škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: emreblt42 - 28 Aralık 2015, 17:10:28
-
Merhaba Skoda Felicia Beyni Distrübötörü Daha Bugün Değişti İlk Başta ÇAlıştı Sonra Çalışmadı.Tekrar Denedim Çalıştı 15-20 M Gittim ve Araba Stop Etti. Şimdi de Çalışmıyor.Sorun Ne Olabilir.
-
Sorunu Bilen Var mı Acaba? Yardımcı Olacak ?
-
hocam biraz daha detaylı yazarsan yardımcı olmaya çalışırım.marş basıyormu yakıt geliyomu benzinde denedinmi vb
-
hocam biraz daha detaylı yazarsan yardımcı olmaya çalışırım.marş basıyormu yakıt geliyomu benzinde denedinmi vb
marş basıyor ateşlemesinde de sorun yok
-
marş basıyor ateşlemesinde de sorun yok
@emreblt42,
Ateşlemede sorun yok diyorsunuz.... Ancak şöföre göre kaput içinde sağda elektronik bir ateşleme ünitesi vardır.Sorun anladığım kadarıyla distribütör değişimi sonrası ortaya çıkmış,bu arada değişim neden yapıldı? açıklamamışsınız.Distribütörün içinde ayrıca bir bobin vardır. Genellikle hata bu bobinde olduğu halde distribitörü değiştirirler.Araç çalışmadığına göre,bir arkadaşınız marşa basarken buji kablosunu sökerek buji kafasına yaklaştırın kıvılcım atıyormu bakın, 4 silindiride kontrol edin. Kıvılcım yoksa ateşleme sistemi kablolarını kontrol edin. Özellikle elektronik ünitenin giriş çıkış kablolarını marşa basarken sallayın, bir temassızlık olabilir. Genellikle aracın motoru yıkanırken bu üniteye su çok kolay giriyor.Ben o dönemde plastik bir kap satılıyordu tam bu üniteye göre. Monte edip etrafınada şeffaf silikon çekmiştim.Kısacası buji kablolarında kıvılcım yoksa distribütör içindeki bobini değiştirin,ateşleme sistemini elden geçirin.Özellikle distribütörden çıkan kablolar değiştirilmişse(AM LW-MW) Radyo alıcısında parazit yapmasın gerekçesiyle)karbon kablo kullanılmış yada telli kablolara seri dirençler girildiyse mutlaka kontrol edilmeli.Kıvılcım varda motor çalışmıyorsa yakıt sisteminde bir sorun vardır.Hava filtresini sökün marşa basılırken karbüratör içine benzin püskürtülüyor mu? bakın.Büyük ihtimalle bu durumda benzin gelmiyordur.Benzin pompası dahil bir servis tarafından kontrol edilmeli.
-
@emreblt42,
Ateşlemede sorun yok diyorsunuz.... Ancak şöföre göre kaput içinde sağda elektronik bir ateşleme ünitesi vardır.Sorun anladığım kadarıyla distribütör değişimi sonrası ortaya çıkmış,bu arada değişim neden yapıldı? açıklamamışsınız.Distribütörün içinde ayrıca bir bobin vardır. Genellikle hata bu bobinde olduğu halde distribitörü değiştirirler.Araç çalışmadığına göre,bir arkadaşınız marşa basarken buji kablosunu sökerek buji kafasına yaklaştırın kıvılcım atıyormu bakın, 4 silindiride kontrol edin. Kıvılcım yoksa ateşleme sistemi kablolarını kontrol edin. Özellikle elektronik ünitenin giriş çıkış kablolarını marşa basarken sallayın, bir temassızlık olabilir. Genellikle aracın motoru yıkanırken bu üniteye su çok kolay giriyor.Ben o dönemde plastik bir kap satılıyordu tam bu üniteye göre. Monte edip etrafınada şeffaf silikon çekmiştim.Kısacası buji kablolarında kıvılcım yoksa distribütör içindeki bobini değiştirin,ateşleme sistemini elden geçirin.Özellikle distribütörden çıkan kablolar değiştirilmişse(AM LW-MW) Radyo alıcısında parazit yapmasın gerekçesiyle)karbon kablo kullanılmış yada telli kablolara seri dirençler girildiyse mutlaka kontrol edilmeli.Kıvılcım varda motor çalışmıyorsa yakıt sisteminde bir sorun vardır.Hava filtresini sökün marşa basılırken karbüratör içine benzin püskürtülüyor mu? bakın.Büyük ihtimalle bu durumda benzin gelmiyordur.Benzin pompası dahil bir servis tarafından kontrol edilmeli.
çok teşekkür ederim sorun beyindeymiş araba şimdi çalşıyor beni bir sorum daha var
-
çok teşekkür ederim sorun beyindeymiş araba şimdi çalşıyor beni bir sorum daha var
@emreblt42,
Soruyu unuttunuz galiba !:)
O bahsettiğiniz beyin değil.DC/AC çeviricidir sadece o kadar. Yenisini (~80 TL civarında) taktılarsa eskisini mutlaka isteyin.Bir parçası hariç tamir olabiliyor.
-
@emreblt42,
Soruyu unuttunuz galiba !:)
O bahsettiğiniz beyin değil.DC/AC çeviricidir sadece o kadar. Yenisini (~80 TL civarında) taktılarsa eskisini mutlaka isteyin.Bir parçası hariç tamir olabiliyor.
Aracı Sabah Çalıştırırken ayağımı Gazdan çekersem stop edecekmiş gibi oluyor motor devri düşük gösteriyor 1 dk sonra devir yükseliyor ayağımı çeksemde normal devam ediyor Bu Havanın Soğuk Olmasından Dolayı mı ? - derece de çalıştırdım çunku
-
Aracı Sabah Çalıştırırken ayağımı Gazdan çekersem stop edecekmiş gibi oluyor motor devri düşük gösteriyor 1 dk sonra devir yükseliyor ayağımı çeksemde normal devam ediyor Bu Havanın Soğuk Olmasından Dolayı mı ? - derece de çalıştırdım çunku
Sorun jiklede.
-
Sorun jiklede.
jikleyi mi değiştirmek lazım onun için
-
jikleyi mi değiştirmek lazım onun için
@emreblt42,
Anlatımınızdan motorunuzu ilk çalıştırma biçiminizi tam anlayamamakla birlikte:
İlk çalıştırmada soğuk yada sıcak farketmez, İlk önce gaza sonuna kadar basacaksınız, ayağınız gazda iken marşa basacaksınız, bir 5 sn sonra gazdan ayağınızı çekin,motor ~ 1000 d/dk civarında çalışmaya başlar.Bu jikle devrede demektir. Motor ısındıkça devir yükselir ve 1500-1800d/d aralığında jikle açılır ve devir normale düşer. Yada bu devire ulaşınca gaza hafifçe dokunursanız jikleyi normal konumuna manuel getirmiş olursunuz. Olay bu şekilde gelişmiyorsa jiklede bir sorun var demektir. İlk başta gaza basınca jikle devreye girmeye hazır durumda, motor çalıştığı anda kilitlenir. Bunu yapmazsanız bu motorları çalıştırmak için devamlı marşa basacaksınız ve bu marşa basma durumu ~15 sn. geçerse akünüz boşaldığı gibi akü eski, yıpranmışsa % 50 ihtimalle akü gözler arası köprülerden birini eritir kopartırsınız.
-
jikleyi mi değiştirmek lazım onun için
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=336
@emreblt42,
Anlatımınızdan motorunuzu ilk çalıştırma biçiminizi tam anlayamamakla birlikte:
İlk çalıştırmada soğuk yada sıcak farketmez, İlk önce gaza sonuna kadar basacaksınız, ayağınız gazda iken marşa basacaksınız, bir 5 sn sonra gazdan ayağınızı çekin,motor ~ 1000 d/dk civarında çalışmaya başlar.Bu jikle devrede demektir. Motor ısındıkça devir yükselir ve 1500-1800d/d aralığında jikle açılır ve devir normale düşer. Yada bu devire ulaşınca gaza hafifçe dokunursanız jikleyi normal konumuna manuel getirmiş olursunuz. Olay bu şekilde gelişmiyorsa jiklede bir sorun var demektir. İlk başta gaza basınca jikle devreye girmeye hazır durumda, motor çalıştığı anda kilitlenir. Bunu yapmazsanız bu motorları çalıştırmak için devamlı marşa basacaksınız ve bu marşa basma durumu ~15 sn. geçerse akünüz boşaldığı gibi akü eski, yıpranmışsa % 50 ihtimalle akü gözler arası köprülerden birini eritir kopartırsınız.
Bülent Abi,
1- Ayağı gazdan çekme süresi marş basınca biter. Bu 5sn olur 1sn olur.
2- Zemberek hava sıcaklığına bağlı olarak gerilir ve soğuksa direkt 1500-1800d/d civarı çalışır ısındıkça düşer ya da hafif bir gaz vermeyle düşer. Favorit' te hiç bir zaman sonradan 1500d/d' ye çıkmadı.
3- Gaz pedalına en sonuna kadar değil de tama yakın basıp basılı tutunca daha iyi oluyor zira artık jikleler de zemberekler de eskidiler. Tam dibe kadar dayayınca jikle kelebeğindeki gevşeklik nedeniyle jikle kurulumu tam olmuyor ya boğuluyor ya da olması gereken devri bulamıyor.
Saygılar
-
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=336
Bülent Abi,
1- Ayağı gazdan çekme süresi marş basınca biter. Bu 5sn olur 1sn olur.
2- Zemberek hava sıcaklığına bağlı olarak gerilir ve soğuksa direkt 1500-1800d/d civarı çalışır ısındıkça düşer ya da hafif bir gaz vermeyle düşer. Favorit' te hiç bir zaman sonradan 1500d/d' ye çıkmadı.
3- Gaz pedalına en sonuna kadar değil de tama yakın basıp basılı tutunca daha iyi oluyor zira artık jikleler de zemberekler de eskidiler. Tam dibe kadar dayayınca jikle kelebeğindeki gevşeklik nedeniyle jikle kurulumu tam olmuyor ya boğuluyor ya da olması gereken devri bulamıyor.
Saygılar
Walla doğru söylüyorsun. Aradan neredeyse 10 yıl geçti. Ters hatırladım.Zemberek dediğin hatırladığım kadarıyla bimetal termostattı ısındıkça jikle kelebeğini açıyordu gaza dokunucada düşüyordu.
Sağ olasın.:ok:
-
@emreblt42,
Anlatımınızdan motorunuzu ilk çalıştırma biçiminizi tam anlayamamakla birlikte:
İlk çalıştırmada soğuk yada sıcak farketmez, İlk önce gaza sonuna kadar basacaksınız, ayağınız gazda iken marşa basacaksınız, bir 5 sn sonra gazdan ayağınızı çekin,motor ~ 1000 d/dk civarında çalışmaya başlar.Bu jikle devrede demektir. Motor ısındıkça devir yükselir ve 1500-1800d/d aralığında jikle açılır ve devir normale düşer. Yada bu devire ulaşınca gaza hafifçe dokunursanız jikleyi normal konumuna manuel getirmiş olursunuz. Olay bu şekilde gelişmiyorsa jiklede bir sorun var demektir. İlk başta gaza basınca jikle devreye girmeye hazır durumda, motor çalıştığı anda kilitlenir. Bunu yapmazsanız bu motorları çalıştırmak için devamlı marşa basacaksınız ve bu marşa basma durumu ~15 sn. geçerse akünüz boşaldığı gibi akü eski, yıpranmışsa % 50 ihtimalle akü gözler arası köprülerden birini eritir kopartırsınız.
sabah çalıştırırken gaz pedalıne sona kadar basıp oyle mı çalıştırayım şimdi ?
-
sabah çalıştırırken gaz pedalıne sona kadar basıp oyle mı çalıştırayım şimdi ?
Tam değil, 3/4 olacak şekilde basın, basılı tutarken marşa basın. Motor çalıştığı anda da gazır bırakın. Jikle sağlıklı çalışıyorsa bu soğuklarda 1500-1800d/d gibi çalışmaya başlayıp sonrasında 1200d/d civarlarına düşmeli. Sonrasında da gaza biraz dokunup jikleyi tamamen kapataabilirsiniz.
-
Tam değil, 3/4 olacak şekilde basın, basılı tutarken marşa basın. Motor çalıştığı anda da gazır bırakın. Jikle sağlıklı çalışıyorsa bu soğuklarda 1500-1800d/d gibi çalışmaya başlayıp sonrasında 1200d/d civarlarına düşmeli. Sonrasında da gaza biraz dokunup jikleyi tamamen kapataabilirsiniz.
Otomatik kapanmaz mi peki.
-
Otomatik kapanmaz mi peki.
Peki bu jikle nasil kapaniyor aracim karburatorlu. Jikle acilip acilmadigini nasil anlarim?
-
Peki bu jikle nasil kapaniyor aracim karburatorlu. Jikle acilip acilmadigini nasil anlarim?
Sabahki ilk marştan sonra rölanti yüksek olur, yani jikle açılmış demektir.
Jikle, mekanik olarak açılıp kapandığı için kendi kendine kapanmaz zira mekanik olarak gaz kelebeğini bir anlamda kilitler. Gaza hafif dokunduğunuzda gaz kelebeği düzeneği jikleyi serbest bırakır. Yalnız jikle zembereği tam olarak ısınmamışsa serbest bırakılmasına rağmen sıfır konumuna geri gelmez. Bir-iki dakika kadar ısınmasına müsaade etmelisiniz.
-
Sabahki ilk marştan sonra rölanti yüksek olur, yani jikle açılmış demektir.
Jikle, mekanik olarak açılıp kapandığı için kendi kendine kapanmaz zira mekanik olarak gaz kelebeğini bir anlamda kilitler. Gaza hafif dokunduğunuzda gaz kelebeği düzeneği jikleyi serbest bırakır. Yalnız jikle zembereği tam olarak ısınmamışsa serbest bırakılmasına rağmen sıfır konumuna geri gelmez. Bir-iki dakika kadar ısınmasına müsaade etmelisiniz.
çok teşekkür ederim
-
Peki bu jikle nasil kapaniyor aracim karburatorlu. Jikle acilip acilmadigini nasil anlarim?
@emreblt42,
Uğur Bey'in yazdıkları aynen.Jiklenin nasıl kapandığını anlamak istiyorsanız bir diğer yol.Tabi bunu havalar ısınınca yaparsınız.Hava filtresinin kapağını sökün.karbüratörün ağzını göreceksiniz,jikle kapağınıda. Aracı çalıştırmadan bir arkadaşınız gaza bassın kapak kapanır yani hava girişi kapanır karbüratöre sadece benzin gelir(zengin karışım)
(http://i.hizliresim.com/3YaBB2.jpg)