škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mxengine - 04 Aralık 2009, 23:19:25
-
Vites kutusu ile oynanmamıs.
Motor devir kesici ile oynanmamıs.
Düz 5 vitesli(Yeni 7 Dsg viteslilere bişey diyemem)
Gece 12 de otobanda idim yol müsait idi yolda hemen hemen tek ben vardım hemen aracı denemek için bastım cok hafif egim vardı bende orda denemek için yüklendim arabaya düzde 200ü rahat geçti 203 flan sonra 210 dan sonra arabanın anlık tüketimi 10lt nin altına indi ve 6500 devirde motor kesiciye girdi yani daha gitmesinin imkanı yok isterse en dik yokus olsun.Eski forumda 230 yaptım diyen cok gördüm...
Youtube dns için
208.67.222.222
208.67.220.220
http://www.youtube.com/watch?v=Z8u4FOjG8WE
-
Aracınızı şimdiye kadar ne kadar zorladınız ?
Bu motorun açılması ile çoooooook alakalı bir durum! Ben eski aracımı galeriden aldığımda 190 zor yapıyordu. Ben satarken 205 i geçiyordu.
-
Ben zaten bu hızı hafif yokus assagı yaptım motor 6500 devirde 210km yapıyor sonra kesiciye giriyor gitmiyor zaten
-
bide arkadan rüzgar alsa belki bi kaç km daa artabilir.
arac ilk elden beri sizdemi rodajınızı size belirtilen kurallar dahilindemi tamamladınız rodaj sonunda motor açıldımı buda bir etken.
-
Bende de 6000 devir de 190 yapmıştı.
-
İlk sahibiyim su an 39bin km de rodajda oyle zorlamadım yani zaten araba 160 tan yukarı gormemişti denemek için yaptım motor devri kaçta bitiyor diye.
-
Şimdiye kadar 160 dan yukarıyı çok görmedi ise mucize beklemeyin derim.
-
Farketmezki fiziksel olarak bu araç 210 u geçemez motor son devirde oldugu için
-
Motor açma olayı artık eskide kaldı...
-
Motor açma olayı artık eskide kaldı...
Kalmadı, emin olabilirsin.
-
Motor açma olayı artık eskide kaldı...
Yazdıklarımı tekrar yazıyorum :hanz:
Aracımı aldığımda 190 ın üstüne çıkamadı.
Ben satarken ~210 km/s çizgisine yakın gidebiliyordu...
Halen kalmadığına emin misin? :kiki:
-
Aracı aldığımız hafta 170 kanırtıyordum. Bütün 1.4 TDI lar benimki gibi şappadanak 195 i öpüp, az bekleyip 200 e oturuyorsa, tamam yok, eskide kaldı ;)
-
1.6 da bilemem ama 1.8 de 230 görüyor her türlü araç ağar olunca rüzgarda pek yemiyor yapıştı mı her türlü görüyor..
Rodaj bana görede hala var bilimçli yapılırsa iyi hızlar görür alışır.Yani bi araba 160 ı geçmemişse bişi beklemeyin derim arada bir 180-190 yapın 210 u birazda olsa geçeceğine inanıyorum..
-
bütün araçlar aynı devirde kesiciye girse de, bütün araçların herhangi bir vitesteki ya da son süratleri aynı olmayabilir.
aracın durumu , bakımı, bu güne kadar nasıl kullanıldığı, yakıtından tutun da motorun nasıl açıldığına kadar bir sürü etkenden dolayı aynı özellikteki araçların aynı şartlardaki hızlarında %10 civarına kadar farklılıklar olabilir.
her ne kadar motor rodaj kalktı densede sürekli yüksek devirlerde kullanılan araçların hızlanması ve son sürati normal kullanılan araçlara göre biraz daha fazladır.
aracı sürekli düşük devir ve düşük süratlerde kullanırsanız motor sağırlaşır ve hızlanması ile son sürati düşer.
-
bütün araçlar aynı devirde kesiciye girse de, bütün araçların herhangi bir vitesteki ya da son süratleri aynı olmayabilir.
Bahsettiğiniz farkın oluşması için gösterge hatalarının farklı olması ya da en azından lastik ölçülerinin farklı olması gerekir. Yoksa 205 55 16 lastik ölçülü 1.6 MPI Octavia A5'in son vites 6500'de yapacağı hız sabittir. Fark var ise göstergeden kaynaklıdır.
Bu arada aracın 5. vites 1000 devirdeki hızını da hesaplattım. Hesaba göre söz konusu hız 32.3 km/s civarı bir şey. Bu değeri 6.5 bile çarptığınızda çıkan hız neredeyse tam olarak 210 km/s. Yani ilginç olarak, ortada hatasız gösteren bir kadran var.:hanz:
-
210 u geçmek ayrıca bu kadar dert olduysa benden tavsiye o zaman.
Bir açık hava filtresi alın,
İki en amelesi bile olsada spor egzoz diye geçinen susturuculardan takın... azıcık çok yakacaksınız ama 220 yi geçeceğine eminim...
-
Bizim şirket aracı olan doblo alındığı günden beri yüksek devir kullanılıyor.Çoğu 1.3 multijet doblo 160 'ı zor görürken bizim doblo 160'ı çok kolay görüyor..170 görebildim..
Fabia 1.2 ilk aldığımda 160 zor görüyordu.Kullandıktan sonra 180 km/h sınırını görebildim 1.2 64 HP HTP ile ;)
Roomster 1.2 70 HP ile ilk aldığımda 140 zor görüyordu..Şimdi ise 160-170 zorda olsa görüyor..
Acaba teknik açıklaması nedir bu motor açılmasının?
-
Olayın noktası, bizim AhmetH Abi :lol:
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/
-
rodaj hala var
octavia türkçe kılavuzda rodaj:
(http://farm4.static.flickr.com/3320/3568006502_9f8a7db75e.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3658/3568030612_37a24fb13e.jpg)
büyük boyut resimler için: http://www.flickr.com/photos/10014289@N06/sets/72157618749434925/ (http://www.flickr.com/photos/10014289@N06/sets/72157618749434925/)
-
İşte mesele bu zaten, kitapçıktakini yapınca araba uyuzun teki olup çıkıyor.
-
Olayın noktası, bizim AhmetH Abi :lol:
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/
Ne anlatmış öyle ya okumaya üşendim :D
Bence boş zamanda okunmalı en ince detaya kadar inmiş:+1:
-
Anlatılan çoğu şey bi sebebe dayalı. Okumak iyi olacaktır düşüncesindeyim.
-
Okudum gerçekten güzel ve öz anlatmış herkesin anlayacağı dilden yazdıklarıda gerçekten destekli :)
-
Olayın noktası, bizim AhmetH Abi :lol:
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/
Soluksuz okudum :)
Tebrikler Ahmet'e..:ok:
Sıfır araba alıp uygulayasım geldi :D
-
namım yürümüş haberim yok :p :kiki:
bir abim benim yazıdaki yönteme çok paralel kendi yöntemi ile rodajladığı
110hp lik 1.6 peugeot 206 XS ile 206 GTi geçiyordu son süratte devir kese kese :D
vites oranlarından dolayı ikiside devir kesiyor ancak XS hız olarak üstte kalıtyordu
ayrıca bu araçla kendisi 99 2000 dönemlerinde birçok 106gti ın canını almış :D
kısmetten 4. el olarak benim bir tanıdığım aldı, kullanma şansım oldu :D
ben böyle bişey görmedim. 5 vitesin 5 ide nasıl rahat bitiyor inanamazsınız ..
Xsara vts kullanma şansımda oldu tam gaz oturunca 1. vitesi her devirde komple 2. vitesi 1 den 2 ye geçince hatrı sayılır bir süre 3. vitesi ise 2 den geçince anlık olarak 167 beygirinin sayesinde sarabiliyordu
ama o ufacık 1.6 peugeot kadar rahatlık hissetmemiştim.
rodaj işleri şeytan işleri.. bu muhabbet feci uzar
-
namım yürümüş haberim yok :p :kiki:
bir abim benim yazıdaki yönteme çok paralel kendi yöntemi ile rodajladığı
110hp lik 1.6 peugeot 206 XS ile 206 GTi geçiyordu son süratte devir kese kese :D
vites oranlarından dolayı ikiside devir kesiyor ancak XS hız olarak üstte kalıtyordu
ayrıca bu araçla kendisi 99 2000 dönemlerinde birçok 106gti ın canını almış :D
kısmetten 4. el olarak benim bir tanıdığım aldı, kullanma şansım oldu :D
ben böyle bişey görmedim. 5 vitesin 5 ide nasıl rahat bitiyor inanamazsınız ..
Xsara vts kullanma şansımda oldu tam gaz oturunca 1. vitesi her devirde komple 2. vitesi 1 den 2 ye geçince hatrı sayılır bir süre 3. vitesi ise 2 den geçince anlık olarak 167 beygirinin sayesinde sarabiliyordu
ama o ufacık 1.6 peugeot kadar rahatlık hissetmemiştim.
rodaj işleri şeytan işleri.. bu muhabbet feci uzar
Şu mineral yağ işine takıldım..Sıfır araba alsam kesin denerdim..
Şu aşamadan motor için yapılabilecek şey yokmu? performansı körüklemek adına..
Ha bende doğru bişeyler yaptığımı sanıyorum, zira eskiye göre performans artışı var..
5000 km de aldığım için iyi bişeyler yaptığımı düşünüyorum..
-
abi yok şu an için motora bişey yapılmaz.
sürekli kullandığın devirler motorun en rahatladığı devirlerdir.
üst devirleri kullanıyormusun bimiyorum ama kimisi basma işinin üst devirleri rahatlattığını söylüyor şu ciğer açma muhabbeti..
fiziksel olarak bunu ne sağlıyor hala merak ederim ama doğrudur.
sürat yapılan araba rahat devir çevirir. hele şu viteste yavaşlama kesin fayda sağlıyor abi aklında bulunsun.
onun dışında rodajdan bedava beygirler kaçmış geçmiş olsun :o
-
olayı özümseyerek özellikle motosiklet rodajlayanlar feci faydasını görür bunun
yapan arkadaşlarım oldu
-
210 u geçmek ayrıca bu kadar dert olduysa benden tavsiye o zaman.
Bir açık hava filtresi alın,
İki en amelesi bile olsada spor egzoz diye geçinen susturuculardan takın... azıcık çok yakacaksınız ama 220 yi geçeceğine eminim...
sen bunları yap eminim geçersin 220 yi anlamıyorsun galiba 6500 devirde araç 210 km ve motor kapatıyor kendini istersen 5 tane turbo tak 210 u geçemezsin vites kutusu yada devir kesici ile oynamadıktan sonra
-
İşte mesele bu zaten, kitapçıktakini yapınca araba uyuzun teki olup çıkıyor.
ero__ koparrrrrrrrrrrrrr :hanz: :hanz: :hanz: :hanz: :hanz: :hanz:
Allah iyiliğini versin :D
"Motor yağınızı değiştirmek için 15.000 km yada 7.500 km vs beklemeyin.."
Nah bunu anlatana kadar arkadaşlarıma göbeğim çatlıyor.
Ahmet bey kardeşim bunu bizim forumda da taşıyabilir miyiz? (bura değil :kiki:)
sen bunları yap eminim geçersin 220 yi anlamıyorsun galiba 6500 devirde araç 210 km ve motor kapatıyor kendini istersen 5 tane turbo tak 210 u geçemezsin vites kutusu yada devir kesici ile oynamadıktan sonra
Ben yapmadığım ya da yapamayacağım şeyi iddia etmiyorum. Ya senin devir saatin bozuk ya da başka birşey.
Alındığı ilk gün 6400 devirde 190 zor gören araç satılırken 210 a yaklaşıyordu. İnanmamak serbest.
Benim kullanımıma örnek teşkil edebilecek video :kiki:
http://www.youtube.com/watch?v=XVtbrm3RZAc
-
Ben yapmadığım ya da yapamayacağım şeyi iddia etmiyorum. Ya senin devir saatin bozuk ya da başka birşey.
Alındığı ilk gün 6400 devirde 190 zor gören araç satılırken 210 a yaklaşıyordu. İnanmamak serbest.
Erhan abi, sizin aracın 6400'de 190km/s'ye ulaşması kesinlikle pek normal değil. Sizin aracın 5. vites 1000 devir hızının 33-34 km/s civarı olması lazım. Benim görüşüme göre ya lastik ölçüleriniz standart dışıydı, ya kadrandaki yanılma payı biraz fazlaydı ya da debriyajda bir kaçırma söz konusu idi.:confused: Zira bu verdiğiniz değere göre 5. vites 1000 devirdeki hızın 29 küsür km/s olması gerekiyor.
Bu arada; mxengine'in aracının kadranına laf söylememek lazım. İlginç bir şekilde TAM da hesaplanan hızı gösteriyor.:hanz: (32.3 x 6.5 = 209.95:hanz:)
-
Erhan abi, sizin aracın 6400'de 190km/s'ye ulaşması kesinlikle pek normal değil. Sizin aracın 5. vites 1000 devir hızının 33-34 km/s civarı olması lazım. Benim görüşüme göre ya lastik ölçüleriniz standart dışıydı, ya kadrandaki yanılma payı biraz fazlaydı ya da debriyajda bir kaçırma söz konusu idi.:confused: Zira bu verdiğiniz değere göre 5. vites 1000 devirdeki hızın 29 küsür km/s olması gerekiyor.
Bu arada; mxengine'in aracının kadranına laf söylememek lazım. İlginç bir şekilde TAM da hesaplanan hızı gösteriyor.:hanz: (32.3 x 6.5 = 209.95:hanz:)
Dostum zaten normaldi demiyorum ki :hanz: :kiki: Normal haline getirdik zoraki :) Benden önceki doktor efendi temiz kullanacağım diye fazla kasmış :kiki:
Bu arada hiç bir otomobil gerçek gittiği sürati km. sayacından doğru olarak veremiyor diye biliyorum. Zorunlu hata payı var.
-
Paylaş tabi Erhan abi :)
ama polemik olursa fazla bulaşmam :D
-
bu arada araç devir keserken biter o ayrı mesele ama araya yokuş meyil vs faktör girerse göstergeye yansıyan hız farklı olabilir bu noktada anlaşalım..
misal vectra kuru zemin 1. vites 55km/s gibi bir hızda devir kesiyor hatta kesmiyor soft cut yapıyor dayanıyor 6500 e duruyor orda gösterge.
ama uludağa zincirsiz çıkarken kar, buz üstünde 1. vites sardığında 70 lere dayanıyordu gösterge yine devir kesiyordum.
lastik havasından lastik ölçüsüne her şey etkiler bu mevzuyu o yüzden pratik olarak devir kesince hızı 210 gördüyseniz en iyi ihtimal + - 10km deyin ona..
çünkü ben 220 dayayana kadar göbeğim çatladı vectra da arkadaşlarım vectra c de 230 görüyordu motor şanzıman aynıydı lastik ölçüsüne yordum olayı
-
2.0 vecylerle ne hızlar görenler var :) Aldıracaklar bana sonunda...
-
2.0 vecylerle ne hızlar görenler var :) Aldıracaklar bana sonunda...
Bizim ölüm döşeğindeki Vectrayla eskiden amcam kadrana 220 yi kırdırırdı. Sıp-stock.
-
ero__ koparrrrrrrrrrrrrr :hanz: :hanz: :hanz: :hanz: :hanz: :hanz:
Allah iyiliğini versin :D
"Motor yağınızı değiştirmek için 15.000 km yada 7.500 km vs beklemeyin.."
Nah bunu anlatana kadar arkadaşlarıma göbeğim çatlıyor.
Ahmet bey kardeşim bunu bizim forumda da taşıyabilir miyiz? (bura değil :kiki:)
Ben yapmadığım ya da yapamayacağım şeyi iddia etmiyorum. Ya senin devir saatin bozuk ya da başka birşey.
Alındığı ilk gün 6400 devirde 190 zor gören araç satılırken 210 a yaklaşıyordu. İnanmamak serbest.
Benim kullanımıma örnek teşkil edebilecek video :kiki:
http://www.youtube.com/watch?v=XVtbrm3RZAc
Trafik canavari gördüm sanki :D
Bizim ölüm döşeğindeki Vectrayla eskiden amcam kadrana 220 yi kırdırırdı. Sıp-stock.
-
rodajımı dolduruyorum bitsin bi farkları yazıyım aracı 94 de ilk aldıgımızda daha bismillah diyip kadranı kırdırmaca oynuyorduk şimdi segman atıldı kurallara uyarak bir rodaj geçirecegim:)
paylaşılanları uyguluyorum ama vitesle yavaslama işininin motora faydalarını kimse sölememişti bana bu gune kadar, ben kendim fren balatalarını fazla asındırmamak için yapıordum artık motorada bir faydam oldugu bilinciyle devam edicegim:)
-
rodajın kuralı belli :D
gerisi fani dünya
-
Benim kafama takılan şu oluyor:
Octavia' nın 5. viteste 1000 d/d' deki hızı 32,3 km/s ise ve basmak aracın son süratinie arttırıyorsa, gene 5. viteste gene 1000 d/d' de bu sefer (örneğin) 35 km/s yapması gerekmiyor mu?
Motorun çevirdiği azamî devir belli buna bağlı olarak yapacağı sürat de belli. 210 km/s değil de 230 km/s yapabilmek için motorun azamî devir sayısı arttırılmalı değil midir? Onu arttıramıyorsak, dişli oranlarında değişiklik yapmak gerekmiyor mu?
-
abi mekanik olarak şüphelerinde haklısın olay dediğin gibidir aynen.
ama bir araç 5. vitesinde devir bitiremez çoook uzun düzlük yada bayır aşşa yardım gerekiyor.
bu noktada rodaj ortaya çıkıyor işte. motor ne kadar rahat devirlenirse ne kadar güzel kompresyon tutyorsa üst vites ve devirlerde kendini belli eder
-
ben yaptım 220
aracım a4 collection 2004 1.6 mpi ve hiçbirşeyiyle oynanmamış devir de 6500 deydi
-
6500 devirde aracın yapacagı max hız 210km.Hesap kitap herşey yap.Seninki %100 gosterge sapmasıdır.Sonuç olarak senin aracın 6500devirde motor devir kesmiyormu? Otobanda aşırı egimli bir yolda bile yapsan bu hızı aracının bosta 210km ile giderken hızlanmasına denk geliyor.Eger iddanda citti isen bul bir navigasyon cihazı navigasyondaki hızı video ile çek giderken bizde görelim...
-
abi mekanik olarak şüphelerinde haklısın olay dediğin gibidir aynen.
ama bir araç 5. vitesinde devir bitiremez çoook uzun düzlük yada bayır aşşa yardım gerekiyor.
"Çoğu araç" diyelim. Mesela 101'lik Fabia/Cordoba'lar kısa 5. vitesleri sayesinde fabrika verisi maksimum süratlerine çok yüksek devirlerde ularşıyor. Mesela Cordoba maks sürati olan 193km/s'ye 6200 devirde ulaşıyor.:heyo::hanz:
ben yaptım 220
aracım a4 collection 2004 1.6 mpi ve hiçbirşeyiyle oynanmamış devir de 6500 deydi
6500 devirde aracın yapacagı max hız 210km.Hesap kitap herşey yap.Seninki %100 gosterge sapmasıdır.Sonuç olarak senin aracın 6500devirde motor devir kesmiyormu? Otobanda aşırı egimli bir yolda bile yapsan bu hızı aracının bosta 210km ile giderken hızlanmasına denk geliyor.Eger iddanda citti isen bul bir navigasyon cihazı navigasyondaki hızı video ile çek giderken bizde görelim...
A4 kasanın şanzıman oranları farklı. A4'ün 5. vitesi 195 65 15 lastik ölçüleriyle 1000 devirde 33.1 km/s gibi bir hıza ulaşıyor. Bu durumda aracın 6500 devirde ulaşacağı maks hız 215km/s olur. 220 km/s çok küçük bir kadra hatası ile gayet mantıklı bir değer.:ok:
-
abi mekanik olarak şüphelerinde haklısın olay dediğin gibidir aynen.
ama bir araç 5. vitesinde devir bitiremez çoook uzun düzlük yada bayır aşşa yardım gerekiyor.
bu noktada rodaj ortaya çıkıyor işte. motor ne kadar rahat devirlenirse ne kadar güzel kompresyon tutyorsa üst vites ve devirlerde kendini belli eder
Kardeşim niye bitiremesin ben onu anlayamadım ?
Ben de bitiyordu da :hanz:
-
pfff :( kesin konuşmuşum gene biraz daha toleranslı olmam lazım haklısınız valla özür dilerim :o
vtec vti da bitiriyor 5 te 106 gti da vs..
ozaman genelde zordur diyelim :D
-
Bahsettiğiniz farkın oluşması için gösterge hatalarının farklı olması ya da en azından lastik ölçülerinin farklı olması gerekir. Yoksa 205 55 16 lastik ölçülü 1.6 MPI Octavia A5'in son vites 6500'de yapacağı hız sabittir. Fark var ise göstergeden kaynaklıdır.
Bu arada aracın 5. vites 1000 devirdeki hızını da hesaplattım. Hesaba göre söz konusu hız 32.3 km/s civarı bir şey. Bu değeri 6.5 bile çarptığınızda çıkan hız neredeyse tam olarak 210 km/s. Yani ilginç olarak, ortada hatasız gösteren bir kadran var.:hanz:
böyle bir formülmü var her arac için aynımıdr??
5 vites 1000 devirde hızım net olarak 45km X6.5 = 292.5km
bildigim kadaryıla bende opelin f20 sanzumanı var vectra a kasa gt bizim sanzuman top speed değilde ara hızlanma için oldugu söylenir hep
eger öle bi formül varsa 290 km çok geldi.
-
böyle bir formülmü var her arac için aynımıdr??
5 vites 1000 devirde hızım net olarak 45km X6.5 = 292.5km
bildigim kadaryıla bende opelin f20 sanzumanı var vectra a kasa gt bizim sanzuman top speed değilde ara hızlanma için oldugu söylenir hep
eger öle bi formül varsa 290 km çok geldi.
Dişli oranları, lastik ebatları ve motorun azamî devri belliyse hesaplanır.
-
Bende kızıştırayım bari :kiki::kiki:
(http://img380.imageshack.us/img380/674/photo0013yh2.jpg)
1.6 MPI A4 cük :D:D
-
Nedense yb hata vermiş:D
-
Fatoş hatası :D
-
Fatoş hatası :D
Cık hayran olduğum bir araba(ydı) 34 BC 3255 Cihangir abinin arabası kendi delinin tekidir atraksiyonların adamı bu arabayla yağ birikintisinden geçip palmiye ağaçlarına daldığı var :D
Gerçek yani ama redline dan sonra 1 dk sürmüş bu hıza çıkması eğimli bir yolda:hanz::hanz:
-
Gerçek yani ama redline dan sonra 1 dk sürmüş bu hıza çıkması eğimli bir yolda:hanz::hanz:
Sen gördün mü? İçinde miydin?
Hayır değildim diyeceksin tabikide. Yutmayın şunları yahu, yemeyin bu kadar bariz golleri. Stock 1.6 MPI 250 duvarında :hanz::hanz:
-
Sen gördün mü? İçinde miydin?
Hayır değildim diyeceksin tabikide. Yutmayın şunları yahu, yemeyin bu kadar bariz golleri. Stock 1.6 MPI 250 duvarında :hanz::hanz:
Devir kesici yok bu arada kat iptalide var diğer yönler ile stok yani foto var daha ne oslun?:hanz::hanz:
-
Yanına bir GPS ekranı koysun inanayım :)
-
lift lift :D
-
böyle bir formülmü var her arac için aynımıdr??
5 vites 1000 devirde hızım net olarak 45km X6.5 = 292.5km
bildigim kadaryıla bende opelin f20 sanzumanı var vectra a kasa gt bizim sanzuman top speed değilde ara hızlanma için oldugu söylenir hep
eger öle bi formül varsa 290 km çok geldi.
Üzerinden zaman geçti ya; gene de aklımda kaldı.:D
O nasıl bir 5. vitestir yahu.:hanz: 1000 devir hızı 45 km/s.:hanz: Uzun yolda çok keyifli, konforlu ve ekonomik bir kullanım sağlar; ne güzel...
Cık hayran olduğum bir araba(ydı) 34 BC 3255 Cihangir abinin arabası kendi delinin tekidir atraksiyonların adamı bu arabayla yağ birikintisinden geçip palmiye ağaçlarına daldığı var :D
Gerçek yani ama redline dan sonra 1 dk sürmüş bu hıza çıkması eğimli bir yolda:hanz::hanz:
Sen gördün mü? İçinde miydin?
Hayır değildim diyeceksin tabikide. Yutmayın şunları yahu, yemeyin bu kadar bariz golleri. Stock 1.6 MPI 250 duvarında :hanz::hanz:
Bu fotodaki aracın 5. vitesi göründüğü kadarıyla 1000 devirde 38 km/s civarı bir hıza sahip. Bu hız da tam olarak 1.8T'lerin 5. vites hızına eşit. Yani araç 1.8T olmalı; ya da belirsizlik devam eder.:)
-
İşte mesele bu zaten, kitapçıktakini yapınca araba uyuzun teki olup çıkıyor.
olmuyor hakan. tecrübe ile sabit.
kitapçıktakini doğru yorumlaman gerekir. adam diyorki ilk 1000 km hiç bir halt yapma. sonra yavaş yavaş gazlamaya başla açılsn.
ayrıca sağırlaşma denilen olay kurumlanmadan kaynaklanır. 1500 kmde o derecede kurum oluşmaz.onun için en az 20 30 bn km aşırı düşük devirde sürmen gerekir.
konuya gelirsek. 1,6 8v motor katalog verisi 185 gibi bir şeydi. ben o aracın en iyi şartlarda bile 200+ çıkacağını dşünmüyorum. çıkıyorum diyenlerin ise kadranda kadran hatası ile beraber gördüğü değer olarak yorumluyorum.
-
Doğrudur...
-
kitapçık iyi güzel söylüyorda 1000 km niye sakin gidiyorum onu anlamıyorum.
kendi test araçlarını eze eze kullandırıyorlar müşterilere sonra satın alınca sen sakin git :D
-
konu eski ama yazmadan edemicem.. çok kez şahit oldm 1.4 101 hp fabia 235 de kesiciye giriyo.. inanmayan buyursun gelsin çoruma :D
-
kitapçık iyi güzel söylüyorda 1000 km niye sakin gidiyorum onu anlamıyorum.
kendi test araçlarını eze eze kullandırıyorlar müşterilere sonra satın alınca sen sakin git :D
tüm mekanik aksamın birbirne alışması için. leonun ilk 800 km içinde motor sesi bile değişmişti. yani yapılacak olan ilk 1000 1500 km özen göstermek zaten ondan sonrada kademeli olarak yardırmaya başlayabilrsiniz diyor.
bu arada tamamen kitapçıktaki gibi rodaj yaptım. şuan aracım 5. vites 6200 6300 gibi bir devirde 220 ye çıkıyor. 6 da 5000-5500 civarnda (6 nın oranı deli gibi uzun 4550 4600 giib 200de oluyor) 220. iki kez denedim iki deneme arası redline denemesi bile yapmadım tek farkeden ikincisinde daha rahat çıkabildiği oldu. biizm passatta 225 e kadar çıkabildim ancak passatın şanzımanı farklı daha kısa oranlı (son iki dişli leonda daha uzun son dişli oranıda farklı) ve o hızda araç daha yukarı devire çıkabildiği veya aerodinamiği daha iyi olduğu için sanırım 225 e çıkabiliyor :)
ha bu değerler düz yolda denendi (aynı yolda) gözle görülmeyecek kadar bile bir eğim farklı değerler verir. yani yokş aşağı biraz daha çıkar kanısındayım.
basa basa rodaj yapılmış tsi leonlarda zaten 220 225 arasında kalıyor. dolayısı ile arada hiç bir fark yok. halen basa basa rodaj yapmanın şehir efsanesinden ibaret olduğunu düşünüyorum. aradaki tek fark sürekli sakin sürülen araçlarda son hıza daha rahat çıkabilmesi. yani son sürat değişmior. mekanik olarak karşılayabildiği kapasitesi 220 ise 220 oluyor. ha şu var her motor fabrikadan aynı güçte çıkmaz. mesela alırsn 125 bg diye arkadaşınınki 126 bg çıkar seninki 123 (değerleri attım). aradaki 1 2 bg de son süratta çok cüzzi bir fark yaratır.
-
valla 250 gören octiyi görünc şaşırdı iyiki pistomlar kaputtan fırlamamış.konuya gelince bizim 1.6 yı 5.viteste sonuna kadar hiç zorlamadım.ama çok yakın tanıdıgım veteriner bi abim var onun araba 2003 ambiante 1.6 o 233 de radara yakalanmış ama o sıralar araba 1 yasında yokmuş bile galiba.ama kendi her gece gündüz yollarda oldugundan nerde bir düzlük görse gazı dipliyo
-
valla 250 gören octiyi görünc şaşırdı iyiki pistomlar kaputtan fırlamamış.konuya gelince bizim 1.6 yı 5.viteste sonuna kadar hiç zorlamadım.ama çok yakın tanıdıgım veteriner bi abim var onun araba 2003 ambiante 1.6 o 233 de radara yakalanmış ama o sıralar araba 1 yasında yokmuş bile galiba.ama kendi her gece gündüz yollarda oldugundan nerde bir düzlük görse gazı dipliyo
Sallamış resmen :++:
Bizimki 235+5 gibi değerler yakalıyo tam 240 a otursa 100 km de giderkek GPS 98 gösteriyor hadi 4 km de sapma varda 236 da kilit 1.6 için imkansız değerler stock alette :D
-
konuya yeni bir boyut gelsin:D 1.6 seat cordoba 100 hp kaç kaç v bilmiyorum:D
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs110.snc3/15741_176609853672_686018672_2845744_3442223_n.jpg)
-
Farkındaysan redline ın dibine koymuş adam :D
-
Farkındaysan redline ın dibine koymuş adam :D
arabada bende vardım kadir her yerden ses geliyordu:D hafif eğim vardı 180 kadar tüpte çıktık 180 den sonra benzinle bu kadar yaptı.
-
arabada bende vardım kadir her yerden ses geliyordu:D hafif eğim vardı 180 kadar tüpte çıktık 180 den sonra benzinle bu kadar yaptı.
Yapar yapamaz diye bir şey yok kesiciyi kaldır yapıştır ondan sonra birde biraz sapma vardır onda :)
-
Yapar yapamaz diye bir şey yok kesiciyi kaldır yapıştır ondan sonra birde biraz sapma vardır onda :)
bence biraz sapma yok epeyi var gibime geliyor motor bitmişti her sanayinin önünden geçtiğimizde arıza veriyodu:D sapmayla gerçek hızı 190 olsa oda bir başarı bu araç için :D
-
benim octide kesici yok herhalde 195 km hız yapmıştım,yoksa vardıda benden önceki eleman kaldırmış olabilir mi?
-
benim octide kesici yok herhalde 195 km hız yapmıştım,yoksa vardıda benden önceki eleman kaldırmış olabilir mi?
1.viteste dibine kadar bas abi 6400 den sonra araba gider gibi yapar gazı keser yığılır birden redline denen kırmızı bölegeye girmez eğer kaldırırsan dibine kadar gider :)
-
denemek lazım ama benzini o esnada içer herhalde.
-
Şu bizim roominin son süratini biraz arttırmak lazım yav :D Benzin zamları yüzündende gaza basmaya korkuyorum gerçi..:D
-
konu eski ama yazmadan edemicem.. çok kez şahit oldm 1.4 101 hp fabia 235 de kesiciye giriyo.. inanmayan buyursun gelsin çoruma :D
245 dir o yanlış görmüşsünüzdür :rock1::haha::++:
-
benimde merak ettiğim birşey var,kesici her araçta oluyormu?
bizim araç 6bin devir ve viteste en çok 5bini falan gördüm kesiciye falan girmedi ve boştaykende 5.300 ü gördüm ve kesici falan yoktu ortalıkta :)
arkadaşın cliosunda vardı boşta gazı köklüyor 5bini geçince bom bom bom diye başlıyordu :D
sonradanmı taktırılıyor bunlar?
-
benimde merak ettiğim birşey var,kesici her araçta oluyormu?
bizim araç 6bin devir ve viteste en çok 5bini falan gördüm kesiciye falan girmedi ve boştaykende 5.300 ü gördüm ve kesici falan yoktu ortalıkta :)
arkadaşın cliosunda vardı boşta gazı köklüyor 5bini geçince bom bom bom diye başlıyordu :D
sonradanmı taktırılıyor bunlar?
Yeni nesil bütün araçlarda var red line bandına girdi mi keser bazen ecu kesmiyor ama. .
Bu zamana kadar 2 kere kesmedi diğerlerinde kesti hep araba yardıray yaparken küt diye yığılıp kalıyor
-
Yeni nesil bütün araçlarda var red line bandına girdi mi keser bazen ecu kesmiyor ama. .
Bu zamana kadar 2 kere kesmedi diğerlerinde kesti hep araba yardıray yaparken küt diye yığılıp kalıyor
ben boşta 5.300ü gördüm kırmızı ise 4.500den sonra başlıyor :hhh: yani az daha bassam son deviri görecekti :hanz::hanz:
çarşamba araba bende olur bir deneyim bakalım :D
-
ben boşta 5.300ü gördüm kırmızı ise 4.500den sonra başlıyor :hhh: yani az daha bassam son deviri görecekti :hanz::hanz:
çarşamba araba bende olur bir deneyim bakalım :D
4300 dür o :D
-
kesici deyince diğer markalardaki gibi ses yapan falan bişiler sanmayın vwlerde araç kesiciye girince ses falan çıkarmaz kesilir kalır tabiri caizse.
-
kesici deyince diğer markalardaki gibi ses yapan falan bişiler sanmayın vwlerde araç kesiciye girince ses falan çıkarmaz kesilir kalır tabiri caizse.
:+1:
ben boşta 5.300ü gördüm kırmızı ise 4.500den sonra başlıyor :hhh: yani az daha bassam son deviri görecekti :hanz::hanz:
çarşamba araba bende olur bir deneyim bakalım :D
boşuna deneme Efe 5500 den ileri vurduramazsın hem motora yazık ne gerek var.
-
4300 dür o :D
yok yaw iyice baktım 5.300dü:)
kesici deyince diğer markalardaki gibi ses yapan falan bişiler sanmayın vwlerde araç kesiciye girince ses falan çıkarmaz kesilir kalır tabiri caizse.
heralde öyle,çünkü 4500ü aştıktan sonra yığılıp kalıyor,son gazda versem kımıl kımıl çıkıyor :) ben şu ses çıkaranları söylüyorum,bom bom bom diye atıyorya o olmaz heralde :)
boşuna deneme Efe 5500 den ileri vurduramazsın hem motora yazık ne gerek var.
doğru diyon doğan :ok: kesiciye bağlanacam derken,babam hayatla olan bağlantımı kesmesin :hanz::hanz: araba benim olsa,heç acımamda işte baba parasıya pekte kıyamıyorum :)
-
245 dir o yanlış görmüşsünüzdür :rock1::haha::++:
inanmıyorsan çıkar gelirsin çoruma.. bi yemek yeriz çayımızı içeriz ondan sonra gösteririz ibrede 235 i.. böyle dalgaya alarak gülerek olmuyo bu iş..
-
heralde öyle,çünkü 4500ü aştıktan sonra yığılıp kalıyor,son gazda versem kımıl kımıl çıkıyor :) ben şu ses çıkaranları söylüyorum,bom bom bom diye atıyorya o olmaz heralde :)
o ses çıkaranlar benzinliler elektrik kestiriyolar ben bizim puntoda deneyecem bir gün ama ne zaman bilemiyorum ama eski fiat bravamız çok pis elektrik keserdi:kart:
-
1.6 MPI VW Jetta' da denemiştim. Gidecek diye beklerken aksine daha da düşmüştü sürat. Alışık olmayınca sakat durumlar oluşabilir kanımca.
-
inanmıyorsan çıkar gelirsin çoruma.. bi yemek yeriz çayımızı içeriz ondan sonra gösteririz ibrede 235 i.. böyle dalgaya alarak gülerek olmuyo bu iş..
İnanmak ya da çoruma gitmek zorunda değilim. Mümkün değil diyorum. Yağtım diyen sensin. O zaman bir video çekip koyuver inanayım :) (ve evet inandırmak zorunda da değilsin :++: )
Ayrıca bu da var :)
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6901
-
diğer msjına video ekleyip cevabını vericem merak etme.. bu konuyla ilgilide video çekicem hiç merak etme..
-
diğer msjına video ekleyip cevabını vericem merak etme.. bu konuyla ilgilide video çekicem hiç merak etme..
Birde arabada GPS olsun ordanda bakarsanız arabanın 235 değil daha düşük yaptığını görüceksiniz neden derseniz kadran sapması vardır en iyi ölçüm GPS tir. .
-
aracı yakın zamanda dyno testine çıkarmayı düşünüyoruz.. o zaman hem test verilerini grafiklerini hemde değerlerini belgeleriyle göstercem sizlere.. videoda çekicem
-
Ha tabi YÜKLENMİŞ bir aracı stock olarak bahsetmeniz de enteresan :)
-
diğer msjına video ekleyip cevabını vericem merak etme.. bu konuyla ilgilide video çekicem hiç merak etme..
Ne kadar gereksiz bir iddia... tamam o sürate çıkabilir araç ancak o süratlerde iken lastiğin gümlese veya önüne kedi,köpek yada (benim başıma geldi) futbol topu büyüklüğünde bir taş çıksa sonuç ne olurdu?...O süratler çok tehlikeli heleki yurdum yollarında.Çok gereksiz ve o kadarda tehlikeli (Bence).