škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: Haradrim - 14 Haziran 2016, 01:01:37
-
Merhabalar.
Aracımızda aldığımızdan beri sürekli bir ses sorunu var. 0km almamıza rağmen özellike hafif eğimli yollarda veya çok fazla dur kalktan sonra ilk kalkıştan 10km hıza kadar bir ses yapıyor. Servis araba yeni olduğundan şanzımandan geliyor olabileceğini 5-6000km sonra geçmezse kavrama değişimi gerektiğini söyledi. Aracımız 1.4 150hp DSG. Sesi aşağıya ekliyorum:
https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet
https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet-1
6.000km de arabanın kavramasından bu ses gelmesi normal mi ? Ve çözüleceği kesinde değil. Ne önerirsiniz ?
Buna benzer ses sorunu yaşayan oldu mu?
Şimdiden teşekkür ederim.
-
İlginç.servis eminmiki dsgden geldi diyor sesi.
-
bu sesi yaparken aracınızın gaz pedalında titreme, devrinde bir sıkıntı oluyorsa ses boğaz kelebeği arızasına benziyor. Ama değilse yüksek ihtimal şanzıman arızasına benziyor. Ancak moral bozmayın ses kronik bir ses değil, klima arızası dahil olabilir.
-
Ben de 1.4 DSG Octavia var. çok yoğun trafikde araç ısınınca yokuş yukarı çıkarken 1'den 2'ye geçerken az biraz gıcır gıcır ses geliyor. Sesin kaynağının DSG'nin ısınması ile ilgilidir.
-
Hala bu DSG ye neden ilgi büyük anlayamıyorum. Adamlar arızalı sistemi bile çatır çatır satıyor. İlla otomatik alacaksanız RENAULT, BMW, MERCEDES, AUDİ markaları tercih etmek lazım diye düşünüyorum VW bu DSG işinde sorun olduğunu itiraf edene kadar uzak durmak gerek....
-
Hala bu DSG ye neden ilgi büyük anlayamıyorum. Adamlar arızalı sistemi bile çatır çatır satıyor. İlla otomatik alacaksanız RENAULT, BMW, MERCEDES, AUDİ markaları tercih etmek lazım diye düşünüyorum VW bu DSG işinde sorun olduğunu itiraf edene kadar uzak durmak gerek....
Audi'deki muadil araçlardaki şanzıman farkının teknik detayını bir paylaşırsanız seviniriz.
-
Hala bu DSG ye neden ilgi büyük anlayamıyorum. Adamlar arızalı sistemi bile çatır çatır satıyor. İlla otomatik alacaksanız RENAULT, BMW, MERCEDES, AUDİ markaları tercih etmek lazım diye düşünüyorum VW bu DSG işinde sorun olduğunu itiraf edene kadar uzak durmak gerek....
Arızalı sistem felan değil bende dsg kullanıyorum 118bınde tık demedi. Bu arada hadi alman markaları yazmışsınız cırf kavrama dsg rakibi ancak fıyat olarak vw, skoda rakibi değil. Renaulta gelince o da dsg rakibi değil. Edc vites fluence kullandım yeni araba kullanmayı öğrenen şoför gibi vites değiştiriyor. Adı çift kavrama sadece. Bence asıl arızalı vites sistemi bu.
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Merhabalar aynı ses benim 1.2 tsi dsg octavia aracımda da var. Dsg çok ısınınca yoğun dur kalk trafikte ve rampa kalkışlarında vites geçişleri esnasında yapıyor sanırım. En azından benim tespitim böyle. Bu arada biraz kulak kabartırsanız sadece 1 ve 2. vites değil diğer vites geçişlerinde de yaptığını fark edeceksiniz. Araç hızlandığı için duymak zor ama maalesef üst viteslerde de ses mevcut.
SM-N9208 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Auto holdu devre dışı bıraktığınızda da bu ses geliyor mu?
-
Audi'deki muadil araçlardaki şanzıman farkının teknik detayını bir paylaşırsanız seviniriz.
audi nin a4 altı (a3, a2..) modellerinde kullanılan s tronik dsg ile aynı forumlara bakarsanız bunlar da sorunlu. Ancak A4 ve daha üst sınıflarda kullanılan S-tronik sistem DSG den tamamen farklı bir teknoloji.
zaten DSG sistemi 250 NM tork sınırlı bir sistem dikkat ederseniz VW grubunda 2.0 motorlarda DSG arızası daha az görülüyor...
-
audi nin a4 altı (a3, a2..) modellerinde kullanılan s tronik dsg ile aynı forumlara bakarsanız bunlar da sorunlu. Ancak A4 ve daha üst sınıflarda kullanılan S-tronik sistem DSG den tamamen farklı bir teknoloji.
zaten DSG sistemi 250 NM tork sınırlı bir sistem dikkat ederseniz VW grubunda 2.0 motorlarda DSG arızası daha az görülüyor...
Ben bu konularda "çok cahil"im de; siz bayağı bir uzman gibi yazmışsınız. Şimdi ise A2, A3 aynı demişsiniz; hatta bunlar da aynı derecede sorunlu demişsiniz; ancak A4 ve üzeri farklı demişsiniz. Bu bilgilerinizle "forumlara bakın" ya da "tamamen farklı"dan ziyade kendiniz detaylıca bir anlatabilirsiniz diye düşünmüştüm. Zira ilk mesajınızdaki argümanlarınız bayağı bayağı iddialı...
Son yazdığınızdan da tüm DSG'ler 250 nm tork sınırlı diye anlıyorum, doğru mudur? Bir de neden 2.0 motorlarda arıza daha az görülüyor acaba? Yani insan konu hakkında bilgi sahibi olmayınca netleştirmek istiyor işte...
-
Biri kuru tip 7 oranlı 250nm ye kadar dayanıyor ve sorunlu, diğeri yağlı tip ve 6 oranlı sorunsuz.
-
Ben bu konularda "çok cahil"im de; siz bayağı bir uzman gibi yazmışsınız. Şimdi ise A2, A3 aynı demişsiniz; hatta bunlar da aynı derecede sorunlu demişsiniz; ancak A4 ve üzeri farklı demişsiniz. Bu bilgilerinizle "forumlara bakın" ya da "tamamen farklı"dan ziyade kendiniz detaylıca bir anlatabilirsiniz diye düşünmüştüm. Zira ilk mesajınızdaki argümanlarınız bayağı bayağı iddialı...
Son yazdığınızdan da tüm DSG'ler 250 nm tork sınırlı diye anlıyorum, doğru mudur? Bir de neden 2.0 motorlarda arıza daha az görülüyor acaba? Yani insan konu hakkında bilgi sahibi olmayınca netleştirmek istiyor işte...
çalışma prensipleri, baskı balata sayıları aynı olsa da farklı şanzımanlardır.
dsg yanlamasına yerleştirilirken s-tronic uzunlamasına yerleştirilir, bu sebeple s-tronic şanszımana nispeten daha az yük biner ve daha az yıpranır.
bu yüzden 10 arızdan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir.
yine de her otomatik şanzıman risktir!!!
hala netleşme olmadıysa vw grubu tüm araçlar için teknik dökümanlar ve elsa win yazılımlarını indirip inceleyebilirsiniz elimde mevcut ancak dosya boyutları çok büyük olduğundan sizinle paylaşamıyorum size DSG aracınızla mutluluklar diliyorum.
arkadaşımın aracı önümde arıza yapıp kalakaldıktan sonra ve 5800 tl masraf etmişken hala birileri bana DSG diyorsa bu iş zevk meselesi derim...
-
çalışma prensipleri, baskı balata sayıları aynı olsa da farklı şanzımanlardır.
dsg yanlamasına yerleştirilirken s-tronic uzunlamasına yerleştirilir, bu sebeple s-tronic şanszımana nispeten daha az yük biner ve daha az yıpranır.
bu yüzden 10 arızdan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir.
yine de her otomatik şanzıman risktir!!!
hala netleşme olmadıysa vw grubu tüm araçlar için teknik dökümanlar ve elsa win yazılımlarını indirip inceleyebilirsiniz elimde mevcut ancak dosya boyutları çok büyük olduğundan sizinle paylaşamıyorum size DSG aracınızla mutluluklar diliyorum.
arkadaşımın aracı önümde arıza yapıp kalakaldıktan sonra ve 5800 tl masraf etmişken hala birileri bana DSG diyorsa bu iş zevk meselesi derim...
Öncelikle DSG aracım yok; ancak yeni bir araç alacak olsam belli bir bütçeyle alacağım şanzıman yine dsg oluyor ne yazık ki. Biz de biliyoruz dsg'nin kusursuz olmadığını, bizim de kafamız çalışıyor yani. Ancak bütçesi Mercedes'e BMW'ye Audi'ye yetmeyecek adama tutup da "dsg almayın, bunları alın" demenin de mantıklı bir tarafı yok". EDC ise tamamen ayrı bir dünya; çalışmasını, konforunu, performansını dsg kadar başarılı bulmadım; ama tabii yine siz bizim göremediğimiz bir şeyler görüp direkt Renault grubunu önermişsiniz; şanzımanı geçtim diğer objektif nedenlerle Renault tercih etmeyecek bir dünya adam var. Geri kalan cvt'dir, yarı otomatiklerdir, tam otomatiklerdir hiç girmiyorum bile...
Bilmem anlayabildiniz mi ama zaten soru sorduğum falan da yok size; "ironi" diye bir şey vardır, bu da o hesap. Ben, sizin gibi "genel geçer" bir ahkam kesmeyecek kadar bilgiye de tecrübeye de sahibiyim. Eğer "şunu almayın, şu sorunlu" ama "bunu alın" falan derseniz, bu yanlıştır; altını doldurmanız gerekir. En basitinden bu mesajınızda yaptığınız "10 arızadan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir" gibi bir var sayımın geçerliliği yoktur; bu tarz argümanlar için kesin ve nesnel veriler gerekir. Elinizde var mı bir arıza istatistiği direkt bu şanzımanlar hakkında? Varsa koyun biz de öğrenelim. Bu arada kaç tane DSGli araç var kaç tane S Tronicli araç var kaç tane multitronicli araç var kaç tane cvtli araç var yürür durumda şu an trafikte onları da yazın tabii. Yani bu kadar iddialı olduğunuza göre bunların hepsini çok iyi biliyor olmanız lazım?
Şu da var benim arkadaşımın aracı da DSG'den kaynaklı sorun yaşadı; ama uzatılmış garanti kapsamında bir kuruş para ödemedi. Yine gerek bu forumda gerek başka birçok forumda biliyorum ki 5 yıllık süreç içinde yetkili servise giderseniz gayet de makul rakamlara sorun çözülüyor. Bu demek değil ki DSG'de sorun yoktur, ya da 5 yıl yeterlidir; bunlar ayrı konular, ayrıca tartışılır; ama sizin çıkarımlarınız gibi çıkarımlar nedeniyle insanlara "manuel alın, manuel alın" diye salık vermenin alemi yok; bu iş zevk meselesinden ziyade her şeyden önce konfor meselesidir.
-
Merhabalar.
Aracımızda aldığımızdan beri sürekli bir ses sorunu var. 0km almamıza rağmen özellike hafif eğimli yollarda veya çok fazla dur kalktan sonra ilk kalkıştan 10km hıza kadar bir ses yapıyor. Servis araba yeni olduğundan şanzımandan geliyor olabileceğini 5-6000km sonra geçmezse kavrama değişimi gerektiğini söyledi. Aracımız 1.4 150hp DSG. Sesi aşağıya ekliyorum:
https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet
https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet-1
6.000km de arabanın kavramasından bu ses gelmesi normal mi ? Ve çözüleceği kesinde değil. Ne önerirsiniz ?
Buna benzer ses sorunu yaşayan oldu mu?
Şimdiden teşekkür ederim.
Bu ses benim aracımda da mevcut konu ile alakalı servisin verdiği yanıt DSG'nin ilk kalkışta yaptığı balanstan dolayı bu sesin oluştuğu bunun önemli ve ya sorun olmadığı istersem sesi onarabileceklerini söylediler bende ses fazlalaşırsa yaptırabileceğimi belirttim. Bu ses sadece kalkışlarda ve her zaman da olmuyor ve çoğalmıyor kalkıştan ve 2'ci vitesten itibaren ses ve ya titreme falan kesinlikle yok bence de sıkışık trafikte dur kalk vs şanzıman ısınması ile de alakalı sadece yukarı eğimli yollarda ve kalkışta gaz pedalına verdiğiniz tepki ile oluşabiliyor her zaman yapmıyor. Şu an da bana DSG arızası gibi gelmiyor aracın ivmelenmesi ve vites değişimlerinde bir problem yok.
-
Bu ses benim aracımda da mevcut konu ile alakalı servisin verdiği yanıt DSG'nin ilk kalkışta yaptığı balanstan dolayı bu sesin oluştuğu bunun önemli ve ya sorun olmadığı istersem sesi onarabileceklerini söylediler bende ses fazlalaşırsa yaptırabileceğimi belirttim. Bu ses sadece kalkışlarda ve her zaman da olmuyor ve çoğalmıyor kalkıştan ve 2'ci vitesten itibaren ses ve ya titreme falan kesinlikle yok bence de sıkışık trafikte dur kalk vs şanzıman ısınması ile de alakalı sadece yukarı eğimli yollarda ve kalkışta gaz pedalına verdiğiniz tepki ile oluşabiliyor her zaman yapmıyor. Şu an da bana DSG arızası gibi gelmiyor aracın ivmelenmesi ve vites değişimlerinde bir problem yok.
Birebir aynı durumla bende dün ilk defa karşılaştım aracım 3000 de daha öncesinde pasatta da benzer bir durumla karşılaşmıştım ve DSG de bazı parçaları garantiden değiştirdiler.
Ancak passattaki durum sesten ziyade kalkıştaki titreşimdi. Doğus oto araca bir alet bağladı ve bu titreşimin seviyesini yolda test etti sonra da gerekli onarımı ( parça değişimini) yaptı. Ayrıca tekrarlarsa bu işlemin aracın garantisi bitse dahi tekrar garantiden yapılacağı bilgisini verdi.
Oradaki ustanın kişisel yorumu DSG şanzumanın özellikle istanbul gibi yoğun trafik olan şehirlerde çok sorun çıkardığı yönündeydi.
-
Bu ses benim aracımda da mevcut konu ile alakalı servisin verdiği yanıt DSG'nin ilk kalkışta yaptığı balanstan dolayı bu sesin oluştuğu bunun önemli ve ya sorun olmadığı istersem sesi onarabileceklerini söylediler bende ses fazlalaşırsa yaptırabileceğimi belirttim. Bu ses sadece kalkışlarda ve her zaman da olmuyor ve çoğalmıyor kalkıştan ve 2'ci vitesten itibaren ses ve ya titreme falan kesinlikle yok bence de sıkışık trafikte dur kalk vs şanzıman ısınması ile de alakalı sadece yukarı eğimli yollarda ve kalkışta gaz pedalına verdiğiniz tepki ile oluşabiliyor her zaman yapmıyor. Şu an da bana DSG arızası gibi gelmiyor aracın ivmelenmesi ve vites değişimlerinde bir problem yok.
Anlatıklarınız bizim semptomlar ile tam olarak aynı. Her hangi bir titreme vites geçiş düzensizliği yok. Arada sırada çok dur kalktan sonra olan titreme var. Şimdilik sadece konfor sorunu gibi sesten kaynaklanan. Bayram sonrası ben de servise gösterip kolay çözülürse çözülmesini isterim. Çünkü babam da bende araçtan gelen her sesten rahatsız oluyoruz :)
-
Alper kardeşim ses çok fazla değil bazen duyamıyorsun sizin yüklediğiniz videoyu dinledim olay aynı bu ses olayını 2 servis farklı yorumladı biri Hill holder bırakma sesi demişti ama ben katılmıyorum diğeri daha makul bir neden belirtti ve dsg sisteminin balansından bahsetti bu bana daha mantıklı geldi bu ses her kalkışta yok dikkat edersen şanzıman ısınınca ve yukarı eğim bir yerde kalkışta ve gaz pedalına biraz fazla tepki verdiğinizde veya birden yüklendiğinizde ani ve seri kalkış yaptığınızda daha bariz oluşuyor. Çözümü mümkün servise gidin ve aracı bırakın gereken onarım yapılacaktır ben şahsen şu anda hiç elletmiyorum ses olayı benimde en hassas olduğum şeydir neredeyse yolda aracı dinlerim ama bu ses'e çok takmıyorum nedeni belli ve şu an konfor performans olarak vites değişimlerinde titreme kararsızlık vs vs eksi bir durum söz konusu değil dediğim gibi arıza olduğunu düşünmüyorum.
Bu ses olayı benim aracımda yaklaşık 7000 km başladı şöyle ki aracımı sürekli uzun yolda kullanıyorum ama kış aylarında istanbul'da olduğumdan nadiren sıkışık trafikte de kullanıyorum ve bu sesin bir keresinde 3 saatten fazla dur kalk trafikten sonra başladığını düşünüyorum ve bunu o an hissettim nedeni de şanzıman ısınması fakat herhangi bir uyarı ışığı vs yanmadı ve araç D sürüş pozisyonunda idi D sürüş pozisyonunda dur kalk trafikte çok sık vites değiştiriyor sürekli 1 ve 2 sonuç şanzıman ısınması sonrasında sıkışık trafikte manuel modda kullanmaya başladım tavsiyem bu gibi durumda ve ilk çalıştırmadan sonra bir kaç km de manuel modda kullanmanız yönünde olacaktır.
-
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION] Abi dediklerin aynen bize de uyuyor. Her gün iş dönüşü aynı yolu gidiyoruz ve trafik hep aynı şekilde. Her gün aynı noktada sesi yapıyor ve kayboluyor ondan sonra.
Konfor sorunundan başka bir şey değil. Bunun için arabayı kurcalatmaya bence de değmez.
Ayrıca önceki mesajlar da fark ettiğim bir durum hakkında kendi düşüncemi belirtmek isterim.
Şahsen BMW'Nin 8 ileri şanzımanından sonra DSG en kusursuz viteslerden biridir.
Sorunları olmuyor değil. Ancak görüştüğüm bir kaç servis yetkilisi İstanbul'da daha çok bu sorunların gözüküyor olduğu. Sıkışık trafikte sürekli dur kalk buna bir etken olabilir.
Bu kabul edilebilir mi ? Tabi ki değil ama servislerin sorunun arkasında durduğunu düşünüyorum. Önceki DSG passatımızda 22.000 km de kavrama değişmişti. Onun dışında 50.000 km ye kadar hiç bir sorun olmadı ve aracımızı sattık.
-
ona benzer bir ses benim arabamda da var ancak trafikte kaldıktan sonra oluyor ve biraz yokuşluysa belli ki dsg ısınınca oluyor yani. normalde olmuyor. benim de servise gitmem gerekir mi ileride problem olur mu acaba? arabam rapid spaceback 1.2 tsi dsg
-
[MENTION=11870]yeren[/MENTION] Bu durum bence DSG nin kronik sorunu gibi görünüyor bu ses ile alakalı bir kaç konuda daha belirtmiştim bana servislerin söylediği bu sesin DSG çalışmasına etken olmadığı ve problem oluşturmadığı yönünde ve ses artmıyor bende kalkışta kayış sesine benzer bir ses oluyor ve her kalkışta da olmuyor. Servise gidin ve şikayetini belirt test etsinler ama belirtiler aynı görünüyor.
[MENTION=11920]Haradrim[/MENTION] Aynen katılıyorum benim ilk otomatik aracım önceki 6 aracım düz vitesti ısrarla düz vites istedim ama düz vites Yeti hiç bir bayide bulamadım mecburen DSG almak zorunda kaldım ama yakıt konfor ve performans olarak çok memnunum bu ses durumu dışında en ufak bir şikayetim ve problem yok memnunum ama aklımın bir köşesinde her zaman bir soru işareti de yok değil.
-
Merhabalar.
Sorunu ses kaydıyla da destekleyerek çok güzel ifade etmişsiniz. Bu sebeple öncelikle teşekkür ederim. Superb 2015 1.6 TDİ Otomatik aracımda da aynı sorunu yaşıyorum. Özellikle rampada kalkışa geçerken oluyor bu ses. 15.000 bakımı için Ankara And a götürdüğümde bu sorundan bahsettim. Bana bunun şanzımandan geldiğini ve sorunun genel olarak yaşandığını belirttiler. Araştırmak adına serviste konuyu çok üstelemedim. Ancak bu sorun hiçbir araçta olmayacağı gibi piyasada bu denli iddiası olan araçlar için kabul edilebilir değildir.
Aracın sorunu için herhangi bir girişimde bulundunuz mu veya işlem yapıldı mı?
Saygılar..
-
[MENTION=13903]06 Superb III[/MENTION]
Merhaba bize de şanzımandan kaynaklandıgı KM yaptıkça parçaların bir birine alışıp sesin geçeceğini söylediler ama geçmedi.
Bu hafta tekrardan gideceğiz bakalım ne diyecekler.
-
Ben de tekrar randevu aldım cuma gününe. Hasardaki ustalarla servisteki ustaların farklı olduğunu, servis ustasının görmesinde yarar olduğunu söylediler. Ben çünkü hasar için bıraktığımda bu sorunu da belirtmiştim. Bu tarz bir soruna, ki anladığım kadarıyla genellik arz ediyor, skodanın mutlaka çözüm üretmesi lazım.
-
Almanya Skoda forumlarında belli devirlerde hava filtresi kutusu kapağındaki boşluktan dolayı geldiğini yazmışlar. N de denediniz mi gaz verince geliyor mu ses?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ustanın söyleminden sorunun geçmediğini düşünmüştüm. Bugün denedim ve sanırım aynen söylediğiniz gibi bir durum oluşmuş. Çünkü rampa kalkışlarındaki o sesi duymadım. İlginiz için de çok teşekkürler. Umarım tekrarlamaz.
-
Üzülerek sonraki denemelerimde sesin yani sorunun devam ettiğini fark ettim. Ama Almanyadaki forumda geçen konudan Ustaya bahsedicem. Bakalım sorunun şanzımandan kaynaklanmadığını ümit ediyorum..
-
Tekrardan Merhaba;
Konuyu hortlatmış olacağım ama benzer sorunu yaşayanlar için bilgi olması amacı ile yazıyorum.
7 Kasım 2016 günü; Arabamızı AVEK SKoda servise bıraktık. Tüm sorunlar için.
8 Kasım Salı günü bu başlıkta geçen sesin Kavramadan kaynaklandığı; Kavramanın değişeceği söylendi.
Araç 11.000 KM'de ve biz bu sesi 350km den beri alıyoruz.
Bilgilerinize :)
-
Tamamen aynı problem benim araçta da var. Acaba kavrama değişimiyle sorununuz giderildi mi?