škodaturkey.com

TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: NafirKeyh - 23 Nisan 2016, 14:24:17

Başlık: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: NafirKeyh - 23 Nisan 2016, 14:24:17
MErhabalar,

Sürekli tartışılagelen bu konu hakkında kendi başımdan geçenleri örnek olması adına sizlerle paylaşmak istedim.

Hesapta bir hata varsa lütfen düzeltelim.

 
 Bu hesapta Dizel araçların bakım masraflarının yüksekliği ve motor  büyüklüğünden kaynaklı vergi masrafı dahil edilmemiştir. Dilerseniz Onu  Da Eklerim. :D. Ama siz dilemeyin.

 Ayrıca araçların sehir içi hesaplarını yapmıyorum  çünkü;
 
 Astra 1.3 Dizel aracım şehir içi (20 km/h saat ortalama hız) 8.4lt  -10.6lt arası yaktı. 3 yıl kullandım. En az 50 kere denedim.
 Şuanki  aracım 1.2 TSI 100 hp Octavia şehir içi (20 km/h saat ortalama hız)  8.4-9 lt arası hep. Daha 500 km kullandım. Rodaj sonrası belki daha da  düşer.
 Bu sebeple şehir içi hesaplamıyorum çünkü dizel aleyhine çıkacak sonuç.
 
 Kısa mesafede ısınmadığı için çok yakıyor dizel. Hele ki 10 km  gidilmiyorsa, hepten yakar. Benim iş yerim 3 km uzakta, her  sıfırladığımda 9 lt aşağısını göremiyordum. Hatta kışın 12lt de  oluyordu.
 
 Dizeli pahalı al, pahalı sat diyen arkadaşlara  sesleniyorum. Lütfen malum siteden 100.000 km+ ve sonrasındaki dizel  araçların fiyatlarına baksınlar. İnsanımızdaki 100.000 km sonrası dizel  alınmaz ön yargısı arabaların fiyatlarının canına okuyor. Dizeli sıfır almadıktan ve hemen elden çıkarmadıktan sonra pahalı  satmak diye bir şey yok.
 
  ______________________________________________________________________________________________________________________________________  
 Eski aracım 1.3 90hp Astra Dizel
 
 Uzun yol ortalama 100km/H =4.8 lt yaktı hep.
 
 Şuanki Aracım 1.2 110hp Octavia
 
 Uzun yol ortalama 100km/H =5.4 lt yakıyor.
 
 
 
 
 Bahsi geçen yıllık kullanım 16.000 km
 
 23.04.2016 Pompa Fiyatları
 
 Dizel 3.60 TL Bezin: 4.33 TL
 
 
 
 
 Dizel hesabı: 4.8 X 3.60 = 17,28 TL
 
 16.000 km = 2.764.8 TL yakıt masrafı
 
 benzin (http://forum.donanimhaber.com/m_116295016//tm.htm#) hesabı: 5.3 X 4.33 = 22,949 TL
 
 16.000 km = 3.671,84 TL yakıt masrafı
 
 Yıllık Dizel - Benzin Masraf Farkı= 907.04 TL
 
 
 
 Kendi Aracım İçin Konuşucam.
 
 Dizel  1.6 TDI 110 HP Optimal Octavia = 79.000 TL
 Benzin 1.2 TSI 110 HP Optimal Octavia = 65.400 TL
                     -
 ___________________________________________________
 
                13.600 TL FARK
 
 13.600 / 907.04 = 14.99 Yıl yapar. 15 diyelim.
 
 
 15 x 16.000 km = 240.000 KM sonra hayırlısıyla amortilerseniz.
 
 Size seçimlerinizde kolaylıklar diliyorum.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Özgür Şahin - 23 Nisan 2016, 15:32:20
bu kıyaslama durumu hiç bitmeyecek :)
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Physicist16 - 23 Nisan 2016, 16:05:01
Karşılaştırdiginiz Astra nın 1.3 dizelide benzinliside zaten çok yakıyor. Kullandim biliyorum. 1.3 cdti ile rampada yığılip kaliyordum, yakitida ortalamada hiç 6 nin altina bile düşmedi. Ben 1.4tdi ile  sehir içi hic 9 litreyi görmedim. Az kullanıyorsanız benzinli tabiiki mantıklı, bu kadar hesaba bile gerek yok. Ayrıca bahsettiğin modelde dizel farki bayagi uçuk bende o kadar fark vermezdim. Ama ilk verdiğimiz parayi değil pompoda verdiğimiz parayi düşünürüz genelde
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: DDŞ - 23 Nisan 2016, 18:04:48
Dizel almak su yonlerden cazip:

1) kullanim keyfi (ayni hacimdeki atmosferik motordan kat kat daha hizli. Ayni hacimdeki turbo motordan da ekonomik)

2) yakit prestiji. Bi arabanin dogunr pompa takirmak aga xxx tl tup aldim demek var bi mazot aldim demek var :)
Yanina manitani almissin avm ye giricen deli yagmur yagiyo ne gerek var acik otoparkta yer aramaya ya da elin guvenlikcisine rezil olmaya.


Bunlar kesinlikle yeterli veriler bence :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: smyomekatronik - 23 Nisan 2016, 18:29:32
Üç gündür işe araba ile gidip geliyorum, 13 Km yolu 40 dk da gidiyorum. Arabanın göstergesine bakıp 14 Lt yi görünce şekerim düşüyor :acl: .
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: rsimsek - 23 Nisan 2016, 18:40:09
Ne dersek diyelim normal şartlarda dizel yakıt olarak ekonomiktir. Ama sizdeki gibi çok yakan bir modelle kıyaslamamak lazım. Dizelde 7-8 lt/100km üst sınırken siz 10 lt yi geçen bir aracı hiç kıyaslamayın bence. 10 lt/100km yi göreceksem hem 10 küsür bin tl sıfır farkı, hem daha büyük motor için mtv kademesi farkı hem de o gürültüyü neden çekeyim?!

Az km yapan biri olarak (yıllık 10 binden az) tercihim benzinliden yana. İşi gereği ticari kullananlar yüksek km ler için doğrudan dizel tercih etmeli yoksa benzin can yakar! Bu durumda makasın benzin aleyhine aşırı açıldığı görülecektir. Benzinli motorlar için LPdi sistemler ucuzlayıp daha ulaşılabilir olduğunda belki dizele kimse bakmayacak. Belki o zamana kadar elektrikliler de ekonomik hale gelir, kimbilir?
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: NafirKeyh - 23 Nisan 2016, 19:26:56
Açıkcası insanımızın şehir içi anlayışı da farklı.

Şehir içi hız ortalama 20 km/h ten fazla olmayan bir hızdır.

Bizim insanımız ortalama 50km/h hız yapabildiği duruma bile şehir içi yazıyor.

En çok bilinen dizellerin hepsini denedim.

İster Multijet, ister TDI, ister DCI ya da HDI. Evimden iş yerime olan uzaklık 3 km ve hep ara sokak, asla hızlanamıyorsunuz, sokak uzun olsa bile rampa var. Bu bahsedilen dilzellerden hiç birisi C segment olarak 9 lt altında bu yolu gidemiyor.

Kıştan hiç bahsetmiyorum bile.

Nedense kendimizi kandırıyoruz.

Bunları 3 yıl dizel araç süren biri olarak söylüyorum.

Hatta 5 yıl içinde, motor teknolojilerindeki gelişmelerle binek araçlarda dizel motorun giderek azalacağını düşünüyorum.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: **SEMİH** - 24 Nisan 2016, 01:09:23
Dizeli tek geçerim. Tsi kullanmama rağmen
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: mrt03mrt03 - 24 Nisan 2016, 09:15:49
Alıntı yapılan: NafirKeyh;571713
Açıkcası insanımızın şehir içi anlayışı da farklı.

Şehir içi hız ortalama 20 km/h ten fazla olmayan bir hızdır.

Bizim insanımız ortalama 50km/h hız yapabildiği duruma bile şehir içi yazıyor.

En çok bilinen dizellerin hepsini denedim.

İster Multijet, ister TDI, ister DCI ya da HDI. Evimden iş yerime olan uzaklık 3 km ve hep ara sokak, asla hızlanamıyorsunuz, sokak uzun olsa bile rampa var. Bu bahsedilen dilzellerden hiç birisi C segment olarak 9 lt altında bu yolu gidemiyor.

Kıştan hiç bahsetmiyorum bile.

Nedense kendimizi kandırıyoruz.

Bunları 3 yıl dizel araç süren biri olarak söylüyorum.

Hatta 5 yıl içinde, motor teknolojilerindeki gelişmelerle binek araçlarda dizel motorun giderek azalacağını düşünüyorum.



Alıntı yapılan: **SEMİH**;571756
Dizeli tek geçerim. Tsi kullanmama rağmen



Rapid 1.4 tdi Dsg kullanıyorum ev iş arası belki 2 km falan. Bütün kış ortalaması 6.1 idi
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Physicist16 - 24 Nisan 2016, 12:53:00
Yedinci aracimi dizel aldim. Hep benzinli ve lpg kullandim. Dizel benzinli gibi tekerlek iki tur attiginda hemen ikileyip hizlanma yapmiyor. Ama performansta en güçlü atmosferik motorlar bile yanina yaklasamaz. Ilk kez şuraya buraya gidersem ne kadar yakarım diye hesaplamadan biniyorum. Fazladan verdiğim 6000 TL yi unuttum bile.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: drhsyn - 24 Nisan 2016, 14:48:59
1.4 tdi rapid spaceback aracımla 27 ocaktan itibaren 12.000 km yaptım. Benim yaptığım km için benzinli mümkün değil. Ayrıca yapılan hesaplarda surada ayrım var; dizel araçla benzinli araçlarda yüksek hızlarda  fark çok daha fazla. Samsun-kastamonu-ankara-samsun yaptım. Ankara samsun arasını hızlı gelmek zorunda kaldım(3.5 saat) 140-150 civarındaydı hep hızım bikaç kere s modu ve 180-200 gördüm. 2 kişi bagaj vs. Klima hep açık 22-22.5 derecelerde. Ortalamam 6.1 lerdeydi. Aynı şartlarda tsi motorların 10 dan aşağı yskmayacağını düşünüyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: bahcekapiliyavuz - 24 Nisan 2016, 17:58:48
Ben bu konuya artık objektif bir yaklaşımda bulunamayacağım. Dizeli 10 yıl kullandım. TSI 1 yıldır kullanıyorum.

Eğer yılda 20.000 km+ kullanacak olsam bu saatten sonra TSI + LPD derim başka da birşey demem.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: **SEMİH** - 24 Nisan 2016, 18:27:24
[MENTION=12445]drhsyn[/MENTION] tsi o bahsettiğiniz değerlere çıkmıyor o hızlarda max 7 litre yakıyor. Tabi genel olarak yüksek hızlarda dediğiniz doğru kesinlikle dizel daha mantıklı ama yılda max 10 bin km yapan biri için çokta önemsenecek bir fark değil.
Lpdi oturursa kesinlikle bundan sonraki tüm tercihlerim tsi lpdi olacak.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: NafirKeyh - 24 Nisan 2016, 22:14:29
Arkadaşlar Dizel - Benzinli Octavia arasındaki fark 13.600TL

6000 TL fark için ben de benzinli almazdım.

Fakat yıllık 16.000km için 13.600 TL peşinden para vermek mantıklı gelmiyor. Ne yapsam mantıklı gelmiyor...
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: FiLoLoG - 24 Nisan 2016, 23:21:45
bu dizel benzin kıyaslaması bana enterasan geliyor. Sanırım bazen içimizi rahatlatmak istiyoruz kendimizi haklı kendimizi doğru sayarak :) 10 yıl benzinli araç kullanıp dizele geçen biri olarak dizelde benzin kadar yakıyor demek hayinlik olur hemde çok büyük bir hainlik. eski aracım 1,4 tsi idi 50 litre depo en fazla 600 km yapıyordum şuan 1,6 TDI 50 litre depo şehir içi dışı karışık 850 km. Aynı mı sizce ????
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: NafirKeyh - 24 Nisan 2016, 23:27:04
Alıntı yapılan: FiLoLoG;571831
bu dizel benzin kıyaslaması bana enterasan geliyor. Sanırım bazen içimizi rahatlatmak istiyoruz kendimizi haklı kendimizi doğru sayarak :) 10 yıl benzinli araç kullanıp dizele geçen biri olarak dizelde benzin kadar yakıyor demek hayinlik olur hemde çok büyük bir hainlik. eski aracım 1,4 tsi idi 50 litre depo en fazla 600 km yapıyordum şuan 1,6 TDI 50 litre depo şehir içi dışı karışık 850 km. Aynı mı sizce ????

Aynı değil tabiki...

Aracı alırken de verilen fiyat aynı değil...

13.600 de az değil...

Sırf dizel diye 2016 Optimal Octavia yerine 2013 model Ford Focus da olabilirdi.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: dgn - 24 Nisan 2016, 23:43:45
Hiç bir zaman dizel farkını amorti etmeye çalışmadım. Pahalıya alınıyorsa pahalıyada satılıyor. 2008 yılında fabia dizel ambianteyi 35 bine aldım. Benzinlisi 30 bindi. 2016 da 31.500 e sattım. Benzinlisi 26 falan ediyordu:) ikinci elde dizel daha az zarar ettirir. Fazladan verdiğiniz fark kaybolmaz. Hatta döneme gore artis bile kazanabilir. Her ay yakita daha az para vermekte kar kalir.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: DDŞ - 25 Nisan 2016, 08:58:20
Pahali aliniyorsa satarkende pahali. Fazladan verdigim parayi su kadar zamanda amorti ederim demek sacma olur. Bir nevi depozito gibi birsey. Satarken geri aliyorsunuz ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: viperking - 25 Nisan 2016, 12:29:25
Bahsedilen dizel araç zaten astra J kasa ise o kadar çok yakmasına şaşırmamaı. J kasa maalesef tüketim yönünden çok kötü bir kasa.

Bu arada motorları karşılaştırırken hacim ve beslemelerinin yanı sıra üretim yıllarını da karşılaştırmakta fayda var. Örnek olarak ilk çıkan TSI lar dünyaları yakarken yeni nesil TSI lar çok daha ekonomik. Yeni nesil TSI motorun da neredeyse 10 yıl önce çıkmış bir dizel ünite ile yarışması kadar da doğal birşey yok.

Bunlar hep zevk, tercih, bütçe meselesi. Kimi nispete daha sessiz çalışan ve daha çabuk hızlanan aracı sever ve tercih eder, kimisi için de ben sürekli yapıştırarak kullanayım ama az yaksın der, dizel alır.

Bu nedenle herkesin kendi aracı kendi tercihi, kendi hesabı. Benzinli lan adama niye dizel almadın veya dizel alan adama niye benzinli almadın demek çok da doğru değil.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: mustklc - 25 Nisan 2016, 14:51:37
Turbo benzinliler de çıktıktan sonra dizelin uzun süreli sürüşlerde yakıt tasarrufundan başka avantajı kalmadı.

Sürekli uzun yol yapan kişinin dizel almasını anlarım da,
arabası kapısının önünde yatan, ayda yılda bir de uzun yola çıkan adamın dizel almasını anlamam.

gerek yok o kadar derde,  dikkate, gürültüye.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: rocky62 - 25 Nisan 2016, 16:11:49
Aynı model bazında araçlar için TDI ve TSI seçimi arasında Dizel tercihi için sayısız faktör vardır. Bazı arkadaşların dediği gibi aralarındaki fiyat farkının hiç bir önemi yoktur bunu zaten satışta bir şekilde geri alırsınız. Dizel motor benzinli motora çok göre daha gelişmiş ve çok daha uzun ömürlüdür TDI ve TSI arasında hacim tork ve güç bakımından azımsanmayacak farklar vardır (Performans değil) çok daha az yakıt tüketir ekonomiktir LPDI LPG vs düşünmezsiniz Dizel ve Benzin arasındaki pompa fiyat farkı da önemlidir. Benzinli bir motora sahip aracınızla bujileriniz vs ıslandığında çok rahat yolda kalabilirsiniz ama Dizel motor tamamen suyun içinde hava alabildiği sürece saat gibi çalışır vs vs bu listeyi uzatabiliriz. Sıfır aldığım Corolla atmosferik 1.6 Benzinli aracımı 3.5 yıl sonunda 23.000 km de satmıştım 8-8.5 lt yakıt tüketimi vardı Su anda sahibi olduğum Yeti 1.6 TDI ve 2014 Ağustos çıkışlı 20 aylık aracım henüz 12.000 km de ve yakıt ortalaması 5.2 lt bu örnekleri yılda 5.000-7.000  km yaptığımı belirtmek için verdim ve bunun tamamına yakını da uzun yoldur. Eski 6 aracım 1.6 atmosferik motorlu benzinli araçlardı bu kez Dizel tercih ettim bugün olsa yine Dizel tercih ederim ekonomi için değil sadece tork için bence bu bile yeterlidir. Tabi herkesin kendi tercih ve zevk meselesidir Benzinli olsun Dizel olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanmak dileğiyle...
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: promethe - 25 Nisan 2016, 16:22:05
Zaten paranız varsa( ayni donanıma ait benzinli dizel farkını verecek) ve yıllık çok km yapıyorsanız dizel doğru adrestir.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: NafirKeyh - 01 Mayıs 2016, 21:33:52
İKİNCİ HESAPLAMA

Hesabı su sefer de yıllık 15.000 km için, ortalama yakıt üzerinden yapalım. Fotoğraf da ekleyelim. Ortalama hız farkı da ayrıca dizelden yana olsun.

Bu bahsedilen testler C segment araçlar arasındaki sadece yakıt testledir. Octavia ve Astra H 1230 kg ağırlğı sahiptir. Sıfır alınınca malum dizel ve benzinli bakım masrafları dizel alehine değişiyor. Onu hesaba katmadım.

Skoda Octavia 1.2 110hp Manual TSI Optimal 65.400 TL

Skoda Octavia 1.6 110hp Manual TDI Optimal 79.000 TL

Aradaki fark 13.600TL

Yeni alınan TURBO benzinli aracın 36 km/h hız ortalaması 6.4 lt benzin (Skoda Octavia 1.2 110hp Manual TSI Optimal) (Daha ilk depo ve ben biraz aracın acemisiyim)

(http://i63.tinypic.com/2rc4cj8.jpg)

Eski aracım olan dizen aracın 43 km/h hız ortalaması 5.4 lt dizel (Astra H 1.3 90hp Manual Essentia + Konfor Paket)

(http://i68.tinypic.com/1tkmja.jpg)

___________________________________________________________________________________________________________

26.04.2016 Tarihinde

Benzin: 4.35 TL
Dizel: 3.60 TL

___________________________________________________________________________________________________________

Yıllık Benzin Masrafı 4176 TL

Yıllık Dizel Masrafı 2916 TL

Yıllık Vergi Farkı 374 TL

Dizel - Benzinli Motor Yıllık Farkı = 886 TL

___________________________________________________________________________________________________________

Araç alım fiyat farkı 13.600TL /886 TL = 15.34 YIL

15.34 X 15.000 km = 230.100 km

Yılda 15.000 km yol kat eden bir kişi 230100 km, 15.3 yıl sonra nasipse kâra başlar.

ARKADAŞLAR DİZEL ARAÇLARINIZIN (C Segment Otomobil) ÖZELLİKLE MOTOR SOĞUKKEN (EN AZ 4 SAAT ÇALIŞTIRILMAMIŞ) YOL BİLGİSAYARINI SIFIRLAYIP, 3-5 KM YOL SONRASINDAKİ, EN FAZLA 20 KM/H HIZLARDAKİ ORTALAMANIZI BEKLİYORUM. BURADAN BABAYİĞİTLERE DUYURULUR.

___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________

FARKLI BİR HESAPLAMA DAHA...

Az önce çok sevdiğim bir arkadaşımın yanına uğradım. Kendisi mobilyacı ve 2013 model sıfır arabasının (1.4 TSI Jetta) 60.000 bakımını yeni yaptırdı.

Neden "Benzinli" aldın diye sordum.

O da bana "aldığım tarihte benzin-dizel arasında 14.000 TL vardı, ne yani, 5-6 yıllık yakıt paramı peşin mi verseydim" dedi.

O da hesaplamasını "depo" usulü yapanlardan.

Bu seferde hesabı depo olarak yapmak istedim.

1.2 TSI 110 hp Euro 6 Octavia Optimal = 65.400 TL

1.6 TDI 110 hp Euro 6 Octavia Optimal = 79.000 TL

13.600 TL Fark var...

27.04.2016 tarihinde... (Dün yapılan zamlı hali)

Benzin: 4.40 TL
Dizel: 3.65 TL

Octavianın deposu 50 lt...

13.600 / 4.40 =3090.9 litre yakıt yapar...

3090.9 / 50 = 61.818 Neredeyse 62 defa aracınızın deposunu ful doldurabiliyorsunuz.

Düşünsenize, aracınızı alıyorsunuz ve yanında da size 62 adet 50 lt yakıt veriyorlar, şöyle bir gözünüze getirin.

Kendi adıma konuşayım. Aracı alalı 24 gün oldu, daha deponun 4.5/10'u duruyor. Hadi fazla gezsem her ay 1 depo bitse. 62 / 12 = 5.16 yıl yapar...

Zaten yukarda resmini paylaştım, aracımın ortalama tüketimi 100 km / 6.4 lt

50 lt (depo)/ 6.4 lt (ortalama tüketimim) X 100 km (ortalama değer normu)

(50 / 6.4) = 7.8125 X 100 = 781.25 km yapar.

Eeee bundan bende 62 adet var. 781.25 X 62 = 48.437,25 km yol yapar...

Bu aradaaa... Vergiyi de ekleyelim

1.6 = 997 TL

1.2 = 623 TL

374 Lira fark eder.

Hesaplamada 5.16 yıl sonucunu bulmuştuk.

Bu fark da 3 yıl süreceği için 3 yıl X 374 TL = 1122 TL eder

Geriye kalan 2 yıllık fark ise;

1.6 (4-6 yaş) 748 TL

1.2 (4-6 yaş) 434 TL

314 TL fark eder. 2 yılda bu sürecek. 2 yıl X 314 TL =  628 TL

İlk 3 yıl vergi farkı toplamı 1122 TL + sonraki 2 yıllık vergi farkı toplamı 628 TL = 1750 TL yapar.

1750 / 4.40 = 397.7 lt yakıt yapar.

Bu da 397.7 / 50 = 7.954 depo ful yakıt demek.

(397.7 / 6.4) X 100 = 6214 km daha yol demektir.

TOPLAMDA

Sıfır alım farkı 48.437,25 km + Vergi farkı 6214 km = 54651, 25 km yol yapar

Sıfır alım farkı 61.818 adet 50 lt'lik yakıt + Vergi farkı 7.954 adet 50 lt'lik yakıt = 69.772 Ful depo yakıt eder. Nerdeyse 70 kez aracınızı fulleyeceksiniz.

Ben yılda 12 depo kullansam, genelde öyle oluyor. 69.772 / 12 =  5.8 yıl eder.


Aslında sıfır alınınca en az 2 yıl dizel araçlar daha çok bakım masrafı veriyor ama, kızıyorsunuz, onu da eklemiyorum ! [8D]

UNUTMAYIN BU HESAPTA ÇOK GEZDİREN DİZEL HENÜZ 1 KM BİLE GİTMEDİ. BU VERİLER SADECE ARADAKİ FARKIN BENZİNLİ ARACI NE KADAR DA ÇOK GEZDİRECEĞİNİ GÖSTERMEK İÇİNDİ.


Yıllık 25.000 km gezmedikten sonra dizel bana ne yapsamda pek mantıklı gelmiyor...
Başlık: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: basstrader - 03 Mayıs 2016, 10:27:39
Ayrıca dizel torkludur, termodinamik olarak verimlidir. Bence tek sorun kısa mesafede motorun ısınmamasından kaynaklı fazla yakıt yakması. Daha once benzin + lpg kullanıyordum. 1 sene önce dizel aldım. Bundan sonra dizelden baska arac düşünmem.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

Ayrıca cam tavan için 3 4 bin tl harcayanlar dizel için 5 bin tl fiyat farkından şikayet ediyor. Bu da cok anlamsız ve şekilci bir yaklasım bence. Dizel verimlidir ,torkludur, benzinli motordan daha güvenilirdir, benzinli motora kıyasla çevrecidir. istediğiniz hesabı yapın bu gercek değişmez :)

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Özgür Şahin - 03 Mayıs 2016, 10:40:32
şehir içi dışı, kısa uzun mesafe fark etmeksizin bir yere gidilmeye kalkıldığında ben bunların hesabını yapmadan gidiyor, diğerleri binbir türlü hesap kitap yapıyorsa, bir şekilde kendilerini hep benim arabaya atıyorlarsa iş hesap kitap boyutunu geçmiştir.
Herkesin kendine göre nedenleri ve savunacağı şeyler olacaktır bu konuda. Ben ısrarla dizeli ya da tsi'ı kötüleme çabasına anlam veremiyorum. Herkes kendi imkanlarına, fikirlerine, alışkanlıklarına bakarak karar veriyor genellikle.

Forum dünyasında büyük harfle yazmak bağırmak anlamına geliyor, bağırdığınızda haklı mı oluyorsunuz?

Ben dizeli de tsi'yi de ölümüne savunanları anlamıyorum, arkadaşlar tsi en iyisi desek mutlu mu olacaksınız, ya da hepimiz kötü desek satacak mısınız arabanızı?
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Uğur Akar - 03 Mayıs 2016, 10:43:11
Alıntı yapılan: basstrader;573034
...Dizel... ...benzinli motora kıyasla çevrecidir...
Son dönemde ortaya çıkan skandallarla hiç de öyle olmadıklarını düşünüyorum naçizane.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: pascalim - 03 Mayıs 2016, 11:06:21
10 yil farklı kia modellerinde CRDi motor kullandım. Yıllık 20  25 arası km yapıyorum. Atmosferik korkusundan ( performans yüzünden ) hiç bulasmadim benzine.  

İstanbul içi her gün geziyorum iş için. Trafik vs bolca var.

Kullandığım dizel motorlar içinde 1.5 110 beygir 250 torku olan rio hariç, ( Euro 4 )

1.6 110 beygir ceed
1.6 128 beygir ceed

İst şehir içinde 7 lt altına hiç düşmedi.

Bu iki araç şehir dışında 120 sabit ile çorum istanbul arası 5.1 lt ortalama gördü.

Bu araçların 1500 kg olduğunu da ekleyeyim.  Ve manuel di.  Tork konvertör durumuna dahi girmiyorum.

Benim araç hafif ama konuda geçen octavia için konusursam keşke octi tsi alsaydım diyorum.  Satarken dizelin parasini çıkarması var tabi.  Benzinde alırken fark vermiyorsun ki satarken parasini çıkarsın. Tek gördüğüm ikinci el 1.4 tsi 150 olan Style yok. 1.2 den sonra gerçekten merak ediyorum o motoru.

Bu tsi motor özellikle şimdiki mqb ile hafifleyen kasalarda harika sonuçlar veriyor. Bir daha dizele dönmek için bence sebep yok.

Bir abimiz dizel hastası tork ve beygir ve dizelin homurtusu hoşuna gidiyor.  Yılda 10 bin bile belki yapmaz. Ama talisman aldı.  O motorda maşallah benim fabia ile ayni 0 100 değerine sahip.

Sonuç olarak bende depo hesabı yapıyorum.  Bu şartlarda peşinen fark ödemek banada mantıklı gelmiyor.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: basstrader - 04 Mayıs 2016, 09:00:40
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573038
Son dönemde ortaya çıkan skandallarla hiç de öyle olmadıklarını düşünüyorum naçizane.
Hocam bir limitin üstüne cıkmamak için yazılım hilesi yapılması baska bişey. Aynı beyfgir gücündeki benzinli motorun dizele kıyasla co2 emisyonu fazladır. (Marka modelden bagımsız soyluyorum) Co2 yakılan yakılan yakıtın miltarına baglıdır. dizel motor verimleri her zaman benzinden en az % 10 fazladır. Cevreciliği burdan gelir. Bu verimlilik nedeniyle gemiler termik santrallerde dizel motor kullanılır, benzinli kullanılmaz. Benzinli gemi yada benzinli kojenerasyon tesisi duydunuz mu hiç? Verimlilik konusunda ne benzinli motor ne gaz türbini ne buhar türbini.. hiç bir motor dizelle yarısamaz. Benzinlinin baska avanttajları var elbet, bu nedenle benzinli tercih edenleri anlıyorum ama kimse benzinli cevrecidir verimlidir az yakar demesin  komik duruma düşer. Saygılar

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Uğur Akar - 04 Mayıs 2016, 13:02:22
Alıntı yapılan: basstrader;573170
Hocam bir limitin üstüne cıkmamak için yazılım hilesi yapılması baska bişey. Aynı beyfgir gücündeki benzinli motorun dizele kıyasla co2 emisyonu fazladır. (Marka modelden bagımsız soyluyorum) Co2 yakılan yakılan yakıtın miltarına baglıdır. dizel motor verimleri her zaman benzinden en az % 10 fazladır. Cevreciliği burdan gelir. Bu verimlilik nedeniyle gemiler termik santrallerde dizel motor kullanılır, benzinli kullanılmaz. Benzinli gemi yada benzinli kojenerasyon tesisi duydunuz mu hiç? Verimlilik konusunda ne benzinli motor ne gaz türbini ne buhar türbini.. hiç bir motor dizelle yarısamaz. Benzinlinin baska avanttajları var elbet, bu nedenle benzinli tercih edenleri anlıyorum ama kimse benzinli cevrecidir verimlidir az yakar demesin  komik duruma düşer. Saygılar

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Çok düz mantık düşünüyorsunuz zira yakılan yakıtın atıkları sadece CO2 değil. Bunun NoX olanı var, CO olanı var, partikülü var, ...vb. Dizelin çevreci olmamasının baş sebebi kontrolü çok zor olan NoX gazlarının filtre edilmesidir.
Verimli olması başka bir şey, çevreci olması bambaşka bir şey bence.
Tamam bir gemi dizel motoruyla gideceği yere kadar 100 litre mazot yakacak ama benzin motorlu olsa 250 litre yakacak belki ama 100 litre mazotun daha fazla kirliliğe sebep olduğu yazılır hep çevre açısından.
Çeşitli taşıtlarda kullanılan dizel-benzinli motorlardan yola çıkıp da çevrecilik hesabı bence yapılamaz zira koca uçakların motorları da benzinle çalışıyor.
Saygılar
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: basstrader - 04 Mayıs 2016, 16:05:45
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573204
Çok düz mantık düşünüyorsunuz zira yakılan yakıtın atıkları sadece CO2 değil. Bunun NoX olanı var, CO olanı var, partikülü var, ...vb. Dizelin çevreci olmamasının baş sebebi kontrolü çok zor olan NoX gazlarının filtre edilmesidir.
Verimli olması başka bir şey, çevreci olması bambaşka bir şey bence.
Tamam bir gemi dizel motoruyla gideceği yere kadar 100 litre mazot yakacak ama benzin motorlu olsa 250 litre yakacak belki ama 100 litre mazotun daha fazla kirliliğe sebep olduğu yazılır hep çevre açısından.
Çeşitli taşıtlarda kullanılan dizel-benzinli motorlardan yola çıkıp da çevrecilik hesabı bence yapılamaz zira koca uçakların motorları da benzinle çalışıyor.
Saygılar
çevreci derken en etkin sera gazı olan co2 emisyonundan bahsettim. nox sox yakıt içeriği ve yanma prosesiyle ilgili konular. Verim konusunda evet dizelle hiç bir motor yarısamaz. Bu nedenle benzinli gemi motoru yada kojenerasyon tesisi yoktur. Ucaklar ise benzin değil jet a1 gibi özel distile yakıt kullanıyor bildiğim kadarıyla ama verümleri dizel motorun yarısından birazcık fazla. Neyse uzatmayayaım. Özetlemek acısından

- Benzinli motor verimi % 30 35
- Dizel verimi : 40 45 bazı motorlarda 50ye yakın.

İstediginiz hesabı yapın bu gercek değişmez. 3 5 km lik yola gidipiyorsanız gec ısınma problemleri nedeniyle benzinli. Ama 10 15 kmden daha uzun yollarda benzin dizelle boy ölçüşemez.

Ayrıca motor gücü = devir x tork

Aynı güçteki Benzinli motor devir üretir. Oysaki güçlü tok bir sürüş için tork üreten birseye ihtiyac duyarız yani = dizel motor

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Uğur Akar - 04 Mayıs 2016, 16:24:12
Alıntı yapılan: basstrader;573236
çevreci derken en etkin sera gazı olan co2 emisyonundan bahsettim. nox sox yakıt içeriği ve yanma prosesiyle ilgili konular...
Yani dizeller NoX denilen gazları üretmiyor mu yakıtı yakıp da egsozdan atarken?
Alıntı yapılan: basstrader;573236
...Aynı güçteki Benzinli motor devir üretir. Oysaki güçlü tok bir sürüş için tork üreten birseye ihtiyac duyarız yani = dizel motor...
Zaten benzinlilerin tork eksiği nedeniyle turbo motorlara geçildi. Özellikle de alt devirlerde yaşanan güçsüzlüğe çare bulmak üzere.
TSI motorlar neden muadilleri gibi 140-150HP üretmiyor deniliyor ancak VW' nin amacı daha da fazla HP üretmek değil, mevcut torku olabildiğince alt devirde alabilmek ve bunu olabildiğince geniş bir devir bandına yayabilmek. Yeni geleceği duyurulan 1.5TSI motorların azamî torklarını  1300d/d ilâ 4500d/d arasında verileceği belirtilmiş. Azamî gücü ise 130HP.
Dizellerin benzinliye nazaran daha az devir çevirme problemi de geliştirilen turbo teknolojisi (VGT vs.) sayesinde bertaraf edilmeye çalışılıyor.
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: basstrader - 04 Mayıs 2016, 16:33:00
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573237
Yani dizeller NoX denilen gazları üretmiyor mu yakıtı yakıp da egsozdan atarken?

Zaten benzinlilerin tork eksiği nedeniyle turbo motorlara geçildi. Özellikle de alt devirlerde yaşanan güçsüzlüğe çare bulmak üzere.
TSI motorlar neden muadilleri gibi 140-150HP üretmiyor deniliyor ancak VW' nin amacı daha da fazla HP üretmek değil, mevcut torku olabildiğince alt devirde alabilmek ve bunu olabildiğince geniş bir devir bandına yayabilmek. Yeni geleceği duyurulan 1.5TSI motorların azamî torklarını  1300d/d ilâ 4500d/d arasında verileceği belirtilmiş. Azamî gücü ise 130HP.
Dizellerin benzinliye nazaran daha az devir çevirme problemi de geliştirilen turbo teknolojisi (VGT vs.) sayesinde bertaraf edilmeye çalışılıyor.
Nox yanma prosesi sonucu olduğundan benzinli motor da dizel motor da üretiyor. Çeşitli önlemlerle (katalizör üre gibi) her ikisi de sıfıra yakın degerlere cekilebiliyor. kontrol edilemeyen yanma ürünü co2 dir. Co2 en büyük sera etkisi etkenidir. Bu nedenle cevrecilik endeksi co2 salınımına göre yapılmaktadır. Dizellerin acık üstünlüğü vardır.

Yalnız nereye varmak istediginizi anlamadım. green ve ultra green serisi bütün motorlar dizeldir.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Uğur Akar - 04 Mayıs 2016, 16:37:42
Alıntı yapılan: basstrader;573240
Nox yanma prosesi sonucu olduğundan benzinli motor da dizel motor da üretiyor. Çeşitli önlemlerle (katalizör üre gibi) her ikisi de sıfıra yakın degerlere cekilebiliyor. kontrol edilemeyen yanma ürünü co2 dir. Co2 en büyük sera etkisi etkenidir. Bu nedenle cevrecilik endeksi co2 salınımına göre yapılmaktadır. Dizellerin acık üstünlüğü vardır.

Yalnız nereye varmak istediginizi anlamadım. green ve ultra green serisi bütün motorlar dizeldir.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Amacım bir yere varmak değil. Niye öyle düşündüğünüzü de ayrıca anlamadım. Yanlış bir şey biliyorsam öğrenmek niyetindeyim sadece.
Dizelin çok daha az Co2 ürettiğinde hem fikirim sizinle.
Sizin dediğinizden NoX o kadar da önemli olan bir salınım değil anlamını çıkartıyorum yalnız o zaman neden VW NoX değerlerinde manüplasyon yaptığı için cezalandırıldı ABD' de?
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: basstrader - 04 Mayıs 2016, 16:45:49
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573242
Amacım bir yere varmak değil. Niye öyle düşündüğünüzü de ayrıca anlamadım. Yanlış bir şey biliyorsam öğrenmek niyetindeyim sadece.
Dizelin çok daha az Co2 ürettiğinde hem fikirim sizinle.
Sizin dediğinizden NoX o kadar da önemli olan bir salınım değil anlamını çıkartıyorum yalnız o zaman neden VW NoX değerlerinde manüplasyon yaptığı için cezalandırıldı ABD' de?
Acıkcası vw neden oyle yapyı bilmiyorum. Ama noxi azaltan her tedbir ya geri basınc yaratır yada motor gücünü düsürür. Ornegin motor gucunden taviz vermemek icin yazılım hilesiyle bu emisyonu dusurmus olabilir. Tahmin ediyorum sadece.

Nox ü düşürmek teknik olarak zor birşey değil ama motor gücünden taviz vermeniz gerek(geri basınc veya silindire buhar enjekte etmek yanma sıcaklıgınındusurmek vs. Tüm bunlar güç kaybı demek) eger gucu aynı tutmak istiyorsanız aynı guc icin daha fazla takıt harcamanız gerekir. Etik değil bu yapılan, ama teknik bakış açısıyla  mantıksız da değil.

Ama en en nihatetinde bu yapılan aracın dizel yada benzinli olmasına kumanda eden bürşey de değil. Dizel için limitler baska benzinli için limitler baska. ama toplam emisyonda elbette dizel emisyonları daha düşük.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: Uğur Akar - 04 Mayıs 2016, 17:02:54
Biraz araştırayım dedim iyice kafam karıştı::hmm::blm:

http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm

https://www.youtube.com/watch?v=PmyMXjzDw-g
[YOUTUBE]PmyMXjzDw-g[/YOUTUBE]

https://www.youtube.com/watch?v=X8WCJeGFNKI
[YOUTUBE]X8WCJeGFNKI[/YOUTUBE]
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: elliyedi - 04 Mayıs 2016, 17:34:35
ben bu tür kıyaslamaları genelde şu şekilde yaparım.
aynı aracın; fabrika teknik verilerinden %20 fazla tükettiğini varsayarak gerçekte tükettiği yakıt miktarını hesaplarım ve sonuçta dizel-benzinli arasındaki farkı bulurum. 5 yılda amorti ediyorsam zaten kar ediyorumdur çünkü 5yıl sonra dizel aracı benzinli araçtan daha pahalı satacağım. ayrıca 5 yıl boyunca kafam rahat bineceğim (bir yere giderken yakıt masrafı kafamı kurcalamıycak.)

şunu da belirtmek isterim 1.2 tsi polo kullandım 6 ay boyunca gerçekten az yakan ve konforlu bir araçtı. lpg ile uğraşacağıma 1.2tsi alırım, az vergi öderim hem de performans alırım. (1.6 atmosferiklere göre(civic,corolla))
Başlık: Cevap: Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği
Gönderen: schumici - 05 Mayıs 2016, 09:03:07
Adam yılda 50.000 km yapar benzinli istiyordur benzinli alır, yılda 5.000 km yapar dizel istiyordur dizel alır. Bu tercihinden ötürü de kimsenin kimseye bişey deme hakkı yoktur.

Bu karşılaştırmalar görecelidir, kiminin işine benzinli gelir kimine dizel. Herkesin cebindeki parası, yıllık km'si, kullanım stili ve zevki birbirinden farklı olduğuna göre neyi yarıştırıyoruz?

İster benzinli ister dizel, araçlarınızı kazası belasız sürün yeter


Sent from my iPhone using Tapatalk