 liraya
Santafenin aküsüni 200 e değiltirmiştik 750 ye şaşiırdım baya :)