škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: aligkcn - 11 Ocak 2017, 01:44:24
-
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170110/41a91466d1b8990d51d08c1c4a812f90.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170110/41a91466d1b8990d51d08c1c4a812f90.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170110/6a05a7b0bd6d2d74d5f537c3ec0ad043.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170110/8197083f5f9740a1902d44fa5cdca1e3.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bu arabayı artık ya yakacam ya satacam. Abi bu nedir ya böyle sıfır aldığım benzinli aracımı sattım dizele geçeyim diye bu ocağıma incir ağacı dikecek. Fabrika verileri 4.2 olan araç nasıl olurda normal kullanımda bu kadar fazla yakabilir. Sadece ben mi muzdaribim bu konuda yoksa daha önce başına gelen oldumu böyle birşey. Bir çözüm yolu var mı bunun?
-
Sizin aracınızla ilgili bir durum bu servise gidin kesinlikle ben haziranda tdı dsg aldım hiç böyle değerler yok. Şehirdışı ortalama 5-5.6 arası şehiriçi 6-6.5 yakıyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
ortalama hıza bakarak bana normal geldi.
-
yakıt değeriniz ortalama hızınıza göre normal malum hava şartları da etken kışın dizel motorlarda yakıt artar ama size tavsiyem yakınlarınızda bir otoban var ise yani dur kalk olmayan bir yol orada deneyin 100-110 gibi hızlarda o zaman belli olacaktır araçtan mı yoksa şartlardan mı kaynaklandığı.
-
Merhaba,
Direk saadete geçeyim diyorum.
Öncelikle ortalama hızınız 16 km/h. Yani bir bisikletliden yavaşsınız. Aracınız sürekli 1. ve 2. vitesleri kullanıyor. Yani dizel araç kullanım prensiplerini asla karşılayamıyor bu hız. Ayrıca ankara gibi gerçektende soğuk bir ilde ve geçen senelere kıyasla daha soğuk geçen bir kış ayındayız.
Hepsini hesaba katınca işler gerçekten normal görünüyor. Hatta kendimden örnek vereyim.
Octiden önce astra h 1.3 dizel aracım vardı. Uzun yolda 3.7 lt ve 4.1 lt arası rekorlarım bile var. Ama gel gelelim, kış ayında 3 km uzaklıktaki iş yerime git gel aracım 12 lt yakıyordu, yani 3 kat fazla.
Bir diğer yandan, çok da açık konuşucam, vw gerçektende eski teknoloji dizel bir motor kullanıyor, isterseniz araştırabilirsiniz bundan 2 nesil önceki araçlarda da aynı dizel motor kullanıldı, nereden baksanız 10 yıldır gram ilerleme yok.
Dizel motor benzinli motorlara göre çooook daha geç ısınan bir motor, kendiniz deneyin, 10 km yol almadan ne termostat yerinden kımıldar, ne de fandan sıcak hava gelir. Kış şartlarında ise dizel araçlar benzinli araçlara göre, normalde yaktıklarından 1-2 litre fazla yakarlar. Yani ortalama 6 litre yakan benzinli bir araç kış aylarında (özellikle kısa mesafe) 7-7.5 yakarken, dizel bir araç 5 ltre yakarken 8 litrelere kolaylıkla yükselir.
Kendinizi rahatlatmak için, karsız ve düz denebilecek bir rota ile 20 km devirli kullanın, göreceksiniz aracınız 6lt den fazla yaklmayacak. Tabiki anı hızlanma ve fren kullanımına dikkat edeceksiniz.
KEyifli sürüşler...
-
İsyan etmenin anlamı yok..... :)
Ortalama hızınız 16km/saat. Bu ortalama hız ile %5-7 yakacağınızı mı umuyorsunuz?
Üstelik havalar soğuk....Mantıklı olmak gerek.
-
belli ki 17km boyunca dur-kalk yapmışsınız. güzergahınızı merak ettim doğrusu.
-
Merhaba,
Direk saadete geçeyim diyorum.
Öncelikle ortalama hızınız 16 km/h. Yani bir bisikletliden yavaşsınız. Aracınız sürekli 1. ve 2. vitesleri kullanıyor. Yani dizel araç kullanım prensiplerini asla karşılayamıyor bu hız. Ayrıca ankara gibi gerçektende soğuk bir ilde ve geçen senelere kıyasla daha soğuk geçen bir kış ayındayız.
Hepsini hesaba katınca işler gerçekten normal görünüyor. Hatta kendimden örnek vereyim.
Octiden önce astra h 1.3 dizel aracım vardı. Uzun yolda 3.7 lt ve 4.1 lt arası rekorlarım bile var. Ama gel gelelim, kış ayında 3 km uzaklıktaki iş yerime git gel aracım 12 lt yakıyordu, yani 3 kat fazla.
Bir diğer yandan, çok da açık konuşucam, vw gerçektende eski teknoloji dizel bir motor kullanıyor, isterseniz araştırabilirsiniz bundan 2 nesil önceki araçlarda da aynı dizel motor kullanıldı, nereden baksanız 10 yıldır gram ilerleme yok.
Dizel motor benzinli motorlara göre çooook daha geç ısınan bir motor, kendiniz deneyin, 10 km yol almadan ne termostat yerinden kımıldar, ne de fandan sıcak hava gelir. Kış şartlarında ise dizel araçlar benzinli araçlara göre, normalde yaktıklarından 1-2 litre fazla yakarlar. Yani ortalama 6 litre yakan benzinli bir araç kış aylarında (özellikle kısa mesafe) 7-7.5 yakarken, dizel bir araç 5 ltre yakarken 8 litrelere kolaylıkla yükselir.
Kendinizi rahatlatmak için, karsız ve düz denebilecek bir rota ile 20 km devirli kullanın, göreceksiniz aracınız 6lt den fazla yaklmayacak. Tabiki anı hızlanma ve fren kullanımına dikkat edeceksiniz.
KEyifli sürüşler...
Saadet=mutluluk
Saded=asıl konu yada sözün özü,,,
Mutluluğunuz daim olsun :)
-
Ben de soğukta olsa trafiktede kalsa maksimum ortalama 9 lt civarında kalmalıydı.
Bence bir terslik var. En az 1 2 litre fazla yakıyor.
-
Arkadaşlar söylemiş ama ben de söyleyeyim [MENTION=14723]aligkcn[/MENTION]. Aracınızla çok dur kalk yaptığınız için değerleriniz yüksek. Yine de bu kadar olmaması lazım, sürüş tarzınızdan da kaynaklı olabilir bu değerler. DSG şanzıman kibar ve sakin sürüşü sever.
Ben de Ankara'da yaşıyorum, bu kadar yoğun trafiğe nerede giriyorsunuz merak ettim açıkçası.
-
bence de değerlerde bir anormallik yok..hava şartları, trafik, yol durumu, kullanım vs hepsi işin içerisine girdiği için 15-16 km ort hızlı şu hava şartlarında bence çok normal..bir de ankara otobanda 100 km ort. hızdaki uzun yol değerlerinizi söylerseniz daha gerçekçi yorumlanabilir..
-
1,6 dizel araçta rakam çok ne kadar çok dur kalk agresif sürüşte olsa bu kadr olmaması gerek bence
aynı aracı deneme maksat agresif olarak 10 km kullandım 8 lt olarak ölçtüm burda anormallik olablir hava filtresi vb.
-
1,6 dizel araçta rakam çok ne kadar çok dur kalk agresif sürüşte olsa bu kadr olmaması gerek bence
aynı aracı deneme maksat agresif olarak 10 km kullandım 8 lt olarak ölçtüm burda anormallik olablir hava filtresi vb.
Beyfendi Superb3 1.6 dizel aracımız var.Daha bugün bunu denedim.Kısa mesafede zaten yakıt 15 litreden açılışa başlıyor araç ve sürdükçe azalıyor.Işıklarda durulduğunda start/stop kapalıysa ortalama 15 saniyede 0.1 litre ekliyor rölantide.Şehir içi trafiğinde 3 km yolu 10.2 ortalama tüketimle bitirdim ve motorun harareti oynamadı bile.Daha sonra 13 km şehır dışı sürüş yaptım 90-100 km hızlarında ve aracın ortalaması 6.4 litreye düştü.Yani kısa mesafede dizel değil her araç öyle gösterir.İx35 1.6 benzinli aynı olayda 15-16 litre yakıyordu.1.2 tsi rapid sahibi arkadaşımsa 12-13 litre.Kimse canını sıkmasın her araçta öyle octavia a7 bölümünde de bu sohbeti görünce dahil olmak istedim herkese hayırlı günler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Beyfendi Superb3 1.6 dizel aracımız var.Daha bugün bunu denedim.Kısa mesafede zaten yakıt 15 litreden açılışa başlıyor araç ve sürdükçe azalıyor.Işıklarda durulduğunda start/stop kapalıysa ortalama 15 saniyede 0.1 litre ekliyor rölantide.Şehir içi trafiğinde 3 km yolu 10.2 ortalama tüketimle bitirdim ve motorun harareti oynamadı bile.Daha sonra 13 km şehır dışı sürüş yaptım 90-100 km hızlarında ve aracın ortalaması 6.4 litreye düştü.Yani kısa mesafede dizel değil her araç öyle gösterir.İx35 1.6 benzinli aynı olayda 15-16 litre yakıyordu.1.2 tsi rapid sahibi arkadaşımsa 12-13 litre.Kimse canını sıkmasın her araçta öyle octavia a7 bölümünde de bu sohbeti görünce dahil olmak istedim herkese hayırlı günler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Beyfendi evet araraç başlangıçta 20lt de gösteriyor benim tsi 18 lt başlayıp bir kaç dakikada düşüyor ama ben fulldepo ölçümü ile ölçtüm ayrıca
uzun süreli veyakıt aldıktan sonraki ekranda 10lt lerde gösteriyor bunların çok yanlış olmasıda beklenemez octavianın hakkı 7-8 lt ler 10lt fazla.
-
Beyfendi evet araraç başlangıçta 20lt de gösteriyor benim tsi 18 lt başlayıp bir kaç dakikada düşüyor ama ben fulldepo ölçümü ile ölçtüm ayrıca
uzun süreli veyakıt aldıktan sonraki ekranda 10lt lerde gösteriyor bunların çok yanlış olmasıda beklenemez octavianın hakkı 7-8 lt ler 10lt fazla.
Beyfendi arkadaşımız attığı resimde 17 km yolu 1 saatin üstünde tamamlamış ve aracın ortalama hızı 16.İstediğiniz dizeli veya benzinli aracı bu kış aylarında deneyin 17 km yolu 1 saatte alacak kadar dur kalk bekleme ve düşük hızda gayet olası bi tüketim göstergesi.Arkadaşımızın da içi rahat olsun bu attığınız verilerle bundan çok farklı bi dizel olmaz.Benzinlileri zaten söylemiyorum bile :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Hocam ben size gecen gunku 20lt tuketimi gondereyim de aracinizi sevin o zaman :)
Sabit olmayan hiz, kisa mesafe ve isinmamis motor, surekli dur kalk, kis sartlari durumu boyle yapiyor. Ayni yolu tsi ile de gitseniz 14 15 lt yakardiniz
-
Aynı sorun bende de vardı fakat kısa mesafe ve soguk hava etkisiyle yaktığını anladım. Sizde benim gibi yapıyorsunuz sanırım. Fakat uzun bir yol yapın 40-50 km
Kadar yakıt tasarrufunu görün.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
yoğun kış şartlarında yakıt tüketimine bakmak çok sinir bozucu oluyor, hele bir de kısa mesafeleri dur kalklar ile tamamlıyor, araç sıcak olsun diye rölantide uzun beklemeler yapıyorsak rakamlar ciddi seviyelere çıkıyor.
-
Ankara'yı bilen bilir, Her sabah İstasyon Caddesini kullanıyorum, sabah saatlerinde sıkışıklığı mağlum, 7,5-8 civarı ortalama tüketim gösteriyor. Şaşmazdan İstanbul yoluna bağlandığım zaman 5 - 5,5 lara kadar düşüyor. Sürekli dur kalk yapılıyorsa bu rakamlar normal.
-
Arkadaşlar 1.4 tsı xl ile dur kalkta 8 - 8.5 litre açık yolda 4.5 - 5.5 lt arası yakıyorum 1.6 tdı ile en kötü ihtimalde aynı yakıyorum hatta dizel daha fazla yakıyor nasıl birşey bu anlayamadım ilk alım ve bakım maliyetlerinide düşününce dizelin cazibesi nerede? Zaten yeni araçlarda küçük hacimli benzinli turbolu motorlara yönelim var mesela psa grubunun 1.2 puretech motoru gibi.
Son olarakta wv grubu araçlarda kullanılan 1.6 tdı artık çok eskidi arabaların dışını yeniliyip eski nesil motorları koymaya devam ediyorlar.
1.5 dci ve 1.6 hdi çok daha başarılı motorlar yakıt konusunda.
-
Arkadaşlar 1.4 tsı xl ile dur kalkta 8 - 8.5 litre açık yolda 4.5 - 5.5 lt arası yakıyorum 1.6 tdı ile en kötü ihtimalde aynı yakıyorum hatta dizel daha fazla yakıyor nasıl birşey bu anlayamadım ilk alım ve bakım maliyetlerinide düşününce dizelin cazibesi nerede? Zaten yeni araçlarda küçük hacimli benzinli turbolu motorlara yönelim var mesela psa grubunun 1.2 puretech motoru gibi.
Son olarakta wv grubu araçlarda kullanılan 1.6 tdı artık çok eskidi arabaların dışını yeniliyip eski nesil motorları koymaya devam ediyorlar.
1.5 dci ve 1.6 hdi çok daha başarılı motorlar yakıt konusunda.
Beyfendi 1.5 dci nasıl daha başarılı ne konuda başarılı ? Kayseride çok yakın dostumuzda 2011 altea 1.4 125 tsi vardı adamın ortalaması 9 litreden aşağı düşmüyordu kışın 12-13 litrelerde geziyordu bu sizin sürüş profilinizle alakalı.Dizelin cazibesini de söyleyeyim.Aynı yolu giderseniz aynı sürüş şekliyle her türlü daha az yakar ve yakıta da daha az para verirsiniz.Ayrıca ara hızlanmalarda ve uzun yolda rampalarda çok daha iyi olduğunu düşünüyorum.1.5 dci performans konusunda hele ki dsg dizel buluşmasıyla performans olarak yan yana konulamaz bile.Amacım size karşıt birşeyler söylemek değil yalnış anlamayın fakat değil altea aynı sürüş profiliyle 1.4 150 hp act ler bile tdi den az yakamaz.Ayrıca Alteanın yol bilgisayarı bu araçlar kadar hassas değil araç çalıştığı anda harekete geçince 20 litreden aşağı doğru düşmeye başlıyor ve mesafe kısa olmazsa gayette düşüyor. 1.6 120 hp tdi dsg superb yakıtı da ortalama hızla bu uzun yolda 5.5 litreyi ben bu araçla 140-150 yle giderek yapıyorum cazibesi bu. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170113/87ae7113634158255dbc9d1b0a88129b.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sohbet ediyoruz elbette burası herkesin kendi düşüncelerini belli kurallar ve saygı çerçevesinde paylaştığı bir platform. Öncelikle şunu söylemek isterim ki Egzoz emisyon değerlerini bile farklı göstermek için hile yapan bir firmanın araçlarında yakıt değerlerinin ne kadar hassas olduğundan bahsetmek çokta inandırıcı değil benim için. Dün İstanbul Beylikdüzünden yani avrupa yakasından anodolu yakasına Beykoz a karma trafikte bir sürüş yaptım değerler aşağıda sürüşüm 1 saat 5 dk sürdü. Ortalama süratim 49 km yakıt tüketimim 6.1lt /100 km dönüşte yol açıktı 5.1lt/100km yaktım hemen hemen sizin yakıt değerleriniz ve süratiniz gibi ilk alım bakım ve işletme maliyetlerini göze aldığımızda ki Türkiye de 100.000 km yi geçen dizel araba ciddi değer kaybediyor herkes 80 - 90 binde elinden çıkarma telaşına düşüyor bunları hesaba kattığımızda dizel araba bana mantıklı gelmiyor mesala PSA grubu fransız pejo - citroen in yeni ürettiği 1.2 130 hp puretech motor 308 de kullanılıyor 50 litre depo ile 3.2/100km yakıt tüketimi yapmayı başardı 1700 km evet bir uzman kullandı bu arabayı ama 3.2 değilde 5 yaksın wv golf e 100 - 120 bin verene kadar 308 alırım son kasa puretech 1.2 130 hp 50.000 - 60.000 tl çok daha mantıklı benzinli konforu ve sessizliğinde daha az yakar. Wv in 1.6 tdı motoru eski nesil bir motor 1.5 dcı ve 1.6 hdi motorlar yakıt tüketiminde çok daha başarılı arkadaşımda partner var 2.0 hdı 350.000 km de hala kullanıyorlar aracın ilk sahibi ve henüz motor yapmadılar. Kendi sürüş karekterim konusunda da şunu söylemek isterim ki aracım zaten bir MPV aile otomobili 2 çocukla kullanıyorum arkada süratli araç kullanmam mümkün değil kendim araçta tekte olsam sürat yapmıyorum istanbul trafiği psikopat dolu çarpışma testlerinin 60 km süratle yapıldığını göze alırsak 80 90 ı geçmemek lazım zaten her yer radar oldu burada ceza tuzakları ile dolu.
Birde arkadaşımda var demişsiniz kullanım tarzını bilmiyorum tabi arkadaşınızın bakımlar ne periotta yapılıyor ben her 10.000 km de Hava filtremi yağ filtremi benzin filtremi değiştiriyorum yağ olarak 5w30 tam sentetik Motul yağ kullanıyorum Bujilerimi yılda bir değiştiriyorum tüm bunlarda yakıta ciddi etken eden unsurlar. Düşük hızlarda 50 km sürat ortalamayla 6.1 litre yakıyor yüksek hızlarda 90 100 km hızda 6. vites 2.000 devirde 5.1 litre yakıyor daha ne yapsın 1.5 tonluk araç, 150 - 200 km hız bandında her araç fazla yakar zaten. Benim aracım ile aynı aracın dizeli arasında 20.000 tl fark var ve hemen hemen aynı yakıyoruz neden daha fazla para vereyim ki alırken 20.000 tl farkı kaç yılda çıkartırım yakıttan ki zaten 1.6 tdı altea ile 1.4 tsı altea bence aynı yakıyor.
Asıl mesele aslında araçların ne kadar yaktığı değil istersen 10 litre yaksın Amerika'da benzinin litresi 90 kr burada 5.25 tl adamlar 3000 5000 motorlu arabalara biniyorlar hiçbir Amerikan vatandaşı bu hesaplamaları hayatı boyunca yapmıyor aklına bile gelmiyor yakıt neymiş benzinciye gidiyor full dolduruyor arabasına biniyor biz bin takla atıyoruz 1 kr daha az nasıl yaktırırız diye buralarda bu konuları konuşuyoruz devamlı bence büyük resmi görmek lazım asıl ne kadar yaktı kaç km gitti hızım neydi bunlar detaylar.
Bu giderken 30 - 32 km gidiş
(http://i.hizliresim.com/o0po12.jpg)
(http://i.hizliresim.com/njpZBg.jpg)
(http://i.hizliresim.com/77d54v.jpg)
Buda açık yolda dönerken 30/5 km kadar trafik vardı hızım 90 km 30 - 32 km dönüş
(http://i.hizliresim.com/njpZq1.jpg)
-
[MENTION=10299]trio[/MENTION]
Arabalar konu olunca sohbet etmek gerçekten çok güzel oluyor.Ancak benim altea xl izlenimlerim çok değişikti hatta çok yakıyor ve hantal diye yazılım da yaptırdılar ancak 21 binde alıp 90 binde yakıtından sebep aracı sattılar.Kayseri de yoğun trafiği olan bir yer değildi.1.5 dci yakıt konusunda iyi bir dizel ancak yarım litre az yakıp 1.6 tdi de ki performanstan çok geride olduğunu düşünüyorum.Act 150 liklere kadar bence tsi 125 likler en iyi tırbo benzin motorlardı.Zaten olayın değiştiği nokta şurası hocam: 50 km lik deneme sürüşünde inanın 2.0 typer a bile 6 litre değer yakalatırsınız.Ancak olay 2000-3000 km lere gelince cidden ortalama verilen yakıt parası ve değerler çok değişiyor.Tsi,atmosferik araçlar multijet ve tdi araçlara kullandım.Atmosferik lpg avantajı ve zevki bambaşka.Tsi de basarsanız cidden fazlasıyla yakıyor özellikle önde gitmeyi seven biriyseniz :) Ancak dizel araç rampa çıkarken sollama yaparken veya şehir içi gerçekten daha az yakıyor bizim aracımız henüz 400 km de ve şehir içinde yaşıyoruz ortalama tüketim 6.5 ve bu değer daha düşecek :) birçok dizel aracı 4 litreyle ortalama 95 km hızla 400 km lik çok verisini gördüm ancak bu tsi de olmıyor ve alteanın şehir içi teknik verisinden az yakma imkanı gerçekten yok.Ama neye göre kime göre.Altea ortalama 6.5 litre teknik verisi var şehir içi de 8 civarları tdi ler ise karma 4 litre ve bu işin gerçeği hepsine +1 litre hatta +2 de olabilir eklemek çünkü o kadar sakin sürmek zor iş :) Ancak sizin verileriniz aracın tekniğinden bile düşük olabilir ancak inanmak çok zor :) Ancak her iki motoru da kullanan biri olarak söylüyorum tsi nin tdi den az yakması cidden aynı sürüş şekilleriyle imkansız :( En az +2 litre fazlası olur bende öyle oldu çevremdeki herkeste de öyle :)
Keşke dediğiniz gibi v6 lara binebilsekte sadece gidişini konuşabilsek Ancak benim sürüşüm ve izlenimlerim bu sabah benzin 5.44 mazot 4.72 idi.Aradaki fark litrede 72 krş ve ben benzinli araçta 2 litre dizelden fazla yakıyorum.Bu da km de 15 krş fark benim için 1000 km de ise 150 lira yılda ise 20 bin km yol yapan birisine bence dizel mantıklı o sebepten tercihim dizel
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sohbet ediyoruz elbette burası herkesin kendi düşüncelerini belli kurallar ve saygı çerçevesinde paylaştığı bir platform. Öncelikle şunu söylemek isterim ki Egzoz emisyon değerlerini bile farklı göstermek için hile yapan bir firmanın araçlarında yakıt değerlerinin ne kadar hassas olduğundan bahsetmek çokta inandırıcı değil benim için. Dün İstanbul Beylikdüzünden yani avrupa yakasından anodolu yakasına Beykoz a karma trafikte bir sürüş yaptım değerler aşağıda sürüşüm 1 saat 5 dk sürdü. Ortalama süratim 49 km yakıt tüketimim 6.1lt /100 km dönüşte yol açıktı 5.1lt/100km yaktım hemen hemen sizin yakıt değerleriniz ve süratiniz gibi ilk alım bakım ve işletme maliyetlerini göze aldığımızda ki Türkiye de 100.000 km yi geçen dizel araba ciddi değer kaybediyor herkes 80 - 90 binde elinden çıkarma telaşına düşüyor bunları hesaba kattığımızda dizel araba bana mantıklı gelmiyor mesala PSA grubu fransız pejo - citroen in yeni ürettiği 1.2 130 hp puretech motor 308 de kullanılıyor 50 litre depo ile 3.2/100km yakıt tüketimi yapmayı başardı 1700 km evet bir uzman kullandı bu arabayı ama 3.2 değilde 5 yaksın wv golf e 100 - 120 bin verene kadar 308 alırım son kasa puretech 1.2 130 hp 50.000 - 60.000 tl çok daha mantıklı benzinli konforu ve sessizliğinde daha az yakar. Wv in 1.6 tdı motoru eski nesil bir motor 1.5 dcı ve 1.6 hdi motorlar yakıt tüketiminde çok daha başarılı arkadaşımda partner var 2.0 hdı 350.000 km de hala kullanıyorlar aracın ilk sahibi ve henüz motor yapmadılar. Kendi sürüş karekterim konusunda da şunu söylemek isterim ki aracım zaten bir MPV aile otomobili 2 çocukla kullanıyorum arkada süratli araç kullanmam mümkün değil kendim araçta tekte olsam sürat yapmıyorum istanbul trafiği psikopat dolu çarpışma testlerinin 60 km süratle yapıldığını göze alırsak 80 90 ı geçmemek lazım zaten her yer radar oldu burada ceza tuzakları ile dolu.
Birde arkadaşımda var demişsiniz kullanım tarzını bilmiyorum tabi arkadaşınızın bakımlar ne periotta yapılıyor ben her 10.000 km de Hava filtremi yağ filtremi benzin filtremi değiştiriyorum yağ olarak 5w30 tam sentetik Motul yağ kullanıyorum Bujilerimi yılda bir değiştiriyorum tüm bunlarda yakıta ciddi etken eden unsurlar. Düşük hızlarda 50 km sürat ortalamayla 6.1 litre yakıyor yüksek hızlarda 90 100 km hızda 6. vites 2.000 devirde 5.1 litre yakıyor daha ne yapsın 1.5 tonluk araç, 150 - 200 km hız bandında her araç fazla yakar zaten. Benim aracım ile aynı aracın dizeli arasında 20.000 tl fark var ve hemen hemen aynı yakıyoruz neden daha fazla para vereyim ki alırken 20.000 tl farkı kaç yılda çıkartırım yakıttan ki zaten 1.6 tdı altea ile 1.4 tsı altea bence aynı yakıyor.
Asıl mesele aslında araçların ne kadar yaktığı değil istersen 10 litre yaksın Amerika'da benzinin litresi 90 kr burada 5.25 tl adamlar 3000 5000 motorlu arabalara biniyorlar hiçbir Amerikan vatandaşı bu hesaplamaları hayatı boyunca yapmıyor aklına bile gelmiyor yakıt neymiş benzinciye gidiyor full dolduruyor arabasına biniyor biz bin takla atıyoruz 1 kr daha az nasıl yaktırırız diye buralarda bu konuları konuşuyoruz devamlı bence büyük resmi görmek lazım asıl ne kadar yaktı kaç km gitti hızım neydi bunlar detaylar.
Bu giderken 30 - 32 km gidiş
(http://i.hizliresim.com/o0po12.jpg)
(http://i.hizliresim.com/njpZBg.jpg)
(http://i.hizliresim.com/77d54v.jpg)
Buda açık yolda dönerken 30/5 km kadar trafik vardı hızım 90 km 30 - 32 km dönüş
(http://i.hizliresim.com/njpZq1.jpg)
Keşke dediğiniz gibi v6 lara binebilsekte sadece gidişini konuşabilsek :) Ancak benim sürüşüm ve izlenimlerim bu sabah benzin 5.44 mazot 4.72 idi.Aradaki fark litrede 72 krş ve ben benzinli araçta 2 litre dizelden fazla yakıyorum.Bu da km de 15 krş fark benim için 1000 km de ise 150 lira yılda ise 20 bin km yol yapan birisine bence dizel mantıklı :) o sebepten tercihim dizel :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Konuyu acan arkadas bu konuyu takibi bıraktı haberiniz olsun
-
ya çevre yolunda ya da arabayı sattı :)
Konuyu acan arkadas bu konuyu takibi bıraktı haberiniz olsun
-
Arabayı çok sakin kullanıyorum benzin 5.44 ken basmak zaten hiç akıl işi değil en mantıklısı...
(http://i.hizliresim.com/BvgElp.jpg)
-
aligkcn yorumları okumadan aracı sattı sanırım. :)
-
HDI ın yakıt tüketimi TDI dan daha başarılı cidden
-
1.4 TSI motor
klima çalışır konumda kış koşulları 4 kış lastiği ve düşük ortalama hız tüketimim
(http://i.hizliresim.com/d8a4JL.png) (http://hizliresim.com/d8a4JL)
(http://i.hizliresim.com/l38Bpl.png) (http://hizliresim.com/l38Bpl)
-
Hadi buda benden gelsin :) "kış lastikleri takılıdır"
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/r01Dj8.jpg)
-
Hadi buda benden gelsin :) "kış lastikleri takılıdır"
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/r01Dj8.jpg)
74 km ortalama hız ortalama hıza göre normal otobanda falan yapmışsınız anlaşılan
-
https://www.youtube.com/watch?v=9-1yWzAs7ME&t=8s (https://www.youtube.com/watch?v=9-1yWzAs7ME&t=8s)
301 hdi 80 km sabit hızda 1.9 ları görüyor
-
https://www.youtube.com/watch?v=9-1yWzAs7ME&t=8s
301 hdi 80 km sabit hızda 1.9 ları görüyor
70 le giderken 2.2 felan yakıyor zaten bizim araçlar düzde 120 yle giderkende 5-5.5 arası :) ayrıca 308 in kilosu 1190 kilolarda böyle olması da normal az bi farkla :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
74 km ortalama hız ortalama hıza göre normal otobanda falan yapmışsınız anlaşılan
Sanırım ortalama hız 78km/h
Aldığı yol 74km olması lazım.
-
https://www.youtube.com/watch?v=9-1yWzAs7ME&t=8s
301 hdi 80 km sabit hızda 1.9 ları görüyor
Anlık hızda 0.0 olan değeride video ya çekip atabilirim videodaki gibi !!
74 km ortalama hız ortalama hıza göre normal otobanda falan yapmışsınız anlaşılan
Duble yol dostum.
Sanırım ortalama hız 78km/h
Aldığı yol 74km olması lazım.
Ortalama hız 85-90 arası dostum. Sanırım o ortalama hız değerine dur kalkları da ekliyor.
-
Anlık hızda 0.0 olan değeride video ya çekip atabilirim videodaki gibi !!
Duble yol dostum.
Ortalama hız 85-90 arası dostum. Sanırım o ortalama hız değerine dur kalkları da ekliyor.
birde ortalama hız 20 30 larda iken tüketimi paylaşabilirmisiniz konunun başında zaten dizel motorun düşük hızlarda fazla yaktığı konuşuluyor
-
[MENTION=14532]Agronom[/MENTION]
Aynen bu hızlarda zaten bizde atabiliriz böyle bi tüketim sabit 90 km hızla zaten 3.5 litre yakıyor araç 70-80 le bu değerler yakalanır ki 301 dediğimiz araç 1 ton var yok :)))
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sizin araçlarınızla rekabet anlamında yazmadım ben bunu kalite farkı tartışılmaz zaten segment aynı değil yokuş aşağı arabayı vitese alıp gaz vermeyi bırakırsak zaten 0 gösterir
-
Ben her gün 11 km gidiş 10 km dönüş toplam 21 km yol yapıyorum. yolda iki trafik ışığı iki yokuş var. Ortalama tüketim 5.5 bazan dahada az oluyor. Araç 1.2 tsi 110 octi. Şehiriçi katalog değerinden aşağı. Sabah iki kilometre gittikten sonra 3 km kadar yokuş iniyorum. Sonra 2 km kadar bayağı bir dik olan yokuş çıkıyorum. Bu son yokuşu çıkarken araba 6.2 ile 6.5 arası bir değeri görüyor. Aynı yokuşu inerken bazan 4.4 e kadar iniyor tüketim. Sonra ilk indiğim yokuşu çıkıyorum bu sefer 5.3 e kadar çıkıabiliyor tüketim değeri. Evin önüne geldiğimde 5.0 5.5 arası bir değerde son değeri ortaya çıkıyor.
-
Mersin/Silifke - Elazığ arası yaklaşık 630 km. Bunun 300 km civarı otoyol, gerisi çift şeritli bölünmüş yol. Adıyaman/Gölbaşı'nda yakıt deposu tam dolduruldu, yakıt aldıktan sonra 17 Ocak 2017 günü yapılan yolculuğun sonucu 4.9 lt/100 km.
-
Yakıt tüketimi göstergelerini kapatın. Petrolden petrole doldurunca tutarı fiyata bölün. Dizel araca biniyorum daha da yapacak çok şeyim yok diyip keyfinize bakın.
Adana'da şehir içi ama şehirdışı yoldan çok da farkı olmayan yerlerde 4,5-5 civarı gösteriyor. Aynı yolu dönerken 6-6,5 gösteriyor.
Adana-Mersin otobanda sabredip dayanabilirsem 90'a sabitle 3,5 bile görüyor.ama dayanamayıp 120-125 kmye sabitleyince 5,0-5,5 oluyor.
Basarsan yakıyor, tırmanırsan yakıyor.
Kısacası fabrika verisinin üzerine 2 litre ekleyerek beklentiyi ayarlamakta fayda var.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadaşlar 1.4 tsı xl ile dur kalkta 8 - 8.5 litre açık yolda 4.5 - 5.5 lt arası yakıyorum 1.6 tdı ile en kötü ihtimalde aynı yakıyorum hatta dizel daha fazla yakıyor nasıl birşey bu anlayamadım ilk alım ve bakım maliyetlerinide düşününce dizelin cazibesi nerede? Zaten yeni araçlarda küçük hacimli benzinli turbolu motorlara yönelim var mesela psa grubunun 1.2 puretech motoru gibi.
Son olarakta wv grubu araçlarda kullanılan 1.6 tdı artık çok eskidi arabaların dışını yeniliyip eski nesil motorları koymaya devam ediyorlar.
1.5 dci ve 1.6 hdi çok daha başarılı motorlar yakıt konusunda.
Bende aynı düşüncelerdeydim ancak 1.2 tsi motorlu leona binip uzun süreli tüketimde 8-9 litreleri görünce vazgeçtim. İyi düşünmekte fayda var.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ali beyden hala bir ses yok tam bir ay olmuş başlık açalı inşallah sinirlenip kendine yada arabaya zarar vermemiştir :) İşin şakası [MENTION=14723]aligkcn[/MENTION] nerdesin.
-
Konu sahibi açtığı konuyla ilgilenmediği için konu kapatılmıştır.