škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: fabialife - 09 Aralık 2009, 20:21:23
-
bir arkadaşa daha oktavia elegance fsi araç bakıyoruz, 2 tane oktavia elegance arasında kararsız kaldık. arabayı alacak arkadaş hiç otomatik vites araba kullanmamış.
kullanım rahatlığı,sağlamlığı açısından tereddütümüz yok ancak özellikle devirlenme ve yakıt açısından manuel vitesmi yoksa trippronic vitesmi daha mantıklı. biraz önce başka bir başlık altında bu konuda bir yorum okudum ikisi arasında triptronic vitesin tüketiminin katoloğ değerlerinde 2 lt daha fazla olduğu yazıyordu. bu gerçekten ciddi bir rakam.
fikirleriniz almak istiyorum. özellikle kullanan arkadaşlar tarafından.
her iki araç da 2006 model ve darbe boya yok.(Tripronic olanda sadece bir kapı eteğinde parça boya var)
her iki araçta 80.000 km.de
her ikiş araçta sahra beji.
her iki aracında fiyatları aynı (birisi 24.750 diğeri 25.000 istiyor)
sadece tek farkları birisi triptronic diğeri manuel
-
Düz kesinlikle
-
Düz kesinlikle
:ok::+1:
-
sürüş keyfi,güvenlik (abs-esp daha performanslı çalışıyor.)teknoloji açısından tiptronik.
+ ilk satın alırken ciddi bir fiyat farkı var .ekonoımik sebeblere bakarsak manuel
bakımaları arasında ki fark hemen hemen hiç bir şey yok.
-
sürüş keyfi,güvenlik (abs-esp daha performanslı çalışıyor.)teknoloji açısından tiptronik.
+ ilk satın alırken ciddi bir fiyat farkı var .ekonoımik sebeblere bakarsak manuel
bakımaları arasında ki fark hemen hemen hiç bir şey yok.
ikisi arasında normal kullanım şartlarında 2 litre tüketim farkı varsa; bizim kullandığımız şartlarda bu fark 3 lt.ye rahat çıkar.
genelde kısa mesafe şehir içi kullanılacak, yılda 2-3 memlekete gider. şehir içi dediysek 101 lik fabia 11, 102 hp. leon 14 lt yakıyordu.
soğuk motor 2 km.git, bu mesafede 5-6 kırmızı ışık, 5-6 tümsek,3-4 kavşak geçtikten sonra stop et. akşam yine aynısı
abs-esp ve güvenlik açısından manuel ile tripronic arasında nasıl bir fark var onu anlamadım.
-
bacanaktaki otm tiptronik ve yakıttan şikayetçi lpg olmasına rağmen
benden %20 daha fazla yakıyor ama rahat bir kullanım var alışanlar için ideal ve son yıllarda tercih sebebi
ama otm. de çok iyi daha atak gibi geliyor bana karar sizin
-
Ben olsam triptronik olanını tercih ederdim..Tabi Yakıt tüketimini dert etmeyeceklerse..
-
Neden düz vites diyorum en ufak egimde ecevit vitesine ataması kolay :) otomatikde n ye al d al ugrası :)
-
tiptronik vitesli aracı tek kişi kullanırsa ve gaz pedalı ile vites değiştirmeyi öğrenirse manuelden az yakar bu söylediğim teknik ve abs esp çalışamsı ne demek kullanınca anlarsın.
-
tiptronik vitesli aracı tek kişi kullanırsa ve gaz pedalı ile vites değiştirmeyi öğrenirse manuelden az yakar bu söylediğim teknik ve abs esp çalışamsı ne demek kullanınca anlarsın.
otomatik vites kullanmanın püf noktaları var, gerektiği gibi otomatik vites kullanmak biraz maharet ister bunu biliyorum.
ancak benim sormak istediğim abs-esp gibi veya diğer güvenlik donanımları çalışma prensibi olarak manuel ya da otomatik vites ayırt etmez.
eğer uygulama bir fark var ise nedir, nedendir onu sormak istedim.
bu güne kadar kullandığım manuel araçlarda esp dahil bütün güvenlik donanımları sorunsuz çalıştı. ama hiç otomatik vites arabam olmadığı için bilemiyorum.
-
kulandığında anlarsın esp çalıştığı zaman aracın motor devrini ayarlar ve gaz pedalına bağlı sensörleri devre dışı bırakır. detaya girmeden anlatıcam sen panik halinde vites düşüremez ve devri ayarını istenilen seviyeye getiremezsin ama tiptronik te hepsini kendi ayarlar.çünkü esp nin motor kontrol ünitesine giden üç adet kablosu var,motor kontrol ünitesininde şanzıman kontrol ünitesine giden bir çok kablosu var.sence ne işe yarıyor.
-
acil bir durunm anında tiptronik bir araçta sadece diereksiyonu kontrol edersin (çok profesyonelsen sorun yok manuelde de olur)manuelde panik te debriyaja basarsan motor devrini kaybedersin basmassan yüksek vitesteysen araç stop eder.hani esp hani fren sistemi tamamen kontrolsüz kaza al sana ölüm nedeni. hala ne olduğunu anlamadıysan aradaki farkın yapacak bir şey yok.
-
tiptronik (otomatik) vitesin faydaları :ok:
-
Otomatik bence.
-
acil bir durunm anında tiptronik bir araçta sadece diereksiyonu kontrol edersin (çok profesyonelsen sorun yok manuelde de olur)manuelde panik te debriyaja basarsan motor devrini kaybedersin basmassan yüksek vitesteysen araç stop eder.hani esp hani fren sistemi tamamen kontrolsüz kaza al sana ölüm nedeni. hala ne olduğunu anlamadıysan aradaki farkın yapacak bir şey yok.
bu şekilde yazsan ilkinde de anlardık müdürüm. önceki yazılarında neyi kastettiğini anlayamadığımız ve yorumlarına değer verdiğimiz için ısrarla soruyoruz. rahatsızlık verdiysek özür dileriz!
-
ben bütün gün aşağıda servisin için de araçlarla uğraşıyorum bir hata olmasın diye bir okadarda müşteri ile bir de forum konularındaki detaya girersek yanmışız yani....:)
-
ben bütün gün aşağıda servisin için de araçlarla uğraşıyorum bir hata olmasın diye bir okadarda müşteri ile bir de forum konularındaki detaya girersek yanmışız yani....:)
teşekkür ederim.