škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: selchuk - 02 Aralık 2009, 13:26:04
-
dün nette dolanırken toyota sayfasına girdim.priusu gördüm.daha önce amerikada kuzenimin arabasını kullanmıştım ama sanırım bu son versiyonu.bildiğim kadarıyla %100 hibrit motoruda üretim aşamasında.teknik verilere göre şehir içi 3.9 litre yakıyormuş.1200 km yol gidiyor bir depoyla.elegant ve premium olmak üzere iki versiyonu var.fiyatını çok pahalı buldum elegant 42000, premium 49000 euro.ankarada bulursam test aracı test etmeyi düşünüyorum.3 tane bayi varmış hangisinde varsa.bu arabayı test eden yada inceleyenler varsa düşüncelerini merak ediyorum doğrusu.
-
Fiyatı çok pahalıymış...
-
Acaba aradaki fiyat farkına, benzinden tasarruf ettiği kadar, yani o parayı geri dönüştürecek kadar uzun süre/km sorunsuz gidebilecek mi, hadi onu geçtim sen o kadar yol gidebilecen mi :kiki: :kiki:
-
az önce aradılar yarın öğleden sonra gidip test edicem bakalım nasılmış:D
-
az önce aradılar yarın öğleden sonra gidip test edicem bakalım nasılmış:D
Sen yine gazcılığımızdan ödün verme ama LPG li arabada basınca benzine atar ya, o da elektrikten çıkıp bi boy benzine atacak, demedi deme :kiki::kiki:
-
Sen yine gazcılığımızdan ödün verme ama LPG li arabada basınca benzine atar ya, o da elektrikten çıkıp bi boy benzine atacak, demedi deme :kiki::kiki:
zaten öyleymiş biraz internetten kataloğuna baktım.45 km ye kadar elektrik sonrada benzin ve elektrikmiş.ama 3 tane modu var.tek elektrik tek benzin yada her iki mod.bide priz bulmak lazım buna sanırım.trafoyamı bağlasak yada hat çekmek lazım:D:D
-
valla onu bunu bırakın çevreye oldukça duyarlı bir araç.Elektrik motorundayken 0 emisyon ve 0 sessiz bir araç.Testi merakla bekliyorum selçuk bey.
-
Bende merak ediyorum aslında..Müsait bir zamanda test etmek isterim..
-
:+1:
acaba aradaki fiyat farkına, benzinden tasarruf ettiği kadar, yani o parayı geri dönüştürecek kadar uzun süre/km sorunsuz gidebilecek mi, hadi onu geçtim sen o kadar yol gidebilecen mi :kiki: :kiki:
:+1:907
-
O araçta ampül değiştirmek bile büyük risk..Çok yüksek voltaj var..Zaten el sokacak bir yeri bile yok kaputun altında..
Görünüşüde fena değil.
(http://www.otomobil.com.tr/resim/TOYOTA_PRIUS_SATIS_EK6552.jpg)
Toyota priusları incelerken TV'de türkçe prius reklamı gördüm şaşırdım :D
-
bugün gidicem bir aksilik olmazsa.okuduğuma göre pillerin ömrü 5 yıl gidiyormuş.sonra değişiyorlar.ameriakadaki eski modeldi benim gördüğüm bu daha gelişmişi yüzde yüz hibrit olan modelde üretim aşamasıdndaymış.bu aracın herşeyi serviste olur sanırım.dediğiniz gibi ampül bile orda değişir başa bela gibi
-
arkadaşlar test sürüşünden geldim.olumlu ve olumsuz yanlarını anlatıcam.batıkent toyotaya gittim carrefour yanındaki showrooma.kapıdan girdim karşıma prius çıktı.hemen kapının karşısına koymuşlar aracı:D.içeri girdim sarışın güzel giyimli güzel bir bayan karşıladı.neyse bayanı geçelim arabaya gelelim:D.araba metalik inci beyazı renginde.elegant modeli.dıştan gözüme baya hoş geldi çizgileri güzel.parlak beyaz gerçekten yakışıyor.bagajı baya geniş 450 lt bagaj var.araç 1.8 litre benzinli motor 100 hp hibrid motor 136 hp.yakıt tüketimi şehir içi 3.9 yazıyor katalogta inanmadım ama doğruymuş.bagajı açtım iki tane kilit var.kilitleri açtım altında stepne ve arka koltuklara doğru elektrik motoru var.ön koltuklara oturdum kokpit baya hoş.herşey yerli yerinde.bu arada araç 3.nesil toyota prius.elegant modelinde kumaş döşeme var.ama kalitesini bu kadar düşük beklemiyodum.direksiyon yanında start stop düğmesi var.araçta eksik gördüğüm yan ön koltukta kafam tavana 15 cm boşlukta duruyor.arka koltukta ise bu yükseklik 5 cm e iniyor.dik oturduğum içinmi bilmiyorum ama sanmıyorum.arka koltuklara 1.80 den daha uzun insanların oturması zor.
gelelim test aracına.test aracı mavi renk 34 plaka bir araçtı.yalnız araç 2.nesil prius.showroomdaki gibi 3.nesil değil.arabaya bindim.arabada deri döşeme 15 inç alaşım jantlar standart.yalnız 2.nesil araçta kumandalar baya zor.yeni nesil gibi değil.yerlerini zor buldum.düşünün cam açma düğmelerini bile zor buldum:D.butonu taktık bastık start düğmesine.görevli beye dedimki el frenini indircem nerde.adam demesinmi ayakla basıcan:D nerde dedim ayak koyma yükseltisinin oraya koymuşlar.neyse bastım.sıra geldi vitese.2.nesilde vites eski honda crv ler gibi direksiyon yanında yenisinde ise normal yerinde.vites sadece otomatik.p,r,n ve b butonu var.b ne işe yarıyo anlamadım adama sordum oda bilmiyomuş.vites oyuncak arabadaki gibi yayı çekiyosun kendi geçiyo.ortada bir büyük ekran var oradan aracın elektrikmi benzinmi gittiğini görüyosunuz.viteside geçirdik çıktık yola.arabada ses yok.en hoşuma giden yanı gösterge yok araçta.aracın ön camına bakıyosunuz ve bütün değerler herşey orda.hem yolu görüyosun hemde değerleri.neyse çıktık test yoluna.ben arabaya alışmaya çalışıyorum 50 60 hızla gidiyorum adam demesinmi hızlan bi.hızlandım 90 km ye kadar araç benzine geçti tam gas bas dedi bu sefer.tam gazda 130 km ye çıktım araba roket gibi.benim superbden daha seri geldi.ve o hızlanmayı hissediyosunuz.normal moddaydım ama istenirse elektrik,eco ve power modları var birini seçebiliyosunuz.130 km de bi baktım araç elektrik motora geçti.sonra anladımki araç gaz pedalına sabit basarsanız ya da ayağınızı çektiğinizde elektrikle gidiyo.frendede bu durum geçerli.yeni nesil led farlar hoşuma gitti.fren mesafesi süper.otomatik araçlara göre baya iyi.ön cam ön yn camlar su itici özellikte.arabadan inmek istemedim hatta yanlış yola girdim biraz daha turladık:D.arabayı park ettim.1.8 iyiymiş baya dedim.adam demesinmi bu 2.nesiller 1.5 motor.şaştım kaldım.heralde 1.8i daha roket gibidir.kısacası hoşuma giden bir araç oldu.çıkarken sordum daha hiç satılmamış türkiyede.tek test arabasıda bu dediler bilmiyorum ne kadar doğru.zaten daha eğitimlerini bile almamışlar.katalogta bi tane vardı bana verdiler.aksesuar kataloğu ise yok.servis durumu ise daha oturmamış 2 aya herşey hazır olacak ondan sonra araçlar gelecek dediler.bu arada bir tane siyah avensis vardı ötv döneminde satılmamış araç ve fiyatı 50 bin liraya çekmişler araç full.xenondan sunroofa deri döşemeye kadar ilgilenen arkadaşlar olursa diye yazdım:D.toyotada metalik renk farkı olmamasıda hoşuma gitti.çok kısa olmadı ama kısaca böyle arkadaşlar:D
-
ceyranlı ş.içinde kısa mesefede iyidir ama ben hidrojeni tercih ederim ceyrana :D
araba gerçekten güzel ama malesef pahalı..
-
müthiş bir araba Nip/Tuck un bir sezonunda bir ara Christian ın aracıydı ... iyi reklam yaptılar..
hiç şaşırmadım bizim memlekette pahalı olduğuna..
araştırırsanız avrupada kendi hibrit otomobilini yapan bir sürü insan var DIY olarak.. eski çamaşır makinası motoru falan kullanıyorlar
+1200 km menzilleri yapıyorlar forumları bile var DIY hibrit cars falan aratırsanız çıkması olası..
-
kadir bey aracı şarj için prize bağlamıyosunuz bende öyle sanıyordum:D.benzinle giderken kendini şarj ediyor.
-
ahmet bey haklısınız.bütün ülkelerde çevreci araçlarda vergi indirimi var.yunanistanda bile bu araçtan sıfır vergi alınıyor.bayideki konuşmamda aracın yurt dışında 25bin euro olduğunu bizde vergiler yüzünden fiyatın böyle olduğunu söylediler.fiyat 110 bin gibi bir rakam.opsiyon varmı yokmu bilmiyorum daha aksesuar kataloğu olmadığı için bişey demediler.sadece belli başlı şeyleri yazmışlar.bagaj havusu paçalık vs.gibi.araçta cam tavan yada sunroofta yok sanırım.2 ay geçsin herşey otursun belli olur zaten.açıkçası ben 80-85 bin arası fiyat bekliyodum
-
Araç güzel ama cidden pahalı.Gerçi greenpeace' ciler havada kapar bu aracı :) Yani bizim türk insanına desenki toyota prius aldım 110 bin TL' ya adam derki sen salakmısın :D Gider merco alırım der.Ama öyle değil işte.0 emisyon ve 0 sessizlik ne demek bizim türk insanına anlatmak gerek.O kadar parayı arabaya bağlamış olsaydım alırdım ben şahsen.Gelecek dünyada bizi ne gibi sorunların beklediği apaçık ortada.Yüksek emisyonlar yüzünden ( nedenlerden sadece biri tabiki ) ozon tabakası giderek zayıflıyor.Doğaya ve canlılara zarar verdiği aşikar.Artık %100 elektrik motorlu araçların üretilmesine başlanması gerek.Peugeot sanırım %100 elektrikli olan aracını ön siparişle satmaya başlamış bazı avrupa ülkelerinde.Otomobilde artık bu devrimin başlaması gerek.Sanırım tek sorun elektrik motorunu henüz gereken boyutlarda küçültememeleri.Bu yüzdende standart araçlara koymaları biraz zorlaşıyor.Çünkü koyacak yer bulamıyorlar.Küçültüp koysalar bu seferde menzil çok kısa oluyor.Bu probleme çözüm bulmaları halinde hızlı bir şekilde elektrik motorlu araç teknolojisi gelişecektir.
-
0 emisyon derken? Benzinli motorun yaktığını ne yapıyor? :D Kutuya mı dolduruyo :kiki:
Bir de foto beklerdik hani :D
-
Sadece elektrik motoru çalıştığı zamanki emisyondan bahsetmiştim ben.Benzinli motor çalışırken 0 emisyon olmadığını bende biliyorum herhalde :)
-
aynı motora sahip 2 farklı donanımı arasında 20.000 lira fark olan bir aracta yok piriustan baska
-
Arkadaslar hibrit ve elektrikli araclar arasindaki farklar soyle : elektrikli araclar yalniz elektrikli motorla calisir ve yalniz dusuk hizlarda CO2 salinimina neden olmadan calisirlar.ayrica cok uzun mesafeler gidilemez.yolda belli bir sure gittikten sonra durup araci prize baglayip sarj etmeniz gerekir.hibrit araclar ise benzinli motor ile elektrik motoru en iyi sekilde birlestirerek ani hizlanmaya ve yuksek hizli surus performansina yardimci olur.ayrica araci prize baglayip sarj etme yoktur arac hareket halindeyken elektrik motorunu sarj eder.
-
Tum hibrit motorlar ise ayni degildir.sistemin iki tipi vardir.seri paralel yada diger adiyla tam hibrit ve paralel yada diger adiyla yari hibrit.prius tam hibrit aractir.bu sistem ayri bir elektrikli motor ve jenaratorle calisan en degisken sistemdir.jenerator,motor ve benzinli motor surus esnasinda maksimum verim performans ve guc uretimi saglamak icin uyumlu bir sekilde birlesebilir.ozellikle tam hibrit araci yalnizca elektrikli calistirabileceginiz ve maksimum miktarda atik enerjiyi geri donusturebileceginiz anlamina gelir.bu durum daha az yakit tuketimi ve daha az CO2 salimi demektir.ayrica tam hibrit surusten tam tatmin anlamina gelir.bunun aksine paralel sistem es zamanli motor destegi ve elektrik uretiminden yararlanamaz.buda daha fazla yakit tuketimi ve daha fazla CO2 salimi demektir.priusun CO2 salimi benzinli ve dizel araclara gore yuzde 37 daha azdir.arac agirliginin yuzde 95i geri kazanilabilir ve yuzde 85ten fazlasi geri donusturulebilir.
-
bu arada geçenlerde tv de bir araba programında renault fluence testi vardı.araç yalnız bu yıl benzin ve dizel üretilicekmiş.2011 modelden itibaren % 100 elektrikli motor olarak üretilecek dediler.anlamadığım % 100 elektrik için şarj etmek gerekiyor.zaten göstermişler evin garajında 220 v ile 4-8 saat arası şarj ya da alışveriş merkezinde 400 v ile 20 dk şarj yada pil değişim istasyonlarında 3 dk da arabadaki pili alıp yerine dolu pili takmak şekillerinde oluyor.bu sistemler bizde yok yaygınlaşmasıda 4-5 yılı bulur.bizim için benzinliye devam etmeleri lazım yoksa nasıl olcak bilmiyorum.
gelelim prius olayına.ankaradaki 3 bayiyide gezdim.fiyatı 48bine çektiler.fakat aksesuarlar ne var onlarıda öğrenebilirmiyim dedim.aracın kataloğunda bikaç aksesuar varmış.bunların dışındada olabilir dediler.mail attılar merkeze 3 hafta geçti ses yok.dün müşteri hattından aradılar.dedim durum böyle 3 hafta geçti ses yok ben almak istiyorum aracı nasıl olcak dedim.alamayacaksınız demesinlermi:D.araç yeni sistemin oturması lazım herşeyi öğrenince size haber veririz demesinlermi.anlamadığım o zaman aracı neden getirdiniz,getirdiyseniz satın neden satmıyorsunuz.toyota gibi böyle başka markalarda varmı acaba:D
-
görüşleriniz için teşekkürler. ancak kullanırkenki emisyon verileri harika olsada bu araçlar üretim aşamasında bir çok benzinli motorun ömrü boyunca ürettiği gaz salınımına neden oluyorlar. bu yüzden mantıklı bulmuyourm. hatta bu yüzden yurtdışında artk hibrid motorlarla bazı benzinliler kıyaslamaya girince ve üretim sırasındaki salınımlarda hesaba girince çevreyi kirletici rolunu hibritler alıyor.
bunun en yakın örneği 125 lik tsi motorun aldığı ödül.
-
arkadaşlar daha önce belirttiğim gibi babamı priusu almaktan vazgeçirmiştim ya da ben öyle sanmışım:D.geçen hafta aracı sipariş verdik.metalik inci beyazı renginde.istanbulda hazır olduğu için gelmesi kısa sürdü.dış ve iç aksesuarlarda var.krom çıtalar,paspaslar,ipod bağlantısı,jbl 10 hoparlörlü ve cd changerlı ses sistemi ve bagaj filesi gibi aksesuarlarda mevcut.bu sıra euro düşmesi işimize geldi doğrusu:D.test zamanında 2.20 lerdeydi araç 110bin civarı bir fiyata geliyodu şimdi ise daha uygun.aracın normal fiyatı 49300 euro bize 48000 e bıraktılar.101 bin civarı oluyor.yanında 6 yıl uzatılmış garantiyi(3+3) hediye ettiler(1000 lira civarı),toyota kasko yapıldı,bakım temizlik malzemeleri ve aksesuarlarıda maliyetten verdiler 105bine mal oldu.bugüne kadar toplam 6 adet satılmış aldığım habere göre.
-
hayırlı uğurlu olsun resimleri bekliyoruz. :)
-
teşekkür ederim sağolun:)
-
Hayırlı olsun.Tr'de sayılı bir otomobile sahip olmak nasıl bir duygu.Gerçi listeye bakıyorumda sahip olduğunuz araçların hepsi sayılı gibi nerdeyse :D
-
Gökhan valla öyle:D.az bulunan ve kaliteli araçları seviyorum.superb hariç hepsi dediğin gibi.bana kalsa priusu aldırmazdım.ama babam işte:D.bir açıdanda iyi oldu bizimkiler işe gidince bana araba kalmıyodu.superbi benden çok babam sürüyo beetleda annemdeydi sanırım priusla değişecez arada artık:D
-
hayırlı olsun güle güle kullanın bol bol resim ve detaylı inceleme bekliyoruz
-
Prius' u Haber Türk gazetesi için Fatih Altaylı test etmiş. Test boyunca akaryakıt tüketiminin 2,5 litre olduğunu yazmıştı.
-
Hayırlı Olsun Prius:)
-
herkese teşekkür ederim.kılavuzda 3.9 litre yazıyor depoyu fulledim.bitirince yazarım kaç km gittiğini:).bu kadar sessiz ve seri bir araç beklemiyordum hızlanırken roket gibi kalkıyor ve koltuğa yapışıyorsunuz.sanki uçakta gidiyosunuz:)
-
Hayırlı olsun sizin senelik vergiyle yeni bi araba alınır valla :D
-
:D:D.araç vergilerini kasko değerinden öderseniz daha ucuz oluyor
-
:D:D.araç vergilerini kasko değerinden öderseniz daha ucuz oluyor
yanlız o 2010 modellerde pek işe yaramıyor.
o şart şöyle. bir aracın kasko bedelinin %5 inden daha fazla MTV si varsa dilekçe ile bir alt dilimden ödeniyor.
bu arada priusta sadece benzinli motor yok elektrikli motorunda torkunu toplam torka katarsan çok güzel bir performansa sahip olması kaçınılmaz.
-
prius hayırlı olsun.
benim merak ettiğim honda civic hybrid var bu araçta bildiğim kadarıyla hem benzin motoru hemde elektrik motoruyla çalışiıyor.fiyatıda sıfırı 50 bin civarı sanırım.bu araç neden priusun yarı fiyatı?
motor teknolojileri birbirinden çok farklımıdır acaba?
-
prius hayırlı olsun.
benim merak ettiğim honda civic hybrid var bu araçta bildiğim kadarıyla hem benzin motoru hemde elektrik motoruyla çalışiıyor.fiyatıda sıfırı 50 bin civarı sanırım.bu araç neden priusun yarı fiyatı?
motor teknolojileri birbirinden çok farklımıdır acaba?
priusun motor hacmi 1,8 lt olduğu ve civicten çok daha başarılı bir araç olduğu için olabilirmi :)
-
Hayırlı olsun selçuk.İlginç ve bir o kadarda trafikte az rastlanır bir araca sahip oldunuz.Güle güle kazasız belasız binmeniz dileğiyle.Ankara buluşmasına katılırsanız superb değilde priusla gelinde bizde inceleme fısatı bulalım :)
-
yanlız o 2010 modellerde pek işe yaramıyor.
o şart şöyle. bir aracın kasko bedelinin %5 inden daha fazla MTV si varsa dilekçe ile bir alt dilimden ödeniyor.
bu arada priusta sadece benzinli motor yok elektrikli motorunda torkunu toplam torka katarsan çok güzel bir performansa sahip olması kaçınılmaz.
Emre bey,priusun kaskosu 1100 lira %5 i 55 lira ediyor.mtv 1.8 için 1200 civarı.55 in üstünde oluyor.o zaman kasko bedelimi geçerli oluyor anlamadım.
priusta 100 hp benzinli 136 hp hibrit motor var.o yüzden tork ve hp yüksek
inanç bey usta birliği nereye çıktı bu arada.
arkadaşın biri sormuş honda civic değilde neden prius.prius yıllardır kullanıyo.benim seçme nedenim amerikada kuzenimin arabasıydı baya hoşuma gitmişti ve bakım masraflarıda az.bide honda cıvıkları sevmiyorum ben:D.gerçi çoğu markada çıkmaya başladı.cadillac escalade hybridde satılıyor
-
Emre bey,priusun kaskosu 1100 lira %5 i 55 lira ediyor.mtv 1.8 için 1200 civarı.55 in üstünde oluyor.o zaman kasko bedelimi geçerli oluyor anlamadım.
priusta 100 hp benzinli 136 hp hibrit motor var.o yüzden tork ve hp yüksek
inanç bey usta birliği nereye çıktı bu arada.
arkadaşın biri sormuş honda civic değilde neden prius.prius yıllardır kullanıyo.benim seçme nedenim amerikada kuzenimin arabasıydı baya hoşuma gitmişti ve bakım masraflarıda az.bide honda cıvıkları sevmiyorum ben:D.gerçi çoğu markada çıkmaya başladı.cadillac escalade hybridde satılıyor
kayseri 2.hava bakım ikmal merkez komutanlığı ;)
-
Emre bey,priusun kaskosu 1100 lira %5 i 55 lira ediyor.mtv 1.8 için 1200 civarı.55 in üstünde oluyor.o zaman kasko bedelimi geçerli oluyor anlamadım.
priusta 100 hp benzinli 136 hp hibrit motor var.o yüzden tork ve hp yüksek
inanç bey usta birliği nereye çıktı bu arada.
arkadaşın biri sormuş honda civic değilde neden prius.prius yıllardır kullanıyo.benim seçme nedenim amerikada kuzenimin arabasıydı baya hoşuma gitmişti ve bakım masraflarıda az.bide honda cıvıkları sevmiyorum ben:D.gerçi çoğu markada çıkmaya başladı.cadillac escalade hybridde satılıyor
senin kaskoya ödediğin bedel değl kaskona işlenen aracın bedel değeri üzeriden yapılıyor. yani atıyorum kasko değerin 30000 lira ama vergisi 1600 lira. 30 un %5 i 1500 lira yapar. sen dilekçe ile başvurup bu durumu belirtiyorsun alt dilimden ödüyrosun kaskonu :)
bakım masrafları ne kadar bilgin varmı?
-
senin kaskoya ödediğin bedel değl kaskona işlenen aracın bedel değeri üzeriden yapılıyor. yani atıyorum kasko değerin 30000 lira ama vergisi 1600 lira. 30 un %5 i 1500 lira yapar. sen dilekçe ile başvurup bu durumu belirtiyorsun alt dilimden ödüyrosun kaskonu :)
bakım masrafları ne kadar bilgin varmı?
şimdi anladım.yoksa kaskoya verdiğim para olsa tüm arabalar için geçerli olurdu:D.bakım masraflarıyla ilgili fiyat olarak bilgim yok.servisin bana söylediği ve kuzenimin söylediğine göre baya düşük.1000 km de ücretsiz servis hizmeti var o zaman belli olur sanırım
-
şimdi anladım.yoksa kaskoya verdiğim para olsa tüm arabalar için geçerli olurdu:D.bakım masraflarıyla ilgili fiyat olarak bilgim yok.servisin bana söylediği ve kuzenimin söylediğine göre baya düşük.1000 km de ücretsiz servis hizmeti var o zaman belli olur sanırım
amerikan şartlarına göre ucuzdr. ama burada o kadar ucuz olacağını düşünmüyorum :)
-
ucuzdan kastım normal araçlara göre bakım fiyatının düşük olması yoksa ucuzluk kişiden kişiye değişir tabiki:)
-
ucuzdan kastım normal araçlara göre bakım fiyatının düşük olması yoksa ucuzluk kişiden kişiye değişir tabiki:)
valla baya bi toyotacı arkadaşım var bakım ve parça maliyetlerinde seatı kıskanıyorlar. en basitinden 2001 corollanın yetkilide fren diski 175 tl tanesi seatta 55 :) toyota artık o kadar ucuz bakım parça ve fiyatlarına sahip değil.
ayrıca şöyle bir handikapı var. pazarda az olan modelin parçası az gelir dolayısı ile hem stock maliyeti yüksektir hemde bulması zordur. birde bu kadar komplike bir aracın yan sanayi seçeneğininde olmaması fiyatları dahada yukarı çeker :)
basit arz talep denklemi yani
-
araç ülkemizde yeni olduğu için yedek parça konusu ileride çözülür diye umuyorum.diğer aracım olan beetle içinde ilk başlarda aynı durum vardı.şidi parçası her yerde bulunuyor.toyotada vw gibi büyük bi marka sanıyorum vergi indirimi olursa aracın satışı dahada artacaktır.şu ana kadar 7 adet satıldı ülkemizde.
-
araç ülkemizde yeni olduğu için yedek parça konusu ileride çözülür diye umuyorum.diğer aracım olan beetle içinde ilk başlarda aynı durum vardı.şidi parçası her yerde bulunuyor.toyotada vw gibi büyük bi marka sanıyorum vergi indirimi olursa aracın satışı dahada artacaktır.şu ana kadar 7 adet satıldı ülkemizde.
2012 de kyoto protokolleri gereği egzoz emisyon değerine göre mtv alınmaya başlanacak diye biliyorum. eğer bu gerçekleşirse prius ucuzlar ve yaygınlaşır diye umudum var :)
alet güzel alet çünkü.
-
2012 de kyoto protokolleri gereği egzoz emisyon değerine göre mtv alınmaya başlanacak diye biliyorum. eğer bu gerçekleşirse prius ucuzlar ve yaygınlaşır diye umudum var :)
alet güzel alet çünkü.
Nası ya dur hele ben V8 alıcaktım :++:
2.0 dizeller bek ucuzlar :D
-
bu arada fluencte 2011 itibariyle %100 elektrik motoruyla üretilecek.teknoloji baya değişecek gibi
-
valla baya bi toyotacı arkadaşım var bakım ve parça maliyetlerinde seatı kıskanıyorlar. en basitinden 2001 corollanın yetkilide fren diski 175 tl tanesi seatta 55 :) toyota artık o kadar ucuz bakım parça ve fiyatlarına sahip değil...
Japonlar hiçbir zaman parçada ucuz olmadılar ki. 1993-1994 senesinde orijinal Toyota Corolla arka susturucusu 400 milyon (dörtyüzmilyon) TL. idi o zamanın parasına göre.:wnk:
Nası ya dur hele ben V8 alıcaktım :++:
2.0 dizeller bek ucuzlar :D
Hakan senin devrin kapanıyor kanımca.:haha:
-
Elektrikli fluence uygun fiyata satılırsa benim bile tercihim olur :)
-
Hakan senin devrin kapanıyor kanımca.:haha:
LPG'de emisyon düşmez mi yav :hanz:
-
2012 de kyoto protokolleri gereği egzoz emisyon değerine göre mtv alınmaya başlanacak diye biliyorum. eğer bu gerçekleşirse prius ucuzlar ve yaygınlaşır diye umudum var :)
alet güzel alet çünkü.
Biz yandık o zaman :D
-
Biz yandık o zaman :D
hayırdır hocam :D
mpı + lpg formülünü öneririm o zamanlarda :)
-
euro 5 standartınada geçilecek yakın zamanda o zaman daha uygun olabilir
-
bugün toyotadan aradılar.bildiğimiz araç geri çağırma olayları.sanırım 57bin araç çağırılmış.bugüne kadar 18 prius satılmış toplamda.banada telefon edip haftaya hafta sonu randevu verdiler.abs sisteminin yazılımı güncelleştirilecekmiş.firma 2.2 milyar kar etmişti artık hepsi dünyadaki 12 milyon araca gidecek:)
-
bugün toyotadan aradılar.bildiğimiz araç geri çağırma olayları.sanırım 57bin araç çağırılmış.bugüne kadar 18 prius satılmış toplamda.banada telefon edip haftaya hafta sonu randevu verdiler.abs sisteminin yazılımı güncelleştirilecekmiş.firma 2.2 milyar kar etmişti artık hepsi dünyadaki 12 milyon araca gidecek:)
Bende soracaktım sizide aradılarmı diye :)
-
sabah türkiye ceosu konuşuyodu dünyada 10 günde tüm araçlar belirlendi türkiyede bugüne kadar 350bin toyota satılmış.2005-2009 sorunlu modeller.toplamda 6 modelde sorun var.2010lar sorunsuz ama priusta fren sorunu var(mış).ben rastlamadım ama tedbir amaçlı gidelim yine ilerde nolur nolmaz.