škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: hakangurler - 11 Nisan 2016, 13:19:43

Başlık: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: hakangurler - 11 Nisan 2016, 13:19:43
Selamun aleykum arkadaşlar. Arabamın bakımları ve parça değişimleri hepsi üst üste gelmiş. Yaptıra yaptıra bitiremedim. Cumartesi günü arabamda Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti.bunların dışında 2 ay içinde arabada baskı balatalar değişti. Triger kayış seti değişti.araba 10 bin bakımları yapıldı. Elektrikli direksiyon setinde hafif kaçırma vardı yapıldı. Debriyaj balatası değişti. toplamda 1800 civarında para yedi araba. arabam pıtır pıtır oldu sürmesi daha ayrı bir keyifli oldu. :) Sıfır araba gibi sallama çukurlarda en ufak ses gelmiyor. Bu hafta da yazlıkları takıp depoyu fulleyip test edeceğim. Ne kadar fark ediyor bu kadar şeyden sonra. Arabanın sesi bile değişti. Tek merak ettiğim kaç sene gider araba böyle sadece 10 bin bakımları ile.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: mustklc - 11 Nisan 2016, 19:36:19
Agir bakim yaptirmissiniz iste hayirli olsun
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: DDŞ - 11 Nisan 2016, 21:30:00
10 yasini gecmis bir arabanin ne zaman ariza cikaracagini kimse onceden bilemez. Ama bakim olarak pek birsey kalmamis. On takim baski balata triger degistirmissiniz. Ama iki gun sonra amortisorun ya da klima kompresorunun cortingel strayze olmayacagini bilemezsiniz.

Triger 90k ya da 4 yildir. Baski balata da bir o kadar gider


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: bipekkan - 12 Nisan 2016, 12:30:56
Alıntı yapılan: hakangurler;570122
Selamun aleykum arkadaşlar. Arabamın bakımları ve parça değişimleri hepsi üst üste gelmiş. Yaptıra yaptıra bitiremedim. Cumartesi günü arabamda Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti.bunların dışında 2 ay içinde arabada baskı balatalar değişti. Triger kayış seti değişti.araba 10 bin bakımları yapıldı. Elektrikli direksiyon setinde hafif kaçırma vardı yapıldı. Debriyaj balatası değişti. toplamda 1800 civarında para yedi araba. arabam pıtır pıtır oldu sürmesi daha ayrı bir keyifli oldu. :) Sıfır araba gibi sallama çukurlarda en ufak ses gelmiyor. Bu hafta da yazlıkları takıp depoyu fulleyip test edeceğim. Ne kadar fark ediyor bu kadar şeyden sonra. Arabanın sesi bile değişti. Tek merak ettiğim kaç sene gider araba böyle sadece 10 bin bakımları ile.
[MENTION=880]hakan[/MENTION]gürler,
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Aracınız kaç km' deydi? Benimki 2006/51.000 km de ancak triger seti 5. yılda değişmişti, Aralık 2010 da. O tarihten bu yana 21.000 km yaptım.Ön düzende de tüm lastik ve Z rotları 2009 Temmuz'unda değişmişti.Bir sıkıntı hissetmiyorum ama bu yaz oldukça uzun bir yola gideceğim ve tahminen 15.000 km yapacağım.Özellikle triger setinden tedirginim.Kitap 5 yıl diyor ama biz 6. yılı tamamlıyoruz.
Birde nerede yaptırdınız bu işleri?
Konu ettiğiniz parça değişimleri tamamen kullanıma bağlı.Örneğin orjinal fişeklikler lastik vb. aksam en iyi şartlarda bile 4.5 5 yıl ve aniden lastiklerin bazıları eriyor bazıları için için yanıyor.2009 da değiştirdiğimde orjinal lastiklerin hali perişandı ve zaten araba birden gezinmeye başlamıştı.Yerli lastiklerin kalitelisi kolay kolay bozulmuyor. Amortisör üst takozlarıda aynen bu durumda 5. yılda ses yapmaya başlar.Debriyaj balatasını 40.000 de değiştirende var 120.000 km de de Tamamen kullanılan markaya, kullanıma, zorlamaya bağlı.Alternatör bilyalarını aslında bozan su. Ben aracı yıkattırırken üstünü naylonla sardırıyorum.Normalde km' yede bağlı ancak 8-10 yıldan önce bozulmaz.Balatalarda tamamen kullanım alışkınlıklarına markasına göre değişir. Tabi disklerin kaliteside önemli.Kimi var zımpara gibi, kimi var tereyağ gibi... Fren hidroliğini kontrol ettirdiniz mi? Normalde 2 yılda değiştirilmesi gerekir, denirsede (!) ben 2010 Aralığında değiştirmiştim.Yine geçen sene kontrol ettirdiğimde vizkozitesi çok kötüydü biraz boşaltıp takviye yaptırmıştım şimdi komple değiştireceğim.Görünüşte frenlerde bir sıkıntı yaratmıyor gibi ancak rutubet(nem) emici olduğundan bir süre sonra hidrovak ve merkezlerde karıncalanmaya neden oluyor ve lastiklerde yumuşarsa işte o zaman frenler iyice zayıflıyor tabi bir kazaya neden olmasa bile masrafıda inanılmaz miktarda çok oluyor.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: mkfc66 - 12 Nisan 2016, 13:55:26
Alıntı yapılan: bipekkan;570285
Bir sıkıntı hissetmiyorum ama bu yaz oldukça uzun bir yola gideceğim ve tahminen 15.000 km yapacağım.Özellikle triger setinden tedirginim.

Ben 2004 model fabia arabamı Aralık 2013'te 90000 km'de iken aldım. Aldığım kişi trigerin yakın zamanda değiştirilmediğini söylemişti ama fabrika çıkışından itibaren hiç mi değiştirilmedi emin değilim. O yüzden ilk işim triger değiştirmek olmuştu. Yanlış hatırlamıyorsam 400-450 gibi birşeye malolmuştu. Sağlam bir bilgiye dayanarak söylemiyorum ama şahsi kanaatim trigeri değiştirdikten sonra daha 21000 km yaptığınız için en azından bir yıl daha sıkıntı çıkarmaz. Ama maddi olarak durumunuz müsaitse yerinizde olsam riske girmezdim. Son olarak trigeri taktırdığınız usta devamlı gittiğiniz güvenilir bir ustaysa değilse de başka güvenilir bir usatanın fikrini almakta fayda var.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: bipekkan - 12 Nisan 2016, 18:29:28
Alıntı yapılan: mkfc66;570301
Ben 2004 model fabia arabamı Aralık 2013'te 90000 km'de iken aldım. Aldığım kişi trigerin yakın zamanda değiştirilmediğini söylemişti ama fabrika çıkışından itibaren hiç mi değiştirilmedi emin değilim. O yüzden ilk işim triger değiştirmek olmuştu. Yanlış hatırlamıyorsam 400-450 gibi birşeye malolmuştu. Sağlam bir bilgiye dayanarak söylemiyorum ama şahsi kanaatim trigeri değiştirdikten sonra daha 21000 km yaptığınız için en azından bir yıl daha sıkıntı çıkarmaz. Ama maddi olarak durumunuz müsaitse yerinizde olsam riske girmezdim. Son olarak trigeri taktırdığınız usta devamlı gittiğiniz güvenilir bir ustaysa değilse de başka güvenilir bir usatanın fikrini almakta fayda var.
@mkfc66 (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=12498),
Eski Ustam resmi servisteydi neredeyse 9 senedir ve ölçülerime göre çok iyiydi, ancak son gidişlerimde sırf servis ücretlerinin adeta bir kazığa dönüşmesi sonucu bıraktım.Geçen sene gittiğim özel serviste ustalık oldukça iyiydi ancak sürekli şunada yada bunada bakalım demekten epey yorulmuştum. İlk gidişim olduğuna bağlamıştım. Başkada danışacağım dışarda bildiğim yerler yok.Felicia Combi zamanında yine şaşmazda bir resmi servise gidiyordum (Ünal) ancak servis lisansı iptal olduktan ve özele dönüştükten sonra epey şikayet var. Dahada evveli Uludağ servise gidiyordum onlarda esas sahibi vefat edince devam ettiremediler.Kısacası, görünüşe göre aracım şu an mükemmel durumda ve en az önüme bir fırsat çıkmazsa 3-4 sene daha bende kalacak gibi,Elbette maddi sıkıntıda var,olmasa göz göre göre, bile bile yine resmi servise bildiğim ustama giderim. Aslında %100 emin ve memnun olduğum yerden kolay kolay vazgeçmem berberim bile 33 seneliktir.:) O nedenle gerçekten genellikle forumda çok memnun olunan özel servis arıyorum.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: brkdmr38 - 12 Nisan 2016, 19:09:22
Alıntı yapılan: bipekkan;570328
@ (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=12498),
Eski Ustam resmi servisteydi neredeyse 9 senedir ve ölçülerime göre çok iyiydi, ancak son gidişlerimde sırf servis ücretlerinin adeta bir kazığa dönüşmesi sonucu bıraktım.Geçen sene gittiğim özel serviste ustalık oldukça iyiydi ancak sürekli şunada yada bunada bakalım demekten epey yorulmuştum. İlk gidişim olduğuna bağlamıştım. Başkada danışacağım dışarda bildiğim yerler yok.Felicia Combi zamanında yine şaşmazda bir resmi servise gidiyordum (Ünal) ancak servis lisansı iptal olduktan ve özele dönüştükten sonra epey şikayet var. Dahada evveli Uludağ servise gidiyordum onlarda esas sahibi vefat edince devam ettiremediler.Kısacası, görünüşe göre aracım şu an mükemmel durumda ve en az önüme bir fırsat çıkmazsa 3-4 sene daha bende kalacak gibi,Elbette maddi sıkıntıda var,olmasa göz göre göre, bile bile yine resmi servise bildiğim ustama giderim. Aslında %100 emin ve memnun olduğum yerden kolay kolay vazgeçmem berberim bile 33 seneliktir.:) O nedenle gerçekten genellikle forumda çok memnun olunan özel servis arıyorum.

Benim gibi düşünen biri daha ben de 33 olmasa da 13  yıldır aynı berbere gidip 6-7 yıldırda araçlarımızı aynı servise goturmekteyiz.Bende rahatsız olmadigim müddetçe aliskinliklarimi ve tercihlerimi degistirmem.Geçenlerde aracimin sigortası vardı tanıdık yapıyordu 1 ay öncesinde  de iade edilecek bi poliçe miktarim vardı iade tutarında yaptığından dolayı sigortacımi degistirdim
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: BerkayK - 14 Nisan 2016, 14:12:56
Geçen sene aracınızı satmak için açtığınız konuda bu şekilde mesaj paylaşmıştınız bu farklı  bir araçmıydı ???

"debriyaj seti. baskı balata değişimi. Km bakımı yağ, Hava filtresi vs. Trigeri herşeyi tam yeni değişti. Arabada ağır bakım ne varsa tam yapıldı. Alan kişi uzun süre masraf yapmaz.Sadece anfi bas navigazyonu söküp düşürsemmi fiyat diyorum...
Birde bu kadar herşeyi vermek ne kadar doğru yaz kış sıfır lastik veriyorum navigazyonu, anfiyi bası. Sizce ? eski yazlık lastiği duruyor. Petlas spor lastik var şu anda üzerinde. Eski yazlıkları taksam. teyp vs söksem. o şekilde fiyat düşürüp satsam daha mı mantıklı... Çok Para harcadımda arabayı bozmakta istemedim..."


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30876
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: ukalabukalemun - 14 Nisan 2016, 14:38:18
Alıntı yapılan: DDŞ;570187
cortingel strayze


Alemsin Doğukan :))
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: mkfc66 - 14 Nisan 2016, 14:43:29
Alıntı yapılan: BerkayK;570504
Geçen sene aracınızı satmak için açtığınız konuda bu şekilde mesaj paylaşmıştınız bu farklı  bir araçmıydı ???

"debriyaj seti. baskı balata değişimi. Km bakımı yağ, Hava filtresi vs. Trigeri herşeyi tam yeni değişti. Arabada ağır bakım ne varsa tam yapıldı. Alan kişi uzun süre masraf yapmaz.Sadece anfi bas navigazyonu söküp düşürsemmi fiyat diyorum...
Birde bu kadar herşeyi vermek ne kadar doğru yaz kış sıfır lastik veriyorum navigazyonu, anfiyi bası. Sizce ? eski yazlık lastiği duruyor. Petlas spor lastik var şu anda üzerinde. Eski yazlıkları taksam. teyp vs söksem. o şekilde fiyat düşürüp satsam daha mı mantıklı... Çok Para harcadımda arabayı bozmakta istemedim..."


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30876


:gut: Cevabı merakla bekleniyor...
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: Engin E - 14 Nisan 2016, 17:01:43
Alıntı yapılan: BerkayK;570504
Geçen sene aracınızı satmak için açtığınız konuda bu şekilde mesaj paylaşmıştınız bu farklı  bir araçmıydı ???

"debriyaj seti. baskı balata değişimi. Km bakımı yağ, Hava filtresi vs. Trigeri herşeyi tam yeni değişti. Arabada ağır bakım ne varsa tam yapıldı. Alan kişi uzun süre masraf yapmaz.Sadece anfi bas navigazyonu söküp düşürsemmi fiyat diyorum...
Birde bu kadar herşeyi vermek ne kadar doğru yaz kış sıfır lastik veriyorum navigazyonu, anfiyi bası. Sizce ? eski yazlık lastiği duruyor. Petlas spor lastik var şu anda üzerinde. Eski yazlıkları taksam. teyp vs söksem. o şekilde fiyat düşürüp satsam daha mı mantıklı... Çok Para harcadımda arabayı bozmakta istemedim..."


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30876


İlginç...
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: hakangurler - 18 Nisan 2016, 17:53:20
Araç 190.000 olmak üzere az kaldı...
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: hakangurler - 19 Nisan 2016, 10:27:29
Kusura bakmayın geç geldim bizim ufaklıklar dünyaya geldi de arkaşdaşlar dünde çıkmak zorunda kaldım cevap yazamadım tam. berkay  2 ay dediğim farzı misal tarih. arabada detaylı yazayım arabada o tarihte bakımları yaptırdım.baskı balata değişti. debriyaj seti değişti.triger değişti.Yağ bakımı yapıldı. hava filtresi vs yani 10 binlik bakımı yapıldı. Alan adam masraf yapmaz diyordum. Ama şunu öğrendim. arabada masraf bitmiyor. en son yazdım tarihtede de Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti. triger debriyaj seti balatalar 10 bin kmyi yeni gördü veya görecek.10 bin debriyaj seti triger için yeni sayılır diye düşündüm. Ben toplamda bunların hepsi ne tuttu onu yazdım.Şimdi detaylı yazıyorum yarın yine kopyala yapıştır yapmak istersen. Arabaya aldığım günden bu güne kadarda. Elektrikli direksiyon pompası arızalıydı yaptırdım. Altta kaçırma var dediler biraz temiz olsun diye tamir gördü.Arabayı Aldığım gün aküsünü değiştim. kışlık yazlık lastikler aldım. Daha sıfır ayarında lastikler. xetec içten açılmalı Navigazyon teyp bas anfi ses tesisatı aldım taktırdım. ön arka balatalar. 145 binde aldım arabayı. 2 kez değişti. 4  kez 10 bin bakım gördü. triger değişti. en son olarakta z rotları değişti. tablalar, şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti. Aracı aldığımda da çizilmez cam filmi xzenon farlar vardı. Arabayla uğraşmayı ufak sıkıntılarda dahi idare eder demeyip yaptırmayı seviyorum mesela şimdide klimada ses yapıyor üfleme sesi onunla uğraşacağım. Ben yapılanları paylaşarak faydam olsun istiyorum. Sanırım Eşeklik ediyorum Berkay bey...
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: BerkayK - 20 Nisan 2016, 14:34:55
Alıntı yapılan: hakangurler;571063
Kusura bakmayın geç geldim bizim ufaklıklar dünyaya geldi de arkaşdaşlar dünde çıkmak zorunda kaldım cevap yazamadım tam. berkay  2 ay dediğim farzı misal tarih. arabada detaylı yazayım arabada o tarihte bakımları yaptırdım.baskı balata değişti. debriyaj seti değişti.triger değişti.Yağ bakımı yapıldı. hava filtresi vs yani 10 binlik bakımı yapıldı. Alan adam masraf yapmaz diyordum. Ama şunu öğrendim. arabada masraf bitmiyor. en son yazdım tarihtede de Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti. triger debriyaj seti balatalar 10 bin kmyi yeni gördü veya görecek.10 bin debriyaj seti triger için yeni sayılır diye düşündüm. Ben toplamda bunların hepsi ne tuttu onu yazdım.Şimdi detaylı yazıyorum yarın yine kopyala yapıştır yapmak istersen. Arabaya aldığım günden bu güne kadarda. Elektrikli direksiyon pompası arızalıydı yaptırdım. Altta kaçırma var dediler biraz temiz olsun diye tamir gördü.Arabayı Aldığım gün aküsünü değiştim. kışlık yazlık lastikler aldım. Daha sıfır ayarında lastikler. xetec içten açılmalı Navigazyon teyp bas anfi ses tesisatı aldım taktırdım. ön arka balatalar. 145 binde aldım arabayı. 2 kez değişti. 4  kez 10 bin bakım gördü. triger değişti. en son olarakta z rotları değişti. tablalar, şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti. Aracı aldığımda da çizilmez cam filmi xzenon farlar vardı. Arabayla uğraşmayı ufak sıkıntılarda dahi idare eder demeyip yaptırmayı seviyorum mesela şimdide klimada ses yapıyor üfleme sesi onunla uğraşacağım. Ben yapılanları paylaşarak faydam olsun istiyorum. Sanırım Eşeklik ediyorum Berkay bey...



Mesajınızda 1 sene evvel değişti yazmıyor ve taktir edersiniz bizde müneccim değiliz, saldırmak için söylemedim farklı bir araç mı diye sordum fakat hitap tarzınızdan içerlediğinizi görmekteyim.Geçen sene ki konuyu takip etmiştim, kazası yok diyordunuz ama model yılı makyajsız kasaya ait olan aracınızda makyajlı kasa tamponu mevcuttu insan düşünmeden edemiyor :)
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: hakangurler - 20 Nisan 2016, 15:08:41
Tampon hakkında bilgim var  orjinal tampon değişmiş makyajlı tampon taktırılmış keyfe keder benden önce. geçen sene arkadaşlar bu konuda aydınlatmışlardı beni de tampon değişmiş orjinal değil diye. Temiz arabaydı o yazıya kadar :( malesef 1 sene içinde iki kaza gördüm :(  birinde sol ön çamurluktan vurdular değişti ön tampon boyandı :( birinde de sol arka çamurluk  ve sol arka kapı çizik ve ezilme vardı işlem gördü :(  


(http://i.hizliresim.com/6PWAG3.jpg) (http://hizliresim.com/6PWAG3)


http://hizliresim.com/6PWAG3



(http://i.hizliresim.com/Wk3MRN.jpg) (http://hizliresim.com/Wk3MRN)



http://hizliresim.com/Wk3MRN



(http://i.hizliresim.com/y5Z797.jpg) (http://hizliresim.com/y5Z797)



http://hizliresim.com/y5Z797



(http://i.hizliresim.com/Rkz7Ra.jpg) (http://hizliresim.com/Rkz7Ra)



http://hizliresim.com/Rkz7Ra



(http://i.hizliresim.com/kBdNar.jpg) (http://hizliresim.com/kBdNar)




http://hizliresim.com/kBdNar



:(
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: varadin - 20 Nisan 2016, 15:30:41
Alıntı yapılan: hakangurler;570122
Selamun aleykum arkadaşlar. Arabamın bakımları ve parça değişimleri hepsi üst üste gelmiş. Yaptıra yaptıra bitiremedim. Cumartesi günü arabamda Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti.bunların dışında 2 ay içinde arabada baskı balatalar değişti. Triger kayış seti değişti.araba 10 bin bakımları yapıldı. Elektrikli direksiyon setinde hafif kaçırma vardı yapıldı. Debriyaj balatası değişti. toplamda 1800 civarında para yedi araba. arabam pıtır pıtır oldu sürmesi daha ayrı bir keyifli oldu. :) Sıfır araba gibi sallama çukurlarda en ufak ses gelmiyor. Bu hafta da yazlıkları takıp depoyu fulleyip test edeceğim. Ne kadar fark ediyor bu kadar şeyden sonra. Arabanın sesi bile değişti. Tek merak ettiğim kaç sene gider araba böyle sadece 10 bin bakımları ile.


öncelikle merhaba;

ben de çok çektim bu fabia 1 den. ilk aldığında el frenini çektiğinde tek taraf tutuyor tek taraf tutmuyordu. tek yarafın kaliperi kilitlemiyomuydu ne yapıyordu. neys e500 lira mı ne verdik. tamam dedik başka bişey çıkmaz inşallah dedik.
bu sefer de debriyaj yukarıda kavrıyor dedik debriyaj baslı balataları değiştirdik. o da iyi bir para.
sonra dönüşlerde tıkırtı var dedik. z rot, z rot başları amortisör rulmanları aks lar vb. değişti.
sonra baktım fren yapınca araba titriyor fren disk ve balataları değiştirdik.
sonra baktım teypte usb girişi yok usb'li teyp aldım.
en son da direksiyonu çevirince takır tukur yapıyordu. usta direksiyon kutusu dedi. şimdi tamirde sadece tamiri 350 tl miymiş neymiş. işçilik rot balans ayarı da ayrı gene yüklü bir mevla.
bunu yazmamın sebebi fabia'yı kötülemek için değil. eski araba aldığınız zaman ne çıkacağı belli olmuyor. her an herşeyi bozulabilir. ben aldığında expert'ten geçirttim. araba iyi dediler. sonrası yukarıda anlattığım gibi. belki de hakkaten fabia skoda'nın yüz karasıdır. veya ben öyle düşünüyorum.

fabia'dan soğudum mu? evet soğudum ama bu kadar para harcamışken de satmak istemiyorum.

tavsiyem mümkün olunca yüksek model araba almanız.

biraz uzun yazmış olabilirim. kusura bakmayın ama uzun uzun yazayım ki, arkadaşlar bilinçlenelim.

saygılarımla.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: hakangurler - 20 Nisan 2016, 15:53:47
valla haklısın vahdet bey katılıyorum yüksek model veya sıfır şart. bende alırken kaporta boya durumuna baktırdım. motor durumuna baktık. komptezde. Araba alırken baskı balata elektrikli direksiyon seti vs çok ayrıntı var hepsine bakamıyorsun. Üst üste geliyor sorun çıktıkca da yaptırıyoruz. Usta bile senden önceki hiç mi bakmamış diyor :) hepsi geldi beni buldu. ev aldım ödemelerim çok şu 2 sene biterse rahatlayacağım allah izin verirse sıfır octavia veya cıvıc alacağım daha da düşük modelle uğraşmam inşallah. :)   Bu arada yeni konu açmış gibi olacak yeni kasa octavia mı cıvıc mi. Sadece cıvıc de dizel yok diye çazip gelmiyor bana?
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: bipekkan - 20 Nisan 2016, 20:00:59
[MENTION=10146]varadin[/MENTION], [MENTION=9036]hakangurler[/MENTION],
Anladığım kadarıyla ~ 150.000 km yapmış bir araç almışsınız, şimdiye kadarda en az 20-40.000 km. arasıda siz yapmışsınız. Kaça aldınız kesinlikle belirtmemişsiniz. Örneğin Hakan beyin aracının ön sol çamurluk darbesinde, ben olsam asla o çamurluğu değiştirtmezdim. Şimdi öyle ustalar ve aletler var ki çamurluğu sökmeden eski haline getiriyorlar ve hele hele sizinkinde boya bile istemez, maliyetide taş çatlasa 100 TL. Üstelik ne ısıtma ne de çekiçleme....Sizinki gibi km. yapmış araçlarda triger seti en az 3 defa değişir. Ve şu an 3. değişimi kullanmanız gerekir. Debriyaj seti tamamen eski sahiplerinin ve sizin kullanma tarzınıza bağlı. Agrasif kullanılırsa 40-50.000 km de değiştirirsiniz, itinalı ve dikkatli kullanılırsa en az SACHS - LUK  veya VALEO olmak şartıyla en az 100.000 km. ve üstü yapanları gördüm. Sizin bu km lerde en az 2. yi bitirmiş yada 3. değişimi kullanıyor olmanız gerekir. Bitmiyorki ön düzende rotiller,fişeklikler, laleler rulman(bilya), amortisör ve takozları vb. bir yığın parça var. Benim şu an 5. skoda aracım. 1999 Felicia Combiyi sıfır alıp 2006 da 164.000 km. de sattım ön düzene dokunmadım. VW grubunda ilk aracım fabia I combi 2009 yılında ön düzen fişeklikleri ve amortisör ve takozları değişti.Çıkan fişeklikler ve amotisör takozları adeta 4.5 yılda dağılmıştı.Ya folluk gibiydi bazıları erimiş denge çubuğuna yapışmıştı. Adamlar zaten kullanım ve bakım kitaplarında km.den bağımsız 5 yılda değiştirin diyorlar.Yani lastikteki kauçuk ve katkı maddeleri öyle ayarlanmışki 5. yılda kendi kendini adeta imha ediyor !!!!!.Yerli o tarihte 3 yıldız marka lastik-fişeklikler takıldı dün bakımda tüm ön düzen kontrol edildi Hepsi ilk günkü gibi çıktı.Yeni fark ettim serviste sol kapı lastikleri çürümüş olacak şey değil,kimin aklına gelir....50.500 km deki arabada kapı lastikleri dağılmaya başlasın. Parmağınızı sürtüyorsunuz ufalanıyor..10 yılı doldurdu ya.!!! Ha! diyeceksiniz bu Fabia 1 demi böyle,hayır son 15 yılda üretilen tüm araçlar aşağı yukarı böyle. Genellikle özellikle cebi şişkinler, bizler gibi 10-15 yıl aynı aracı eğer sıfır aldılarsa kullanmıyor elden çıkarıyorlar. Bir dönem yerli araçlar için 2 yıl yada 50.000 km yapın elden çıkartın derlerdi.O hesap... bana görede bu sınıftaki araçlar 5 yıl yada 100.000 km. kayda değer, değer kaybetmeden dehlemek lazım, sonrası faizli para gibidir. Adeta metres tutmuş gibisinizdir, eliniz cepten hiç çıkmaz. Birde bizde "İDARE EDER ABİ" anlayışı hakimdir.Yada "nerede TRAK,orada bırak" ELBETTE BÖYLE OLUNCA ARIZALI YADA SORUNLU BİR PARÇA DİĞERLERİNİDE ETKİLEYİP MASRAFI KATLIYOR...
Birde seçeceğiniz servisi iyi ve sorunları size açıklayan yol gösteren ciddi yerleri seçeceksiniz. Tabi aracı 2. el alacaksanız bence gözü kapalı almayacaksınız.53 yıldır araç kullanırım İlk aldığım araçtan (Haci Murat 124) yediğim kazığı hala unutamam. 2 yıl kullandım her gün bir sorun çıkartırdı üstelik modelde 1 yıllıktı (1972) ama Kırklarel' inde dereye uçmuş 2 ay suda kalmış,boyaya verdiğimde araçta orjinal renk sadece araç şase nosunu yazan kısımdı Aracın org.rengi gece mavisi, motor bölümü beyaz, yolcu kabini koyu nefti yeşil arka bagaj kırmızı çıktı.Kapılar bile farklı farklı renklerde.Gerçektende org. olanlar 30.000 TL civarındayken 17.000 TL. ye aldım diye sevinirken neredeyse bana 2 yılda 25.000 ne mal oldu ve 2. yıl sonunda 28.000 ne satıp kurtuldum.İyiki satmışım alan 3 ay sonra yatak sardırdı,meğer yağ devr-i daim pompasıda eli kulağında arızalıymış. Eğer araçtan anlamıyorsanız alırken yanınızda anlayan birini götüreceksiniz. Örneğin Computest servisleri şanzımandaki difransiyeldeki sesi kesmek için şanzıman yağına talaş karıştırıldığı tespit edemez.Kimsenin aklına aracı bir servise götürüp silindir kompresyon basınçlarını ölçtürmek gelmez.Halbuki eğer Fabia 1 için değerler silindirler arası dengesiz yada 12 bar'ın (170-175 psi)( 1 bar = 14,5 psi ) altındaysa o motor size yapacağınız km göre kısa sürede sorun çıkartacaktır, demektir.Yetkili servislerdeki test cihazları silindir basıncı 10 bar'ın altına düşmedikçe her şey normal diyor. Halbuki diğer 3 silindir 13-14 bar civarındayken herhangi biri 12 bar bile olsa o silindir en azından ölçüm yapıldığı anda SAKAT' tır ve en azından 4 siboptan biri yada daha fazlası kaçırmaya başlamış demektir.
Kısaca aslında karşılaştığınız sorunlar eski sahiplerince yeterli servis gösterilmemiş araçlarda olabilecek sorunlar.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: hakangurler - 21 Nisan 2016, 09:20:28
19.750 istiyordu. arabayı 18 aldım aldığımda arabalar da uygundu.
Başlık: Cevap: Araba değişen ve bakimlar
Gönderen: bipekkan - 21 Nisan 2016, 10:34:26
Alıntı yapılan: hakangurler;571370
19.750 istiyordu. arabayı 18 aldım aldığımda arabalar da uygundu.
Hakan Bey.
Bir şeye dikkat etmemişim sizin araç Dizel.Ben benzinliye göre ahkam kesmişim. Dizel araçlarda edindiğim bilgiye göre TORK yüksek olduğu için özellikle baskı balatadaki yıpranma daha erken oluyor yani bitiyormuş. Çok kısa bir süre dizel araç kullandığım için bir uygulamalı bilgim yok. Kullananlar daha kesin bilgi verebilir.
Diğer bir konu,kaporta bazı şeylere dikkat edilirse aracın kaportasının sicili çıkartmak mümkün. Hele hele elinizde boya kalınlığını ölçen örneğin 5 yıl kadar önce İzmir'den almıştım (Mini Nitrometer-RM630) 50 TL idi şimdi daha gelişmişide olsa olsa 100 TL' dir kesinlikle aldanma söz konusu olmaz.Zaten çamurluk davlumbazı altından el attınız mı değişip değişmediğini kolayca anlarsınız. Arka bagaj lastik yada keçelerini kaldırın her şey sırıtır.
Açıkçası bu kadar masraf yaptıktan sonra araç pıtır pıtır olmuştur.Bence binip keyfini çıkartın uzun bir süre ufak tefeklerin dışında size sıkıntı çıkartmaz.