škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: SERDAR68 - 23 Haziran 2016, 10:26:01

Başlık: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: SERDAR68 - 23 Haziran 2016, 10:26:01
Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Romario87 - 23 Haziran 2016, 12:22:34
paylaşım için teşekkür ederiz. çok güzel bilgiler
Başlık: Re: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: mustklc - 23 Haziran 2016, 13:04:54
100 metre önünde kırmızı ışık yanıyor.  Yani kırmızı kabak gibi gözüküyor.
Sen ayağını gazdan çekiyorsun, aracını yavaşlatarak ışıkta durmak istiyorsun.

Ama arkandaki davarlar hemen sellektöre kornaya abanıyor. Olmadı seni solluyor, önünden son sürat ışığa kadar gidiyor, kamera varsa geçiyor, kamera yoksa duruyor.

Kamyon falan varsa daha fena. Kaçtır kamyonun altında kalacaktım bu yüzden kesinlikle durmuyor
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: cengizozal - 23 Haziran 2016, 17:11:00
Alıntı yapılan: SERDAR68;581368
Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.


Serdar Bey;

Öncelikle detaylı paylaşım için çok teşekkürler. Ancak uzun yolda (İstanbul - Konya - İstanbul) arasında ilginç bir deneyimim oldu. Gidiş yolunda sürekli olarak 100km'ye hız limitleyici kullanarak gittim yaklaşık 5,6l/100km gibi bir tüketim ile Konyaya vardım. Konya dönüşünde deneme amaçlı 200km kadar 90km hız limitleyici ile kullandım. Sonra Bolu'da uzun bir mola verene kadar limitleyiciyi kapatıp mümkün olduğunca 110 - 120 aralığında sabit tutmaya çalıştım. Moladan sonra 235km'de 4.4 gibi bir yakıt tüketimi elde ettim. Sanıyorum limitleyicinin tüketime negatif bir etkisi var. En azından benim tecrübem bu yönde oldu. Üstelik dönüş yolu boyunca klima açık giderken kapalıydı.

Limitleyici ile ilgili tecrübelerinizi paylaşırsanız hepimiz faydalanabiliriz diye düşünüyorum. Paylaşımınız için bir kez daha teşekkürler.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: icarus - 23 Haziran 2016, 17:21:36
Öndeki aracı hiçbir zaman hava koridorundan yararlancam diye arkasından  takip etmem.Fırlatacağı taş yakacağınız 0.1 lt benzinden daha çok canınızı yakacaktır :)
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Özgür Şahin - 23 Haziran 2016, 17:29:17
Görüşleriniz ve önerileriniz için teşekkürler.

• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.

bunu görünce aklıma bu karikatür geldi

(http://www.karikaturhane.com/_data/i/upload/2015/06/23/20150623133656-332771d9-me.jpg)
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Akif Hoca - 23 Haziran 2016, 17:58:06
Temel kurallardan biri de mümkün olan en az fren kullanımı..
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: ruzgar - 23 Haziran 2016, 18:55:48
Öndeki aracın arkasına geçip takip etmeyin bence..Start stop sürekli açık ben hiçbir fayda hissetmiyorum.01 lt belki faydası oluyordur..
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: DDŞ - 23 Haziran 2016, 21:17:58
Ruzgar koridoruna girmek guvenlik acisindan sikinti yaratabilir. Ama gerisine tamamen katiliyorum.
 [MENTION=8165]mustklc[/MENTION] abi valla ekim ayina kadar zamanlari var bu tarz arkadaslarin :) bazen arabadan inmem yetiyo boyle durumlarda :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 24 Haziran 2016, 19:29:08
Alıntı yapılan: cengizozal;581411
... Sanıyorum limitleyicinin tüketime negatif bir etkisi var...

Cruise control aktif değilken rampa inişinde ayağınızı gazdan çektiğinizde anlık tüketim sıfırdır. CC ile giderken rampa inmeye başladığınızda anlık tüketim 0.2 ilâ 3.5 arası geziniyor. Yani CC' de rampa inerken motor yakıt tüketiyor. Mantığı nedir bilmiyorum ama böyle. Siz de deneyebilirsiniz.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: mdindas - 25 Haziran 2016, 00:03:05
Hic kasmam genelde, agresifte surmem, yola gore basar gideriiiimmmmmm
Ama guzel kurallar.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: **SEMİH** - 25 Haziran 2016, 10:58:45
Önünüzdekini değil trafiği izleyin. Bu yöntem ile önümdekiler fren yaparken ben gazı bırakarak yavaşlıyorum ve genellikle frene basma ihtiyacım bile olmuyor herkes fren yaparken. Burda araçların frenleme şiddetine çok dikkat eldilmesi gerekiyor. Tabi önünüzde takip mesafesi, biliyorum bu mesafeyi çok güzel taciz ediyorlar fakat kararında bir mesafe bırakılabilir.
Diğer konu ışıklar. Eğer kırmızı yakınınızdaya vitesle birlikte hatta motor freni ile adım adım yaklaşabilirsiniz. Fakat uzağınızda ise ışık motor freniyle durabilecek noktaya kadar aracı boşa almalısınız. Burda ışıkların süreside önemli. Siz yavaş yavaş yaklaşırken tam ortada yeşil yanarsa bütün bu atraksiyon boşa gider.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Anilx - 25 Haziran 2016, 11:23:33
Ben Mesela Şöyle Yapıyorum.

200 metre ileride lambalarda kırmızı yanıyor. arabayı boşa atıyorum. lambalara kadar boşta gidiyorum.

acaba ekonomik oluyor mu ?
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Anilx - 25 Haziran 2016, 11:24:45
2004 fabia 1.2 htp var. lpg li

bir çok sefer denedim . 16-18 kurus arası yakıyor.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: bekomach - 25 Haziran 2016, 16:19:01
Alıntı yapılan: Anilx;581600
Ben Mesela Şöyle Yapıyorum.

200 metre ileride lambalarda kırmızı yanıyor. arabayı boşa atıyorum. lambalara kadar boşta gidiyorum.

acaba ekonomik oluyor mu ?


Hayır olmaz, viteste giderken gazdan ayağınızı çektiğinizde aracınız hiç benzin yakmazken boşa aldığınızda motorun rölanti çalışması için motora benzin gönderilir. Boş vites kırımızı ışıklar dışında kullanılmamalı.

Alıntı yapılan: SERDAR68;581368
Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.


Serdar Bey merhabalar öncelikle bilgiler çok faydalı ve doğru teşekkürler.

Yalnız hava koridoru olayı ne yazık ki tam olarak öyle değil. Araçların rüzgara karşı direnci 70km/sa'dan başlayıp 120km/sa hızdan sonra ciddi etki göstermeye başlarlar. Rüzgar koridorunun oluşması için ve bundan yararlanmanız için daha yüksek hızlar gerekmekte (yaklaşık 150-160km/sa) ve bu hava boşluğundan yararlanmak için öndeki araçla neredeyse tampon tampona gitmelisiniz Aksi takdirde (15-20m mesafe diyelim) aracın hava boşluğu ardında oluşturduğu türbülansa maruz kalarak aracınızın boyutuna göre olumsuz hava etkileri hissedebilirsiniz.

Bu nedenle özellikle şehir içi kullanımlarda bahsettiğimiz koridorlar oluşmamakta ve şehirler arası yollarda bile olsak güvenlik sebebiyle bu uygulamadan kaçınmanızı tavsiye ediyorum.

Yıllarca süren araştırma, çalışma ve tectübelere göre otomobillerde en uygun rüzgar direnci ve atalet momentumu dengesi 85- 90km/sa hızda optimize olmaktadır. Yani yakıt tasarrufunda maksimum başarı için bunu unutmamak da fayda var.

Umarım faydalı olmuştur, Serdar Bey'e de tekrar teşekkürler.
Başlık: Re: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: SERDAR68 - 28 Haziran 2016, 10:28:36
Bilim her daim haklıdır.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: noxy44 - 28 Haziran 2016, 10:37:00
Alıntı yapılan: Uğur Akar;581535
Cruise control aktif değilken rampa inişinde ayağınızı gazdan çektiğinizde anlık tüketim sıfırdır. CC ile giderken rampa inmeye başladığınızda anlık tüketim 0.2 ilâ 3.5 arası geziniyor. Yani CC' de rampa inerken motor yakıt tüketiyor. Mantığı nedir bilmiyorum ama böyle. Siz de deneyebilirsiniz.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.


abi o şekilde giderken bildiğim kadarıyla enjektörler devre dışı kalıyor. şanzumanın desteğiyle araç hareketine devam ediyor ve bu da motorun içindeki yakıt akışını kesiyor diye biliyorum. ama kesinlikle doğru olan bi şey. sanırım sistemin adı da fuel cut off. atalet momenti falan filan bi şeyler varmış işte mühendis arkadaşımın biri anlatmıştı :D
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 28 Haziran 2016, 10:43:33
Alıntı yapılan: noxy44;582080
abi o şekilde giderken bildiğim kadarıyla enjektörler devre dışı kalıyor. şanzumanın desteğiyle araç hareketine devam ediyor ve bu da motorun içindeki yakıt akışını kesiyor diye biliyorum. ama kesinlikle doğru olan bi şey. sanırım sistemin adı da fuel cut off. atalet momenti falan filan bi şeyler varmış işte mühendis arkadaşımın biri anlatmıştı :D
Tamam da CC devrede değilken anlık tüketim 0.0 lt/100km yazarken; aynı yokuşa aynı hızla CC devredeyken başlarsak anlık tüketim 0.2lt/100km ilâ 5-6lt/100km arası oynuyor. Bu niye oluyor onu çözemedim ben.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Akif Hoca - 28 Haziran 2016, 11:28:13
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582081
Tamam da CC devrede değilken anlık tüketim 0.0 lt/100km yazarken; aynı yokuşa aynı hızla CC devredeyken başlarsak anlık tüketim 0.2lt/100km ilâ 5-6lt/100km arası oynuyor. Bu niye oluyor onu çözemedim ben.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Kompresyondan kaynaklanıyor.  Kompresyon kuvvetli ise tüketim 0 a kadar düşer.  O hızda gitmeye yetecek kadar kuvvetli değilse tüketim artacaktır. Ve En önemlisi istenen hızı anlık korumak için müdahale etmek gerekiyor.  Bu sebeple iniş ve çıkışlarda CC kullanmak ekonomik değildir.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 28 Haziran 2016, 11:31:03
Alıntı yapılan: Akif Hoca;582086
Kompresyondan kaynaklanıyor.  Kompresyon kuvvetli ise tüketim 0 a kadar düşer.  O hızda gitmeye yetecek kadar kuvvetli değilse tüketim artacaktır. Ve En önemlisi istenen hızı anlık korumak için müdahale etmek gerekiyor.  Bu sebeple iniş ve çıkışlarda CC kullanmak ekonomik değildir.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yokuşun başında boş vitesle salsam ortalarında rahatça 80-90km/s hıza ulaşabileceği durumlarda bile Cc' de ise anlık hiç sıfır olmuyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Akif Hoca - 28 Haziran 2016, 11:33:34
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582087
Yokuşun başında boş vitesle salsam ortalarında rahatça 80-90km/s hıza ulaşabileceği durumlarda bile Cc' de ise anlık hiç sıfır olmuyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Kompresyon yetersiz.  Daha dik yokuşta denemek gerekir.  Ben uzun,  dik yokuşlarda 0 olduğunu gördüm..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 28 Haziran 2016, 11:35:08
Alıntı yapılan: Akif Hoca;582088
Kompresyon yetersiz.  Daha dik yokuşta denemek gerekir.  Ben uzun,  dik yokuşlarda 0 olduğunu gördüm..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yokuşun şeklini tarif ettim işte. Demek o da yeterli değil. Bungee jumping mi yapacağız sıfırı görmek için.:D

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: mdindas - 28 Haziran 2016, 11:41:10
Ben ne duzlukte ne yokusun basinda, ne sonunda, ne bosta ne doluda 0 i goremiyorum.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: enoktakenokta - 28 Haziran 2016, 11:44:58
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582087
Yokuşun başında boş vitesle salsam ortalarında rahatça 80-90km/s hıza ulaşabileceği durumlarda bile Cc' de ise anlık hiç sıfır olmuyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.

Boşa alınca da yakıyor biliyorsun; burada 3 durum var:
 
 1. Aynı yokuşu boşa alıp inince mi az yakar?
 2.Aynı yokuşu viteste inince mi daha az yakar?
 3. Aynı yokuşu CC ile inince mi daha az yakar?
 
 Kanaatimce bu olaya sadece "o yokuş" için bakmamak lazım, sonrasındaki yol durumu, eğim vb. bir sürü etken var. Yokuş yeteri kadar eğimliyse viteste inmek daha tasarrufludur; eğim azsa boşta inmek daha tasarrufludur diye düşünüyorum. Ancak CC ile inmek her halukarda en kötü senaryodur bence. Ama bunlar hep farazi. Bundan ancak objektif bir şekilde belli bir metodoloji ile testler yaparak emin olabiliriz.
 
 Bu işi "Mythbusters" çözer:D
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 28 Haziran 2016, 11:53:38
Alıntı yapılan: enoktakenokta;582091
Boşa alınca da yakıyor biliyorsun....
Yokuşu yaksa da yakmasa da viteste inmek tabii ki güvenli olanıdır. Ben o ifadeyi yokuşun dikliğini tarif edebilmek için yazdım. Boşta inersen tabii ki yakacak da dururken boşta bıraksan ortada 80-90km/s' yi bulan yokuşta da yakacaksa neyleyim CC' yi.[emoji5]

Alıntı yapılan: mdindas;582090
Ben ne duzlukte ne yokusun basinda, ne sonunda, ne bosta ne doluda 0 i goremiyorum.
Senin araba karbüratörlü mü abi?[emoji3]

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: enoktakenokta - 28 Haziran 2016, 12:01:44
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582092
Yokuşu yaksa da yakmasa da viteste inmek tabii ki güvenli olanıdır. Ben o ifadeyi yokuşun dikliğini tarif edebilmek için yazdım. Boşta inersen tabii ki yakacak da dururken boşta bıraksan ortada 80-90km/s' yi bulan yokuşta da yakacaksa neyleyim CC' yi.[emoji5]

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.

 Yok abi prensip olarak "boşta kullanmaya" karşı olduğunu biliyorum zaten:)
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Esariipek - 28 Haziran 2016, 12:33:34
[MENTION=9969]Uğur Akar[/MENTION] [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] peki yeni nesil araçlardaki yelken modunda nasıl anlık sıfır olurken aynı zamanda baskı balatadan ayrılıp süzüle süzüle gidiyo araç? Ateizler bunu da açıklasın[emoji23][emoji23]
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: enoktakenokta - 28 Haziran 2016, 13:24:22
Alıntı yapılan: Esariipek;582096
[MENTION=9969]Uğur Akar[/MENTION] [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] peki yeni nesil araçlardaki yelken modunda nasıl anlık sıfır olurken aynı zamanda baskı balatadan ayrılıp süzüle süzüle gidiyo araç? Ateizler bunu da açıklasın[emoji23][emoji23]


Mantıken "0" olmamalı bence; neticede benim manuel olarak yaptığım işi dsg yapıyor ve motor rölantide çalışıyor.
Başlık: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Esariipek - 28 Haziran 2016, 13:26:39
Alıntı yapılan: enoktakenokta;582105
Mantıken "0" olmamalı bence; neticede benim manuel olarak yaptığım işi dsg yapıyor ve motor rölantide çalışıyor.



Ama oluyo[emoji23]
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: enoktakenokta - 28 Haziran 2016, 13:28:03
Alıntı yapılan: Esariipek;582107
Ama oluyo[emoji23]


Nayır, nolamaz, yalan söylüyorsun:D
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: mdindas - 28 Haziran 2016, 16:58:49
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582092
Senin araba karbüratörlü mü abi?[emoji3]

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.

Yok beya benim arabada yol bilgisayari yok ondan goremiyorum.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: hakan_by - 28 Haziran 2016, 19:37:50
eğer sabitlenen hız arabanın yokuş aşağı serbest salınımı ile ulaşacağı hızın üzerinde ise tüketim sıfırı görmüyor.  Altına ise görüyor. Ben sıfırı çok gördüm


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: drhsyn - 28 Haziran 2016, 19:59:08
Bende hız sabitleyici çok sık kullanırım, yokuşa ve ayarladığım hıza göre anlık tüketim 0 oluyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 29 Haziran 2016, 12:32:36
Alıntı yapılan: Esariipek;582096
@Uğur Akar (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=9969) @enoktakenokta (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=2576) peki yeni nesil araçlardaki yelken modunda nasıl anlık sıfır olurken aynı zamanda baskı balatadan ayrılıp süzüle süzüle gidiyo araç? Ateizler bunu da açıklasın[emoji23][emoji23]
Nasıl yani? Arkadan rüzgar eserse vitesi boşa mı alıyor meret? Ya da debriyaja mı basıyor? Ne demek bu yaw?!
Alıntı yapılan: hakan_by;582144
eğer sabitlenen hız arabanın yokuş aşağı serbest salınımı ile ulaşacağı hızın üzerinde ise tüketim sıfırı görmüyor.  Altına ise görüyor. Ben sıfırı çok gördüm
Boş viteste salsam rahat 90km/s' yi görür ama ben 60km/s' ye sabitlemişim. Yine de anlık tüketimde 0.0lt/100km olmuyor.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Esariipek - 29 Haziran 2016, 12:35:50
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582255
Nasıl yani? Arkadan rüzgar eserse vitesi boşa mı alıyor meret? Ya da debriyaja mı basıyor? Ne demek bu yaw?!



Aynen öyle yeni nesil sürüş profili seçilebilen dsgli araçlar eko modunda gazdan ayağını çektiğin anda atıyorum ekranda d7 mi yazıyo o gidiyo E yazıyo ve rölantiye iniyo araba. Tekrar gaza basınca tekrar kavrıyor. Ama anlık bu sırada 0 kalıyor
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 29 Haziran 2016, 12:44:50
Alıntı yapılan: Esariipek;582257
Aynen öyle yeni nesil sürüş profili seçilebilen dsgli araçlar eko modunda gazdan ayağını çektiğin anda atıyorum ekranda d7 mi yazıyo o gidiyo E yazıyo ve rölantiye iniyo araba. Tekrar gaza basınca tekrar kavrıyor. Ama anlık bu sırada 0 kalıyor
Çok ağır küfür ederim o yeni nesile. Bana sormadan ne bok yemeye boşa atıyo arabamı.:mad::mad::mad:
Çok pis sinirlendim şimdi bak.:)
Yelkene geçtiğini anlıyo demek ki cihaz.
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Esariipek - 29 Haziran 2016, 12:45:45
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582260
Çok ağır küfür ederim o yeni nesile. Bana sormadan ne bok yemeye boşa atıyo arabamı.:mad::mad::mad:
Çok pis sinirlendim şimdi bak.:)



Sıkıntı yok abi yardırking moduna alınca boş moş yok[emoji23][emoji41]
Başlık: Cevap: Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?
Gönderen: Uğur Akar - 29 Haziran 2016, 12:47:23
Alıntı yapılan: Esariipek;582261
Sıkıntı yok abi yardırking moduna alınca boş moş yok[emoji23][emoji41]
İyi bari.