škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Rapid => Konuyu başlatan: msbioo - 11 Ocak 2016, 22:23:24

Başlık: Lastik Basıncı
Gönderen: msbioo - 11 Ocak 2016, 22:23:24
Arkadaşlar 20 aralık çıkışlı sedanım var alırken hiç sormamıştım bugün önleri 32 arkaları 31 yaptım depo kapağından bunu anladım, bu arabanın doğru lastik basıncı nedir, orjinal lastikleri üzerinde, daha aracım 700 km de, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Ally_07 - 12 Ocak 2016, 19:56:21
Alıntı yapılan: msbioo;553443
Arkadaşlar 20 aralık çıkışlı sedanım var alırken hiç sormamıştım bugün önleri 32 arkaları 31 yaptım depo kapağından bunu anladım, bu arabanın doğru lastik basıncı nedir, orjinal lastikleri üzerinde, daha aracım 700 km de, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Depo kapağında Bar olarak yazıyordur. Benzincilerdeki elektronik pompaların üzerinde Bar ve psi arasında geçiş yapabileceğiniz bir buton oluyor. Ben öyle yapıyorum, kafam karışmıyor. Çünkü bildiğim kadarıyla kapakta belirtilen bar biriminden değerlerin psi cinsinden tam karşılığı pompanın göstergesindeki gibi tam sayı değil aslında.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: by_tncy - 12 Ocak 2016, 23:10:58
Aynı problemi bende yaşıyorum kışlık 195/65/15 ebat olan lastiğe lastikçi arkadaş 51 ps hava basmış 4 üne birden çukurlardan geçerken farkettim ve hepsini 30 ps ye düşürdüm yanlış mı yaptım bilmiyorum da böyle memnunum ama fikri olan varsa onuda uygulayabilirim.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: unal43 - 13 Ocak 2016, 01:08:37
nasıl lastikçiymiş kardeşim o lastığe o kadar hava basılırmı yahu.bir sakatlık çıkar kaza olsa allah korusun sorumlusu kım olacak bunun.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 13 Ocak 2016, 09:13:08
Alıntı yapılan: by_tncy;553711
Aynı problemi bende yaşıyorum kışlık 195/65/15 ebat olan lastiğe lastikçi arkadaş 51 ps hava basmış 4 üne birden çukurlardan geçerken farkettim ve hepsini 30 ps ye düşürdüm yanlış mı yaptım bilmiyorum da böyle memnunum ama fikri olan varsa onuda uygulayabilirim.


Hocam 1 bar 14.50 psi yapar. Depodaki kendinizce uygun olan seçeneği belirledikten sonra 14.50 ile çarpıp çıkan sonuca göre lastiğe hava basın. (Rapid de 3 tane var. Eco vs.)

Bar metrik birim sistemi, psi ise Imperial Birim Sistemi'dir (Büyük Britanya'da kullanılan sistem). Aracın üzerindeki tüm değerler metrik sisteme göre iken, Türkiye'de neden Imperial sistem kullanılır anlamış değilim. Bu mantıkla göstergenin mph araç uzunluğunun da inch değeri üzerinden verilmesi lazım :)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Uğur Akar - 13 Ocak 2016, 14:15:17
Alıntı yapılan: Bilgic;553757
...Bar metrik birim sistemi, psi ise Imperial Birim Sistemi'dir (Büyük Britanya'da kullanılan sistem). Aracın üzerindeki tüm değerler metrik sisteme göre iken, Türkiye'de neden Imperial sistem kullanılır anlamış değilim. Bu mantıkla göstergenin mph araç uzunluğunun da inch değeri üzerinden verilmesi lazım :)
Türkiye' de neyin standartı var ki zaten?
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: msbioo - 17 Ocak 2016, 23:56:38
Alıntı yapılan: Bilgic;553757
Hocam 1 bar 14.50 psi yapar. Depodaki kendinizce uygun olan seçeneği belirledikten sonra 14.50 ile çarpıp çıkan sonuca göre lastiğe hava basın. (Rapid de 3 tane var. Eco vs.)

Bar metrik birim sistemi, psi ise Imperial Birim Sistemi'dir (Büyük Britanya'da kullanılan sistem). Aracın üzerindeki tüm değerler metrik sisteme göre iken, Türkiye'de neden Imperial sistem kullanılır anlamış değilim. Bu mantıkla göstergenin mph araç uzunluğunun da inch değeri üzerinden verilmesi lazım :)


Teşekkür ederim hocam ama bu durumda benim 45 psi basmam gerekiyor bu fazla değilmi yoksa ben mi yanlışım...
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: enoktakenokta - 18 Ocak 2016, 08:04:06
Alıntı yapılan: msbioo;554575
Teşekkür ederim hocam ama bu durumda benim 45 psi basmam gerekiyor bu fazla değilmi yoksa ben mi yanlışım...


Aşağıda verdiğim linkte depo kağındaki değerleri bar cinsinden yazıp psi'a dönüştürün.

http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Engin E - 18 Ocak 2016, 08:12:16
45 de çok fazla, çok detaya girmeye gerek yok, 32 basarsanız hiç bir sorun çıkmaz.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: timbaz - 18 Ocak 2016, 09:08:08
lastigin uzerinde yazili  max basinca da dikkat edilmeli gerekir, sanirim genelde 44psi max, marka ve tipe gore degisebilir belki...
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 18 Ocak 2016, 15:59:29
Alıntı yapılan: msbioo;554575
Teşekkür ederim hocam ama bu durumda benim 45 psi basmam gerekiyor bu fazla değilmi yoksa ben mi yanlışım...


Merhaba. Depo kapağında yazan değerleri paylaşabilir misiniz? Belki silinen rakam filan vardır, yanlışlık olmasın.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: veracocha - 18 Ocak 2016, 16:03:55
44-45 basılmaz lastiğe o max değerdir !!! dikkat edin
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: msbioo - 31 Ocak 2016, 14:37:41
Alıntı yapılan: Bilgic;554669
Merhaba. Depo kapağında yazan değerleri paylaşabilir misiniz? Belki silinen rakam filan vardır, yanlışlık olmasın.

en sağ değer 3,1 bar yazıyordu ben onu zannetmişim ama sonradan 2,4 bar yazan değer benimmiş. bende burada bir arkadaşın dediği gibi psi bar dönüştürücü düğmeye basıyorum kafam karışmadan 2,4 bara basıyorum lastikleri...
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: coder32 - 01 Şubat 2016, 08:50:43
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/a5ccb83b602592af959c85fde6f51f0b.jpg)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 01 Şubat 2016, 10:48:51
Alıntı yapılan: coder32;557184
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/a5ccb83b602592af959c85fde6f51f0b.jpg)


Evet bu konuya açıklık getirmek benim içinde iyi olacaktır. Şayet araba da bir titreme var, ama kazadan dolayımı oluştu bilemedim. Geçenlerde de lastik basınçlarını depo da ki yazan değerlere göre ayarladım( benim anladığım 245 15 R16 31 ) bende 4 lastiği de 31 göre ayarladım. Acaba yanlış mı yaptım, 160 dan sonra araba da bir titreme oluştu.. Servise bırakacağım arabayı kontrol etsinler diye.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 01 Şubat 2016, 11:28:32
Alıntı yapılan: coder32;557184
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/a5ccb83b602592af959c85fde6f51f0b.jpg)


Bu ölçülere göre;
2.3 bar yazan değerlerin karşılığı 33 psi
2.2 bar yazan değerlerin karşılığı da 32 psi yapıyor.

Soldaki değerler en ekonomik değeri göstermekle birlikte araç ortalama yüklü iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki ise araç hem yolcu hem de yük açısından tam dolu iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki değerleri araç boşken kullanırsanız hem yakıt tüketimi fazla olacak, hem de lastikler daha sert olacağından dolayı yolun araç içine verdiği tepki daha fazla olacaktır.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 01 Şubat 2016, 15:00:03
Alıntı yapılan: Bilgic;557208
Bu ölçülere göre;
2.3 bar yazan değerlerin karşılığı 33 psi
2.2 bar yazan değerlerin karşılığı da 32 psi yapıyor.

Soldaki değerler en ekonomik değeri göstermekle birlikte araç ortalama yüklü iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki ise araç hem yolcu hem de yük açısından tam dolu iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki değerleri araç boşken kullanırsanız hem yakıt tüketimi fazla olacak, hem de lastikler daha sert olacağından dolayı yolun araç içine verdiği tepki daha fazla olacaktır.


O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: nedim_yildiz1961 - 01 Şubat 2016, 17:44:15
Jantların içine yapışan kuru çamur varsa bu da balans titreşimi yapabilir.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: unveren55 - 01 Şubat 2016, 18:02:05
Alıntı yapılan: azafrak;557253
O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim


o hızlarda oluşan titreşim lastiğin balansından kaynaklanır.size aracı bir rotbalansa götürmenizi tavsiye ederim.kazanın şeklini yazmamışsınız.rotbalansa sokmadan titremenin sebebi belli olmaz jantınız bile eğri olabilir.lastikte 1-2 ps +/- çok bir fark yapacağını sanmam.saygılar.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: StokeR - 01 Şubat 2016, 18:35:04
Ben ön ve arakaya 31 basıyorum bence bu değerler çok iyi. :)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: guthrie - 01 Şubat 2016, 22:56:35
Alıntı yapılan: azafrak;557253
O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim


Sorununuzun cevabini yukarda vermisler bencede buyuk. Ihtimalle aracinizin balansi bozulmustur makineye bagladiklarinda muhtemelen cozulecektir.aluminyum tabakalarinizdan biri dusmustur
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 02 Şubat 2016, 08:55:45
Alıntı yapılan: azafrak;557253
O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim

Günaydın,

310 yazan değer KPa cinsinden verilen değerler. Psi ile karıştırmayın. Lastiğin üzerinde üretim tarihi yazar (2512 gibi. Bu değer 2012 yılının 25. hafta üretimidir demek). Sizin lastiğinizde de bu değer olacak. Aracınızda takılı olan lastiklerin üretim yılını ve aracın km verirseniz ona göre de yorum yapabiliriz.

215 45 R16 lastiklerinizin basınç değerleri şu şekilde olmalıdır;

Araç yüksüz iken Ön Tekerler: 32 psi Arka Tekerler: 32 psi
Araç yüklü iken Ön Tekerler: 35 psi Arka Tekerler: 45 psi olacak.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 02 Şubat 2016, 09:14:28
Hepinizi teker teker alıntılamak istemedim arkadaşlar.

Buradan cevap vereceğim, tekerleklerde kuru çamur olabilir geçen yıkattım arabayı ama yinede çamur yapışmış duruyordu, onu daha da detaylı bir şekilde temizleyeceğim.

Kazanın boyutunu fotoğraflar ile göstermek istedim. Tıra çarptım, hatalı ben değilim tabiki de.. Ön taraf komple değişti, motorda herhangi bir sorun yok. Sadece turbo değişti, onu da motoru komple söktükleri için, takarken adam akıllı taktıklarını düşünmüyorum. Turbo dan ıslık sesi gelmeye başladı, hal böyle olunca servise getirdim turbo değişecek dediler. Değişti fakat kesmedi, sonra da turbo borusundaki kelepçe falan derken değişti öyle .. Araba da onarım gören parça yok, marka kaskolu olduğu için bütün parçalar sıfırı ile değiştirildi.

Aslında servisten aldıktan sonra böyle bir şey yoktu araçta, ama teker havalarını indirdikten sonra sanki hissetmeye başladım. Servis tekerleklere 34 psi basmıştı, ben de onları 31 e indirmiştim.

Arabamın km si 23 binlerde 2015 Haziiran çıkışlı aracım.

(http://i.hizliresim.com/gZMP2L.png)
(http://i.hizliresim.com/Z7o5MA.png)
(http://i.hizliresim.com/or4d02.png)
(http://i.hizliresim.com/lv5Q3k.png)
(http://i.hizliresim.com/VvWQPV.png)

Aracın Son Hali, servisten almadan önce 18 de idi, aldıktan sonra 5bin km daha kullandım. Yılbaşına girmeden 1 gün önce aldım servisten.
(http://i.imgur.com/MpGIeXw.jpg)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: mrt03mrt03 - 02 Şubat 2016, 10:35:01
Alıntı yapılan: azafrak;557403
Hepinizi teker teker alıntılamak istemedim arkadaşlar.

Buradan cevap vereceğim, tekerleklerde kuru çamur olabilir geçen yıkattım arabayı ama yinede çamur yapışmış duruyordu, onu daha da detaylı bir şekilde temizleyeceğim.

Kazanın boyutunu fotoğraflar ile göstermek istedim. Tıra çarptım, hatalı ben değilim tabiki de.. Ön taraf komple değişti, motorda herhangi bir sorun yok. Sadece turbo değişti, onu da motoru komple söktükleri için, takarken adam akıllı taktıklarını düşünmüyorum. Turbo dan ıslık sesi gelmeye başladı, hal böyle olunca servise getirdim turbo değişecek dediler. Değişti fakat kesmedi, sonra da turbo borusundaki kelepçe falan derken değişti öyle .. Araba da onarım gören parça yok, marka kaskolu olduğu için bütün parçalar sıfırı ile değiştirildi.

Aslında servisten aldıktan sonra böyle bir şey yoktu araçta, ama teker havalarını indirdikten sonra sanki hissetmeye başladım. Servis tekerleklere 34 psi basmıştı, ben de onları 31 e indirmiştim.

Arabamın km si 23 binlerde 2015 Haziiran çıkışlı aracım.

(http://i.hizliresim.com/gZMP2L.png)
(http://i.hizliresim.com/Z7o5MA.png)
(http://i.hizliresim.com/or4d02.png)
(http://i.hizliresim.com/lv5Q3k.png)
(http://i.hizliresim.com/VvWQPV.png)

Aracın Son Hali, servisten almadan önce 18 de idi, aldıktan sonra 5bin km daha kullandım. Yılbaşına girmeden 1 gün önce aldım servisten.
(http://i.imgur.com/MpGIeXw.jpg)


Hocam tıra kaçla çarptın? Arabada bişe yok gibi. Cam tavan ön cam sağlam kalmış
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: mrt03mrt03 - 02 Şubat 2016, 10:35:18
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;557422
Hocam tıra kaçla çarptın? Arabada bişe yok gibi. Cam tavan ön cam sağlam kalmış


Geçmiş olsun
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 02 Şubat 2016, 11:11:54
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;557422
Hocam tıra kaçla çarptın? Arabada bişe yok gibi. Cam tavan ön cam sağlam kalmış

Ön cam, üst kaputun altında kalan tarafından çatlamış, değiştirildi. Taş çatlasın zorlasan 80 dir, hadi 90 olsun ki değil zaten, 75 vardır anca.. Zaten girdiğim kavşağı görseniz oraya hızlı girme imkanınız yok, toprak yola uçarsınız.

Tır durur diye düşündüm çünkü yüklüydü, 40 ton tonajı vardı, adam hiç  durmadı direk viraja girdi. Bende frene bastım abs ler devreye girince az da olsa çarpma hızım azaldı. Mesafe yakındı o yüzden. Belki frene basma mesafem daha geriden de olabilir o anın şokuyla hatırlayamıyorum. 5dk arabanın içinde ne olduğunu anlamaya çalıştım zaten. Rüyadır diye kendimi cimcikledim ama yok yani..

Girdiğim yer dorsenin 2 teker arası, orada demir bir blok var o beni bu hale getirdi.


(http://i.hizliresim.com/JnbW5E.png)
(http://i.hizliresim.com/zroyWg.png)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 02 Şubat 2016, 11:13:05
ALLAH razı olsun.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: rumiexile - 02 Şubat 2016, 11:24:55
Öncelikle herşey bir yana, geçmişler olsun, Allah esirgesin.

Fren diye işaretlenilen yön sizin geldiğiniz yön ise bildiğim kadarıyla;

Döner kavşağa giren araçlar, döner kavşak içerisinde bulunan araçlara yol vermelidir. Bu malesef ülkemizde çok önemsenmeyen bir detay, bunda tabi döner kavşaklarımızın yapısının da rolü var. Girdiğiniz kavşakta anayol hakkı sizde olmadığı için (tabelalar bunu gösteriyor) döner kavşak kuralları geçerli.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 02 Şubat 2016, 11:33:22
Alıntı yapılan: azafrak;557433
Ön cam, üst kaputun altında kalan tarafından çatlamış, değiştirildi. Taş çatlasın zorlasan 80 dir, hadi 90 olsun ki değil zaten, 75 vardır anca.. Zaten girdiğim kavşağı görseniz oraya hızlı girme imkanınız yok, toprak yola uçarsınız.

Tır durur diye düşündüm çünkü yüklüydü, 40 ton tonajı vardı, adam hiç  durmadı direk viraja girdi. Bende frene bastım abs ler devreye girince az da olsa çarpma hızım azaldı. Mesafe yakındı o yüzden. Belki frene basma mesafem daha geriden de olabilir o anın şokuyla hatırlayamıyorum. 5dk arabanın içinde ne olduğunu anlamaya çalıştım zaten. Rüyadır diye kendimi cimcikledim ama yok yani..

Girdiğim yer dorsenin 2 teker arası, orada demir bir blok var o beni bu hale getirdi.


(http://i.hizliresim.com/JnbW5E.png)
(http://i.hizliresim.com/zroyWg.png)


Öncelikle geçmiş olsun. Baya büyük bir kaza atlatmışsınız aslında. Kamyona vurduğunuz yer en sıkıntılı noktalardan biri. İyi ki sizin hızınız pek yokmuş.

Bu kazada suç oranını ne verdiler? Eğer sizin geldiğiniz yön fren diye işaretlediğiniz yön ise yol ver tabelası mevcut. Kamyona da ortadan vurduğunuz için asli kusuru size mi verdiler?
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 02 Şubat 2016, 15:51:17
Merhabalar,


Öncelikle hepinize teşekkür ederim, ALLAH razı olsun.

SUç oranına gelecek olursak bende sizin gibi düşünüyordum yani kavşak içindekine yol ver , geçiş üstünlüğü onun diye ama bizimde doğru bildiğimiz yanlışlar var anladığım kadarıyla.

Çünkü karşı tarafa %100 8'de 8 kusur oranı verildi. Bildiğim kadarıyla da ana yol yani talihi yol benim tarafımda olduğu için benim geçiş üstünlüğüm var. Bu konuda aydınlanmıştım ama şimdi tekrar unuttum konuyu.

Fren diye işaretli olan yön benim yönüm. Oradan karşıya geçeceğim, diğer taraftaki araç karşıdan gelip döner kavşaktan benim aracın savrulduğu yöne doğru gidecek.

Araçta ilk etapta 26.500 hasar çıktı. Araç perte ayrılmadı, şimdiki değerler ile %85 lik bir hasar değeri olmalıymış. Neyse ben yinede ALLAH'a havale ettim..
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: guthrie - 02 Şubat 2016, 17:39:24
Gecmis olsun dostum. Cana gelecegine mala gelsin saglikli sihhatli olduktan sonra hersey duzelir gelir gecer. Tekrar gecmis olsun carptiginiz nokta en kotu sonuclara yol acabilecek bir nokta Allah esirgemis hiziniz iyiki dusukmus. Birde arka hava yastiklari mi acilmis style pakette arka hava yastigi var mi anlayamadim
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: **SEMİH** - 02 Şubat 2016, 18:31:52
Alıntı yapılan: guthrie;557533
Gecmis olsun dostum. Cana gelecegine mala gelsin saglikli sihhatli olduktan sonra hersey duzelir gelir gecer. Tekrar gecmis olsun carptiginiz nokta en kotu sonuclara yol acabilecek bir nokta Allah esirgemis hiziniz iyiki dusukmus. Birde arka hava yastiklari mi acilmis style pakette arka hava yastigi var mi anlayamadim


6 havayastığı diye geçer ama sütündakiler hem öne hem arkaya açılır. Aslında 8 hava yastığı da denebilir.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: unveren55 - 02 Şubat 2016, 18:43:10
çok geçmiş olsun ALLAH korumuş.size tavsiyem bu sarı kamyonlara 500 mt.den fazla yaklaşmayın.ALLAH beterinden saklasın.konuya dönersek.bu arcın ön takımında hertürlü sorun çıkabilir çünki öntakım kazadan dolayı çok hasar görmüş.aracın titremesi ni size tavsiyem servise götürün.yada iyi bir rotbalanscıya gidip öntakıma komple baktırın.servisede gitseniz onlarda rotbalanscıya başvuracak.en iyisi önden siz gidip detaylı bir rapor alın balanscıdan.eğer kazayla ilgili eksik yapılan bir işlem varsa tamiratı yapan servise bunu düzelttirin.balans bile bozuksa götürün servise kazadan sonra titreme yapıyor diyin.şahsi kanım aracın balansı kolay kolay bozulmaz.aracın titremesi yapılan tamiratla alakalı.tekrar çok geçmiş olsun.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: **SEMİH** - 02 Şubat 2016, 23:23:24
Çok geçmiş ucuz atlatmışsınız. lastiğiniz balans yapmış büyük ihtimalle. Yolda gezinme gibi bir sorununuz yoksa yada bir tarafa çekme rot ayarları sağlamdır. Ki bu kazadan sonra tutturana helal olsun. Demek ki araç güzel toplanmış. Sadece kaza olan ön tekeri bir lastikçide 10 tl ye balans yaptırın jantta yamukluk var mı baktırın sorun yine devam ederse. Mustafa Bey in dediği yöntemi izleyin derim.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: guthrie - 03 Şubat 2016, 11:52:02
Alıntı yapılan: 09fabia;557544
6 havayastığı diye geçer ama sütündakiler hem öne hem arkaya açılır. Aslında 8 hava yastığı da denebilir.


Hmm tesekkurler. Guzelmis gercekten
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: unveren55 - 03 Şubat 2016, 18:13:05
Alıntı yapılan: 09fabia;557596
Çok geçmiş ucuz atlatmışsınız. lastiğiniz balans yapmış büyük ihtimalle. Yolda gezinme gibi bir sorununuz yoksa yada bir tarafa çekme rot ayarları sağlamdır. Ki bu kazadan sonra tutturana helal olsun. Demek ki araç güzel toplanmış. Sadece kaza olan ön tekeri bir lastikçide 10 tl ye balans yaptırın jantta yamukluk var mı baktırın sorun yine devam ederse. Mustafa Bey in dediği yöntemi izleyin derim.


semih bey ben 10 tl ye balans yaptırmayı önermem şahsen.çünki içte bir sıkıntı var ise yapılan balans içteki sıkıntıyı örtecektir.o sebepten kazalı bir araç olduğu için ve aradan uzun bir zaman geçerse servis sorumluluk almıcağı için kapsamlı baktırmasını önerdim.belki 40-50 tl heba olacak ama en azından kafa rahat olacaktır.araç kazalı olmasa aynen size katılıyorum 10 tl lik bir işlem.saygılar.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: **SEMİH** - 03 Şubat 2016, 19:52:15
Alıntı yapılan: unveren55;557718
semih bey ben 10 tl ye balans yaptırmayı önermem şahsen.çünki içte bir sıkıntı var ise yapılan balans içteki sıkıntıyı örtecektir.o sebepten kazalı bir araç olduğu için ve aradan uzun bir zaman geçerse servis sorumluluk almıcağı için kapsamlı baktırmasını önerdim.belki 40-50 tl heba olacak ama en azından kafa rahat olacaktır.araç kazalı olmasa aynen size katılıyorum 10 tl lik bir işlem.saygılar.


Dediğinizde haklısınız aslında sonuçta servis garantili yapılmış araç bu araçta kaza sonrası titreme var çözün diye başlarına atılabilir.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 04 Şubat 2016, 08:53:23
Alıntı yapılan: nedim_yildiz1961;557284
Jantların içine yapışan kuru çamur varsa bu da balans titreşimi yapabilir.


Herkese teşekkür ederim, Allah razı olsun beyler.

Balansı dışarıda yaptırmadım önce servise gidip aracı oraya bırakacağm, kendileri artık ne yapıyorlarsa yapsınlar, detaylı bir şekilde test etsinler. Yapamadıkları vakit başlarının etini yiyeceğim.

Titreme sorununa gelecek olursam tekrar, dün istanbula gitmeden önce petrol ofisinde aracı yıkadım. Sonra aklıma nedim abinin söylemiş olduğu çamur muhabbeti geldi, hemen 4 tekere de güzelce su tuttum, ne kadar çamur varsa üzerinden attım.

Aracı da test etme olanağım oldu 160 da araç titreme yapmadı, sonra 200 bastım yine titremedi. Allah allah deidm neden düzeldi şimdi derken, sonra aracın tekerlerini temizlediğim aklıma geldi, detaylı şekilde hemde. O yüzden gittiğini düşünüyorum.

Salı günü de yazılım attırdım araca 138hp 300nm tork , araç daha performanslı ve daha yakıt tasarruflu oldu..
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: promethe - 04 Şubat 2016, 10:57:45
Çok geçmiş olsun. Büyük araçlarla yapılan kazalara göre ucuz atlatılmış bir kaza, önemli olan sizin sağlıklı ve sağlam olmanız, gerisi teferruat. Araç toplanır, balans düzelir hepsi bir şekilde hallolur . Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar, siz de zaten en son çözüme ulaştığınızı söylemişsiniz.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 04 Şubat 2016, 14:22:52
Alıntı yapılan: azafrak;557827
Herkese teşekkür ederim, Allah razı olsun beyler.

Balansı dışarıda yaptırmadım önce servise gidip aracı oraya bırakacağm, kendileri artık ne yapıyorlarsa yapsınlar, detaylı bir şekilde test etsinler. Yapamadıkları vakit başlarının etini yiyeceğim.

Titreme sorununa gelecek olursam tekrar, dün istanbula gitmeden önce petrol ofisinde aracı yıkadım. Sonra aklıma nedim abinin söylemiş olduğu çamur muhabbeti geldi, hemen 4 tekere de güzelce su tuttum, ne kadar çamur varsa üzerinden attım.

Aracı da test etme olanağım oldu 160 da araç titreme yapmadı, sonra 200 bastım yine titremedi. Allah allah deidm neden düzeldi şimdi derken, sonra aracın tekerlerini temizlediğim aklıma geldi, detaylı şekilde hemde. O yüzden gittiğini düşünüyorum.

Salı günü de yazılım attırdım araca 138hp 300nm tork , araç daha performanslı ve daha yakıt tasarruflu oldu..


Tercih sizin ancak, hem kendi hem de başkalarının can güvenliği için sözünü ettiğiniz hızlara çıkmayın lütfen.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 04 Şubat 2016, 22:33:39
Alıntı yapılan: Bilgic;557928
Tercih sizin ancak, hem kendi hem de başkalarının can güvenliği için sözünü ettiğiniz hızlara çıkmayın lütfen.


Maksat aracımda yakıt tasarrufu sağlamak ve gerektiği zaman gerektiği yerde aracımı performanslı bir şekilde kullanabilmek, hepsinden önce de Teknolojiye merakımın olmasından dolayı :))

Kimsenin canını ve kendi canımı'da tehlikeye atmaya niyetim yok :)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 08 Şubat 2016, 12:08:04
Alıntı yapılan: azafrak;558017
Maksat aracımda yakıt tasarrufu sağlamak ve gerektiği zaman gerektiği yerde aracımı performanslı bir şekilde kullanabilmek, hepsinden önce de Teknolojiye merakımın olmasından dolayı :))

Kimsenin canını ve kendi canımı'da tehlikeye atmaya niyetim yok :)


Hocam yakıt tasarruuf için en ideal hız aralığı 90 km/h ile 115 km/h arasında değişmektedir. Sözünüzü ettiğiniz hızlarda aracın yakıt tasarrufu sağlayabilmesine olanak yok.

Arabayı çok iyi sürüyor olabilirsiniz, ancak önünüze çıkacak kedi/köpek gibi durumlarda o hızlarda durmanız ya da manevra yapabilmeniz mümkün değil. Şunu belirtmek gerekiyor ki Türkiye'de yapılan kazaların çoğu yüksek hızdan kaynaklı. Bir kez daha düşünün derim. Eğer çok hız tutkunuz varsa İstanbul Park'ı aracınızla tercih edebilirsiniz.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: azafrak - 09 Şubat 2016, 10:36:08
Alıntı yapılan: Bilgic;558623
Hocam yakıt tasarruuf için en ideal hız aralığı 90 km/h ile 115 km/h arasında değişmektedir. Sözünüzü ettiğiniz hızlarda aracın yakıt tasarrufu sağlayabilmesine olanak yok.

Arabayı çok iyi sürüyor olabilirsiniz, ancak önünüze çıkacak kedi/köpek gibi durumlarda o hızlarda durmanız ya da manevra yapabilmeniz mümkün değil. Şunu belirtmek gerekiyor ki Türkiye'de yapılan kazaların çoğu yüksek hızdan kaynaklı. Bir kez daha düşünün derim. Eğer çok hız tutkunuz varsa İstanbul Park'ı aracınızla tercih edebilirsiniz.


Yanlış anlaşıldı sanırım, amacım hız yapmak değil. Yazılımı yaptırmamın sebebi, aracımda performans istemiş olmam. Ama altını çizerek diyorum, istemiş olduğum performans yüksek hızlara çıkabilmek için değil, sadece araçta serilik istemek amaçlı..

Yoksa hızı seven birisi değilim. Yolculuk yaparken bile, 90 veya 110 a sabitler, sakin bir yolculuk yaparım. çünkü uzun yolculukları severim, müziğimi de açıp keyfime bakarım.

Merak etmeyin aynı şeyleri düşünüyoruz..:ok::)
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: semioli - 16 Şubat 2016, 16:31:03
2015 1.2 DSG Style Skoda Rapid Spaceback olarak ön ve arka tekerlerimin basıncı 34. Bu rakam ideal mi?
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: Bilgic - 17 Şubat 2016, 09:30:39
Alıntı yapılan: semioli;560171
2015 1.2 DSG Style Skoda Rapid Spaceback olarak ön ve arka tekerlerimin basıncı 34. Bu rakam ideal mi?


Lastik ölçülerinizi söylememişsiniz. Bunu bilmeden bir değer söyleyemeyiz. Ancak lastik ölçünüz 215 45 R16 ise lastiklerinizin basınç değerleri şu şekilde olmalıdır;

Araç yüksüz iken Ön Tekerler: 32 psi Arka Tekerler: 32 psi
Araç yüklü iken Ön Tekerler: 35 psi Arka Tekerler: 45 psi olacak.
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: audioslave - 17 Nisan 2016, 00:18:25
Alıntı yapılan: Bilgic;560312
Lastik ölçülerinizi söylememişsiniz. Bunu bilmeden bir değer söyleyemeyiz. Ancak lastik ölçünüz 215 45 R16 ise lastiklerinizin basınç değerleri şu şekilde olmalıdır;

Araç yüksüz iken Ön Tekerler: 32 psi Arka Tekerler: 32 psi
Araç yüklü iken Ön Tekerler: 35 psi Arka Tekerler: 45 psi olacak.

bugün lastikleri değiştirdim, daha sonra benzincide gidip lastik havalarına baktım. 35 basmışlar hepsine. depo kapağında yazanları anlamadım. tahmini olarak bende hepsini 32psi yaptım. iyi tahmin etmişim :) yalnız araç doluyken arkalar 45 çok değil mi?
Başlık: Cevap: Lastik Basıncı
Gönderen: macrostr - 17 Nisan 2016, 02:01:13
Alıntı yapılan: Bilgic;560312
Lastik ölçülerinizi söylememişsiniz. Bunu bilmeden bir değer söyleyemeyiz. Ancak lastik ölçünüz 215 45 R16 ise lastiklerinizin basınç değerleri şu şekilde olmalıdır;

Araç yüksüz iken Ön Tekerler: 32 psi Arka Tekerler: 32 psi
Araç yüklü iken Ön Tekerler: 35 psi Arka Tekerler: 45 psi olacak.
Hocam, doluyken verilen değerler. Önce git lastiğe 45 bas sonra gel aracı doldur mu ? Yoksa yükle aracı git 45e getir mi ?

LG-H960 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi