škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mariachi - 05 Aralık 2009, 17:45:51
-
(http://img709.imageshack.us/img709/8179/24138225.jpg) (http://img709.imageshack.us/i/24138225.jpg/)
(http://img193.imageshack.us/img193/9162/16935534.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/16935534.jpg/)
(http://img267.imageshack.us/img267/9219/86673693.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/86673693.jpg/)
(http://img267.imageshack.us/img267/5607/10301170.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/10301170.jpg/)
(http://img193.imageshack.us/img193/1079/50404489.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/50404489.jpg/)
(http://img709.imageshack.us/img709/3360/38555628.jpg) (http://img709.imageshack.us/i/38555628.jpg/)
(http://img710.imageshack.us/img710/7706/555u.jpg) (http://img710.imageshack.us/i/555u.jpg/)
(http://img515.imageshack.us/img515/5520/5555u.jpg) (http://img515.imageshack.us/i/5555u.jpg/)
(http://img190.imageshack.us/img190/7241/63724901.jpg) (http://img190.imageshack.us/i/63724901.jpg/)
10.000 km lik yorgun opet yağımız :)
(http://img515.imageshack.us/img515/81/78541982.jpg) (http://img515.imageshack.us/i/78541982.jpg/)
Buda yeni yağımız 20 / 50 4 litre benzinli:)
(http://img193.imageshack.us/img193/1230/95057131.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/95057131.jpg/)
(http://img39.imageshack.us/img39/2457/66619932.jpg) (http://img39.imageshack.us/i/66619932.jpg/)
(http://img267.imageshack.us/img267/2779/71092631.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/71092631.jpg/)
Temizlenmek onunda hakkı :)
(http://img267.imageshack.us/img267/8746/45164283.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/45164283.jpg/)
91.000 km de yeniden sizlerle beraber olmak üzere :D
-
aklınızda bulunsun yağ değişiminde her seferinde karter tapa contası ve filitreyide değiştirin :)
-
Usta filtre değişiminin gerek olmadığına, bidahaki sefere değişmesi gerekitğini söyledi. Tapa contasınıda ilk defa duyuyorum :D
-
Hayırlı olsun bakımınız. Filtrenizide değişin. Her usta bişi der zaten... Arabama Tesco 10-40 yarı sentetik koymaya kalkanı bile var. Adı usta işte. Ama kıralıda var, ölesinin elini öperim zaten.
-
Hayırlı olsun bakımınız. Filtrenizide değişin. Her usta bişi der zaten... Arabama Tesco 10-40 yarı sentetik koymaya kalkanı bile var. Adı usta işte. Ama kıralıda var, ölesinin elini öperim zaten.
Teşekkür ederim..
Bu ustalar üşendikleri içinmi bilmem ama, ısrar ettim filtreyi alıp gelim değiştir dedim adam resmen filtre takmamak için yalvardı bana :D Ne düşündüklerini anlamıs değilim. Sanane kardeşim istek benim parada benim, adam gibi yaparsın ve paranı alırsın. Çoğu ustalar ortak bi mantalite içerisindeler :D Zaten ona bir daha gitmeyeceğim aşikar zaten :)
Birde bugün bor power koydurcaktım ama ne bilim kararsız kaldım.Bu meşhur nano kristallerini:D önerende var önermeyende var.. Benim arabaya faydası olurmuydu olmazmıydı onuda bilmiyordum acıkcası. 50 tl az para değil sonucta :D
-
Hayırlı olsun..
Hakan'ın ve Ahmet'in dediklerine katılıyorum..
Neden Mobil1 veya castrol vs bilindik yağları tercih etmediniz?
-
Hayırlı olsun..
Hakan'ın ve Ahmet'in dediklerine katılıyorum..
Neden Mobil1 veya castrol vs bilindik yağları tercih etmediniz?
Sağolasın arkadaşım..
Düşüncelerim belki yanlış olabilir ancak
Şöyle özetleyeyim:)
Aslında geçen günlerde " lpgli arabaya hangi marka yağ?" başlıklı topic açtım sizlerin fikirlerini almak için.Ama sonradan kendime dedim amaaannnn gerek var, sanki altında çok üst düzey bi araba var, romi, fabia, octi vs.... Ne bilim sonuçta aracım 98 model opet belki mobil ve castrol le mukayese edilemez bile ama sonucta işimi görür elbet. Şimdiye kadar 2 sefer yağ değiştirdim ikisindede opet kullanmıstım bu da 3. oldu. Bor powerin bile bu arabaya bi faydası olmayacağını hissettim... Olurki ilerde yukarıda yazdığım arabalardan birisine sahip olursam ( inşallah :) ) o zaman mobil veya castrol tercih ederim tereddütsüz.. :)
-
Asıl bor yeni araçta pek gereksiz. Eski araçlarda aşınmışlıkları kapar, daha mantıklıdır. Ben kullandım, gerek motorda gerek şanzımanda. Şanzımanda kafam attı boşalttım Mobil SHC yağı koydum kadife gibi oldu.
Motorda ise cold starttaki aşırı kırlamayı biraz kesti. Ama riski var, işeme kanallarını tıkayabilir, zira her aldığım şeyi biraz elime sürer ne mal olduğunu merak ederim, bor yapışkandır biraz.
Ama SHC yağa hasta olmuştum, karga leşi gibi koksada adamın eline tek damlası bulaşıyor, ben peçeteyle sildikçede daha çok yayılıyordu namussuz sanki türüyordu. Çıkmıyordu elimden, öle diğer yağlar gibi değildi... Neyse bu bi kıstas değil zaten.
Yani işi başından sıkı tutup erken ve muntazam değişimleri yapınca, tabi kaliteli malzeme kullanarak, motor pek üzmez insanı.
-
Asıl bor yeni araçta pek gereksiz. Eski araçlarda aşınmışlıkları kapar, daha mantıklıdır. Ben kullandım, gerek motorda gerek şanzımanda. Şanzımanda kafam attı boşalttım Mobil SHC yağı koydum kadife gibi oldu.
Motorda ise cold starttaki aşırı kırlamayı biraz kesti. Ama riski var, işeme kanallarını tıkayabilir, zira her aldığım şeyi biraz elime sürer ne mal olduğunu merak ederim, bor yapışkandır biraz.
Ama SHC yağa hasta olmuştum, karga leşi gibi koksada adamın eline tek damlası bulaşıyor, ben peçeteyle sildikçede daha çok yayılıyordu namussuz sanki türüyordu. Çıkmıyordu elimden, öle diğer yağlar gibi değildi... Neyse bu bi kıstas değil zaten.
Yani işi başından sıkı tutup erken ve muntazam değişimleri yapınca, tabi kaliteli malzeme kullanarak, motor pek üzmez insanı.
Peki borun yakıta, performansa etkisi nedir ? Bide çatlak veya aşınmışlık varsa, bunları onarmayamı yöneliktir
İşyerinde Shc yi kullanan birisi vardı, hangi seriyi kullandı hatırlamıyorum ama inanılmaz bi performans aldığını söylemişti. Peçeteye bulaşması gibi yağın Bazsal(kaygan) yapısı çift etken ediyormuş mekanizmalara...Sizden de duydum ya tuttum bu Shc yi :)
-
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=3168&highlight=%FEanz%FDmana+nokta
konuyu görmüşsünüzdür zaten. SHC hakkında bir çok şey yazdım.
Bor çatlak falan onarmaz, daha neler :D Yakıt ve performans olarak ben hiç bi nanesini görmedim, sesin azalmasından başka.
Aşınmışlıktan kastım öyle bir şeydir ki, mikronluk olaylardır bunlar, örneğin şanzımanınızdaki dişlilerin yılların etkisiyle mikrop kadar aşınması, yada aynısı motor için geçerli, bunlar çok çok küçük ve ince şeylerdir, öle ciddi büyüklükte değillerdir.
Dişlinin tek dişi gitti yada çatladı yana prizdirek bilya kırdı hop bor koydum düzeldi falan, yok öyle şeyler, onu anca Allah yapar :lol:
-
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=3168&highlight=%FEanz%FDmana+nokta
konuyu görmüşsünüzdür zaten. SHC hakkında bir çok şey yazdım.
Bor çatlak falan onarmaz, daha neler :D Yakıt ve performans olarak ben hiç bi nanesini görmedim, sesin azalmasından başka.
Aşınmışlıktan kastım öyle bir şeydir ki, mikronluk olaylardır bunlar, örneğin şanzımanınızdaki dişlilerin yılların etkisiyle mikrop kadar aşınması, yada aynısı motor için geçerli, bunlar çok çok küçük ve ince şeylerdir, öle ciddi büyüklükte değillerdir.
Dişlinin tek dişi gitti yada çatladı yana prizdirek bilya kırdı hop bor koydum düzeldi falan, yok öyle şeyler, onu anca Allah yapar :lol:
Gerçekten acaip şeyler yazmışsınız:kiki: Görende sizi mobil mümessili sanacak:hanz:
Şaka bi yana sizin memnuniyetinize güvenerekten artık benim için ( eminim bir çok arkadaş içinde ) artık BO(Ş) POWER dosyası kapanmıştır.. Kendi adıma böyle bi yağı kaçırdığım için üzüldüm açıkcası :) Amaaaaaaaa tesellim varki, 3000 km sonra kuzenimin lagunasına SHC Great oil'den koydurmak kaçınılmaz oldu :D
-
Gerçekten acaip şeyler yazmışsınız:kiki: Görende sizi mobil mümessili sanacak:hanz:
Şaka bi yana sizin memnuniyetinize güvenerekten artık benim için ( eminim bir çok arkadaş içinde ) artık BO(Ş) POWER dosyası kapanmıştır.. Kendi adıma böyle bi yağı kaçırdığım için üzüldüm açıkcası :) Amaaaaaaaa teselim varki, 3000 km sonra kuzenimin lagunasına SHC Great oil'den koydurmak kaçınılmaz oldu :D
Motor yağındada mobil her zaman bana göre 10-20 tl oynar 5 lt de ama o kadara katlanılır diye düşünüyorum...
-
aracın motorunun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız 10000 lik yağı 5000 de falan değiştirin yağ simsiyah olmuş artık onun koruma özelliği kalmamıştır ayrıca her yağ değiştiğinde kesinlikle hava filtresini ve yağ filtresini değiştirin.motorun kalbi yağdır yağ ne kadar kaliteli olursa motorunuz o kadar az yıpranır
-
Hayırlı olsun :ok: