škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Favorit & Felicia => Konuyu başlatan: nates - 19 Ocak 2016, 21:58:01
-
Herkese selamlar.Hiç dusunmedigim ve bilmedigim halde 93 lx 150 binde benzinde binilmiş bir favritaldim.kaporta diriliği aracın orijinal oluşu reno 9 dusunmeme rağmen bu karasal sebep oldu.araçla ilgili maddeler halinde yazdiklarima tecrubelerizle cevap yazarsanız mumnunolurum.
1-araba tüpe uyum sağlar mi atiker taktirmayi dusunuyorm.
2-30 kuruş km de yakıt tüketimi uzun yolda normal mi
3-zincir biraz ses yapıyor ustalar değişim istemez diyor sorun çıkar mi
4-duz yolda 120 maksimum hizyapiyor bu az değil mi
5- dış kapı çıtası yok bunu nereden bulabilirim
6-bozuk yolda nazik arabadır çabuk dökülür deniyor dogrumu
7-arabayi 7500 e aldım(çocuklar bu tipsize binmeyiz deyince) tekrar satmak istediğinde 7000 den fazla veren olmadı
Zararına satmaktan da yaptırıp binmeyi dusunuyorm
8-arabanin kullanımında bu araca has püf noktaları ve önerilerinin bekliyorum.
Cevap yazacaklara şimdiden teşekkür ler
-
Hoşgeldiniz kazasız belasız İnşaallah.
Keşke tanışma bölümünde kendinizi tanıtan bir başlık açsaydınız.
...1-araba tüpe uyum sağlar mi atiker taktirmayi dusunuyorm.
Tüpe uyumlu ancak montajı dikkatli ve özenli yapılmalı
2-30 kuruş km de yakıt tüketimi uzun yolda normal mi
Yani 7lt/100km gibi bir benzin tüketimi ise ve bakımsızsa yine bile normal denebilir. Bakımı, ayarı, ...vs. yapıldığında uzun yolda yüklenmeden kullanımda 6lt/100km bile gayet mümkün.
3-zincir biraz ses yapıyor ustalar değişim istemez diyor sorun çıkar mi
Çok biliyormuş o ustalar. Favorit' in zincirinde geri mekanizması yoktur ve ses başlamışsa bollaşmış demektir ve avans ayarı asla sabit durmaz ve sabit tutturmak mümkün değildir.
4-duz yolda 120 maksimum hizyapiyor bu az değil mi
Fabrika verisi son sürati 150km/s' dir. Eğer 90-100km/s' de 5. vitese atıp da hızlanmasını beklerseniz çok zor olur zira 5. vitesi epey uzun oranlı ve yüksek devirlere tırmanmaı çok uzun süre alır. 4. viteste 120-130km/s' yi görünce 5. vitese atılırsa rahatça 150-160km/s süratleri görebilir eğer ki bir problemi yoksa. Yalnız ben gene de o süratlere çıkmanızı hiç tavsiye etmem zira o süratte fren lazım olsa neredeyse yok gibidir ve kasa yol bozukluklarından veya dalgalanmalarından epey fazla etkilenir. Açıkçası ufak ufak zıplama eğilimindedir.
6-bozuk yolda nazik arabadır çabuk dökülür deniyor dogrumu
1 yıl boyunca kömür ocakları yollarında kullandım, ön takımdan sadece rotilleri boşluk yaptığı için değiştirmiştim. Yalnız epey dikkatli kullanırdım. Arazi aracı gibi bozuk yollara vurursanız ne olabileceğini kestirmek zor.
7-arabayi 7500 e aldım(çocuklar bu tipsize binmeyiz deyince) tekrar satmak istediğinde 7000 den fazla veren olmadı
Çocukları dinlerseniz Ferrari isterler zaten.:D
-
Herkese selamlar.Hiç dusunmedigim ve bilmedigim halde 93 lx 150 binde benzinde binilmiş bir favritaldim.kaporta diriliği aracın orijinal oluşu reno 9 dusunmeme rağmen bu karasal sebep oldu.araçla ilgili maddeler halinde yazdiklarima tecrubelerizle cevap yazarsanız mumnunolurum.
1-araba tüpe uyum sağlar mi atiker taktirmayi dusunuyorm.
2-30 kuruş km de yakıt tüketimi uzun yolda normal mi
3-zincir biraz ses yapıyor ustalar değişim istemez diyor sorun çıkar mi
4-duz yolda 120 maksimum hizyapiyor bu az değil mi
5- dış kapı çıtası yok bunu nereden bulabilirim
6-bozuk yolda nazik arabadır çabuk dökülür deniyor dogrumu
7-arabayi 7500 e aldım(çocuklar bu tipsize binmeyiz deyince) tekrar satmak istediğinde 7000 den fazla veren olmadı
Zararına satmaktan da yaptırıp binmeyi dusunuyorm
8-arabanin kullanımında bu araca has püf noktaları ve önerilerinin bekliyorum.
Cevap yazacaklara şimdiden teşekkür ler
@nates,
@Uğur Akar gerekenleri yazmış. Ben ilk sorunuza cevap vereyim. 1993 Model Favoritlerin 2. yarı yıldan sonra ithal edilenlerin motorlarının LPG' ye uygun olduğu söylenmişti yıllar önce. 91 model Formenime LPG taktırmak istediğimde Uludağ Serviste söylemişlerdi.
120 km sürat bence oldukça düşük.Kullandığım 3 formen ve ve ilk Favoritimle tam yüklü olarak 170 km kadar düz yolda çıkabilmiştim.Ancak 140 km den sonra motor aşırı bağırıyor ve 300 kg yüke rağmen önü havalanma eğilimi gösteriyordu.Ancak her ne olursa olsun araç boşken Favoritle rahat 150 basabilmelisiniz.Büyük ihtimal bakım ve ayarlar(Karbüratör- Buji-Zincir boşluğu-özellikle sibopların sıkılığı- buji kablolarında varsa dirençlerin uygun olmayışı veya aşırı dirençli kablolar-Benzin yakmasın gerekçesiyle karbüratör 1. bogaz memesinin 115'lik takılması,kapış pompa diyaframı delikse yada sertleşmişse 2. boğazı devreye sokamaz, araç ne yaparsanız yapın 110-120 nin üstüne çıkamaz) kısacası teker teker araştırılacak.Bence ilk bakılacak yer kapış pompa diyaframıdır.Eğer değiştirlmesi gerekiyorsa kesinlikle orjinal olmalıdır.Yan sanayi hiç bir şekilde işe yaramaz.
(http://i.hizliresim.com/RoGyjo.jpg) (http://i.hizliresim.com/lv4YJX.jpg)
ORJİNAL ------------------------- YAN SANAYİ
Ayrıca kabüratör alt flaşının oturtulduğu yüzeyde bir sıkıntı varsa (Hararet nedeniyle kasmışsa) yada sert lastik flanş iyice kuruyup çatlamış yada formunu kaybetmişse karbüratör buradan hava alır ve motor özellikle rölanti devri sabit kalmaz gelişi güzel dalgalanır araçta çekiş düşer.Bazı servisler metal olanı ile değiştirirler.
(http://i.hizliresim.com/yLj2y0.jpg)
-
Uğur ve Bülent beye yazdıkları açıklamalar için teşekkürler.küçük şehirde-fatsa- olmam usta yönünden sıkıntı yaşatacak gibi.ama forum faydali olacak gibi.yazılan sorunlara cevap yazan ustatlara teşekkür ler