škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: AhmetH - 24 Kasım 2009, 18:49:12
-
Evet Şu Prag muhabbetinin olduğu konuya bakmamla başladı herşey, aklımda hiç superb test etmek yoktu :D
Test için skoda.com.tr deki formu doldurduktan yaklaşık 10 - 15 dakika sonra bir beyefendi beni aradı ve test için alternetiflerimi söyledi..
İzmir Gaziemir de bişeyler söylüyor ama tam sesi alamıyorum dedim tamam gaziemirse kabul yakın bana :D
neden sonra bu sabah gayet kibar bir hanım beni aradı ve test için durmumu teyid etti dedim 14:00 te ordayım kısmetse..
ama ne mümkün.. cüzdanımı izmirdeki evde unutmuşum ehliyetim yanımda değil önce eve sonra buraya gitmemiz lazım, Hanımın beni aradığı numarayı geri arayıp 15:00 e kaydırdım randevuyu...
ve sonunda adını bilmediğim gaziemirdeki skoda bayinin Renk oto olduğunu öğrendim :)
içeriye girdik telfonda konuştuğum Hanımın beni ve annemi farkedip karşılaması bir oldu.
prosedürleri geçip teste çıktık.. test alanı izmirliler bilir çevre yolunun gaziemir - limontepe arası
hanım efendi otobana kadar ben götüreceğim dedi , iyi bende fırsattan istifade arkayı kolaçan ederim anneyide biraz incelesin diye öne oturtum yola çıktık..
neden bilmem dakka 1 gol 1 Renk oto dan otobana çıkarken aracın içeri yol sesi aldığını zannettim :confused: tabiki bu bariz bişey değil ama lastik yuvarlanma sesi olarak hafif bir uğultu olarak yansıyor..
aracın arkası terbiyesizce geniş :kiki: böle bişey olamaz paspaslar bile ufak kalacak nerdeyse.. havalndırmanın orda ufak bir ekran ve hava sıcaklığını gösteren bir dijital gösterge var 19c diyordu aracın içi mi dış hava sıcaklığımı anlayamadım ..
Neyse artık söz sırası bana geldi araç 1.4 TSi 125 hp 6 ileri manuel vites.. donanım elegance renk beyaz..
koltuk ayarlarının butonlarını mevcut diğer araçlardan kullanmayı biliyoruz ayarları yaptık, iç dikiz aynasını ayarlamadım, sağ sol dikiz aynası mükkemmel ötesi
bu kadar geniş ve güzel gösteren ayna birde Transporter da görmüştüm :D
neyse anahtarım geldi sustasından açıp deliğe soktum bir sürü ışık yandı... anam buton arıyorum start/stop diye.. yok anahtar çevirecekmişim..
çevirdim araç çalıştı.. mükkemmel bişey sıfır sarsıntı.. ya yok imkansız sarsmalı diyorum ara gaz veriyorum yok devir göstergesi inip çıkıyor arabanın heybetine yakışmayan cılız bir motor sesi geliyor olay o... motorun titreşimi içeriye yansımıyor..
1. vites sol sinyal ve gidiyoruz :D aracı kaldırmak kavrama noktasını bulmak inanılmaz rahat kavrama noktası hakkında yorum yapmak istemiyorum zira modern araçlarda hepsi yaklaşık aynıdır..
hızlanıyorum yavaşça 2 ye alıp tam gaz uzayacam artık ..
düşünüyorum 6 ileri vites var 125 beygir makina var oranlar kısaysa tam gaz yapınca patinaja kalabiliriz boşuna ASR ye falan iş çıkmasın diyorum. kibarca 2 ye veriyorum vitesi debriyajla olan işimi bitiriyorum ve tam gaz asılıyorum arabaya.. :kiki:
aman yarabii alet gitmiyor :hanz: vallahada billahada gitmiyor tork yok ! hissetmiyorsunuz ! çok arabanı 1. 2. vitesinde tam gaz vermişimdir otomatik viteslilerde kick down yapmışımdır ama bu makina kendine hızlanma bakımından kullandığım araçlar arasında sonlardan güzel bir yer ediniyor ..
alet torktan yoksun bir şekilde hızlanarak vites istiyor sert davranıyorum vites geçişlerinde hafif ileri geri haraketleniyoruz içerde ..
derken limontepe tırmanması başlıyor.. hafif trafik var yavaşlıyorum hafifçe.. apaçilik yapıyorum vitesle 6-4 çekiyorum tekrar hızlanıyorum.. aralarda hep aynı hep aynı alet gitmiyor.. ilk izlenimimi paylaşıyorum; hayret ediyor aracın 600 km de olduğunu ve 600km yide testle geçirdiklerini ilk benim araç gitmiyor dediğimi söyledi satış danışmanı hanım..
ama öyle abi alet gitmiyor tork falan hissetmiyorsun bastırmıyor koltuğa :huh:
neyse 4. viteste iyice basarak devri bitirmeye yakın direk 6 ya aldım alet toparladı tın tın gittik limontepe kavşağından döneceğiz fren dozlaması iyi yavaşladım .. araç giderken 1 e alacağım deniyorum girmiyor opel hesabı :hanz: hiç zorlamadan bir çift debriyaj ara gaz bırakıveriyor kendini 1. vitesteyim limontepe kavşağından beklenmeyecek kadar yoğun biri dağdan geliyor biri alttan ben yarım debriyaj bekliyorum 1 de dozlama his mükemmel debriyajda..
neden sonra döndük ve dünyanın kaçbucak olduğunu görme vakti.. :kiki:
1 bitiyor 2 .. acmıyorum 3... bitiyor 4 ... bitiyor 5.. bitiyor 6 :kiki:
bir bakayım diyorum 180 civarı hay diyorum vectra 1.6 ile uzundere kavşağına kadar 220 yaptım yavaşladım uzundereye girdim bununla uzundere kavşağını geçtik daha gidecek
hemde yokuş aşşağı bayır assit var :kiki:
neyse satış danışmanı hanım gerildi hafif biraz hız limitlerinede dikkat edersek gibi bişeyler söyledi o söylerken gazı kestim 210 yazan gösterge kısmını çoktan geçmişim bir sonraki yazı 240 ama ben kaç yapıyorum belli değil 210 çizgisine 240 tan daha yakınım ama :)
o süraatlerde hiç bişey yok rüzgar sesi geliyor hafif bir fıyyylama var ama çok kibar bir şekilde yanınızdakiyle konuşabilirsiniz asla sesinizi yükseltmeyi gerektirmez.. aracın gidişi gayet hemde gayet stabil hiç bir salınım yok süspansiyon sert bizim vectra 1.6 gibi sevdim..
velhasıl çift debriyaj yaparken ara gaz ata ata vitesleri düşürüyorum kamyoncu misali 6 - 5 - 4 - 3 -2 yoncaya geldik :D dedim ESP görme vakti..
asılıyorum gaza, yonja iniyoruz sağa doğru... alet kompuyor hay başlayacam diyorum azcık daha direksiyon çevirip gazı bırakıveriyorum arka taraf kopuverdi sonunda :) hemen kontrasını verdik ama allah allah dedim ESP ne kdar geç devreye giriyor Skoda şasesine yürüyenine güveniyor demek... Vectra C tırt şasesine o kadar güvenmiyordu ki esp off tuşu bile yok en ufak kopmada müdahele ediyor alet..
neyse varıyoruz renk otoya geri viteside görmek kısmet oluyor üzerinden basıp 1 in yanında R ye giriyor alet..
bolero mu dediler nedir bilmiyorum televizyon gibi bir ekran var orda superbin bir kuş bakışı resmi çıkıyor park esnasında park sensörlerinden gelen bilgiyi görüntüye dökmüşler .. ben gene deden kalma usul ses çığlık atana kadar arkaya baka baka yanaştım..
velhasıl aracı bıraktık.. yine prosedürleri hallettik ve ordan ayrıldık..
anneme samimi fikrini sordum .. olum ses geliyor dedi içeriye ... ne sesi annem hiç anlamaz ses geliyor demesi yeterli bana..
birde göstergeleri sevmemiş ne o öyle diyor çukur yapmışlar içine koymuşlar dedi.. :kiki:
ve sen bastın mı dedi ? :confused::confused: evet dedim..
satış danışmanı hanımada söyledim dedim 12 km test yaptık % 90 ında tam gaz gittim arabanın ne kadar gittiğini sizde gördünüz.. :confused::confused:
velhasıl malzeme işçiliğie gelince sanırım bu malzemelerin bir adı var hepsi birbirine benziyor..
fiat bravo direksiyonundaki malzemenin aynısı superb te deri ise aynısı plastik ise oda öyle garip bir his
direksiyonun tutması başarılı dış dikizle mükemmel iç dikize 1 kere bile bakmadım :D
frenler : panik fren yapmadım ama iyi istediğimi yaptı
şanzıman: şanzıman iyi vites oranları kral sevdim. iyi kamyonculuk oynarım uzun yolda 6 vitesle :kiki:
motor : tırt.. çok bağrıyor bu arabada 1.4 125 lik tsi olmaz .. garanti .. zaten DSG de yok sakın kendinizi kandırmayın..
bu heybette bir arabayı 1.4 bir motora taşıtıp debriyajla vites değiştirecem birde üzerine 58.900 tl para vercem demeyin sakın..
bu araba alınmaz :huh:
çok isterdim ki TDİ DSG kullanayım... ama 1 tane var oda satılmayı bekliyor içerde..
octava DSG teklif ettiler inanırmısınız yeni kasa octavia yı beğenmedim :eek: valla :kiki: abi yok superb elegance den inip benm felicia ya binsem aynı hissi alırım heralde.. yok maalesef octavia sınıfta kaldı benm gözümde yada ben çok şey bekliyorum gari olayı aşmışım..
neyse ayrıldık demiştim ordan gaziemirdeki grey marketlerden birine gittik ve C180 k ile kısmetten pek fazla denk gelmeyen elegance c220 cdi ı bir arada görme şansımız oldu..
abi olay mercedes ya abartısız söylüyorum superb X 2 = C klasse birde C klasse ye dandik derler malzeme kalitesine..
ha bu arada 2. el bir c 220 cdi elegance 50.000 euro civarı yani 100.000tl civarı..
superbi bunun ayarına getirmek yaklaşık aynı fiyat..
satınca mercedesin daha fazla para edeceğide aşikar
tek fark superb i 0 km c serisini 16.000 km de falan almak :kiki:
tercihler sizin..
ama son sözüm 1.4 TSi superb aile için iyi bir araç sakin bir amca için her türlü gideri var ama kanı kaynayan genç aile babaları uzuak dursun uzun yolda falan ara hızlanma sollama aradan fıydırma falan beklemeyin..
vitesi 6dan 4 e çektim motor bağırmaktan başka bişey yapmıyor
alıp başını gittiği yok
biraz da resim koyalm ; bu arada detayları sorun aklıma gelmiyor bir sürü şeye dikkat ettim anca sohbet ederek ortaya dökeriz :)
yeri gelmişken telfonumun ... :D iyi fotoğraf çeken bir symbian istiyorum artık :o
(http://img21.imageshack.us/img21/5144/image227r.jpg) (http://img21.imageshack.us/i/image227r.jpg/)
(http://img4.imageshack.us/img4/7283/image228ce.jpg) (http://img4.imageshack.us/i/image228ce.jpg/)
(http://img4.imageshack.us/img4/4172/image229b.jpg) (http://img4.imageshack.us/i/image229b.jpg/)
-
Ahada geldi Superb fatihi :kiki:
-
çok imla hatası yapmışım be bir el atayım :kiki:
-
Peder ara sıra lafını eder bunun, çok beğenir Superb'i kendileri, desene 1.4 TSI alsa benim Fabiayla kafa çıkarırım buna :kiki:
-
hemide rs plaka :)
-
Ha aklıma gelmişken, çok düşük devirde max tork veriyor ya, örneğin 1500-2000 rpm arası 6.vites sabit gider mi?
-
olm bilmiyorum bence gidecek olsa 6 ileri koymazlar .
devrin sürekli 3000 civarı gezmesi lazım insan gibi gitmesi için :)
bu arada arabada el freni var :D
ben bununla dalga geçerim.. bundan bariz ufak C serisinde bile klasik mercedes ayaktan park freni var .
Renault ona keza gayet verimli elektrikli kol falan yok .. Audi üst modeller ona keza..
yap bi güzellik be değilmi hala kocaman kol var zart zurt çekiyorsun...
start/stop butonu ve elfreni yüzünden lüks sınıf keyfi alınmaz buncağazdan. :o
-
harika bir anlatımdı doğrusu,ama benide hayal kırıklığına uğrattın halbu ki neler bekliyordum o motordan.aslında aynı motoru audi a4 ve a3 lerede koyduklarını biliyordum.yani demek ki aynı performansı onlardanda bekliyeceğiz.Koskoca audi markasınada yazık değil mi,nihayetinde audi a3 bile 1400kg civarlarında olması gerek.Sperb ne kadar kg olarak bilmiyorum ama aynıdır sanırım.
-
:kiki:
Bir de ben mi test etsem ne? :hanz:
-
olm bilmiyorum bence gidecek olsa 6 ileri koymazlar .
devrin sürekli 3000 civarı gezmesi lazım insan gibi gitmesi için :)
bu arada arabada el freni var :D
ben bununla dalga geçerim.. bundan bariz ufak C serisinde bile klasik mercedes ayaktan park freni var .
Renault ona keza gayet verimli elektrikli kol falan yok .. Audi üst modeller ona keza..
yap bi güzellik be değilmi hala kocaman kol var zart zurt çekiyorsun...
start/stop butonu ve elfreni yüzünden lüks sınıf keyfi alınmaz buncağazdan. :o
süperb lüx sınıf bir araç değildir ki orta sınıf d klasmanında bir araç.ve fiyatıda belli.
-
kura için bol şans ,
-
bunlar insan hayatını kolaylaştıran şeyler lüks araçlardan beklememek lazım :)
renaultta lüks değil :)
bu arada arkadaşlarla tartıştım benim arabanın gittiğini farketmediğimi saçmalamamam gerektiğini söylediler :o
valla ben tork hissetmedim orası kesin.
ama ara hızlanma olarak daha seri olmasını bekliyordum .
youtube izleyebiliyorsanız "Superb II 125hp TSi" yazarak bir ton video hızlanma görebilirsiniz.
onun dışında araç 0 - 100 ü 10 saniyede yapıyormuş hatırlatırım..
ön yargı oluşmasın sakın
denemek parayla değilya gidin test edin mutlaka hoşunuza gidecektir
çünkü ayıptır söylemesi benim beklentiler biraz ukalaca olabiliyor farkındayım :o
-
süperb lüx sınıf bir araç değildir ki orta sınıf d klasmanında bir araç.ve fiyatıda belli.
önümde fiyat listesi var memlektin vergi politikalarına özel 1.4 tsi motoru bir kalem geçip
öbür seçeneklerin en ucuzunu 70.990 ile ambition donanım 2.0 litre dizel de görüyoruz.
bence 70.000 de az para değil
-
önümde fiyat listesi var memlektin vergi politikalarına özel 1.4 tsi motoru bir kalem geçip
öbür seçeneklerin en ucuzunu 70.990 ile ambition donanım 2.0 litre dizel de görüyoruz.
bence 70.000 de az para değil
mesela hangileri var o dediğiniz özelliklerle o fiyatlar?
birde bu 1.4 motorları vw ve audi buraya has olarak mı üretiyorlar?
-
1.4 TSI bana önceki araçlarımla kıyaslayınca yeterli geldi..:)
Böyle bir otomobil alınca insan gaza basınca iyi gitmek ister....
Kura için bol şanslar :) Umarım çok kişi katılmazda şansımız fazla olur :D
-
Özellik olarak neler var 70000 lik modelde?
-
Özellik olarak neler var 70000 lik modelde?
2.0 Dizel motor var :) Dizel dedinmiydi 70.000'den açıyolar zaten ağızlarını.
-
Özellik diyoz karrdeşim :)
-
Özellik diyoz karrdeşim :)
http://new.skoda-auto.com/TUR/model/newsuperb/Documents/SuperbKatalog.pdf
Kaşınanlar için haydar gözü var :hanz:
(http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionImages/gallery/newSuperb/gallery/_780x585/09_Superb.jpg)
Şu foto da güzelmiş bu arada :
(http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionImages/gallery/newSuperb/gallery/_780x585/05_Superb.jpg)
-
Valla agalar pahalısını alınca gadillah gibi araba heleki 3.6 V6 filansa, ama gel gör ki 1.4 araba benim kasada tat vermiyo........ :D
-
O el girmeyen yeri kim nası temizleyecek bakalım :kiki:
-
bende pazargünü öğleden sonra anddan randevu aldım.bizim dizelle gidip 1.4ü test edelim sürüş farkı ne kadar görelim.sırf prag tatili için gidiyorum:D
-
Demekki pazar günü öğleden sonra oraya gittiğimde siyah, dizel ( TDI yazısındaki DI harfleri kırmızı ) trifid jantlı ve elegance superb sizin demektir :)
-
Demekki pazar günü öğleden sonra oraya gittiğimde siyah, dizel ( TDI yazısındaki DI harfleri kırmızı ) trifid jantlı ve elegance superb sizin demektir :)
evet:)siz kaç gibi orda olacaksınız.
-
Bir aksilik çıkmazsa 2 gibi orda olacağım inşallah.Sizde orda olursanız tanışma fırsatı yakalamış oluruz.Mini Ankara buluşması gibi birşey olur :)
-
Bir aksilik çıkmazsa 2 gibi orda olacağım inşallah.Sizde orda olursanız tanışma fırsatı yakalamış oluruz.Mini Ankara buluşması gibi birşey olur :)
benim randevum 4 te ama işim erken biterse gelmeye çalışırım.pejoylamı gelceksiniz
-
hangi arabayla gelirim belli değil.beetle ilede gelebilirim.superble gelip superb test etmek garip olabilir:D
-
Evet pejoyla geleceğim.İşlerinizi ayarlayıp gelebilirseniz orda görüşürüz inşallah ;)
-
Güzel test olmuş bu moyoru çok övüyolar ama senin gibi bu işten anlayan birisinden bu yorumları duyunca resmen soğudum arabadan :D:D
-
Bir aksilik çıkmazsa 2 gibi orda olacağım inşallah.Sizde orda olursanız tanışma fırsatı yakalamış oluruz.Mini Ankara buluşması gibi birşey olur :)
İnanç bey telefonda randevuyu verdiler fakat bayidende teyit için arıyolarmış sanırım sizi aradılarmı
-
İnanç bey telefonda randevuyu verdiler fakat bayidende teyit için arıyolarmış sanırım sizi aradılarmı
Beni aramadılar henüz.Ama sanırım test günü yada 1 gün önceden ararlar diye tahmin ediyorum.
-
Beni aramadılar henüz.Ama sanırım test günü yada 1 gün önceden ararlar diye tahmin ediyorum.
daha aramadılar beni.aramasalarda gidicem yinede.sonuçta merkezden randevuyu verdiler.gelme demezler heralde:)
-
yorum çok objektif, dogru olmus, :+1:
motor arabanın altında bitmis, bende 1 den 2 ye alıp kökledim, toparlayana kadar ooooo. patinaj beklerken toparlamasını bekledim, benim 1.4 tdi da bile kafayı koltuga yapıstırıyo,
bende tork göremedim malesef, bu kadar para verip, sehvetli bir araba alacağım, daha kuvvetli bir motor beklerim, asfaltı kazıması lazım,
-
bu gün cine5 te oto keyf programında steyşın modelini tanıttılar tam baba bir model renkti
-
...araç 1.4 TSi 125 hp 6 ileri manuel vites...
...çok düşük devirde max tork veriyor ya, örneğin 1500-2000 rpm arası 6.vites sabit gider mi?
İyi de Ahmet' in bu dediği tek şarjörlü motor değil mi? Golf' te de tek şarjörlüler 120 ilâ 125 HP arası değil mi? Ben mi yanılıyorum?
-
duydumki intercooler yokmuş bunlarda emin değilim.. teknik faul :D
almamak için bir sebep daha, sanaji jargonu olacak ama sıkıştırınca şişer bu motor :D
-
Skoda Superb'in 1.4 TSI motoru hakkında bilgi verebilir misiniz?
Skoda Superb modelinde kulanılmaya başlanan 125 HP'lik 1.4 TSl motor hakkındaki bilgi ve görüşlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.Ufuk TAŞ
1.4 TSI 125 HP motorlar, Skoda Superb araçlardan çok önce, VW Grubu'nda kullanıldı ve ilk üretim sonrasında da Türkiye'den davet edildim. İlk dünya lansmanı ve testlerini de yapma fırsatı buldum. Volksburg VW fabrikasında yapılan tanıtım ve teknolojinin anlatımından sonra ise VW Golf araçlara takılmış olan bu motorlarla uzun yol testleri gerçekleştirdim. Motorun temeli, ilk üretilen 140 HP ve 170 HP'lik TSI ile aynı ancak Supercharger ve turbo ikilisinin var olduğu bu motorların aksine, 122-125 HP'lik motorların özelliği sadece turbo ve direkt benzin püskürtme olması. Emme manifoldunun içinde yer alan su soğutmalı intercooler, çelik krank ve çelik kollar, "forged" pistonlarla donatılan bu motorlar, ürettikleri yüksek hidro basınc paralelinde inanılmaz ekonomik ve performanslı oluşları ile birer teknoloji harikasıdırlar. Skoda'nın amiral gemisi Superb üzerine de bu motorun çok yakışacağı aşikar...
Alıntı : http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=288066&baslik=Skoda (http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=288066&baslik=Skoda) Superb'in 1.4 TSI motoru hakkında bilgi verebilir misiniz?