škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: mygokhan - 07 Aralık 2009, 18:02:58
-
Yine zam haberi..Moralim bozuldu..
Çokta gezmiyorum diyorum..Ama senede nerden baksan 10.000-15.000 km yapıyorum, yapacağım, yapabilirim.....
Şehir dışı full yük ile km'de 0,210 TL yakan bir fındık motor.
Şehir içi felç zaten....0,250 ile 0,350 TL ...Yakıyor yalan yok..O kadarda kasıyorum..Tüketimin kralını bilirim ..Şirket araçlarında harikalar yaratırken kendi aracımda en kralı bu! ..
LPG mi taktırmalı ? Düşünüyorum ediyorum..Orjinal olsa 1 dk düşünmezdim..3000 avro'ya takılabilir, konuştum..Orjinal Skoda etiketli sistem..
Atiker 990 TL + 300 TL ruhsat masrafı.. %40 tasarruf..
LPG mi? Yok abi ya aracımın orjinalliğini bozamam..Diyorum..Ama...İnsan dayanamıyor..Az yakıyor mis gibi..Çok gezmiyorsun otur oturduğun yere...:kiki:
Aslında şu dolum kapağını, mevcut benzin dolup kapağının oraya koyarlarsa(sordum olmaz gibi ama bakarız dedi Resul bey) hoşuma gider.Görüntüde LPG sisteminin olduğu belli olmamalı..Stepne havuzuna tank konarsa güzel olabilir..Yedek lastik+kriko vs bagajda yer kaplaması hoşuma gitmeyecek gerçi..:( Dağınık oluyor sevmiyorum..
Öte yandan torkun kralı, angara davşanının öve öve bitiremediği TDI
Hem az yakar, hem kapalı garaj fobisi olmaz..Hem tork'da cabası..
Gelelim maliyete...;
Şöyle eli yüzü düzgün 2007-2008 fabia sedan TDI lar bolca var temiz olarak..Fiyat olarak 19.750 ile 22.000 arasında geziniyor.Donanım ambiente..
Yada; 2009 fabiaII en toparlağından :hanz: en bazından olanlar 20.000 civarı..Ama aldıktan sonra yine bazlıktan çıkartma macerası...pöffff:boks:
Benim araba kaça gider? İşte onu bilmiyorum..19.000 'e aldım..Şu an bu civara vermem gerekir aslında..En azından..Üstüne yine LPG parası kadar ekle ya eski kasa full, yada yeni kasa baz.. Satmak, almak, falan filan hep uğraşı, masraf......
Şu kaos içinde kararsız kaldım..Siz olsanız ne yapardınız..
Doplo bile alasım geldi :kiki: şehir içi 800 km yol yapıyor..Mis gibi..Gezmedikten sonra kapıda yatan araba ne işe yarar yahu :kiki:
Bakıyorumda bizim ticari (http://www.google.com.tr/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://yesilgazete.org/wp-content/uploads/2008/06/nah2.jpg&usg=AFQjCNELrWiCtqCip62Gfxjx5Vav_4PFow) roomi gözüme çok hoş geliyor..(Herkesin arabası kendine mercedes gibi gelir ya :kiki: o hesap işte :D )
Başınızı ağrıttım yine..:knp:
-
Valla çok uzun bi yazı yazmıştım, gönderdim, ön görülenden az karakter içeriyor dedi kaybetti gitti... :(
-
Valla çok uzun bi yazı yazmıştım, gönderdim, ön görülenden az karakter içeriyor dedi kaybetti gitti... :(
Sonuç...? :)
-
:D:D:D
-
Kim ne derse desin LPG büyük bi katkı sağlıyor.. Herkeste bi laftır gidiyor; Yok çekişten düşer yok bilmem ne? Yemişim çekişini, ralliyemi katılcaz sanki.. bu koşullarda bu ekonomide lpg den başka çıkar yolu yok
-
Abi özetliyeyim tekrar. 1.2 litre benzinli atmosferik bir motor ve kapalı kasa çift sıra koltuklu bir ''ticari olmayan'' araç, pekde başka bir şey beklememek lazım şu benzin fiyatlarında. Bu boyutlardaki araçlar dizel olmalıdır. Sonuçta adam 1.4 TDI BNV motorunu Roomster'a, Fabiadakinden daha kısa bi şanzımanla koyuyor.
Ya büyük işte, kamyonetvari bişi, bırak sen o avrupai katalogda MPV imiş zartmış zurtmuş. Fiziği babalar gibi ticari. Makas yerine amortisörü hepsine koyuyorlar zaten :lol:
Gaz olayına gelince istersen tak. Ama araba daha çok devir çevirmiyor, performansa etkimez diyene sonsuz saygılarımla. Tabi arkada nükleer silah taşıyormuş gibi strese girmeyeceksen sorun yok. Bizim V6 da tüketimi tam yarıya düşürmüştü. Cidden ekonomik bi olay. Gaz 1.25, 1.5 TL falan, su niyetine doldur beleş gibi :D
Fabia TDI demişin, benimki gibisinden. Şöle söliyim performans olarak çok tatmin eder seni 1.2 motor bi kamyonetten sonra, performansı hoştur, sportif karakteri bi otomobil olduğu için daha esnektir, ekonomiktirde, çünkü dizel ve küçük bir otomobil.
Ama kalabalığı pek sevmez, ağırlıktan çekindiğinden değil haaa, 1750-1800 kg civarı ağırlıklarla Tekebelini 4. viteste gözümü karartıp Ronnie James dinleyerek 3500 devirlerde makinenin kıçında orta çağı tekrar yaşatarak gidiş gelişli uçurum kenarı mıcırlı dağ yollarında sollama denen olayın master degreesini yaparak, 6 lı 7 li seriler dizerek, gaz pedalının altındaki plastiği kırarcasına 4. viteste 120-160 bandında kendini aşmış esnekliklerde kitabını beğenmeyip tekrar yazdım.
Yaktığı 5.5 falan bu tip şehirlerarası yollarda.
Ya da çık otobana, 360 km boyunca 5. viteste gazı yerden kaldırma, 180-200 dümdüz gel, soluksuz çektir makineye... Rampada gaz pedalını öyle itmişimdir ki sağ ayak geri geri atarak vibrasyon yapmaya başlamıştır, burnu yukarı 190 a kapmıştır makine. İzmit'ten eve 2 küsür saate inmişimdir, (2.5 tan az) yaktığı 8.3 litredir. GTL mazotlada motorun içine detaling yapmış oluyorum tabi o kadar havayı emdirip, egzosttan çıkarttırarak :lol:
(Rudolf Diesel'in, Otto'nun yaptığı motora, ne bu la, verimsiz anasını satim al ben bunu yaptım demesi gibi düşün, uuff ne güzel anlattım ya! :))
Ama bu motorun bakımını abartırım ben, tam sentetik Mobil'ler, Castrol'ler ucuz şeyler değillerdir :) Ayrıca acımam 7500 de bir dökerim yere onları... 3-5 bin kmde bir 20 TL lik filtresinide atarım çöpe, yepyeniyken haa, sahibindene koysam 10 liradan gider!
Canım isterse Ankara'nın göbeğindeki şehir içindeki 22 km uzaklıktaki okuluma trafiğe kalarak 4.4 ortalamayla giderim, canım isterse yollar şöför görür kaynaklarım pedalı yere 5.7 litreyle falan giderim. Trafiksiz 4.0 falan yakar. Gittede geldede...
Bilesin ki Fabia dar arabadır, arkasında oturan bin pişman olur, zaten senin Roomster'ı alma amacın çokda iyi bi motoru olduğundan falan değil, olsa olsa hem kalite, hem geniş hacim hemde az vergili falan bişi olmasından mütevellittir. Ama ukalalık olarak algılamazsan (forever abimsin, saygıda kusurum varsa tükür sıfatıma) daha 30 yaşına bile gelmemişken, bekarken hususi kamyonet almış olmak bu tarz bunalımlara yol açabilir abi, normal bence yani. Ama şunu bilesin, bir Roomster'in verebilecekleri, en fiyata senin arabandadır, ötesi yoktur.
SONUÇ: Ne kadar köfte o kadar ekmek... Hem az yaksın, hem çok kaçsın, hem performanslı olsun, hem ekonomik olsun, hemde geniş rahat olsun dersen yok devenin Audi Q7 V12 TDI arabası...
-
Ya büyük işte, kamyonetvari bişi, bırak sen o avrupai katalogda MPV imiş zartmış zurtmuş. Fiziği babalar gibi ticari. Makas yerine amortisörü hepsine koyuyorlar zaten :lol:
Meriva'da aynı segment, Fiat 'ında var benzer bir modeli..Katılmıyorum :boks:
Bilesin ki Fabia dar arabadır, arkasında oturan bin pişman olur, zaten senin Roomster'ı alma amacın çokda iyi bi motoru olduğundan falan değil, olsa olsa hem kalite, hem geniş hacim hemde az vergili falan bişi olmasından mütevellittir. Ama ukalalık olarak algılamazsan (forever abimsin, saygıda kusurum varsa tükür sıfatıma) daha 30 yaşına bile gelmemişken, bekarken hususi kamyonet almış olmak bu tarz bunalımlara yol açabilir abi, normal bence yani. Ama şunu bilesin, bir Roomster'in verebilecekleri, en fiyata senin arabandadır, ötesi yoktur.
Evet dar..Şimdiki araba ile müthiş rahat ..İyi fark var fabia ile..
Ya aslında beni bu aracı almadaki amacım, mevcut kısıtlı parama bakarak alınabilecek en yüksek model, en düşük km, vede en sağlam-güvenilir otomobili almaktı.Tabi alırken Skoda olması, farklı ve hoş bir dizaynı olması cezbetti.Motor hacminden dolayı vergi düşüklüğü, bakım masrafının azlığı, vede fabiamda çok çektiğim donanım zaafiyetlerinden kurtulmaktı.Şu saydığım maddelerin optimum sonucu olarak Roomster 10 üzerinden 10 puan alarak yarışmayı galip bitirdi bence...
Ha nesi kötü? Tek kötüsü yakıt tüketimi..Aslında kötü değil ama benzin çok pahalı..
Bu kadar farklı etkeni topladığında bakmayın roomster süper bir seçenek.Aslında bütün skoda modelleri bu etkenlerin sentezini çok iyi çıkartıyor..
Maddeleri sıralayınca iyi oldu arabamdan fazlasıyla memnunmuşum sadece yakıtından değilmişim :D
Renk falan filan kurtarıyor yapma Hakan genç işi durmuyormu :kiki:
İlerde falan (çok ilerde değil tabi :D ) evlendiğimde zaten büyük gelecek araba..Gerek yok 2 kişilik smart alıveririz :D Yada mini cooper..Neyse konu bu değil...
Sonuç : LPG mi ? mecburen Dizel arabaya yönelmek mi? Yorumlarınızla fikirlerim netleşiyor..:ok:
Teşekkürler Hakan güzel nadide yorumun için..
Kaşıntı başladı bu olayı çözmem lazım..:)
-
Arabandan memnunsan abi dokunma lpg yi taktır devam et hatta atiker taktırıcaksan hiç taktırmasan daha iyi diye bilirim sadece atiker televizyon kanallarına sponsor olmayı biliyo o yüzden landirenzo,milano,e-gas vs bu markalara yönelmeni tavsiye ederim kar olarak bayağı fark var o kada takma kafana lpg yi kapalı otoparka giriliyor bizde tamponu deldirmedik altına sakladılar boşta duruyor sende öyle yaparsın olur biter..
Yoksa arabayı satıcaksın yeni alıcaksın belki canını sıkan bir durum olucak vs başın ağrıya bilir o yüzden gel sen etme eyleme lpg taktır rahatla :)
Bu arada hakan abi lpg takıldıktan 1000 km sonra asıl kalibrasyon yapılıyor sanıyorum ki şikayetlerin ozaman düzelicek :)
-
Bendede kaşıntı var, otomobil sıktı, 2 tekere fena sardım ya, nolacak bilmiyorum :lol:
Abi gazla dizel arası seçim tamamen sana kalmış. Ben LPG'ye asla hayır demiyorum ama olur bi V6, V8 falan elbet takar binerdim ama zaten 1.2 ve LPG, ne bilem, ben el atmazdım, ama yok yapılır diyende var muhakkak, o görüşte çok haklıdır feci saygı duyarım.
-
Bendede kaşıntı var, otomobil sıktı, 2 tekere fena sardım ya, nolacak bilmiyorum :lol:
Abi gazla dizel arası seçim tamamen sana kalmış. Ben LPG'ye asla hayır demiyorum ama olur bi V6, V8 falan elbet takar binerdim ama zaten 1.2 ve LPG, ne bilem, ben el atmazdım, ama yok yapılır diyende var muhakkak, o görüşte çok haklıdır feci saygı duyarım.
Racing ci hakan :D
Ben nedense pek öyle düşünmüyorum zaten araba 1.2 ş.içi arabası olduki gökhan abi gayet sakin kullanıyor 2-3 hp nin lafını edeceğini sanmıyorum LPG yi savunuyorum çünkü az fark olmuyor arada bizim hesabımıza göre en az 110 kr oluyor hadi 30-40 kr olsa yanından bile geçmezdik ama malum benzin bayağı okşuyor adamı..
-
Kimler LPG kullanıyor bakın hele :D
(http://img9.imageshack.us/img9/96/photo0023uyn.jpg)
İşte aradığım fotonun benzeri..LPG dolum ağzının çıkışı tam istediğim gibi
(http://img171.imageshack.us/img171/9885/lpg.jpg)
-
Kimler LPG kullanıyor bakın hele :D
İşte aradığım fotonun benzeri..LPG dolum ağzının çıkışı tam istediğim gibi
(http://img171.imageshack.us/img171/9885/lpg.jpg)
Aha SEAT Leon.:D
-
1.2 motorun benzin sarfiyatından yakınır olduk artık.Benzin fiyatlarını bu noktaya getirenler utansın ne diyim.Bende çok rahatsız olmaya başladım bu durumdan.Ben genelde aldığım zaman 50 TL' lık alırım.Yahu alıyorum benzini 2-3 yere gidiyorum bi bakıyorum ışık yanmış.Dizelciler öylemi.Adamlar alıyolar mazotu, en son ne zaman istasyona uğradıklarını unutuyorlor.Valla bu duyguyu hiç yaşamadım hayatım boyunca :) Ama yaşamak isterdim.LPG işide bana hep soğuk gelmiştir.Aracın orjinalliğini bozuyor bu 1, kim nederse desin kesinlikle performansa olumsuz etkisi var bu 2, şahsen arkamda bombavari bir madde taşımaktan rahatsız olurum buda 3 :) Bana kalırsa en güzeli dizeldir.
-
Tabi ya Gokhanım, genc adamsın, simdi cok gezmeyeceksinde ne zaman gezeceksin, ilerde zaman bulmak ayarlamak zorlasıyor, acele etmeden uygun fiyata sat arabanı al bi TDI, rahat et,
ilk duyguların; gaza basmaktan korkmayacaksın, sehirlerarasında 90 - 100 sabit gideyim derdi yok, dizel belli devirde rahat calıstığı icin 120 km gibi en rahat calıstığı sürat zaten, 120 km gitmeyle 160 km gitme arasında yakıt olarak 1 litre oynuyor, dizel araba bassanda yakıtı cok yakamıyor zaten,
gecen Beytullaha bir Roomster dizel baktık, cam tavan, güzel bir aractı, aynı gün Superb i test ettim, Octiyi inceledim, ben olsam Octi bakardım, Romi biraz yüksek, Octi ise o genislik daha zemine yayılmıs, bagaj genis, ici genis, daha oturaklı araba, tabi tercih senin, ama en önemlisi, tok satıcı olup, senin aleti iyi fiyata satabilmen,
acele etmeden tok alıcı olup, düsük km li istedigin gibi bir araba alabilmen,
ki sen bunu yapabilirsin, arabasız kalsan bile sirket arabaları var, isini görürsün sonuçta,
-
Gökhan buradaki şehiriçi kendi kullanım şartlarımda; 100 km.de ortalama fabia ile 11 lt. civarında, 102 hp leon ile 14 lt. civarında benzin yakıyordum.
aldım bir dizel corsa bir depo mazot ile şehir dışında 1.000, şehir içerisinde de net olarak ölçmemekle birlikte yine aynı kullanım şartlarında 700-750 km. civarında yol yapıyorum.
benim de yılda yaptığım km. 10.000 civarımda dizel araba alınca en azından psikolojik olarak rahatladım. mazot parası verirken koymuyor.
LPĞ-Dizel kıyaslamasında her iki türün de kendine has artı ve eksileri olsa da bakımlı temiz bir dizel bana göre her zaman bir adım önde tercih açısından.
eğer bütçen müsait ise 2006-2007 model 1.9 tdi a-5 oktavia eleganceler var 30.000 lira civarında. alabilirsen bundan bir tane yıllarca arkana bakmadan bin keyifle.
-
Dolum agzinin benzin deposunun ordan cikarilmasina izin verilmiyormus.Takilsa bile MMO onay vermiyormus..
Atiker 990 TL diyorlar standart heryerde 10 taksit bide.
Rutsat ve muayene 280 tutuyor.
Hesap yaptim., 1 seneden sonraki 1 sene sonunda 800 tl tasarruf ediyorum.
Deger mi degmez mi? Arkadasla kafayi patlattik sonuca ulasamadik.
Mustafa senin soyledigini dusunuyorum, mantikli geliyor.Ama ugrasmasi ve biraz fazla para ayirmasi var iste....
-
Bunları aracını alırken sorsaydın ya.:)
Bence konuya bir anket koy. Dizelmi tüplümü diye...:ok:
-
Dolum agzinin benzin deposunun ordan cikarilmasina izin verilmiyormus.Takilsa bile MMO onay vermiyormus..
Atiker 990 TL diyorlar standart heryerde 10 taksit bide.
Rutsat ve muayene 280 tutuyor.
Hesap yaptim., 1 seneden sonraki 1 sene sonunda 800 tl tasarruf ediyorum.
Deger mi degmez mi? Arkadasla kafayi patlattik sonuca ulasamadik.
Mustafa senin soyledigini dusunuyorum, mantikli geliyor.Ama ugrasmasi ve biraz fazla para ayirmasi var iste....
tüplü biri olarak derim ki benn taktırmana değer kardeşim :)sattığım araç tüplü idi babamın astrasınada taktırtık atiker marka memnunuz Türk malı olsun dedim araştırdım taktıranlar memnunmuş bende ondan taktırdım.Zaten garantisi var.Araca baktığın gibi tüp araç kitinide iyi bakacaksın temizliğini yaptıracaksın erhhangibir yerden gaz almayacaksın.özelliklede en önemlisi işçilik.ustan iyi olacak.
Merak etme araç tüplü diye biraz daha fazla gezeceksin dediğinden kısa sürede amorti ettirirsin.
Biz bile ne yapacağımızı bilemedik.:D hanım octavia istiyor ama uygun fiyata dizel yok ben de focusu ciddi olarak düşünmeye başladım.dizel ikinci el herhalde octavia ile focus arasında karar verecek gibiyiz.
-
ama ugrasmadan olmazki, en önemlisi seninkiyi iyi bir paraya satmak,
1,5 -2 tüpe masraf yapacağına 3 - 5 koyup söyle ilk sahibinden bakımları iyi yapılmıs bir dizel almak, daha saglıklı vs vs olsa orijinalinde yapıp satarlar zaten, adamlar bu motoru sıvı yakıt benzinle calısacak diye yapmıslar, sonradan gazla calıstırılıyor,
http://www.sahibinden.com/skoda_roomster_1_4_tdi_son_fiyat-20WQQaXQQ19184801WQQpXQQdisplayitem
-
Dolum agzinin benzin deposunun ordan cikarilmasina izin verilmiyormus.Takilsa bile MMO onay vermiyormus..
Atiker 990 TL diyorlar standart heryerde 10 taksit bide.
Rutsat ve muayene 280 tutuyor.
Hesap yaptim., 1 seneden sonraki 1 sene sonunda 800 tl tasarruf ediyorum.
Deger mi degmez mi? Arkadasla kafayi patlattik sonuca ulasamadik.
Mustafa senin soyledigini dusunuyorum, mantikli geliyor.Ama ugrasmasi ve biraz fazla para ayirmasi var iste....
Abi benden sana tavsiye çok ciddiyim atiker taktıracaksan taktırma !
Neden dersen bizde yerli dedik dükkan sahibi 3.16 da kullanıyorum memnunum vs dedi ama tam 3 kere regülatörü patlattık 1.si 4 silindir 2.si 6 3.süde hani şu cherokee v8 lere takılandan taktılar o da patladı sistemden soğuduk aynı fiyata milano takıyolar onu tercih etmen bence daha mantıklı olabilir kullanıyoruz memnunuz :)
Sen diyosun senede 800 tl ama o 1000-1200 lere çıkıyor araba kapıda durmuyor az yakıyorum bilinci çok gezdiriyor :D:D
Ben genede lpg diyorum dediğim gibi tamponu deldirmezsin altına gizliyorlar avmlere girişte herhangi bir sorun olmuyor eğer bagajda lastiği taşımazsan..
TDI en mantıklısı normalde ama alacağın araba sonuçta 2.el olucak ne kadar güveniceksin üstüne 2-3 bin ekleyeceksin ki merkcek far vs olmayacak bide ona ayrıyetten masraf bence lpg takıp bol bol gezmek daha iyi...
Bu saatli bomba gibi yaklaşılmasınada katılmıyor ben fazla taktırmadan önce bizde öyle düşünüyoduk ama araştırdık ettik bilgi aldık aslında pekte öyle değil çok yüksek basınçlara dayanıyor tank oldu ki sıkışma yaptı genleşti altta sistem kendisi dışarı bırakıyor gazı herhangi bir tehlike oluşmuyor..
-
Otomobillerdeki LPG tanklarında durum nedir tam bilmiyorum ama ufak tip oksijen tüplerine 1,5 bar basınç oluşturacak şekilde oksijen basılıyor ve o tüpler 5 bar basınca kadar şekli şemali bozulmadan dayanabiliyor.:wnk:
-
Otomobillerdeki LPG tanklarında durum nedir tam bilmiyorum ama ufak tip oksijen tüplerine 1,5 bar basınç oluşturacak şekilde oksijen basılıyor ve o tüpler 5 bar basınca kadar şekli şemali bozulmadan dayanabiliyor.:wnk:
Uğur abi burda 45 ile 105 bar arasında bir basınçtan bahsediyorlar :
http://www.uceloto.com/patlamayan-tank.html
-
Uğur abi burda 45 ile 105 bar arasında bir basınçtan bahsediyorlar :
http://www.uceloto.com/patlamayan-tank.html
Ufak tip oksijen tüplerinde bile 1,5 barlık basınca karşılık 5 barlık bir emniyet marjı koyuluyorsa, LPG' de de en az bir o kadar bir marj koymuşlardır diye düşündüğümden örneklemek açısından yazdım bunları.:wnk:
-
Bence dizel.
Puntodan bilirim benzinlikten eve gelene kadar benzin ibresi iniyo adamın morali bozuluyor.Lpg kapagınıda istediğin gibi koyuyorlar bir mercedeste görmüştüm.Şahsi fikrim 2. el Fabia 2 dizel.Performans olarak Hakan abinin dedikleri gibidir.Donanım alarak ambianteler 25-26 civarları olması lazım.Ambiante donanımda seni üzmez.Şayetki roomiyi satıp fabia 2 alırsan mercekleride al derim:D
-
abi arabanın temizliğinden faydalanarak benzer temizlikte TDi a yönelmeni tavsiye ederim.
LPG de düşünebilirsin hatta LPG li diye 2. elde kolay elden çıkar.
ama bence dizel bu devirlerin makinası
-
3 sayfa mesajı tam okumadım ama LPG nin güvenilirliğinden bahsediyorsanız boşuna zaman kaybetmeyin benzinli sisteminizden daha güvenli.
arkadan çarpmalarda ise aracınıza ek 1 yıldız kazandıracak kadar da şaseye destek veriyor 4mm sac dır depo.
en ufak şüpheyi boşvermeniz lazım bence. gözünüz kapalı taktırın gitsin
-
Şu dizel makina bursada..Hem bana yakın..Km beklediğimin üzerinde azıcık ama yinede iyi..Hemde donanım iyi..Deri direksiyon+dotmatrix göstergede güzel..
http://www.sahibinden.com/skoda_fabia_1_4_td-51WQQaXQQ19290297WQQpXQQdisplayitem (http://www.sahibinden.com/skoda_fabia_1_4_td-51WQQaXQQ19290297WQQpXQQdisplayitem?favorite=yes)
Benim arabayı satıp üstüne çok az vererek alınabilir yada kafa kafaya ne dersiniz? :)
-
abi söylemeden duramıyacam kusura bakma ama sen değilmiydin fabia yı satarken dar geliyo ufak araba diyen ya hem romiyi alırken sıfıra yakın bir km de almıştın üşenmedin bir sürü şey yapıtn aracına jant mercekti falan alırken sen demiyomuydun tipi çok farklı mavi rengi güzel diye ne olduda gümüş renk içi dar bir fabia tekrar yöneldin bugüne kadar yarışmı yaptınki performans istiyon bize ekonomik kullanmayı sen öğretmedinmi bu güne kadar aldğım araçların çoğuna ben kendim lpg taktırdım 2.0 motorunada 1,6 da hatta 1.2 dobloya bile yeterki takan usta usta olsun simit tank taktır stepneyide evet at bugüne kadar kaç kere kullandınki zaten lastikler artık yolda giderken birden sönmüyoki bi lastikçeye kadar gidersin her şekil çekişten falan düştüğü yok bunu diyenlerde lpg yi ustasına yaptırmamıştır belki ilk başta bir arıza lambası yanar gider söndürürsün ayarlarlar bidahada yanmaz alırsın gazını gezersin atiker bence bu ülkede en son markalardan biridir bir diğeride voltran bunlardan uzak dur hatta tabelasında adın yazan yere girme bile onun dışında korkma tak lpg fenni muayane zamanına kadar da gez muayane zamanı sızdırmazlık al işlet masraf daha az olur
-
Gökhan abi link kırık boşa düşüyor göremedim aracı.
ama aracın ne kadar temiz olursa olsun boş muhabbete dönüyor bir yerden sonra bunu bizim vectrayı satmaya çalışırken acı şekilde tecrübe ettim aracın temizliğine en fazla 1000 tl daha gelir donanımı falan saymıyorum bile .
o yüzden kendini yıpratma LPG olayına motor 1.2 diye bakıyorum 1.2 motor lpg de de yakar ama litre fiyatı düşük olduğundan ekonumik tablo ortaya çıkar.
dizel araçta ise bas basma yakacağı bellidir ve menzili uzundur.
satacağın zaman ne kadar masrafı olursa olsun alıcı çıkar ona ..
zaten detailingçi adamsın bir iki elden geçridin mi elden çıkarma sürecinde kısalır.
-
abi söylemeden duramıyacam kusura bakma ama sen değilmiydin fabia yı satarken dar geliyo ufak araba diyen ya hem romiyi alırken sıfıra yakın bir km de almıştın üşenmedin bir sürü şey yapıtn aracına jant mercekti falan alırken sen demiyomuydun tipi çok farklı mavi rengi güzel diye ne olduda gümüş renk içi dar bir fabia tekrar yöneldin bugüne kadar yarışmı yaptınki performans istiyon bize ekonomik kullanmayı sen öğretmedinmi bu güne kadar aldğım araçların çoğuna ben kendim lpg taktırdım 2.0 motorunada 1,6 da hatta 1.2 dobloya bile yeterki takan usta usta olsun simit tank taktır stepneyide evet at bugüne kadar kaç kere kullandınki zaten lastikler artık yolda giderken birden sönmüyoki bi lastikçeye kadar gidersin her şekil çekişten falan düştüğü yok bunu diyenlerde lpg yi ustasına yaptırmamıştır belki ilk başta bir arıza lambası yanar gider söndürürsün ayarlarlar bidahada yanmaz alırsın gazını gezersin atiker bence bu ülkede en son markalardan biridir bir diğeride voltran bunlardan uzak dur hatta tabelasında adın yazan yere girme bile onun dışında korkma tak lpg fenni muayane zamanına kadar da gez muayane zamanı sızdırmazlık al işlet masraf daha az olur
Öyleydi, hatta şimdi bile zor geliyor ama gezmeyincede zor geliyor..
En ekonomiğim 0.215 kuruş..şehir dışı..yüklü..
Mecburen düşünüyorum..Ama evdekiler istemiyor dar diyor..Bakalım görüşeceğiz...
-
Demin eve gelirken çektim. 4 te gidiyim bugün dedim son mazot biterken haftalık ciğer açma babında. (Ankara içi yolculuklarımız bu şekilde bizim, her gün 180 yapmak mümkün trafik boşluğu kaparken :lol:)
4 te 160 görmüştüm ama yokuş aşağı olabilir o, burda yol nispeten düzdü. İstanbul yolunun Ayaş-Göksü ayrımları arası düzlük, baktım radarda yok hiç yavaşlamadım.
Anlık tüketime dikkat. Gaz yerde. (8.1 litre :++: :++:) şu halde gitsem 5 lemeden 22 kuruş mu ediyor? :lol: :lol: Bu şekil yarma mod eve iniş ortalaması 5.2 lt, kitapta şehir içi gaz topuk diye geçer yane. :D :D
(http://img5.imageshack.us/img5/5669/hakan438.jpg) (http://img5.imageshack.us/i/hakan438.jpg/)
-
dizel guzel guzelde gokhan abı arabayı satmaya kalksa hem bı o kadar masraf yaptı.hemde o kadar aşşalık adamlar varkı.ederınden azını isterler.birde mevcut bütçe bellı gıbı taş çatlasın 21e kadar zorlarsın diye düşünüyorum.bu yüzden en güzeli lpg diyorum.hem romınden vazgecmezsin hemde rahatça gezersin.
-
Gökhan;
Sıfır dizel alabiliyorsan kesinlikle tercihin dizel olmalı. Ancak dizelin ikinci eline tanıdıktan olmadığı sürece güvenmemeni öneririm.
Ben Renault 9 u sattıktan sonra ikinci el epey araç aradım. Dizellerin çoğu ya yüksek km'li yada şirket çıkmasıydı. Kmsi düşük olanlarından %80 gösterge paneliyle oynanmıştı. Kısacası çok düşük bir ihtimal temiz hanım hanımcık bir dizel bulma şansın kalıyor.
LPG , dizel mukeyesesi sayfalarca tartışılsa bitmez :) LPG de benzindekine göre %1-2'lik tork düşüşü meydana geliyor, onun dışında bir problem yok. Ama eğer istersen onuda map ayarlarıyla iyileştirip benzinden daha perpormaslı hale getirebiliyorsun. Linkteki yazıyı okumanı tavsiye ederim.
http://www.cardanadam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=18866
Ancak, LPG gaza yumuşak bastığında ekonomik ama dip gaz yaptığında emiyormu, çekiyormu bilemiyorum uçuyor tüketim değeri :) Ama dizelde öyle değil bassanda çok yakmıyor meret :)
Eğer aracını uzun yıllar kullanacaksan BRC, belli olmaz sağım solum dersen atiker öneririm :)
Dizelde ise kesinlikle sıfır km bakmanı öneririm.
-
ben Gökhan abinin AFR üzerine fine tuning işleriyle uğraşacağını sanmıyorum :o
ama LPG hakikaten düşünülebilir alternatif.bilmiyorum 1.2 motor kit yada montaj seçiyor mu ama düzen tutar tahminim :)
-
Haklısın AhmetH yazmayı unuttum, LPG takılacaksa mutlaka ama mutlaka bu işi teknik olarak çok iyi bilen, LTFT, STFT dediğiniz zaman anlayabilen bir yere taktırmanız :)
LPG sistemi piggy back mantığıyla çalışıyor. Ayar tutmaması vs tamamen işi bilmeyen usta hatasıdır (mekanik bir problem olmadığını varsayarak)
-
İzmirde böyle biryer var mı abi :D
Zavoli ile Landirenzo arası gidip geliyorum ocak gibi bir operasyonda bizim vectrayı bekliyor gibi
-
babam octaviasına lpg taktırdı hemde atiker.bir yıl oldu hiç sorun yaşamadı.hiç arıza lambası bile yanmadı.çekişi falan herşey problemsiz.bende bu duruma şaşırdım ama gerçekten problemsiz.o yüzden bende düşünmeye başladım.maddi durumumu ayarlayınca düşünrbilirim.tek düşüncem bagjda yer kaplaması.onuda ince olan yedek lastiklerden bulursam çözerim ama nerden? duyan gören varsa haber verirse sevinirim.
-
ince stepnenin konusu vardı abi antalyadan biri satıyordu sahibinden de.
Bu arada atiker iyi bir işçilikle saat gibi oluyor çok duydum bunu. küçümsememek lazım.
-
antalyadan getirtigimizde yanlış gelirse bir sürü ugraşırız.en son çare onada danışırız ama istanbulda olsa bizzat denesek çok güzel olur.
-
Şehir içinde stepneyi yanıma bile almam zaten..Anca şehir dışına çıkarsam alırım...
Şehir içinde her türlü işin çözülür. Zaten tamir spreyi vede kompresör aldıkmı işlem tamam..
Önemli olan LPG 'ye karar vermek :)
-
Gökhan;
Sıfır dizel alabiliyorsan kesinlikle tercihin dizel olmalı. Ancak dizelin ikinci eline tanıdıktan olmadığı sürece güvenmemeni öneririm.
Ben Renault 9 u sattıktan sonra ikinci el epey araç aradım. Dizellerin çoğu ya yüksek km'li yada şirket çıkmasıydı. Kmsi düşük olanlarından %80 gösterge paneliyle oynanmıştı. Kısacası çok düşük bir ihtimal temiz hanım hanımcık bir dizel bulma şansın kalıyor.
LPG , dizel mukeyesesi sayfalarca tartışılsa bitmez :) LPG de benzindekine göre %1-2'lik tork düşüşü meydana geliyor, onun dışında bir problem yok. Ama eğer istersen onuda map ayarlarıyla iyileştirip benzinden daha perpormaslı hale getirebiliyorsun. Linkteki yazıyı okumanı tavsiye ederim.
http://www.cardanadam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=18866
Ancak, LPG gaza yumuşak bastığında ekonomik ama dip gaz yaptığında emiyormu, çekiyormu bilemiyorum uçuyor tüketim değeri :) Ama dizelde öyle değil bassanda çok yakmıyor meret :)
Eğer aracını uzun yıllar kullanacaksan BRC, belli olmaz sağım solum dersen atiker öneririm :)
Dizelde ise kesinlikle sıfır km bakmanı öneririm.
Gerçekten de,
1. map ayarıyla oynanmış Fabia'mın benzinden daha iyi çektiğini gözlemiştim. Bir keresinde yanlışlıkla benzinde kalan araba niye gitmiyor diye araştırdım resmen, bir baktım ki araba benzinde :D O zamanlar LPG ayarı yol bilgisayarından %20 fazla çıkacak şekilde idi.
2. Normal ayarda %10-12 yol bilgisayarından fazla çıkıyor lpg kullanımı. Bunu ekonomik kullanımda en az 40 defa ölçtüm. Ama yardıray modunda da %30 farkı gördüm. Sizin tespitle örtüşmesi dikkatimi çekti. Bu farkı (%) ölçtüyseniz öğrenebilir miyiz???
-----------
Gökhan bu optimum (iç mekan+ekonomi+sağlamlık) çözümü benim de kafamı çok kurcalıyor bu aralar. Henüz tam sonuca varamasam da şunları söyleyebilirim:
1. Ekonomi= Fabia 1.2 + lpg
2. iç mekan+biraz ekonomi=Octavia A5 MPI + LPG(>2005) ya da Golf 5 MPI + lpg(>2005) ya da Toledo Signo Techno 105hp + LPG(sadece 2004-2005)
Biraz ekonomi yazdım çünkü 1.6 bir motor lpg ile dahi o kadar ekonomik olamıyor.
3. Ekonomi+biraz daha güç = Fabia 1.4 Amb+lpg(>2005) ya da Cordoba 1.4 Stylance (>2007'ler 85 hp idi galiba. 101'likten az yakar ama neredeyse hiç bulunamıyor. çok nadir...)
4. Ekonomi+tam güç+tork= Fabia 1.4 TDI amb ya da Cordoba
NOT: İç tasarımını beğenmesem de donanım,yol tutuş ve VW'den dolayı Cordoba listeye giriyor.
5. Başka markalar, başka aşklar :D Bu madde şuradan kaybediyor: Sağlam, iyi yol tutan bir ufak sedan düşününce, yok gibi bir şey. Ya da Fiesta, Fiat gibi araçlara bakmayı VW kalitesi engelliyor.
Aslında Fabia I ya da Cordoba'nın 1.4leri LPG ile iyi binilir ama birinin arka koltukları, birinin kokpit tasarımı işi bozuyor.
TDI ise bende 1.5 ayda şu izlenimi bıraktı, arabaya gitmek istemiyorum çünkü traktör gibi ses var içeride. Benzinliye alışan için işkence resmen... Bu VW'de böyle, diğer markalar daha sessiz ama onlar da kaliteden kaybediyorlar maalesef.
-
babam octaviasına lpg taktırdı hemde atiker.bir yıl oldu hiç sorun yaşamadı.hiç arıza lambası bile yanmadı.çekişi falan herşey problemsiz.bende bu duruma şaşırdım ama gerçekten problemsiz.o yüzden bende düşünmeye başladım.maddi durumumu ayarlayınca düşünrbilirim.tek düşüncem bagjda yer kaplaması.onuda ince olan yedek lastiklerden bulursam çözerim ama nerden? duyan gören varsa haber verirse sevinirim.
İstanbulda burayı tavsiye ederim hasan usta var gerçekten bana göre biliyor işi üstelikte taktıkları malın arkasındalar atiker bizden ve onlardan kaynaklanmayan sorunlar açtı soküp attılar sıfırdan milano taktılar üstelik 10 taksit yapıyorlar..
http://www.uceloto.com/yeni_ilan.htm
LPG mantıklı diyorum taktıtan sonra anlıcaksın abi bizi bile bu kadar yönlendirmediler yani :D:D
-
Anlatım süper İlker hocam :) Yani anlatış stili tam bana göre :)
Birde şu LPG 'de benzin deposunun doldurma ağzının yanına LPG dolum ağzını koymak istemiyorlar.Zira Muayeneden geçmiyormuş.Hayret ettim, skoda orjinal olarak fabrikada koyup satıyorda bunlar neden koymuyor.Ayrıca biraz araştırdım Mercedes benzin dolum ağzının yanına boşluk bırakıyormuş, bu adam ilerde LPG veya diğer yakıt türlerini uygulasın diye..
İyide iki köklü firma olur diyorda bizim Muayene istasyonları neden olmaz diyor..Anlam veremedim..
-
kadir ben 8 sene lpg li dogan kullandım.şu andada babamda yine lpg li octavia var yani lpg nin nasıl birşey oldugunu iyi biliyorum.çok ekonomik sadece bagajda lastik olayını yaşadıgım için biliyorum hem yer kaplıyor hemde çirkin görüntü oluşuyor. o yüzden çare arıyorum yıllarca aynı problemi yaşadım çünkü
-
Teknolojik arabamda yol bilgisayarı olmadığı için yüzdesel olarak ölçemedim ben :)
Benim ilk ayarda sanayici ağzıyla LPG kısıktı :) fakir karışımdan LTFT uzuyordu, sonra zenginleştirdiler, bu seferde LTFT negatif değerlere düştü :) En son yaptıkları ayar daha iyi oldu. Şimdi daha stabil bir lpg sistemim oldu.
Gerçekten de,
1. map ayarıyla oynanmış Fabia'mın benzinden daha iyi çektiğini gözlemiştim. Bir keresinde yanlışlıkla benzinde kalan araba niye gitmiyor diye araştırdım resmen, bir baktım ki araba benzinde :D O zamanlar LPG ayarı yol bilgisayarından %20 fazla çıkacak şekilde idi.
2. Normal ayarda %10-12 yol bilgisayarından fazla çıkıyor lpg kullanımı. Bunu ekonomik kullanımda en az 40 defa ölçtüm. Ama yardıray modunda da %30 farkı gördüm. Sizin tespitle örtüşmesi dikkatimi çekti. Bu farkı (%) ölçtüyseniz öğrenebilir miyiz???
-----------
Gökhan bu optimum (iç mekan+ekonomi+sağlamlık) çözümü benim de kafamı çok kurcalıyor bu aralar. Henüz tam sonuca varamasam da şunları söyleyebilirim:
1. Ekonomi= Fabia 1.2 + lpg
2. iç mekan+biraz ekonomi=Octavia A5 MPI + LPG(>2005) ya da Golf 5 MPI + lpg(>2005) ya da Toledo Signo Techno 105hp + LPG(sadece 2004-2005)
Biraz ekonomi yazdım çünkü 1.6 bir motor lpg ile dahi o kadar ekonomik olamıyor.
3. Ekonomi+biraz daha güç = Fabia 1.4 Amb+lpg(>2005) ya da Cordoba 1.4 Stylance (>2007'ler 85 hp idi galiba. 101'likten az yakar ama neredeyse hiç bulunamıyor. çok nadir...)
4. Ekonomi+tam güç+tork= Fabia 1.4 TDI amb ya da Cordoba
NOT: İç tasarımını beğenmesem de donanım,yol tutuş ve VW'den dolayı Cordoba listeye giriyor.
5. Başka markalar, başka aşklar :D Bu madde şuradan kaybediyor: Sağlam, iyi yol tutan bir ufak sedan düşününce, yok gibi bir şey. Ya da Fiesta, Fiat gibi araçlara bakmayı VW kalitesi engelliyor.
Aslında Fabia I ya da Cordoba'nın 1.4leri LPG ile iyi binilir ama birinin arka koltukları, birinin kokpit tasarımı işi bozuyor.
TDI ise bende 1.5 ayda şu izlenimi bıraktı, arabaya gitmek istemiyorum çünkü traktör gibi ses var içeride. Benzinliye alışan için işkence resmen... Bu VW'de böyle, diğer markalar daha sessiz ama onlar da kaliteden kaybediyorlar maalesef.
-
abi madem ailende fabiayı küçük diye istemiyo tek yol sana lpg ekonomi istiyosan başka yol gözükmüyo ayrıca vazgeçme aracından o kadar uğraştın bi dünya para döktün emek verdin cilaladın yazık değilmi aracına ihanet etme o sana ihanet etmedikçe :D:D
-
ya da Cordoba 1.4 Stylance (>2007'ler 85 hp idi galiba. 101'likten az yakar ama neredeyse hiç bulunamıyor. çok nadir...)
2007 modellerden itibaren 85'lik seçeneği sunulmaya başlandı. Ama şu şekilde: Referance ve Elegance donanımı 85 hp, Stylance donanımı ise 100 hp idi. 2009 modellerde ise Stylance donanımı da 85'lik motorla donatıldı ve 100'lük motor ortadan kalktı.
Yani 2007 ve 2008 model bir Stylance ile ilgilenen kişi, otomatikman 100'lük 1.4 ile muhattap olmuş oluyor.:ok: (2008'in son Stlance modellerinde 85'lik devreye girmiş olabilir. Ama düşük bir ihtimal)
-
1.2 LPG montaj edilmiş hali..
(http://www.autogasnews.com/lpghaber/www2/uyeresimleri2/2009429111154fta1seu9xgcohim.jpg)
(http://www.autogasnews.com/lpghaber/www2/uyeresimleri2/2009429111154axklz6jb2rq1v5n.jpg)
Karar verdim..Yarın randevu alıyorum..Oldukça prof. bir yere bırakacağım aracımı..
Yakıt dolum kapağının oraya gizlemek yasak mış..Saçmalık..
Birde ruhsata işletme hemen olması gerekiyormu? Yolda polis durdursa LPG'ye bakıyormu? MMO'ya hemen aracın kontrol için gitmesi gerekiyor mu? Benim muayene mayıs ayında.O zamana kadar beklemeyi planlıyorum.Bu yüzden sordum..
-
lpg takılınca ruhsata işletmen şart malesef ve muayenede olman lazım bence dolun kapağını tampon altına yaptır yoksa sorun çıkar ruhsatada hemen işletmen lazım polis lpgli olduğunu anlarsa aracın bağlanır Mayıs ayına kadar daha çok var kesin polise yakalanırsın işlet gitsin riske atma kendini
-
Epey hızlı bir karar verdin Gökhan tebrikler :)
Ne marka taktıracaksın ?
-
Epey hızlı bir karar verdin Gökhan tebrikler :)
Ne marka taktıracaksın ?
Fiyatının uygunluğu, servis yaygınlığı ve sorunsuzluğu ve yerli üretim olmasından dolayı ATİKER..
Birde çevreye saygılı bir yakıt kullanacağım ne güzel :hhh:
-
Fiyatının uygunluğu, servis yaygınlığı ve sorunsuzluğu ve yerli üretim olmasından dolayı ATİKER..
Birde çevreye saygılı bir yakıt kullanacağım ne güzel :hhh:
Atiker konusunda genede düşün derim abi...
Hayırlı olsun şimdiden projeni hazırlayıp veriyorlar zaten sızdırmazlık testi kalabalık yoksa kısa sürüyor ölçüm cihazı ile lpg sisteminin bağlantılarını kontrol ediyorlar zaten çoğu servis montaj sonra o cihazla bunu yapıyor sorun olacağını sanmam tampon altınada gizliyorlar lpg girişini öyle yaparsan sorun olacağını ve kapalı otoparklara girerken anlayacaklarını sanmıyorum..
Bu arada ilk 1000 km fazla yakabilir.Zaten 1000 km sonucunda tekrar çağırıyorlar son bi kalibrasyon kontrolle herşey oturuyor..Birde bir şey soracağım 1.2 için motor kapağı yok mu hiç?
-
hadi hayırlı olsun...:ok: yaw sen bugün bırakmicakmıydın arabayı...:confused:
-
işi iyi bilen bir ustamız vardı modifiyem forumunda 2-3 beğendiğim yazısı var tam buralık Gökhan abi not al ;)
arkadaşlar eline anahtar alan ustayım diye çıkıyor. atiker çaok kaliteli bir ürün, monaj esnasında detaylara çoğu kez önem verilmiyor. hep ezbere iş yapılıyor, bütün araçlar aynı zannediliyor. nede olsa enjektörlerin eksi kutuplarına gir, devir ucunu bobinden al tamam bitti gitti... bu ne yaa. bu kadar basitmi bu iş. arkadaşlar montaj, tecrübe, teknik bilgi, özgüven bunlar çok önemli. hangi malzeme nereye takılıyo ya da takılır çoğu montajcı bilmiyor. bas akıllı vidayı tak gitsin. düşünmezler arkada tesisat varmı, ordan su alırmı... bir an önce bitsin de paramı cebime koyım hesabı. birde usatlıklarına laf söyletmezler, arabada bi arıza çıkar, hemen motora yada beyine yorum yaparlar. özellikle de buji buji kablosu bobin... e yuh artık. sonra araç sahibi servis sevis gezsin. cebinde bi lpg parası daha çıksın, bide arabanın orjinalliğinin bozulduğunamı yansın ne diyim yaa... montaj yapılırken dikkat edilmesi gereken o kadar teknik yer ve alan varki. ve montaj bilgisi varki... bu konu açılınca çenem biraz düşüyor kusuruma bakmayın. he bu arada aklıma gelmişken teleflex ten bahsi geçti arkadaşımız, teleflex yapan kaç bayi var, bir ilde kaç sanayi ve o sanayilerdede kaç teleflex bayisi var. bunlar önemli arkadaşlar. yanlış anlamayın teleflex kötüdür demiyorum, tabiki iyi bir ürün ama servis ağı ve malzeme yetersiz. lpg ustalarının tercih etmemesinin sebebi hem pahalı, hem manifolt sökülmeden montaj yapılmıyor, (yaprak enjektör modellerinde) hemde araca hem soğuk hem sıcak kalibrasyon ayrı ayrı yapılıyor. bir de şuna gelmek istiyorum, diyelim enjektör arza yaptı, araç sahibini ilgilendirmez arza yapan parçayı, bir an önce değiştirilsinde işime bakıyım der. ama montajı yapan usta öyle demez. elinde iş varsa şu zaman gel bu zaman gel der zamanlar uyuşmaz, ustanın bi enjektör için koca manifoltu sökmesi pek işine gelmez, motor soğuycak, gözlük contalar gerekirse değişcek, iş neredeyse yarım günü geçicek. ustalar bunu da düşünür işte. şimdi biri çıkıp diyomuş teleflex enjektör zaten 100.000 garantili, zaten bişey olmaz, allah yapısı değil bu kul yapısı, olmaz olmaz olucağı tutar. yine bu arada aklıma gelmişken yaprak enjektörü benzin enjektörlerine çoğu araçta yakın tutamazlar, fiziksel anlamda biraz genişlik göstermektedir. ince enjektör de elinde yoktur farzedelim, montajı enjektörün müsait olduğu yere yapar, oda çoğu kez ya biri ya ikisi denk düşmez, enjektöler biri yakın durur biri uzak... bunlarıda araç sahibi bilmez doğal olarak ta parayı verir sorun yaşamak istemez. çok uzattım, kıssadan hisse montajcı önemli. usta önemli... yazımı vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. saygılarımla...
mesela ostim de turkuaz otogaz var. 354 75 02 tel numarası. yalnız ben sana bi liste yapıcam, o liste elinde ustaların başında bekleyeceksin(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif) araç bitene kadar. razıysan al elinne kağıt kalem not almaya başla.
1, simit lpg tankının şamandırası aracın arkasına bakacak şekilde değil, aracın önüne bakacak şekilde montaj yapılacak. (yani sen bagajı açıp halıyı kaldırdığında şamandıra arka kısıma yakın olup, ön yüzü aracın önüne bakacak) tabi stepmen altta değilse. altta ise 40 lt tank yanlamasına paralel takılacak...
2, lpg regülatörü radyatör seviyesinin altında olucak...
3, kablolar montaj esnasında enjektör tesisatnına lehim yapılacak kesinlikle bez bant kullanılmadan ısınan makaronla muhafaza edilecek...
4, lpg enjektör nozulları mümkünse aşağı doğru baksın ve bu çok önemli, enjektör hortumlarının uzunlukları aynı olsun...
lpg selenoid valfi regülatöre en yakın mesafeye montajlansın ve muhakkak kangal boru uygulaması yapılsın...
5, lpg enjektöf filitresi yatık yada yamuk takılmasın...
6, devir ucu bobinden alındıktan sonra güzelce lehim yapılsın yine kesinlikle bez bant kullanılmasın... (aslında en makul olanı devir ucunun egzantrik sensörü yada krank sensöründen alınmasıdır. bunlarda direk devir okuma sayı hassasiyeti çok etkilidir. bazı araçlarda bobinden alınan devir ucu bobini yakabiliyor, ustamız illa bobin diye israr ederse bobin garanti sözü isteyin(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif)
7, su hortumlarına gaz hortumlarına vakum hortumlarına gırtlak tırtıllı makaron bağlamalarını isteyin. hortumlar çıplak kalmamalı...
8, ECU çamurluk kenarlarına montaj yapılmamalı. su oluklarından su alabilir mazallah aracın beyni bile sorun teşgil edebilir. (çünkü enjektör tesisatına paralel bağlanan bir sistem)
9, lpg düğmesi tesisatı içeri ekstra delik delinmeden geçirilmeli, orjinal tesisatının yanından çok rahat geçebilmektedir.
10, lpg dolum ağzı tampona değil tampon seviyesine montaj yapılmalıdır.
11, alt yakıt boruları, tırtıllı gırtlak makaronla ve yine dolum boruları tırtıllı gırtlak borular ile muhafazaya alınarak montaj yapılmalıdır...
montajı allahın izni ileyaptırın kontrole gelirim valla(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif) bu arada yazdıklarım içersinde aklınıza takılan bir yer olursa seve seve cevaplarım. daha bitmedi tabiii(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif) bide programda ki incelikler var. gaz alındıktan sonra program yüklenirkende ince elenip sık dokunması gereken bilgiler var. e oda daha sonra inşallah. bi takılsında allahın izniyle(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif) saygılarımla
arkadaşlar asıl ben sizlere teşekkür ederim. vakit ayırıp yazılarımı okuduğunuz için... ben 2004 2005 senelerinde ekogas fabrikasının ar ge bölümü de dahil olmak üzere fabrikanın servisinde usta başı olarakda çalıştım. bu kez kısa kesicem(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) enjektör bu sistemimizde o kadar önemliki, enjektör içersindeki piston lastikşlerinin kalitesi (teflon ağırlıklı bir maddeden oluşması lazım çünkü ms leri sabit tutması lazım ve gelen 1.2 bar ortalama lpg nin yanma odasına her ısı altında ve her vibrasyonlu ortam altında, hem basıncı, hemde milisaniyeleri kalibrasyon etmesi gerekmektedir.ustalar bi montaj yapıyo aman allahım koca enjektörü plastik kelepçe ile tutturmuş, yok merkezi kilit sac ayaklarıyla tutturmuş, enjektörler langur lungur sallanıyor(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) bu ne yaa. ustalıkmı bu allah aşkına) yine enjektör içersindeki piston yayları. yay deyip geçmeyin. rolantide çalışan bir makinenin yanma odasında ortalama 22 kez ateşleme oluşuyor. bu hıza devamlı cevap verebilecek açma kapama sistemi yani genel anlamda çok kaliteli enjektör şart. bunu henüz yapabilmiş değiliz. enjektördeki bobinlerde çok önemli, enjektör 10 numara ama bobin içersindeki tel sargıları yetersiz, biraz uzun çalışınca yüksek ısıdan enjektör çalışmamaya başlıyor. yani pistonu çekemiyor ve yakıt gönderemiyor. ( bu enjektör kitlemiş, yenisini takalım(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)) BRC TELEFLEX AUTRONIC hastası olduğum dünya devi KAHEIN ancak bu enjektörler arza yaparsa değiştirilir. diğerlerinin tamiri mümkündür. arkadaşımızın sıkıntısına dönelim, araca ayar yapıldı ( bu arada sıralı sistem ayar bozmaz arkadaşlar, ancak enjektör ve regülatör ayar bozar, bunun sebebi bahsetmiş olduğum enjektör kalite yetersizliği, regülatör basınç diyaframının ve basınç diyafram yayının kalite yetersizliğinden sebeptir) ayar güzel, biraz teknik olucak ama rolantide programa baktığımızda enj ms leri atıyorum 3.45 açıyor. aradan bir hafta geçti ayar bozuldu geldin bağlandın programa baktın yine aynı, 3.45. ama bak bakalım enjektör 3.45 mi açıyor(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) enjektör dengesizleşti. bide en kötüsü 4 enjektörün de acaba açılımları aynımı. biri 2.70 biri 3.50 biri 4.40 nolcak. makina can çekişiyor, enjektörlerin umrundamı(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) ondan sonra araba hararet yaptı, piston tepesi erimiş, sekman kaynatmış, katalitik konvektör dağılmış... ondan sonra lpg ye dışkı at(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) şimdi çıkar işten anlayan usta adayları derki, "biz zaten enjektörleri ayrı ayrı görüyoruz ms leri tek tek gözümüzün önünde" cevap "yazımı dikkatli okuyun oldumu usta adaylarım(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)" arkadaşımızın sıkıntısı regulatör ve enjektör sıkıntısı. kıssadan hisse pek olmadı çenem düştü yine, hakkınızı helal edin arkadaşlar. saygılarımla...
hep aynı şekilde devam etmez tabiki... keşke bu cümleyi söyleyebilseydim(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/frown.gif) bu gibi sıkıntılarla karşılaşan aracın orjinal kendi ecu su, bu kez kendi sisteminde düzeltme yapmaya çalışıcak. çünkü alt yapı, benzine uyumlu. lpg ile çalıştığını ecu algılayamaz. ecu lpg sisteminde simule edilmiştir. yani uyutulmuştur. araç dengesiz çalışmaya başladığı zaman, atıyorum relanti devri dalgalanma yapıyodur, ecu öncelikle relanti motorunu check up yapıcak. baktı cevap alamıyor, oksijen sensörleri, yine cevap yok, akış metre, yine cevap yok eksoz sonda lambda sensörleri, ( bazı ustalarımız oksijen sensörleri diyerek eksoz sensörlerini anlatmak istemektedirler. fakat oksijen sensörü hava filitresi üzerinde bulunan havanın hem ısısını hemde yoğunluğunu ölçen bir sistemdir. ukalalık ettiysem özür diliyorum, çoğumuzun bu bilgiyi bildiğinden eminim, bilmeyenler için ve bilgilerimizi tazelemek için söylemek istedim) baktı hiç biyerden cevap alamıyor, hemen krank egzantrik ve bobin ile iletişime geçerek matematiksel hesaplamaya geçiyor. krank turu, egzantrik turu, ve tabiki bobin ateşleme zaman değerlendirmesi yapıyor. yani bunların toplamı enjektör açma kapama zamanlarının kontrolü ediliyor. şimdi gelelim lpg sistemine... bu kontroller sırasında en son nokta benzin enjektör zamanlaması. ama arada paralel çalışan bir sistem var. lpg ecu su. buna yön vermeye çalışıyor fakat lpg enjektörlerinin değerlerinide bozuyor. bu sefer sinyal çakışması dediğimiz arza oraya çıkıyor. yani şöyle diyeyim, diyelim 2.85 açan benzin enjektörü, lpg enjektörünün yapısına göre değişmektedirki, lpg enjektörü 3.40 açmaktadır. lpg enjektör sistemi unıversaldir ve 1.2 litre araca da aynı enjektör kullanılır 5.2 aracada. (TELEFLEX, BRC,LANDİ RENZO MED, PRİNS KAHEIN hariç) ( enjektörler aynıdır değişmez, sadece uçlarındaki nozullar değiştilerek kalibrasyon yapılmaktadır.) aynı enjektör kullanılır. ama bu iki farklı motorların benzin enjektörleri ki yine farklıdır. hemen toparlıyorum, kullanılan lpg ecu su kalirasyonu aracın devir ve map değerlerine göre kalibrasyon yapar. matematiksel çalışır. ama kendi enjektörleri, ama montajsal yapılan ekislerde bu enj ms leri değişiklik gösterir. haliyle lpg değil aracın benzin sisteminde değişiklik göstericektir... şimdi gelelim sıkıntılı makinaya(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) usta araca bakar, relanti delgalanması var, hemen benzine alır. bakar yine aynı(http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) sonra araç sahibine döner ve derki "bu zaten benzindede yapıor, sen bunu servise götür" (http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) (http://www.skodaturkey.com/forum/images/smilies/biggrin.gif) iş yine montaj ustasına ve malzemenin kalitesine kaldı. kaliteli malzeme, ustamız ezberciyse sıkıntılı malzemedir. zaten kaliteli ustamızda sıkıntılı malzeme kullanmaz... saygılar efendim
-
Atiker konusunda genede düşün derim abi...
Hayırlı olsun şimdiden projeni hazırlayıp veriyorlar zaten sızdırmazlık testi kalabalık yoksa kısa sürüyor ölçüm cihazı ile lpg sisteminin bağlantılarını kontrol ediyorlar zaten çoğu servis montaj sonra o cihazla bunu yapıyor sorun olacağını sanmam tampon altınada gizliyorlar lpg girişini öyle yaparsan sorun olacağını ve kapalı otoparklara girerken anlayacaklarını sanmıyorum..
Bu arada ilk 1000 km fazla yakabilir.Zaten 1000 km sonucunda tekrar çağırıyorlar son bi kalibrasyon kontrolle herşey oturuyor..Birde bir şey soracağım 1.2 için motor kapağı yok mu hiç?
1.2 için yok malesef :(
hadi hayırlı olsun...:ok: yaw sen bugün bırakmicakmıydın arabayı...:confused:
Yok ya bugün bakmaya gittim sadece..
Ya şu ruhsat işlemlerine baktımda ..Ne saçma salak işlemler ya...Yav şu memlekette çevreci yakıt kullanmak istesende zorluk çıkıyor anlam veremiyorum..Avrupada adam destekliyor, bizde ise köstekliyor..
Okudum bir sürü prosedür muayene falan fişman...Canımı sıktı, yarın delilik yapabilirim benim sağım solum hiç belli olmaz..
-
Atikerin sistemine tek laf etmem yukarda işin piri nin yazdığı gibi "(regülatör basınç diyaframının ve basınç diyafram yayının kalite yetersizliğinden sebeptir)" bu atikerde malesef başarılı değil.. Yazdığım gibi 8 silindirli arabaya takılan regülatör takıldı diyaframı patladı rolanti sapıttı hareket halinde stop etti allah korudu duvara bodozlama giriyorduk 3-5 kuruş var diye sakata gelmeyelim diye yazıyorum şahsen...
-
1.2 için yok malesef :(
Yok ya bugün bakmaya gittim sadece..
Ya şu ruhsat işlemlerine baktımda ..Ne saçma salak işlemler ya...Yav şu memlekette çevreci yakıt kullanmak istesende zorluk çıkıyor anlam veremiyorum..Avrupada adam destekliyor, bizde ise köstekliyor..
Okudum bir sürü prosedür muayene falan fişman...Canımı sıktı, yarın delilik yapabilirim benim sağım solum hiç belli olmaz..
1 gününü yer abi en fazla sızdırmazlık 30-45 dk sürmez bile hatta yanılmıyorsam 1 hafta veya 15 gün süresi geçerliliği olması lazım o sıradada zaten tüv den randevu alabilirsin diye düşünüyorum?
-
Biraz daha devam
öncelikle ismimin geçtiği bu satırlarda inanın çok mutlu oldum. hepinize teşekkür ederim... 4 sene brc markasının ustalığı dışında, son 1.5 sene formenlik yaptım. brc nin program detaylarını, malzeme alt yapısını, ve işin tekniğini genel anlamda iyi bilirim. chevrolet marka araçların orj lpg sisteminde brc tavsiyelidir hepimizin bildiği üzere. ben son 1 yıl öncesine varana kadar brc nin aşığıydım. montajlarımı özenle ve zevkle yapıyordum. brc sayfasını ben 1 sene önce kapattım. beni 2a mühendislikten genzi bey, tarık bey, ve kadir bey iyi beni tanır. servis ustaları murat usta, (ellerinden öpüyor ve her zaman sonsuz saygılarımı sunuyorum. tarık abi içinde öyle) sebebi bende kalsın rica ediyorum sizlerden. brc taktırmayın demiyorum yanlış anlaşılmak istemem. ama illa brc taktıracaksanız, my 07 taktırın. plug and drive değil. fast hiç değil. ve montajı yapan ustaya bizzat rica edin, kontak elektiriğini kesinlikle ne bobinden alsın ne de enjektörden. elektrik sigortanın en az 10 amperlik bileşeninden alınmalıdır. devir ucu içinde öyle, ne ne bobin ne de grank, ne de egzantrik sensörleri. kesinlikle üstüne basarak söylüyorum. devir, ecu çıkışından alınacak. yanlış hatırlamıyorsam, ya gri yada beyaz kablo olması lazım. zaten ecu soketini çıkarttığınızda, sol üst tarafta 3 kablo tek set üzerinde duruyor. kalın olan bir adet kablo var, o değil. ince olan 2 kablodan biri. ya gri ya beyaz... enjektör hortumlarının dördüde aynı eşitlikte olmasına, gaz valfinin regülatöre en yakın yere monte edilmesine, regülatör basıncının 1.1 bar ortalama, gaza geçiş ısısının 38 derece, ve gaza geçiş devrini rolandi devir ve 600 devir olarak ayarlanmasına dikkat edin. bu vermiş olduğum bilgiler yalnız 1.6 dohc motor chevroletler için geçerli. brc ile ya da diğer markalarla alakası yok. bu araçlar montaj seçer. ne teleflex ne de prins ne de autronıc. bu profosyonel ürünler de bile sıkıntı çıkar. arza lambası yakma, soğuk motorun ilk gaza geçişlerinde stop etme, motor haritasının en fazla abartmıyorum ki 1 ya da 2 hafta sonrasında değişiklik göstermesinde büyük rolü olacaktır... senin soruna dönücek olursak, çok uzattım özür diliyorum, atiker 4.0.0.6 yı tavsiye ediyorum. enjektör nozulları 2.1 olucak. yapan ustada dediğim şartlara uyarsa (kibirlenip böbürlenmezse şayet) harikulade randuman alırsın. şu an, bu atiker 4.0.0.6 sistemi brc den şahsi görüşüm özür diliyerek söylüyorum, çok çok daha iyi. brc bir marka şimdilik. ama trend yavaş yavaş düşüyor. yine söylüyorum, ustadır malzemeyi konuşturan... ama illa italyan olsun dersen, mtm den şaşma. ve mtm nin montajını yapacak olan servisten özellikle, mtm kaheın enjektör uygulamasını isteyin. bu arada teleflexi gözünüzde pek büyütmeyin... saygılarımla
-
Hadi hayırlısı :D
-
Tüplü ve ofkeli hayata geçti mi? :D
-
Hızlı bir karar.Hayırlısı olsun:)
-
Tüplü ve ofkeli hayata geçti mi? :D
Yok yav..Biraz daha böyle gidelim bakalım..Farklı çözümlerimi düşünüyorum..
-
Anlatım süper İlker hocam :) Yani anlatış stili tam bana göre :)
Birde şu LPG 'de benzin deposunun doldurma ağzının yanına LPG dolum ağzını koymak istemiyorlar.Zira Muayeneden geçmiyormuş.Hayret ettim, skoda orjinal olarak fabrikada koyup satıyorda bunlar neden koymuyor.Ayrıca biraz araştırdım Mercedes benzin dolum ağzının yanına boşluk bırakıyormuş, bu adam ilerde LPG veya diğer yakıt türlerini uygulasın diye..
İyide iki köklü firma olur diyorda bizim Muayene istasyonları neden olmaz diyor..Anlam veremedim..
Boşver, tamponun altına gizli olarak taktır gitsin derim.
2007 modellerden itibaren 85'lik seçeneği sunulmaya başlandı. Ama şu şekilde: Referance ve Elegance donanımı 85 hp, Stylance donanımı ise 100 hp idi. 2009 modellerde ise Stylance donanımı da 85'lik motorla donatıldı ve 100'lük motor ortadan kalktı.
Yani 2007 ve 2008 model bir Stylance ile ilgilenen kişi, otomatikman 100'lük 1.4 ile muhattap olmuş oluyor.:ok: (2008'in son Stlance modellerinde 85'lik devreye girmiş olabilir. Ama düşük bir ihtimal)
Öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. 2007-2008 85 HP Stylance olmaması kötü, Elegance'lar çakma Elegance zaten, CC yok...
1.2 LPG montaj edilmiş hali..
(http://www.autogasnews.com/lpghaber/www2/uyeresimleri2/2009429111154fta1seu9xgcohim.jpg)
Karar verdim..Yarın randevu alıyorum..Oldukça prof. bir yere bırakacağım aracımı..
Yakıt dolum kapağının oraya gizlemek yasak mış..Saçmalık..
Birde ruhsata işletme hemen olması gerekiyormu? Yolda polis durdursa LPG'ye bakıyormu? MMO'ya hemen aracın kontrol için gitmesi gerekiyor mu? Benim muayene mayıs ayında.O zamana kadar beklemeyi planlıyorum.Bu yüzden sordum..
1 sene falan ruhsatra işli olmayan lpg ile dolaştım. Onun haricinde 4-5 sene de işli araçlarla dolaştım. Hiç birine polis işli mi değil mi diye bakmadı. Yok arabayı bağlarlarmış falan derler ama hiç duymadım açıkçası. Mayısa kadar rahat rahat gider :D
-
Gökhan acaba çıkma bir TDI motoru mu attırsan senin Maviş' e ha?!:blm:
-
Gökhan acaba çıkma bir TDI motoru mu attırsan senin Maviş' e ha?!:blm:
Uzun iş be Uğur Abi, hadi askısı kulağı universal olsun uydu diyelim, bütün soğutma, moğutma, elektrikli aksam, emme gömme egzost sistemi, en önemlisi şanzımanı, tüm yakıt sistemi vs... ile 0 km sini geçer be yav.
-
Uzun iş be Uğur Abi, hadi askısı kulağı universal olsun uydu diyelim, bütün soğutma, moğutma, elektrikli aksam, emme gömme egzost sistemi, en önemlisi şanzımanı, tüm yakıt sistemi vs... ile 0 km sini geçer be yav.
O zaman '86 Şahin alınacak Isuzu dizel motor atılacak. Geçen Serhanlar' ın dükkanda egsoz muayenesi yaptırmaya gelmişti böyle bir tanesi.:wnk:
-
O Geçen Serhanlar' ın dükkanda egsoz muayenesi yaptırmaya gelmişti böyle bir tanesi.:wnk:
He ya, beraber şaşırmıştık :++:
-
He ya, beraber şaşırmıştık :++:
Gayet de güzeldi gümbür gümbür gidiyordu.
-
Gayet de güzeldi gümbür gümbür gidiyordu.
Gittiğini görmedim çalışıyordu pancar motor :kiki:
-
bizim burada 94 şahine Audi 1.8t motor koyuyorlar.
-
araban fadiadan daha geniş.daha dar bir arabaya geçersin fabia dizel için.
lpg düşünürsen de simit depo seni ş.içi üzmez ş. dışında lastik kiti şişirme pompası vs ile idareederim dersen lpg simit iş görür.
yaptıgın km ile dizel araç almak sağlıklı bir düşünce değil.ben ilk fırsatta atiker simit ppg düşünüyorum belki depo şekli değişir ama atiker gibi olacak.
sonuç arabalar çok yakmıyor benzinimiz pahalı.eğer ki ekonomi istiyorsan lpg mantıklı.
model değiştir 2. el al arabaya alış model aksesuar yenile iş değil bence gökhanım kara senin.
-
Ben vazgeçtim diye focus kullanan kankamda vazgeçti :D
Roomiye daha az binip, dobloya yüklenme kararı aldık :)
-
Yine zam, konuyu güncel yapsak mı :)
-
Yine zam, konuyu güncel yapsak mı :)
Yine kafalar bulanık.:D
Yine millette acayip bir LPG merakı var..Pzt günü LPG bayilerinin telefonları susmaz..
Bugün, yarın köye gitmem gerekiyor.Git gel 210 km.. Ama benzin zamları yüzünden gitmemek için her yolu deniyorum..:(
50 TL garanti yakacak.. LPG olsa 30 TL
-
Atiker taktır geç bence ;)
Peşin verirsen 850ye filan takacaklarını düşünüyorum
-
Atiker taktır geç bence ;)
Peşin verirsen 850ye filan takacaklarını düşünüyorum
Noter'de sözleşme imzalamışlar.Fix fiyatmış..
-
Atiker taktır geç bence ;)
Peşin verirsen 850ye filan takacaklarını düşünüyorum
bu fiyata atiker güzel ama atiker sanırım yerli ve konya malı olsa gerek.aldesa gibi.brc veya zavoli mi acaba daha kalite?lpg işi gerçekten zor ve işçilikte kalite çok önemli.
-
Elebette BRC ve zavoli daha kaliteli ama kaliteden beklenti nedir ona bakmak lazım.mevzu :)
Garanti 2 yıl tüm kitlerde. Eğer kronik bir arıza varsa zaten halledilir garanti süresince.
Atiker diyorum ama kendim zavoli kullanıyorum o ayrı mevzu :)
-
Hmmm olabilir, geçen sene ben taktırdığım dönemde 825 e fiyat vermişti lpg bayisi, peşin ;)
Noter'de sözleşme imzalamışlar.Fix fiyatmış..
-
Elebette BRC ve zavoli daha kaliteli ama kaliteden beklenti nedir ona bakmak lazım.mevzu :)
Garanti 2 yıl tüm kitlerde. Eğer kronik bir arıza varsa zaten halledilir garanti süresince.
Atiker diyorum ama kendim zavoli kullanıyorum o ayrı mevzu :)
peki zavoli fiyatı ne alemde şimdi?ayrıca tank olarak ne kullanıyorsunuz?
-
Ben simit tank kullanıyorum. Stepneyi ince lastikelrden alıp değiştiririm diye düşünmüştüm ama öyle kaldı. clio symbol'ün bagajı yeterince geniş olduğu için sorun yaşamadım.
Zavoli 1400 yada 1350 şu sıralar.
-
zavolya :hanz:
polaris lpg izmir oh miss daha ne olsun :kiki:
-
Polaris deme bana :) Faruk ustanın benden çekeceği var :P
-
Landirenzo ya kaymak için zaten sudan sebepler arıyorum bir sıkıntı , ayar sorununu becerememe, ilgilenmeme , işçilik kusuru falan sözkonusu ise hemen söyle abi burda yabancı yok :kiki:
-
Polaris'in işçiliği harika, müşteri memnuniyeti harika. Markası zaten kaliteli.
Ancak kalibrasyonu istediğim gibi yapamadılar. Elinde OBD2 ile aracını bilgisayara bağlayan bir müşteriyle karşılaşınca adamlar afalladılar tabi. LTFT,STFT oranları epey uğraştırdı. Şimdi daire eder vaziyette kalibrasyon yaptılar. Ama daha iyisi olabilir.
-
anlaşldı dahada sevdim şimdi bak :D
teşekkürler